quote:Een van de terroristen die verdacht wordt van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo zou zijn gedood en twee zijn er gepakt. Dat beweren Amerikaanse topofficieren tegenover NBC News.
Meer informatie hierover is woensdagnacht rond 01.30 nog niet bekend. De autoriteiten hebben deze beweringen (nog) niet bevestigd.
Eerder op de avond werd een arrestatieteam van de Franse politie naar de wijk Croix-Rouge in Reims gestuurd. Op live beelden van Franse zenders is te zien hoe tientallen zwaarbewapende en in kogelvrije vesten gehulde agenten een buurt in Reims uitkammen.
Het is een beginquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mwoag.. "barrière" komt al aardig in de buurt
Alle symboliek van de islam is in mijn ogen ongewenst.quote:
Ik denk dat we sowieso steeds meer richting een seculiere samenleving moeten, om op die manier langzaam maar zeker weer een Europa te scheppen waar de meeste mensen dezelfde achtergrond hebben en elkaar zodoende weer wat beter begrijpen. Dat duurt generaties maar is wat mij betreft noodzakelijk als we ooit uit deze ellende willen komen.quote:
In Nederland heb je vrijheid van godsdienst.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso steeds meer richting een seculiere samenleving moeten, om op die manier langzaam maar zeker weer een Europa te scheppen waar de meeste mensen dezelfde achtergrond hebben en elkaar zodoende weer wat beter begrijpen. Dat duurt generaties maar is wat mij betreft noodzakelijk als we ooit uit deze ellende willen komen.
In de Schilderswijk wordt openlijk steun betuigd aan Isis. Er worden zelfs Hitler-groeten gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:29 schreef JCats het volgende:
[..]
Lijkt me geen goed plan om fascistische geluiden hier toe te laten.
Achterlijke idioot, met je gehaatzaai over de Schilderswijk.
Het is juist de bedoeling die lange tenen korter te maken door mensen te verdoven tegen beledigingen. Heeft met bijvoorbeeld christenen over het algemeen prima gewerkt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind ook dat er niemand voor hoort te sterven maar moet wat dat blad deed was ook gewoon beledigen om het beledigen. Puur een gemeenschap met lange tenen trollen keer op keer.
Moet je dan altijd maar alles kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting? Als ik een agent hier op straat verrot blijf schelden krijg ik ook een gummiknuppel op mijn hoofd. Dan kom je er ook niet mee weg om continue beledigingen af te doen als vrijheid van meningsuiting.
Probleem is met die dingen waar trek je de grens als je er überhaupt al 1 trekt?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:30 schreef Montana_ir het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)t-opstand-syrie.html
François Hollande
Ik vind jou eigenlijk ook ongewenst.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alle symboliek van de islam is in mijn ogen ongewenst.
Hakenkruizen zijn ook verboden, ook al is het slechts een symbool, het staat voor iets vreselijks.
Was dat maar het geval. Maar ik denk meer dat er sprake is van selectieve vrijheid van meningsuiting. Zie dit geval bijvoorbeeld: http://nos.nl/artikel/179436-boete-voor-holocaustcartoon-ael.htmlquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moet je dan altijd maar alles kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting?
Moord is in iedergeval niet de oplossing, dat voorop gesteld. Ik ben het overigens met je eens dat vrijheid van meningsuiting aan de ene kant en belediging aan de andere kant heel moeilijk te scheiden is. Overigens zijn wij helemaal niet zo vrij als men wil doen denken, we kunnen helemaal niet alles zeggen. Desalniettemin, of ze nou beledigend waren of niet, kan dit niet. Als moslim zijnde vind ik het beledigend, net zoals wat Wilders keer op keer zegt, en vind ik dat hij berecht moet worden. Maar niemand verdient de dood voor het beledigen. En een politie-agent welke naar de gummieknuppel grijpt na beledigingen is onprofessioneel en zou dat beroep niet mogen uitoefenen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind ook dat er niemand voor hoort te sterven maar moet wat dat blad deed was ook gewoon beledigen om het beledigen. Puur een gemeenschap met lange tenen trollen keer op keer.
Moet je dan altijd maar alles kunnen zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting? Als ik een agent hier op straat verrot blijf schelden krijg ik ook een gummiknuppel op mijn hoofd. Dan kom je er ook niet mee weg om continue beledigingen af te doen als vrijheid van meningsuiting.
Probleem is met die dingen waar trek je de grens als je er überhaupt al 1 trekt?
Media en burgers worden op afstand gehoudentwitter:guja45 twitterde op donderdag 08-01-2015 om 01:31:42The police forbade every communication about the raid in #CharlevilleMezieres but still a pic showed up #CharlieHebdo http://t.co/miPVmTU2T2 reageer retweet
Dat sowieso. De vrijheid van godsdienst is overbodig, want de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vergadering garanderen dat iedereen vrij is om religie te praktiseren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso steeds meer richting een seculiere samenleving moeten, om op die manier langzaam maar zeker weer een Europa te scheppen waar de meeste mensen dezelfde achtergrond hebben en elkaar zodoende weer wat beter begrijpen. Dat duurt generaties maar is wat mij betreft noodzakelijk als we ooit uit deze ellende willen komen.
Die vrijheid moet er thuis ook absoluut blijven, maar scholen en andere publieke instellingen moeten als het aan mij ligt volledig seculier worden. Daarnaast moet er ook geen subsidie bestaan voor religieuze organisaties.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In Nederland heb je vrijheid van godsdienst.
Dit dus. Daarom zijn cartoons over Mohammed zo belangrijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling die lange tenen korter te maken door mensen te verdoven tegen beledigingen. Heeft met bijvoorbeeld christenen over het algemeen prima gewerkt.
Tunesië? Turkije?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geen enkel islamitisch land is democratisch.
Eerst moorden ze duizenden onschuldige mensen uit in het Midden-Oosten, met Franse steun. En nu doen ze hetzelfde in Frankrijk zelf. Die gasten hebben echt oogkleppenquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:30 schreef Montana_ir het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)t-opstand-syrie.html
François Hollande
nog een lange weg te gaan om een volwassen democratie te zijn, maar ze zijn onderwegquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |