quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
Linkjesquote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Ja joepie een leeg bladquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Klinkt misschien stom maar brengt Charlie Hebdo nog een tijdschrift uit? Misschien een leeg blad, dat zou het mooist zijn.
Mooi voor wie, IS-sympathisantenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Klinkt misschien stom maar brengt Charlie Hebdo nog een tijdschrift uit? Misschien een leeg blad, dat zou het mooist zijn.
Nou, prachtig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Charlie neemt geen blad voor de mond.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Mijn Frans is wat roestig, maar wat ik er van begrijp is dat niemand vraagt waar de bakker is en er ook geen goedemorgen gezegd wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/
Als ze het van zacht papier maken heb ik er misschien nog iets aan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Kreeg de melding dat er al een topic geopend wasquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:25 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Duurde lang, nieuwe topic.
WAT WAS ER AAN DE HAND
complot van de Zionisten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:25 schreef tostitomaatkaas het volgende:
WAT WAS ER AAN DE HAND
Uiteraard.. al zal een deel van de moslim niet door de test komen. Net als een deel van de niet-moslims overigens.quote:
Frankrijkquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef Travel. het volgende:
[..]
complot van de Zionisten.
Weet iemand waar de agenten nu zijn?
Normaal sluit een topic met 300 posts. De vorige heeft er 299 en open nieuw deel knop was er nietquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Kreeg de melding dat er al een topic geopend was
Dan wel als waterkenmerk de profeet erop.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als ze het van zacht papier maken heb ik er misschien nog iets aan.
Komt door verwijderde berichten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Normaal sluit een topic met 300 posts. De vorige heeft er 299 en open nieuw deel knop was er niet
goede quotequote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Timmmmmm zegt in feedback
Gefixed. Kan alleen als alle delen volzitten en er was net een reactie verwijderd tegelijk met de lapo dus het dichte topic zat niet vol
ja sowieso nog 1 exemplaar!quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Geen nieuws meer.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:25 schreef tostitomaatkaas het volgende:
WAT WAS ER AAN DE HAND
Die zijn zonder verdachten het bestormde gebouw uitgekomenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef Travel. het volgende:
[..]
complot van de Zionisten.
Weet iemand waar de agenten nu zijn?
Dat moesten ze sowieso. Oplage sterk teruggelopen naar 50.000. Is niet zo veel voor een blad zonder advertenties.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
ja sowieso nog 1 exemplaar!
en ze willen het blad van de ondergang gaan redden, was te horen op Studio Brussel
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef timmmmm het volgende:
Ik zit nu op een live vid mee te kijken maar dat is frans en mijn frans is niet zo goed. Heeft iemand een engelse?
Reageer je nog even op mijn laatste post van het vorige topic. Toen ik jouw bericht met al die taalfouten reageerde. Dankje.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Uiteraard.. al zal een deel van de moslim niet door de test komen. Net als een deel van de niet-moslims overigens.
die bpm? Ik versta het bij vlagen... sommigen praten me iets te snelquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef timmmmm het volgende:
Ik zit nu op een live vid mee te kijken maar dat is frans en mijn frans is niet zo goed. Heeft iemand een engelse?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef timmmmm het volgende:
welk excuus?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef JCats het volgende:
[..]
Geen nieuws meer.
(Daders zijn bekend (hebben ID gegeven)
Het wachten is nog wel op excuus van 1,6 miljard moslims)
Dit is al de zoveelste keer. Moet je nagaan als er een keer echt wat spannends gebeurt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Timmmmmm zegt in feedback
Gefixed. Kan alleen als alle delen volzitten en er was net een reactie verwijderd tegelijk met de lapo dus het dichte topic zat niet vol
Met zo'n klapjosti als TS draaien de modjes overurenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef superniger het volgende:
[..]
Komt door verwijderde berichten.
France24.com/en zou je kunnen proberen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef timmmmm het volgende:
Bijna vrijdag, molotovcocktail in een volle moskee zou dus zomaar kunnen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:27 schreef qwerty_x het volgende:
Ben benieuwd wat de tegenreacties gaan zijn de komende dagen ....
http://www.bfmtv.com/mediaplayer/live-video/quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef hmmmz het volgende:
Is er nieuws of beeld van de anti-terrorisme actie in reims?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef superniger het volgende:
Waarom hebben ze de daders nog niet te pakken? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Oke. Kom ik zo even kijken wat voor reactie je krijgtquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit is al de zoveelste keer. Moet je nagaan als er een keer echt wat spannends gebeurt.
Ik ga een motie van wantrouwen indienen tegen de huidige mods.
Nu maar hopen dat het niet zo'n gematigde moskee is, want dan gaat IS weer meejuichenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bijna vrijdag, molotovcocktail in een volle moskee zou dus zomaar kunnen.
Daarom worden die demonstraties ook tevens in NL gehouden. Kan het volk zich uiten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bijna vrijdag, molotovcocktail in een volle moskee zou dus zomaar kunnen.
Zozo, zijn het vooral Fransen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:29 schreef qwerty_x het volgende:
En voor wie het interesseert: zelfs hier, in Verrewegistan, staan op dit moment zo'n 300 mensen te demonstreren in Rio de Janeiro
Bejaarde Duitsers natuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zozo, zijn het vooral Fransen?
Heb serieus wel zin om cod te spelen. Weltrusten allemaal, ik ga gamen en slapen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:31 schreef timmmmm het volgende:
Call of duty beelden live
Geen idee, zojuist op het nieuws.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zozo, zijn het vooral Fransen?
Gelukkig praat die man niet zo snelquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:31 schreef timmmmm het volgende:
Naar mijn idee zijn er ook nauwelijks Moslims in Zuid Amerika, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Geen idee, zojuist op het nieuws.
Het is wel nieuws hier, echter wel na de overstrovingen in São Paulo en de corruptie bij Petrobras. Weer een klassiek geval van ver van mijn bed dus niet zo relevant.
Ze lossen het op zonder bloedvergieten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij deze hele aanslag heb ik nog geen druppel bloed gezien.
Dat is wel verdacht he.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zijn nooit vies geweest van reizen met de trein.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:34 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
nee, die zitten vooral bij de buren.
Link even naar welke post je doelt en quote ;m even dan reageer ikquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Reageer je nog even op mijn laatste post van het vorige topic. Toen ik jouw bericht met al die taalfouten reageerde. Dankje.
Dit gaat een hele lange stand-off worden of niet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:31 schreef timmmmm het volgende:
Wel als ze zo op de trap blijven zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit gaat een hele lange stand-off worden of niet?
Dat in films de bloedspetters in het rond vliegen wil nog niet zeggen dat dat echt is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Veel minder dan bij jullie, maar ze zijn er wel. Alleen passen ze zich aan, net als de rest van ons.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Naar mijn idee zijn er ook nauwelijks Moslims in Zuid Amerika, of heb ik dat mis?
Nou ja, volgens mij is dat hartstikke niet live ne loog ik. Ik zie behoorlijk wat herhaling op die beeldenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dit gaat een hele lange stand-off worden of niet?
Lekker op de trap zitten, ook nog een biertjewijntje en een sigaretje erbij ofniet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wel als ze zo op de trap blijven zitten.
Ja als ze toch niets doen.....quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lekker op de trap zitten, ook nog een biertjewijntje en een sigaretje erbij ofniet?
Ja, de dader loopt wel mee met z'n handen in z'n broekzak.quote:
Kun je het net zo goed gezellig makenquote:
Het lijkt er op alsof die wilt schieten maar er maar iemand in de weg blijft staan. Vandaar dat gewapper.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Kun je het net zo goed gezellig maken
Kennedy zijn hersens vlogen over de hoedeplank, om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
Dat in films de bloedspetters in het rond vliegen wil nog niet zeggen dat dat echt is.
Een kogel in het hoofd bloed niet zo extreem, pas bij het raken van een slagader gaat een lichaam snel bloed verliezen
zeg toch ook niet dat het de dader is of wel?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:37 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ja, de dader loopt wel mee met z'n handen in z'n broekzak.
Dan moet er eerst eentje even gaan kijken...quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar weten ze nou zeker dat ze daar in dat gebouw zitten ?
Ze moeten die flat gewoon a la The Raid binnenvallenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt er op alsof die wilt schieten maar er maar iemand in de weg blijft staan. Vandaar dat gewapper.
De vrijheid van meningsuiting wordt aardig beperkt ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:39 schreef LelijKnap het volgende:
Oh sorry, ik dacht erg nog grappen gemaakt konden worden.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:39 schreef LelijKnap het volgende:
Oh sorry, ik dacht erg nog grappen gemaakt konden worden.
Die film zegt me nietsquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze moeten die flat gewoon a la The Raid binnenvallen
Ja die dan kapot wordt geschotenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:40 schreef agter het volgende:
[..]
Dan moet er eerst eentje even gaan kijken...
Ligt eraan hoe teer je zieltje isquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die film zegt me nietsKlinkt wel doeltreffend.
Nee, ik vind het wel prima als men het topic schoon wil houden. Het is alleen wat verwarrend dat de mate van moderatie per deel in de reeks veranderd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:40 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting wordt aardig beperkt ja.
Niet kijken dusquote:
Dat was historisch al duidelijk, mietjes zijn hetquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:41 schreef Caland het volgende:
De ervaring leert dat je sneller bij de Fransen binnenvalt dan andersom.
linkjes?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:42 schreef hmmmz het volgende:
De voorpagina's van de Nederlandse kranten morgen zijn maar lafjes. Op bazenkrant NRC na.
Redelijke troll, 5/10quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:24 schreef sonnyspek het volgende:
Of dat er mensen uit de flat worden geevacueerd...quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt er op alsof die wilt schieten maar er maar iemand in de weg blijft staan. Vandaar dat gewapper.
Fransen kennende zijn die schutters 5 minuten geleden gewoon vrolijk weggereden uit de ondergrondse garage.quote:
God ja. Je zal het maar mee maken....quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Of dat er mensen uit de flat worden geevacueerd...
Of er is een gijzeling aan de gang.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Of dat er mensen uit de flat worden geevacueerd...
Daar speel je op.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
zeg toch ook niet dat het de dader is of wel?
Doet me denken aan die grappige film over dat franse korps. Taxi 2 ofzo toch ?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Fransen kennende zijn die schutters 5 minuten geleden gewoon vrolijk weggereden uit de ondergrondse garage.
Historisch gezien hebben de Fransen de meeste oorlogen gewonnen van alle landen. Maar laat je niet tegen houden door kennis.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:41 schreef Caland het volgende:
De ervaring leert dat je sneller bij de Fransen binnenvalt dan andersom.
1,2 of 3.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doet me denken aan die grappige film over dat franse korps. Taxi 2 ofzo toch ?
Dit is fok! kennis heeft hier nog nooit iemand gestopt!quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Historisch gezien hebben de Fransen de meeste oorlogen gewonnen van alle landen. Maar laat je niet tegen houden door kennis.
Je bent zo goed als je laatste oorlog, even vrij vertaald uit het voetbal.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Historisch gezien hebben de Fransen de meeste oorlogen gewonnen van alle landen. Maar laat je niet tegen houden door kennis.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je bent zo goed als je laatste oorlog, even vrij vertaald uit het voetbal.
Impact van een kogel hangt enorm af van de plek waar de kogel exact inslaat. Daarnaast is de krachtexplosie van bijv. een granaatscherf of zelfmoordbom t.o.v een kogel een wereld van verschilquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kennedy zijn hersens vlogen over de hoedeplank, om maar iets te noemen.
Verder op de foto's van de gewonden ook geen bloed te zien. Vergelijk het eens met beelden van aanslagen in het M-O.
Hmm. In jouw bovenstaande bericht staan anders ook wel de nodige taalfouten?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:28 schreef Travel. het volgende:
[..]
Reageer je nog even op mijn laatste post van het vorige topic. Toen ik jouw bericht met al die taalfouten reageerde. Dankje.
Ik heb geen zin om elke typfout te herstellen. Tenzij ze echt heel ernstig zijn, dan wil ik nog weleens een uitzondering maken.quote:
Ghehehe, ik volg teveel nieuwstwitter:eelcobvr twitterde op donderdag 08-01-2015 om 00:42:59Het nieuws van 1 dode en 2 gearresteerde daders komt geheel van Amerikaanse bronnen, oui? Of melden Fransen t ook? reageer retweet
Ik zit me al de hele avond te vermaken met de huishoudbeurs 2015 pagina op facebook.quote:
Deze heeft echt haar alu hoedje opquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zit me al de hele avond te vermaken met de huishoudbeurs 2015 pagina op facebook.
quote:Op het dak liepen mensen met kogelvrije vesten...ook vreemd
Die hebben ze gewonnen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Je bent zo goed als je laatste oorlog, even vrij vertaald uit het voetbal.
5.45 groot? mwah.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:47 schreef Proximo het volgende:
Een AK heeft geen groot kaliber, het is de vuursnelheid + betrouwbaarheid die het een geliefd wapen maakt. De AK is echter prima verkrijgbaar, wil je iets om nauwkeurig mee te richten dan kies je een AR15
Ik snap niet waarom ze niet (meer) laten zien waarnaar hij wuift.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij is dat hartstikke niet live ne loog ik. Ik zie behoorlijk wat herhaling op die beelden
Voor die valt nog wel wat te zeggen. Het is wel ietwat vreemd natuurlijk..quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze heeft echt haar alu hoedje op
[..]
Ja die was zeer naar om te zien.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Holy fuck, ik bekijk net dat filmpje van die agent die doodgeschoten wordt
De tering, hoe verrot ben je dan in de kop
Duurt nog wel even voordat dat rot hoorquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Als je maar overtuigd genoeg ben kan je iedereen omleggen zonder schrijntje gevoel, zelfs baby's.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:50 schreef -_Guitarist_- het volgende:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Duurt nog wel even voordat dat rot hoor
Ze hadden toch al beveiliging. Vind het niet vreemd dat ze dan ook kogelvrije vesten in het pand hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:50 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Voor die valt nog wel wat te zeggen. Het is wel ietwat vreemd natuurlijk..
Valt me wel op dat die schutter een goede techniek heeft qua houding en schot. Verbaast me niet als het een getrainde militair isquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als je maar overtuigd genoeg ben kan je iedereen omleggen zonder schrijntje gevoel, zelfs baby's.
Dat snap ik alleen ik kan m'n slechte grappen nooit laten liggenquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
De schutter bedoel ik natuurlijk
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:49 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
5.45 groot? mwah.
Edit: sorry, las het verkeerd.
Syriëganger hequote:Op donderdag 8 januari 2015 00:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Valt me wel op dat die schutter een goede techniek heeft qua houding en schot. Verbaast me niet als het een getrainde militair is
Idd, met gratis wapens en training van o.a. Frankrijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Syriëganger hedie hoeven niet alleen maar wc's te poetsen.
Dat begreep ik al hoorquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat snap ik alleen ik kan m'n slechte grappen nooit laten liggen
Het laatste nieuws is dat er nog steeds geen nieuws is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand f snel laatste nws (van Twitter of wat ook) zeggen? Loop maar een topic of 15 achter
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand ff snel laatste nws (van Twitter of wat ook) zeggen? Loop maar een topic of 15 achter
quote:'Onduidelijk over schutters in Reims aanwezig zijn'
Is dat al bevestigd inmiddels?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Syriëganger hedie hoeven niet alleen maar wc's te poetsen.
Maar wel in Reims etc?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er nog steeds geen nieuws is.
Waarom is er geen live beeld?? Wat is deze?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Daar is of was wel wat aan de gang, maar er zijn nog geen arrestaties.
12 doden, 8 gewonden, 3 daders die meerdere auto's hebben gejat en waarvan de identiteit bekend is, houden zich nu waarschijnlijk schuil in Reims.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand ff snel laatste nws (van Twitter of wat ook) zeggen? Loop maar een topic of 15 achter
Anders zien de terroristen wat de politie van plan isquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:56 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Waarom is er geen live beeld?? Wat is deze?
Nos.quote:Waarschuwing
Persbureau AFP meldt dat de politie de in Reims verzamelde pers waarschuwt, voor het geval de omsingelden een poging zullen doen uit te breken. Lees hier meer over de politieactie in Reims.
Ik lees her en der tegenstrijdige dingen en vroeg me dus af wat jullie wisten (want loop hier zeer zwaar achter). Zoals 1 dood en 2 gearresteerd. En dan weer: nog niks bekendquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Daar is of was wel wat aan de gang, maar er zijn nog geen arrestaties.
Stond een politiedocument inclusief achtergrond van de verdachten een paar topics terug...quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Is dat al bevestigd inmiddels?
Le Monde heeft een samenvatting.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik lees her en der tegenstrijdige dingen en vroeg me dus af wat jullie wisten (want loop hier zeer zwaar achter). Zoals 1 dood en 2 gearresteerd. En dan weer: nog niks bekend
Dank
Liefquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
12 doden, 8 gewonden, 3 daders die meerdere auto's hebben gejat en waarvan de identiteit bekend is, houden zich nu waarschijnlijk schuil in Reims.
Je zei dat je 15 topics had gemistquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lief
Maar ik heb het niet goed geformuleerd zie ik nu.. Ik bedoel: LAATSTE nws
Jouw wijk zit bomvol met potentieel gevaarlijke wahhabi's.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pffff jij weet helemaal niet waar ik woon.
Sorry dat ik geen 22 deeltjes terugleesquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Stond een politiedocument inclusief achtergrond van de verdachten een paar topics terug...
Welke ?quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef Sapstengel het volgende:
waarom sluit nu.nl de liveblog dan, stelletje laffe borrelaars
Ze zijn gewoon niet normaal, dat is de enige uitleg helaas. Mislukte mensen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat is er mis met je als je het nodig vindt iemand om te leggen om een paar tekeningen
Als ik een tekening tegenkom waar de spot wordt gedreven met bijvoorbeeld kanker of iets, dan klik ik die weg en heb ik er, nadat ik een keer vloek of scheld, dikke schijt aan.
Is dat volk dan enorm gehersenspoeld of ben ik dan een nuchtere Nederlander?
Volgens mij valt dat wel meequote:Op donderdag 8 januari 2015 00:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jouw wijk zit bomvol met potentieel gevaarlijke wahhabi's.
Cultuurverschil maar ook gewoon gekheid. In islamitische landen is men ridiculisatie niet gewendquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat is er mis met je als je het nodig vindt iemand om te leggen om een paar tekeningen
Als ik een tekening tegenkom waar de spot wordt gedreven met bijvoorbeeld kanker of iets, dan klik ik die weg en heb ik er, nadat ik een keer vloek of scheld, dikke schijt aan.
Jihadist dus well trainedquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:52 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Valt me wel op dat die schutter een goede techniek heeft qua houding en schot. Verbaast me niet als het een getrainde militair is
Deze: http://www.nu.nl/buitenla(...)e-charlie-hebdo.htmlquote:
Zo rollen die Borissen. Waren wel geinige filmpjes.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef IPA35 het volgende:
Pas nog in Grozny open de politie gewoon het vuur op het gebouw waarin de terroristen zich hadden verschanst met een BTR.
Ik kijk op die van de nos.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Deze: http://www.nu.nl/buitenla(...)e-charlie-hebdo.html
Heeft iemand een soort live feed die niet in het Frans is?
Dat dachten ze in Reims zeker ook.quote:
Fascinerend om het verschil in cultuur te bestuderen welquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Cultuurverschil maar ook gewoon gekheid. In islamitische landen is men ridiculisatie niet gewend
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Anders zien de terroristen wat de politie van plan is
Waar denk je dat ik woon man?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:00 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Reims zeker ook.
Het gaat erom dat Salafisten an sich een probleem zijn. Het is beter hen te bestrijden voordat ze geweld begaan.
Banlieus zijn gewoon echte ghetto's, en slechts op een paar uur rijafstandquote:Op donderdag 8 januari 2015 00:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Banlieus zijn altijd zo enorm naar de klote, een en al ellende weggeschoven in de voorsteden.
Dat was ook echt een grote fout van Frankrijk om het integratiebeleid zo aan te pakken, ze maar concentreren en isoleren van alles en iedereen en hopen dat het allemaal wel los loopt.
In plaats daarvan is het eerder een snelkookpan van frustratie, verveeldheid, ongewenstheid, woede en haat.
quote:Anti-terror operation is underway in Reims, France.
Ruptly is to provide live coverage as the anti-terror raid was launched in Reims, France. The city has been identified as the location of those who carried the attack on the Charlie Hebdo magazine HQ in Paris, Wednesday.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je zei dat je 15 topics had gemist
En
You don't sayquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk dat deze daders zich echt niet makkelijk laten pakken.
Wie zei er iets over "pakken"?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat rennende vosje is echt hypnotiserend.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Mja, het komt er in ieder geval wel het dichtste bij in West-Europa denk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Banlieus zijn gewoon echte ghetto's, en slechts op een paar uur rijafstand
Mooi he. Gemaakt de UI AIVDquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:02 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dat rennende vosje is echt hypnotiserend.
Denk dat dat zelfs niet makkelijk gaat worden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wie zei er iets over "pakken"?
Doorzeven met lood lijkt me beter.
Berechten lijkt me een betere optie. Gok dat de daders zich anders als martelaar laten beschouwen, schijnt een eer te zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wie zei er iets over "pakken"?
Doorzeven met lood lijkt me beter.
lol waarom heb ik daar niet aan gedachtquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik kijk op die van de nos.
http://nos.nl/liveblog/20(...)rijs-op-de-voet.html
Dat volk is enorm gehersenspoeld en jij bent een nuchtere Nederlander. Dus niet of het een ofhet ander, maar en het een en het ander.quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Jij wel maar niet iedereen pikt alles wat over hem geschreven word. Ik ook niet bijvoorbeeld. Maar het is een combinatie van factoren die tot de aanslag heeft geleid. Betekent trouwens nog steeds niet dat die aanslagen normaal zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Fascinerend om het verschil in cultuur te bestuderen wel
Maar wtf, iemand tekent God terwijl hij een geit neukt, dan lach je een keer en ga je verder met waar je mee bezig bent
Laat hen dan maar martelaars worden, dat velen van hun soort mogen volgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Berechten lijkt me een betere optie. Gok dat de daders zich anders als martelaar laten beschouwen, schijnt een eer te zijn.
Dan moedig je die aanslagen dus aan, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Laat hen dan maar martelaars worden, dat velen van hun soort mogen volgen.
Inderdaad. Laat de Salafisten in Europa hun ware aard maar zien. Nu zijn ze nog te verslaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zou wel lol zijn als er opeens 50 à 100 ISIS strijders op die plek zijn en ze gewoon een vuurgevecht uitdagen met deze aanslag.
NEEquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zou wel lol zijn als er opeens 50 à 100 ISIS strijders op die plek zijn en ze gewoon een vuurgevecht uitdagen met deze aanslag.
Aanslagen mogen nooit normaal zijn of als normaal worden beschouwd. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn islamitische collega's hierover denkenquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Jij wel maar niet iedereen pikt alles wat over hem geschreven word. Ik ook niet bijvoorbeeld. Maar het is een combinatie van factoren die tot de aanslag heeft geleid. Betekent trouwens nog steeds niet dat die aanslagen normaal zijn.
Hoe laat zijn ze ?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:04 schreef Inspireme het volgende:
Ik zou opzich wel willen meelopen bij een demonstratie morgen maar moet werken..
Je moet de Salafisten uit hun holen lokken, alleen dan zijn zij gericht te bestrijden zonder andere moslims lastig te hoeven vallen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan moedig je die aanslagen dus aan, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
Mensen die niet bang zijn om te sterven hebben niks te verliezen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Inderdaad. Laat de Salafisten in Europa hun ware aard maar zien. Nu zijn ze nog te verslaan.
Denk ik ook niet. Ze zulle martelaren willen worden gok ik zo en zich echt neit zomaar overgeven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:01 schreef Yasmin23 het volgende:
Hopelijk zullen zij allen sterven, en z.s.m.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mensen die niet bang zijn om te sterven hebben niks te verliezen.
Ik denk juist dat ze nog andere plannen hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:05 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Denk ik ook niet. Ze zulle martelaren willen worden gok ik zo en zich echt neit zomaar overgeven.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in het Franse leger.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hopelijk zullen zij allen sterven, en z.s.m.
Waarschijnlijk net zoals jij. Behalve misschien als ze extremistisch zijnquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Aanslagen mogen nooit normaal zijn of als normaal worden beschouwd. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn islamitische collega's hierover denken
Ze gaan de Ardennen in?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:05 schreef Houtenbeen het volgende:
Ze zouden niet in Reims zitten maar in Charleville Mezieres, tegen de Belgische Grens
[ afbeelding ]
Onbevestigd nog
Je weet dat je nu hetzelfde zegt als zij he, "allen die niet in onze idealen geloven moeten sterven"quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het enige west-europese leger dat nog strijdbaar is. Valt wel mee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel vertrouwen in het Franse leger.
Eikel. Zit ik een beetkje aardig te doen tegen je..quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:05 schreef IPA35 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 januari 2015 00:58 schreef IPA35 het volgende:
Pas nog in Grozny open de politie gewoon het vuur op het gebouw waarin de terroristen zich hadden verschanst met een BTR.
Maar dan in heuvels van 250 meter hoogquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lekker in de bergen, Afghanistan nabootsen.
Nee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je weet dat je nu hetzelfde zegt als zij he, "allen die niet in onze idealen geloven moeten sterven"
Ah. "naast" Centraal dusquote:
Daar hadden die kalifaatknaapjes inderdaad al een trainingskampje gehadquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lekker in de bergen, Afghanistan nabootsen.
Ja preciesquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja als je niet kan kan je niet toch.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je weet dat je nu hetzelfde zegt als zij he, "allen die niet in onze idealen geloven moeten sterven"
Volgens mij heeft ie t alleen over die groep moslims.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En die moslims hebben het alleen over de mensen die hun profeet belachelijk maken..quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft ie t alleen over die groep moslims.
Nee dat was een paintball iets.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar hadden die kalifaatknaapjes inderdaad al een trainingskampje gehad
Waar haal je "allen die niet in onze idealen geloven moeten sterven" vandaan danquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:08 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En die moslims hebben het alleen over de mensen die hun profeet belachelijk maken..
Dat was Jihadvoorbereiding Light toch?quote:
Van wat ik er van had mee gekregen was het een misverstand. Het waren jongens die daar aan het paintballen waren en niet aan het trainen voor een jihad.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat was Jihadvoorbereiding Light toch?
Ja, dat was even als voorbeeld eigenlijk, denk dat de meeste extremistische moslims prima begrijpen dat de meeste mensen geen probleem hebben met een ander geloof. Denk dat die extremisten hun pijlen vooral richten op degenen die de confrontatie zoeken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waar haal je "allen die niet in onze idealen geloven moeten sterven" vandaan dan
http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-de-Ardennen.dhtmlquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van wat ik er van had mee gekregen was het een misverstand. Het waren jongens die daar aan het paintballen waren en niet aan het trainen voor een jihad.
Ja volgens mij is er niks van waar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-de-Ardennen.dhtml
Staat me ook wel iets van bij, kan alleen zo snel niks vinden
Oppakken en als het meer is dan onschuldig paintballen: direct het land uit zetten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-de-Ardennen.dhtml
Staat me ook wel iets van bij, kan alleen zo snel niks vinden
Dat was een andere groep schijnbaarquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja volgens mij is er niks van waar.
Zou me niets verbazen en is op zich geen gekke gedachte ook van zequote:Op donderdag 8 januari 2015 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
Reims lijkt een afleiding van de politie geweest te zijn
Maar wat denk je? Is Yasmin ook een mooie meid?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:12 schreef Strani het volgende:
Nu dat het hier wat rustiger is en de meesten al slapen, mag het toch eens gezegd worden: Ik heb Yasmin altijd een hele mooie naam gevonden.
Bij dezen.
Dus er waren er 2 ? Dat had ik dan niet mee gekregen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat was een andere groep schijnbaarDie ik net postte was ook met die vage Sharia4Belgium dude...
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)dkamp-Ardennen.dhtml
Oh daar ben ik wel eens geweest, familie van me woont er niet al te ver vandaanquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Politie actie in Charleville Mezieres, tegen de Belgische grens
[ afbeelding ]
Aanvulling: Het leger inzetten in Gouda en in de Schilderswijk, een verbod op islamitische hoofddoeken in het openbaar, grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten, illegalen actief opsporen en uitzetten. De-islamisering is echt mogelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit type Salafisten. Of ja eigenlijk alle Salafisten omdat ik hen allemaal als gevaar zie en dus ongewenste elementen waarvoor geen plek in binnen het Europese continent.
Het is beter niet te kiezen voor appeasement. Linkse verraders zullen dit wel weer voorstellen. Maar repressie van dit soort gasten is juist nodig (hun sheihk's deporteren, hun moskeeën en scholen sluiten, Saoedi geldstromen blokkeren et cetera). Als zij dan de kop opsteken dienen zij snel aangepakt te worden.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Aanvulling: Het leger inzetten in Gouda en in de Schilderswijk, een verbod op islamitische hoofddoeken in het openbaar, grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten, illegalen actief opsporen en uitzetten. De-islamisering is echt mogelijk.
Met deze tuinhark dusquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus er waren er 2 ? Dat had ik dan niet mee gekregen.
twitter:iwanvanduren twitterde op donderdag 08-01-2015 om 00:02:19Voorpagina sportkrant L Equipe morgen: http://t.co/fIiOYnkMQV reageer retweet
Oh ?quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:15 schreef Ketchupcurry het volgende:
https://twitter.com/petradeboevere/status/552981160423596032
Denken dat niet-salafistische moslims het waarderen dat de profeet belachelijk wordt gemaakt. Of dat salafisten de grootste rol hebben gespeeld in de islamitische geschiedenis. Schattig naïef.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit type Salafisten. Of ja eigenlijk alle Salafisten omdat ik hen allemaal als gevaar zie en dus ongewenste elementen waarvoor geen plek in binnen het Europese continent.
Het is beter niet te kiezen voor appeasement. Linkse verraders zullen dit wel weer voorstellen. Maar repressie van dit soort gasten is juist nodig (hun sheihk's deporteren, hun moskeeën en scholen sluiten, Saoedi geldstromen blokkeren et cetera). Als zij dan de kop opsteken dienen zij snel aangepakt te worden.
Blijf weg uit de Schilderswijk!quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Aanvulling: Het leger inzetten in Gouda en in de Schilderswijk, een verbod op islamitische hoofddoeken in het openbaar, grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten, illegalen actief opsporen en uitzetten. De-islamisering is echt mogelijk.
Dat was inderdaad een hele mooie Yasmin! Zal er bij mij ook wel wat mee te maken hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:16 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik ook, maar komt ook door Aladdin vroeger, had echt een crush op haar
Niet nodig. Mochten er gevallen gebeuren zoals in Parijs dan is dit een mogelijkheid. Moeten wel wel eerst het leger repareren na 10 jaar kapotbezuinigd te zijn...quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Aanvulling: Het leger inzetten in Gouda en in de Schilderswijk,
Onzin.quote:een verbod op islamitische hoofddoeken in het openbaar,
Ook onzin, maar we moeten kansarmen altijd weren.quote:grenzen sluiten voor niet-westerse immigranten,
Lijkt me nuttig idd.quote:illegalen actief opsporen en uitzetten.
Wat bedoel je hier mee?quote:De-islamisering is echt mogelijk.
Oef, mijn Frans is echt niet best meer.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:16 schreef Nibb-it het volgende:
Selon l'AFP, qui cite une source proche de l'enquête, un avis de recherche a été lancé contre trois hommes. - le Monde.
Huiszoeking bij drie mannen.
Als een niet-Salafist geweld pleegt of predikt tegen iemand die Mohammed belachelijk maakt dient hij ook aangepakt te worden en bij voorkeur uit Europa verwijderd te worden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:16 schreef Irakees het volgende:
[..]
Denken dat niet-salafistische moslims het waarderen dat de profeet belachelijk wordt gemaakt. Of dat salafisten de grootste rol hebben gespeeld in de islamitische geschiedenis. Schattig naïef.
Mijn gevoel ookquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:18 schreef Aberella het volgende:
Is die gendarmerie niet juist op het verkeerde been gezet door die ID's?
De schilderswijk is totaal niet te vergelijken met die wijken in Parijs.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet nodig. Mochten er gevallen gebeuren zoals in Parijs dan is dit een mogelijkheid. Moeten wel wel eerst het leger repareren na 10 jaar kapotbezuinigd te zijn...
[..]
Onzin.
[..]
Ook onzin, maar we moeten kansarmen altijd weren.
[..]
Lijkt me nuttig idd.
[..]
Wat bedoel je hier mee?
Alsof de daders gezellig naar hun eigen huis gaan na afloop.. Dat geloof ik dus echt niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:18 schreef Aberella het volgende:
Met de-islamisering bedoel ik dat de islam niet meer in de samenleving aanwezig is. De islam hoort in West-Europa niet thuis.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Niet nodig. Mochten er gevallen gebeuren zoals in Parijs dan is dit een mogelijkheid. Moeten wel wel eerst het leger repareren na 10 jaar kapotbezuinigd te zijn...
[..]
Onzin.
[..]
Ook onzin, maar we moeten kansarmen altijd weren.
[..]
Lijkt me nuttig idd.
[..]
Wat bedoel je hier mee?
Het is inderdaad erg vreemd, gezien de manier waarop ze de rest van de operatie hebben uitgevoerd. Hoewel ik wel ergens las dat ze ook eerst het verkeerde gebouw waren binnengelopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:19 schreef mijntjexx het volgende:
Iets zegt me toch nog steeds dat het id laten liggen in die auto of helemaal onzin is of een dwaalspoor gemaakt door de terroristen.
Whehe ja gewoon een paar id kaarten stelen van onschuldigen en die in de auto achterlaten voor een dwaalspoor. Maar zoiets wordt hopelijk wel nagekeken, voordat ze met man en macht achter de verkeerde aan gaan? Ze hebben een naam en daar kunnen ze wel iets mee, zoals uitvinden dat twee van die gasten in Syrië hebben gevochten, dan zit je volgens mij wel aardig op het goede spoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:18 schreef Aberella het volgende:
Jammer dit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een goede reden om daar nu al grote schoonmaak te houden nu het nog kan. Huis voor huis wat mij betreft.
Die zijn echt niet per ongeluk vergeten, maar bewust achtergelaten. Als ze al achtergelaten zijn..quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:19 schreef mijntjexx het volgende:
Iets zegt me toch nog steeds dat het id laten liggen in die auto of helemaal onzin is of een dwaalspoor gemaakt door de terroristen.
Oh, het gaat om een opsporingsbevel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Oef, mijn Frans is echt niet best meer.
Wat een drama...quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met de-islamisering bedoel ik dat de islam niet meer in de samenleving aanwezig is. De islam hoort in West-Europa niet thuis.
Daar hoort het weren van hoofddoekjes ook bij, een symbool waarmee een middelvinger naar de Nederlandse cultuur wordt opgestoken.
Klopt, ze waren twee gebouwen verderop.quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg vreemd, gezien de manier waarop ze de rest van de operatie hebben uitgevoerd. Hoewel ik wel ergens las dat ze ook eerst het verkeerde gebouw waren binnengelopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |