De Islam deugt ( zover een religie kan deugen). De manier waarop men de Islam gebruikt deugt vaak niet. Er zijn miljoenen moslims die gematigt hun geloof belijden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Er zijn talloze bewijzen dat de islam niet deugt. Hoeveel welvarende en democratische islamitische landen zijn er?
Niet in de huidige tijd inderdaad. Ze lopen gewoon een paar honderd jaar achter.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nog al ja. De islam is totaal niet te vergelijken met het christendom en jodendom.
Klopt, maar alleen mensen met enig iq snappen sommige humor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit is niet eens vrijheid van meningsuiting alleen. Dit is niet puur alleen een mening. Het is een manier om te laten zien waar dingen fout gaan.
Prima dat het mag, maar misschien moet je een afwezig maken om dit toch niet te doen. Ik zeg ook wel eens dingen niet omdat ik denk dat ik mensen hierbij zou kunnen kwetsen.quote:
Daarom de islam verwijderen. Dat is dan alvast één factor minder en kunnen ze net zoals Surinamers en Antillianen de ghetto-criminelen uithangen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:21 schreef RamboDirk het volgende:
De islam is het middel, de cartoons de zuurstof voor het vuur, de heilige oorlog is het excuus.
Dat laat zien dat de gevestigde politiek, in het bijzonder PvdA, D66 en GL, er alles aan doet om hier zo veel mogelijk moslims te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef primakov het volgende:
[..]
Wat heeft het uitzetten van illegalen te maken met in Europa geboren, en tevens een Europees nationaliteit hebbende terroristen?
Dan lijkt me wijzen juist niet de goede houding. Beter spreek je dan van oproepen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef Bensel het volgende:
[..]
Met wijzen naar moslims zou je het probleem van extremisme in de moslimgemeenschap tenminste kunnen aanpakken. Door moslims er niet bij te betrekken (ik heb trouwens liever de Islam hier in plaats van moslims) zul je zeker de extremisme in die gemeenschap niet kunnen aanpakken
Bespaar je de moeite, het heeft echt geen zin om die kneus wat te vertellenquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Voxs het volgende:
[..]
De Islam deugt ( zover een religie kan deugen). De manier waarop men de Islam gebruikt deugt vaak niet. Er zijn miljoenen moslims die gematigt hun geloof belijden.
Geloof is geen probleem, zodra mensen dat gaan organiseren in religie en elkaar vertellen hoe het moet en elkaar zaken opleggen, dan gaat het fout.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Voxs het volgende:
[..]
De Islam deugt ( zover een religie kan deugen). De manier waarop men de Islam gebruikt deugt vaak niet. Er zijn miljoenen moslims die gematigt hun geloof belijden.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zit die Nazi daar echt?
Verantwoordelijk voor duizenden doden in de Oekraïne.
3 Fransen opgepakt voor verboden wapenbezitquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is hier nou mee?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nde-Fransen-op.dhtml
quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zit die Nazi daar echt?
Nou, de Nederlandse politie heeft 3 gewapende Fransen opgepakt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is hier nou mee?
Ik denk dat ze zeer belangrijk zijn. Deze cartoonisten waren niet de hele dag hun mening aan het spuien. Ze toonde aan wat er fout gaat. En natuurlijk heb je subtiele en hele duidelijke cartoons.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt, maar alleen mensen met enig iq snappen sommige humor.
Dus grapjes over domme blondjes en Belgen zijn volgens jouw gedachtegang ook een provocering?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:18 schreef Reddead het volgende:
[..]
Ach kijk, een atheist.
Ik heb nergens gezegd dat ik het doden van onschuldige mensen goedkeur, maar dat verandert niet het feit dat deze krant, door het continue provoceren en beledigen van een geloof dat meer dan 1 miljard gelovigen heeft, voor provocatie, woede en afgunst heeft gezorgd. Zo dom moet je ook niet zijn met alle respect.
Nogmaals, het zijn de mensen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je alleen al kijkt naar het aantal zieke gehersenspoelde geestjes die naar Syrie vertrekken om daar nare dingen te doen in naam van Allah dan is de conclusie logisch dat de Islam relatief veel meer zieke geesten voortbrengt dan andere religies.. Christelijke jongeren zingen liever liedjes over Jezus dan andere mensen doodmaken.
Ik wilde aangeven dat zijn nuance niet echt op z'n plek is.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Niet alle nazi's vermoord(d)en mensen, maar er zijn toch genoeg redenen om die stroming te verbieden, althans de symboliek die er bij hoort.
racistquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Daarom de islam verwijderen. Dat is dan alvast één factor minder en kunnen ze net zoals Surinamers en Antillianen de ghetto-criminelen uithangen.
En AD titel die sensatie brengtquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is hier nou mee?
Nou, das redelijk ongepast om hem zo te noemen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zit die Nazi daar echt?
Dit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef Starm het volgende:
[..]
Daders zijn dan ook helemaal niet gepakt
Bij het christendom gaan mensen zeker over de schreef naar mijn mening. Gelukkig kunnen die er iets beter mee omgaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Net zoals je ook kan kiezen om je beledigd te voelen: Christendom is ook heel hard op de korrel genomen, dat werd gewoon genegeerd, om nog niet van de UMP (Liberale partij) gesproken...
De fout zit duidelijk bij wie zich 'geprovoceerd' voelde, da's duidelijk.
Die hadden haast.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef b4kl4p het volgende:
Wat is hier nou mee?
JmKA en ik discussiëren wel vakerquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, het heeft echt geen zin om die kneus wat te vertellen
Als dat waar is, waarom is er dan geen enkel fatsoenlijk moslim-land?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ja maar dat zouden de Fransen kunnen zijn toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, de Nederlandse politie heeft 3 gewapende Fransen opgepakt.
Zeker, de vrijheid van meningsuiting is geen tool om iemand zomaar tot op het bot te beledigen, die grens lijkt wat vaag de laatste tijd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Prima dat het mag, maar misschien moet je een afwezig maken om dit toch niet te doen. Ik zeg ook wel eens dingen niet omdat ik denk dat ik mensen hierbij zou kunnen kwetsen.
twitter:AFP twitterde op woensdag 07-01-2015 om 23:23:57#BREAKING France anti-terror raid under way in northeastern city of Reims, police say reageer retweet
quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat waar is, waarom is er dan geen enkel fatsoenlijk moslim-land?
Christelijke landen zijn beschaafd, veilig en democratisch. Er is geen enkel islamitisch land dat daar in de buurt komt.
Dat je iemand kneus noemt op grond van een mening zegt vooral iets over jou.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, het heeft echt geen zin om die kneus wat te vertellen
Het probleem met moslims is dat alles een provocatie is voor hun. Een humorloos volk dat eeuwig dwangmatig op zoek is naar strijd en conflicten. Alleen debielen laten zich provoceren door een striptekeningetje. Wie gaat er nou levens beëindigen omwille van een cartoon. Deze religie leidt duidelijk tot waanzinnig en psychotisch gedrag.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:18 schreef Reddead het volgende:
[..]
Ach kijk, een atheist.
Ik heb nergens gezegd dat ik het doden van onschuldige mensen goedkeur, maar dat verandert niet het feit dat deze krant, door het continue provoceren en beledigen van een geloof dat meer dan 1 miljard gelovigen heeft, voor provocatie, woede en afgunst heeft gezorgd. Zo dom moet je ook niet zijn met alle respect.
Nee, een coup plegen in een land met een gekozen regering.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:25 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nou, das redelijk ongepast om hem zo te noemen.
De islam is in wezen niet veranderd sinds 700. Er is geen nieuw testament in de islamquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Niet in de huidige tijd inderdaad. Ze lopen gewoon een paar honderd jaar achter.
er wordt helemaal niets in onderbouwt en laat ruimte voor eigen interpetatie van de cartoon.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of het roept op tot een discussie, inzicht? Ik snap dat ze beledigend kunnen zijn maar er zit vaak ook een kern van waarheid in. Tenminste in de goede.
Klopt, maar los van de inhoud:als je niet aanzet tot haat en geweld mag je gewoon zeggen en tekenen wat je wilt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zeer belangrijk zijn. Deze cartoonisten waren niet de hele dag hun mening aan het spuien. Ze toonde aan wat er fout gaat. En natuurlijk heb je subtiele en hele duidelijke cartoons.
Ja, maar dat waren de Fransen dus niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:25 schreef b4kl4p het volgende:
Ja maar dat zouden de Fransen kunnen zijn toch?
Dat wisten we nog niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De geëxecuteerde agent was trouwens moslim
http://dailycaller.com/20(...)-attacks-was-muslim/
de ironiequote:Op woensdag 7 januari 2015 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De geëxecuteerde agent was trouwens moslim
http://dailycaller.com/20(...)-attacks-was-muslim/
This.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:23 schreef Voxs het volgende:
[..]
Als ze toevallig moslimblondjes zijn.. reken maar dat het dan als provocerend gezien wordt door zequote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dus grapjes over domme blondjes en Belgen zijn volgens jouw gedachtegang ook een provocering?
Niet volgens de Franse Politie, maar ze zitten nog wel vastquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:25 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar dat zouden de Fransen kunnen zijn toch?
Geloof is wel een probleem.. het wordt namelijk heel makkelijk misbruikt door zieke geesten met dubieuze motieven. Ik geloof niet in een religie die op zich goed is, daarvoor heeft het te veel ellende veroorzaakt in de geschiedenisquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geloof is geen probleem, zodra mensen dat gaan organiseren in religie en elkaar vertellen hoe het moet en elkaar zaken opleggen, dan gaat het fout.
Kwestie van geschiedenis. Tijdsverloop. Nog niet zo lang geleden waren de Christelijke landen net zo barbaars of erger.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als dat waar is, waarom is er dan geen enkel fatsoenlijk moslim-land?
Christelijke landen zijn beschaafd, veilig en democratisch. Er is geen enkel islamitisch land dat daar in de buurt komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |