Probleem is dat heel veel 'gewone' moslims potentieel fundamentalist zijnquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen die moslims in het algemeen als een bedreiging zien.
Het zijn alleen de fundamentalisten die gevaarlijk zijn.
Charlie Hebdo? Je moet twee deuren verder zijn, mafkees. En nu oprotten, ik heb veel werk te doen!quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:24 schreef Yasmin23 het volgende:
Verkeerd adres
De daders van de aanslag waren eerst op het verkeerde adres, schrijft persbureau Bloomberg. Twee monteurs zeiden tegen de schutters dat ze twee deuren verder moesten zijn voor de redactie van Charlie Hebdo. Een van de twee monteurs werd doodschoten.
Als je niet wil dat er gepolariseerd wordt is het denk ik verstandig dat je jouw eigen tekst nog eens na leest. Je noemt niemand maar uit dus een heel algemene beschuldiging richting een groep die je niet noemt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan de tig NWS topics doorpluizen die met moslims/ ISIS / aanslagen te maken hebben. Je ziet hier toch ook, het is van de ene kant gelijk 'hihaho kijk die linkse gekkies het rechtlullen', en langs de andere kant 'de PVV-gekkies spinnen garen hierbij'. Het is gewoon de polarisatie die met dit soort gebeurtenissen gepaard gaat
Ja, jij zegt dat de kwaadaardigheid van de wapenindustrie en de farmaceutische industrie in het niet valt bij dat van deze terroristen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet.
Ik vroeg: waar zeg ik dat ze niet kwaadaardig zijn?
Jij: ze zijn meer dan een promile kwaadaardig.
Nogmaals: WAAR zeg ik dat ze niet kwaadaardig zijn? Ik geef NERGENS een absolute waardering, ik heb het enkel over de RELATIEVE kwaadaardigheid, de verhouding.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Zonder de pvv zou Nederland veiliger zijn, durf ik te beweren.
waarom zijn christelijke fundamentalisten niet eens zo gevaarlijk? Lekker zeg, al die tientallen aanslagen door de Amisj op jaarbasis. Amisj en Quakers zijn echt gevaarlijkquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Twee dode terroristen en een kasplantje die nog vervolgd gaat worden lijkt me eigenlijk wel wat.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:28 schreef kipknots het volgende:
[..]
Wel bizar aangezien het verder zo goed voorbereid lijkt te zijn. Hoop in ieder geval dat ze snel gepakt wordt en de arrestatie (als die er komt) niet uit de klauwen loopt.
[..]
Triest zulke grappen.
Dat bedoel ik ook ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja ik ben meer geschokt dat een van de monteurs ook is vermoord.
Jij bent ook een potentiële moordenaar. Ik ook. Iedereen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Probleem is dat heel veel 'gewone' moslims potentieel fundamentalist zijn
Dat je niet mag zeggen dat het moslims zijn.quote:
En zonder cartoonisten?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Mensen die de Islam als bedreiging zien. Ik ben daar dus benieuwd naar of dat echt zo is. Ik denk dat door dit soort gebeurtenissen er steeds meer haat gaat komen tegenover de Islam.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:28 schreef remlof het volgende:
[..]
probleem is dat heel veel mensen potentieel fundamentalist zijn, je moet niet denken dat dat door het geloof komt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Probleem is dat heel veel 'gewone' moslims potentieel fundamentalist zijn
''Amisj'' zijn pacifisten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:30 schreef mig72 het volgende:
En
[..]
waarom zijn christelijke fundamentalisten niet eens zo gevaarlijk? Lekker zeg, al die tientallen aanslagen door de Amisj op jaarbasis. Amisj en Quakers zijn echt gevaarlijk
Nee dan krijgen de buitenlandse criminelen vrij spel zoals ze dat al decennia lang hadden door job cohen en dat theedrinkbeleid. Kijk maar es wat er van Amsterdam overblijft - een rioolput waar echte Nederlanders zich voor schamen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel, die moorden er ook lekker op los als het hen zo uitkomt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:30 schreef mig72 het volgende:
En
[..]
waarom zijn christelijke fundamentalisten niet eens zo gevaarlijk? Lekker zeg, al die tientallen aanslagen door de Amisj op jaarbasis. Amisj en Quakers zijn echt gevaarlijk
Als dat zo is moeten ze dat ook niet op zichzelf projecteren maar gewoon algemeen veroordelen net zoals de rest van de meeste mensen dat doen. Soms heb ik het idee dat wanneer ze dit veroordelen dat ze dan toch ook de islam veroordelen. Ze willen het niet koppelen. Maar just dat doen ze juist wel. Ik spreek niemand bij de koffieautomaat aan dat hij verantwoordelijk is omdat ie moslim is. Dat is dezelfde logica dan dat een moslim deze daden veroordeelt. Volgens mij tast je elkaar af door een standpunt in te nemen tegen bijvoorbeeld IS. het zou dan heel goed kunnen zijn dat je samen dan tot de conclusie komt dat je iets deelt. Is dat nou zo moeilijk?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat de meeste moslims dit gewoon openlijk op alle mogelijke manieren afkeuren, zoals ieder weldenkend normaal mens, en dat terwijl dat niet eens zou hoeven, want zij zijn niet verantwoordelijk voor de daden van wat extremistische idioten.
Hoezo, dit is precies te type humor die Charlie ook graag gebruikt.quote:
Wat een ongelofelijke flauwekul. Welke aanslag is er gepleegd door de PVV? Of geef je de PVV de schuld van alles wat moslims doen? Want die zijn nu eenmaal licht ontvlambaar dus die moet je altijd ontzien alsof het kleine kinderen zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel, omdat Duitsland tegenwoordig veel gastvrijer is dan Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:31 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee dan krijgen de buitenlandse criminelen vrij spel zoals ze dat al decennia lang hadden door job cohen en dat theedrinkbeleid. Kijk maar es wat er van Amsterdam overblijft - een rioolput waar echte Nederlanders zich voor schamen.
Beetje iedere fatsoenlijke Nederlander wil naar Duitsland immigreren.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn ze wel, die moorden er ook lekker op los als het hen zo uitkomt.
Charlie Hebdo wordt ereburger van de stad Parijs, de Raad van Parijs staat aan de kant van 'eenieder die het recht van vrije meningsuiting verdedigt'.quote:
Dat klopt, maar jij zei eerst dat ik zei dat ze niet kwaadaardig zijn. Maar dat heb ik dus nooit gezegd. Kan je nu gewoon toegeven dat je mijn woorden verkeerd hebt geïnterpreteerd?quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, jij zegt dat de kwaadaardigheid van de wapenindustrie en de farmaceutische industrie in het niet valt bij dat van deze terroristen.
Ik ben het daar overduidelijk niet mee eens.
Wat is je punt?quote:Beide gaan over lijken, en de een doet het omdat ze compleet gestoord zijn, en de anderen doen het vanuit zakelijk belang, waarbij ze miljoenen levens opofferen voor hun eigen welvaart, en die worden overal als 'helden' ontvangen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |