En daarom mogen onze overheden best eens een keer aan de slag gaan, burgers en hun rechten beschermen, waarborgen, in plaats van burgers nodeloos rechten te ontnemen zogenaamd ten behoeve van veiligheid.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:15 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja ik weet dat ze grappen maken over iedereen, maar ook in die context pikken de extremisten het niet. Ze willen het liefst dat je geen een woord rept over de peofeet ...
ja want bedreigingen van extremisten zijn op licht op te nemenquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Jij had uiteraard deze aanslag wel kunnen voorspellen. Dat er dreiging is, is 9 van de 10x heeeeel wat anders dan daadwerkelijk zo'n plan uitvoeren.
Hoezeer moslimfundi's het er ook mee oneens zijn, ze hadden alle recht. Wat zij tekenden en schreven kon gewoon volgens de wet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:16 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit te moeilijk voor de rest. En nu ben ik ineens aan het radicaliseren
Mooi verwoordquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoezeer moslimfundi's het er ook mee oneens zijn, ze hadden alle recht. Wat zij tekenden en schreven kon gewoon volgens de wet.
Het gemak waarmee jij je rechten laat ontnemen door geloofsextremisten en zelfs nog even naschopt richting de onbetwistbare helden die voor deze rechten wel zijn gaan staan en daarvoor de hoogst mogelijke prijs hebben betaald..
Ga je schamen. Je bent echt een stuk stront.
Jij legt ons woorden in de mond. We hebben nergens gezegd dat we dit goed keuren of dat we begrip tonen voor de aanslagen. We leggen alleen uit hoe extremisten te werk gaan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hoezeer moslimfundi's het er ook mee oneens zijn, ze hadden alle recht. Wat zij tekenden en schreven kon gewoon volgens de wet.
Het gemak waarmee jij je rechten laat ontnemen door geloofsextremisten en zelfs nog even naschopt richting de onbetwistbare helden die voor deze rechten wel zijn gaan staan en daarvoor de hoogst mogelijke prijs hebben betaald..
Ga je schamen. Je bent echt een stuk stront.
als mensen alleen lezen wat ze willen lezen of überhaupt niet begrijpend kunnen lezen, houdt het op helaas. Gelukkig snap jij wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:21 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Jij legt ons woorden in de mond. We hebben nergens gezegd dat we dit goed keuren of dat we begrip tonen voor de aanslagen. We leggen alleen uit hoe extremisten te werk gaan.
Wacht nu vormen jullie samen een team? Ik had het alleen tegen remi1986 en zie niet in wat jouw aandeel hierin is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:21 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Jij legt ons woorden in de mond. We hebben nergens gezegd dat we dit goed keuren of dat we begrip tonen voor de aanslagen. We leggen alleen uit hoe extremisten te werk gaan.
je ziet wel meer niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wacht nu vormen jullie samen een team? Ik had het alleen tegen remi1986 en zie niet in wat jouw aandeel hierin is.
Dit is een grapje toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:58 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Misschien die agent wel? weet je niet. En vrijheid van meningsuiting betekent natuurlijk niet dat je maar random geen normen en waarden meer hoeft te hanteren.
Wat bedoel je dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:28 schreef remi1986 het volgende:
[..]
als mensen alleen lezen wat ze willen lezen of überhaupt niet begrijpend kunnen lezen, houdt het op helaas. Gelukkig snap jij wel wat ik bedoel.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:49 schreef remi1986 het volgende:
[..]
bij het voetbal zien we toch ook weleens dat er met een leeg stadion gespeeld wordt, als een paar het verpesten voor de rest?
En als je homo's roept tegen agenten, is het belediging van ambtenaar in functie en wordt je gearresteerd. Als je het roept naar een bevolkingsgroep of religie is het ineens een mening?
We hebben gewoon niet door hoe hypocriet we zijn als het op dit onderwerp aankomt.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:57 schreef remi1986 het volgende:
[..]
waarom? is toch mijn mening dan? Doe er niemand fysiek pijn mee.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:01 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ik zei fysiek. Ja en waar zijn die normen en waarden als je een magazine maakt, met tekeningen waar je duidelijk moslims afschildert als homo's. Die tekst staat er letterlijk bij. Samen met tekeningen van hitler. Waar zijn dan je normen en waarden? Nee, dat moet dan ineens een mening voorstellen.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:06 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ja wat een humor inderdaad. Terroristen spelen niet volgens dezelfde regels.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:10 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ja hee, je moet dit tegen de terroristen zeggen. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar ik snap hoe dit "spelletje" wordt gespeeld.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:13 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Je leest volgens mij alleen wat je wil lezen of niet.
Respect voor een ambtenaar in functie wordt wettelijk afgedwongen vanwege diens gezag/autoriteitspositie. Islam heeft zo'n positie niet. Een islamitische ambtenaar in functie wel, niet vanwege zijn geloofsovertuiging, wel vanwege zijn ambt en het in functie zijn. Net als iedere andere ambtenaar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:17 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ja want bedreigingen van extremisten zijn op licht op te nemen
Remi heeft gewoon gelijk. Als je de doelgroep van je ridicule maar groot genoeg maakt moet het doorgaan onder vrijheid van meningsuiting en anders is het belediging. Dat is hypocriet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Respect voor een ambtenaar in functie wordt wettelijk afgedwongen vanwege diens gezag/autoriteitspositie. Islam heeft zo'n positie niet. Een islamitische ambtenaar in functie wel, niet vanwege zijn geloofsovertuiging, wel vanwege zijn ambt en het in functie zijn. Net als iedere andere ambtenaar.
Je vergelijkingen gaan mank en wat je zegt niet te bedoelen blijkt duidelijk wél uit je posts.
Heel benieuwd naar je afkomst/etniciteit en geloofsovertuiging.
In beide gevallen is het een mening. En nogmaals praat ik het niet goed en ben ik er tegen. Het enige wat ik zeg is dat ik er niet van op kijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Respect voor een ambtenaar in functie wordt wettelijk afgedwongen vanwege diens gezag/autoriteitspositie. Islam heeft zo'n positie niet. Een islamitische ambtenaar in functie wel, niet vanwege zijn geloofsovertuiging, wel vanwege zijn ambt en het in functie zijn. Net als iedere andere ambtenaar.
Je vergelijkingen gaan mank en wat je zegt niet te bedoelen blijkt duidelijk wél uit je posts.
gelukkig nog iemand die kan lezenquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Remi heeft gewoon gelijk. Als je de doelgroep van je ridicule maar groot genoeg maakt moet het doorgaan onder vrijheid van meningsuiting en anders is het belediging. Dat is hypocriet.
Er zijn wettelijke grenzen aan vrijheid van meningsuiting, ook in Frankrijk, die werden niet overschreden. Punt. Ben je het daarmee oneens en Frans, kaart het dan aan in de politiek daar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Remi heeft gewoon gelijk. Als je de doelgroep van je ridicule maar groot genoeg maakt moet het doorgaan onder vrijheid van meningsuiting en anders is het belediging. Dat is hypocriet.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:43 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er zijn wettelijke grenzen aan vrijheid van meningsuiting, ook in Frankrijk, die werden niet overschreden. Punt. Ben je het daarmee oneens en Frans, kaart het dan aan in de politiek daar.Verwacht weinig draagvlak.
Nee hoor, iemand die het met je eens is. Kunnen lezen betekent heel iets anders. Ik vind je uitlatingen en opvattingen stuitend.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:43 schreef remi1986 het volgende:
[..]
gelukkig nog iemand die kan lezen
Ik geloof helemaal nergens in.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:44 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee hoor, iemand die het met je eens is. Kunnen lezen betekent heel iets anders. Ik vind je uitlatingen en opvattingen stuitend.
Maar vertel, geloofsovertuiging?
Ik vond het nogal een beschuldiging tegen hem.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wacht nu vormen jullie samen een team? Ik had het alleen tegen remi1986 en zie niet in wat jouw aandeel hierin is.
En?quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:23 schreef Inspireme het volgende:
[..]
wacht ben opzoek naar een quote van hem
Waarom doet dat ertoe?quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:36 schreef NotYou het volgende:
Voor domrechts is dat een extra troef om een mening kracht bij te zetten.quote:
Omdat ik het niet heel erg opzienbarend zou vinden dat iemand die uit een cultuur/geloof komt waarbinnen vrijheid van meningsuiting niet in deze vorm bestaat, het best vindt het ook bij ons af te schaffen.quote:
Ach ja dit is FOK! Ben niets anders gewend. Op nieuwssites zie je gelukkig wel meer mensen die kunnen nadenken en reacties typen zoalsquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:51 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik vond het nogal een beschuldiging tegen hem.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-reactie-op-aanslagquote:Ik ben christen, ik ben tegen geweld. Maar ik ben ook tegen een zogenaamde vrijheid van meningsuiting, waarbij dingen of personen die voor bepaalde mensen heilig zijn schaamteloos en grievend met voeten getreden mogen worden. Er wordt zoveel over respect gesproken, waar blijft het respect voor elkaars overtuiging?
Juist ja, wie het niet met je eens is, is dom of kan niet lezen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Voor domrechts is dat een extra troef om een mening kracht bij te zetten.
Take a chill pill dude.quote:
Ok leuk voor je enzo, maar inhoudelijk is het dus compleet oninteressant voor mensen die wel op een normale manier een discussie willen voeren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Omdat ik het niet heel erg opzienbarend zou vinden dat iemand die uit een cultuur/geloof komt waarbinnen vrijheid van meningsuiting niet in deze vorm bestaat, het best vindt het ook bij ons af te schaffen.
Dat gelovigen godslastering net iets anders zien geloof ik ook wel.
Zou het hier een ongelovige autochtoon betreffen die puur uit idealisme dit soort uitspraken doet dan zou ik er net dat kleine beetje meer van walgen.
Gewoon nieuwsgierig naar de achtergrond van een gesprekspartner, dat mag toch wel?quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:59 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ok leuk voor je enzo, maar inhoudelijk is het dus compleet oninteressant voor mensen die wel op een normale manier een discussie willen voeren.
sorry, ben geen homo en date sowieso geen FOK!kersquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gewoon nieuwsgierig naar de achtergrond van een gesprekspartner, dat mag toch wel?
Gevat hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:01 schreef remi1986 het volgende:
[..]
sorry, ben geen homo en date sowieso geen FOK!kers
En dat zegt hij omdat de paus ook beledigd word.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:58 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Ach ja dit is FOK! Ben niets anders gewend. Op nieuwssites zie je gelukkig wel meer mensen die kunnen nadenken en reacties typen zoals
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-reactie-op-aanslag
NEE.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:01 schreef Copthorne het volgende:
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar mag ik vragen wat de lol ervan is om een figuur die voor veel mensen belangrijk is doorlopend belachelijk te maken? Veel mensen grijpen onder het mom van vrijheid van meningsuiting het recht om doorlopend te zieken en te beledigen. Daarmee ben je aan het uitlokken. Neemt niet weg dat aanslagen op iemands leven nooit goed te praten zijn, maar de atheïsten roepen nu keihard "zie je wel, religie deugt van geen kant!". Zullen we elkaar overtuigingen alsjeblieft blijven respecteren?
Nee. Elkaar sovertuigingen en cultuur mag je best ter discussie stellen. In egypte blijkt 91% van de vrouwen bij de geboorte van een kind genitaal verminkt. Dat vind ik barbaars en een cultuur die dit haar vrouwen aandoet vind ik achterlijk en minderwaardig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:01 schreef Copthorne het volgende:
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar mag ik vragen wat de lol ervan is om een figuur die voor veel mensen belangrijk is doorlopend belachelijk te maken? Veel mensen grijpen onder het mom van vrijheid van meningsuiting het recht om doorlopend te zieken en te beledigen. Daarmee ben je aan het uitlokken. Neemt niet weg dat aanslagen op iemands leven nooit goed te praten zijn, maar de atheïsten roepen nu keihard "zie je wel, religie deugt van geen kant!". Zullen we elkaar overtuigingen alsjeblieft blijven respecteren?
huh? waar lees je dat nou weer?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat zegt hij omdat de paus ook beledigd word.
Helemaal mee eens. Minderwaardig indeed.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee. Elkaar sovertuigingen en cultuur mag je best ter discussie stellen. In egypte blijkt 91% van de vrouwen bij de geboorte van een kind genitaal verminkt. Dat vind ik barbaars en een cultuur die dit haar vrouwen aandoet vind ik achterlijk en minderwaardig.
Kan wat mij betreft niet vaak genoeg gezegd worden.
Ik probeer je (verwerpelijke/achterlijke) standpunt te begrijpen en je achtergrond is daarin geenszins irrelevant.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ja totaal irrelevant om dat te weten, dus dacht misschien zoek je een date ofzo.
Welkom in de vrije westerse wereld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:01 schreef Copthorne het volgende:
De paus en jezus zijn vaker onderwerp van hun tekeningen geweest, dus daar moet natuurlijk ook tegen geageerd worden als goede christen....quote:
HEEY APPIE!quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef Tandava het volgende:
[..]
NEE.
Ik heb geen respect voor jullie schijt islam. Het is een lelijk geloof en het brengt alleen maar kwaad in de wereld. De ideeën ervan gaan tegen alles in waarin ik geloof. Dus nee ik heb er heel zeker GEEN respect voor!
Echt zo verontwaardigd dat mensen dit niet snappen iddquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:04 schreef ebke het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet de bedoeling om met dodelijk geweld te reageren als je je beledigd voelt.
De paus is ook zo vaak te grazen genomen, jezus ook, andere personen ook.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:01 schreef Copthorne het volgende:
Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar mag ik vragen wat de lol ervan is om een figuur die voor veel mensen belangrijk is doorlopend belachelijk te maken? Veel mensen grijpen onder het mom van vrijheid van meningsuiting het recht om doorlopend te zieken en te beledigen. Daarmee ben je aan het uitlokken. Neemt niet weg dat aanslagen op iemands leven nooit goed te praten zijn, maar de atheïsten roepen nu keihard "zie je wel, religie deugt van geen kant!". Zullen we elkaars overtuigingen alsjeblieft blijven respecteren?
Noem eens 1 idee van de islam (van het geloof, dus niet een idee van een extremistische jihadist) die ingaat tegen hetgeen waar jij in gelooft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef Tandava het volgende:
[..]
NEE.
Ik heb geen respect voor jullie schijt islam. Het is een lelijk geloof en het brengt alleen maar kwaad in de wereld. De ideeën ervan gaan tegen alles in waarin ik geloof. Dus nee ik heb er heel zeker GEEN respect voor!
Dus heb je ook iets tegen besnijdenissen van jongetjes?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nee. Elkaar sovertuigingen en cultuur mag je best ter discussie stellen. In egypte blijkt 91% van de vrouwen bij de geboorte van een kind genitaal verminkt. Dat vind ik barbaars en een cultuur die dit haar vrouwen aandoet vind ik achterlijk en minderwaardig.
en waarom snappen mensen niet, dat zij dat niet snappen of zo zien en volgens hele andere regels spelen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:06 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Echt zo verontwaardigd dat mensen dit niet snappen iddZelfs al zou iemand de profeet (als dat kon) eigenhandig dood maken dan is terug moorden nog geen oplossing.... waarom snappen mensen dit niet?
Dat kan zeker ter discussie gesteld worden, alhoewel ik wel iets heb van 's lands wijs, 's lands eer. Ik snap alleen niet dat een profeet die voor veel mensen een belangrijke plaats inneemt continu belachelijk gemaakt moet worden. Je kunt geen respect verwachten als je zelf geen respect hebt voor andermans overtuigingen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jawel maar minder daar de effecten doorgaans minder verwoestend zouden zijn. Laat de keuze aan de persoon zelf op een moment dat hij daar oud genoeg voor is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus heb je ook iets tegen besnijdenissen van jongetjes?
1. Vrouwen minderwaardig aan de man.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:06 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Noem eens 1 idee van de islam (van het geloof, dus niet een idee van een extremistische jihadist) die ingaat tegen hetgeen waar jij in gelooft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |