abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148656280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 19:21 schreef techcom het volgende:
Kistentoren van Pisa
Holy shit.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 13 januari 2015 @ 21:43:19 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148656760
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:08 schreef techcom het volgende:
Even een kleine impressie van de inlays tot zover :
[ afbeelding ]
De linkse inlay heb ik zelf gemaakt van 12 mm MDF en zelfklevend noppenschuim op de bodem geplakt. Daar zit een multitool in met verschillende soorten schuurpapier.
De 2 waar de slijptolletjes in zitten is een standaard inlay van BTI / FESTOOL , 1 voor tegelwerk met alleen maar diamantschijven en de andere is voor metaal.
In de onderste systainer zit een combi-tacker van Ecotools in, hiervoor heb ik de originele koffer verzaagd tot een passend model voor in de systainer.

Wat betreft de bestelling verder, alles is goed gekomen en alsnog op tijd geleverd.
Ik mis alleen nog wel een deksel inzetstuk, maar daarvoor heb ik een mail gestuurd naar Kostershop en wacht op antwoord.

Als het wat beter weer word kan ik eindelijk buiten weer verder met zagen en alles voor de inlays totdat mijn nieuwe klushok/schuur klaar is. Voor de freesjes van de bovenfrees wil ik bijvoorbeeld een passende bodemplaat maken van 25 mm multiplex of MDF en daarin gaten boren waar de frezen in kunnen.
Netjes! Slim ook van om de tackerkoffer te gebruiken :) .
pi_148658138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:34 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Holy shit.
nieuw topic, wie heeft de hoogste sytainer toren :+
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 22:19:14 #229
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148658366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:14 schreef hans1985 het volgende:

Tellen L-boxxen ook mee? :D

Jij moet onderhand toch ook al een stapel van jewelste hebben, of valt dat mee? Een toren tot het plafond moet je zeker toch halen...
pi_148659050
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:19 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Tellen L-boxxen ook mee? :D

Jij moet onderhand toch ook al een stapel van jewelste hebben, of valt dat mee? Een toren tot het plafond moet je zeker toch halen...
als ik festool, makita en bti stapel denk 1,80 m

Maar rest zit in goede niet sytainer koffers en zien urgentie niet die te vervangen. Zijn ook machines die niet passen.
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 22:46:58 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148659495
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:35 schreef hans1985 het volgende:

als ik festool, makita en bti stapel denk 1,80 m

Maar rest zit in goede niet sytainer koffers en zien urgentie niet die te vervangen. Zijn ook machines die niet passen.
Ik snap het. Die grote apparaten gebruik/heb ik zelf niet, dus wat mij betreft is dat allemaal wat makkelijker te regelen met die L-boxxen. Als je veel/meer spul hebt wat er niet in past, en dus standaard een andere koffer bij zit, dan ga je daar vanzelf anders tegen aan kijken. Bij mij is de L-boxx-gekte vanzelf ontstaan omdat het meeste er allemaal wel in past. Alleen de reciprozaag past volgens mij niet. Die heb ik dan ook in een "gewone" koffer zitten, wel een mooie blauwe O+
pi_148659555
Als ik mijn festool en makita systainers stapel kom ik net aan twee stuks.
  Knikkerking dinsdag 13 januari 2015 @ 22:51:06 #233
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148659648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:48 schreef usernaamvergeten het volgende:
Als ik mijn festool en makita systainers stapel kom ik net aan twee stuks.
Lol :P :D
....maar: wat niet is, kan nog komen zeggen ze... ;)
Het is een mooi begin kun je ook zeggen!
pi_148659720
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:51 schreef Atmoz het volgende:
Het is een mooi begin kun je ook zeggen!
True :)
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 23:59:06 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148662017
Ik kom sinds vandaag tot 2 L-Boxxen. Mogen er nog vele volgen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 14-01-2015 00:24:17 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148664780
Mooi, dat was een koopje! Het is dat mijn groene Bosch boorhamer het nog prima doet anders wist ik het wel :)
  woensdag 14 januari 2015 @ 08:52:14 #237
36431 bleiblei
pi_148665834
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 22:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]

ik ben ook benieuwd, heb de boel hier maar even gestapeld nu vrijwel alles in systainers zit:

Ben benieuwd hoe hard je er overheen gaat :') .
:P
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 09:28:08 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148666488
Keurig bleiblei _O_
Zit overal (Festtool) gereedschap in of zijn er ook een aantal voor schroeven, pluggen, spijkers, EHBO etc?
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:28:41 #239
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_148666507
De box die bij mijn decoupeerzaag van makita zit klopt redelijk qua inlay, maar die bij mijn schroefmachine klopt echt voor geen meter, met of zonder accu klopt ie gewoon niet.

Maarja het zijn mijn eerste 2 tools en zonder inlay passen ze NET in een box, inc lader en accu's. Misschien in de toekomst eens kijken naar een betere manier van verpakken, maar ik hoef er toch amper mee op pad, dus nog niet zo belangrijk.

Nu eerst de inieminie berging op orde maken en mijn eerste doel met het gereedschap volbrengen en dat is een mooie aan de muur hangende "krabpaal" voor mijn katten maken. Denk nu wel aan een accu (nietjes)tacker om het stof mee vast te zetten :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:45:58 #240
36431 bleiblei
pi_148666845
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 09:28 schreef derLudolf het volgende:
Keurig bleiblei _O_
Zit overal (Festtool) gereedschap in of zijn er ook een aantal voor schroeven, pluggen, spijkers, EHBO etc?
Dank je!
Donker blauw zit Bosch spul in, rood Dutack, grijs met rode deksel Lamello, licht blauw makita ( of naja, ik heb een makita slijptol op de verlanglijst staan), oranje heco schroeven en zwart de lasers. Verder nog een ehbo systainer, een tackernietjes en nagels systainer, een lamello verbruiksmateriaal systainer en het nodige festool spul.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 10:02:37 #241
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148667242
quote:
Nondejuu, daar is over nagedacht zeg. Prachtig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:14 schreef Atmoz het volgende:

c.q. heb daarstraks al een een mailtje uitgestuurd naar m'n (de laatste tijd) "vaste" leverancier.

Wij weten genoeg _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:30 schreef hans1985 het volgende:

Lol, mijn timmerman zei al: "je moet straks aanhanger kopen voor je tools :p).

(en moest vandaag dus bokje op imperiaal vervoeren omdat het echt niet meer in mijn bus past :'))
Oops :P Hoe zit dat met verzekering van je bus/gereedschap? Bij een kennis van mij ouders is laatst 's nachts een laptop uit zijn auto gejat. Zowel inboedel als auto verzekering vergoeden dit niet.

Lijkt me sterk dat jij elke avond al het gereedschap uit je bus haalt en het :s ochtends weer terug erin legt... Gebruik je trouwens ook daadwerkelijk al het gereedschap wat je bij je hebt dan of zou je ook iets thuis kunnen laten?
pi_148668040

Na een uur met klopboor machines te hebben aangekloot om een paar 4mm gaatjes te boren heb ik bovenstaande maar gehaald.

Wat een fijn apparaat! ( en sowieso mijn eerst degelijke stuk gereedschap ooit )
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 12:52:54 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148671697
quote:
6s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:35 schreef Steve-O het volgende:
[ afbeelding ]

Na een uur met klopboor machines te hebben aangekloot om een paar 4mm gaatjes te boren heb ik bovenstaande maar gehaald.

Wat een fijn apparaat! ( en sowieso mijn eerst degelijke stuk gereedschap ooit )
Succes d'r mee ;) Alleen nu ben je het 5mm boortje vergeten te kopen :P
Met een gewoon steenboortje (niet SDS+, die dus in de gewone boorkop gaat) kun je nu niet mee gaan hamer boren hè ;)
pi_148671979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Succes d'r mee ;) Alleen nu ben je het 5mm boortje vergeten te kopen :P
Met een gewoon steenboortje (niet SDS+, die dus in de gewone boorkop gaat) kun je nu niet mee gaan hamer boren hè ;)
Ja die zit er niet bij -O-.

Voorlopig word het alleen maar even betonbeuken :)
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_148679262
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nondejuu, daar is over nagedacht zeg. Prachtig.

[..]

Wij weten genoeg _O-

[..]

Oops :P Hoe zit dat met verzekering van je bus/gereedschap? Bij een kennis van mij ouders is laatst 's nachts een laptop uit zijn auto gejat. Zowel inboedel als auto verzekering vergoeden dit niet.

Lijkt me sterk dat jij elke avond al het gereedschap uit je bus haalt en het :s ochtends weer terug erin legt... Gebruik je trouwens ook daadwerkelijk al het gereedschap wat je bij je hebt dan of zou je ook iets thuis kunnen laten?
Zit een verzekering op de bus en inhoud. Dus ze mogen hem van mij leeg stelen...
Maar ik neem straks een nieuwe verzekering die ook brand en werk locatie dekt.

Ik gebruik eigenlijk al het gereedschap wel. alleen verspuit en giraffe niet altijd. dat staat in de schuur.
Maar ik krijg al het gereedschap no way nog in de bus. Ik moet 2 keer rijden om het spul op locatie te krijgen. heb een grote zaagtafel en afkorter en dat neemt al veel plek in.

Maar als de garage klaar is wil ik een box maken die op de aanhanger past. dan in de schuur erop takelen en dan kan alles mee.

Ga iig geen grotere bus kopen, ding wat ik nu heb is super.
pi_148682043
Deze besteld, omdat 2 accus voor een normale schroefmachine en een ssd toch wat te weinig is. :p ik ben nu geen bitje en boortje aan t wisselen steeds maar accus :+

pi_148684174
quote:

[..]

Wij weten genoeg _O-
Ik wist het al toen hij zei dat ie wat filmpjes ervan had bekeken :P
Voor het eind van de week besteld denk ik zo :+
pi_148684416
Gewoon van Bosch een overpriced nutteloos apparaat zoeken met een hele goede promo film. Kijken of die dan ook hapt.

En ergens in atmoz huis is een altaar ingericht en hangt deze foto.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 19:17:36 #249
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148684979
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:02 schreef hans1985 het volgende:
Gewoon van Bosch een overpriced nutteloos apparaat zoeken met een hele goede promo film. Kijken of die dan ook hapt.

[ afbeelding ]
Whahaha
pi_148689415
Weer wat speelgoed besteld :)

Atmoz :p (Bosch) glm80 + r60

Ofnie
pi_148690853
Vandaag een 29 jaar oude Dolmar Sachs 112 gekregen. Eigenaar zei dat het ding meer dan 10 jaar stil stond, en dat het waarschijnlijk niet meer aan de praat te krijgen was. Ik heb hem gevraagd of ik de zaag mocht houden als ik ze aan de praat kreeg en dat vond hij prima. Het was in mijn ogen best een uitdaging, en verder een net zaagje om zo oud te zijn. Eerst enkele pogingen gedaan het ding te starten. Niet aan te krijgen. Toen even de carburator eraf gehaald, helemaal schoongemaakt met carbcleaner en terug gemonteerd. na 2x trekken aan het startkoord liep hij al :D

Hier een foto van de zaag: (van google geplukt)

Blijkbaar zijn de grijs/zwarte ook nog eens een limited edition :9

[ Bericht 7% gewijzigd door terrastegel op 14-01-2015 21:39:14 ]
pi_148691370
Nice, die dolmars waren vroeger zeker goede zagen. Tegenwoordig zie je ze vaker als budget in zaken.

Kettingzaag is zo ideaal. Hebben zelf een kleine stihl maar die word voor alles gebruikt. Enige is dat die zagen vreet (af en toe een spijker of geleiderail :+).

Btw, luchtfilter oook schoon gemaakt? Die willen ook snel vuil worden en dan is starten ook niet te doen. Heb zo dat ding van ons wel eens weg gebracht, doet het niet!
Uur later met schaamrood op mijn kaken..."luchtfilter" zat vol...
(pa, haal jij ff de kettingzaag op, heb nu geen tijd ;))
pi_148691558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Nice, die dolmars waren vroeger zeker goede zagen. Tegenwoordig zie je ze vaker als budget in zaken.

Kettingzaag is zo ideaal. Hebben zelf een kleine stihl maar die word voor alles gebruikt. Enige is dat die zagen vreet (af en toe een spijker of geleiderail :+).

Btw, luchtfilter oook schoon gemaakt? Die willen ook snel vuil worden en dan is starten ook niet te doen. Heb zo dat ding van ons wel eens weg gebracht, doet het niet!
Uur later met schaamrood op mijn kaken..."luchtfilter" zat vol...
(pa, haal jij ff de kettingzaag op, heb nu geen tijd ;))
Ja heb alles goed nagekeken :Y . Heb nu hier 4 kettingzagen liggen; :D 1x husqvarna 455, 2x stihl MS240 en nu dan 1x dolmar 112.
Ik blijf nog altijd fan van Husqvarna, hebben er ook de zitmaaier van en tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad met hun producten. De stihl zagen hebben beide al een nieuwe cilinder en piston. 1 zaag heeft pa geruïneerd door er gewone benzine in te doen ipv 2 takt. :+ Maar dat kwam omdat de bussen met gewone benzine en 2 takt naast elkaar stonden en dezelfde kleur hadden :D
pi_148691702
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:49 schreef terrastegel het volgende:

[..]

Ja heb alles goed nagekeken :Y . Heb nu hier 4 kettingzagen liggen; :D 1x husqvarna 455, 2x stihl MS240 en nu dan 1x dolmar 112.
Ik blijf nog altijd fan van Husqvarna, hebben er ook de zitmaaier van en tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad met hun producten. De stihl zagen hebben beide al een nieuwe cilinder en piston. 1 zaag heeft pa geruïneerd door er gewone benzine in te doen ipv 2 takt. :+ Maar dat kwam omdat de bussen met gewone benzine en 2 takt naast elkaar stonden en dezelfde kleur hadden :D
onze stihl ook al vervangen door nieuwe ivm cilinder. Volgensmij hebben ze paar weken lang maandagochtend gehad...
Nu doet ding goed, zelfs 6 meter uit een boom donderen was geen probleem :+
Ik haal altijd stihl mix en oregon olie, wel duur maar weet je zeker dat goed is.
pi_148691843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:53 schreef hans1985 het volgende:

[..]

onze stihl ook al vervangen door nieuwe ivm cilinder. Volgensmij hebben ze paar weken lang maandagochtend gehad...
Nu doet ding goed, zelfs 6 meter uit een boom donderen was geen probleem :+
Ik haal altijd stihl mix en oregon olie, wel duur maar weet je zeker dat goed is.
Wij gebruiken overal aspen voor. bosmaaiers, kettingzagen, haagscharen etc. De zagen kunnen idd wel wat verdragen. Het wordt enkel gevaarlijk als er personen die nogal nonchalant zijn mee gaan werken. Of die niet weten hoe een zaag reageert als je ermee gaat zagen en bv met de punt van je zaagblad iets raakt tijdens het zagen. Krijg je een flinke kickback in sommige gevallen :o
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 22:09:46 #256
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148692474
quote:

Wij weten genoeg _O-

Lol, zit echt met een dikke smile hier af en toe met die reacties allemaal :D

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:54 schreef Drexciyan het volgende:

Ik wist het al toen hij zei dat ie wat filmpjes ervan had bekeken :P
Voor het eind van de week besteld denk ik zo :+
:+ dan pas...? O-) :D

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:02 schreef hans1985 het volgende:

[ afbeelding ]
Nee, zo erg is het écht niet...
Heb meer met Einstein, of zelfs meer met bijvoorbeeld Michio Kaku (en consorten _O_ )

quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:04 schreef denoo het volgende:
Weer wat speelgoed besteld :)

Atmoz :p (Bosch) glm80 + r60

[ afbeelding ]
^O^ heel mooi spul.
Veel plezier ermee!!

Goed, dan nu de foto's van mijn nieuwe "speeltje" O+

(sorry voor de vele foto's, maar hij is écht heeeeeel gaaf 8-))

Hij arriveerde vandaag samen met m'n Lamellenfrees + 4 L-boxxen:

En de Facom spulletjes:

Verder vanmorgen besteld:

Incl. L-boxx, lader, accessoires en 2 stuks 2AH accu's

+

pi_148692856
De tering, jij besteld voor een klusser echt heel veel mooi spul :')

Die afkortzaag ziet er echt super futoristisch uit, echt mooi.
Maar waarom heb je voor facom gekozen en niet voor wera en de tang van knipex?
(naja, mag niks zeggen heb ook facom (en wera))
pi_148693075
Het is jammer dat jullie 2 niet dichter bij elkaar wonen, dan kan jij mooi spullen huren van Atmoz :Y
pi_148693194
Mooi man Atmoz!!! Supermooie foto's trouwens.

Iets in mij wil die afkortzaag ook. Slaat nergens op, want wat is daar het praktisch nut van? Ik heb er echt helemaal niets aan, ik kan hem nergens kwijt én hij kost een bak geld :D
pi_148693272
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Het is jammer dat jullie 2 niet dichter bij elkaar wonen, dan kan jij mooi spullen huren van Atmoz :Y
mwah, heb meeste wel wat atmoz heeft alleen dan wat schappelijkere prijzen :+

en 32 kilo afkortzaag...sleep dat maar eens een trapje op :+
pi_148693311
btw, iemand nog ervaring met gastackers.
Onze timmerman heeft een dutack op lucht. schiet tot 55mm schuine brads.
wil ook wel zoiets maar dan op gas/accu.

en ik wil nog een decoupeerzaag op accu :+

kan die lelijke bosch blauw op MP :+
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 22:41:05 #262
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148693515
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:21 schreef hans1985 het volgende:
De tering, jij besteld voor een klusser echt heel veel mooi spul :')
Laat ik 't zo zeggen: jij besteld ook niet weinig ;) en das nog voorzichtig gezegd, lol ;)

quote:
Die afkortzaag ziet er echt super futoristisch uit, echt mooi.
In het echt is hij niet minder. Prachtig apparaat, echt geniaal gemaakt. Alles "klopt" gewoon, en het loopt zo smooth allemaal. Af en toe voel je aan apparatuur wel eens wat rammelen of trillen of whatever, je kent dat wel... Dit staat als tank, maar toch met een hoog smoothness-gehalte. 100% tevreden dus. Nu al.

quote:
Maar waarom heb je voor facom gekozen en niet voor wera en de tang van knipex?
(naja, mag niks zeggen heb ook facom (en wera))
Eigenlijk omdat ik de rest van de tangen ook allemaal van Facom heb, evenals alle schroevendraaiers en de 2 doppen sets. Maar had inderdaad net zo goed Wera of Knippex kunnen zijn...

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Nou, Hans heeft toch (minimaal) ook alles wat ik heb? Tenminste, dan kan toch bijna niet anders met alles wat hier via hem de revue passeert ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:30 schreef RB42 het volgende:
Mooi man Atmoz!!! Supermooie foto's trouwens.
Thanks!!

quote:
Iets in mij wil die afkortzaag ook. Slaat nergens op, want wat is daar het praktisch nut van? Ik heb er echt helemaal niets aan, ik kan hem nergens kwijt én hij kost een bak geld :D
Haha 8-)

Maar ik herken het hoor. Ben zelf ook zo. En is ook niet gek. Dat zijn toch dingen waar mannen van houden? Is hetzelfde met mooie auto's, vrouwen, bier, andere apparatuur (audio/video) past mijns inziens allemaal in hetzelfde straatje (het een misschien iets meer dan het ander, maar toch) ^O^

[edit]

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:33 schreef hans1985 het volgende:

mwah, heb meeste wel wat atmoz heeft
That's what I mean :)

quote:
en 32 kilo afkortzaag...sleep dat maar eens een trapje op :+
True.
Is echt veeeel te zwaar en lomp. Geen beginnen aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:34 schreef hans1985 het volgende:

Zeg! Zo zijn we niet getrouwd he ^) >:)

[ Bericht 17% gewijzigd door Atmoz op 14-01-2015 22:46:57 ]
pi_148693801
Jaloersmakend weer, ziet er goed uit die zaag :)
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 22:54:37 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148693971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:09 schreef Atmoz het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(sorry voor de vele foto's, maar hij is écht heeeeeel gaaf 8-)).

Echt wel :9 Deze wel veelvuldig gebruiken hè })

quote:
Hij arriveerde vandaag samen met m'n Lamellenfrees + 4 L-boxxen:

[ afbeelding ]

Zo'n lamellenfrees is stiekem best mooi spul :) Ik heb vanmiddag een Youtube serie ontdek van Bosch PT UK, waarin ze van alles maken, waaronder een badkamermeubel waarin deze frees werd gebruikt. Mooi zeg

Waarvoor die extra L boxxen? Lijken me grootte 1, voor 10,8V machines. Of ga je er lamello's, pluggen, schroeven etc in doen?

quote:
Verder vanmorgen besteld:

[ afbeelding ]

Incl. L-boxx, lader, accessoires en 2 stuks 2AH accu's

+

[ afbeelding ]
Als jij geen lid was geweest van FOK had je afgelopen maand al dik ¤1000 kunnen besparen zeg :P Dat Dremeltje, die laser, de GCM12GDL, volgens mij hebben je ook wel een beetje opgenaaid :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:56:24 #265
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148694048
* Knutsel-Smurf ligt op de vloer te lachen om de GLL3-80... Zie je wel ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 22:59:46 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148694176
quote:

Op Woodworking is de GKL? 140 koekepeerzaag 'de zaag der zagen' genoemd in een topic. Geen accu machine, maar wellicht hebben ze een vergelijkbare zag op accu :)
Maar het moet zeker Makita LXT zijn? :+
  Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 23:15:11 #267
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148694768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:49 schreef usernaamvergeten het volgende:
ziet er goed uit die zaag :)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:54 schreef derLudolf het volgende:

Echt wel :9 Deze wel veelvuldig gebruiken hè })
Absoluut.
Staat een groot project voor de deur, dus komt helemaal goed!

quote:
Zo'n lamellenfrees is stiekem best mooi spul :) Ik heb vanmiddag een Youtube serie ontdek van Bosch PT UK, waarin ze van alles maken, waaronder een badkamermeubel waarin deze frees werd gebruikt. Mooi zeg
Ik ken ze ja. Is volgens mij met die "standaard Bosch meneer" he?
Waar ze ook een AV meubel maken, en een L-boxx storage etc...
Zeker mooi spul, toen ik die Lamellenfrees ontdekte wist ik eigenlijk al genoeg. Té fijn apparaat om niet te hebben.

quote:
Waarvoor die extra L boxxen? Lijken me grootte 1, voor 10,8V machines. Of ga je er lamello's, pluggen, schroeven etc in doen?
Bijvoorbeeld. Deze 4 waren toevallig spotgoedkoop, dus komt sowieso wel goed.
Maar idd voor losse accessoires enzo!

quote:
Als jij geen lid was geweest van FOK had je afgelopen maand al dik ¤1000 kunnen besparen zeg :P Dat Dremeltje, die laser, de GCM12GDL, volgens mij hebben je ook wel een beetje opgenaaid :P
Eerlijk? Dan had ik het inderdaad niet zo vroeg c.q. nu al gekocht allemaal. Maar ik zie daar ook geen probleem in: ik ging het ooit toch wel kopen. Dan maar beter nu :) heb ik er tenminste langer plezier van. En anders was het geld wel naar andere dingen opgegaan. Er is nog een forum waar ik geregeld kom, en daar naaien mensen mekaar ook de hele tijd op :D Gaat daar nog wel om hogere bedragen... Ik ben niet iemand die honderden euro's moet sparen per maand. Voor je het weet kiep je om... Heb liever mooi spul in huis, dan heel veel geld op de bank ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:56 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
* Knutsel-Smurf ligt op de vloer te lachen om de GLL3-80... Zie je wel ;)
:D ... maar het ís toch ook een vet ding?! :7
pi_148694855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:09 schreef Atmoz het volgende:
Goed, dan nu de foto's van mijn nieuwe "speeltje" O+
Potver, sjiek machientje hoor! :9
Ik moet minder vaak in dit topic gaan kijken, wekt zo nu en dan weleens wat jaloezie op. :')

Zou je hem wel gaan gebruiken? Straks wordt 'ie vies. :'( Die werkbank ziet er trouwens ook nog netjes uit. :P
pi_148695289
Pffff, wederom mooi spul Atmoz. Echt een mooie afkortzaag. Dat is een ding wat mij opvalt bij Bosch, ze zijn wel vernieuwend bezig. Zoals dat axial glide systeem of dat draadloos opladen. En de meeste van hun tools liggen qua design aardig op 1 lijn. Ziet er allemaal modern uit.
Enige minpuntje vind ik die simpele materiaalklem, maar dat doen meer fabrikanten. Doen ze zo'n simpel model erbij en als accessoire kan je dan een snelspanklem kopen. Die had er bij zo'n zaag wel standaard bij mogen zitten.

Hoevaak heb je al aan die arm getrokken? :P

En je hebt die blauwe 'dremel' ook gekocht :D

Ik ben vanavond ook eens wezen stapelen. 3m60 :7
Zijn ze niet allemaal. Heb er nog een paar, maar dit is enkel wat er in m'n bus hangt.

Knikkerking woensdag 14 januari 2015 @ 23:46:57 #270
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148695990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:17 schreef Tom_ het volgende:

Potver, sjiek machientje hoor! :9
Ik moet minder vaak in dit topic gaan kijken, wekt zo nu en dan weleens wat jaloezie op. :')

Zou je hem wel gaan gebruiken? Straks wordt 'ie vies. :'( Die werkbank ziet er trouwens ook nog netjes uit. :P
Lol :D
Daar heb je een punt! Dan maar alleen uitstallen en er af en toe naar kijken? O-)
Thanks, m'n werkbank wordt iedere avond (toevallig altijd na het eten) schoongeveegd ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:29 schreef Drexciyan het volgende:
Pffff, wederom mooi spul Atmoz. Echt een mooie afkortzaag. Dat is een ding wat mij opvalt bij Bosch, ze zijn wel vernieuwend bezig. Zoals dat axial glide systeem of dat draadloos opladen. En de meeste van hun tools liggen qua design aardig op 1 lijn. Ziet er allemaal modern uit.
Enige minpuntje vind ik die simpele materiaalklem, maar dat doen meer fabrikanten. Doen ze zo'n simpel model erbij en als accessoire kan je dan een snelspanklem kopen. Die had er bij zo'n zaag wel standaard bij mogen zitten.
Ahja, daar zeg je zoiets... Die klem is inderdaad niet veel speciaals. Wel een flink stuk groter dan die bij m'n vorige afkortzaag zat.

quote:
Hoevaak heb je al aan die arm getrokken? :P
Haha, redelijk vaak. Net zoals velen hier zouden doen :) ;)

quote:
En je hebt die blauwe 'dremel' ook gekocht :D
Ja, daar viel de prijs zo van mee. Had al een originele Dremel, maar die geef ik m'n broertje. Vind het leuk om af en toe iets kado te doen, dus goede reden om een andere te kopen he.

quote:
Zijn ze niet allemaal. Heb er nog een paar, maar dit is enkel wat er in m'n bus hangt.

[ afbeelding ]

Nétjes!!! Erg indrukwekkend zeg :7 8-)
Ik laat dit topic morgen aan m'n vriendin zien, die lacht zich weer kapot.
"Jullie altijd in dat ene topic met die gereedschapjes enzo" O+
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 23:50:37 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148696147
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:15 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik ken ze ja. Is volgens mij met die "standaard Bosch meneer" he?
Waar ze ook een AV meubel maken, en een L-boxx storage etc...
Zeker mooi spul, toen ik die Lamellenfrees ontdekte wist ik eigenlijk al genoeg. Té fijn apparaat om niet te hebben.
Ja die ja. Ik vind die met dat badkamer meubel best interessant. Ik weet dat je veel kunt met een frees maar hoe het allemaal precies wordt gebruikt weet ik niet. Werd mooi duidelijk in die serie :) Zodra ik meer inkomsten en ruimte heb komt er zeker een.

quote:
Eerlijk? Dan had ik het inderdaad niet zo vroeg c.q. nu al gekocht allemaal. Maar ik zie daar ook geen probleem in: ik ging het ooit toch wel kopen. Dan maar beter nu :) heb ik er tenminste langer plezier van. En anders was het geld wel naar andere dingen opgegaan. Er is nog een forum waar ik geregeld kom, en daar naaien mensen mekaar ook de hele tijd op :D Gaat daar nog wel om hogere bedragen... Ik ben niet iemand die honderden euro's moet sparen per maand. Voor je het weet kiep je om... Heb liever mooi spul in huis, dan heel veel geld op de bank ;)
Ja precies als het geld er toch is, kun je beter het direct al kopen als er een klis is waar je het gereedschap voor kunt gebruiken. Daarom heb ik die boorhamer ook zo snel gekocht na dat ik die zaag hen gekocht :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:29 schreef Drexciyan het volgende:

[ afbeelding ]

Dit is niet de scheve toren van Pisa. Eerder de Big Ben. Vet :)

On topic:
Ook nog wat gekocht vandaag:

Ik bern nog in dubio of ik de rest van mijn boren ga kopen van Bosch Robustline of van Ecotools. Iemand ervaring met de SDS+ boren van Ecotools? Met boren van Rotec heb ik verder prima ervaringen (heb er wat vlinder- en slangenboren van) maar ze zijn duurder dan die van Bosch.
pi_148696209
Heb net dit solomachientje besteld. Ik ben gek op de 10,8 apparaten van Bosch, voor mij als hobbyklusser hebben ze genoeg power (op de GSA 10,8 V-LI na misschien, die is wat slapjes). Dit is de borstelloze schroefboormachine, ik vind de slagschroevendraaier soms wat te lomp:

En omdat ik teveel L-BOXXen heb (heb er een aantal van Bosch met losse bakjes, maar ik vind dat daar Bosch apparaten in moeten, dus de bakjes gaan verhuizen naar gewone Sortimo varianten), nog wat vulling :)

En een aantal extra inlays voor m'n GOP en GSA (multitool en reciprozaag), die zitten nu nog in een grote L-BOXX maar die vind ik onhandig. Dus daar heb ik nog kleine L-BOXXen voor.
  woensdag 14 januari 2015 @ 23:55:02 #273
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_148696301
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 23:57:29 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148696391
Ik heb de laatste GBH2-28 gekocht bij Alternatie. Blijkbaar vinden ze dat een excuus om ¤40 bij de prijs op te drukken :(
pi_148696663
Da's jammer maar goed voor mijn portemonnee. Ze hebben ontdekt dat de prijs onjuist was denk ik.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 00:08:12 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148696811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:04 schreef RB42 het volgende:
Da's jammer maar goed voor mijn portemonnee. Ze hebben ontdekt dat de prijs onjuist was denk ik.
Hoezo goed voor je portemonnee? Jij werkt daar? :)
pi_148697387
quote:
btw, iemand nog ervaring met gastackers.
Onze timmerman heeft een dutack op lucht. schiet tot 55mm schuine brads.
wil ook wel zoiets maar dan op gas/accu.

Gisteren de Makita lxt accu decoupeerzaag gekocht :p

Kreeg vandaag helaas bericht dat hij niet op voorraad was en nageleverd word :(
pi_148698154
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo goed voor je portemonnee? Jij werkt daar? :)
Ha, nee, ik bedoel dat ik hem nu niet meer ga kopen wat ik voor die mooie prijs wel van plan was ;)
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 01:04:02 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148698412
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 00:52 schreef RB42 het volgende:

[..]

Ha, nee, ik bedoel dat ik hem nu niet meer ga kopen wat ik voor die mooie prijs wel van plan was ;)
Oh haha. Bij de Duitse Alternate is hij nog wel ¤199 en ¤10 verzendkosten ;) *sorry, portemonnee van RB42*
  donderdag 15 januari 2015 @ 09:10:13 #280
399214 Knutsel-Smurf
pi_148701167
  donderdag 15 januari 2015 @ 11:45:03 #281
399214 Knutsel-Smurf
pi_148705071
Gisteren het houtzaagblad van mijn Fein gemold :(
Vanochtend even langs de bouwmaterialenzaak... 46euro ex btw voor 1 zaagblad (origineel Fein).

Dus net maar eens Ecotools opgezocht.
Zelfde bedrag (in de BTW) uitgegeven maar wel het volgende in de winkelmand:

-4 stuks zaagbladen voor de Supercut
-Paar freesjes voor de bovenfrees (moet nog tig plinten / neuten / architraven maken).
-Diverse M6 / M8 boutjes en ringen (greep vd week mis in de garage, en daar heb ik een hekel aan)
-Pak slagpluggen 6x60
-Schuurpapier voor de 125mm exenter.

Kost werkelijk geen kont daar, nu maar hopen dat de kwaliteit een beetje te doen is.
Van het schuurpapier weet ik dat het goed zit.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 12:29:53 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148706555
Bij Ecotools is het de kwaliteit van de verschillende waar wisselend, helaas. Houtboren ben ik niet te spreken over, de staalboren (goudkleur) zijn wel prima. Torx spaanplaat schroeven doen het ook wel goed. En schuurpapier is ook zeker goed

Hun freesjes met kogellager schijnen niet zo goed te zijn.

Heb jij toevallig ervaren met hun hamerboren Knutsel-Smurf?
  donderdag 15 januari 2015 @ 12:32:41 #283
399214 Knutsel-Smurf
pi_148706634
Nope, ik haal mijn sds hamerboren meestal bij de cranenbroek in de buurt. 2,30 voor een hitachi sds boor. Zeker met wapening in beton zijn ze vrij snel "klaar".
pi_148706772
Gedore L-BOXX met VDE-spulletjes, bankhamer, klein beiteltje en een stel ring/steeksleutels werd net bezorgd :) Leuk voor op de stapel en voor 99 euro niet enorm duur IMHO aangezien een L-BOXX 136 al 40 à 50 euro kost.

Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 12:52:35 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148707287
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef RB42 het volgende:
Gedore L-BOXX met VDE-spulletjes, bankhamer, klein beiteltje en een stel ring/steeksleutels werd net bezorgd :) Leuk voor op de stapel en voor 99 euro niet enorm duur IMHO aangezien een L-BOXX 136 al 40 à 50 euro kost.

[ afbeelding ]
Nette prijs voor zo'n setje :)

Zit er onder die plaat met sleutels en hamer nog een ruimte met/voor gereedschap?
pi_148707476
Heb ik nog niet gecheckt, het voelde aan als een solide blok. Volgens mij had het trouwens in een kleinere box gekund :?

Edit: nope, geen plek voor :)

[ Bericht 23% gewijzigd door RB42 op 15-01-2015 14:14:10 ]
pi_148711924
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:45 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Gisteren het houtzaagblad van mijn Fein gemold :(
Vanochtend even langs de bouwmaterialenzaak... 46euro ex btw voor 1 zaagblad (origineel Fein).

Dus net maar eens Ecotools opgezocht.
Zelfde bedrag (in de BTW) uitgegeven maar wel het volgende in de winkelmand:

-4 stuks zaagbladen voor de Supercut
-Paar freesjes voor de bovenfrees (moet nog tig plinten / neuten / architraven maken).
-Diverse M6 / M8 boutjes en ringen (greep vd week mis in de garage, en daar heb ik een hekel aan)
-Pak slagpluggen 6x60
-Schuurpapier voor de 125mm exenter.

Kost werkelijk geen kont daar, nu maar hopen dat de kwaliteit een beetje te doen is.
Van het schuurpapier weet ik dat het goed zit.
Da's idd niet duur, als het geen prul is.

Toevallig ook ervaring met hun delta schuurpapier icm de festool dts400? Als die gaatjes in de zool met het schuurpapier overeen komen ga ik ook eens een pak proberen.
pi_148713703
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:09 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Da's idd niet duur, als het geen prul is.

Toevallig ook ervaring met hun delta schuurpapier icm de festool dts400? Als die gaatjes in de zool met het schuurpapier overeen komen ga ik ook eens een pak proberen.
Dat past, en is prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Die groene komt redelijk overeen met het Festool granat papier.
  donderdag 15 januari 2015 @ 16:10:40 #289
399214 Knutsel-Smurf
pi_148714566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:49 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat past, en is prima kwaliteit, zeker voor die prijs. Die groene komt redelijk overeen met het Festool granat papier.
Die groene heb ik een tijd terug voor mijn Fein besteld, beviel zo goed dat ik gelijk een bult meer heb besteld. Loopt niet snel vol, verliest amper korrels, goede afname.
En het kost geen drol.

Hoop dus dat de rest van t spul net zo goed is.
Al hoor ik net dat de freesjes met lagers niet echt denderend zijn, maar heb nog genoeg reserve lagertjes liggen. Ben benieuwd.
pi_148716873
Vanaaf denk ik toch maar eens een decoupeerzaag op accu bestellen.

Baal alleen dat makita geen tacker op accu alleen heeft die 1,8 brads aan kan.
  donderdag 15 januari 2015 @ 18:04:51 #291
399214 Knutsel-Smurf
pi_148719100
Tacker met gaspatronen geen optie?
  Knikkerking donderdag 15 januari 2015 @ 18:51:12 #292
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148720800
quote:
Nee, nog niet gezien.
Maar ga ook niets meer kopen de komende tijd.
Ga nu volle gas in m'n oude slaapkamer c.q. Home Theater beginnen.
Geen tijd meer om alles uit te zoeken/uiteindelijk te kopen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef RB42 het volgende:

[ afbeelding ]
Zeer nice 8-)

Vandaag kwamen ook nog wat dingen binnen:

Even naar de schroeven gekeken, maar ziet er goed uit zeg 8-) Volgens mij vliegen die zo het hout in.
En fijn die uitvulplaatjes-koffer, dus nog bedankt voor diegene die met die tip kwam ^O^

[edit]

Ohja, en de andere doos met 1000 stuks Lamellen. Echter nu wél in "mooie" merk verpakking 8)7 Ze doen daar ook maar wat he....
pi_148723052
Atmoz: nog meer lamellen dan? Ik dacht dat je eerder zei dat je teveel had...

Vraag me toch af bij jou, je hebt nu al heel veel besteld. Is het wel eens voorgekomen dat toen je ergens mee bezig was, dat je dacht... hmmm hoe los ik dit op. En uiteindelijk heb je het opgelost. Maar naderhand denk je, he... hier heb ik een speciaal gereedschap voor! :) Is dat wel eens gebeurd?
  Knikkerking donderdag 15 januari 2015 @ 19:50:25 #294
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148723357
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:42 schreef Attitude het volgende:
Atmoz: nog meer lamellen dan? Ik dacht dat je eerder zei dat je teveel had...
Nou, ik had 2 dozen besteld van 1000 stuks, maar van 2 verschillende maten. En een doos (die op de foto hierboven) was nog niet geleverd. Dus nu staan er 2 dozen van 2 verschillende maten (10 en 20) en idd iets te veel voor mezelf, maar die kleinere verpakkingen waren weer te weinig, dus dan is de keuze snel gemaakt :)

quote:
Vraag me toch af bij jou, je hebt nu al heel veel besteld. Is het wel eens voorgekomen dat toen je ergens mee bezig was, dat je dacht... hmmm hoe los ik dit op. En uiteindelijk heb je het opgelost. Maar naderhand denk je, he... hier heb ik een speciaal gereedschap voor! :) Is dat wel eens gebeurd?
Haha :) mijn gevoel zegt dat je dat zelf ook wel eens hebt, klopt dat? En inderdaad: zoiets heb ik wel eens. Is dan echt heel vreemd als ineens het kwartje valt. "Ow shit, was stom... daar had ik gewoon dit of dat voor" 8)7 (en dan "achja, toch sjiek dat het ook zo gelukt is" :D ) denk dat iedereen dat wel eens heeft, niet?

Lag gisteren in bed nog te bedenken wat ik me allemaal gekocht had de laatste tijd. Kon niet alles opnoemen, dus das meteen de reden dat je wel eens "vergeet" dat daar ook een tool voor is. Maargoed, als straks alles netjes uitgestald is, dan is er ook meer overzicht, en neem je vanzelf de juiste tool waar iets net beter en sneller mee gaat. In de hobbysferen maakt het echter niet zoveel uit hoe lang iets duurt, daar is het hobby voor he.
pi_148723691
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:50 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, ik had 2 dozen besteld van 1000 stuks, maar van 2 verschillende maten. En een doos (die op de foto hierboven) was nog niet geleverd. Dus nu staan er 2 dozen van 2 verschillende maten (10 en 20) en idd iets te veel voor mezelf, maar die kleinere verpakkingen waren weer te weinig, dus dan is de keuze snel gemaakt :)

[..]

Haha :) mijn gevoel zegt dat je dat zelf ook wel eens hebt, klopt dat? En inderdaad: zoiets heb ik wel eens. Is dan echt heel vreemd als ineens het kwartje valt. "Ow shit, was stom... daar had ik gewoon dit of dat voor" 8)7 (en dan "achja, toch sjiek dat het ook zo gelukt is" :D ) denk dat iedereen dat wel eens heeft, niet?

Lag gisteren in bed nog te bedenken wat ik me allemaal gekocht had de laatste tijd. Kon niet alles opnoemen, dus das meteen de reden dat je wel eens "vergeet" dat daar ook een tool voor is. Maargoed, als straks alles netjes uitgestald is, dan is er ook meer overzicht, en neem je vanzelf de juiste tool waar iets net beter en sneller mee gaat. In de hobbysferen maakt het echter niet zoveel uit hoe lang iets duurt, daar is het hobby voor he.
Ik kijk vaak hier om te zien welke gereedschappen er bestaan. Van heel veel wist ik het bestaan niet eens, zoals die lamellenfrees, dus dat is dan weer leuk. Alleen komt jouw naam hier wel wat vaker voor :P Vandaar dat ik dacht, misschien vergeet ie dat hij daar wat voor heeft.

Eerlijk gezegd, bij mij is het nog niet gebeurd. Ik heb niet de mogelijkheid om veel gereedschappen te kopen. Heb 9 maanden geleden, toen er een ijzerwarenwinkel mee ophield, veel gereedschappen gekocht, moet je denken aan schroevendraaiers, tangen, boortjes e.d Hoefde 25 % te betalen. Dat was iets van 250 euro, voor mij al veel. Daarnaast 2 flinke bessy klemmen en een accuboormachine in zo koffertje ( 14 ah ofzo ) en een compressor . Maar dat is alles wat ik heb. IK heb zo eentje dat zich gaat behelpen met wat ik heb. Heb nog 2 koffers vol specialistische gereedschap ( heb je toch al verteld dat ik instrumentenmaker gestudeerd heb ).

Heb beetje dure hobby, zoals dvd verzamelen, of boeken ( helaas zijn die vaak duur ) en bouwpakketten. En ik doe aan schilderen, al dat materiaal kost ook geld. En dan wil ik straks ook wat met robotica gaan doen..

Maar goed, neemt niet weg dat ik het leuk vind om te zien wat jullie allemaal kopen.
pi_148724265

deze maar besteld. Weer "gratis" accu erbij. das nummer 13.
Denk dat ik tzt wel ff een 6000 mah erbij bestel want 13 is geen mooi getal :P
pi_148725116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:49 schreef usernaamvergeten het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:10 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Die groene heb ik een tijd terug voor mijn Fein besteld, beviel zo goed dat ik gelijk een bult meer heb besteld. Loopt niet snel vol, verliest amper korrels, goede afname.
En het kost geen drol.
Dank, ik weet genoeg. Als ik de DTS400 weer eens ga gebruiken zal ik een paar pakken schuurvellen van ecotools bestellen. ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:51 schreef Atmoz het volgende:
En fijn die uitvulplaatjes-koffer, dus nog bedankt voor diegene die met die tip kwam ^O^
Ja die koffer is wel degelijk hè. :)
En zo te zien ook nog de ontbrekende maten meebesteld, past het er wel allemaal in?

En vandaag is trouwens eindelijk de kniptang geleverd die ik een maand geleden besteld heb. o|O
pi_148725454
BTW,

ff jullie advies.

Ik wil graag een tacker kopen die 1,8mm brads (lengte 35/60+) schiet. Bij voorkeur geheel op accu (dus geen gaspatronen). Makita heeft dat voor zover ik zie niet.
Dan kom ik op dewalt uit en dat kost 750 euro.

Maar, ik heb ook geen compressor meer (brand). en nu gebruik ik compressor wel voor schoonblazen, oppompen, verfspuit, tools etc. Een kompressor moet ik straks hebben. Voor schoonblazen en toebehoor volstaat goedkoopste model (150 euro).

Maar weten jullie een accu tacker die goedkoop maar goed is (makita pro equivallent) ef een combi compressor + lucht tacker? (en uiteraard haspel met luchtslang)
pi_148725549
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:11 schreef hans1985 het volgende:
[ afbeelding ]

deze maar besteld. Weer "gratis" accu erbij. das nummer 13.
Denk dat ik tzt wel ff een 6000 mah erbij bestel want 13 is geen mooi getal :P
Mooi spul hoor, maar 13 accu's. 8)7
Heb je ze dan ook genummerd ofzo dat je ze uit elkaar kunt houden? Lijkt me nogal irritant als je halverwege de klus 3 accu's in het apparaat drukt en ze allemaal al leeg blijken te zijn. :+

Kan me voorstellen dat draadloos tijdens het werk wel makkelijk is, ik moet het voor die paar keer maar doen met de oude metabo die er van m'n pa nog lag.
pi_148726228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:35 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Mooi spul hoor, maar 13 accu's. 8)7
Heb je ze dan ook genummerd ofzo dat je ze uit elkaar kunt houden? Lijkt me nogal irritant als je halverwege de klus 3 accu's in het apparaat drukt en ze allemaal al leeg blijken te zijn. :+

Kan me voorstellen dat draadloos tijdens het werk wel makkelijk is, ik moet het voor die paar keer maar doen met de oude metabo die er van m'n pa nog lag.
Ik heb een emmer die ik vul met volle accu's. na 2 of 3 dagen is die leeg en moet ik ze weer laden :')
Maar lijkt veel maar valt mee aangezien ik alles op accu heb he en spul gebruikt word.
Niet te doen om de accu's tussen apparaten te wisselen.

Ik kan ze uit elkaar houden. 4 oude, twee nieuwe 3000mah, twee nieuwe 6000 mah, 1 4500 mah, 1 ori 4000 mah. en komen 3 originele 3000 mah bij (makita actie).
wil de 7500 mah er nog bij, lijkt mij ideaal :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')