abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148417862
Beste (ex-) festivalgangers,

Er lopen al een aantal leuke topics in het FES forum. Maar deze gaan allemaal over de festivals die dit jaar plaats gaan vinden. Daarom lijkt het me leuk om eens "terug in de tijd" te gaan. Op festivals gebeuren veel dingen. Leuke dingen, grappige dingen, maar ook soms dramatische herringen maar ook gelukkig epische dingen In dit topic kan je leuke anekdotes plaatsen, leuke gebeurtenissen of zelfs hele festival/foto verslagen plaatsen van festivals die jij in het verleden hebt bezocht.

Was jij er bij toen Eddie Vedder vanaf de camerakraan het publiek in sprong?

Heb jij appels naar Doe Maar mogen gooien?

Stond jij ook in de rij van de eerste Dynamo Open Air festival in 1986?

Was jij ook onderdeel van de aardbeving die Rage Against The Machine veroorzaakte in Landgraaf in 1994:

Zakte jij ook door het podium bij Pennywise op Lowlands?
quote:
BIDDINGHUIZEN - Zondagavond. De gitarist van de Amerikaanse punkband Pennywise legt al na twee nummers het optreden stil. Woedend richt hij zich tot de brede mannen van de security vóór het podium. Zij worden geacht de crowdsurfers op te vangen die na een woeste tocht over de hoofden van het publiek over de dranghekken worden gewerkt. Niet alleen om hen te beletten op het podium te klauteren, maar vooral om hen te behoeden voor een gevaarlijke smak. 'Why didn't you catch that girl? I saw her breaking her arm, you damned motherfucker.'
Dat is het sein voor een bestorming van het podium. Van alle kanten worstelen de crowdsurfers zich naar voren. Vanuit de eerste rij van het publiek beginnen bezwete jongenslijven zich over de dranghekken te wurmen. De beveiligingsdienst trekt zich terug. De overmacht van het publiek is te groot.
Binnen vijf minuten stroomt het podium vol met lachende gezichten. Pennywise speelt vrolijk door, maar wordt volledig aan het oog onttrokken door het publiek op het podium. Een microfoonstandaard wordt doorgegeven naar de achterste rijen. Voorzichtig, want niemand mag zich bezeren. Als het podium zo vol staat dat de eerste mensen er weer vanaf tuimelen, houdt Pennywise het voor gezien. Na nog geen twintig minuten speeltijd is een van de afsluitende optredens van A Campingflight to Lowlands Paradise, kortweg Lowlands, door het publiek gesmoord.
Heb je toch minder leuken dingen meegemaakt op festivals, zoals de vreselijke Pukkelpop storm van 2011:

Of heb je een kaartje voor A Flight to Lowlands Paradise gekocht in 1968 en baalde je toen ook dat Jimmy Hendrix uiteindelijk niet kwam?

Maar je mag ook gewoon je eerste festival ervaring plaatsen. Wat heb je gezien, wat voor muziek heb je gehoord, wat voor rare mensen heb je gezien?

Kortom hier kan je je persoonlijk verhaal kwijt.
pi_148417948
Leuk topic .
pi_148417963
Mooie OP ^O^
pi_148418403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb jij appels naar Doe Maar mogen gooien?
:Y

Genante vertoning van een groepje zelfverklaarde muziekrechters die vonden dat Doe Maar niet op Pinkpop hoorde te staan, omdat ze muziek maakten voor tienermeisjes en dat was ver beneden het niveau waar Pinkpop voor stond in hun beleving. Ik vond het niet grappig iig. Zelfs niet als rebelse puber.

Er was overigens een line-up waar ik zeer vrolijk van werd en m.n. TC Matic vond ik sensationeel.
pi_148418486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:Y

Genante vertoning van een groepje zelfverklaarde muziekrechters die vonden dat Doe Maar niet op Pinkpop hoorde te staan, omdat ze muziek maakten voor tienermeisjes en dat was ver beneden het niveau waar Pinkpop voor stond in hun beleving. Ik vond het niet grappig iig. Zelfs niet als rebelse puber.

Er was overigens een line-up waar ik zeer vrolijk van werd en m.n. TC Matic vond ik sensationeel.
En nu staat Robbie Williams er :')
pi_148418566
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:25 schreef Leonos het volgende:

En nu staat Robbie Williams er :')
De oorspronkelijke opzet van Pinkpop heeft men een hele tijd terug al losgelaten. Was commerciëel niet meer interessant genoeg geloof ik , terwijl als je kijkt wat er in '83 stond (o.a. Simple Minds, Nena, Men at Work), dan kun je toch niet zeggen dat het alleen maar obscure bandjes waren ofzo.
pi_148418726
Vanuit de OP eigenlijk alleen PP11. Dit was m'n post in een topic destijds, is later met wat andere 'ooggetuigen' nog op de FP gekomen.

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
Nou op het moment heb je niet echt tijd om het eng te vinden ofzo, we stonden bij de Main Stage Skunk Anasie te kijken, en het was al een hele tijd 'gewoon' bewolkt, en regende een beetje. Het ging toen wat harder regenen maar niks boeiends. Je bent zelf ook op genoeg festivals geweest, je pakt gewoon je poncho'tje en het waait wel weer over. Skin zat nog lekker het publiek beetje op te jutten en het was gewoon een festival.

Terrein voor Main Stage is rechthoekig met halverwege ongeveer een paar rijen bomen van 20-30m hoog en achteraan het terrein een grote overdekte eetgelegenheid (wat picknicktafels in een tent). Toen het wat harder ging regenen gingen een hoop mensen juist onder / in alle tenten of bij de eetstandjes schuilen. Wij bleven (gelukkig achteraf) bij Skunk Anansie staan.

En het ging gewoon echt ineens los, wij stonden redelijk dicht bij de bomen, en ik zag gewoon echt ineens in mn ooghoek een half stuk boom voorbij vliegen, dus m'n vriendin gepakt en een stuk vooruit gerend, en toen hagelde het snoeihard, echt heel hard en gewoon horizontale wind bijna, dus er kwam toen echt van alles voorbij, takken, hekken, kliko's. Toen zijn we nog maar wat verder naar voren getrokken, want die bomen waren echt erg lang en het ging zo hard dat je dan toch denkt dat ze misschien knakken. Mensen gingen maar een beetje in groepjes bij elkaar zitten, en het beste hopen.

Ik bleef maar goed naar boven kijken, want je zit wel op een open veld maar overal staan lichtmasten, geluidsmasten, we waren vlakbij die geluidstent halverwege het veld. Dus ja je kruipt maar met wat random strangers bij elkaar zodat het beetje solide is.

Nou en toen was het na 5 minuten over ofzo. Eigenlijk zag ik al meteen dat het foute boel was, toen we opkeken lag er echt overal zooi, en de tent achterop het terrein was helemaal ingestort, en we zagen in de verte nog wat andere tentjes op half 7 liggen, boom op de pizzakraam, etc.

Dus toen zijn we richting uitgang gegaan, er was zo'n entree waar je onderdoor moest, die lag ook in stukken op de grond. En het is natuurlijk allemaal van dat metalen buizenwerk, dus dat wil je niet op je hebben.

Even snel langs de kluisjes op het terrein geweest, rugzak meegenomen, naar de camping. Toen stond er eigenlijk pas 2 politiewagens en 1 brandweerauto ofzo. Daar ook echt chaos en overal water/modder, echt tot je enkels. Tent stond gelukkig nog, dus toen naar auto gaan kijken, daar lag ook geen boom op. Ondertussen reed echt alles van politie, brandweer en ambulance af en aan, denk toen het rond 1830 op gang tot 2200 (toen we wegreden), alleen maar sirenes gehoord en hulpdiensten gezien, zelfs bijna bij Antwerpen gingen er nog hulpdiensten die kant op. Dus toen weer terug naar camping, alles ingepakt voor zover het ging (alles nat), weer de camping af en naar de auto, en naar huis. Stond rond die tijd weinig file meer, duurde wel paar uur voor we in de chaos alles hadden gevonden/verzameld en weg waren, dus toen was het al laat.

Was eerst lange tijd onduidelijk wat er nou was, of het doorging, of er doden waren, maar onderweg naar huis hoorden we dan dat het donderdag sowieso stil lag en vr/za nog zou doorgaan met aangepast programma, maar ondertussen is het dus helemaal afgelast.

Geloof dat die dode op de camping wel op 'onze' camping was, er lag in ieder geval daar ook een lichtmast om, die dus bovenop wat tentjes was geland, en achterop de camping ook nog geloof ik, maar daar zijn we niet geweest.
Toch wel iets wat je altijd bijblijft. Die rit naar huis, eerst bij de auto omkleden want m'n toenmalige vriendin en ik waren echt tot op ons ondergoed kletsnat en bont en blauw. Stilte in auto, StuBru op met stemmige muziek en het aantal doden/gewonden wat steeds maar opliep. In tegengestelde richting letterlijk tot zo'n beetje aan Antwerpen aan toe steeds maar hulpdiensten die kant op.

En een jaar later gingen we 1 dag terug voor Foo Fighters, die dag was precies 1 jaar na de ramp. Was ook erg imposant. Minuut stilte, echt 60.000 man stil, op her en der wat gesnik na, muziek in alle podia/tenten uit/pauze.
pi_148418870
Het hoeft natuurlijk niet te matchen met de OP. Het zijn gewoon een paar voorbeelden. Ik ben nu een verslagje aan het schrijven van mijn eerste buitenlandse festival ervaring. Wat voor muziek er toen werd gespeeld en wat toen mijn ervaring was. Terwijl dit helemaal niet zo'n episch festival was. Maar voor mij toch wel een beetje bijzonder. ^O^
pi_148419234
Dat was voor mij Rock Werchter 2004, ik was helemaal niet zo into muziek eigenlijk, vrienden van me kwamen ermee. Was ook wel episch ja. Totaal niet voorbereid, of in ieder geval: niet op de juiste manier voorbereid. Bagage in van die grote boodschappentassen waar je nog een flink eind mee moet lopen. Ouwe geleende tiefustent. Vriendin die geen combi meer had maar 3 dagkaarten en dan een dag op camping moest blijven. Amper wat te drinken of vreten mee, maar wel 3 van die 2l bar-le-duc pakken met wodka, en daar echt helemaal van naar de tering gaan (lauwe wodka :') ). Dat je op een gegeven moment bij de pisgoot staat en denkt 'waarom wordt m'n broek warm', en dan staat er rechts van je een maat van je met in z'n ene hand een patatje, in de andere hand een biertje, en z'n snikkel hangt vrijelijk de omgeving te besproeien.

Redelijk vooraan bij Velvet Revolver, Metallica, prachtige foto's gemaakt met een wegwerpcamera en zelfs een plectrum gevangen. Helemaal uit de bol op REM omdat iedereen helemaal kachel was :') Deels al in 2005 bedenk ik me nu. Wel erg zonde dat in 2004 Bowie af had gezegd.
pi_148420354
Ik heb eens, voor mijn neus, Jared Leto vol met zijn bek tegen de Mojo-barriers zien klappen. Werchter 2010 was dat. Onvergetelijk.
pi_148420388
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:31 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik heb eens, voor mijn neus, Jared Leto vol met zijn bek tegen de Mojo-barriers zien klappen. Werchter 2010 was dat. Onvergetelijk.
Dat zijn de mooie dingen des levens _O_
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:44:57 #12
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_148420815
het voorprogramma van metallica op dynamo open air in 1999 ( volgens mij)
was Apocalyptica

was echt het mooiste live gebeuren wat ik ooit gezien heb op een festival, ) mischien zelfs nog beter als metallica zelf :@
iedereen uit volle borst mee schreeuwen echt mooi wasd dat

en natuurlijk ook dat jaar de dixieland fik
mee bekant vangde gin haas.
pi_148420913
Indiaantjes eerste buitenlandse Festival Ervaring.

Het was september 2009, als een jong knulletje zonder eigen auto had ik nog niet de mogelijkheid om ver naar festivals te gaan. Was wel eerder naar de festivalletjes geweest zoals de lokale Dance Tours festivals, en de festivalletjes die om de hoek gehouden werden. Tot dat we in 2009 met een aantal klasgenoten met z'n alle besloten om naar Laundry Day te gaan. Op dat moment was Indiaantje een über über Tiësto fan en was ook actief op verschillende Tiësto fora. Dus zoals jullie begrijpen was dat de "must see" van de avond.

Op dat moment was de Electro scene nog behoorlijk in. En hadden de Belgen ook hun 2 grootste electro producers van destijds op hun main stage geprogrammeerd. Dat waren Dr. Lektroluv en The Subs. Ook hadden ze nog netjes Junkie XL op hun affiche staan. Al met al vond ik dat dus destijds een erg toffe programmering.

We hadden met een groepje verzameld op het station van Breda (waar ik destijds ook studeerde). Vanaf daar pakte we de trein naar Roosendaal, en stapte we daar weer over naar het station Antwerpen Centraal. Stoer dat we waren, hadden we natuurlijk wel een paar blikken bier ingekocht bij de plaatselijk supermarkt (in de ochtend :')). Enfin, na een leuke treinritje richting Antwerpen kwamen aan op het prachtige centraal station van Antwerpen (die toen midden in een verbouwing zat).

Ik keek echt mijn ogen uit, zo'n groot en mooi klassiek station had ik nooit eerder gezien. Ik wilde Junkie XL toch graag meepakken, en vond dit destijds best een tof nummer waar ik me al op verheugd had:

Het festival terrein bevond zich +/- een halfuurtje lopen vanaf het Centraal Station. Toen nog zonder Google Maps bij de hand vonden wij het toch te ver en niet handig om het te belopen. Er reden ook trams richting het festival terrein (Nieuw Zuid), dus kozen we daar maar voor. Blijkbaar waren we niet de enige met dat plan. De trams zaten bommetje vol en we konden dus niet gelijk opstappen, maar moesten een aantal trams wachten voordat we er in mochten. Daardoor hadden we helaas Junkie XL gemist, een geschiedenis die zich nog twee keer zou herhalen dat ik Junkie XL was misgelopen op een festival waar ik was. 1x door zware onweer was het festival afgelast. Het jaar erop zou hij het goed komen maken maar werd ik helaas ziek. Maar terug naar Laundry Day.

Eenmaal aangekomen op het terrein keek ik wederom mijn ogen uit. Zo veel mensen bij elkaar, wat een fantastisch zicht. Allemaal kleine kraampjes waar je kleding, zonnebrillen, platen en allerlei andere poespas kon kopen. Echt te gek vond ik het. Toen hebben we even wat muntjes gehaald en zijn bij de Main Stage gaan staan want The Subs zouden zo beginnen. Ik had het het Subculture CD thuis liggen en kende dus wel de meeste van hun platen en ook hier had ik zin in. En wat was die mainstage toch gigantisch groot met een prachtig uitzicht op een ander gebouw waarvan ik de naam kwijt van ben.

Het was zo ver, The Subs kwamen op het podium. Maar wacht even... gitaren, synthesizers een drummer. Het was een hele live act, nooit geweten dat zoiets kon bij elektronische muziek (naïef dat ik was). Wat een geniale set zetten ze weg, iedereen ging uit z'n dak. Ze deden zelfs aan stagediven, wow :D. Ik ken me o.a. deze platen nog herinneren:

Hierna was het tijd voor de Belgische groene held Dr. Lektroluv. Had hem al eerder aan het werk gezien in de Mezz in Breda. Dus ik wist wel beetje wat me te wachten stond. Toch vond ik het tof dat hij gewoon met een telefoonhoorn draaide in plaats van met een koptelefoon. Een heerlijke set werd neer gezet, al vond ik dat hij af en toe wat rustig draaide in vergelijking met zijn set die ik eerder had gehoord. Maar toch prima genoten van een aantal pareltjes:

Aangezien wij allemaal Tiësto graag wilde zien bleven we vooraan de mainstage staan. Er zou nog wat tussen komen, een act genaamd Front 242. Destijds nooit van gehoord. Maar het stond tussen Dr. Lektroluv en Tiësto geprogrammeerd dus zo erg kon het niet zijn. Boy I was wrong! Overal on me heen stonden wat oudere mannen, flink gespierd, onder de tattoos en een ontbloot bovenlijf. Na mijn herinnering was het een of ander Industriële Drum & Bass band. En ik vond helemaal niet zo tof. Als Tiësto liefhebber was ik toen nog niet zo bekend met moshpits, circle of deaths en dat soort zaken. Naar mijn herinnering ging het er ook vrij hard aan toen, en waren het ook allemaal wat alternatievere (oudere) gasten. Nu ik er aan terug denk zou het nu meer kunnen waarderen dan toen.

Na dat overleeft te hebben was het zo ver. Mijn grote held en idool Tiësto ging spelen. Kaleidoscope was net uitgebracht, en ondanks het heel anders was kon ik het album best waarderen. Dit was dus nog net voor zijn vrije val naar beneden toe. Maar toch was ik meer fan van zijn trance periode. Toch zette hij een heerlijke set neer met toffe electrohouse achtige platen. Ook speelde hij bootlegs van o.a. Red Hot Chili Peppers, MGMT, Bloc Party, Editors, The Temper Trap, Empire Of The Sun etc. Wat ik doen heel tof vond, dat was ook de periode dat ik net mijn stap ging maken naar Indie/Rock. Zo speelde hij:

Na het een mooi vuurwerkslot, waren we moe en voldaan en gingen savonds weer terug richting het NL. En met toch een mooie ervaring achter de rug zal dit voor mij een festival zijn die ik me lang zal heugen.

pi_148421291
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:36 schreef Loveless85 het volgende:
Vanuit de OP eigenlijk alleen PP11. Dit was m'n post in een topic destijds, is later met wat andere 'ooggetuigen' nog op de FP gekomen.

[..]

Toch wel iets wat je altijd bijblijft. Die rit naar huis, eerst bij de auto omkleden want m'n toenmalige vriendin en ik waren echt tot op ons ondergoed kletsnat en bont en blauw. Stilte in auto, StuBru op met stemmige muziek en het aantal doden/gewonden wat steeds maar opliep. In tegengestelde richting letterlijk tot zo'n beetje aan Antwerpen aan toe steeds maar hulpdiensten die kant op.

En een jaar later gingen we 1 dag terug voor Foo Fighters, die dag was precies 1 jaar na de ramp. Was ook erg imposant. Minuut stilte, echt 60.000 man stil, op her en der wat gesnik na, muziek in alle podia/tenten uit/pauze.
Nu het gelezen te hebben is dit toch wel een heel creepy gevoel geweest lijkt me. Ik zou ook niet weten hoe ik moet reageren. Op een festival heb je soms al snel een "het komt allemaal wel goed" feeling. Dat had ik vorig jaar ook met de Pinkpopstorm tijdens Arcade Fire/Metallica.

Vooral zo'n terugrit lijkt me heel naar.
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:20:49 #15
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_148462724
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef Loveless85 het volgende:
Dat was voor mij Rock Werchter 2004, ik was helemaal niet zo into muziek eigenlijk, vrienden van me kwamen ermee. Was ook wel episch ja. Totaal niet voorbereid, of in ieder geval: niet op de juiste manier voorbereid. Bagage in van die grote boodschappentassen waar je nog een flink eind mee moet lopen. Ouwe geleende tiefustent. Vriendin die geen combi meer had maar 3 dagkaarten en dan een dag op camping moest blijven. Amper wat te drinken of vreten mee, maar wel 3 van die 2l bar-le-duc pakken met wodka, en daar echt helemaal van naar de tering gaan (lauwe wodka :') ). Dat je op een gegeven moment bij de pisgoot staat en denkt 'waarom wordt m'n broek warm', en dan staat er rechts van je een maat van je met in z'n ene hand een patatje, in de andere hand een biertje, en z'n snikkel hangt vrijelijk de omgeving te besproeien.

Redelijk vooraan bij Velvet Revolver, Metallica, prachtige foto's gemaakt met een wegwerpcamera en zelfs een plectrum gevangen. Helemaal uit de bol op REM omdat iedereen helemaal kachel was :') Deels al in 2005 bedenk ik me nu. Wel erg zonde dat in 2004 Bowie af had gezegd.
Ik snap er niks van, je beschrijft Werchter 2003 ipv 2004 en wat was er nu deels in 2005? :P
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:27:30 #16
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_148462996
Ik kan er 2 afstrepen uit de OP
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_148463057
quote:
6s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:20 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Ik snap er niks van, je beschrijft Werchter 2003 ipv 2004 en wat was er nu deels in 2005? :P
2004 :Y
REM en Velvet Revolver was 2005
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:29:57 #18
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_148463072
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

2004 :Y
REM en Velvet Revolver was 2005
Ah. Ik las REM en Metallica en dat was 2003.
Maar ze kwamen vaker idd.
pi_148611072
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hier idem...
pi_148639258
Mysteryland 1997 in Bussloo

Hele dag en nacht regen wat resulteerde in 1 grote modderpoel op het terrein, wij zaten met ons groepje letterlijk tot aan onze nek onder de modder toen we naar huis gingen en tal van mensen zijn hun schoenen kwijtgeraakt op het terrein omdat ze vast kwamen te zitten in een halve meter modder... :')

Maar, wel de beste Mysteryland die ik ooit heb meegemaakt, we kwamen nog mensen tegen die VIP waren en dus een polsbandje hadden waarmee je de VIP tent in kwam, daar kon je gratis drinken en er lag een houten vloer... Met 7 man via 1 polsbandje binnengekomen, als je binnenkwam liep je even opzij, achter de ''portier'' zeg maar en gaf je je bandje door het hek heen aan de volgende....

Ja, mooie dingen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 10:23:44 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148702570
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:44 schreef kawa4 het volgende:
het voorprogramma van metallica op dynamo open air in 1999 ( volgens mij)
was Apocalyptica

was echt het mooiste live gebeuren wat ik ooit gezien heb op een festival, ) mischien zelfs nog beter als metallica zelf :@
iedereen uit volle borst mee schreeuwen echt mooi wasd dat

en natuurlijk ook dat jaar de dixieland fik
[ afbeelding ]
_O_ ja daar was ik ook tof festival was dat _O_

er was savonds ook zo'n dixiefik, ik kreeg het ineens warm in mijn tent om een uur of 4 ga je naar buiten staan er 50 man rond 20 brandende dixies te dansen :D

Dat was mijn eerste meerdaagse festival hele goede herinneringen aan....

Ik heb dat boekje nog thuisliggen en elke keer als ik die line-up zie denk ik van het is toch niet te geloven :D

Het was toen hetzelfde weekend als pinkpop, ik heb nogsteeds een krantenknipsel met een foto van de dixiefik met als kop "dynamo voor de echte festival tijger"...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 15-01-2015 10:30:19 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 10:29:50 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148702714
Verder heb ik goede herinneringen aan 2 ATP festivals die ik meegemaakt heb, een festival georganiseerd door een band (ik was bij de fantômas/melvins en de GYBE editie) op een soort van centerparks, met zn allen in een huisje, in een grauw kustplaatsje, bandjes zien in grote hallen met vloerbedekking en her en der kinder entertainment... unieke sfeer en geweldige concerten gezien van mensen als marissa nadler, bohren & der club of gore, weird al yancovic!, etc etc
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 16 januari 2015 @ 07:20:12 #23
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_148738226
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ ja daar was ik ook tof festival was dat _O_

er was savonds ook zo'n dixiefik, ik kreeg het ineens warm in mijn tent om een uur of 4 ga je naar buiten staan er 50 man rond 20 brandende dixies te dansen :D

Dat was mijn eerste meerdaagse festival hele goede herinneringen aan....

Ik heb dat boekje nog thuisliggen en elke keer als ik die line-up zie denk ik van het is toch niet te geloven :D

Het was toen hetzelfde weekend als pinkpop, ik heb nogsteeds een krantenknipsel met een foto van de dixiefik met als kop "dynamo voor de echte festival tijger"...

en toen nog een zeer schappelijke prijs, ik meen iets van 110 gulden
incl. camping.

maak je tegenwoordig niet meer mee, voor rock werchter betaal je al 230 euro :'(
mee bekant vangde gin haas.
pi_148751985
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ook.

Bij de camera dive van eddy veder lande hij op een meter of 6 van mij af.
En de grote springende massa bij RATM die de aardbeving veroorzaakt.

Ik mis wel in de OP het legendarische sinasappelschillen gevecht op lowlands 1996 daar heb ik ook aan deel genomen en met verwondering naar staan te kijken. Helaas kan ik er zo snel even geen foto van vinden anders was deze zeker onder deze post geplaatst.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:51:59 #25
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_148752087
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ook.

Bij de camera dive van eddy veder lande hij op een meter of 6 van mij af.
En de grote springende massa bij RATM die de aardbeving veroorzaakt.

Ik mis wel in de OP het legendarische sinasappelschillen gevecht op lowlands 1996 daar heb ik ook aan deel genomen en met verwondering naar staan te kijken. Helaas kan ik er zo snel even geen foto van vinden anders was deze zeker onder deze post geplaatst.
Foto's zijn zooooo 1996

Maar idd het was wel 1996
pi_148752264
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Foto's zijn zooooo 1996

Maar idd het was wel 1996
Held ^O^

Dat er zelfs in die tijd een filmpje nog van is daar verbaas ik me wel over. :D
pi_148769519
In mijn tienerjaren was ik vrijwilliger bij Bospop. Een stuk of 7 edities prachtige jaren met topmuziek. Het doet me dan ook pijn in mijn hart dat dat festival zo is afgezakt naar een erbarmelijk niveau. Maar de beste jaren waren voor mij de beginjaren van de zeroes. 5 jaar achterelkaar Lowlands en Pinkpop gedaan. Toen je Lowlandskaarten nog enkele weken voor het festival zelf kon kopen. Toen Lowlands uitverkocht voordat een naam werd genoemd, ben ik afgehaakt. Veel te veel "kijk mij hier zijn" publiek. Mooiste muzikale moment? De surprise act van 2009. Via via had ik gehoord "Koop dat kaartje, je zult geen spijt krijgen". En de adrenaline die vrij kwam toen het drumvel werd onthuld en daar stond het logo. De hele Grolsch ging plat. Daarna het meest geniale concerten gezien van de laatste jaren. Homme, Grohl en Jones in bloedvorm. En dat ze daar toen "maar" 50.000 euro voor hebben betaald! :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_148769552
Them Crooked Vultures _O_
pi_150490767
The amount that musicians earned at the legendary 1969 Woodstock festival has been revealed, and it's pretty surprising

Widely regarded as one of the most important events in music history, the literal crest of Hunter S. Thompson's hippie "wave", the event took place in August 1969, with half a million people in attendance. Acts on the bill included legends like Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jefferson Airplane and Grateful Dead - just to mention a few.

The breakdown of earnings is quite shocking when viewed alongside todays booking fees. Jimi Hendrix for example was $18,000, which scales to around $112,000 in 2015. Now compare that to Justin Timberlake's whopping $1 million and you have a rough idea how things have evolved.

Considering you could have The Who play for around £3,000, things have certainly changed.

Find the full list of earnings below (via ultimate guitar):

1. Jimi Hendrix – $18,000
2. Blood, Sweat and Tears – $15,000
3. Joan Baez – $10,000
4. Creedence Clearwater Revival – $10,000
5. The Band – $7,500
6. Janis Joplin – $7,500
7. Jefferson Airplane – $7,500
8. Sly and the Family Stone – $7,000
9. Canned Heat – $6,500
10. The Who – $6,250
11. Richie Havens – $6,000
12. Arlo Guthrie – $5,000
13. Crosby, Stills, Nash and Young – $5,000
14. Ravi Shankar – $4,500
15. Johnny Winter – $3,750
16. Ten Years After – $3,250
17. Country Joe and the Fish – $2,500
18. Grateful Dead – $2,500
19. The Incredible String Band – $2,250
20. Mountain – $2,000
21. Tim Hardin – $2,000
22. Joe Cocker – $1,375
23. Sweetwater – $1,250
24. John B. Sebastian – $1,000
25. Melanie – $750
26. Santana – $750
27. Sha Na Na – $700
28. Keef Hartley – $500
29. Quill – $375

Damn wat je toen voor Hendrix moest neerleggen heb je nu niet eens Anouk voor.
pi_150492573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 11:38 schreef indiaantje89 het volgende:

Damn wat je toen voor Hendrix moest neerleggen heb je nu niet eens Anouk voor.
Wanneer je een 30 cm lange jongeheer hebt krijg je anouk gratis :P

Andere tijden. :P

Toen sleepte men ook geen heel gevolg met roadies met zich mee, had geen overbetaald management die het onderste uit de kan uit onderhandelen.

En kregen artiesten ook nog wat van platen maatschappijen tegenwoordig moet men het meer van de optredens hebben dan van de verkoop van geluidsdragers.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 13:04:16 #31
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150493027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En kregen artiesten ook nog wat van platen maatschappijen tegenwoordig moet men het meer van de optredens hebben dan van de verkoop van geluidsdragers.
Ik heb het idee dat er vroeger veel meer wurgcontracten werden getekend. Vooral de rechten over je eigen muziek lijkt tegenwoordig (over het algemeen) beter af te worden gehandeld.
Robert Moog died for our synths
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')