abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148450931
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Misschien is het daarom zo'n forensisch expertise team ipv professionele restenzoekers. Om stiekem vingerafdrukken van locals en andere betrokkenen te vangen zodat ze die kunnen vergelijken.
Ik denk dat de experts (mee)gaan om eventuele vondsten direct te kunnen duiden als mogelijk door misdaad ontstaan en dan de Panamese autoriteiten inschakelen, of zelf in staat zijn de vondsten volgens de regelen der kunst te onderzoeken en mee te nemen.
pi_148452949
Hola. Nog de beste wensen voor 2015 allen.

Afgelopen tijd meegelezen en wil even reageren op het weer.

Op 24 december vloog ik over Panama en had een prachtig uitzicht op de Barú en het gebied achter de Mirador. Het was stralend zonnig zonder een wolkje aan de lucht. Hoe het de andere dagen was weet ik natuurlijk niet.

Ook hier in Bogotá is het weer perfect; januari is de beste maand met veel zon en zonder regen.

De regentijd kan niet constant van 11 april tot 11 januari duren, ik ben het met Poekje en anderen hier eens dat het weer een slap excuus is.

Hopelijk leveren de zoektochten iets op en zoekt men vooral buiten de gebaande paden. De kans is namelijk aanwezig dat Kris en/of Lisanne niet zijn overleden in het bereik van de rivier maar juist ervandaan en dat de weinige gevonden resten stukje bij beetje door regenstroompjes in de rivier terechtgekomen zijn. Ook kleding en de 3 missende bergschoenen zouden daar nog gevonden moeten kunnen worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148453547
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 00:19 schreef El_Matador het volgende:

Op 24 december vloog ik over Panama en had een prachtig uitzicht op de Barú en het gebied achter de Mirador. Het was stralend zonnig zonder een wolkje aan de lucht. Hoe het de andere dagen was weet ik natuurlijk niet.

Ook hier in Bogotá is het weer perfect; januari is de beste maand met veel zon en zonder regen.

De regentijd kan niet constant van 11 april tot 11 januari duren, ik ben het met Poekje en anderen hier eens dat het weer een slap excuus is.

Hopelijk leveren de zoektochten iets op en zoekt men vooral buiten de gebaande paden. De kans is namelijk aanwezig dat Kris en/of Lisanne niet zijn overleden in het bereik van de rivier maar juist ervandaan en dat de weinige gevonden resten stukje bij beetje door regenstroompjes in de rivier terechtgekomen zijn. Ook kleding en de 3 missende bergschoenen zouden daar nog gevonden moeten kunnen worden.
Jij ook de beste wensen en fijn dat je er weer bent!

Verder helemaal eens met je post, buiten de menselijke resten zijn er ook nog wat kledingstukken en schoenen te vinden.Daarnaast acht ik de kans groot dat ze op de plekken van de al reeds gevonden resten zelf gaan kijken.
pi_148455111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Toch orgaanhandel?
Wat haal jij hier aan een user hier heeft een ban gekregen voor altijd wat ik heel onterecht vind.
pi_148458006
Vreselijk wat er in Parijs gebeurt en dat huppeltje Sylvie het weer uitgemaakt heeft met haar vriendje (die muts staat weer elke dag in de krant) is ook voorpaginanieuws.

Ik vrees dat de zoektocht naar Kris en Lisanne momenteel weinig prioriteit gaat krijgen in de media, deels begrijpelijk maar jammer.
pi_148458220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Vreselijk wat er in Parijs gebeurt en dat huppeltje Sylvie het weer uitgemaakt heeft met haar vriendje (die muts staat weer elke dag in de krant) is ook voorpaginanieuws.

Ik vrees dat de zoektocht naar Kris en Lisanne momenteel weinig prioriteit gaat krijgen in de media, deels begrijpelijk maar jammer.
Mij lijkt het verstandig dat er momenteel niets hierover in de media terechtkomt. Pas als een grondig onderzoek heeft plaatsgevonden, zullen we daar zeker van horen. En dat zal nog even tijd vergen.
pi_148458323
quote:

Welcome back!

Hoe kan het dan dat ze er elke keer weer mee weg komen dat het weer niet goed genoeg is? Waarom zouden ze een excuus verzinnen en tijd rekken?
pi_148458326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:52 schreef gynaika het volgende:

[..]

Mij lijkt het verstandig dat er momenteel niets hierover in de media terechtkomt. Pas als een grondig onderzoek heeft plaatsgevonden, zullen we daar zeker van horen. En dat zal nog even tijd vergen.
Zoals hier gisteren was besproken, is het momenteel door het weer daar in Boquete niet eens zeker of ze wel kunnen beginnen aan de zoektocht. In komkommertijd wordt deze zoektocht zeker opgepakt door de media.
pi_148458520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals hier gisteren was besproken, is het momenteel door het weer daar in Boquete niet eens zeker of ze wel kunnen beginnen aan de zoektocht. In komkommertijd wordt deze zoektocht zeker opgepakt door de media.
Maar mogelijk dat het niet alleen een zoektocht betreft, ook andere zaken zullen grondig onderzocht moeten worden, lijkt mij.
pi_148463014
Ik zie een landingsbaan voor vliegtuigen vlakbij de vindplaats

http://www.itmb.ca/catalogue.php
pi_148464659
Even wat posts verwijderd. Ban's worden niet besproken.
pi_148466804
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:28 schreef jackie12 het volgende:

Inderdaad.
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:43:38 #138
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148467910
quote:

vindplaats van wat, zie ik iets over t hoofd?
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:13:17 #139
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148469011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 01:46 schreef vronie het volgende:

[..]

.
-edit-

De mogelijkheid van orgaanhandel is hier toch al heel vaak besproken? En ook niet zo heel erg onwaarschaarschijnlijk, omdat orgaanhandel een serieus probleem is in buurland Costa Rica?

[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 08-01-2015 18:14:16 ]
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:14:47 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148469073
quote:

Jij ook de beste wensen, Mata.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:16:43 #141
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148469150
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:18 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er mannelijke en vrouwelijke vingerafdrukken bestaan(?) Daar staat niets over in het artikel.
Het ging om deze update:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #111 - Verdwalen is geen misdrijf
Dat weet ik ook niet, maar ik wil niet uitsluiten dat je aan bijvoorbeeld de grootte van een vingerafdruk kunt inschatten of hij van een man of vrouw afkomstig zou kunnen zijn.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:57:14 #142
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148470858
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, maar ik wil niet uitsluiten dat je aan bijvoorbeeld de grootte van een vingerafdruk kunt inschatten of hij van een man of vrouw afkomstig zou kunnen zijn.
Dat zou kunnen, maar wat dat betreft heb je meer aan de DNA-sporen die ook zijn aangetroffen.
We hebben hier sinds begin oktober helemaal niets meer over gehoord. Maar er kan achter de schermen natuurlijk van alles gebeurd zijn.
Het leven is één grote fles B:)B
pi_148471428
quote:

Bedoel je David, Changuinola of Bocas del Toro?
pi_148472887
Wiens dna was/is dit? Bekend in de database maar ook daar niets meer van vernomen.

"Op de smartphones van de vrouwen zijn vingerafdrukken gevonden, waarvan er een is teruggevonden in de Panamese database, schrijft de krant La Estrella."
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-op-rugzak-kris.html

én is er dna gevonden of vingerafdrukken? Voor DNA heb je volgens mij meer nodig dan een vingerafdruk.

"DNA-sporen van een onbekende man en een onbekende vrouw op de spullen van de twee gevonden."
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-lisanne-ontvoering
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:41:46 #145
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148472961
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar wat dat betreft heb je meer aan de DNA-sporen die ook zijn aangetroffen.
We hebben hier sinds begin oktober helemaal niets meer over gehoord. Maar er kan achter de schermen natuurlijk van alles gebeurd zijn.
Het onderzoek, zowel qua DNA als vingerafdrukken, is ernstig verstoord doordat eerst achtentachtig indianen met hun vingers overal aan gezeten hebben.

Dat er achter de schermen echt belangrijke informatie beschikbaar zou zijn, betwijfel ik echter. Waarom? Deze informatie is geld waard in de media. Ik zou dan verwachten dat de informatie dan wel beetje bij beetje naar de pers gelekt (=verkocht) zou zijn.
pi_148474031
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:07 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Bedoel je David, Changuinola of Bocas del Toro?
Alle 3 niet. Midden in de jungle een km of 3/4 vanaf de vindplaats.(van de resten)
Het is ook geen echt vliegveld maar een landingsbaan waar vliegtuigen (tjes?) kunnen opstijgen en landen.

Even scrollen naar Panama en dan het rechter blauwe icoontje aanklikken.
Rechtsonder de O van bocas del torrO ligt dat vliegveldje

[ Bericht 5% gewijzigd door jackie12 op 08-01-2015 17:16:58 ]
pi_148474113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:40 schreef ToniB het volgende:
Wiens dna was/is dit? Bekend in de database maar ook daar niets meer van vernomen.

"Op de smartphones van de vrouwen zijn vingerafdrukken gevonden, waarvan er een is teruggevonden in de Panamese database, schrijft de krant La Estrella."
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-op-rugzak-kris.html

én is er dna gevonden of vingerafdrukken? Voor DNA heb je volgens mij meer nodig dan een vingerafdruk.

"DNA-sporen van een onbekende man en een onbekende vrouw op de spullen van de twee gevonden."
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-lisanne-ontvoering
Over die vingerafdruk is al vaak gepost hier, het gaat om verkeerde vertaling. We hebben al een paar keer de tektst uit LaEstrella er bij gehaald en wat er stond was dat 1 vingerafdruk geschikt was om door de database te halen. NFI heeft een fotokopie van de vingerafdruk naar Panama gestuurd maar die deed er niets mee omdat er geen onderzoek naar een misdrijf gaande is. Weer een gemiste kans dus helaas.

En dat er DNA op de rugtas gevonden is lijkt me logisch, hij is in diverse handen geweest voordat Pitti hem veilig kon stellen.
pi_148474250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Alle 3 niet. Midden in de jungle een km of 3/4 vanaf de vindplaats.
Het is ook geen echt vliegveld maar een landingsbaan waar vliegtuigen (tjes?) kunnen opstijgen en landen.
http://www.itmb.ca/shop/images/samples/Panama_Back.jpg

Precies, in het betreffende gebied zie je een aanwijzing voor een vliegveld(je).
pi_148474288
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:16 schreef gynaika het volgende:

[..]

Precies, in het betreffende gebied zie je een aanwijzing voor een vliegveld(je).
Mooi je hebt m kunnen vergroten!
pi_148486240
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:16 schreef gynaika het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad twee landingsstrips. Er is er ook nog een een 20 km hemelsbreed naar het noordoosten. De landingsstrip in de jungle ligt zo'n 15 km hemelsbreed van de vindplaatsen. Pitti ging per helikopter naar een bergwei en was nog uren onderweg. (Beetje onbruikbaar voor een orgaantransport)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')