abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148427686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Krijgen vanaf nu een christelijke visie op deze tragedie? Dat is dan toch weer iets nieuws.
Nieuw vanaf datum video.
Vls mij hebben de ouders Froon vanaf het begin een christelijke visie, wat dat dan ook is.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_148427731
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, wat is het nou? Is de kans nu groot of klein? Een kans kan niet tegelijkertijd groot en klein zijn.
Neem contact op met de schrijver vh stukje/redactie/..
pi_148428194
Dat bedoel ik dus:

rotweer
duur onderzoeksteam
pathalogen en antropoloog
ultraviolet licht onderwater apparatuur
Heel specifiek bij de rivieren opwaarts gaan zoeken

Ze hebben veel meer aanwijzingen en ideeën dan wij hier.

Dat de ouders zich nu anders opstellen als van de zomer ten opzichte van de media, vind ik niet meer dan normaal. Het kost bakken energie om iedereen te woord te staan.
pi_148428435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Krijgen vanaf nu een christelijke visie op deze tragedie? Dat is dan toch weer iets nieuws.
Is er dan iets mis met een christelijke visie?
pi_148428573
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:41 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Lekker simpel Hollands denken.
Geen flauw benul van weersomstandigheden en klimaat van een gebied tussen 2 oceanen in een berggebied.

En ja, de primitieve infrastructuur wat betreft telecommunicatie en eletriciteit is extra kwetsbaar.
Maar dat maakt het probleem dus groter, grote delen in het gebied zitten al dagen zonder stroom en communicatieverbindingen zijn uitgevallen. Dus geen internet en telefoon.
Dat kan een probleem opleveren voor een zoektocht.

Volg jij de locale media ook op de voet net als ik, dat je zo goed weet dat het slechts een straf windje is?
Want ik lees heel andere berichten van de bewoners in het gebied. Sommige mensen kunnen de deur al dagen niet uit.
achter de CD is sowieso geen mobiele- of internet dekking. En professionele GPS tracker apparaten en satelliettelefoon (is te huren) werken rechtstreeks via de satelliet. Nou, is er een wolkje, trekt wel weer weg, zie de website van gids P.M., prachtig weer in oktober. Verder maken al die lokale weerpraatjes op mij totaal geen indruk meer. De onderzoekers moeten er daar het beste van maken, en dat gaan ze ook zeker doen. Of het nou regent, stormt of niet, en ongeacht wat wij hier daarover zitten te huilebalken over het weer in een internet blog.

Iedereen is inmiddels allang overgeschakeld naar de "last chance" modus, zaniken over het weer hoort daar IMO niet (meer) bij. En B. Pitty van de zaak afkrijgen (die lijntrekster) lijkt me een prima zet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 07-01-2015 15:12:01 ]
pi_148429028
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:59 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

achter de CD is sowieso geen mobiele- of internet dekking. En professionele GPS tracker apparaten werken rechtstreeks via de satelliet. Nou, is er een wolkje, trekt wel weer weg, zie de website van gids P.M.,
prachtig weer in oktober.

Verder maken al die lokale weerpraatjes op mij totaal geen indruk meer.

De onderzoekers moeten er daar het beste van maken, en dat gaan ze ook zeker doen. Of het nou regent, stormt of niet, en ongeacht wat wij hier daarover zitten te huilebalken over het weer in een internet blog.
Iedereen is inmiddels allang overgeschakeld naar de "last chance" modus, zaniken over het weer hoort daar IMO niet (meer) bij.
Ze moeten wel eerst aan de Boquete kant door het bos en het gevaar van omvallende bomen en masten moet je dan wel rekening mee houden.
Ook de gids zal kunnen inschatten of het verantwoord is.
Ik heb nog geen bevestiging gelezen dat ze idd al vertrokken zijn, iemand anders wel misschien?
Ik hoop echt dat er schot in zit hoor, net als iedereen ;)
pi_148429040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eerst zijn ze niet van de televisie af te slaan. En nu opeens willen ze dat het "nieuws" over een onschuldige zoektocht niet naar "buiten" was gebracht.

Dat stinkt.
Ik denk, maar dat is echt een persoonlijke aanname, dat er een heel plan van aanpak is gemaakt in Nederland met als bedenker Hans.
De pathologen en de antropoloog gaan echt niet alleen met zn 3en met wat gidsen om te zoeken.
Geloof ik niks van
Aangezien Hans denkt aan een misdrijf zal wat resten terugvinden niet bijdrage aan het antwoord wat er met zijn dochter is gebeurd.
Daarom denk ik dat er iets gaande is wat wij niet mogen weten.
pi_148429657
(30/09, ik meen een post van Domnivoor)

Uit het NFI rapport:

- er zijn 12 vingerafdrukken gevonden op de telefoons
- 13 op de rugzak
- 6 op een BH
- 3 op de camera
- verschillende DNA profielen op de rugzak, oa. van 2 onbekende vrouwen en een man
- resten van bladeren en zand in de rugzak

[ Bericht 10% gewijzigd door Poekje01 op 07-01-2015 15:35:51 ]
pi_148429739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ze moeten wel eerst aan de Boquete kant door het bos en het gevaar van omvallende bomen en masten moet je dan wel rekening mee houden.
Ook de gids zal kunnen inschatten of het verantwoord is.
Ik heb nog geen bevestiging gelezen dat ze idd al vertrokken zijn, iemand anders wel misschien?
Ik hoop echt dat er schot in zit hoor, net als iedereen ;)
O en het bericht over het noodweer was niet van een interne blog maar van http://laestrella.com.pa/(...)rte-vientos/23833569

Strong winds hit today Chiriqui causing fallen trees, electric poles and even houses in the district of Boquete creating anxiety in the population.

Authorities reported the fall of a pine tree in Alto Boquete Jaramillo and destruction of a house in the same industry owned by Mr. Alonso Vargas, who expressed concern product hurricane winds have left without electric light districts of David and Boquete.

The SINAPROC advises people to stay away from coming to power lines and trees that can cause spots, loss of life.

Units Fire Department SINAPROC and perform tasks felled trees to clear roads, utilities while trying to restore fluid to affected communities.
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:40:27 #110
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148430335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:56 schreef gynaika het volgende:

[..]

Is er dan iets mis met een christelijke visie?
Wat mij betreft niet. Er zullen mensen zijn die dit overlijden duiden als straf van God voor zondig gedrag. Maar daar hoor ik niet bij.
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:41:26 #111
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148430365
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik denk, maar dat is echt een persoonlijke aanname, dat er een heel plan van aanpak is gemaakt in Nederland met als bedenker Hans.
De pathologen en de antropoloog gaan echt niet alleen met zn 3en met wat gidsen om te zoeken.
Geloof ik niks van
Aangezien Hans denkt aan een misdrijf zal wat resten terugvinden niet bijdrage aan het antwoord wat er met zijn dochter is gebeurd.
Daarom denk ik dat er iets gaande is wat wij niet mogen weten.
Toch orgaanhandel?
pi_148431347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. Er zullen mensen zijn die dit overlijden duiden als straf van God voor zondig gedrag. Maar daar hoor ik niet bij.
Klotepost.
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:38:27 #113
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148434905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:06 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Klotepost.
Dat moet zijn klotenpost.
pi_148436409
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O en het bericht over het noodweer was niet van een interne blog maar van http://laestrella.com.pa/(...)rte-vientos/23833569

Strong winds hit today Chiriqui causing fallen trees, electric poles and even houses in the district of Boquete creating anxiety in the population.

Authorities reported the fall of a pine tree in Alto Boquete Jaramillo and destruction of a house in the same industry owned by Mr. Alonso Vargas, who expressed concern product hurricane winds have left without electric light districts of David and Boquete.

The SINAPROC advises people to stay away from coming to power lines and trees that can cause spots, loss of life.

Units Fire Department SINAPROC and perform tasks felled trees to clear roads, utilities while trying to restore fluid to affected communities.
Ik geloof heus wel dat het op dit moment slecht weer is maar volgens Pitty is het altijd te slecht weer om te gaan zoeken en dat is natuurlijk geklets en nemen daarom velen haar ook niet serieus als het een keer wel zo is.
pi_148436587
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik geloof heus wel dat het op dit moment slecht weer is maar volgens Pitty is het altijd te slecht weer om te gaan zoeken en dat is natuurlijk geklets en nemen daarom velen haar ook niet serieus als het een keer wel zo is.
Ik heb Pitti er nog niet over gehoord deze keer.
Ik vroeg me gewoon zelf af of het invloed heeft want het schijnt toch echt noodweer te zijn.

Daarom wacht ik op bericht dat de zoektocht daadwerkelijk gestart is, ik hoop het maar.
Kan ook zijn dat ze zoveel mogelijk publiciteit proberen te vermijden deze keer en dat ze al bezig zijn.
pi_148438323
Deze zoektocht is toch vanuit Nederland opgezet en zou 6 januari starten? De zoektocht van Pitti staat gepland op de 12e. Gaan ze toch samen zoeken...
pi_148438795
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:09 schreef ToniB het volgende:
Deze zoektocht is toch vanuit Nederland opgezet en zou 6 januari starten? De zoektocht van Pitti staat gepland op de 12e. Gaan ze toch samen zoeken...
Nee je hebt gelijk maar ik lees meerdere keren per dag de Panamese kranten en locale sites in de hoop iets te vinden over de zoekaktie die nu gaande moet zijn. Kan niks vinden jammer genoeg.
Ik denk ook dat ze niet veel publiciteit willen dus afwachten maar
pi_148439827
De officiële zoektocht begint pas volgende week. En als de mensen die er nu zijn vanuit nl. morgen zouden beginnen dan duurt het toch zeker na het weekend eer ze weer terug in Boquete zijn. Kunnen ze Pitti precies de verdachte plaatsen aanwijzen. Hoeft ze zelf weinig te doen. Toen zij destijds die resten ging halen was ze na een kwartier al zo uitgeput dat ze aan het zuurstof moest.....en heeft verder geen onderzoek gedaan op de plekken.
pi_148448787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eerst zijn ze niet van de televisie af te slaan. En nu opeens willen ze dat het "nieuws" over een onschuldige zoektocht niet naar "buiten" was gebracht.

Dat stinkt.
Vond het ook opvallend. Snap niet waarom dit nieuws niet naar buiten gebracht had kunnen worden, maar denk dat er dan wel een goede reden voor moet zijn aangezien de ouders van Kris voorheen wel de media hebben opgezocht.
Ga nog even kijken naar de bron waar deze uitspraak in is verschenen.

EDIT: Begrijp niet hoe er dan toch op één of andere manier miscommunicatie onstaat o.i.d. en dat het toch in de media terecht komt. En dat de ene woordvoerder wel inhoudelijk wat zegt (terwijl ze zich laatste tijd aardig uit media hebben gehouden) en de andere woordvoerder niet (wel actief in media betrokken geweest).

En post van Poekje n.a.v. bericht Domnivoor met gevonden afdrukken blijf ik nog steeds interessant vinden. 6 vingerafdrukken op de bh's.

[ Bericht 5% gewijzigd door MidnightB00m op 07-01-2015 22:47:53 ]
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:06:55 #120
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_148450083
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:38 schreef MidnightB00m het volgende:
En post van Poekje n.a.v. bericht Domnivoor met gevonden afdrukken blijf ik nog steeds interessant vinden. 6 vingerafdrukken op de bh's.
Is daar nog meer informatie over bekend? Waren het bijvoorbeeld mannelijke vingerafdrukken?
pi_148450195
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:38 schreef MidnightB00m het volgende:

Misschien is het daarom zo'n forensisch expertise team ipv professionele restenzoekers. Om stiekem vingerafdrukken van locals en andere betrokkenen te vangen zodat ze die kunnen vergelijken.
pi_148450393
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:09 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Misschien is het daarom zo'n forensisch expertise team ipv professionele restenzoekers. Om stiekem vingerafdrukken van locals en andere betrokkenen te vangen zodat ze die kunnen vergelijken.
"Hier heb je een lekker flesje Heineken"
"Wel graag weer inleveren"
Make my day!
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:18:47 #123
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148450607
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 23:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Is daar nog meer informatie over bekend? Waren het bijvoorbeeld mannelijke vingerafdrukken?
Ik wist niet dat er mannelijke en vrouwelijke vingerafdrukken bestaan(?) Daar staat niets over in het artikel.
Het ging om deze update:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #111 - Verdwalen is geen misdrijf
Het leven is één grote fles B:)B
pi_148450775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het weer kan heel behoorlijk gevolgd worden via deze site. Weerstation ligt wel in Boquete, maar dicht bij de CD.

http://www.wunderground.c(...)105/e20150105/mdaily

De afgelopen dagen windstoten boven de 50 km en ca 2 cm regen. Geen noodweer, maar niet echt comfortabel. Overigens kan het weer aan de andere kant flink verschillen van het weer in Boquete, maar dat hoeft niet.
pi_148450780
Zijn er ook niet joh, volgens mij loopt ie de boel weer op te naaien :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')