Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.comquote:De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Getting started
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join!
Owquote:Op maandag 5 januari 2015 15:38 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nee hoor, het gros van de mensen hier heeft er een hekel aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt maar 1 product nodig....quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:45 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Momenteel ben ik bezig met een excelsheet met alle prijzen van de producten welke ik regelmatig koop. Soms is er een aanbieding en dan weet ik even niet of dat nu écht goedkoop is, of dat ik bij een andere winkel goedkoper uit ben. Dat heeft nu even voorrang en kost best even tijd, want ik kom best in veel verschillende winkels...
Nee, ik doe er zelf glassex gemixt met water in.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:27 schreef het-is-mij het volgende:
Al langer over de karcher window vac zitten denken, nu vanochtend maar gekocht bij de gamma.
Welk schoonmaakmiddel doen jullie er bij in?
Die officiele van karcher?
Ik kan er op zich wel van genieten, als de badkamer schoon is. Maar het is altijd zo snel weer viesquote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:01 schreef Amnistia het volgende:
Zelf vind ik juist leuk om schoon te maken. Het is toch heerlijk om iets te zien opknappen als het vies is??!!
Vind het echt heerlijk als ik klaar ben na een paar uurtjes swifferen om lekker in pyjama tv te kijken in mijn schone huis.
Doe 1 keer per week mijn huisje btw.
Dat dus. Hele hut gepoetst en een dag of twee later zie je er weinig meer van. Vlekje hier, stofje daar etc.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:19 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan er op zich wel van genieten, als de badkamer schoon is. Maar het is altijd zo snel weer viesal die moeite die ik erin steek, en binnen drie dagen zie je er niks meer van. Dat vind ik zo demotiverend...
Echt en hoe ik het doe? Geen idee. Zelfs de auto blijft langer schoon na een beurtje door de wasstraatquote:Op zondag 11 januari 2015 19:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat dus. Hele hut gepoetst en een dag of twee later zie je er weinig meer van. Vlekje hier, stofje daar etc.
Dan kun je bezig blijven. En dus poets ik minder vaak dan de Eckte Hausfrau zou doen. Vandaag wel weer getornadood en zelfs de afwas gedaan.
Absoluut! Ik heb een tijd vlak aan de A2 gewoond (fijnstof anyone?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Soms ligt het ook aan de buurt waar je woont. Wij hebben een tijd onder de rook van de hoogovens gewoond, en daar was het allemaal een stuk sneller vies. Nu zitten we op een schonere plek en hoef ik bijvoorbeeld de ramen veel minder vaak aan te pakken.
Er zitten in sommige weken 2 zones gecombineerd, maar ik hield mij dan gewoon aan haar 'opdrachtje'.quote:
Oh ja, geen 15 minuten in de extra kamer maar 5. Alweer beter.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Er zitten in sommige weken 2 zones gecombineerd, maar ik hield mij dan gewoon aan haar 'opdrachtje'.
Voor morgen zou dat dan 15 minuten beauty producten/medicatie-zooi uitzoeken zijn en 5 minuten hotspot in andere ruimte doen volgens haar omschrijving. In mijn geval zou dat de logeer/rommelkamer zijn. Ik zou er iig geen half uur aan besteden.
Op maandag dan wel de home blessing hour doen voor de andere ruimten.
Nou, ik heb nogal veel soorten wasquote:Op zondag 11 januari 2015 21:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb verschillende kleuren wasmanden en in iedere kleur komt zijn eigen soort wasgoed.. Is dat zo erg dan?
Dat is nog niet zo gek toch.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, ik heb nogal veel soorten wasMaar ik heb pas alweer een paar soorten geelimineerd dus misschien dat het nu wel kan. En vooral ook past in mijn waskamer.
Zwart 40
Wit 40
Wit 60
Bont 40
Wol
Sopdoeken
Overig/handwas
Tot 6 weken geleden had ik van de 40 graden wassen ook nog opties wel of niet in de droger omdat ik een wasdroogcombi had.
Wij hebben vier slaapkamers en zijn maar met zijn twee dus heb er ruimte genoeg voor haha.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook fijn maar dat gaat bij wol. Mijn bedovertrekken gaan gelijk de machine in dus daar heb ik geen mand voor nodig. Mijn witte onderlakens en kussenslopen kunnen met de witte badlakens op 60.
Maar heb jij serieus een heel rijtje wasmandjes staan?
Sokken juist niet want die krimpenquote:Op zondag 11 januari 2015 22:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik droog eigenlijk alleen ondergoed en sokken want vind dat een ramp om op te hangen. Voor de rest alles aan wasrekjes of in de zomer buiten.
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb deze categorieen was:
60 (hand/theedoeken, dweiltjes, ondergoed, beddengoed)
30 (bonte/witte was, alleen mijn sokken zijn wit)
Lekker makkelijk, niet te moeilijk doen
Soms gaat een sok AWOL en als ik hem dan in de droger terugvind is hij echt strakker dan zijn maatquote:Op zondag 11 januari 2015 22:30 schreef quirina het volgende:
Sokken krimpen niet in de droger.
Ze slijten wel nog sneller.
Maar dat is met alles wat je in de droger stopt.
Hm ja misschien merk ik het niet omdat ze beide in de droger gaan. Maar zitten nog steeds goed hoorquote:Op zondag 11 januari 2015 22:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Soms gaat een sok AWOL en als ik hem dan in de droger terugvind is hij echt strakker dan zijn maat
Maar maar maar...quote:Op zondag 11 januari 2015 23:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb in het kader van timemanagement besloten dat er best veel in de droger kan. Sokken, ondergoed, nachthemden (beide elke nacht een schone), joggingbroeken, sweaters, badhanddoeken, onderlakens, moltons, sopdoeken, keukendoeken.
Eigenlijk alles behalve bovenkleding die we buiten de deur dragen, beha's en dekbedovertrekken.
Ik heb een droger waar 9 kilo in kan sinds kort. Op zaterdag was ik alles. Ik pluk eruit wat in de droger kan. Eind van de dag doe ik nog 1 (soms 2) grote drogerwas. Zondag strijkt mijn vriend en vouw ik alles op.
dit idd! En ik vind het stomme, dat ik het als ik eenmaal begonnen/bezig ben best leuk vindquote:Op zondag 11 januari 2015 19:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat dus. Hele hut gepoetst en een dag of twee later zie je er weinig meer van. Vlekje hier, stofje daar etc.
Dan kun je bezig blijven. En dus poets ik minder vaak dan de Eckte Hausfrau zou doen. Vandaag wel weer getornadood en zelfs de afwas gedaan.
AHAAAAAA! Dat geef ik de schuld dan gewoonquote:Op zondag 11 januari 2015 20:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Soms ligt het ook aan de buurt waar je woont. Wij hebben een tijd onder de rook van de hoogovens gewoond, en daar was het allemaal een stuk sneller vies. Nu zitten we op een schonere plek en hoef ik bijvoorbeeld de ramen veel minder vaak aan te pakken.
Dit iddquote:Op zondag 11 januari 2015 22:17 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb wit (inclusief lichte kleuren en handdoeken) en bont.Alles op 40 graden de machine in.
In de winter kan ik nog wel een extra echt donkere was bij elkaar rapen, in de zomer juist meer kans op een machine met écht witte was.
Na het wassen kijken wat in de droger kan en evt. zaken uit twee machines was combineren. In de zomer hangt alles uiteraard buiten.
Bij de combinatie kleurwasjes doen colour catcher doekjes van de Action wonderen.
En ik doe niet aan aparte wasmanden. Alles bij elkaar en sorteren op de vloer voor het wasmasjien.
Zou wel opgeruimder uitzien he?quote:
Oh ja, vastquote:
Jij woont haske schoonquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
AHAAAAAA! Dat geef ik de schuld dan gewoon
Volgens mij woon ik serieus daar waar GreatWhiteSilence vroeger woondequote:
Haha nee. Hij draagt een t-shirt in de winter maar ik vond de opsomming zo al lang worden dus schaarde ik dat onder nachthemdquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:47 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar maar maar...
je vriend draagt een nachthemd?![]()
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Volgens mij woon ik serieus daar waar GreatWhiteSilence vroeger woonde
Fijn voor je.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:42 schreef Amnistia het volgende:
Wat is het toch heerlijk om op te ruimen/ schoon te maken..
En nee dat is geen sarcasme!
op 1 dag?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:45 schreef Amnistia het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag...
[ afbeelding ]
Je weet niet wat ze doet in die kamers. Of met die kleren.quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet niet wat ze doet in die kamers. Of met die kleren.
Ja.. is makkelijk te doen als je er een dagje voor uitrekt.quote:
De kamers schoonmaken, en met die kleren bedoel ik het uitzoeken ervan wat weg kan en wat niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet niet wat ze doet in die kamers. Of met die kleren.
Panterprint schoenen?quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:45 schreef Amnistia het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag...
[ afbeelding ]
Ik moest hier heel hard om lachenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het na een heel kort probeersel opgegeven met Fly Lady en heb een werkster aangenomen![]()
Ik heb ineens zeeën met tijd over. Ik heb diverse klusjes in huis gedaan, heb veel meer aan mijn weekend en loop veel relaxter in mijn huis rond. De grootste winst is dat mijn hoofd een stuk leger is. Heerlijk![]()
Over een paar weken word ik geopereerd en huur ik tijdelijk ook iemand in.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moest hier heel hard om lachenIk heb net (uurtje terug) een gesprek gehad met iemand die ik al heel lang ken om bij mij te komen schoonmaken
Ik geloof dat ik het nu al met je eens benquote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is iets waar ik echt binnen no-time aan gewend was. Mijn poets vindt het leuk om schoon te maken en is net zo secuur als ik![]()
Mijn probleem is dat ik alles altijd perfect schoon wil hebben. En dat is helemaal niet mogelijk want ik wil verder ook nog een leven hebben. En dan bij voorkeur geen leven waarin er telkens vragen door mijn hoofd schieten over wanneer ik mijn douchegordijn voor het laatst heb gewassen en wanneer de vriezer voor het laatst is ontdooid. Omdat ik voorrang gaf aan stofzuigen, badkamer schoon, etc, had ik geen puf meer om de minder zichtbare dingen te doen. Ik was dat echt spuugzat. Dus nu kan ik me bezig houden met extra dingen en poetst de poets wekelijks mijn hele huis. En eens in de maand komt ze een uur extra voor de ramen.
Beste investering ever
Hahaha ja dit!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het nu al met je eens benIk werk regelmatig 6-7 dagen in de week (ja, twee banen en personeelstekort
) en ik doe alles wat je zo op het eerste gezicht ziet (het stofzuigen, de was, afwassen, de wc, dat soort dingen) maar de grotere klussen (keukenkastjes, ramen, de badkamer) schieten er echt bij in. Dus dat gaat zij doen
Je gaat er geen spijt van krijgen!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het nu al met je eens benIk werk regelmatig 6-7 dagen in de week (ja, twee banen en personeelstekort
) en ik doe alles wat je zo op het eerste gezicht ziet (het stofzuigen, de was, afwassen, de wc, dat soort dingen) maar de grotere klussen (keukenkastjes, ramen, de badkamer) schieten er echt bij in. Dus dat gaat zij doen
Ik denk ook dat ik lui ben, want ik heb 's avonds (quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:54 schreef Cat22 het volgende:
Wat een goede redenen allemaal
Ik ben gewoon lui![]()
Nou idd!quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga toch weg! Met 6/7 dagen werken hoef je echt niet goed te praten dat je geen zin in een beurt van de badkamer hebt hoor!
Zo Hollands...
Dat had ik ook bedacht inderdaad. Ik was allemaal excuses aan het verzinnen over waarom ik toch echt wel een werkster mocht. En aan het einde van het liedje boeit het eigenlijk niet wat anderen vinden. Ik heb allemaal perfecte vriendinnen die werken, een groter huis dan ik hebben en ook nog kinderen. Ik heb geen kinderen dus theoretisch gezien zou ik meer tijd voor het huishouden hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ga toch weg! Met 6/7 dagen werken hoef je echt niet goed te praten dat je geen zin in een beurt van de badkamer hebt hoor!
Zo Hollands...
Ik werk gelukkig geen 6/7 dagen maar 5/6. Morgen, als de poets er is, hoop ik toe te komen aan het opruimen mijn schuur. We kunnen er niet meer in lopen en waren ons bier kwijt afgelopen weekendquote:Op woensdag 4 maart 2015 07:49 schreef Isabeau het volgende:
Over 3 weken heb ik een weekend vrij(kan ik eindelijk de schuur eens...
)
quote:Op donderdag 23 april 2015 16:26 schreef Stimorol- het volgende:
Hallo, even een indeling gemaakt. Zien jullie op- en aanmerkingen? Ik werk hiernaast fulltime en ben bezig met mijn scriptie, dus meer wil ik niet doen eigk...
Schoonmaakschema
Maandag
Stofzuigen boven
Bedden verschonen/matras keren
Handdoeken was
Dinsdag
Stofzuigen beneden
Was draaien
WC beneden
Woensdag
WC boven
Was draaien
Keukendeurtjes schoonmaken
Vrijdag
Overal stofzuigen
Zaterdag
Afstoffen/Doekje over alles (dus meubilair, kastjes, vensterbanken)
Dweilen, eventueel eerst stofzuigen
Keuken (kastjes/deurtjes/besteklade etc)
Koelkast schoonmaken
Oven + magnetron schoonmaken
Zondag
Badkamer
Jaloezieën afstoffen
Waterkalker ontkalken
Maandelijks
Ramen zemen
Deuren afnemen met een vochtig doekje
Waterkoker ontkalken hoeft niet iedere week denk ikquote:
Heb jij hard of zacht water?quote:Op donderdag 23 april 2015 17:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waterkoker ontkalken hoeft niet iedere week denk ik
Ik kijk meestal gewoon wanneer het nodig is. Koelkast eens per twee weken ook wel genoeg denk ik
Een schoon huis maakt mij gelukkigquote:Op donderdag 23 april 2015 18:12 schreef Cat22 het volgende:
Als ik je schema bekijk ben ik echt een slechte huisvrouw.
Stofzuigen lukt me net-aan één keer per week (soms ook niet), dan dweil ik er wel achteraan.
Deurbeslag.... Als het me opvalt, één keer in de drie maanden of zo? Idem voor keukenkastjes en koelkast.
Ik heb nu tijdelijk een poetsvrouw omdat ik geopereerd ben. Die doet die dingen van jouw lijstje ook allemaalElke week! Huis is nog nooit zo schoon geweest!
Ik denk dat ik haar ga houden, volgens mij is het het geld dubbel en dwars waard.
Wat kost zoiets nou?quote:Op donderdag 23 april 2015 18:12 schreef Cat22 het volgende:
Als ik je schema bekijk ben ik echt een slechte huisvrouw.
Stofzuigen lukt me net-aan één keer per week (soms ook niet), dan dweil ik er wel achteraan.
Deurbeslag.... Als het me opvalt, één keer in de drie maanden of zo? Idem voor keukenkastjes en koelkast.
Ik heb nu tijdelijk een poetsvrouw omdat ik geopereerd ben. Die doet die dingen van jouw lijstje ook allemaalElke week! Huis is nog nooit zo schoon geweest!
Ik denk dat ik haar ga houden, volgens mij is het het geld dubbel en dwars waard.
Ik heb nu een witte via zo'n bemiddelingsbureau. Vast tarief is 12,80 per uur. Vond ik wel schappelijk.quote:Op donderdag 23 april 2015 18:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat kost zoiets nou?Het is debiel omdat ik thuis werk, dan is ze aan het poetsen terwijl ik erbij zit. Heb daar zo'n hekel aan.
Ik heb vandaag mijn poets weer over de vloer gehad terwijl ik thuis aan het werk was. Geen enkel probleem. Alleen de eerste keer was het een beetje vreemd.quote:Op donderdag 23 april 2015 18:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat kost zoiets nou?Het is debiel omdat ik thuis werk, dan is ze aan het poetsen terwijl ik erbij zit. Heb daar zo'n hekel aan.
Ach, hoe sneuquote:Op donderdag 23 april 2015 18:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
De mijne houdt ook van katten maar mijn kat is als de dood voor haar om een of andere reden. Kat is normaal gesproken een heel nieuwsgierige allemansvriendin. 't Arme beest is net onder het bed vandaan en het huis is al 3 uur poetsvrij.
quote:Op donderdag 23 april 2015 18:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ach, hoe sneu
Die van mij worden juist steeds dapperder. Maar huishoudelijke apparaten blijven eng.
Zo mooi om te zien, de wantrouwige blikken als de dweil dichterbij komt... en zij maar heel lief praten 'blijf maar lekker liggen jongen'. Als ze op een meter afstand is krijgt ze de virtuele middelvinger en wordt er weggevlucht van die vrouw met dat enge ding.
Gelukkig heeft ze wel een veilige haven. En jullie voor de rest van de weekquote:Op donderdag 23 april 2015 19:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik vind het ook wel zielig voor Piep. Het begon met nieuwsgierigheid. Toen volgde argwanendheid. Waaksheid met af en toe een grom. Aggressie. En vandaag sprintte ze naar boven zodra poets de woonkamer instapte
Jaaa, lekker kroelenquote:Op donderdag 23 april 2015 19:40 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ze wel een veilige haven. En jullie voor de rest van de week
Babysteps, babysteps, babysteps!!quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:06 schreef N.icka het volgende:
Vandaag ook begonnen, timer op app steeds op 15 minuten gezet, heb nu al een schoon aanrecht, tuin aangeveegd , douche tegeltjes geschrobt , was is aan het draaien. Zo medicijnkastje eens ontdoen van alle zooi
ik weet het maar het is zulk lekker weer alle deuren en ramen open, muziekje erbij, alleen thuis. Morgen weer werken dus dan de verdere babystapjesquote:
Welleke?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 15:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou. Moeders heb een Vileda gekocht
Weet ik het, de middelste qua prijsquote:
Kun je die wel een beetje droog uitwringen?quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Weet ik het, de middelste qua prijs
Niet met die flopperdingussen, met vierkante dweil, die er af (en dus in de machine) kan
Volgens het plaatje wel.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je die wel een beetje droog uitwringen?
Heel onbevredigend dat ik nu niet weet welke je hebt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2018 16:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Volgens het plaatje wel.
Alleen zo druk geweest met halen dat ik geen puf meer heb om te dweilen. Aaaaah well!
Het spijt mequote:Op zaterdag 13 oktober 2018 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heel onbevredigend dat ik nu niet weet welke je hebt.
Wij zijn ook al heel de week niet thuis geweest dat helpt. Ik vind die ruimte daarna ook altijd wel heel lekker hoor. Maar ik vind onze boom ook wel heel geslaagd dit jaar.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:34 schreef quirina het volgende:
Ja , was het eerst ook van plan om in het weekend de boom op te ruimen.
Maar ik was die boom zo zat dat ik het vandaag maar gedaan heb.
Wel lekker weer die boom weg.
Ik ben de boom wel eens helemaal beu geweest voor oud & nieuw en dan was hij nu al lang weg. Maar dit jaar vind ik hem ook geslaagd en bijna jammer dat we hem dit weekend weg halen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij zijn ook al heel de week niet thuis geweest dat helpt. Ik vind die ruimte daarna ook altijd wel heel lekker hoor. Maar ik vind onze boom ook wel heel geslaagd dit jaar.
Haha ja ik ken dat gevoel. Mijn man wil echt altijd wachten tot 3 koningen. Dus dat hij dit weekend al weg "mag" is al heel wat.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben de boom wel eens helemaal beu geweest voor oud & nieuw en dan was hij nu al lang weg. Maar dit jaar vind ik hem ook geslaagd en bijna jammer dat we hem dit weekend weg halen.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haha ja ik ken dat gevoel. Mijn man wil echt altijd wachten tot 3 koningen. Dus dat hij dit weekend al weg "mag" is al heel wat.
Op 6 januari. Dus dan is in het weekend echt veel handiger haha.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]wanneer is het ook alweer 3 koningen? 8 januari of zo?
quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op 6 januari. Dus dan is in het weekend echt veel handiger haha.
Ja ik ook hoor. Die zouden van mij nog best wat langer mogen blijven maarja. Agh dan blijft het wel speciaal.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Ach, lang genoeg gestaan. Ga de gezellige lampjes wel missen
Ik vind januari echt de stomste maand van het jaarquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n overburen hadden de galerij van hun flat helemaal hysterisch versierd, alle bewoners dezelfde versiering. En dat hebben ze gisterochtend meteen weggehaaldZo ontnuchterend. Ik vind het wel gezellig, bij mij branden ze nog
Er zit hier een tijdelijke schaatsbaan. Tot aankomend weekendquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind januari echt de stomste maand van het jaarTenzij sneeuw en schaatsijs. Maar ja, dat wordt ook al snel smurrie en irritatie in Nederland.
Is er een perfecte vervanger? Want ken wel websites vol lijstjes, maar niet één die dagelijks zegt wat je voor vandaag gaat doen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:57 schreef quirina het volgende:
Fly lady is geen “ding” meer.
Op YouTube zijn er zoveel organizing/cleaning hacks en routines te vinden en op pinterest.
Flylady is klaar. Uitgevlogen. Out with the old. In with the new!
Bij mij komt dat gevoel altijd na de wintersport. Dan moet het gewoon echt even heel snel maart wordenquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind januari echt de stomste maand van het jaarTenzij sneeuw en schaatsijs. Maar ja, dat wordt ook al snel smurrie en irritatie in Nederland.
Met wintersport is januari nog te redden jaquote:Op donderdag 2 januari 2020 22:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij mij komt dat gevoel altijd na de wintersport. Dan moet het gewoon echt even heel snel maart worden![]()
Januari is is heerlijkquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was omstreeks 2001 al lid van haar mailinglist (kreeg je van die mailtjes zoals WHERE IS YOUR LAUNDRY?quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Is er trouwens nog iemand die FlyLady nog echt volgt? Ik heb wel wat gewoontes van de website over genomen, maar ben er echt al in geen tijden geweest.
One man's trash clutter is another man's treasure.quote:Op maandag 6 januari 2020 03:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond het boek in de kringloopwinkel en direct meegenomen
Er is nu zelfs een app!quote:Op maandag 6 januari 2020 01:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik was omstreeks 2001 al lid van haar mailinglist (kreeg je van die mailtjes zoals WHERE IS YOUR LAUNDRY?), ik heb ook de eerste druk van haar eerste boek en zo. Maar inmiddels al jáááren niks meer mee gedaan. En dat is ook wel te merken hier.
![]()
Misschien dat ik ter gelegenheid van de start van SOP wel weer begin. YOU ARE NOT BEHIND, toch?
O daar zou ik een autoriteitsissue mee hebbeb denk ik!quote:Op zondag 12 januari 2020 08:36 schreef Amsel het volgende:
Ik heb Flylady nooit gesnapt, vind het zo warrig! Laatst eens gekeken wat er zou gebeuren als ik me weer op de mailinglijst zou inschrijven, maar dan krijg je 3 onbegrijpelijke emails per dag, dus ik heb me ook maar snel weer uitgeschreven.
En nu gebruik ik de app Tody. Die me precies vertelt wat ik wanneer moet doen, van stofzuigen tot spinrag weghalen, en van het verschonen van de bedden tot zelfs wanneer het tijd is om m'n tandenborstel weer eens te vervangenIk vind het ideaal!
Je ziet een tijdsbalkje zodat je weet wanneer het er weer aan zit te komen. Dus ik probeer telkens de deadline voor te zijn om de app te slim af te zijnquote:Op zondag 12 januari 2020 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O daar zou ik een autoriteitsissue mee hebbeb denk ik!
- vervang je tandenborstel
- YOU'RE NOT MY MOM!!
Dat past weer mooi in een theorie van een andere mevrouw, namelijk auteur Gretchen Rubin. Zij heeft een model ontwikkeld op basis van hoe goed je het doet op verwachtingen van jezelf en die van een ander, zie: https://quiz.gretchenrubin.com/quote:Op zondag 12 januari 2020 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
O daar zou ik een autoriteitsissue mee hebbeb denk ik!
- vervang je tandenborstel
- YOU'RE NOT MY MOM!!
Wat voor os draait jouw telefoon dan?quote:Op zondag 12 januari 2020 14:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Als ik zoek op Tody in de Play Store krijg ik dit:
[ afbeelding ]
En als ik zoek op flylady:
[ afbeelding ]
?
Android 6.0.1quote:Op zondag 12 januari 2020 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat voor os draait jouw telefoon dan?
Mijn telefoon was dus te dom voor die app, dus nu heb ik de mail maar weer geprobeerd. Wel een verschil met voorheen zeg! Destijds kreeg je voor ieder klusje een aparte e-mail (WHERE IS YOUR LAUNDRY?, DRINK YOUR WATER, etc), nu krijg je alleen één Flight Plan per dag (naast o.a. de testimonials, morning musings en spam van haar webshop). Ik heb mijn mailbox nu zo ingericht, dat scheelt enormquote:Op maandag 20 januari 2020 17:40 schreef Maria2.0 het volgende:
Maar, is er iemand die de FlyLady app dan wel gebruikt? Of echt beter een andere app?
Ik ga bijna verhuizen en ik wil wel weer een app of planning, in elk geval iemand die me eraan herinnert dat ik ook mijn deurklinken eens moet afnemen enzo.
Ik vond FlyLady destijds wel okee, werd wel schijtziek van al die mailtjes.
Even een update:quote:Op woensdag 22 januari 2020 13:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn telefoon was dus te dom voor die app, dus nu heb ik de mail maar weer geprobeerd. Wel een verschil met voorheen zeg! Destijds kreeg je voor ieder klusje een aparte e-mail (WHERE IS YOUR LAUNDRY?, DRINK YOUR WATER, etc), nu krijg je alleen één Flight Plan per dag (naast o.a. de testimonials, morning musings en spam van haar webshop). Ik heb mijn mailbox nu zo ingericht, dat scheelt enorm:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |