Precies dat inderdaad. Vandaag toevallig weer een bijna-ongeluk voor me zien gebeuren omdat auto 1 plots remde voor een fietser en auto 2 daar niet op had gerekend. De fietser zelf trouwens ook niet, die stond rustig te wachten en ineens 'moest' ze oversteken. Ging bijna onderuit door de paniek leek het wel..quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet?![]()
Dat is toch gewoon onvoorspelbaar rijgedrag? De rest van het verkeer rekent er echt niet op dat jij buiten de verkeersregels om ineens gaat remmen en iedereen ophoudt. Ik denk zelfs dat je er een boete of cursusje voor kunt krijgen als je er een gevaarlijke situatie mee laat ontstaan, en terecht.
Als ik 50 mag kom ik gewoon met 50 aanrijden hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:19 schreef sirdanilot het volgende:
Als iemand keihard op een zebrapad komt aangereden, ga ik altijd expres extra langzaam oversteken. Een zebrapad dien je niet al te snel te benaderen, en je moet al helemaal niet extra gas gaan geven om te gaan lopen intimideren wat sommige mensen dus doen.
50 rijden mag uiteraard, maar als je ziet dat iemand op het punt staat over te steken dien je af te remmen, je moet namelijk toch stoppen. Sommige mensen doen dat niet en dan steek ik dus extra langzaam over. Vaak worden die mensen dan ook boos, dat is echt hilarischquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als ik 50 mag kom ik gewoon met 50 aanrijden hoor.
Hilariteit alom in het ziekenhuis dadelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
50 rijden mag uiteraard, maar als je ziet dat iemand op het punt staat over te steken dien je af te remmen, je moet namelijk toch stoppen. Sommige mensen doen dat niet en dan steek ik dus extra langzaam over. Vaak worden die mensen dan ook boos, dat is echt hilarisch
En als ik het nou een keer niet zie en hem daardoor vol in de ankers hang om je alsnog voor te laten? Is me laatst een keer gebeurt op de Keizer Karelweg in Amsterdam/Amstelveen, oversteker viel precies weg achter een auto die de naar links ging. Snapte ook best dat die voetganger bleef wachten in plaats van door te lopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
50 rijden mag uiteraard, maar als je ziet dat iemand op het punt staat over te steken dien je af te remmen, je moet namelijk toch stoppen. Sommige mensen doen dat niet en dan steek ik dus extra langzaam over. Vaak worden die mensen dan ook boos, dat is echt hilarisch
Doe je dat ook in het donker bij een niet verlichte vop?? Waar je heel slecht te zien bent.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:32 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Herenweg/Stationsweg in Groningen... Daar sta ik regelmatig om 5 uur 's ochtends minutenlang te wachten op helemaal niemand...quote:Op maandag 5 januari 2015 13:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik erge me aan slecht afgestelde verkeerslichten waardoor je elke 300 meter voor een rood licht staat.
Ik ben voorstander van VOP's zoals in België: Flinke verlichting erop, waardoor je ze: 1. duidelijk ziet vanaf afstand en 2. duidelijk ziet wat erop/in de buurt loopt. In Nederland zijn zelfs die bakens niet verlicht die erboven hangen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:39 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Doe je dat ook in het donker bij een niet verlichte vop?? Waar je heel slecht te zien bent.
50 is de maximum snelheid, niet altijd de aanbevolen snelheid. Je mag zo hard rijden als verantwoord is, met een maximum van 50.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als ik 50 mag kom ik gewoon met 50 aanrijden hoor.
Den Haag meppelweg, donker regen geparkeerde auto's en dan diverse onverlichte vop's.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van VOP's zoals in België: Flinke verlichting erop, waardoor je ze: 1. duidelijk ziet vanaf afstand en 2. duidelijk ziet wat erop/in de buurt loopt. In Nederland zijn zelfs die bakens niet verlicht die erboven hangen.
Hoezo je moet toch zo snel mogenlijk de snelweg op. Tenminste daar lijkt het af en toe wel op, meteen na het verdrijvingsvlak invoegen en dan het liefst met zestig en op de snelweg pas gas gevenquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bijzonder irritant is trouwens invoegen met 80, waar de rest 130 rijdt. Gebruik die invoeger toch om snelheid te maken!
Yep, ik vind die onverlichte zebrapaden doodeng. Zeker als het regent, neem ik gas terug...en zelfs dan komt het soms voor dat je een voetganger pas op het allerlaatste moment ziet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van VOP's zoals in België: Flinke verlichting erop, waardoor je ze: 1. duidelijk ziet vanaf afstand en 2. duidelijk ziet wat erop/in de buurt loopt. In Nederland zijn zelfs die bakens niet verlicht die erboven hangen.
Maar vanwaar toch die standvastigdheid, dat snap ik echt niet. Als je naar links kan, waarom dan rechts blijven? Het is veiliger voor jou en voor de invoeger. Als er een invoegstrook nadert dan stel ik vast of ik naar links kan of niet en als het kan dan ga ik naar links. Misschien hoef je je dan ook minder te ergeren aan mensen die met 80 invoegen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb net gezegd dat ik best plaats wil maken, En het makkelijkste om dat te doen is gewoon gas los te laten. Van mij mag iedereen invoegen, voor mij of achter mij. Ik ga alleen nooit zomaar naar links.
Helemaal mee eens. Als er ruimte is, moet je gewoon naar links gaan. Dat is voor iedereen het veiligst.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:21 schreef Kiid het volgende:
[..]
Maar vanwaar toch die standvastigdheid, dat snap ik echt niet. Als je naar links kan, waarom dan rechts blijven? Het is veiliger voor jou en voor de invoeger. Als er een invoegstrook nadert dan stel ik vast of ik naar links kan of niet en als het kan dan ga ik naar links. Misschien hoef je je dan ook minder te ergeren aan mensen die met 80 invoegen...
Die koppigheid is het enige waar ik mij aan kan storen in het verkeer. Uiteindelijk wilt iedereen veilig thuis komen en als dat betekent dat ik een keer moet uitwijken of voorrang verlenen zonder dat degene voorrang heeft, so be it.
Euh, nee. Bovendien overtreed je dan nog eens de wet ook. En waarom? Omdat de invoeger te beroerd is zijn verstand te gebruiken en zijn gaspedaal in te trappen? "Oh nee, 2000 toeren, snel opschakelen".quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als er ruimte is, moet je gewoon naar links gaan. Dat is voor iedereen het veiligst.
Ergste: Als automobilist ben je nog aansprakelijk ook.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:50 schreef Fer het volgende:
Vandaag voor mij een auto met daarachter een fietser. Ik dus het gedrag van die fietser bekijken, terwijl we over de gracht reden.
En ja, een auto remt nog even af, voordat ie een slecht overzichtelijke, smalle straat in gaat.
Als je als fietser dat niet begrijpt en met je band zowat tegen de bumper fietst, klapt je er bovenop. DOMBO!
Omdat ik niet wil dat een invoeger hem er gewoon voor gooit en daardoor de rode lak van mijn auto aantast.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Euh, nee. Bovendien overtreed je dan nog eens de wet ook. En waarom? Omdat de invoeger te beroerd is zijn verstand te gebruiken en zijn gaspedaal in te trappen? "Oh nee, 2000 toeren, snel opschakelen".
Echt ongelooflijk ja, je kunt het ze niet kwalijk nemen (geen rijbewijs enzo), maar het is super irritant.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:50 schreef Fer het volgende:
Vandaag voor mij een auto met daarachter een fietser. Ik dus het gedrag van die fietser bekijken, terwijl we over de gracht reden.
En ja, een auto remt nog even af, voordat ie een slecht overzichtelijke, smalle straat in gaat.
Als je als fietser dat niet begrijpt en met je band zowat tegen de bumper fietst, klapt je er bovenop. DOMBO!
Gekke was, hij fietste achter het rechter achterlicht, waarvan de richtingaanwijzer in zijn smoel stond te knipperen. Dit was niet te missen. De auto reed net te vlot, om die bocht zo te nemen. Het zou hooguit kwa bandengrip misschien kunnen, maar gewoon niet veilig, zo'n smalle steeg in.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Echt ongelooflijk ja, je kunt het ze niet kwalijk nemen (geen rijbewijs enzo), maar het is super irritant.
Vandaag rij ik over een 30km voorrangsweg; komt er van rechts een fietser die op "mijn" weg wil invoegen. Ondanks dat ik 2 meter naar links ga en bijna stapvoets rijd, weet die gast me toch haast te raken.
Als je zo'n persoon onder de wielen krijgt, ben je dus voor het leven getekend.
Dus als degene 120 rijdt en een vangrail ziet naderen dan is er bij wijze van magie altijd plek? Het ironische is juist dat je het gevaar van invoegers blootlegt, maar dan weer te koppig bent om voor eigen veiligheid en die van een ander om een baan op te schuivenquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Euh, nee. Bovendien overtreed je dan nog eens de wet ook. En waarom? Omdat de invoeger te beroerd is zijn verstand te gebruiken en zijn gaspedaal in te trappen? "Oh nee, 2000 toeren, snel opschakelen".
Je bent natuurlijk sowieso een domme lul (in zn algemeenheid uiteraardquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga jij maar eens 10 keer de Coolsingel oversteken op die manier, dan zien we je volgend jaar wel weer![]()
Als ik ergens wil oversteken, en zéker op een oversteekplaats en een auto remt af en ik heb oogcontact, dan steek ik over..
Met een telefoon in de hand missen ze alles, hoor. Hoe vaak ik al niet op het fietspad een tegenligger recht op me af heb zien komen, compleet verdiept in whatever belangrijker schijnt te zijn dan je eigen veiligheid...quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Gekke was, hij fietste achter het rechter achterlicht, waarvan de richtingaanwijzer in zijn smoel stond te knipperen. Dit was niet te missen. De auto reed net te vlot, om die bocht zo te nemen. Het zou hooguit kwa bandengrip misschien kunnen, maar gewoon niet veilig, zo'n smalle steeg in.
Hoe duidelijk moet het zijn, dat ie auto iets gaat afremmen.
Soms moet je er overheen met de voiture, maar ik bedoelde idd te voet oversteken en dan wachten tot ze vrijwillig voor je gaan stilstaanquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:43 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk sowieso een domme lul (in zn algemeenheid uiteraard) als je je in je auto op de Coolsingel begeeft.
edit: volgens mij begreep ik precies verkeerd om wat jij bedoeldefaaaallarf
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |