Als ik zo een kluit wielrenners aan zie komen en ze hebben geen voorang maar nemen dit, dan rem ik al luid toeterend op het allerlaatste moment..quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar vervelender zijn fietsers (zeker zo'n kluit wielrenners) die gewoon voorrang nemen. Ze verwachten dat je toch wel stopt.
Fietspaden buiten de bebouwde kom en provinciale wegen. Maar met de huidige temperaturen zitten de meesten weer gewoon in de auto.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:13 schreef Tijn het volgende:
Ik lees wel vaker klachten over wielrenners, maar ik heb in al m'n jaren op de weg eigenlijk nog nooit last van die gasten gehad. Waar rijden ze dan? Want ik kom ze niet eens tegen
Ah ja, makes sense. Daar kom ik dus nooitquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Fietspaden buiten de bebouwde kom en provinciale wegen.
Vergeet niet de irritantste; B-weggetjes in de wat minder stedelijke gebieden.. hier in het oosten is het echt een plaag, zeker tijdens het wielerseizoen, dan krijgen ze weer massaal de kolder in de kop en denken ze dat ze ergens in Zuid Frankrijk aan één of andere wedstrijd meedoen in het peloton, en dat alle andere weggebruikers daar niet horen, want de weg is van hen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Fietspaden buiten de bebouwde kom en provinciale wegen. Maar met de huidige temperaturen zitten de meesten weer gewoon in de auto.
Als het regent vind ik het niet meer dan normaal dat je iemand die daar nat staat te worden even voor laat gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:09 schreef tobitronics het volgende:
Mensen die voetgangers/fietsers voorrang geven WAAR DAT NIET HOORT ->
En ik me maar ergeren/afvragen waarom die auto voor me ineens in de remmen gaat...
Kennelijk kennen mensen niet het verschil tussen het blauwe "hier is een oversteekplaats" bord en het waarschuwingsbord met een fietser erop icm een voorrangswegbord ...
Het kan aan mij liggen maar volgens mij staat er nergens in het reglement iets over voorrang verlenen aan fietsers bij slecht weer...quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:23 schreef hcwp het volgende:
[..]
Als het regent vind ik het niet meer dan normaal dat je iemand die daar nat staat te worden even voor laat gaan.
Geen idee of dat in "het regelement" staat, herr obst. Maar ik zou het best wel relaxed vinden als iemand mij voor liet gaan, dus doe ik dat ook voor een ander.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar volgens mij staat er nergens in het reglement iets over voorrang verlenen aan fietsers bij slecht weer...
Als je gaat fietsen kan het zomaar zijn dat je automobilisten in hun warme, droge auto's een keer voor moet laten gaan. Deal with it.
Nee, inderdaad. Remmen om wat ruimte te maken wil ik dan best doen, maar je zult me nooit naar links zien gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:28 schreef hcwp het volgende:
[..]
Geen idee of dat in "het regelement" staat, herr obst. Maar ik zou het best wel relaxed vinden als iemand mij voor liet gaan, dus doe ik dat ook voor een ander.
Ik begrijp dat ik er bij jou niet op hoef te rekenen dat je een baantje naar links opschuift om iemand in te laten voegen, wanneer de rechterbaan vol is...
En dan wel durfen klagen over een ander zijn rijstijl....quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Remmen om wat ruimte te maken wil ik dan best doen, maar je zult me nooit naar links zien gaan.
Ik heb net gezegd dat ik best plaats wil maken, En het makkelijkste om dat te doen is gewoon gas los te laten. Van mij mag iedereen invoegen, voor mij of achter mij. Ik ga alleen nooit zomaar naar links.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
En dan wel durfen klagen over een ander zijn rijstijl....
Rede nr 1 van files en ongelukken. Ikke Ikke Ikke
Reden 1 van ongelukken op de linkerrijstrook: Mensen die naar links komen met 80 zonder te kijken om iemand op de invoegstrook ruimte te geven, terwijl je op die weg 130 mag.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:37 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
En dan wel durfen klagen over een ander zijn rijstijl....
Rede nr 1 van files en ongelukken. Ikke Ikke Ikke
Ja maar dan heb je het over blinden dat telt niet. Ik heb me zelf aangeleerd om te kijken of ik naar links kan bij een oprit dus weet ik vooraf of het kan of niet, en ga dus ook naar links als het kan, maar dat komt waarschijnlijk door mijn beroep ben exeptioneel transport chauffeur geweest en reed vaak met breed en lang spul, dam kijk je wat meer vooruit dan anderequote:Op woensdag 7 januari 2015 12:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Reden 1 van ongelukken op de linkerrijstrook: Mensen die naar links komen met 80 zonder te kijken om iemand op de invoegstrook ruimte te geven, terwijl je op die weg 130 mag.
Jammer genoeg zijn die blinden oververtegenwoordigd op de snelweg. Spiegels? Alleen maar lastig. Zie het verhaal van Jahiwti op de vorige pagina en mijn verhaal over ambulances in het verkeer in het vorige deel. Je auto voor een fucking ambulance met blauwblauw naar links tyfen en doodleuk ervoor blijven rijden is normaal geworden.. Met 50 of 60 vanaf de invoegstrook in 1x door naar strook 2 (bij een 3strooks weg) idem. Met 80 naar links zetten terwijl er auto's aan komen die daardoor vol in de ankers moeten ook. Jij kijkt vooruit, ik ook, Ridocar ook, maar het gros van de mensen niet. Let maar eens op in zo'n treintje linksrijders, ze remmen achter elkaar, terwijl je, als je iets verder vooruit kijkt dat de auto voor je, het gas lossen al voldoende kan zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:09 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je het over blinden dat telt niet. Ik heb me zelf aangeleerd om te kijken of ik naar links kan bij een oprit dus weet ik vooraf of het kan of niet, en ga dus ook naar links als het kan, maar dat komt waarschijnlijk door mijn beroep ben exeptioneel transport chauffeur geweest en reed vaak met breed en lang spul, dam kijk je wat meer vooruit dan andere
Mijn ervaring is dat ik op de fiets in de regen mag wachten en dat ik met prachtig weer voorrang krijg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:23 schreef hcwp het volgende:
[..]
Als het regent vind ik het niet meer dan normaal dat je iemand die daar nat staat te worden even voor laat gaan.
Komt ook omdat het in die treintjes een wedstrijdje "wie heeft de minste tussenafstand" isquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:54 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn die blinden oververtegenwoordigd op de snelweg. Spiegels? Alleen maar lastig. Zie het verhaal van Jahiwti op de vorige pagina en mijn verhaal over ambulances in het verkeer in het vorige deel. Je auto voor een fucking ambulance met blauwblauw naar links tyfen en doodleuk ervoor blijven rijden is normaal geworden.. Met 50 of 60 vanaf de invoegstrook in 1x door naar strook 2 (bij een 3strooks weg) idem. Met 80 naar links zetten terwijl er auto's aan komen die daardoor vol in de ankers moeten ook. Jij kijkt vooruit, ik ook, Ridocar ook, maar het gros van de mensen niet. Let maar eens op in zo'n treintje linksrijders, ze remmen achter elkaar, terwijl je, als je iets verder vooruit kijkt dat de auto voor je, het gas lossen al voldoende kan zijn.
Ja omdat ik je in de regen niet zie hèquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik op de fiets in de regen mag wachten en dat ik met prachtig weer voorrang krijg.
uitgevonden door de Belgen hè, die rijden volgas tot ze bijna op je bumper zitten, om daarna pas in te halen. Je hebt daar ook harmonica files, optrekken tot honderd 1kilometer rijden en dan afremmen tot nul, optrekken tot honderd 1 kilometer rijden afremmen tot nul.. En dat dan 15 kilometer lang....quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:48 schreef hcwp het volgende:
[..]
Komt ook omdat het in die treintjes een wedstrijdje "wie heeft de minste tussenafstand" is
En vandaag: telefoneer in de auto dagquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:20 schreef knep het volgende:
Gisteren was het geloof ik 'nationale gas geven als ik dreig ingehaald te worden' dag.
Man, man, man.
Dat meen je toch niet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:23 schreef hcwp het volgende:
[..]
Precies waarom ik dus een hekel heb aan dat soort mensen. Ik verwacht gewoon een vloeiende doorstroom @ 50kmh, niet een plotselinge stop voor een fietser waar dat niet hoort die kan resulteren in het feit dat mijn motorkap zich in iemand zn achterbak boortquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:43 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet?![]()
Dat is toch gewoon onvoorspelbaar rijgedrag? De rest van het verkeer rekent er echt niet op dat jij buiten de verkeersregels om ineens gaat remmen en iedereen ophoudt. Ik denk zelfs dat je er een boete of cursusje voor kunt krijgen als je er een gevaarlijke situatie mee laat ontstaan, en terecht.
Hier heerlijk, zo bijna zonder filequote:Op woensdag 7 januari 2015 20:39 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Neen, deze week is rijden niet zo relaxed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |