Ik zag het. Hopen dat het aantrekt.quote:Op donderdag 16 juli 2015 13:58 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Haha, geen probleem. Dank je! Heb in de OP boven de nieuwe voorwaarde etc. ook even update gezet zodat mensen weten waar het om gaat.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 20:24 schreef Leandra het volgende:
Volgens Track and Trace is mijn Nefit klokthermostaat vanmiddag bij John2406 aangekomen, dus dit topic kan op slot: FHF / Nefit moduline-30 klokthermostaat
ik denk dat het lastig leest als je dezelfde weer gebruikt dus wat mij betreft kun je een nieuwe openenquote:Op donderdag 23 juli 2015 03:50 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoi ik had laatst een topic geopend over een gratis coca cola pet die ik had gewonnen.
Ik heb er weer een gewonnenMag die oude open of zal ik beter een nieuwe openen?
Oke ga ik dat even doen.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik denk dat het lastig leest als je dezelfde weer gebruikt dus wat mij betreft kun je een nieuwe openen
Ik las een keer ergens dat als je er niet door gelokt wordt het wel kan, ofzo?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:31 schreef kanovinnie het volgende:
Het moet dan natuurlijk ook niet in je onderzoek wel te winnen zijn he?
Waar las jij dat dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:32 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik las een keer ergens dat als je er niet door gelokt wordt het wel kan, ofzo?
All done, succes met je onderzoek!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:28 schreef Lieke27 het volgende:
Hoi! Kunnen jullie in mijn originele post over Gezocht: whatsappjes ajb het gedeelte over de prijzen verwijderen? En dan mijn post over Topic wijzigen: Gezocht... helemaal verwijderen? Alvast bedankt!
Dank uquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:03 schreef vannelle het volgende:
Het valt me net op dat Nizno nu ook vaste mod is hier.
Waarschijnlijk zie ik dat best laat maar ik ben nooit enorm vlot geweest.
Succes en veel plezier Nizno!
Die afwas zal wel al aangekoekt zijn. Maar je kunt een nieuwe user gewoon dmen. Deze kan alleen niet reageren per dm.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:04 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
![]()
Wil er een blauwe even mijn emailadres aan novaatje doorgeven?
...En de afwas staat er nog steeds, dat ook.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
Die afwas zal wel al aangekoekt zijn. Maar je kunt een nieuwe user gewoon dmen. Deze kan alleen niet reageren per dm.
Heeft weinig tot beter gezegd geen meerwaarde.quote:
volgens mij is dat ooit flink ontspoord en erna gesloten?quote:
ook dat inderdaad. Vandaar ook het gebrek aan meerwaardequote:Op zaterdag 14 november 2015 19:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
volgens mij is dat ooit flink ontspoord en erna gesloten?
kunnen het nog eens proberen. Met betere regels enzo.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
ook dat inderdaad. Vandaar ook het gebrek aan meerwaarde
Hijs daarna nog wel open geweest maar dood gebloed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
volgens mij is dat ooit flink ontspoord en erna gesloten?
Dan zou hij dus legaal gekickt kunnen worden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hijs daarna nog wel open geweest maar dood gebloed.
Ze kan rijmen en dichten zonder haar slip er bij op te lichtenquote:Op zaterdag 5 december 2015 15:37 schreef Ireth het volgende:
MoBlo!!![]()
![]()
![]()
FHF / Kunnen jullie even helpen?
quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ze kan rijmen en dichten zonder haar slip er bij op te lichten
quote:Op zondag 6 december 2015 11:17 schreef Arcee het volgende:
FHF / [Gezocht] uitnodiging Roamler
Dat is het langzaamste FHF-topic ooit geworden.
Jij ookquote:
Een heleboel topics zijn hulpvragen, bijv in WGR, DIG, en R&P. Die verwijzen we ook door. Topics met een zelfde inhoud op meerdere plekken posten leidt al gauw tot sluitenquote:Op donderdag 31 december 2015 19:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En waarom mag FHF / [Gez] Kamer in Utrecht niet dubbel met V&A? Ik zoek hulp bij de zoektocht.
komop Mark .. er zijn ook topics die dubbel zijn om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Strijk eens met je hand over je hart en laat het topic open ..quote:Op vrijdag 1 januari 2016 01:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Een heleboel topics zijn hulpvragen, bijv in WGR, DIG, en R&P. Die verwijzen we ook door. Topics met een zelfde inhoud op meerdere plekken posten leidt al gauw tot sluiten
Hier wil ik wel opkomen voor Mark, hoewel het in het geval van dit topic misschien handig is om op meerdere plekken je vraag te droppen zorg je bij het open laten wel voor de vraag wat te doen in een volgend geval waarbij er meerdere topics geopend worden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 01:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
komop Mark .. er zijn ook topics die dubbel zijn om een zo groot mogelijk publiek te bereiken. Strijk eens met je hand over je hart en laat het topic open ..
Dat is geen antwoord. Dat is in woorden vertellen wat je gedaan hebt. Ik zoek voor iemand woonruimte, dus ik gebruik twee fora om de kans groter te maken. Het zijn beide fora met de juiste doelgroep maar die elkaar niet noodzakelijkerwijs overlappen qua gebruikers. Ik zie geen enkele reden om dan 1 ervan te sluiten. Ik breek geen regels, ik spam niet forumbreed, ik probeer alleen meer users te bereiken.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 01:41 schreef Mark het volgende:
[..]
Een heleboel topics zijn hulpvragen, bijv in WGR, DIG, en R&P. Die verwijzen we ook door. Topics met een zelfde inhoud op meerdere plekken posten leidt al gauw tot sluiten
hier ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 09:59 schreef frederik het volgende:
[..]
Hier wil ik wel opkomen voor Mark, hoewel het in het geval van dit topic misschien handig is om op meerdere plekken je vraag te droppen zorg je bij het open laten wel voor de vraag wat te doen in een volgend geval waarbij er meerdere topics geopend worden.
En de ene keer wel sluiten, de andere keer niet sluiten wordt willekeur en kan discutabel worden. Want wat te doen met het volgende topic dat zich misschien iets minder leent voor dubbel posten? Wanneer zou zo'n topic in aanmerking komen voor sluiten, en wanneer voor open laten?
Kortom, ik ben zelf heel rechtlijnig en zou denk ik ook gesloten hebben, net als Mark gedaan heeft. Niet alleen vanwege dit topic, maar ook voor de toekomst.
Eenmalig, dat welquote:
Sorry, maar dat vind ik onzin. Er is niks mis met dit topic. Het gaat niet tegen de regels van FHF in, er was dus helemaal geen reden om het te sluiten. Er staat nergens dat je topics niet in twee elkaar aanvullende fora mag openen. Deze 'gratie' impliceert dat er wel iets mis was, maar dat het topic open mag uit de goedheid van jullie hart. Ik vind dat redelijk denigrerend.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
hier ben ik het mee eens.
Echter omdat nieuw jaar heb ik het topic toch heropent en mag hij van mij met de nieuwjaarsgratie een week open blijven.
[..]
Eenmalig, dat wel
Nou ja, ik kan hem ook weer dicht doen. Om met zo'n zin een post te beginnen vind ik nogal onzin te noemen. Een discussie is prima en daar ga ik ook graag in mee. Maar meteen onzin roepen dan kun je gewoon stellen dat Nizno het omgedraaide is van onziNquote:Op vrijdag 1 januari 2016 10:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik onzin.
ja het stond dubbel, dat is de reden van sluiten, denigrerend wil ik het niet noemen. Eerder goodwill van mijn kant dat ik het je gun dat je een woning krijgt.quote:Er is niks mis met dit topic. Het gaat niet tegen de regels van FHF in, er was dus helemaal geen reden om het te sluiten. Er staat nergens dat je topics niet in twee elkaar aanvullende fora mag openen. Deze 'gratie' impliceert dat er wel iets mis was, maar dat het topic open mag uit de goedheid van jullie hart. Ik vind dat redelijk denigrerend.
De boel dicht tyfen, klinkt ook al zo lekker. En in dit geval zoek jij hulp, we hebben 2 plekken voor hulp, V&A en FHF. Dit betekend niet dat deze twee hulpplaatsen ook dezelfde topics moeten bevatten natuurlijk.quote:Als je al topics sluit omdat ze elders ook lopen, zou je minimaal per geval moeten bekijken, wat erachter zit en niet als een blinde kip zonder kop de boel dicht tyfen, puur OMDAT er elders een gelijksoortig topic loopt.
Nee hoor, dan hadden we het topic in V&A wel laten sluiten als wij als FHF het monopolie wilden hebben.quote:Dit forum heet Fokkers Helpen Fokkers, maar blijkbaar wil het dan wel het monopolie op die hulp en wee je gebeente als je je hulpvraag breder uit zet. Dat mag niet, hoor. Foei!
Jouw reactie was niet de enige in het topic, Maar je mag je opmerking best opnieuw formuleren het neerzetten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:39 schreef Seam het volgende:
[..]
Ik mag toch wel een reactie geven? Zeggen wat ik vind van de enquete? Wat is daar mis mee.
Haha ja, ik begreep dat dit een uitdrukking op het forum is voor mensen die hun enquête 'dumpen' en niet meer reageren?quote:
Psies. Komen aanvliegen, schijten de boel onder en vervolgens vliegen ze weg.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:16 schreef Annely09 het volgende:
[..]
Haha ja, ik begreep dat dit een uitdrukking op het forum is voor mensen die hun enquête 'dumpen' en niet meer reageren?
Verlotingen zijn gewoon niet toegestaan op FOK!.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 21:03 schreef Annely09 het volgende:
Beste Nizno,
Excuses voor het plaatsen van de vragenlijst (over mobiele spaarkaarten) terwijl deze een giftcard verloot. Mag ik vragen waarom dit niet mag? Ik begrijp uit dit topic dat het vervelend is dat er veel afstudeeronderzoeken door 'meeuwen' geplaatst worden. Echter sta ik graag open voor feedback en toelichting op mijn onderzoek in ruil voor het invullen van mijn enquête. Ik vind het dan ook jammer dat de post gesloten moest worden. Al 10 mensen via Fok waren zo vriendelijk om mee te doen.
Wat betreft de giftcard, kan ik dit helaas niet meer aanpassen. Dit zou niet eerlijk zijn tegenover de respondenten die de vragenlijst al ingevuld hebben. Het is geen incentive gericht op mensen die willen reageren via Fok, gezien ik inderdaad begrijp dat dit hier niet de bedoeling is. Je kunt er dan ook voor kiezen om niet mee te loten in de enquête door geen mailadres achter te laten. Het is geen commerciële vragenlijst, maar specifiek gericht op mijn studie. Wellicht dat dit iets verandert aan de zaak?
Het heeft dus niet te maken met een enquête maken en niet meer terug komen maar deze beslissing was puur op basis van het verloten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:42 schreef yvonne het volgende:
FOK! wordt met enige regelmaat overspoeld door enquêtes, oproepen en onderzoeken. We snappen dat FOK! een goede doelgroep is voor een hoop onderzoeken maar daarom verwachten we wel dat er moeite voor een enquête gedaan wordt.
• Stop wat moeite in je enquete.
• Goede inhoudelijke vragen in leesbaar taalgebruik.
• Hou het bij één topic.
• Enquêtes met een al dan niet verkapt commercieel doel zijn niet toegestaan.
• Waardebonnen of prijzen verloten onder de inzendingen ook niet.
Als laatste punt verwachten we dat de enquêtemaker blijft reageren in het topic om eventuele vragen en opmerkingen te beantwoorden.
Als er aan een of meer van bovenstaande punten niet voldaan wordt dan is de kans groot dat het topic door een moderator wordt gesloten.
Users kunnen deze knop gebruiken [ afbeelding ] om de mods ergens op te wijzen, ga niet reageren in het topic zelf.
Het beste blijft: even mailen met forum(at)fok.nl
Dan kunnen wij er naar kijken en kan de enquête met onze toestemming geplaatst worden.
Dat scheelt een hoop ergernis bij user en plaatser.
Bedankt voor je reactie. Ik ging er vanuit dat de meeste regels gemaakt zijn vanwege de irritatie dat er weinig moeite voor gedaan wordt. Ik heb geen probleem om mij neer te leggen bij deze regels, maar was specifiek benieuwd naar de reden achter het verbieden van winacties. Ik kan mij voorstellen dat de regel bijvoorbeeld gemaakt is om commerciële vragenlijsten te voorkomen dan schiet de regel in mijn geval zijn doel voorbij.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
Verlotingen zijn gewoon niet toegestaan op FOK!.
Dit is een beslissing die al een geruime tijd geleden genomen is en staat ook beschreven in de MED
MED / Enquetes op FOK!
Indien je dit in jouw enquete niet meer aan kan passen zie ik geen mogelijkheid om mensen via hier alsnog te vragen het in te vullen.
[..]
Het heeft dus niet te maken met een enquête maken en niet meer terug komen maar deze beslissing was puur op basis van het verloten.
Indien je je echt niet neer kan leggen bij deze beslissing zou ik je willen vragen om te mailen naar forum @ fok .nl en dan zullen de admins bekijken of er een uitzondering mogelijk is.
Dan is het verstandig om dit even per mail te doen. Aangezien het gewoon een algeheel beleid is op FOK!.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:23 schreef Annely09 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik ging er vanuit dat de meeste regels gemaakt zijn vanwege de irritatie dat er weinig moeite voor gedaan wordt. Ik heb geen probleem om mij neer te leggen bij deze regels, maar was specifiek benieuwd naar de reden achter het verbieden van winacties. Ik kan mij voorstellen dat de regel bijvoorbeeld gemaakt is om commerciële vragenlijsten te voorkomen dan schiet de regel in mijn geval zijn doel voorbij.
Hi Roel, gecheckt en ingevuldquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef roeldj het volgende:
Hallo, gister heb ik mijn afstudeer enquête over online koopgedrag geplaatst op FOK! omdat ik jullie hulp ontzettend kan gebruiken: http://forum.fok.nl/topic/2286674/1/50 . Na de bovenstaande discussie gelezen te hebben snap ik dat het niet voldoet aan de richtlijnen omdat ik een VVV-bon weggeef (is enkel om de response te verhogen). Omdat ik toch echt jullie hulp nodig heb om mijn afstuderen succesvol af te ronden heb ik mijn enquête aangepast, zie hier: http://goo.gl/forms/1zVkyRSSZ9.
Hopelijk willen jullie deze evalueren (en tegelijk invullen?) zodat deze weer op het forum geplaatst kan worden.
Alvast bedankt,
Roel
Ik heb je topic heropend. Even nog de link er in en dan zullen de respondenten snel komenquote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef roeldj het volgende:
Hallo, gister heb ik mijn afstudeer enquête over online koopgedrag geplaatst op FOK! omdat ik jullie hulp ontzettend kan gebruiken: http://forum.fok.nl/topic/2286674/1/50 . Na de bovenstaande discussie gelezen te hebben snap ik dat het niet voldoet aan de richtlijnen omdat ik een VVV-bon weggeef (is enkel om de response te verhogen). Omdat ik toch echt jullie hulp nodig heb om mijn afstuderen succesvol af te ronden heb ik mijn enquête aangepast, zie hier: http://goo.gl/forms/1zVkyRSSZ9.
Hopelijk willen jullie deze evalueren (en tegelijk invullen?) zodat deze weer op het forum geplaatst kan worden.
Alvast bedankt,
Roel
De vraag om een hacker die een fbaccount kan hacken is niet een legale wijze om je account terug te krijgen. Daarnaast is het nooit 100% te zeggen of het van jou is. En daarom zullen we dus ook dergelijke topics sluiten.quote:
Donequote:Op vrijdag 15 april 2016 17:40 schreef Appietje het volgende:
Beste Admin,
Ik heb vandaag een topic gestart voor mijn afstudeeronderzoek in het FHF subforum maar wil dit graag verplaatsen naar TRV aangezien de enquête over reizen en Nicaragua gaat. Kan dit geregeld worden?
Het zelfde als op Marktplaats en Facebook en aanverwante sites: stel een ultimatum en daarna je eigen plan trekken.quote:Op maandag 18 april 2016 09:18 schreef kahlie het volgende:
Wat is de gang van zaken als iemand zegt dat hij het op wil komen halen en vervolgens niet meer reageert? Ik vind het een beetje jammer, maar wil graag ruimte maken in huis...
Prima. Dank je wel Markquote:Op maandag 18 april 2016 09:21 schreef Mark het volgende:
[..]
Het zelfde als op Marktplaats en Facebook en aanverwante sites: stel een ultimatum en daarna je eigen plan trekken.
Dat klopt, maar mijn typsel had een andere insteek. Plus het feit dat er totaal niet gereageerd wordt.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Catch22- het volgende:
Maja ze vraagt nogal wat. En het niet voor een fokker natuurlijk
mijn excuses, ik heb het vanmorgen vroeg gelezen en bedacht me om er later op terug te komen aangezien ik vandaag ziekenhuisbezoekjes en treinreizen op de agenda had staan. Daarna is het me ontschoten.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:26 schreef vannelle het volgende:
Beide mods zijn zo'n 2 uur geleden voor het laatst online geweest zag ik.
Ik zou graag van hun of van 1 van hun een reactie krijgen.
Die zijn er nog steeds. De KerstPakkettenActie is natuurlijk een inkopper, maar kijk ook eens in FHF / [CENTRAAL] Meld hier geslaagde acties! voor de kleine dingetjes, zoals deze week nog het pakketje dat in Deventer opgehaald moest worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:45 schreef vannelle het volgende:
Er moet me toch even iets van het hart.
Wat is er met FHF gebeurd? Waar zijn de acties recht uit het hart gebleven?
Ik vind het zelf erg meevallen met dat "er bovenop duiken". Vaak staan aangeboden zaken best lang open.quote:Iedereen wil alleen maar geholpen wórden als in: "Waar kan ik dat gratis krijgen?"
Ik weet nog heel goed hoe FHF in het begin was, toen stonden mensen nog voor elkaar klaar.
Nu gaat het vooral om aangeboden spullen waar, als ze mooi genoeg zijn, vrijwel iedereen bovenop duikt.
De rest van FHF is gevuld met enquetes of vragen om filmpjes of zo.
Niet lullig bedoeld maar eigenlijk is dat een slecht voorbeeld omdat die niet voor een Fok!er was, en dus niet voor FHFquote:Waar gaat het fout?
Is men niet meer bereid elkaar te helpen?
Waar zijn de acties om met z'n allen de schouders er onder te zetten om aan een échte noodkreet hulp te bieden?
"Mooi" Voorbeeld is dit: FHF / Verhuishulp zaterdag 21 mei
Bijna 200x gelezen maar weinig reacties, zijn we met z'n allen zo egoïstisch geworden?
Iedereen vergeten waar FHF eigenlijk voor is bedoeld?
Het kan nooit kwaad er over na te denken, ik lees graag hoe anderen er over denken.quote:Denk er eens over na, waar is FHF voor bedoeld?
Excuses hoeven niet hoor, iedereen heeft ook zijn/haar eigen leven en dat moet ook gewoon voorrang hebben.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
mijn excuses, ik heb het vanmorgen vroeg gelezen en bedacht me om er later op terug te komen aangezien ik vandaag ziekenhuisbezoekjes en treinreizen op de agenda had staan. Daarna is het me ontschoten.
We hebben eerder een gelijke discussie gehad in FB hierover. Ik ga het nog eens een keer achter de schermen aan zwengelen, omdat het aantal enquetes weer een vlucht lijkt te nemen.
Wat het verhuishulp topic betreft, het is absoluut waar FHF voor bedoeld is. Helaas dat niemand de mogelijkheid heeft gehad blijkbaar om te helpen.
Graag gedaan iig, en ik houd je reactie nog even in mijn achterhoofd en mee naar achteren.quote:
Ik denk dat het een meerdere oorzaken heeft.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 00:45 schreef vannelle het volgende:
Er moet me toch even iets van het hart.
Wat is er met FHF gebeurd? Waar zijn de acties recht uit het hart gebleven?
Iedereen wil alleen maar geholpen wórden als in: "Waar kan ik dat gratis krijgen?"
Ik weet nog heel goed hoe FHF in het begin was, toen stonden mensen nog voor elkaar klaar.
Nu gaat het vooral om aangeboden spullen waar, als ze mooi genoeg zijn, vrijwel iedereen bovenop duikt.
De rest van FHF is gevuld met enquetes of vragen om filmpjes of zo.
Waar gaat het fout?
Is men niet meer bereid elkaar te helpen?
Waar zijn de acties om met z'n allen de schouders er onder te zetten om aan een échte noodkreet hulp te bieden?
"Mooi" Voorbeeld is dit: FHF / Verhuishulp zaterdag 21 mei
Bijna 200x gelezen maar weinig reacties, zijn we met z'n allen zo egoïstisch geworden?
Iedereen vergeten waar FHF eigenlijk voor is bedoeld?
Ja tuurlijk zou ik me aan kunnen bieden in het topic dat ik net aanhaalde maar ik kan niet sjouwen.
Én het is aan de andere kant van het land t.o.v. mij en ik denk zo maar dat als er IEMAND komt helpen er ook vast wel iemand met een rijbewijs B is die dus ook een busje mag rijden.
Denk er eens over na, waar is FHF voor bedoeld?
Gelezen en ik vind het echt fijn dat iemand op deze manier geholpen is.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:16 schreef Mark het volgende:
[..]
Die zijn er nog steeds. De KerstPakkettenActie is natuurlijk een inkopper, maar kijk ook eens in FHF / [CENTRAAL] Meld hier geslaagde acties! voor de kleine dingetjes, zoals deze week nog het pakketje dat in Deventer opgehaald moest worden.
Weet het specifieke topic niet meer maar ik vertrouw even op je geheugen.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:16 schreef Mark het volgende:[..]
Ik vind het zelf erg meevallen met dat "er bovenop duiken". Vaak staan aangeboden zaken best lang open.
Snap ik, voel me ook niet aangevallen of zo want je hebt daar een goed punt.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:16 schreef Mark het volgende:[..]
Niet lullig bedoeld maar eigenlijk is dat een slecht voorbeeld omdat die niet voor een Fok!er was, en dus niet voor FHF![]()
We hebben het uit menselijk oogpunt en omdat het kort dag was oogluikend toegestaan.
Het hoeft niet persé spraakmakend te zijn, liever niet zelfs.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:16 schreef Mark het volgende:
Ja, misschien zijn er minder spraakmakende zaken, maar je zou ook kunnen concluderen dat dat juist goed is. Wellicht is die noodzaak er ook gewoon minder, en dan zouden we alleen maar blij moeten zijn. Je zag bij de KPA ook dat er heel veel aanbod was, en veel minder vraag. Ik zou het persoonlijk erger vinden als die vraag toenam.
Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk te zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:16 schreef Mark het volgende:
[..]
Het kan nooit kwaad er over na te denken, ik lees graag hoe anderen er over denken.
Dat van 2 kampen kan ik wel bevestigen, ik was daar helaas bij betrokken.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:18 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik denk dat het een meerdere oorzaken heeft.
- fok als geheel is aan het veranderen geweest (komt ook wel eens ter sprake in het subforum FB)
- fhf was oorspronkelijk een groep vanuit de rest van fok, dat laatste was een grote bindende kracht, bij elke groep heb je echter een verloop. En juist dat verloop is denk ik niet goed gegaan (wel afvallers, maar minder aanwas, aanwas waar bovendien misschien geen binding mee was als oude rotten), bij verloop denk ik aan alle typen verloop, verandering van belangstelling bij deelnemers bijvoorbeeld, maar zeker ook het ontstaan van 2 kampen op een gegeven moment.
- mensen kunnen veranderen in de loop der tijd (ouder geworden, en puur daardoor al anders tegen dingen aankijken, dingen meegemaakt waardoor er nu anders gereageerd wordt op zaken, de eigen situatie kan veranderen waardoor je dingen wel zou willen doen maar niet meer kunt), los van het natuurlijke verloop bedoel ik dit, bij natuurlijk verloop ben je iemand kwijt, hier niet.
Puntje waarheid, grotendeels oneens.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:18 schreef frederik het volgende:
Ik denk dat het veranderen van de insteek van FHF komt doordat FHF niet meegegaan is met de tijd. Het oude FHF is er niet meer, dit heeft meerdere redenen, wil je hetzelfde gevoel terug dan zou je ten eerste denk ik moeten bedenken of de oude sfeer van fok er nog is of terug kan komen. De oude sfeer waarbij fora het communicatiemiddel was, en je een groepsgevoel had. Ik denk dat dat groepsgevoel veranderd is na 16 jaar, de oude rotten van 40+ staan anders in het leven als de nieuwe lichting van 20 of jonger, bovendien is de groep 40+ ook niet meer de groep die het vroeger was.
Ik had misschien beter iets meer kunnen quoten hier boven maar ik denk dus niet dat het met leeftijd of verloop te maken heeft.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:18 schreef frederik het volgende:
Gevolg is dat het aanbod in FHF verandert de groep met het oude groepsgevoel trekt weg of is reeds weggetrokken, de nieuwe groep maakt het groepsgevoel misschien op andere plaatsten dan fora (zit te weinig in sociale media om inzicht te hebben waar iedereen nu zit, en dan juist de nieuwe aanwas die het verloop van de oude garde zou moeten opvangen), en de scholen hebben fora gevonden als dumpplek (omdat het lerarenkorps ook 40+ is, de generatie van de fora als belangrijkste social media).
Dit topic was wel érg schoon en overzichtelijk.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:18 schreef frederik het volgende:
Wat jouw voorbeeld betreft, ik ben 1 van die 200 (misschien zelfs wel 2 of 3, ik sluit een refresh niet uit), het betreft echter een topic waar lang niet iedereen kan helpen (Nederland is klein, maar 300km tussen Noord en Zuid is alsnog een behoorlijk eind), en dan kun je 200 man hebben die "Ach wat zielig" roepen, en verder niets, of je houdt een topic schoon en overzichtelijk voor die ene post die wel iets kan betekenen. Zo heb ik overigens altijd al gereageerd, kan ik niet behulpzaam zijn dan ga ik weer verder. Vroeger werd er misschien naast de daadwerkelijke hulp een slowchat gestart in het topic, maar de onderlinge banden met elkaar om dat te kunnen doen bestaan niet meer voor een groot deel van de oude garde, en is niet opgebouwd met de groep die 10 of 20 jaar jonger isdan jou en mij (en velen uit de oude FHF groep)
Simpel.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:18 schreef frederik het volgende:
Vraag is alleen, hoe moet het beter, ik denk dat dat een lastige is. Aan de ene kant is het "wij fokkers" gevoel noodzakelijk, en daar speelt denk ik hetzelfde als wat in FB ook wel aan de orde komt soms, hoe keer je het tij van steeds minder posts en unieke users die inloggen. Fok heeft zijn hoogtijdagen wel gehad namelijk. En heb je eenmaal weer die nieuwe aanwas dan moet daar ook een groep bij zitten die zo'n groepsgevoel krijgen dat ze bijvoorbeeld even een rondje Nederland willen doen als bezorgdienst tijdens een kerstpakketten actie.
Er is meerdere malen geprobeerd om de SC weer te openen en het ging steeds weer mis, dan houdt het een keer op. Inmiddels is de SC (zoals frederik al aangeeft) weer geopend, er wordt alleen nog geen gebruik van gemaakt. Misschien moeten we dat dan maar als makkelijke eerste stap nemen.quote:Op maandag 23 mei 2016 01:28 schreef vannelle het volgende:
Fok heeft de groep uit elkaar getrokken door de SC te verwijderen. Dáár werden connecties gemaakt.
Tuurlijk was er wel eens ruzie maar waar niet?
Ik denk echt dat als de SC open was gebleven en geschillen waren bijgelegd (waarom niet, iedereen is toch volwassen?) er nog steeds een groepsbinding zou zijn zoals FHF bedoeld is.
Absoluut mee oneens. Moderators doen hun best om topics te verplaatsen als die elders beter passen, en soms blijft het dus in FHF. Ik en Nizno zijn geen fans van enquêtes, en vooral Nizno zit er erg kort op om bij inactiviteit ze te sluiten maar als een enquete aan de regels voldoet kun je ze niet zomaar weigeren omdat je het niet leuk vindt. Indien je vindt dat het beter in een bepaald forum past, dan kun je een TR plaatsen en dan pakken de moderators het op.quote:Op maandag 23 mei 2016 01:28 schreef vannelle het volgende:
En aangezien FHF (ik ga het gewoon nog een keer zeggen) het afvalputje van Fok! is omdat alles wat men niet weet te plaatsen daar terecht komt kan ik me voorstellen dat een vuilnisbelt ongedierte aantrekt zeg maar.
Jammer dat je er zo over denkt.quote:Niet dat ik de SC terug wil hoor, nu hoeft het van mij niet meer. Ik vreet geen genadebrood.
Wou het alleen aankaarten. Dat Fok! het zelf enorm verpest heeft. Wees er maar trots op.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik die vergeten was, gelukkig niet als enige anders werd er wel gepost.quote:Op maandag 23 mei 2016 06:48 schreef frederik het volgende:
Even snel, ik moet zo aan het werk: die sc is al lang weer open hoor. Wij gebruiken hem alleen vrijwel niet: FHF / SC #17 (ijdele) hoop doet (her-)leven ?
I
Dat ging mis omdat er niet adequaat werd gemodereerd.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Er is meerdere malen geprobeerd om de SC weer te openen en het ging steeds weer mis, dan houdt het een keer op. Inmiddels is de SC (zoals frederik al aangeeft) weer geopend, er wordt alleen nog geen gebruik van gemaakt. Misschien moeten we dat dan maar als makkelijke eerste stap nemen.
Oneens zijn kan, zou ook een beetje saai zijn als we allemaal dezelfde mening hebben natuurlijk.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:10 schreef Mark het volgende:
[..]
Absoluut mee oneens. Moderators doen hun best om topics te verplaatsen als die elders beter passen, en soms blijft het dus in FHF. Ik en Nizno zijn geen fans van enquêtes, en vooral Nizno zit er erg kort op om bij inactiviteit ze te sluiten maar als een enquete aan de regels voldoet kun je ze niet zomaar weigeren omdat je het niet leuk vindt. Indien je vindt dat het beter in een bepaald forum past, dan kun je een TR plaatsen en dan pakken de moderators het op.
Jammer dat het zo is gelopen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |