abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148301362
Maar wel leuk voor die man, anders gingen de ambtenaren er van uit eten. Veel plezier met je camper.
pi_148301422
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vind ik niet.
Dat is geen kwestie van vinden. :)

quote:
En bovendien, twee ton ergens heen sturen zonder zeker te weten dat het naar de goede plek gaat lijkt me behoorlijk roekeloos.
Dat heeft 'ie gewoon gecheckt, waarschijnlijk en dacht dus dat het goed was. Dat is geen kwestie van roekeloosheid of bewuste opzet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_148301424
quote:

[..]

Vind ik niet. En bovendien, twee ton ergens heen sturen zonder zeker te weten dat het naar de goede plek gaat lijkt me behoorlijk roekeloos.
Overigens gaan dit soort bedragen vaak niet via 1 ambtenaar, maar door een complete workflow waarbij meerdere mensen moeten autoriseren.
Mss een extra stapje in de workflow inbouwen dat er een extra controle op rekeningnummer moet komen bij bedragen boven een x bedrag? Zo gedaan als je een beetje systeem hebt. Lijkt me dan meer een kwestie van procedures onder de loep nemen dan van individuele ambtenaren.
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:31:52 #54
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148301473
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:30 schreef agter het volgende:
Mss een extra stapje in de workflow inbouwen dat er een extra controle op rekeningnummer moet komen bij bedragen boven een x bedrag?
Dat lijkt me nou eens een goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148301475
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:25 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik zou er echt niet voor op de vlucht gaan... Ik zou sowieso het geld gewoon teruggeven, de kans is groot dat ze erachter komen en ze weten waar het naartoe over is gemaakt.
Het is ook dom als je niet sowieso al een bereidheid hebt om Nederland te verlaten. Dan kan je het beter teruggeven ja, maar deze man heeft het terugvorderen in ieder geval behoorlijk lastig gemaakt. Hef is nog maar aankijken hoe dit verhaal afloopt.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:32:13 #56
346939 Janneke141
pi_148301488
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is geen kwestie van vinden. :)

Dit is NWS, geen WGR. Hier mag ik dingen vinden die juridisch anders liggen.
pi_148301518
quote:

[..]

Overigens gaan dit soort bedragen vaak niet via 1 ambtenaar, maar door een complete workflow waarbij meerdere mensen moeten autoriseren.
Mss een extra stapje in de workflow inbouwen dat er een extra controle op rekeningnummer moet komen bij bedragen boven een x bedrag? Zo gedaan als je een beetje systeem hebt. Lijkt me dan meer een kwestie van procedures onder de loep nemen dan van individuele ambtenaren.
Of banken kunnen hun verantwoordelijkheid nemen door ongewone transacties te verhinderen danwel te beveiligen door een extra verificatiestap in te bouwen voor particulieren.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:32:58 #58
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148301525
quote:

[..]

Dat is een beetje overbodig. Maar wel aan te raden als sprake is van een nieuw of gewijzigde nummer. Dan is het (bij grote bedragen) wel verstandig om contact op te nemen met de crediteur en het rekeningnummer te bevestigen. Maar als het eenmaal bevestigd is dan hoeft dat echt niet elke keer opnieuw bevestigd te worden.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148301535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit is NWS, geen WGR. Hier mag ik dingen vinden die juridisch anders liggen.
Je mag overal onzin roepen, natuurlijk. Of dat logisch is, is wat anders. :) (wat het forum er toe doet, weet ik ook niet)
pi_148301556
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat lijkt me nou eens een goed plan.
Dat zullen ze ongetwijfeld ook wel gaan doen (mag ik hopen :) ).
Maar het is dus niet 1 ambtenaar, dat kun je wel vergeten. Zou overigens een slecht systeem zijn als dat zo zou werken!
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:35:30 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148301650
quote:

[..]

Vind ik niet. En bovendien, twee ton ergens heen sturen zonder zeker te weten dat het naar de goede plek gaat lijkt me behoorlijk roekeloos.
Dus als wij al jaren zaken doen, ik je informeer dat ik een ander rekeningnummer ga gebruiken, mijn volgende factuur vol zit met knalroze "let op, gewijzigd rekeningnummer!" en er dan als nieuw rekeningnummer 131591 staat, en jij maakt het over naar 131591 terwijl het eigenlijk naar 346939 zou moeten dan ligt het aan jou en niet aan mij?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148301712
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus als wij al jaren zaken doen, ik je informeer dat ik een ander rekeningnummer ga gebruiken, mijn volgende factuur vol zit met knalroze "let op, gewijzigd rekeningnummer!" en er dan als nieuw rekeningnummer 131591 staat, en jij maakt het over naar 131591 terwijl het eigenlijk naar 346939 zou moeten dan ligt het aan jou en niet aan mij?
Ja, ik ben ook even aan het zoeken waar dit nu eigenlijk mis is gegaan. Ik heb het idee dat de persoon die de factuur heeft gestuurd een domme fout heeft gemaakt.
pi_148301744
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:33 schreef agter het volgende:

[..]

Dat zullen ze ongetwijfeld ook wel gaan doen (mag ik hopen :) ).
Maar het is dus niet 1 ambtenaar, dat kun je wel vergeten. Zou overigens een slecht systeem zijn als dat zo zou werken!
En hoe kun jij checken of een bepaald rekeningnummer het juiste is?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:37:24 #64
346939 Janneke141
pi_148301748
Dat meerdere ambtenaren deze transactie hebben moeten goedkeuren maakt het trouwens echt niet beter, want dan hebben ze dus allemaal niet op zitten letten.
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je mag overal onzin roepen, natuurlijk. Of dat logisch is, is wat anders. :) (wat het forum er toe doet, weet ik ook niet)
Het is een mening, dus per definitie geen onzin. Je mag het ermee eens zijn of niet, maar dat is iets anders.

En wat het forum ertoe doet? In WGR-topics is het meestal niet zo handig om discussies te vervuilen met meningen die in strijd zijn met Wet of Recht, maar dat had je zelf ook wel bedacht.
  FOK!mycroftheld zaterdag 3 januari 2015 @ 23:38:08 #65
128465 Wrapster
pi_148301783
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de persoon die de factuur heeft gestuurd een domme fout heeft gemaakt.
Dat lijkt me wel :+

quote:
Door een foutief rekeningnummer op een factuur ...
pi_148301799
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook goed, dan gooien we af en toe even twee ton in de gracht. Geen punt, we gooien de OZB wel weer wat omhoog omdat we ambtenaren hebben die niet met geld om kunnen gaan.
Ohja, want betalen voor iedere keer dat een ambtenaar moet gaan nabellen voor een rekeningnummer in de tijd dat hij ook nuttige dingen kan doen betaal jij geen belasting zeker? Wat een dom voorstel, serieus.
pi_148301813
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:37 schreef Janneke141 het volgende:
Dat meerdere ambtenaren deze transactie hebben moeten goedkeuren maakt het trouwens echt niet beter, want dan hebben ze dus allemaal niet op zitten letten.

Degene die de factuur heeft gemaakt heeft zitten slapen. Die heeft de gemeente zelf opdracht gegeven om dit bedrag op dat rekeningnummer te storten :')

quote:
Het is een mening, dus per definitie geen onzin. Je mag het ermee eens zijn of niet, maar dat is iets anders.
Dit is wettelijk zo bepaald. Zo ingewikkeld is dat niet.

quote:
En wat het forum ertoe doet? In WGR-topics is het meestal niet zo handig om discussies te vervuilen met meningen die in strijd zijn met Wet of Recht, maar dat had je zelf ook wel bedacht.
Dit is wél onzin. :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:40:07 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_148301874
Haha :D

De staat maakte zonder tegenstribbelen 1,1 miljard aan gemeenschapsgeld over aan brussel zonder dat ze er recht op hebben, dus van mij mag hij het houden.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:40:09 #69
346939 Janneke141
pi_148301876
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit is wél onzin.
Ik zal het onthouden.
pi_148301903
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:40 schreef Manke het volgende:
Haha :D

De staat maakte zonder tegenstribbelen 1,1 miljard aan gemeenschapsgeld over aan brussel zonder dat ze er recht op hebben, dus van mij mag hij het houden.
:')_!
pi_148301905
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als het om dit soort bedragen gaat moet de ambtenaar dat even controleren. We hebben het hier wel over belastinggeld waar hij/zij mee rotzooit.
:')

Ga jij dan de extra tijd betalen wat dat met zich meebrengt?
pi_148301922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zal het onthouden.
Dat had je een rare post hier bespaard, inderdaad.
pi_148301948
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En hoe kun jij checken of een bepaald rekeningnummer het juiste is?
Wat hierboven geschreven wordt: bij wijziging van rekeningnummer een controle opnemen in de procedures (nabellen?). Kan een beetje systeem je heel goed op triggeren.
Meeste financiële bedrijven die ik bezoek hebben ook een changelog en workflow voor het wijzigen van bankrekeningnummers. Niet zo gek, daar wordt/werd nl makkelijk mee gefraudeerd.

Maar het is ook een afweging: hoeveel tijd kost het nabellen, en hoeveel geld gaat 'fout'.
Make my day!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:42:13 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148301961
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Ga jij dan de extra tijd betalen wat dat met zich meebrengt?
Als het om dit soort bedragen gaat dan zou je wel mogen verwachten dat een ambtenaar even checkt met de opdrachtgever of alle gegevens kloppen. Dat is een kwestie van een telefoontje. Of ben ik nu gek?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148302000
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:41 schreef agter het volgende:

[..]

Wat hierboven geschreven wordt: bij wijziging van rekeningnummer een controle opnemen in de procedures (nabellen?). Kan een beetje systeem je heel goed op triggeren.
Meeste financiële bedrijven die ik bezoek hebben ook een changelog en workflow voor het wijzigen van bankrekeningnummers. Niet zo gek, daar wordt/werd nl makkelijk mee gefraudeerd.
De gemeente krijgt gewoon een factuur met een gewijzigd rekeningnummer. Waarom de gemeente dit probleem van de ondernemer moet oplossen, is me een raadsel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')