abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 14:04:39 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148242362
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

En in een record tijd zijn we in een nieuw topic beland ! :P

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...

heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...





ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?

Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....


das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.

Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word :') )

deze dus ook maar:

en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).

En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:


Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten :(

Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld ;)
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:43 schreef Sounddragon het volgende:


Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn _O_
En door...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 14:06:43 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 14:07:29 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148242446
Ik heb een aantal cadeaukaartrn van de Karwei liggen en wou me daarvoor een set staalboren bij de Karwei halen. Nog aan/afraders?

Edit: is enigszins kwaliteit??

[1]http://goo.gl/mf7N4p
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148242602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 13:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Hmmm... dit deel zijn we 25 december aan begonnen; en vandaag 2 januari is hij al bijna weer bijna vol
Kunnen we niet per week een nieuwe topic aanmaken ?
En dan misschien eens per 14 dagen als Atmoz en hans1985 op vakantie zijn ? ~O>
pi_148243022
Ik heb een voorraadje deuvels over genomen in verschillende diameters.
Wat is het makkelijkste hiervoor voor netjes te monteren?

Iemand wat tips?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 14:41:37 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148243254
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:29 schreef jdel het volgende:
Ik heb een voorraadje deuvels over genomen in verschillende diameters.
Wat is het makkelijkste hiervoor voor netjes te monteren?

Iemand wat tips?
Ik begrijp je niet helemaal maar doel je op een apparaat als de Mafell dowel duo?
pi_148243498
Of gewoon zo`n cheapass boormal ?
pi_148243806
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal maar doel je op een apparaat als de Mafell dowel duo?
Dit, alleen dan liever iets betaalbaarder ;)

Helaas heeft Makita daar niets voor volgens mij.

Na ongeveer 10 machines te hebben staan van de Makita LXT serie zou dat goed passen (sorry, niet alles in Mbox helaas :P )
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 15:11:17 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148243999
Mijn Karwei cadeaukaarten even verzilverd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 januari 2015 @ 15:48:18 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148245143
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:04 schreef jdel het volgende:

[..]

Dit, alleen dan liever iets betaalbaarder ;)

Helaas heeft Makita daar niets voor volgens mij.

Na ongeveer 10 machines te hebben staan van de Makita LXT serie zou dat goed passen (sorry, niet alles in Mbox helaas :P )
Naar mijn weten heeft alleen mafell zoiets in hun assortiment :)
Dus als je die te duur vindt kom je uit bij de deuvelmalletjes die je in 100den soorten en maten hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door bleiblei op 02-01-2015 15:58:54 ]
pi_148245604
Dan maar een normale bovenfrees ombouwen denk ik :P

Edit:

Of iemand moet interesse hebben in 150000 deuvels... dan stap ik wel over naar lamellos :D
  vrijdag 2 januari 2015 @ 16:24:56 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148246381
Holy shit, dat zijn veel deuvels :') .
Oh en in het kader van doosjes :P .

*)
Al is de systainer met nagels wel wat aan de zware kant -O- .
pi_148248245
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Of gewoon zo`n cheapass boormal ?
Zou zoiets een beetje werken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148249746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:24 schreef bleiblei het volgende:
Oh en in het kader van doosjes :P .
Wat zit er in die rechter koffer ?
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:03:51 #15
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148250225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat zit er in die rechter koffer ?
Nietjes en spijkers voor de tacker gok ik zo
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148250272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:16 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Zou zoiets een beetje werken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er aan gedacht om zoiets een keer te proberen, maar dat is er nog niet van gekomen helaas.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:09:08 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148250440
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Nietjes en spijkers voor de tacker gok ik zo
Jep :)
pi_148251020
Ik krijg morgen mijn boormachine weer terug, zal binnenkort verslag doen van mijn cheap-ass pocket hole jig :)
pi_148251136
Jongens, toch gezwicht voor jullie commentaar. Ik dacht dat festool veel duurder was dan dewalt...

Ene order geannuleerd en deze set besteld vannacht :')

http://www.toolnation.nl/(...)?sqr=4014549179222H&

Toch wel voordelig :')

Ach, ik moet er mijn brood mee verdienen :+

btw weet iemand of de festool systainer op de BTI past?
pi_148251270
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef hans1985 het volgende:
Ik dacht dat festool veel duurder was dan dewalt...
'T is dat ik dezelfde een paar dagen geleden heb besteld, anders had je dat niet geweten ;) Zover ik weet past BTI op Festool maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, dacht het ergens gelezen te hebben in deze reeks.
pi_148251289
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:44 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Mooi spul 8-)
Gaaf systeempje met die luchtzakken. Kan me wel voorstellen dat zoiets in bepaalde situaties érg handig kan zijn!

En die waterpas :9~ had er al eerder naar zitten kijken toen die hier enkele keren voorbij kwamen. Net nog even wat filmpjes erover gekeken, en moet zeggen: erg gaaf en top spul. Ga me er ook eentje halen. Waar heb je ze gekocht? Ik kom namelijk niet zo heel veel winkels in NL tegen die ze hebben...
Ja, vind het ook mooi spul. Die Winbags lijken me echt handig. Als je wel eens kozijnen hebt gesteld/gemonteerd dan weet je hoe frustrerend het is als ie net goed staat, je wil gaan boren en de boel verschuift of hij staat opeens weer los. Wiggen zijn leuk, maar dit is beter :)

Ik heb die Stabila's bij ToolsXL besteld. Zie dat je ze daar inmiddels hebt gevonden :)
Je komt ze inderdaad bij maar weinig shops tegen. De vorige (200cm) had ik bij Gerritse besteld, hier in de regio. Maar dat duurde een week of 4 voordat ik die binnen had. Nou zijn ze altijd al traag is mijn ervaring, dus maar weer naar m'n vertrouwde adres. Dat gaat altijd wel snel.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 18:31:40 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148251305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef hans1985 het volgende:
Jongens, toch gezwicht voor jullie commentaar. Ik dacht dat festool veel duurder was dan dewalt...

Ene order geannuleerd en deze set besteld vannacht :')

http://www.toolnation.nl/(...)?sqr=4014549179222H&

Toch wel voordelig :')

Ach, ik moet er mijn brood mee verdienen :+

btw weet iemand of de festool systainer op de BTI past?
Jep, past op elkaar :) .
pi_148251407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef hans1985 het volgende:
Jongens, toch gezwicht voor jullie commentaar. Ik dacht dat festool veel duurder was dan dewalt...

Ene order geannuleerd en deze set besteld vannacht :')

http://www.toolnation.nl/(...)?sqr=4014549179222H&

Toch wel voordelig :')

Ach, ik moet er mijn brood mee verdienen :+

btw weet iemand of de festool systainer op de BTI past?
Die invalzaag word straks een van je meest gebruikte machines ;)
Ik zou wel een lange rail erbij kopen. Dat koppelen is leuk, maar heb al vaker gelezen dat dat niet vlekkeloos werkt (lees: mooi in 1 lijn)
Desnoods pak je een alternatief uit Duitsland voor een fractie van de prijs van een Festool rail :)
pi_148251757
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:34 schreef Drexciyan het volgende:
Die invalzaag word straks een van je meest gebruikte machines ;)
Dat is mooi want ik heb al 0 budget voor gereedschap, dus als ik iets koop is het ook iets waar ik veel plezier van ga hebben. Invalzaag stond hoog op de lijst. En ik koop geen rommel meer, dus dat betekent dat ik langer moet sparen voordat ik iets kan kopen. Dan maar extra van genieten ;)

Voorlopig zal ik het toch echt met koppelen moeten doen, ondanks dat die linialen van jouw link een stuk goedkoper zijn kan ik dat gewoon niet betalen. Maar ik denk dat ik een heel eind kom zo, heb nu een goede stofzuigert, boormachine, schuurmachine en straks een invalzaag.

Iemand toevallig nog een tip voor een goedkoop blad om te schulpen? Hoeft niet origineel Festool te zijn, maar moet wel de juiste dikte hebben dus Ecotools gaat 'm niet worden...
pi_148251960
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:34 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Die invalzaag word straks een van je meest gebruikte machines ;)
Ik zou wel een lange rail erbij kopen. Dat koppelen is leuk, maar heb al vaker gelezen dat dat niet vlekkeloos werkt (lees: mooi in 1 lijn)
Desnoods pak je een alternatief uit Duitsland voor een fractie van de prijs van een Festool rail :)
Ik vind het even wel genoeg ;)

Heb afgelopen 2 maand voor paar duizend aan gereedschap besteld en nu toch echt ff een "stop".

Vandaag kwam mijn vader op project locatie. Er is weer een pakketje. Ah, vredenburg zeker (elektro groothandel). Nee zei pa, kwam met normale post. Ik wist al niet meer wat het was, toch iets minder fanatiek bestellen :')

was deze:


Heb gisteren pipelife uit de schuur gehaald. denk dat het 500 euro aan materiaal was.:


ik heb aan de uiteinden 1 meter weg geknipt. rest buis was onbeschadigd. Daarna heb ik het in een sopje van afwasmiddel en wasmiddel schoon geboend en daarna te drogen gelegd. Toch meurde het gigantisch naar rook in de schuur. De leidingen zijn in orde maar die lucht... Iemand een idee hoe ik die brand geur weg krijg?

En heb in onze andere schuur maar tijdelijke opslagplaats ingericht.
Bedrijf moet toch verder en ben al weer materiaal aan hamsteren:


ondertussen al 3 stellingen in elkaar gezet, nog een erbij en ik kan weer beetje uit de voeten.
Heb gewoon opslag nodig, ben bezig met 3 appartementen en dan moet ik gewoon een voorraad hebben aangezien ik anders moet wachten op materiaal wat vertraging oplevert en dus geld kost.

Vandaag ook de knoop doorgehakt, ga verder als bouwvakker. Zeg mijn opleiding gedag en ga de komende 10 jaar in onroerend goed. Streven is om 2 huizen per jaar te kopen en te verbouwen met in die 10 jaar sabbatical van 2 jaar. Daarna ga ik met "pensioen". Maar dan wil ik een geneeskunde studie doen en daarna arts worden, al dan niet ontwikkelingswerk, gewoon onbetaald dan. En kan dan ook huizen bouwen en alles, Lijkt mij echt mooi om dat in een ontwikkelingsland te doen. Sochtends bijvoorbeeld bouwen, beetje coordineren, tevens arts en ik heb al opleiding qua management/beleid in zorg. Dan ben ik multifunctioneel.

Ik beleef teveel plezier aan de bouw, ben eigen baas, en ik leer elke dag zoveel en neem zo snel dingen op.
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 19:02:16 #26
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148252442
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 14:13 schreef bluemoon23 het volgende:

Kunnen we niet per week een nieuwe topic aanmaken ?
En dan misschien eens per 14 dagen als Atmoz en hans1985 op vakantie zijn ? ~O>
Lol >:) maareh... op vakantie heb ik meestal ook internet O-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 15:11 schreef derLudolf het volgende:
Mijn Karwei cadeaukaarten even verzilverd.[ afbeelding ]
Dat zijn zo te zien speciale (duurdere) dan die normale blauwe doosjes van Piranha, toch?
Daarvan vind ik de ijzerboren maar (zeer) bagger. De houtboren vind ik wel enigszins bruikbaar.
Maar zo te zien (ook aan de prijs) heb je vele betere gekocht ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:24 schreef bleiblei het volgende:
Holy shit, dat zijn veel deuvels :') .
Oh en in het kader van doosjes :P .
[ afbeelding ]
*)
Al is de systainer met nagels wel wat aan de zware kant -O- .
Nice!
Mooi geordend, lekker werken zo toch :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:26 schreef hans1985 het volgende:
Jongens, toch gezwicht voor jullie commentaar. Ik dacht dat festool veel duurder was dan dewalt...

Ene order geannuleerd en deze set besteld vannacht :')

http://www.toolnation.nl/(...)?sqr=4014549179222H&

Toch wel voordelig :')

Ach, ik moet er mijn brood mee verdienen :+

btw weet iemand of de festool systainer op de BTI past?
Verstandige keuze. Mooi apparaat :Y
't Is dat ik liever bij één merk blijf, anders had ik die ook zeker genomen.
Kwam tijdens het kijken naar de reviews van mijn invalzaag altijd zeer goed uit de tests die Festool van je :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:31 schreef Drexciyan het volgende:

Ja, vind het ook mooi spul. Die Winbags lijken me echt handig. Als je wel eens kozijnen hebt gesteld/gemonteerd dan weet je hoe frustrerend het is als ie net goed staat, je wil gaan boren en de boel verschuift of hij staat opeens weer los. Wiggen zijn leuk, maar dit is beter :)
Nope, nog nooit gedaan, maar zie 't wel helemaal voor me :)

quote:
Ik heb die Stabila's bij ToolsXL besteld. Zie dat je ze daar inmiddels hebt gevonden :)
Je komt ze inderdaad bij maar weinig shops tegen. De vorige (200cm) had ik bij Gerritse besteld, hier in de regio. Maar dat duurde een week of 4 voordat ik die binnen had. Nou zijn ze altijd al traag is mijn ervaring, dus maar weer naar m'n vertrouwde adres. Dat gaat altijd wel snel.
Jep, daar heb ik ze ook vandaan. Ben benieuwd, hopelijk zijn ze er morgen O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef hans1985 het volgende:

Ik vind het even wel genoeg ;)

Heb afgelopen 2 maand voor paar duizend aan gereedschap besteld en nu toch echt ff een "stop".

Vandaag kwam mijn vader op project locatie. Er is weer een pakketje. Ah, vredenburg zeker (elektro groothandel). Nee zei pa, kwam met normale post. Ik wist al niet meer wat het was, toch iets minder fanatiek bestellen :')
Haha, zo herkenbaar 8)7
Hier komen -naast het gereedschap wat ik bestel- ook iedere dag minimaal 2 á 3 pakketjes uit HongKong (en die kanten) aan. Allemaal spul van Ebay.com. Weet vaker niet eens meer wat ik allemaal besteld heb, en dan tijdens het open maken "och ja verrek, dat ding" O+ (komt natuurlijk ook omdat het verschepen soms wel 3 weken duurt).

quote:
Vandaag ook de knoop doorgehakt, ga verder als bouwvakker. Zeg mijn opleiding gedag en ga de komende 10 jaar in onroerend goed. Streven is om 2 huizen per jaar te kopen en te verbouwen met in die 10 jaar sabbatical van 2 jaar. Daarna ga ik met "pensioen". Maar dan wil ik een geneeskunde studie doen en daarna arts worden, al dan niet ontwikkelingswerk, gewoon onbetaald dan.

Ik beleef teveel plezier aan de bouw, ben eigen baas, en ik leer elke dag zoveel en neem zo snel dingen op.
Wow, dat zijn nog eens ambities. Zulke "draai" zie je niet vaak he?! ^O^ _O_
In ieder geval veel succes! Als je zelf maar 100% achter je keuze staat, dan is alles goed toch.
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 19:11:40 #27
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148252773
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Bosch GCM12GDL afkortzaag?



Ik ben tijdens het surfen (krijg je als je een dagje vrij hebt he :P) vandaag érg geïnteresseerd geraakt in deze machine. Volgens de vele reviews op Youtube etc is het misschien wel de beste afkortzaag on the planet. Het punt is alleen: ik heb al een leuke Metabo afkortzaag, en zo ontzettend vaak gebruik ik dat ding ook niet. Niet dagelijks in ieder geval. (maarja, wat niet is, kan nog komen...)

Kan iemand me daar iets over vertellen? Ik vind het mechanisme c.q. de techniek sowieso echt schitterend :9~

Wie 'O wie? _O_
pi_148252784
De bouw gaat mij gewoon goed af.
Ben twee jaar geleden na afronden studie ering gerold, deels uit noodzaak. Maar heeft mij ook veel gekost, liefde van mijn leven kwijt geraakt :( Werkte 10 tot 12 uur pd en vol stress. Nu is "klussen" leuk en zonder veel stress.

Heb in twee jaar tijd 5 woningen gebouwd, een kantoor, en daarnaast onderhoud aan onze panden. Straks heb ik 8 woningen, een kantoor en al onderhoud in 2,5 jaar uitgevoerd. Ik samen met mijn broertje en een paar zeer, maar dan ook zeer, vakkundige ZZP-ers die mee dachten. Dat zijn ook mijn leermeesters. Heb in die 2,5 jaar alles geleerd, van fundering tot dak en alles ertussen.

Ik heb ook het volste vertrouwen erin dat ik slaag in mijn ambities. Alleen de "prijs"is wel heel hoog en baal er elke dag van :S
pi_148253048
Succes Hans, gedurfde switch!

Ondertussen is de Makita DDF 459 binnen, mooi accutolletje.
De DTM51half alfabet is ook onderweg.

En dat allemaal terwijl het huis waar het voor bedoeld is nog niet helemaal zeker is.... nog even geduld. Het voordeel van zo nu en dan wat gereedschap kopen is natuurlijk: dat je dat geld dadelijk niet ineens van je budget afhaalt, al is dit indirect natuurlijk wel het geval, omdat je geld maar 1 x kunt uitgeven.

Lichtblauw is zo gek nog niet : )
Daarbij ook even een klein plat koevoetje/breekijzertje gekocht van Stanley, leek me wel handig.
Die is onlangs hier in het topic ( dl 14 ) ook al eens voorbij gekomen :)

gr!

[ Bericht 20% gewijzigd door mafkeezzz1981 op 02-01-2015 19:24:52 (toevoeging) ]
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 20:08:29 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148254638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:50 schreef hans1985 het volgende:

Vandaag ook de knoop doorgehakt, ga verder als bouwvakker. Zeg mijn opleiding gedag en ga de komende 10 jaar in onroerend goed. Streven is om 2 huizen per jaar te kopen en te verbouwen met in die 10 jaar sabbatical van 2 jaar. Daarna ga ik met "pensioen". Maar dan wil ik een geneeskunde studie doen en daarna arts worden, al dan niet ontwikkelingswerk, gewoon onbetaald dan. En kan dan ook huizen bouwen en alles, Lijkt mij echt mooi om dat in een ontwikkelingsland te doen. Sochtends bijvoorbeeld bouwen, beetje coordineren, tevens arts en ik heb al opleiding qua management/beleid in zorg. Dan ben ik multifunctioneel.

Ik beleef teveel plezier aan de bouw, ben eigen baas, en ik leer elke dag zoveel en neem zo snel dingen op.
Knap besluit, hoewel dit natuurlijk de nodige offers heeft moeten kosten. Ik wist niet dat je er ook nog en opleiding naast deed! Heb je al opleiding tot basisarts ofzo? Knap
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 20:25:19 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148255407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:02 schreef Atmoz het volgende:

Dat zijn zo te zien speciale (duurdere) dan die normale blauwe doosjes van Piranha, toch?
Daarvan vind ik de ijzerboren maar (zeer) bagger. De houtboren vind ik wel enigszins bruikbaar.
Maar zo te zien (ook aan de prijs) heb je vele betere gekocht ^O^
Die metaalboren waren ¤21 ofzo. Ik heb gewoon de duurste opgezocht, er was überhaubt enkel keuze uit B&D en deze duurdere Piranha's. Maar ¤21 voor 6 boortjes dan wordt er ofwel te veel aan verdient of is het niet complete bagger ;)


Die houtboren waren maar ¤8 ofzo, weet niet wat ik daar van moet verwachtten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 20:31:20 #32
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148255708
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:25 schreef derLudolf het volgende:

Die metaalboren waren ¤21 ofzo. Ik heb gewoon de duurste opgezocht, er was überhaubt enkel keuze uit B&D en deze duurdere Piranha's. Maar ¤21 voor 6 boortjes dan wordt er ofwel te veel aan verdient of is het niet complete bagger ;)

Ja, precies. Dat is ook zo. Ik had nog even gekeken naar dat doosje van mij wat zo slecht bevalt, maar daar is de halve bovenkant van weg, dus ik kan niet precies zien wat voor type/soort het is. Er staat in ieder geval DIN 338 op, en dat zie ik bij die van jou niet staan, dus zullen we hele andere zijn. En 21 piek voor 6 boortjes moet wel zeer aardig spul zijn :Y

quote:
Die houtboren waren maar ¤8 ofzo, weet niet wat ik daar van moet verwachtten.
Die bevallen mij dus wel weer uitstekend :D
Zijn na al die gaten wat ik in m'n vorige woning heb geboord nog altijd scherp.
Dus komt wel goed :7
pi_148255815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Atmoz het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Bosch GCM12GDL afkortzaag?

[ afbeelding ]

Ik ben tijdens het surfen (krijg je als je een dagje vrij hebt he :P) vandaag érg geïnteresseerd geraakt in deze machine. Volgens de vele reviews op Youtube etc is het misschien wel de beste afkortzaag on the planet. Het punt is alleen: ik heb al een leuke Metabo afkortzaag, en zo ontzettend vaak gebruik ik dat ding ook niet. Niet dagelijks in ieder geval. (maarja, wat niet is, kan nog komen...)

Kan iemand me daar iets over vertellen? Ik vind het mechanisme c.q. de techniek sowieso echt schitterend :9~

Wie 'O wie? _O_
De beste? Daar zijn de meningen over verdeeld :P
Maar het is wel een knap stukje techniek met die arm. Wat ik mij dan afvraag is hoe die arm zich houd op de lange duur. Het zijn toch flink meer slijtagepunten dan een normale geleiding op een afkortzaag.

Ik heb zo'n vermoeden dat je nog wat reviews en filmpjes (terug)kijkt en je volgende post is "besteld" :+
Vind eerlijk gezegd wel dat je deze moet hebben. De grootste van Bosch.

Als je een paar goede zaagbladen erbij koopt ga je hem vanzelf gebruiken. Aluminium afkorten bijv.
Helemaal ideaal als dat in verstek moet. Dat kan met je Metabo ook natuurlijk O-)
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 20:44:47 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148256363
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:33 schreef Drexciyan het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat je nog wat reviews en filmpjes (terug)kijkt en je volgende post is "besteld" :+
Eerlijk gezegd zou mij dat ook niets verbazen van die beste man ;)

quote:
Vind eerlijk gezegd wel dat je deze moet hebben. De grootste van Bosch.
Een GSH 27 (breekhamer) is nog groter/zwaarder denk ik ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148256413
Bedoel de grootste afkortzaag ;)

Toch nog weer wat gekocht. Een nieuwe centreerdoorn voor m'n bovenfrees.
Van Festool nog wel. Die is uit 1 stuk en wel zo handig.



[ Bericht 34% gewijzigd door Drexciyan op 02-01-2015 20:54:54 ]
pi_148256474
Komt die metabo dan te koop? En zo ja, iets met prijs en specs enzo? O-)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148256603
Ohja een fikse boormachine staat ook nog op de verlanglijst. Ik heb nu die van de ouweheer gebietst, maar het mag nog wel een tandje zwaarder. En hij wil hem terug :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 20:51:31 #38
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148256718
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:33 schreef Drexciyan het volgende:

De beste? Daar zijn de meningen over verdeeld :P
Nouja, ik hoor/lees ook alleen maar wat (in dit geval vele) anderen ervan zeggen he ;) Laten we zeggen samen met de Kapex gedeelde plaats? Ben in de tussentijd nog wat aan 't lezen erover, en dat komt toch steeds naar voren... Mooi dus O+ :9~

quote:
Maar het is wel een knap stukje techniek met die arm. Wat ik mij dan afvraag is hoe die arm zich houd op de lange duur. Het zijn toch flink meer slijtagepunten dan een normale geleiding op een afkortzaag.
Daar heb je een punt. Hoe ik het echter bekijk: er waren zojuist wat filmpjes van prof. houtbewerkers uit Amerika die deze zaag al dik een jaar hebben. Die zagen er iedere dag mee. Ik zal in m'n hele leven misschien evenveel zagen als hun in 1 jaar doen. Dus ik ben niet zo bang voor die slijtage. Dat geldt voor al m'n tools eigenlijk. (behalve m'n soldeerbout :+ )

quote:
Ik heb zo'n vermoeden dat je nog wat reviews en filmpjes (terug)kijkt en je volgende post is "besteld" :+
Tja, ik twijfel nog een beetje he. Eerst nog maar eens goed over nadenken en bedenken wat ik met die Metabo ga doen.

quote:
Vind eerlijk gezegd wel dat je deze moet hebben. De grootste van Bosch.
Vind ik eigenlijk ook O-) maar anderzijds, tja.. twijfel twijfel,...arghhh })

quote:
Als je een paar goede zaagbladen erbij koopt ga je hem vanzelf gebruiken. Aluminium afkorten bijv.
Helemaal ideaal als dat in verstek moet. Dat kan met je Metabo ook natuurlijk O-)
Aluminium zaag ik met een metaal-afkortzaag.
Want daarvoor zou je dan toch een ander zaagblad erop moeten zetten of niet?


[edit]

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:44 schreef derLudolf het volgende:

Eerlijk gezegd zou mij dat ook niets verbazen van die beste man ;)
lol, wat heb ik hier voor reputatie?!
;( 8)7


quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Komt die metabo dan te koop? En zo ja, iets met prijs en specs enzo? O-)
Misschien wel ja.
Eerst eens kijken of m'n broertje hem toevallig ook niet wilt.

Het is deze: http://www.toolnation.nl/(...)uK9sICFYgewwod6l8ATg

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:45 schreef Drexciyan het volgende:
Bedoel de grootste afkortzaag ;)

Toch nog weer wat gekocht. Een nieuwe centreerdoorn voor m'n bovenfrees.
Van Festool nog wel. Die is uit 1 stuk en wel zo handig.

[ afbeelding ]
Wat is dat voor ding? Waarvoor?

[ Bericht 15% gewijzigd door Atmoz op 02-01-2015 20:59:05 ]
pi_148257216
Toch leuk he, dat er steeds nieuwe dingen opduikelen :)
pi_148257224
Bedoel je zo'n metaalafkorter met een grote slijpschijf erin van 300mm?
Voor aluminium is dat niets. Dat kan je beter met een zaagblad doen. Braamvrij.
Doe het zelf ook. Je moet er inderdaad een ander zaagblad opzetten. Dat stelt niets voor. Dat zal je straks met je invalzaag ook wel eens moeten doen.

Met zo'n zaagblad kan je overigens ook gewoon hout zagen, maar ik gebruik het enkel voor aluminium.
Vind hem iets te duur om voor hout te misbruiken. Heb daar andere bladen voor.
pi_148257375
Die centreerdoorn? Bij Festool gebruik je het om een kopieerring uit te lijnen op de as van de bovenfrees. Bij DeWALT hoeft dat in principe niet. Tenminste, niet bij het model dat ik heb. Daar centreer je de hele zool op de as m.b.v. zo'n centreerdoorn. De kopieerringen schroef je er dan zo op.


En die Metabo kan echt niet hoor, bij al dat superdeluxe Bosch spul wat je nu hebt... 8-)

[ Bericht 26% gewijzigd door Drexciyan op 02-01-2015 21:11:24 ]
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 21:12:52 #42
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148257789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:01 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Toch leuk he, dat er steeds nieuwe dingen opduikelen :)
Zeker weten! Ik leer hier bijna dagelijks weer nieuwe dingen bij *O*
Vind 't prachtig om dit alles te zien en eventueel te kunnen vragen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:01 schreef Drexciyan het volgende:
Bedoel je zo'n metaalafkorter met een grote slijpschijf erin van 300mm?
Voor aluminium is dat niets. Dat kan je beter met een zaagblad doen. Braamvrij.
Doe het zelf ook. Je moet er inderdaad een ander zaagblad opzetten. Dat stelt niets voor. Dat zal je straks met je invalzaag ook wel eens moeten doen.

Met zo'n zaagblad kan je overigens ook gewoon hout zagen, maar ik gebruik het enkel voor aluminium.
Vind hem iets te duur om voor hout te misbruiken. Heb daar andere bladen voor.
^O^ Thanks voor de tip!

Het is inderdaad zo'n grote slijpschijf.
Deze: http://www.gereedschappel(...)CO9sICFQjLtAod9iEAcw

Staat nu hier naast me op de computerkamer omdat ik er zelf een "soft-start" op aan 't maken ben: als ik het ding gewoon op de normale manier aansluit op de 230v, dan slaan ALTIJD te stoppen door. Dus morgenvroeg weer even verder eraan prutsen. Heb 't al getest, en werkt perfect. microcontrollertje erbij wat alles regelt. Hoppa 8-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:04 schreef Drexciyan het volgende:
Die centreerdoorn? Bij Festool gebruik je het om een kopieerring uit te lijnen op de as van de bovenfrees. Bij DeWALT hoeft dat in principe niet. Tenminste, niet bij het model dat ik heb. Daar centreer je de hele zool op de as m.b.v. zo'n centreerdoorn. De kopieerringen schroef je er dan zo op.

Tja, hoe dat met dat kopiëren werkt weet ik eigenlijk nog steeds niet. Er zitten bij zo'n bovenfrees verschillende kopieer-ringen, maar ik snap niet waarom er zoveel maten zijn. Waarom niet gewoon één maat?

[edit]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:04 schreef Drexciyan het volgende:

En die Metabo kan echt niet hoor, bij al dat superdeluxe Bosch spul wat je nu hebt... 8-)
Lol, betalen we dan ieder de helft? ;)
Hahaha
pi_148257822
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die metaalboren waren ¤21 ofzo. Ik heb gewoon de duurste opgezocht, er was überhaubt enkel keuze uit B&D en deze duurdere Piranha's. Maar ¤21 voor 6 boortjes dan wordt er ofwel te veel aan verdient of is het niet complete bagger ;)


Die houtboren waren maar ¤8 ofzo, weet niet wat ik daar van moet verwachtten.
Piranha = B&D.
pi_148257823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:00 schreef jdel het volgende:
Dan maar een normale bovenfrees ombouwen denk ik :P

Edit:

Of iemand moet interesse hebben in 150000 deuvels... dan stap ik wel over naar lamellos :D
Daar heb je een levenslange voorraad.

Dit is een goede boormal. https://www.baptist.nl/ho(...)or-en-deuvelhulpstuk

Kost wel wat kan je ook nog andere dingen mee boren.
pi_148257834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:51 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nouja, ik hoor/lees ook alleen maar wat (in dit geval vele) anderen ervan zeggen he ;) Laten we zeggen samen met de Kapex gedeelde plaats? Ben in de tussentijd nog wat aan 't lezen erover, en dat komt toch steeds naar voren... Mooi dus O+ :9~

[..]

Daar heb je een punt. Hoe ik het echter bekijk: er waren zojuist wat filmpjes van prof. houtbewerkers uit Amerika die deze zaag al dik een jaar hebben. Die zagen er iedere dag mee. Ik zal in m'n hele leven misschien evenveel zagen als hun in 1 jaar doen. Dus ik ben niet zo bang voor die slijtage. Dat geldt voor al m'n tools eigenlijk. (behalve m'n soldeerbout :+ )

[..]

Tja, ik twijfel nog een beetje he. Eerst nog maar eens goed over nadenken en bedenken wat ik met die Metabo ga doen.

[..]

Vind ik eigenlijk ook O-) maar anderzijds, tja.. twijfel twijfel,...arghhh })

[..]

Aluminium zaag ik met een metaal-afkortzaag.
Want daarvoor zou je dan toch een ander zaagblad erop moeten zetten of niet?


[edit]

[..]

lol, wat heb ik hier voor reputatie?!
;( 8)7

[..]

Misschien wel ja.
Eerst eens kijken of m'n broertje hem toevallig ook niet wilt.

Het is deze: http://www.toolnation.nl/(...)uK9sICFYgewwod6l8ATg

[..]

Wat is dat voor ding? Waarvoor?

Als ik die link volg kom ik op een pagina waar er 3 op staan ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 21:15:28 #46
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148257926
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:13 schreef Bartholomeus het volgende:

Als ik die link volg kom ik op een pagina waar er 3 op staan ;)
Excuus!
Het is deze: http://www.toolnation.nl/(...)ieuw-model-2015.html

:)
pi_148258250
Gaaf ding die bosch, net een filmpje gekeken. Maar 1100 euro? Mijn god. :p mijn ferm was 180 oid :+
pi_148258316
quote:
Knappe prijs, maar zaagt het ook een beetje goed (haaks/precies op de lijn)? Of alleen geschikt voor ruwbouw?
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 21:26:06 #49
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148258449
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Makrolon het volgende:
Gaaf ding die bosch, net een filmpje gekeken. Maar 1100 euro? Mijn god. :p mijn ferm was 180 oid :+
Echt heel gaaf he, vond ik ook 8-)
Maareh... ¤ 1100,- is inclusief dat karretje, right?
Ik heb 'm eerder op de dag ergens gezien voor 900 ofzo.
En als ik hem besluit te kopen ga ik pas echt opzoek naar de goedkoopste ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:23 schreef usernaamvergeten het volgende:

Knappe prijs, maar zaagt het ook een beetje goed (haaks/precies op de lijn)? Of alleen geschikt voor ruwbouw?
Ik heb me er tot nu toe perfect mee kunnen redden.
Zal morgen eens wat testjes ermee doen :)
pi_148258470
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:12 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Zeker weten! Ik leer hier bijna dagelijks weer nieuwe dingen bij *O*
Vind 't prachtig om dit alles te zien en eventueel te kunnen vragen :)

[..]

^O^ Thanks voor de tip!

Het is inderdaad zo'n grote slijpschijf.
Deze: http://www.gereedschappel(...)CO9sICFQjLtAod9iEAcw

Staat nu hier naast me op de computerkamer omdat ik er zelf een "soft-start" op aan 't maken ben: als ik het ding gewoon op de normale manier aansluit op de 230v, dan slaan ALTIJD te stoppen door. Dus morgenvroeg weer even verder eraan prutsen. Heb 't al getest, en werkt perfect. microcontrollertje erbij wat alles regelt. Hoppa 8-)

[..]

Tja, hoe dat met dat kopiëren werkt weet ik eigenlijk nog steeds niet. Er zitten bij zo'n bovenfrees verschillende kopieer-ringen, maar ik snap niet waarom er zoveel maten zijn. Waarom niet gewoon één maat?

[edit]

[..]

Lol, betalen we dan ieder de helft? ;)
Hahaha
Zware machines zonder zachte aanloop. Blij dat de fabrikanten dat inmiddels aardig ingebouwd hebben. Vroeger als je bij mensen thuis aan het werk was en je moest de 230mm slijptol gebruiken. Steevast dat de stoppen eruit vlogen vanwege de hoge aanloopstroom. Dat is gelukkig niet meer :)

Vanwege zoveel verschillende toepassingen. Kopieerringen gebruik je meestal alleen i.c.m. freesmallen. Bijv. voor scharnieren. Je bent dan gebonden aan een bepaalde radius en die mallen worden daar op geproduceerd. Meestal is het verschil 5 of 10mm. Dus een ring van 30mm i.c.m. een frees van 20mm of een ring van 17mm met frees 12mm.

Hier heb je een goed voorbeeld van zo'n scharniermal. De mal heeft het contour en dient eigenlijk als aanslag voor je kopieerring zodat je dat contour kan frezen.
Maar dit is slechts 1 voorbeeld. Je kan er zoveel dingen mee frezen i.c.m. met mallen.


Ik betaal alleen mee als het een gele word :P
  Moderator vrijdag 2 januari 2015 @ 21:33:04 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148258784
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:51 schreef Atmoz het volgende:

lol, wat heb ik hier voor reputatie?!
;( 8)7
Wel een goede reputatie hoor Herr Bosch :p

Ik meen me te herinneren dat je laatst 'even ging kijken' naar een lamellofrees. Even later zie ik dat je hem besteld hebt. En met nog wel een aantal artikelen, weet alleen niet zo meer wat.

Maar goed als het financieel kan, geef ik je groot gelijk hoor ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:34:35 #52
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148258884
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:21 schreef Makrolon het volgende:
Gaaf ding die bosch, net een filmpje gekeken. Maar 1100 euro? Mijn god. :p mijn ferm was 180 oid :+
180 euro betalen voor een Ferm :o .
Was het gouwe ofzo? :P
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:36:45 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148259030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:04 schreef Drexciyan het volgende:
Die centreerdoorn? Bij Festool gebruik je het om een kopieerring uit te lijnen op de as van de bovenfrees. Bij DeWALT hoeft dat in principe niet. Tenminste, niet bij het model dat ik heb. Daar centreer je de hele zool op de as m.b.v. zo'n centreerdoorn. De kopieerringen schroef je er dan zo op.


En die Metabo kan echt niet hoor, bij al dat superdeluxe Bosch spul wat je nu hebt... 8-)
Waarom koop je dan een centreerdoorn als dat niet nodig is bij je DeWalt? :P
pi_148259263
Hahaha. Beetje onhandig geschreven. Ik heb hem wel nodig, maar op een andere manier dan bij Festool. Ik centreer er de gehele zool mee. Nou zal die niet snel afwijken, maar af en toe even checken en/of opnieuw uitlijnen kan geen kwaad :)
pi_148259348
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:26 schreef Atmoz het volgende:
Ik heb me er tot nu toe perfect mee kunnen redden.
Zal morgen eens wat testjes ermee doen :)
Even wat rondgekeken op internet, lijkt toch niet echt geschikt voor precisiewerk. Ik moet gewoon mijn zaagskills met een handzaag perfectioneren :Y
pi_148259392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

180 euro betalen voor een Ferm :o .
Was het gouwe ofzo? :P
Was de msm1032. En t was dus 169 :+ vond geen vergelijkbare voor dat geld. En voor mijn gebruik is t echt meer dan prima. :)
pi_148259508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:26 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Echt heel gaaf he, vond ik ook 8-)
Maareh... ¤ 1100,- is inclusief dat karretje, right?
Ik heb 'm eerder op de dag ergens gezien voor 900 ofzo.
En als ik hem besluit te kopen ga ik pas echt opzoek naar de goedkoopste ^O^

[..]

Ik heb me er tot nu toe perfect mee kunnen redden.
Zal morgen eens wat testjes ermee doen :)
ja, wel echt een mooi apparaat. Maar 900 betalen voor iets wat je eigenlijk niet vaak gebruikt? :+

Als je dan koopt hoort t karretje er bij hoor. :9
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 21:46:46 #58
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148259577
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:26 schreef Drexciyan het volgende:

Zware machines zonder zachte aanloop. Blij dat de fabrikanten dat inmiddels aardig ingebouwd hebben. Vroeger als je bij mensen thuis aan het werk was en je moest de 230mm slijptol gebruiken. Steevast dat de stoppen eruit vlogen vanwege de hoge aanloopstroom. Dat is gelukkig niet meer :)
Ja precies, in een professionele omgeving c.q. bij klanten lijkt het me sowieso ZEER bagger.
Ik snap ook niet dat zoiets ook niet in die Metabo metaal-afkortzaag zit. Echt super vervelend. Kan ik weer paar uur gaan knutselen om 't op te lossen }) .... Ofja, eigenlijk ook wel leuk om te doen he O-)

quote:
Vanwege zoveel verschillende toepassingen. Kopieerringen gebruik je meestal alleen i.c.m. freesmallen. Bijv. voor scharnieren. Je bent dan gebonden aan een bepaalde radius en die mallen worden daar op geproduceerd. Meestal is het verschil 5 of 10mm. Dus een ring van 30mm i.c.m. een frees van 20mm of een ring van 17mm met frees 12mm.

Hier heb je een goed voorbeeld van zo'n scharniermal. De mal heeft het contour en dient eigenlijk als aanslag voor je kopieerring zodat je dat contour kan frezen.
Maar dit is slechts 1 voorbeeld. Je kan er zoveel dingen mee frezen i.c.m. met mallen.

Ah zoooooo werkt dat dus!!
Je zet zo'n ring erop (met van die haakjes/inkepingen op de "flens") en dan steekt het "busje"/cylinder naar onderen, en daar onder komt weer het freesje?! En met die kopieerring tast je als het ware de binnenkant van die mal af?! De mal is dus altijd veel groter dan het te frezen werk uiteindelijk. Man, ik heb hier echt eens een avond over zitten nadenken (wel met wat biertjes op, maar toch!)

Tja, als je nooit zoiets in het echt hebt gezien, dan moet je 't maar net weten allemaal he! Mooi spul zeg, sjiek filmpje. Bij het zien van zulke filmpjes krijg ik zo'n acute zin om te gaan hobbyén altijd he. Heerlijk. Morgen weer hele dag O+

quote:
Ik betaal alleen mee als het een gele word :P
Lol, haha _O-
Vind 't een mooie reactie, maar je wist het antwoord toch al he? :+
hahaha

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:33 schreef derLudolf het volgende:

Wel een goede reputatie hoor Herr Bosch :p
hihi >:)

quote:
Ik meen me te herinneren dat je laatst 'even ging kijken' naar een lamellofrees. Even later zie ik dat je hem besteld hebt. En met nog wel een aantal artikelen, weet alleen niet zo meer wat.

Maar goed als het financieel kan, geef ik je groot gelijk hoor ;)
Weet je wat het is met die dingen: ik raak door zo'n filmpjes/reviews en al die mooie apparaten zo t*ring enthousiast altijd. Ik denk dat ik een kleine tik heb ofzo, want volgens mij vind ik zulke dingen iets té vet 8)7 (en het is niet alleen met gereedschap, met audio/video en dat soort dingen is het ook zo) gek is dat toch..
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:49:19 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148259710
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:44 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Was de msm1032. En t was dus 169 :+ vond geen vergelijkbare voor dat geld. En voor mijn gebruik is t echt meer dan prima. :)
Ah okee, 255mm zaagblad. Tja, dan worden ze wel duur idd.
Had zelf een 216mm Metabo maar die heb ik verkocht.
Gebruikte eigenlijk altijd de (trek)zaagtafel en nooit meer de afkortzaag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:41 schreef Drexciyan het volgende:
Hahaha. Beetje onhandig geschreven. Ik heb hem wel nodig, maar op een andere manier dan bij Festool. Ik centreer er de gehele zool mee. Nou zal die niet snel afwijken, maar af en toe even checken en/of opnieuw uitlijnen kan geen kwaad :)
Duidelijk :P . Maar hoe zit dat dan? Kom je in de problemen als de zool niet precies in het midden zit? Ik vond het trouwens maar een duur blokje ijzer :') . Heb er een tijdje geleden ook 1 aangeschaft maar zoals je al zei, bij Festool heb je ze nodig om de kopieerring te centreren, dus heb je em toch echt nodig -O- .
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 21:51:36 #60
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148259807
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:34 schreef bleiblei het volgende:

180 euro betalen voor een Ferm :o .
Was het gouwe ofzo? :P
:D :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:43 schreef usernaamvergeten het volgende:

Even wat rondgekeken op internet, lijkt toch niet echt geschikt voor precisiewerk. Ik moet gewoon mijn zaagskills met een handzaag perfectioneren :Y
Ah, goede reden om 'm weg te doen dus :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:45 schreef Makrolon het volgende:

ja, wel echt een mooi apparaat. Maar 900 betalen voor iets wat je eigenlijk niet vaak gebruikt? :+
Tja, dat is weer een ander verhaal.
Het is toch ook een beetje "sjiek om te hebben", en "fijn voor later" ofzoiets O-)

quote:
Als je dan koopt hoort t karretje er bij hoor. :9
Nee, past niet in de garage.
En "erop uit" ga ik er nu toch niet mee.

Morgen maar eens verder kijken naar het ding, maar zoals gezegd: ik ben ernstig geïnteresseerd geraakt. Persoonlijke ervaring van iemand van jullie zou helemaal mooi zijn, dus dat wacht ik nog even af ^O^
pi_148259957
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 19:11 schreef Atmoz het volgende:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de Bosch GCM12GDL afkortzaag?
Buurman heeft er volgens mij zo een. Of beter gezegd had, nu een Festool Kapex. Geloof me, probeer beide maar eens, die festool is echt lustwaardig zelfs voor jij als Bossche Bol.

Zelf heb ik een twintig jaar oude Elu, ding is regelrecht onverwoestbaar, maar goed ook, anders stond hier al een Kapex voor de twee balkjes die ik per jaar doorzaag. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:55:13 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148259980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:46 schreef Atmoz het volgende:
Tja, als je nooit zoiets in het echt hebt gezien, dan moet je 't maar net weten allemaal he! Mooi spul zeg, sjiek filmpje. Bij het zien van zulke filmpjes krijg ik zo'n acute zin om te gaan hobbyén altijd he. Heerlijk. Morgen weer hele dag O+
1 tip, begin niet aan kinderen. Heb sinds de geboorte van mijn dochter 3 maanden terug alleen maar besteld gereedschap uit kunnen pakken, maar gebruiken ho maar.
Al heeft het weer ook niet meegeholpen natuurlijk :P .
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:56:13 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148260029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Buurman heeft er volgens mij zo een. Of beter gezegd had, nu een Festool Kapex. Geloof me, probeer beide maar eens, die festool is echt lustwaardig zelfs voor jij als Bossche Bol.

Zelf heb ik een twintig jaar oude Elu, ding is regelrecht onverwoestbaar, maar goed ook, anders stond hier al een Kapex voor de twee balkjes die ik per jaar doorzaag. :')
Verloren energie :D .
Ik heb het paar weken terug al geprobeerd met een Rotex ipv. Bosch schuurmachine.
Helaas :') :P .
  Knikkerking vrijdag 2 januari 2015 @ 22:00:04 #64
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148260249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:54 schreef Patrice_Consigny het volgende:

Buurman heeft er volgens mij zo een. Of beter gezegd had, nu een Festool Kapex. Geloof me, probeer beide maar eens, die festool is echt lustwaardig zelfs voor jij als Bossche Bol.
Heeft hij ook laten doorschemeren waarom? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk ^O^
En je bedoeld de Kapex 120 van Festool, right?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:55 schreef bleiblei het volgende:

1 tip, begin niet aan kinderen. Heb sinds de geboorte van mijn dochter 3 maanden terug alleen maar besteld gereedschap uit kunnen pakken, maar gebruiken ho maar.
Al heeft het weer ook niet meegeholpen natuurlijk :P .
Tja, dat ben ik eigenlijk ook nog niet van plan...
Wel nog een beetje meer van 't feesten en soort "studenten leven" genieten.
Ben dan wel al lang geen student meer, maar voel me wel nog zo O-)
Dat hele serieuze is nog niets voor mij, maar thanks voor de "waarschuwing" c.q. tip :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:56 schreef bleiblei het volgende:

Verloren energie :D .
Ik heb het paar weken terug al geprobeerd met een Rotex ipv. Bosch schuurmachine.
Helaas :') :P .
_O- :P

Anderzijds: Je kunt het bijna niet met me eens zijn dat "zelfs een Bosch blauw" niet slecht kan zijn voor een hobbyist ~O> En juist die 2 apparaten waar we 't nu over hebben komen als zeer goed uit de bus :)

Ik ben dus zeer benieuwd naar de argumenten waarom hij niet zo goed als de Kapex zou zijn :Y Want dat is namelijk niet wat ik vandaag overal gelezen/gezien heb.

Misschien is een "real-life" test ook nog de moeite waard. Eens kijken of er een winkel in de buurt is wat ze beiden heeft staan. In ieder geval: to be continued

[ Bericht 31% gewijzigd door Atmoz op 02-01-2015 22:09:35 ]
pi_148262067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Heeft hij ook laten doorschemeren waarom? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk ^O^
En je bedoeld de Kapex 120 van Festool, right?
Yup.

Heb het hem net gevraagd, directe quote:

"Met de Bosch kan je hout zagen, met de Kapex kan je microchirurgie plegen!"

Daarnaast schijnt de Kapex ook extreem goed om te gaan met het stof/zaagsel.

Is ook een neurotische Zwitser, hij most bijna janken toen hij mijn Elu leende voordat hij een van beide had, zijn muren hadden toen meteen een mooie textuur laag. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:35:02 #66
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148262380
Naja, van de Kapex hoor je nogal eens problemen over dat de basis niet recht is e.d..
Maar dat lossen ze altijd op bij Festool. Qua precisie, stofafzuiging etc. is en blijft het de top.
En gegarandeerd preciezer dan Bosch.
En die garantie durf ik ook te geven bij de Rotex. Dat is een apparaat. Daar komt de Bosch equivalent niet bij in de buurt.

Laat niet weg dat de Bosch apparaten natuurlijk erg goed zijn.
Maar niet zo goed als de Festool.
Net als dat de Festool CS70 (zaagtafel) of TS55 REBQ (invalzaag) erg goed, zijn... Maar niet zo goed als de Mafell Erika of MT55 :P .

Maar voor de hobbybob die Atmoz en ik zijn is al het gereedschap dat ik hierboven noem, dikke vette onnodige overkill *) (en wat is het toch genieten als je met het spul aan het werken bent 8-) ) ..
  vrijdag 2 januari 2015 @ 22:38:42 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148262612
Ik zit trouwens op FOG een beetje rond te kijken en dan kom je workshops als deze tegen:


Daaamn, jaloers :P .
Inclusief de belachelijk blokhaken van Hans :D .
pi_148264160
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:34 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Die invalzaag word straks een van je meest gebruikte machines ;)
Ik zou wel een lange rail erbij kopen. Dat koppelen is leuk, maar heb al vaker gelezen dat dat niet vlekkeloos werkt (lees: mooi in 1 lijn)
Desnoods pak je een alternatief uit Duitsland voor een fractie van de prijs van een Festool rail :)
Ik kom bij mijn TS55 REBQ+ nog weleens iets tekort met alleen de FS1400/2 rail erbij en met de prijzen van festool is dit wel interessant, zelf toevallig goede ervaringen mee? Zo'n FS2650 erbij zou denk ik wel makkelijk zijn.

Ong. ¤110 incl heb je hem dan thuis zo te zien, heb je van festool misschien net een FS1400 met koppelstukken voor.
pi_148264660
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit trouwens op FOG een beetje rond te kijken en dan kom je workshops als deze tegen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daaamn, jaloers :P .
Inclusief de belachelijk blokhaken van Hans :D .
:9~ damn :9~
  vrijdag 2 januari 2015 @ 23:16:28 #70
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_148264711
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit trouwens op FOG een beetje rond te kijken en dan kom je workshops als deze tegen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daaamn, jaloers :P .
Inclusief de belachelijk blokhaken van Hans :D .
Die onderste zou zelfs in een woonkamer niet misstaan. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_148264851
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:12 schreef Atmoz het volgende:
Het is inderdaad zo'n grote slijpschijf.
Deze: http://www.gereedschappel(...)CO9sICFQjLtAod9iEAcw

Staat nu hier naast me op de computerkamer omdat ik er zelf een "soft-start" op aan 't maken ben: als ik het ding gewoon op de normale manier aansluit op de 230v, dan slaan ALTIJD te stoppen door. Dus morgenvroeg weer even verder eraan prutsen. Heb 't al getest, en werkt perfect. microcontrollertje erbij wat alles regelt. Hoppa 8-)
Zo`n ding wil ik ook nog een keer, vertel maar wat je ervaringen er mee zijn al je de boel gefixt hebt.
Komen daar veel vonken vanaf ?
Dat met die softstart vind ik eigenlijk wel een beetje een aparte oplossing.
Zelf heb ik gewoon de B-automaat van de groep waar de schuur op zit in de meterkast vervangen voor een automaat met een C-karakteristiek, die kan een hogere aanloopstroom aan.
Kost ¤15...., en geen geknoei met losse kastjes :W
pi_148265351
quote:
Staat nu hier naast me op de computerkamer omdat ik er zelf een "soft-start" op aan 't maken ben: als ik het ding gewoon op de normale manier aansluit op de 230v, dan slaan ALTIJD te stoppen door. Dus morgenvroeg weer even verder eraan prutsen. Heb 't al getest, en werkt perfect. microcontrollertje erbij wat alles regelt. Hoppa 8-)

gewoon een haspel of een ntc werkt ook, of natuurlijk een c16 plaatsen, maar das inderdaad niet zo leuk als dit :)
pi_148265669
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:35 schreef bleiblei het volgende:

Maar voor de hobbybob die Atmoz en ik zijn is al het gereedschap dat ik hierboven noem, dikke vette onnodige overkill *) (en wat is het toch genieten als je met het spul aan het werken bent 8-) ) ..
Ach ja overkill is fijn, ik heb ook een Festool T55 met CMS, gebruik hem werkelijk eens in het jaar maar het moment dat je hem gebruikt heb je wel een bobbel in je brok, en kan je nog normaal ademhalen dankzij de sublieme afzuiging.

En zo'n rij wit/groene kisten in je garage staat gewoon indrukwekkend voor de buurman, alhoewel die nu een hele wand heeft sinds hij dankzij mij Festool ontdekte, na-aper. Heeft ook al dezelfde auto en zelfde design meubels, straks nog dezelfde vriendin...
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148266089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:46 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja precies, in een professionele omgeving c.q. bij klanten lijkt het me sowieso ZEER bagger.
Ik snap ook niet dat zoiets ook niet in die Metabo metaal-afkortzaag zit. Echt super vervelend. Kan ik weer paar uur gaan knutselen om 't op te lossen }) .... Ofja, eigenlijk ook wel leuk om te doen he O-)

[..]

Ah zoooooo werkt dat dus!!
Je zet zo'n ring erop (met van die haakjes/inkepingen op de "flens") en dan steekt het "busje"/cylinder naar onderen, en daar onder komt weer het freesje?! En met die kopieerring tast je als het ware de binnenkant van die mal af?! De mal is dus altijd veel groter dan het te frezen werk uiteindelijk. Man, ik heb hier echt eens een avond over zitten nadenken (wel met wat biertjes op, maar toch!)

Tja, als je nooit zoiets in het echt hebt gezien, dan moet je 't maar net weten allemaal he! Mooi spul zeg, sjiek filmpje. Bij het zien van zulke filmpjes krijg ik zo'n acute zin om te gaan hobbyén altijd he. Heerlijk. Morgen weer hele dag O+

[..]

Lol, haha _O-
Vind 't een mooie reactie, maar je wist het antwoord toch al he? :+
hahaha

[..]

hihi >:)

[..]

Weet je wat het is met die dingen: ik raak door zo'n filmpjes/reviews en al die mooie apparaten zo t*ring enthousiast altijd. Ik denk dat ik een kleine tik heb ofzo, want volgens mij vind ik zulke dingen iets té vet 8)7 (en het is niet alleen met gereedschap, met audio/video en dat soort dingen is het ook zo) gek is dat toch..
Yep. Die ringen zet je in de zool. Meestal met 2 boutjes, maar Festool heeft bijv. een model waar je ze zo inklikt. De ring steekt onder je zool uit en precies zoals je zegt, tast die de binnenkant van de mal af.
De mal is altijd groter dan het daadwerkelijke formaat.

Merktrouw he, ik ken het ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 21:49 schreef bleiblei het volgende:

Duidelijk :P . Maar hoe zit dat dan? Kom je in de problemen als de zool niet precies in het midden zit? Ik vond het trouwens maar een duur blokje ijzer :') . Heb er een tijdje geleden ook 1 aangeschaft maar zoals je al zei, bij Festool heb je ze nodig om de kopieerring te centreren, dus heb je em toch echt nodig -O- .
Ja, want dan zit de kopieerring dus niet in lijn met de as van de frees. Dat is het voordeel van DeWALT t.o.v. Festool. De kopieerringen zet je vast met verzonken boutjes. Die zit dus altijd op de juiste plek in de zool. Als de zool dan goed gecentreerd is op de as is alles in lijn.
pi_148269980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:07 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik kom bij mijn TS55 REBQ+ nog weleens iets tekort met alleen de FS1400/2 rail erbij en met de prijzen van festool is dit wel interessant, zelf toevallig goede ervaringen mee? Zo'n FS2650 erbij zou denk ik wel makkelijk zijn.

Ong. ¤110 incl heb je hem dan thuis zo te zien, heb je van festool misschien net een FS1400 met koppelstukken voor.
Nee, geen ervaringen mee, maar ik wil eigenlijk een 300cm rail en DeWALT gaat maar tot 260cm.
Nu kan de DeWALT invalzaag ook op de Festool rail, dus dat alternatief zou in theorie ook moeten werken. De reden waarom ik tot dusver nog geen Festool rail gekocht heb is de prijs.
Op woodworking.nl ben ik die Duitse leverancier tegengekomen en van wat ik ervan gelezen heb is het net zo goed.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:06:09 #76
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148273646
Ik was er klaar mee dat ik altijd moest improviseren voor rare bitjes dus heb maar zo'n setje gekocht:

  Knikkerking zaterdag 3 januari 2015 @ 10:25:28 #77
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148273854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit trouwens op FOG een beetje rond te kijken en dan kom je workshops als deze tegen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daaamn, jaloers :P .
Inclusief de belachelijk blokhaken van Hans :D .
Wow _O_ inderdaad érg indrukwekkend.
Zo mooi om te zien (en hebben >:))
Binnenkort ook maar eens de garage gaan aanpakken *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:19 schreef bluemoon23 het volgende:

Zo`n ding wil ik ook nog een keer, vertel maar wat je ervaringen er mee zijn al je de boel gefixt hebt.
Komen daar veel vonken vanaf ?
Ervaringen zijn goed. Althans wat ik me ervan kan herinneren. In m'n vorige woning (studenten appartement) werkte het ding wel gewoon. Toen heb ik er in de woonkamer mee zitten zagen, dus zo heel veel vonken kunnen er niet vanaf komen (maat weet het eerlijk gezegd niet meer precies!)

quote:
Dat met die softstart vind ik eigenlijk wel een beetje een aparte oplossing.
Zelf heb ik gewoon de B-automaat van de groep waar de schuur op zit in de meterkast vervangen voor een automaat met een C-karakteristiek, die kan een hogere aanloopstroom aan.
Kost ¤15...., en geen geknoei met losse kastjes :W
Tja, ik weet het ook niet allemaal. Van meterkasten heb ik niet zoveel verstand, dus weet niet precies wat allemaal wel/niet mogelijk is. Het is een nieuwbouwhuis, met allemaal automatische stoppen, kan daar dan ook zo'n traag ding in?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:29 schreef akatar het volgende:

gewoon een haspel of een ntc werkt ook, of natuurlijk een c16 plaatsen, maar das inderdaad niet zo leuk als dit :)
Met haspel heb ik inderdaad geprobeerd, werkte ook niet :(
(was wel een hoge kwaliteit haspel van Brennenstuhl, zeker nét verkeerd he?! ;)) (maar wel weer 40 meter...)

Ben het nu aan het maken met een flinke weerstand die ik er de eerste paar seconden tussenin laat, en erna kortsluit met een fatsoenlijk relais. In combinatie met een Arduino + Hall effect sensor kom je dan al een heel eind. Alleen nog even kloten om het programma in een attiny45 te krijgen, ga geen hele Arduino opofferen om vervolgens maar 2 pinnen te gebruiken O-)



Wat dat afkortzaag verhaal betreft: ik ga nog een paar nachtjes erover slapen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:06 schreef Erasmo het volgende:
Ik was er klaar mee dat ik altijd moest improviseren voor rare bitjes dus heb maar zo'n setje gekocht:

[ afbeelding ]
Wat voor speciaals zit daar bij? Welke soorten allemaal?
Ik bedoel; dat is geen inbus wat ik zie he?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:33:02 #78
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148273962
Jezus griebels hoeveel GΩ is dat ding.

Dit zit er aan bitjes bij:

6 plain slot bits size: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5 and 4.0mm
4 cross slot bits size: No.00, 0, 1 and 2
8 x DRAPER TX-Star bits: T4, T5, T6, T7. T8, T10, T15, T20
7 x hexagonal bits size: 1.0, 1.3, 1.5, 2.0, 2.5, 3.0mm
Star bit - 2mm
Round bit - 1mm dia.
Triangle bit - 3mm
Tri-winged security bit - No.0
Spanner security bit - 2.6mm
Magnetic bit holder

Had wat kleine torxen nodig en de rest van zulke speciaalbitjes is altijd handig om in huis te hebben.
pi_148274182
wat een werk atmoz
http://nl.wikipedia.org/wiki/NTC-weerstand
bouw je gewoon in en kost bijna niks :)
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:29:18 #80
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148276501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 23:45 schreef Drexciyan het volgende:
Ja, want dan zit de kopieerring dus niet in lijn met de as van de frees. Dat is het voordeel van DeWALT t.o.v. Festool. De kopieerringen zet je vast met verzonken boutjes. Die zit dus altijd op de juiste plek in de zool. Als de zool dan goed gecentreerd is op de as is alles in lijn.
Hmm, verdorie. Dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen :') .
  zaterdag 3 januari 2015 @ 12:30:22 #81
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148276527
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:25 schreef Atmoz het volgende:

[ afbeelding ]

Wat dat afkortzaag verhaal betreft: ik ga nog een paar nachtjes erover slapen.

[..]

Wat voor speciaals zit daar bij? Welke soorten allemaal?
Ik bedoel; dat is geen inbus wat ik zie he?
En bevallen de benchcookies?
Ik merk trouwens dat na een paar maanden ze wel weer terug in de oude vorm komen :) .
Viel mij weer mee :P .
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 13:59:00 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148278949
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:45 schreef akatar het volgende:
wat een werk atmoz
http://nl.wikipedia.org/wiki/NTC-weerstand
bouw je gewoon in en kost bijna niks :)
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zaterdag 3 januari 2015 @ 14:06:07 #83
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148279159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:33 schreef Erasmo het volgende:
Jezus griebels hoeveel GΩ is dat ding.
0,000024 GΩ ;)

quote:
Dit zit er aan bitjes bij:

6 plain slot bits size: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5 and 4.0mm
4 cross slot bits size: No.00, 0, 1 and 2
8 x DRAPER TX-Star bits: T4, T5, T6, T7. T8, T10, T15, T20
7 x hexagonal bits size: 1.0, 1.3, 1.5, 2.0, 2.5, 3.0mm
Star bit - 2mm
Round bit - 1mm dia.
Triangle bit - 3mm
Tri-winged security bit - No.0
Spanner security bit - 2.6mm
Magnetic bit holder

Had wat kleine torxen nodig en de rest van zulke speciaalbitjes is altijd handig om in huis te hebben.
Ahja, toen ik op de foto klikte voor de vergroting zag ik die speciale pas.
Altijd handig zo'n setje!

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:45 schreef akatar het volgende:
wat een werk atmoz
http://nl.wikipedia.org/wiki/NTC-weerstand
bouw je gewoon in en kost bijna niks :)
Tja, ik twijfelde of dat wel zou werken.
Als ik 2x vlak achter elkaar wil zagen zou het eens mis kunnen gaan. Denk je niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 12:30 schreef bleiblei het volgende:

En bevallen de benchcookies?
Jazeker.
Die wat je op de foto ziet zijn nog maagd, die andere 8 weten al precies waarvoor ze gemaakt zijn >:)

quote:
Ik merk trouwens dat na een paar maanden ze wel weer terug in de oude vorm komen :) .
Viel mij weer mee :P .
Ah, daar heb ik eigenlijk niet meer op gelet, terwijl ik ze vanmorgen nog vast heb gehad 8)7

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 13:59 schreef derLudolf het volgende:

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
:D
Beetje programmeren, solderen en prutsen is niets verkeerd mee toch ^O^
  Knikkerking zaterdag 3 januari 2015 @ 14:07:54 #84
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148279212
Waar kan ik trouwens van die druk/klem dingen vinden om bijvoorbeeld een plafondje tijdelijk omhoog te houden? Weetjewel van die uitschuifbare "statieven" (sort of, maar dan met één poot). Hoe heten die dingen?
  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:08:33 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148279239
Godnondeju heb ik toch niks aan mijn mooie nieuwe setje. Boutje wat ik los wil te halen heeft zo'n ding erin :')

  zaterdag 3 januari 2015 @ 14:08:56 #86
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148279251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:07 schreef Atmoz het volgende:
Waar kan ik trouwens van die druk/klem dingen vinden om bijvoorbeeld een plafondje tijdelijk omhoog te houden? Weetjewel van die uitschuifbare "statieven" (sort of, maar dan met één poot). Hoe heten die dingen?
Universeelstut.

pi_148279295
quote:
Tja, ik twijfelde of dat wel zou werken.
Als ik 2x vlak achter elkaar wil zagen zou het eens mis kunnen gaan. Denk je niet?

hmm daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben......
  Knikkerking zaterdag 3 januari 2015 @ 14:12:41 #88
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148279368
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:08 schreef Erasmo het volgende:
Godnondeju heb ik toch niks aan mijn mooie nieuwe setje. Boutje wat ik los wil te halen heeft zo'n ding erin :')

[ afbeelding ]
Hmzz, das lastig ja. Ik gebruikte dat soort schroeven altijd om beamers op openbare locaties enigszins veilig(er) op te hangen. Niet iedereen had zo'n bitje, nu wel :') (behalve jij }))

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:08 schreef Erasmo het volgende:

Universeelstut.

[ afbeelding ]
Thanks ^O^

[edit]
Hmzz, als ik daarop zoek kom ik niet echt iets tegen.
Die wat op de foto staat is ook veel te lomp, ik bedoel meer zo'n buis met 2 handvatten eraan wat je kunt uitdraaien, met op het einde van die blokjes om grip te krijgen op de grond, en het werk boven je niet te beschadigen. Heeft dat een andere naam toevallig?

[edit2]

Got it!

uitschuifbare stempel :7


quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:10 schreef akatar het volgende:

hmm daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben......
:Y)
pi_148279711
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:12 schreef Atmoz het volgende:


[edit]
Hmzz, als ik daarop zoek kom ik niet echt iets tegen.
Die wat op de foto staat is ook veel te lomp, ik bedoel meer zo'n buis met 2 handvatten eraan wat je kunt uitdraaien, met op het einde van die blokjes om grip te krijgen op de grond, en het werk boven je niet te beschadigen. Heeft dat een andere naam toevallig?

[edit2]

Got it!

uitschuifbare stempel :7

[..]

:Y)
Worden ook wel bouwschoren genoemd.
  Knikkerking zaterdag 3 januari 2015 @ 14:25:52 #90
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148279796
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:23 schreef Attitude het volgende:
bouwschoren
Thanks!

Welke zijn goed?
Hoeft geen 100'en kilo's te kunnen dragen, maar ook niet eentje die doorbreekt als je ernaar kijkt...
Ik zag Urko ofzoiets voorbij komen.. iemand bekend mee?

[edit]

Deze: http://www.toolstation.nl(...)fbare+stempel/p49310
pi_148280006
Simpele doppen/ratel set van Bahco, kostte maar EUR 25,- inclusief verzendkosten ^O^



Is Bahco een beetje oke voor simpele klusjes?
pi_148280472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:25 schreef Atmoz het volgende:
Tja, ik weet het ook niet allemaal. Van meterkasten heb ik niet zoveel verstand, dus weet niet precies wat allemaal wel/niet mogelijk is. Het is een nieuwbouwhuis, met allemaal automatische stoppen, kan daar dan ook zo'n traag ding in?
Ja dat werkt ook bij automatische stoppen, wat heb je voor een kast ? Hager, ABB ?
Ik heb zelf de garage en de schuur allebei op een aparte groep (2x dus), en allebei op een C16 automaat.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:07 schreef Atmoz het volgende:
Waar kan ik trouwens van die druk/klem dingen vinden om bijvoorbeeld een plafondje tijdelijk omhoog te houden? Weetjewel van die uitschuifbare "statieven" (sort of, maar dan met één poot). Hoe heten die dingen?
Daar staan er genoeg van op Marktplaats, voor ¤10/12 per stuk http://www.marktplaats.nl/z.html?query=bouwstempel&postcode=

Je kunt ze ook wel huren voor ¤4/week
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 14:54:49 #93
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148280599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:32 schreef xaban06 het volgende:
Simpele doppen/ratel set van Bahco, kostte maar EUR 25,- inclusief verzendkosten ^O^

[ afbeelding ]

Is Bahco een beetje oke voor simpele klusjes?
Er is beter te krijgen, maar die kosten meer ;) Als ze kwalitatief net zo zijn als setjes uit hetzelfde prijssegment (bv Teng en Sonic, kosten ca ¤30/¤35) is het prima spul.

Hoeveel tanden heeft die ratel trouwens? Mijn ratel van Sonic heeft slechts 24, en dat is niet echt handig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148281393
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoeveel tanden heeft die ratel trouwens? Mijn ratel van Sonic heeft slechts 24, en dat is niet echt handig.
24, :'(

Ik dacht dat mijn Facom met 72 weinig had. :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148281632
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:25 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks!

Welke zijn goed?
Hoeft geen 100'en kilo's te kunnen dragen, maar ook niet eentje die doorbreekt als je ernaar kijkt...
Ik zag Urko ofzoiets voorbij komen.. iemand bekend mee?

[edit]

Deze: http://www.toolstation.nl(...)fbare+stempel/p49310

Geen idee welke goed zijn. Weet alleen dat ze bouwschoren heten. En dat er een hoop op marktplaats staan.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 16:20:01 #96
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148283052
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:25 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks!

Welke zijn goed?
Hoeft geen 100'en kilo's te kunnen dragen, maar ook niet eentje die doorbreekt als je ernaar kijkt...
Ik zag Urko ofzoiets voorbij komen.. iemand bekend mee?

[edit]

Deze: http://www.toolstation.nl(...)fbare+stempel/p49310

Kijk eens op gereedschappro naar de piher multisteun. Heb er tijdje geleden één besteld als experiment en het zijn mooie steunen, niet te zwaar en kunnen behoorlijk wat hebben qua gewicht.
ze hebben wel wat weg van dat urko ding.
pi_148284507


Alleen de Chinese gebruiksaanwijzing begrijp ik helaas nog niet helemaal. En ik kan zo snel ook nog geen Nederlandse of Engelse vinden |:(
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 17:42:35 #98
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148285802
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:32 schreef xaban06 het volgende:
Simpele doppen/ratel set van Bahco, kostte maar EUR 25,- inclusief verzendkosten ^O^

[ afbeelding ]

Is Bahco een beetje oke voor simpele klusjes?
Ik heb precies dezelfde set in gebruik als electricien gebruik ik het weliswaar niet dagelijks; maar dit setje bevalt mij meer dan prima :) ^O^

Al gebruik je als elektricien niet veel meer dan een keer dop 4, 7, 10 en 13 :@
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 18:00:02 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148286313
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 15:29 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

24, :'(

Ik dacht dat mijn Facom met 72 weinig had. :')
Die kostte vast ook wel meer dan dit hele setje :P

Ben wel benieuwd hoeveel tanden dat Bacho setje heeft. Wist niet dat dat Sonic setje op ¤39 ex zat
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148286379
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er is beter te krijgen, maar die kosten meer ;) Als ze kwalitatief net zo zijn als setjes uit hetzelfde prijssegment (bv Teng en Sonic, kosten ca ¤30/¤35) is het prima spul.

Hoeveel tanden heeft die ratel trouwens? Mijn ratel van Sonic heeft slechts 24, en dat is niet echt handig.
60 volgens de webshop.
Net gebruik van gemaakt, prima ding :)
Durf alleen niet teveel kracht te zetten, maar voor 25 euro mag ik ook niet meer verwachten.
pi_148286405
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde set in gebruik als electricien gebruik ik het weliswaar niet dagelijks; maar dit setje bevalt mij meer dan prima :) ^O^

Al gebruik je als elektricien niet veel meer dan een keer dop 4, 7, 10 en 13 :@
Ik heb het gekocht voor 1 klusje :P
EGR thermostaat van auto net vervangen. Ging prima.
pi_148286688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:02 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen de Chinese gebruiksaanwijzing begrijp ik helaas nog niet helemaal. En ik kan zo snel ook nog geen Nederlandse of Engelse vinden |:(
Wat kost zoiets?
En is dit een beetje te vertrouwen qua meetresultaten?
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 18:23:42 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148287213
Ik vraag me überhaupt af waar het voor dient
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148287286
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:10 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Wat kost zoiets?
En is dit een beetje te vertrouwen qua meetresultaten?
Ik heb hem voor ongeveer 80 euro in china besteld, en het gaat mij meer om de lijn dan om de meetwaarden, bijvoorbeeld om dynamo's te testen of andere auto dingen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_148287365
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:23 schreef derLudolf het volgende:
Ik vraag me überhaupt af waar het voor dient
een ossiloscoop geeft heel simpel gezegd het voltage in de tijd weer, bijvoorbeeld bij een wisselspanning uit een stopcontact krijg je een mooie sinus golf te zien
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 18:40:37 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148287890
Ja ik weet wat en oscilloscoop is, maar vroeg me meer af wat het praktisch nut er van is. Leuk dat je hem in het stopcontact kunt drukken... Leuk een golf van 50 Hz... Wat kun je er aan zien? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 18:45:54 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148288124
Wie heeft in het vorige topic het merk Rubi genoemd? :( Ik heb het gegoogled en het is en hardnekkige adverteerder :P

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148288362
dat was hans1985
Heb jij ook allemaal advertenties van Bosch gereedschap van dit topic op je phone ?
pi_148289267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:40 schreef derLudolf het volgende:
Ja ik weet wat en oscilloscoop is, maar vroeg me meer af wat het praktisch nut er van is. Leuk dat je hem in het stopcontact kunt drukken... Leuk een golf van 50 Hz... Wat kun je er aan zien? ;)
Bijvoorbeeld om te meten of de diodebrug in een wisselstroom dynamo goed werkt, zodat de spanning niet te veel wisselt in een auto.
Hier onder enkele metingen die uit een dynamo kunnen komen

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_148290238
Afkortzaag perikelen.

Afkortzaag dewalt ben je zo 600 kwijt inclusief bok.

wij hebben zo'n dergelijke apparaat:
http://www.gereedschappel(...)tzaag-met-laser.html

nu wil ik een uitschuifbare bok waar deze machine op past. Ook wil ik mijn geleide erop kunnen plaatsen zodat ik grote osb/underlayment platen kan zagen.

Dus als ik een osb plaat 125 heb die 120 moet worden ik de geleide kan vast klikken en de hele plaat kan zagen. uitschuifbaar tot normale lengte.

dan hoef ik geen extra afkortzaag te kopen :p

suggesties?
pi_148290293
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Wie heeft in het vorige topic het merk Rubi genoemd? :( Ik heb het gegoogled en het is en hardnekkige adverteerder :P

[ afbeelding ]
"Sorry, dat was ik :p

heb de tx700 en accesoire pakket gekocht met snijwieltjes en zo :)
pi_148290454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Wie heeft in het vorige topic het merk Rubi genoemd? :( Ik heb het gegoogled en het is en hardnekkige adverteerder :P

[ afbeelding ]
Geen reclame O+
pi_148290502
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:51 schreef bluemoon23 het volgende:
dat was hans1985
Heb jij ook allemaal advertenties van Bosch gereedschap van dit topic op je phone ?
Daarvoor moet je bij Atmox zijn, onze Bosch smurf :p
pi_148291076
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:39 schreef hans1985 het volgende:
nu wil ik een uitschuifbare bok waar deze machine op past. Ook wil ik mijn geleide erop kunnen plaatsen zodat ik grote osb/underlayment platen kan zagen.

Dus als ik een osb plaat 125 heb die 120 moet worden ik de geleide kan vast klikken en de hele plaat kan zagen. uitschuifbaar tot normale lengte.
Is het niet erg onstabiel als je zo`n grote plaat moet balanceren op een relatief klein oppervlak van de zaagtafel ?
Plaat liggen laten en er dan met (inval)handcirkelzaag over lijkt mij makkelijker.
pi_148291136
IPuala: ook niet van glaskrabbers en EHBO kisten?? ;)
pi_148291158
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Is het niet erg onstabiel als je zo`n grote plaat moet balanceren op een relatief klein oppervlak van de zaagtafel ?
Plaat liggen laten en er dan met (inval)handcirkelzaag over lijkt mij makkelijker.
zit geleide bij zaag, die moet ik dus kunnen vastzetten op bok.
  Moderator zaterdag 3 januari 2015 @ 20:03:07 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148291317
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:51 schreef bluemoon23 het volgende:
dat was hans1985
Heb jij ook allemaal advertenties van Bosch gereedschap van dit topic op je phone ?
Nee, van Bosch niet echt. Niet zo hardnekkig tenminste ;)


quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:15 schreef densmee het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld om te meten of de diodebrug in een wisselstroom dynamo goed werkt, zodat de spanning niet te veel wisselt in een auto.
Hier onder enkele metingen die uit een dynamo kunnen komen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aha, duidelijk. Dank voor de uitleg. Eigenlijk had ik het moeten weten :D Zelf ook wel eens van die filtertjes gebouwd. Maar ik zat meer aan 'echte' bouw toepassingen te denken ;)


quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

"Sorry, dat was ik :p

heb de tx700 en accesoire pakket gekocht met snijwieltjes en zo :)
Ja en daar heb ik op gezocht vervolgens. Skippy Rent is ook zo'n hardnekkige.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:44 schreef Puala het volgende:

[..]

Geen reclame O+
Die luxe hen ik mobiel niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148291713
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:25 schreef densmee het volgende:

[..]

Ik heb hem voor ongeveer 80 euro in china besteld, en het gaat mij meer om de lijn dan om de meetwaarden, bijvoorbeeld om dynamo's te testen of andere auto dingen.
Dan wacht ik even je ervaringen af en dan bestel ik er misschien ook wel eentje.
Dit scheelt wel wat t.o.v. een fluke123
pi_148291730
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:39 schreef hans1985 het volgende:
Afkortzaag perikelen.

Afkortzaag dewalt ben je zo 600 kwijt inclusief bok.

wij hebben zo'n dergelijke apparaat:
http://www.gereedschappel(...)tzaag-met-laser.html

nu wil ik een uitschuifbare bok waar deze machine op past. Ook wil ik mijn geleide erop kunnen plaatsen zodat ik grote osb/underlayment platen kan zagen.

Dus als ik een osb plaat 125 heb die 120 moet worden ik de geleide kan vast klikken en de hele plaat kan zagen. uitschuifbaar tot normale lengte.

dan hoef ik geen extra afkortzaag te kopen :p

suggesties?
Daar kan je verlengtafels voor krijgen om je tafel te verbreden/verlengen zodat je platen kan zagen.

pi_148292015
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:59 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
IPuala: ook niet van glaskrabbers en EHBO kisten?? ;)
Nee, als je een abo op fok hebt heb je geen reclame O+
pi_148292344
*zoekt knop lid worden*
pi_148292595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:25 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
*zoekt knop lid worden*
FB / Niet mogelijk abonnement af te sluiten? ;)
pi_148292627
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:25 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
*zoekt knop lid worden*
Wegens technische problemen is deze dienst tijdelijk niet beschikbaar.

_O-

O, Pipa was me voor :W
Laat die handjes wapperen!
pi_148293683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:11 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Daar kan je verlengtafels voor krijgen om je tafel te verbreden/verlengen zodat je platen kan zagen.

[ afbeelding ]
oke, dus ik heb een heavy duty bok nodig, verlengtafel en armatuur>?
pi_148293937
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 20:11 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Daar kan je verlengtafels voor krijgen om je tafel te verbreden/verlengen zodat je platen kan zagen.

[ afbeelding ]
Maar dan moet je nog altijd een grote lompe plaat bewegen, in plaats van een handzame accucirkelzaag en een geleider. Waarom de hele berg naar Mozes brengen, als Mozes heel gemakkelijk naar de berg toe kan?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148294178
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:00 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Maar dan moet je nog altijd een grote lompe plaat bewegen, in plaats van een handzame accucirkelzaag en een geleider. Waarom de hele berg naar Mozes brengen, als Mozes heel gemakkelijk naar de berg toe kan?
das ook waar

afkortzaag wellicht betere keuze...zoekt opnieuw...
pi_148294249
quote:
Die link werkt ook niet :? Maar als ik dat typenummer Google kom ik op een nieuwprijs van 120 euro, bij anderen rond 200. Misschien een verschil in hulpstukken ofzo.
Heb ik dan de goede te pakken?
Als je hem overhoud gil je maar eens :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148294285
http://www.toolnation.nl/(...)e7023-onderstel.html

opties, goedkoper, alternatieven?
pi_148294618
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:05 schreef hans1985 het volgende:

[..]

das ook waar

afkortzaag wellicht betere keuze...zoekt opnieuw...
Machines die meerdere functie combineren hebben dit gemeen:
- Ze kunnen hooguit alles goed, nooit alles perfect omdat het combineren van functies compromissen eist.
- Als je de ene functie gebruikt is de andere functie geblokkeerd. Qua productiecapaciteit blokkeer je dus het een met het andere.

Verder zijn twee aparte goede machines vaak goedkoper en voor die ene functie beter toegerust, voor hetzelfde geld heb je meestal twee aparte maar betere machines.

De enige reden om machines te combineren is dus plaatsgebrek. Maar als jij een hele osb plaat van 224 lang in de lengte langs een zaag wil schuiven heb je blijkbaar een slag van bijna 5 meter aan ruimte over ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 3 januari 2015 @ 21:15:14 #130
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148294627
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:07 schreef hans1985 het volgende:
http://www.toolnation.nl/(...)e7023-onderstel.html

opties, goedkoper, alternatieven?
Is tweedehands een optie?
pi_148295277
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:15 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is tweedehands een optie?
weinig keuze, zit aan prof gereedschap en de marktwaarde 2e hands is niet veel anders dan nieuw.

Weinig mensen die ff een dewalt afkortzaag kopen met bok.

Bosch groen, ferm en al die andere meuk komt hier niet.
pi_148295389
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:07 schreef hans1985 het volgende:
http://www.toolnation.nl/(...)e7023-onderstel.html

opties, goedkoper, alternatieven?
Geen idee. Wat ik wel weet is dat je een 18v li-ion accucirkelzaag koopt voor 230 eurie, als je de accu's en lader al hebt. En een beetje handige jongen heeft een lange geleider natuurlijk zo in elkaar gestoken.

Waarmee ik wil zeggen dat je er dus al een stuk goedkoper en functioneler mee bent als met dat monster waar je net mee kwam ;)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148295625
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:31 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Geen idee. Wat ik wel weet is dat je een 18v li-ion accucirkelzaag koopt voor 230 eurie, als je de accu's en lader al hebt. En een beetje handige jongen heeft een lange geleider natuurlijk zo in elkaar gestoken.

Waarmee ik wil zeggen dat je er dus al een stuk goedkoper en functioneler mee bent als met dat monster waar je net mee kwam ;)
cirkelzaag accu heb ik al.

maar zelfs bij 5x7 merk je dat die moeilijk heeft.

Heb die dikke dewalt zaag maar afkortzaag nog niet met bok.
voor grote platen heb ik dus straks die festool (kut bedrijven die maandag pas weer open gaan).

Voor balken en en ander spul is verstekzaag met bok wel ideaalk. Heb nu ook een dewalt afkortzaag op bouw staan, van timmerman. Maar wil eigenlijk dat ding zelf hebben. enerzijds voor heb, anderzijds voor toekomstplannen.
pi_148297712
http://www.toolnation.nl/(...)e7023-onderstel.html

deze jongen maar besteld.


icm met deze:


Zo, klaar met timmermans gereedschap, alleen nog mal scharnieren en rest heb ik :+
pi_148297747
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 14:32 schreef xaban06 het volgende:
Simpele doppen/ratel set van Bahco, kostte maar EUR 25,- inclusief verzendkosten ^O^

[ afbeelding ]

Is Bahco een beetje oke voor simpele klusjes?
Ziet er goed uit toch ^O^
Voor de simpele klusjes lijkt het me ook een prima setje, niet teveel kracht zetten op de ratel dan gaat 'ie wat langer mee.

Heb zelf deze van kraftwerk, wel iets meer uitgebreid en een stevige overzichtelijke doos. Ben toch niet helemaal tevreden met die ratel, krijgt een beetje speling nu.


Wil nog graag eens de 1/2" doppenset van Stahlwille halen :9~

Maar die prijzen, ¤286 voor een simpele set. -O-
pi_148297950
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:37 schreef hans1985 het volgende:

[..]

cirkelzaag accu heb ik al.

maar zelfs bij 5x7 merk je dat die moeilijk heeft.

Heb die dikke dewalt zaag maar afkortzaag nog niet met bok.
voor grote platen heb ik dus straks die festool (kut bedrijven die maandag pas weer open gaan).

Voor balken en en ander spul is verstekzaag met bok wel ideaalk. Heb nu ook een dewalt afkortzaag op bouw staan, van timmerman. Maar wil eigenlijk dat ding zelf hebben. enerzijds voor heb, anderzijds voor toekomstplannen.
Ohja, die festool was ik al weer vergeten. Nou, dan lijkt me de keuze des te gemakkelijker! Goede afkort/verstekzaag kopen!
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148298264
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:19 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ohja, die festool was ik al weer vergeten. Nou, dan lijkt me de keuze des te gemakkelijker! Goede afkort/verstekzaag kopen!
Al gedaan. Mooi spul dat dewalt. Ben ni wel ff klaar.

Atmoz wat bestel jij zo 😁
pi_148298282
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:06 schreef Bartholomeus het volgende:
Die link werkt ook niet :? Maar als ik dat typenummer Google kom ik op een nieuwprijs van 120 euro, bij anderen rond 200. Misschien een verschil in hulpstukken ofzo.
Heb ik dan de goede te pakken?
Als je hem overhoud gil je maar eens :P
Die van ¤120 is waarschijnlijk de KS216M ipv de KGS216M, die goedkope is geen "trekzaag" maar alleen een kapzaag, de zaagbreedte van balken en planken die je daar mee kunt zagen is dan kleiner.
Ik heb zelf zijn grotere broertje, de KGS254M

Die KS216M van ¤120 zaagt 120 breed en 60 hoog, de KGS216M zaagt 305 breed en 65 hoog, de KGS254M zaagt ook 305 breed maar de zaaghoogte is hier 92mm.
Motor van de 216 is 1200 watt en van de 254 1800 watt, die gaat makkelijker door het dikkere hout ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door bluemoon23 op 03-01-2015 22:31:39 ]
pi_148298506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die van ¤120 is waarschijnlijk de KS216 ipv de KGS216, die goedkope is geen "trekzaag" maar alleen een kapzaag, de zaagbreedte van balken en planken die je daar mee kunt zagen is dan kleiner.
Ik heb zelf zijn grotere broertje, de KGS254
Dat is het verschil inderdaad, die met trekfunctie zit inderdaad net onder de 200 :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148299395
Metabo heeft ook nog een duurdere lijn afkortzagen, de Plus lijn.
De KGS216 is dan ¤550, de KGS254 ¤850 en de KGS315 ¤1050 :X :(

Maar ok de KGS216M :P
Woon je vlakbij Duitsland of heb je daar kennissen/familie wonen ?
¤153,50 in Duitsland en gratis verzendkosten naar een Duits adres.
http://www.idealo.de/prei(...)gs-216-m-metabo.html
pi_148300061
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die van ¤120 is waarschijnlijk de KS216M ipv de KGS216M, die goedkope is geen "trekzaag" maar alleen een kapzaag, de zaagbreedte van balken en planken die je daar mee kunt zagen is dan kleiner.
Ik heb zelf zijn grotere broertje, de KGS254M

Die KS216M van ¤120 zaagt 120 breed en 60 hoog, de KGS216M zaagt 305 breed en 65 hoog, de KGS254M zaagt ook 305 breed maar de zaaghoogte is hier 92mm.
Motor van de 216 is 1200 watt en van de 254 1800 watt, die gaat makkelijker door het dikkere hout ;)
Die KS216M afkortzaag heb ik laatst bij de bouwmarkt gehaald (gratis bouwdepot van ¤2500 bij aanschaf woning :7) om wat sneller balken en kozijnen in te korten. Doet het best netjes voor het geld hoor, moest alleen wel meteen de aanslag bijstellen want de zaag kwam net niet door het hout heen. :')
  zaterdag 3 januari 2015 @ 23:32:23 #142
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148301495
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:15 schreef hans1985 het volgende:
http://www.toolnation.nl/(...)e7023-onderstel.html

deze jongen maar besteld.

[ afbeelding ]
icm met deze:
[ afbeelding ]

Zo, klaar met timmermans gereedschap, alleen nog mal scharnieren en rest heb ik :+
Daar ga je denk ik veel plezier aan beleven :) . En heb je net zo een vette bus als drexciyan of staat die nog op de wishlist :P
pi_148301910
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Metabo heeft ook nog een duurdere lijn afkortzagen, de Plus lijn.
De KGS216 is dan ¤550, de KGS254 ¤850 en de KGS315 ¤1050 :X :(

Maar ok de KGS216M :P
Woon je vlakbij Duitsland of heb je daar kennissen/familie wonen ?
¤153,50 in Duitsland en gratis verzendkosten naar een Duits adres.
http://www.idealo.de/prei(...)gs-216-m-metabo.html
Mijn ouders wonen er vlak bij de grens, als ik daar toch ben kan ik best even de grens oversteken. Maar daarmee kan ik dus nog niet in Duitsland laten bezorgen :P

Edit: De meesten versturen ook naar Nederland, voor 20 tot 30 euro voor pakketten tot 30 kg. Als je dan een beetje handig inkoopt en het pakket 'vol' maakt, wordt het zeker interessant! *gaat eens naar de slagschroevendraaier en accudecoupeerzaag van dewalt opzoek* *)

[ Bericht 11% gewijzigd door Bartholomeus op 04-01-2015 11:16:43 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 4 januari 2015 @ 00:09:23 #144
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148303262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:29 schreef hans1985 het volgende:

[..]

weinig keuze, zit aan prof gereedschap en de marktwaarde 2e hands is niet veel anders dan nieuw.

Weinig mensen die ff een dewalt afkortzaag kopen met bok.

Bosch groen, ferm en al die andere meuk komt hier niet.
Je zou deze site in de gaten kunnen houden: http://www.veilingdeurwaarder.nl
Komen af en toe bouwbedrijven ed. op voorbij en als er weinig mensen op de veiling afkomen ben je spekkoper :)
pi_148309838
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daar ga je denk ik veel plezier aan beleven :) . En heb je net zo een vette bus als drexciyan of staat die nog op de wishlist :P
mercedes vito. leren stoelen, pioneer navigatie, cc, licht metalen velgen en grotere bredere banden. dakdrager en in laadruimte betimmering voor opbergen.
Hiervoor een transporter nog gehad. Alleen vito heeft veel meer koppel en veel degelijker en luxer afgewerkt.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 11:29:11 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148311079
En een Vito is leverbaar met V6 :9~
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148314056
Kennen jullie www.gereedschapcentrum.nl? Zit wel heel scherp met de prijzen maar ik vraag me af of de service en betrouwbaarheid ook goed zitten voor dat geld :?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:08:26 #148
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148316043
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Kennen jullie www.gereedschapcentrum.nl? Zit wel heel scherp met de prijzen maar ik vraag me af of de service en betrouwbaarheid ook goed zitten voor dat geld :?
Ik kom er wel eens voorbij op zoek naar de goedkoopste prijs maar heb er nog nooit wat besteld.
Vind de site er wat rommelig uitzien namelijk. En ergens trek ik dan de rare conclusie dat ze dan ook rommelig zijn qua zaken doen :') . En ze komen nooit als goedkoopste uit de bus. Dus dat is ook 1 van de redenen dat ik er nooit besteld heb :P .
  zondag 4 januari 2015 @ 14:33:51 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_148316801
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:12 schreef Bartholomeus het volgende:
Kennen jullie www.gereedschapcentrum.nl? Zit wel heel scherp met de prijzen maar ik vraag me af of de service en betrouwbaarheid ook goed zitten voor dat geld :?
Ik zie net een aanbieding van een makita accu schroef boor machine voor 129

MET NICAD ACCUS :( :D
Volgens mij mogen die niet eens meer verkocht worden :@
pi_148317093
Ik heb besteld bij gereedschapcentrum. Multitool. Levering was snel. Ook weer geretourneerd voor ander model. Ze reageren vlot. Niks mis mee.
pi_148317411
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb besteld bij gereedschapcentrum. Multitool. Levering was snel. Ook weer geretourneerd voor ander model. Ze reageren vlot. Niks mis mee.
Kijk, dat zijn de antwoorden.

Ik was namelijk aan het rondkijken voor een slagschroevendraaier, ik word hebberig van jullie gepats met al dat moois :')

Eerst maar eens kijken hoeveel we exact overhouden na de overdracht van ons nieuwe huis en het schilderen ervan. En al dan niet leggen van nieuwe vloeren. En... nouja, dat dus. En het mooiste is nog dat ik met mijn spiksplinternieuwe accuschroefboor nog niet één enkele schroef aangedraaid heb :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148318635
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zie net een aanbieding van een makita accu schroef boor machine voor 129

MET NICAD ACCUS :( :D
Volgens mij mogen die niet eens meer verkocht worden :@
Die hebben ze waarschijnlijk dirt-cheap ingekocht.
En nu met een goede marge weer verkopen aan een onwetende consument.
pi_148319314
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daar ga je denk ik veel plezier aan beleven :) . En heb je net zo een vette bus als drexciyan of staat die nog op de wishlist :P
Hahaha. Zo 'vet' is mijn bus ook weer niet. Aan de buitenkant dan :P
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 15:59:03 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148319878
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:33 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik zie net een aanbieding van een makita accu schroef boor machine voor 129

MET NICAD ACCUS :( :D
Volgens mij mogen die niet eens meer verkocht worden :@
In de foldertjes van Karwei of Praxis zie ik ook nog regelmatig zo'n Makita met NiCd accu hoor ;) En Toolmax heeft ook nog wel zat machines met NiCd te koop ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148320646
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

In de foldertjes van Karwei of Praxis zie ik ook nog regelmatig zo'n Makita met NiCd accu hoor ;) En Toolmax heeft ook nog wel zat machines met NiCd te koop ;)
Volgens mij mag het ook gewoon nog hoor :?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148322108
DCF886N splinternieuw via Ebay uit Amerika voor $93,- plus verzendkosten :') :( :@
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148322795
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:55 schreef Bartholomeus het volgende:
DCF886N splinternieuw via Ebay uit Amerika voor $93,- plus verzendkosten :') :( :@
Das niet duur :P

Deze week komen er veel pakketjes binnen hier :p
Al weer een schuur aan inrichten als tijdelijke opslagplaats :p
pi_148323004
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:55 schreef Bartholomeus het volgende:
DCF886N splinternieuw via Ebay uit Amerika voor $93,- plus verzendkosten :') :( :@
Da`s nie duur nie, ik ben nog aan het twijfelen om zo`n DeWalt accu cirkelzaag te kopen van E-bay.
@hans
Heb je er wel eens over gedacht om een halletje/loods te huren/kopen ?
Of in zo`n bedrijvenverzamelgebouw ?
pi_148323032
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:10 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Das niet duur :P

Deze week komen er veel pakketjes binnen hier :p
Al weer een schuur aan inrichten als tijdelijke opslagplaats :p
[ afbeelding ]
Nee dat dacht ik dus ook. Het is dat het een hebbeding is op dit moment, maar als ik hem nodig ga hebben weet ik wel hoe ik het ga doen. Zelfs als ik er 21% BTW en douanekosten over moet betalen scheelt het een hoop!
En als ik het doe bestel ik ook meteen de decoupeerzaag mee, en misschien nog 1 of 2 accu's. Ik heb nu 2 stuks van 2Ah en 2 van 3Ah. Zou er dan 2 van 3 of 4Ah bij willen hebben. Niet dat ik die allemaal ooit in 1 dag leeg ga trekken, maar toch :7
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148323864
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Da`s nie duur nie, ik ben nog aan het twijfelen om zo`n DeWalt accu cirkelzaag te kopen van E-bay.
@hans
Heb je er wel eens over gedacht om een halletje/loods te huren/kopen ?
Of in zo`n bedrijvenverzamelgebouw ?
Ik had nog geen handcirkelzaag, dus toen ik daar was heb ik niet meer getwijfeld :D
Let wel op dat je dan de EU binnenklemring moet bestellen, die heeft een buitendiameter van 20mm. De USA versie heeft geen opstaande rand, het blad valt direct om de as en die is 5/8". Onderdeel nummer is 610046-00. Voor de DCS391 althans, die heb ik dus ook sinds een week :7
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 4 januari 2015 @ 17:39:23 #161
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148324049
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:20 schreef bleiblei het volgende:

Kijk eens op gereedschappro naar de piher multisteun. Heb er tijdje geleden één besteld als experiment en het zijn mooie steunen, niet te zwaar en kunnen behoorlijk wat hebben qua gewicht.
ze hebben wel wat weg van dat urko ding.
Thanks ^O^
Toen ik 't spul ging Googelen kwam ik inderdaad in een eerder deel van dit topic uit waar jij zei eentje gekocht te hebben. Zojuist dus ook maar besteld:

Multi-Steun 40 cm tot 60 cm Nr.0
Multi-Steun 200 cm tot 375 cm Nr.4
Multi-Steun 95 cm tot 170 cm Nr.2



quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:02 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]

Alleen de Chinese gebruiksaanwijzing begrijp ik helaas nog niet helemaal. En ik kan zo snel ook nog geen Nederlandse of Engelse vinden |:(
Fijn, draagbaar ding :)
Laat je effe hier weten hoe die bevalt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:51 schreef bluemoon23 het volgende:
dat was hans1985
Heb jij ook allemaal advertenties van Bosch gereedschap van dit topic op je phone ?
Bosch? Nooit van gehoord....... O-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 19:45 schreef hans1985 het volgende:
Daarvoor moet je bij Atmoz zijn, onze Bosch smurf :p
....Oops })

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:15 schreef Tom_ het volgende:

Ziet er goed uit toch ^O^
Voor de simpele klusjes lijkt het me ook een prima setje, niet teveel kracht zetten op de ratel dan gaat 'ie wat langer mee.

Heb zelf deze van kraftwerk, wel iets meer uitgebreid en een stevige overzichtelijke doos. Ben toch niet helemaal tevreden met die ratel, krijgt een beetje speling nu.
[ afbeelding ]

Wil nog graag eens de 1/2" doppenset van Stahlwille halen :9~
[ afbeelding ]
Maar die prijzen, ¤286 voor een simpele set. -O-
Nondedju, dat zijn nog eens prijzen!
Ziet d'r wel mooi (en degelijk) uit :7

Dacht dat ik al een mooie set had (Facom) maar 't kan altijd mooier :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:25 schreef hans1985 het volgende:

Al gedaan. Mooi spul dat dewalt. Ben ni wel ff klaar.

Atmoz wat bestel jij zo 😁
Whahaha :P dit gaat eigenlijk veels te ver he 8)7
Maareh, om je vraag te beantwoorden: die 3 multisteunen van hierboven, en ben in dubio met mezelf en m'n portemonnee over die zaag. Wel de Bosch, want de Festool is sowieso VEEL te duur. Zag de Bosch ergens voor een redelijke prijs, dus even beslissen vanavond of morgen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:06 schreef Bartholomeus het volgende:

Die link werkt ook niet :? Maar als ik dat typenummer Google kom ik op een nieuwprijs van 120 euro, bij anderen rond 200. Misschien een verschil in hulpstukken ofzo.
Heb ik dan de goede te pakken?
Als je hem overhoud gil je maar eens :P
Hmzz, vreemd. Bij mij werkt die wel steeds.
Maargoed, het is al opgelost toch.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 22:46 schreef bluemoon23 het volgende:
Metabo heeft ook nog een duurdere lijn afkortzagen, de Plus lijn.
De KGS216 is dan ¤550, de KGS254 ¤850 en de KGS315 ¤1050 :X :(

Maar ok de KGS216M :P
Woon je vlakbij Duitsland of heb je daar kennissen/familie wonen ?
¤153,50 in Duitsland en gratis verzendkosten naar een Duits adres.
http://www.idealo.de/prei(...)gs-216-m-metabo.html
Wow, das écht goedkoop. Voor ¤ 150,- kun je 'm niet zelf maken in ieder geval. En zo'n prul is het echt niet hoor. Kun je beter kopen dan zo'n merkloos ding wat je wel eens ziet..
  zondag 4 januari 2015 @ 18:06:31 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148325062
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Da`s nie duur nie, ik ben nog aan het twijfelen om zo`n DeWalt accu cirkelzaag te kopen van E-bay.
@hans
Heb je er wel eens over gedacht om een halletje/loods te huren/kopen ?
Of in zo`n bedrijvenverzamelgebouw ?
En een gevaarlijke stoffen kast....
pi_148325280
Brandmelder, sprinkler etc
pi_148325417
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 23:00 schreef Tom_ het volgende:
Die KS216M afkortzaag heb ik laatst bij de bouwmarkt gehaald (gratis bouwdepot van ¤2500 bij aanschaf woning :7) om wat sneller balken en kozijnen in te korten. Doet het best netjes voor het geld hoor, moest alleen wel meteen de aanslag bijstellen want de zaag kwam net niet door het hout heen. :')
Moet binnenkort een paar wandjes zetten voor iemand, ga deze misschien toch ook maar kopen dan. Om nou alles met de hand te gaan zagen :{

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef hans1985 het volgende:
Ik heb besteld bij gereedschapcentrum. Multitool. Levering was snel. Ook weer geretourneerd voor ander model. Ze reageren vlot. Niks mis mee.
Even onthouden, inderdaad wel goedkoop.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 18:33:08 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148325900
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 10:25 schreef Atmoz het volgende:
Wat dat afkortzaag verhaal betreft: ik ga nog een paar nachtjes erover slapen.
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:39 schreef Atmoz het volgende:

ben in dubio met mezelf en m'n portemonnee over die zaag. Wel de Bosch, want de Festool is sowieso VEEL te duur. Zag de Bosch ergens voor een redelijke prijs, dus even beslissen vanavond of morgen.

Heel erg lekker geslapen vannacht? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 januari 2015 @ 18:39:04 #166
183570 Stage
Tuinder..
pi_148326090
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:54 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn de antwoorden.

Ik was namelijk aan het rondkijken voor een slagschroevendraaier, ik word hebberig van jullie gepats met al dat moois :')

Eerst maar eens kijken hoeveel we exact overhouden na de overdracht van ons nieuwe huis en het schilderen ervan. En al dan niet leggen van nieuwe vloeren. En... nouja, dat dus. En het mooiste is nog dat ik met mijn spiksplinternieuwe accuschroefboor nog niet één enkele schroef aangedraaid heb :')
Ik weet niet welk merk je nu hebt/zoekt.
Maar bij Makita hebben ze nu de aktie dat je bij elk accugereedschap er een extra accu bij krijgt, alleen volgens mij doen ze bij Gereedschapcentrum niet mee met deze actie. (bij de vorige aktie iig niet)
pi_148326185
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:18 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Moet binnenkort een paar wandjes zetten voor iemand, ga deze misschien toch ook maar kopen dan. Om nou alles met de hand te gaan zagen :{

Prima apparaat voor hoor. (edit: de KGS dan) ^O^ Hier ook gebruikt voor rachelwerk en wandjes, ideaal. Extreem nauwkeurig is 'ie volgens mij niet. Maar moet zeggen dat ik me daar ook nog niet heel erg in verdiept heb, het interesseert me ook niet eigenlijk voor het werk waar 'ie in 9/10 gevallen voor wordt gebruikt.

Op m'n werk gebruik ik een Festool Kapex 120 en beide machines zagen hout, maar daar houd de vergelijking dan ook wel op. Voor die ¤1100 euro is daar ook nog wel wat op aan te merken trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door 4wood op 04-01-2015 18:52:41 ]
pi_148326337
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:39 schreef Stage het volgende:

[..]

Ik weet niet welk merk je nu hebt/zoekt.
Maar bij Makita hebben ze nu de aktie dat je bij elk accugereedschap er een extra accu bij krijgt, alleen volgens mij doen ze bij Gereedschapcentrum niet mee met deze actie. (bij de vorige aktie iig niet)
DeWalt. Voor de slagschroevendraaier zou ik geen extra accu's hoeven kopen omdat ik die al heb :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Knikkerking zondag 4 januari 2015 @ 18:49:12 #169
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148326400
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:18 schreef usernaamvergeten het volgende:

Moet binnenkort een paar wandjes zetten voor iemand, ga deze misschien toch ook maar kopen dan. Om nou alles met de hand te gaan zagen :{

Zou je dan niet beter voor ¤ 30,- meer de KGS216M nemen?
Ik had voorheen de KS216M, maar heb deze na een tijdje weer verkocht omdat ik de trekfunctie toch wel miste...

quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:33 schreef derLudolf het volgende:

Heel erg lekker geslapen vannacht? :P
Tja, als je ineens prijzen tegenkomt van onder de ¤ 800,- dan wordt het aantal nachten om te beslissen vanzelf korter he ;) Zo'n Kapex is érg vet, maar toch ook weer flink duurder! En voor mij als hobbybob zijn beide machines toch al ultra-veel-te-goed 8-)
pi_148327779
Net filmpje van die kapex gezien en erg mooi. Maar zoveel stel mogelijkheden heb je volgensmij alleen nodig bij interieur bouw.

Die laser is ook wel erg makkelijk.

Maar welke Bosch word het?
  Knikkerking zondag 4 januari 2015 @ 19:36:56 #171
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148328001
Nog niet gekocht, maar zeer waarschijnlijk de Bosch GCM12GDL.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 19:36:59 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148328006
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:30 schreef hans1985 het volgende:
Net filmpje van die kapex gezien en erg mooi. Maar zoveel stel mogelijkheden heb je volgensmij alleen nodig bij interieur bouw.

Die laser is ook wel erg makkelijk.

Maar welke Bosch word het?
Gcm12gdl zou het moeten worden. Net even op YouTube gekeken en inderdaad en mooi stukje techniek :9

Zo'n dubbele laser is ook mooi. Wat voor onderstel heb je/ga je kopen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 4 januari 2015 @ 19:37:56 #173
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148328049
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gcm12gdl zou het moeten worden. Net even op YouTube gekeken en inderdaad en mooi stukje techniek :9
^O^
Ik vind 'm dus ook érg vet!
Alleen al om die arm te zien bewegen enzo is toch gewoon super kicks :7
pi_148328500
Hahaha, ik zie het zo voor me. Atmoz die een avond met z'n nieuwe afkortzaag speelt. Niet eens aangesloten of aan het zagen, maar gewoon die arm in- en uittrekken :P

Zonder gekkigheid. Vind het zeker een mooi stukje techniek. En toegegeven, qua instellen is de Bosch wel superieur aan de Festool en DeWALT. Je hoeft niet achter/boven de zaag te friemelen voor afschuinwerk.
pi_148328913
Er zit anders ook een aardig prijskaartje aan. Vond 500 euro voor afkortzaag en onderstel wel voldoende.
Die kapex kost 1100 en heb ke geen bok en die Bosch ook zo hoog aan de prijs.

Ik koop al veel gereedschap en mijn broertje zag gisteren weer afschrijving van onze rekening en vroeg al. Wat voor machine heb je nu weer gekocht.

En erge is dat die dewalt afkortzaag al op onze bouw staat. Heb hem dus gekocht omdat ik hem zelf ook wil hebben 😝
Maar goed ik lig ver voor op mijn planning en al redelijk wat geld bespaard.
pi_148329472
Dat prijskaartje hangt aan al die zagen van dat formaat (305mm) Bijv. de DWS780 van DeWALT. Zit je ook rond de 1000 euro. Die Bosch zal niet veel anders zijn. Festool is dan weer iets duurder, maar dat is altijd met Festool ;)
pi_148329831
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:36 schreef Atmoz het volgende:
GCM12GDL
En waarom die, en niet bijvoorbeeld een GCM 10 S die "maar" ¤650 kost ?
pi_148332563
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En waarom die, en niet bijvoorbeeld een GCM 10 S die "maar" ¤650 kost ?
Die heeft een gewoon glijstangmechanisme in plaats van die coole knikarm :)

Ik zit ook naar zo'n zaag te loeren. De GCM 12 JL lijkt me wel wat. Weliswaar geen trekfunctie. Maar ik heb er a geen plaats en b geen nut voor, dus ik houd het maar even bij Youtube filmpjes en zet m'n eindejaarsbonus wel even op m'n spaarrekening :)
pi_148336366
Ja, dat die geen B-) 8-) :7 bazen knikarm heeft zie ik ook, maar om daar dan ¤500 meer voor te betalen......
Het ding weegt ook 32kg, daar sjouw je niet zo makkelijk mee rond.

http://www.rubart.de/BOSC(...)ional-p10006106.html
Aangezien Atmoz toch zowat in Duitsland woont...¤934

[ Bericht 20% gewijzigd door bluemoon23 op 04-01-2015 22:29:37 ]
pi_148337045
Appels en peren... ;)
Je vergelijkt een 250mm model met een 305mm. En daar zit een redelijk prijsverschil tussen.
Met een 305mm model is de zaagcapaciteit een stuk groter.
pi_148337139
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gcm12gdl zou het moeten worden. Net even op YouTube gekeken en inderdaad en mooi stukje techniek :9

Zo'n dubbele laser is ook mooi. Wat voor onderstel heb je/ga je kopen?
Onderstel zit in de set DE7023 onderstel. Kan tot 3,9 meter en 227 kilo belasting, das voldoende :p
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Da`s nie duur nie, ik ben nog aan het twijfelen om zo`n DeWalt accu cirkelzaag te kopen van E-bay.
@hans
Heb je er wel eens over gedacht om een halletje/loods te huren/kopen ?
Of in zo`n bedrijvenverzamelgebouw ?
Nee en wil ik ook niet. had een schuur die bereikbaar was met eigen oprijlaan en automatisch hek. redelijke plas erbij voor aanhanger en materiaal. Dat is 10x beter dan ergens een of andere gare loods huren.
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Brandmelder, sprinkler etc
dat komt er wel in idd ;)
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:06 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En een gevaarlijke stoffen kast....
Ik sla mijn benzine/olie, etc wel op in een oud leegstaand kippenhok ;)
pi_148337519
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:31 schreef hans1985 het volgende:
Nee en wil ik ook niet. had een schuur die bereikbaar was met eigen oprijlaan en automatisch hek. redelijke plas erbij voor aanhanger en materiaal. Dat is 10x beter dan ergens een of andere gare loods huren.
Ja dat is wel het mooiste.
Ik ben ook licht op zoek naar een vrijstaand huis met een grote schuur/garage.

Nu heb ik wel een enkele garage aan het huis vast, maar daar staat s`winters de cabrio in.
Dan heb ik geen ruimte meer voor een "projectje" of klassieker.
Mijn schuur is 5x5, maar die is ook al aardig vol :@
  zondag 4 januari 2015 @ 22:40:34 #183
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148337691
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:31 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Onderstel zit in de set DE7023 onderstel. Kan tot 3,9 meter en 227 kilo belasting, das voldoende :p

[..]

Nee en wil ik ook niet. had een schuur die bereikbaar was met eigen oprijlaan en automatisch hek. redelijke plas erbij voor aanhanger en materiaal. Dat is 10x beter dan ergens een of andere gare loods huren.

[..]

dat komt er wel in idd ;)

[..]

Ik sla mijn benzine/olie, etc wel op in een oud leegstaand kippenhok ;)
Ik bedoel voor in je nieuwe werkplaats :P
  Knikkerking zondag 4 januari 2015 @ 22:43:26 #184
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148337880
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:50 schreef Drexciyan het volgende:
Hahaha, ik zie het zo voor me. Atmoz die een avond met z'n nieuwe afkortzaag speelt. Niet eens aangesloten of aan het zagen, maar gewoon die arm in- en uittrekken :P
Lol, zo zou het zeker eens kunnen gaan, alleen geen hele avond dan he >:)

quote:
Zonder gekkigheid. Vind het zeker een mooi stukje techniek. En toegegeven, qua instellen is de Bosch wel superieur aan de Festool en DeWALT. Je hoeft niet achter/boven de zaag te friemelen voor afschuinwerk.
Dat vind ik onder andere ook ietwat "vervelend" bij m'n huidige afkortzaag.
Alles makkelijk bereikbaar is toch wel een pluspunt ja :)


quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:24 schreef bluemoon23 het volgende:

En waarom die, en niet bijvoorbeeld een GCM 10 S die "maar" ¤650 kost ?
Dat is een 10" volgens mij, en idd niet die sjieke arm...


quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, dat die geen B-) 8-) :7 bazen knikarm heeft zie ik ook, maar om daar dan ¤500 meer voor te betalen......
Het ding weegt ook 32kg, daar sjouw je niet zo makkelijk mee rond.

http://www.rubart.de/BOSC(...)ional-p10006106.html
Aangezien Atmoz toch zowat in Duitsland woont...¤934
^O^

Ik heb 'm zojuist gevonden voor maar ¤ 750,- wel nog even regelen dat ze hem naar NL sturen. Ik heb geen tijd om naar Duitsland te rijden...

Zometeen dus nog maar een nachtje erover slapen :+
pi_148339233
Nog eens naar die Festool Kapex zitten kijken. Belachelijk veel geld, want het is 'maar' een 260mm model. Dacht dat de Kapex ook een 305mm blad had.
Dus meer geld voor minder capaciteit :{
pi_148339983
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:43 schreef Atmoz het volgende:
Ik heb 'm zojuist gevonden voor maar ¤ 750,- wel nog even regelen dat ze hem naar NL sturen. Ik heb geen tijd om naar Duitsland te rijden...
Ja die van ¤750 had ik ook gezien, maar die prijs vond ik een beetje verdacht laag
Net alsof ze de Mwst (btw) vergeten of zoiets.
Toch wel raar dat die bijna ¤200 goedkoper is dan de eerstvolgende aanbieder in DLD.

Deze of niet ?
http://www.elektrowerkzeu(...)-gdl-0601b23600.html
  Knikkerking zondag 4 januari 2015 @ 23:23:52 #187
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148340263
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:04 schreef Drexciyan het volgende:
Nog eens naar die Festool Kapex zitten kijken. Belachelijk veel geld, want het is 'maar' een 260mm model. Dacht dat de Kapex ook een 305mm blad had.
Dus meer geld voor minder capaciteit :{
Hmzz, ik dacht eigenlijk dat die Festool ook 12" was...

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:18 schreef bluemoon23 het volgende:

Ja die van ¤750 had ik ook gezien, maar die prijs vond ik een beetje verdacht laag
Net alsof ze de Mwst (btw) vergeten of zoiets.
Toch wel raar dat die bijna ¤200 goedkoper is dan de eerstvolgende aanbieder in DLD.

Deze of niet ?
http://www.elektrowerkzeu(...)-gdl-0601b23600.html
Precies die idd ^O^
Op Ebay.de staan er nog wel een paar van 779,- ofzo.
Maar inderdaad: de rest kost allemaal zo rond de 900,- en meer. Over de prijzen in NL maar te zwijgen...
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 07:37:41 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148346457
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:43 schreef Atmoz het volgende:
Zometeen dus nog maar een nachtje erover slapen :+
En? Natte droom? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148349408
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:23 schreef Atmoz het volgende:
Op Ebay.de staan er nog wel een paar van 779,- ofzo.
Maar inderdaad: de rest kost allemaal zo rond de 900,- en meer. Over de prijzen in NL maar te zwijgen...
Ik zie zo op nog een paar plekken voor rond de ¤800 tot ¤900 maar dat is bij Duitse webshops waar ik nog nooit van heb gehoord. Voelt dan toch niet lekker :)
  Knikkerking maandag 5 januari 2015 @ 15:34:50 #190
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148357732
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:15 schreef RB42 het volgende:

Ik zie zo op nog een paar plekken voor rond de ¤800 tot ¤900 maar dat is bij Duitse webshops waar ik nog nooit van heb gehoord. Voelt dan toch niet lekker :)
Ja, dat gevoel zou ik ook wel hebben.
Maar ik heb op Ebay.de een aantal vaste winkels die super betrouwbaar zijn c.q. waar ik vaker bestel. 2 daarvan kunnen het apparaat leveren voor < ¤ 800.-

quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 07:37 schreef derLudolf het volgende:

En? Natte droom? :P
Ja :Y O-)
Want... zojuist besteld:



8-)

Laat maar komen hoor...
pi_148358309
Ze kunnen toch wel wat moois bedenken die Duitsers w/
pi_148358497
Jammer dat ie niet in een L-BOXX past :)
  PR/Manusje van alles maandag 5 januari 2015 @ 15:58:15 #193
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148358771
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:34 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel zou ik ook wel hebben.
Maar ik heb op Ebay.de een aantal vaste winkels die super betrouwbaar zijn c.q. waar ik vaker bestel. 2 daarvan kunnen het apparaat leveren voor < ¤ 800.-

[..]

Ja :Y O-)
Want... zojuist besteld:

[ afbeelding ]

8-)

Laat maar komen hoor...
Enuhhhh, hoevaak gebruik je hem?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 5 januari 2015 @ 15:59:14 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148358815
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Enuhhhh, hoevaak gebruik je hem?
Het lijkt bijna alsof het hebben van gereedschap belangrijker aan het worden is dan het gebruiken :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:04:43 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148359020
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het lijkt bijna alsof het hebben van gereedschap belangrijker aan het worden is dan het gebruiken :o
Je kan wel commentaar hebben op zijn aanschafbeleid, maar atmoz is de enige in dit topic die met grote regelmaat deelt wat ie zoal met al dat gereedschap doet. Dat kan je van de rest niet zeggen. En van de fokkers die constant flauwe grappen maken al helemaal niet.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:06:17 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148359067
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je kan wel commentaar hebben op zijn aanschafbeleid, maar atmoz is de enige in dit topic die met grote regelmaat deelt wat ie zoal met al dat gereedschap doet. Dat kan je van de rest niet zeggen. En van de fokkers die constant flauwe grappen maken al helemaal niet.
Zo bedoel ik het ook niet hoor, en niet alleen Atmoz. Die laatste opmerking slaat ook nergens op.

Ik zal vanmiddag even een foto maken van mijn nieuwe gereedschap :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148359845
Ik ben een long time lurker, onder andere van dit topic. En ik dacht al die tijd dat Atmoz iemand was met more money than brains (no offense!). Totdat ik zijn home automation/gadgets/klustopic ontdekte. Briljant!

Ik weet zeker dat hij ook die sjieke afkortzaag met fancy knikarm goed gaat gebruiken, ik ben nu al benieuwd naar de gave dingen die hij ermee gaat knutselen :)
pi_148359867
Ik heb net een Bosch FSN RA 32 800 besteld, ik had al twee stuks 1600 onderweg maar een kleiner maatje lijkt me wel zo praktisch voor erbij. En met dat 32mm raster alvast voorbereid voor een bovenfrees :)



En een FSN KZW klemset erbij:

  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 18:30:37 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148363113
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:11 schreef RB42 het volgende:
De GCM 12 JL lijkt me wel wat.
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:34 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja :Y O-)
Want... zojuist besteld:

[ afbeelding ]
Hadden we geen inkoopactie kunnen doen? Samen met de mijne die morgen bezorgd wordt :D

Waar ga de zag op monteren Atmoz? Of heb je ook een onderstel besteld?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 5 januari 2015 @ 18:49:10 #200
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148363738
Na 1,5 week wachten eindelijk binnen !!
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 19:07:27 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148364469
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:49 schreef techcom het volgende:
Na 1,5 week wachten eindelijk binnen !!
[ afbeelding ]
Wat is het? Het lijkt zo'n boormal voor deuvels? Alleen die houten duinen lijken mee geen deuvels enik snap niet wat die schroeven er dan doen.

Die boor bovenin lijkt een slangenboor…
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148364532
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het? Het lijkt zo'n boormal voor deuvels? Alleen die houten duinen lijken mee geen deuvels.

Die boor bovenin lijkt een slangenboor…
Dat is een pockethole jig

Kan je de gaatjes mooi mee opvullen ook.

Zelf net 4 van deze bij de Action gehaald:
  Knikkerking maandag 5 januari 2015 @ 19:12:39 #203
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148364702
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:47 schreef bluemoon23 het volgende:
Ze kunnen toch wel wat moois bedenken die Duitsers w/
Als je dat maar weet :Y Ik besef me pas enkele jaren wat voor een goed/mooi spul er allemaal van onze oosterburen vandaan komt. Of je het nu over auto's, gereedschap of bier hebt (ok, bij dat laatste gaat mijn voorkeur toch naar Belgie, maar das een ander verhaal) het is meeste is allemaal top spul.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:51 schreef RB42 het volgende:
Jammer dat ie niet in een L-BOXX past :)
Hihi :+

quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Enuhhhh, hoevaak gebruik je hem?
Uhhhmmm, niet dagelijks O-) maar moet dat dan? Hangt geen briefje bij dat je dat verplicht bent. Als ik straks wat minder ga werken, dan wordt dat gebruik vanzelf wat opgekrikt. En voor nu is het gewoon ontzettend genieten de keren dat ik het gebruik 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:59 schreef kanovinnie het volgende:

Het lijkt bijna alsof het hebben van gereedschap belangrijker aan het worden is dan het gebruiken :o
Tja, ik moet toegeven: sommige dingen koop ik ook meer "voor de heb" of wetende dat ik het in de toekomst wat vaker zal gaan gebruiken. Maar ook alleen als het puur voor de heb was vind ik het nog geen probleem. Er zijn zat mensen die ontzettend dure (en vaak ook nog eens lelijke })) schilderijen aan de muur hebben hangen. Die is toch ook alleen voor de heb ;) Ik doe daar niet moeilijk over, vind sowieso dat iedereen zelf lekker moet doen en laten wat die zelf wilt.

quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:04 schreef bleiblei het volgende:

Je kan wel commentaar hebben op zijn aanschafbeleid, maar atmoz is de enige in dit topic die met grote regelmaat deelt wat ie zoal met al dat gereedschap doet. Dat kan je van de rest niet zeggen. En van de fokkers die constant flauwe grappen maken al helemaal niet.
Thanks voor deze mooie woorden, haha :Y)

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:06 schreef kanovinnie het volgende:

Zo bedoel ik het ook niet hoor, en niet alleen Atmoz. Die laatste opmerking slaat ook nergens op.

Ik zal vanmiddag even een foto maken van mijn nieuwe gereedschap :)
^O^
Altijd mooi om te zien!!

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:28 schreef RB42 het volgende:
Ik ben een long time lurker, onder andere van dit topic. En ik dacht al die tijd dat Atmoz iemand was met more money than brains (no offense!). Totdat ik zijn home automation/gadgets/klustopic ontdekte. Briljant!
Haha, coole reactie 8-)
Moest hardop lachen :P

quote:
Ik weet zeker dat hij ook die sjieke afkortzaag met fancy knikarm goed gaat gebruiken, ik ben nu al benieuwd naar de gave dingen die hij ermee gaat knutselen :)
Komt zeker goed!

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:29 schreef RB42 het volgende:
Ik heb net een Bosch FSN RA 32 800 besteld, ik had al twee stuks 1600 onderweg maar een kleiner maatje lijkt me wel zo praktisch voor erbij. En met dat 32mm raster alvast voorbereid voor een bovenfrees :)
:7
Gisteren voor het eerst écht gebruik gemaakt van die geleider (i.c.m. de invalzaag) werkt zoooo ontzettend smooth he. Wow, echt fijn werken op deze manier. Jij had toch die 2x 1600 ook met die draagtas he? (ik eerst niet, maar uiteindelijk toch wel) Erg mooie/stevige tas ook. Fijn materiaal om te zien + om mee te werken. Ben er blij mee!

quote:
[ afbeelding ]

En een FSN KZW klemset erbij:

[ afbeelding ]
Hmzz, heb even zitten kijken maareh...
Hoe werkt dat? c.q. waar is het precies voor?

quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:30 schreef derLudolf het volgende:

Hadden we geen inkoopactie kunnen doen? Samen met de mijne die morgen bezorgd wordt :D
Heb je 'm ook uit Duitsland? Tja, had al wat kunnen regelen met die zaak omdat ook nog die lamellenfrees van daar moest komen :)

quote:
Waar ga de zag op monteren Atmoz? Of heb je ook een onderstel besteld?
Uiteindelijk op de werkbank ergens (in de garage, maar die moet ik eerst nog isoleren).
De komende maanden in mijn huidige slaapkamer, daar ga ik -zodra die is verhuist naar de bovenverdieping- beginnen aan het Home Theater. Daar kan ik zo'n zaag echt wel gebruiken. In het begin zal het een beetje zoals dit gaan uitzien:



Verlaagd plafond, koof langs de zijkanten, pilaren, verhoogd podium, zelf een "curved screen" maken, etc... best veel houtwerk, en het frame van al die dingen kan natuurlijk perfect gezaagd worden daarmee.

[edit]

Ohja, vandaag was nog wat binnen gekomen, alvast voor in het Home Theater dadelijk. Daar komen heel wat (zwakstroom) LED-verlichting, bass-shakers en dat soort spul, dus om dat allemaal aan elkaar te knopen:

pi_148364999
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dat is een pockethole jig
[ afbeelding ]
Kan je de gaatjes mooi mee opvullen ook.
Heb ik ook :Y
Maar dan van Kreg, gekocht van de zomer op vakantie in de VS

Die rechtse is de HD jig van Kreg, voor dikkere hout en dus dikkere schroeven, die boor daarvoor heeft dan ook een diameter van een 1/2"
Zie het verschil in de diameter van de schroef.
pi_148365333
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:28 schreef RB42 het volgende:
Ik ben een long time lurker, onder andere van dit topic. En ik dacht al die tijd dat Atmoz iemand was met more money than brains (no offense!). Totdat ik zijn home automation/gadgets/klustopic ontdekte. Briljant!

Ik weet zeker dat hij ook die sjieke afkortzaag met fancy knikarm goed gaat gebruiken, ik ben nu al benieuwd naar de gave dingen die hij ermee gaat knutselen :)
Dat dacht ik ook in den beginne. Er zijn zat mensen die duur spul kopen alleen om te showen. Of die hilti boxen kopen en bosch groen erin drukken.
Maar als je in Atmoz topic kijkt levert hij vakwerk af met zijn tools. Atmoz heeft denk ik als hobby gereedschap en hij houdt van kwaliteit (bosch blauw). Voor consument doeleinden is het overdone maar als je je huis bouwt/verbouwt betaald goed gereedschap zich terug. Of het nu Bosch blauw, makita of dewalt van de prof line is, spul gaat 15 jaar zeker mee. En het zal zijn hobby zijnj, gereedschap. Snap hem heel goed. Hij gaat voor kwaliteit en mooi spul. Beter 1x een duurzame koop dan knaken materiaal. Ik spendeer ook duizenden euro's aan gereedschap. Dan is het wel geen bosch blauw maar kwalitatief wel gelijk (al neemt atmoz soms wat luxers/mooiers).

Enige verschil is dat ik mijn gereedschap echt beroepsmatig gebruik. Ik spendeer gerust paar honderd euro aan een zaag, maar dan weet ik dat ik beter en sneller werk en dus geld terug verdien.
En eerlijkheidshalve ben ik ook een tool freak.
Ik heb op de bouw een afkortzaag, invalzaag, slagmoeraanzetter staan. En ik kan dat spul en meer lenen als ik een kick geef. Toch koop ik het, gewoon omdat het makkelijk maar vooral mooi is.

Goede tools gaan een levenlang mee en kun je geld mee verdienen of uitsparen.

En ik moet zeggen dat ik soms door atmoz en anderen word aangestoken. Vond systainers eerst onzin maar heb er nu 1 en er komen er deze week nog 4 of 5 binnen :')
pi_148365452
Invalzaag is verzonden, krijg 'm als het goed is morgen binnen *O* Kan ik mooi meteen beginnen met het maken van een tv meubel.
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 19:33:52 #207
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148365543
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:08 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Dat is een pockethole jig
[ afbeelding ]
Kan je de gaatjes mooi mee opvullen ook.
Lijkt handig :)


quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:12 schreef Atmoz het volgende:


[..]

Heb je 'm ook uit Duitsland? Tja, had al wat kunnen regelen met die zaak omdat ook nog die lamellenfrees van daar moest komen :)

[..]

Uiteindelijk op de werkbank ergens (in de garage, maar die moet ik eerst nog isoleren).
De komende maanden in mijn huidige slaapkamer, daar ga ik -zodra die is verhuist naar de bovenverdieping- beginnen aan het Home Theater. Daar kan ik zo'n zaag echt wel gebruiken. In het begin zal het een beetje zoals dit gaan uitzien:

[ afbeelding ]


Ja ook uit Duitsland ja. ¤100 goedkoper als bij Toolmax. Wat betaal jij doorgaans aan verzendkosten? Waar ik heb besteld zou het ¤40 moeten kosten (¤20 voor de tafel en ¤20 voor de zaag). Hen hem nu bij mijn oom en tante laten bezorgen, dus hal ik hem zaterdag even op.

Had jij die lamellofrees nou al? Daar had je laatst ook naar gekeken?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148365790
Had nog 2 6000 MaH accu's besteld.

Vandaag binnen:


huge en wegen 750 gram :')

Heb straks 11 of 12 accu's. das wel ff voldoende.

Merkte toch wel dat ik "tekort" kwam.

Vandaag:
-Schroefautomaat
-haakse slijper
-slagschroevendraaier
-accuboor
-accuklopboor
-cirkelzaag

Heb je er al 6 in gebruik en 1 reserve, dat is dus kut....
En komende half jaar gaan er denk ik 4 de kliko in omdat ze op zijn....
pi_148366070
Ff heel erg offtopic...

Maar mijn vader heeft artrose en heeft dus een kniebrace en enkelbrace nodig, hebben jullie een (top)merk (prijs maakt niet veel uit), die jullie aanraden?
  maandag 5 januari 2015 @ 19:54:20 #210
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148366416
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:45 schreef hans1985 het volgende:
Ff heel erg offtopic...

Maar mijn vader heeft artrose en heeft dus een kniebrace en enkelbrace nodig, hebben jullie een (top)merk (prijs maakt niet veel uit), die jullie aanraden?
Ik heb er een van 3-Tex voor mijn kruisband. Kost ongeveer een euro of 100 maar gaat al vlot 3 jaar mee met het voetbal
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148366446
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:38 schreef hans1985 het volgende:
Had nog 2 6000 MaH accu's besteld.
Hans, zijn dat imitatie accu`s ?
6Ah klinkt wel leuk voor mijn DeWalt....
pi_148366812
Waarom dat pasje ervoor?

Daar was vandaag m'n eindejaars aankoop! *O*



Net klein stukje gezaagd, kwaliteits ding denk ik! ^O^ Bizar weinig trillingen maar wel als een mes door de boter in een stukkie hout. Klusjes genoeg, eerste wordt de tikkende CV leidingen verhelpen. Daarna een minder fijn klusje in de badkamer (voegen gescheurd in een kleine wand ;() en dit voorjaar maar eens zien hoe 'ie bevalt als schuurmachine voor de moeilijke hoekjes, naast de Rupes.

Gisteren bij Ecotools ook nog wat extra accessoires besteld om te proberen.
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 20:10:58 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148366998
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef 4wood het volgende:
Waarom dat pasje ervoor?

Referentie voor de grootte
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148366999
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:54 schreef techcom het volgende:

[..]

Ik heb er een van 3-Tex voor mijn kruisband. Kost ongeveer een euro of 100 maar gaat al vlot 3 jaar mee met het voetbal
maten s, m,l,xl, xxl

Mijn vader is 1,70, weegt 85 kilo...

suggesties?
  maandag 5 januari 2015 @ 20:11:48 #215
183570 Stage
Tuinder..
pi_148367040
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef 4wood het volgende:
Waarom dat pasje ervoor?

Om de hoogte van de accu aan te geven.

Mooie multitool trouwens.. (schaatsen ook uit de bonus?)
  maandag 5 januari 2015 @ 20:12:07 #216
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148367060
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:10 schreef hans1985 het volgende:

[..]

maten s, m,l,xl, xxl

Mijn vader is 1,70, weegt 85 kilo...

suggesties?
ik heb een L , ik ben 1,86 en weeg 89 kilo
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148367069
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:55 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hans, zijn dat imitatie accu`s ?
6Ah klinkt wel leuk voor mijn DeWalt....
Immitaties, gaan langer mee dan origineel, althans bij makita.

Bestel al 2 jaar hier:
http://www.gdejongh.nl/accu%26%23039%3Bs+voor+gereedschap/dewalt

vlotte levering, goede snelle response email, top zaak.
pi_148367123
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:12 schreef techcom het volgende:

[..]

ik heb een L , ik ben 1,86 en weeg 89 kilo
ze hebben links en rechts optie.

Is het links als ik vanuit mijn punt kijk naar vader of links vanaf mijn vader?
  Knikkerking maandag 5 januari 2015 @ 20:15:49 #219
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148367210
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:29 schreef hans1985 het volgende:

Dat dacht ik ook in den beginne. Er zijn zat mensen die duur spul kopen alleen om te showen. Of die hilti boxen kopen en bosch groen erin drukken.
Maar als je in Atmoz topic kijkt levert hij vakwerk af met zijn tools.
Nou, vakwerk wil ik niet direct zeggen hoor, maar heb er wel veel plezier aan en probeer er tevens het beste van te maken. Alhoewel dat ook nog wel eens wil tegen vallen O-) En bovendien leer ik bijna iedere dag hier in KW weer wat bij, dus vakwerk kan ik per definitie (nog) niet leveren aangezien ik nog lang niet alles weet.

quote:
Atmoz heeft denk ik als hobby gereedschap en hij houdt van kwaliteit (bosch blauw). Voor consument doeleinden is het overdone maar als je je huis bouwt/verbouwt betaald goed gereedschap zich terug. Of het nu Bosch blauw, makita of dewalt van de prof line is, spul gaat 15 jaar zeker mee. En het zal zijn hobby zijnj, gereedschap. Snap hem heel goed. Hij gaat voor kwaliteit en mooi spul. Beter 1x een duurzame koop dan knaken materiaal. Ik spendeer ook duizenden euro's aan gereedschap. Dan is het wel geen bosch blauw maar kwalitatief wel gelijk (al neemt atmoz soms wat luxers/mooiers).

Enige verschil is dat ik mijn gereedschap echt beroepsmatig gebruik. Ik spendeer gerust paar honderd euro aan een zaag, maar dan weet ik dat ik beter en sneller werk en dus geld terug verdien.
En eerlijkheidshalve ben ik ook een tool freak.
Ik heb op de bouw een afkortzaag, invalzaag, slagmoeraanzetter staan. En ik kan dat spul en meer lenen als ik een kick geef. Toch koop ik het, gewoon omdat het makkelijk maar vooral mooi is.

Goede tools gaan een levenlang mee en kun je geld mee verdienen of uitsparen.

En ik moet zeggen dat ik soms door atmoz en anderen word aangestoken. Vond systainers eerst onzin maar heb er nu 1 en er komen er deze week nog 4 of 5 binnen :')
Haha, dat aangestoken worden werkt beide kanten op he :P En bij mijn andere grote hobby (Home Theater, audio/video) spreken we allemaal van het zogenaamde "HT-virus" wat men oploopt als je teveel naar andermans AV-apparatuur kijkt. Ook errrrrrg aanstekelijk kan ik je vertellen :') >:) Mensen zijn er ziek door geworden, hebt last van de zogenaamde "WAF-factor" of wat dan ook..

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:31 schreef usernaamvergeten het volgende:
Invalzaag is verzonden, krijg 'm als het goed is morgen binnen *O* Kan ik mooi meteen beginnen met het maken van een tv meubel.
Fijn om mee te werken. Had voorheen nog nooit zo'n ding in handen gehad, maar na er 1x mee gezaagd te hebben wist ik dat ik deze wel vaak ga gebruiken.

quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:33 schreef derLudolf het volgende:

Ja ook uit Duitsland ja. ¤100 goedkoper als bij Toolmax. Wat betaal jij doorgaans aan verzendkosten? Waar ik heb besteld zou het ¤40 moeten kosten (¤20 voor de tafel en ¤20 voor de zaag). Hen hem nu bij mijn oom en tante laten bezorgen, dus hal ik hem zaterdag even op.
Uhmm, dat verschilt. Soms ¤ 9,90 soms ¤ 15,- en soms niets. (zoals vandaag met de afkortzaag). En voor écht gekke dingen heb ik ook een Duits adresje via m'n ouders. Die kunnen dat dan enkele dagen later daar ophalen als het moet.

quote:
Had jij die lamellofrees nou al? Daar had je laatst ook naar gekeken?
Wel besteld, maar nog niet gearriveerd. Zal over een kleine week hier zijn ongeveer.
Had 'm overigens gisteren zeer goed kunnen gebruiken al.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:38 schreef hans1985 het volgende:
Had nog 2 6000 MaH accu's besteld.

Sow! Dat kost ook wat, niet?
6AH miljoen miljard dat best veel :7

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:45 schreef hans1985 het volgende:
Ff heel erg offtopic...

Maar mijn vader heeft artrose en heeft dus een kniebrace en enkelbrace nodig, hebben jullie een (top)merk (prijs maakt niet veel uit), die jullie aanraden?
[offtopic]
Ik heb geen idee, maar wat een toeval: ik moet morgenvroeg naar de huisarts voor m'n knie.... 't ding is redelijk dik opgezwollen en voelt aan als een kachel die goed gestookt is -O- Gewoon ineens, spontaan, weet niet wat er gebeurt is, maar lopen gaat moeizaam.
  maandag 5 januari 2015 @ 20:15:58 #220
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148367220
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:13 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ze hebben links en rechts optie.

Is het links als ik vanuit mijn punt kijk naar vader of links vanaf mijn vader?
zoals jij met je hoofd naar je eigen knieën kijkt en dan links of rechts
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148367228
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Referentie voor de grootte
idd, was wel ff slik, das groot :+

Maar zal wel heerlijk werken, morgen gaan ze in de laders en dan daarna mogen ze direct aan werk, heel veel werk :+
pi_148367560
quote:
0s.gif [b]Op maandag 5 januari 2015 20:15 schreef Atmoz het volgende:
[offtopic]
Ik heb geen idee, maar wat een toeval: ik moet morgenvroeg naar de huisarts voor m'n knie.... 't ding is redelijk dik opgezwollen en voelt aan als een kachel die goed gestookt is -O- Gewoon ineens, spontaan, weet niet wat er gebeurt is, maar lopen gaat moeizaam.
Die nieuwe zaag van je weegt 32 kg, pas maar op dat je niet spontaan last van je rug krijgt....
pi_148367563
Mijn vader was van weekend "ziek" werd duizelig onder de douche. Heeft nu wat meer problemen met zijn rechterarm en been. Het kan een griep zijn, daardoor kun je last krijgen van spieren en gewrichten. Maar kan ook kleine beroerte zijn. Zijn motoriek en spraak heeft niks te "lijden" gehad. Hij is rechtshandig en 80 jaar. En in die 80 jaar heeft hij 68 jaar 10 tot 12 uur pd keihard gewerkt. Kan dus slijtage/artrose zijn maar ook kleine CVA. Ben er niet gerust op, moeder is 6 jaar geleden overleden aan een CVA. Dus hij heeft mij moeten beloven dat hij morgen direct naar huisarts gaat, fysio en al weet ik niet meer.

Maar mijn pa is een taaie, dus zal wel goed komen. Ik denk dat combi is van "griep", kou, atrose. Maar dat mogen de experts gaan vast stellen. Zal erop toezien dat de beste en duurste onderzoeken van stal worden gehaald.

Maar knaagt wel, mijn vader is geestelijk nog 100% alleen zijn lichaam gaat hem in de steek laten :(
pi_148367838
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:11 schreef Stage het volgende:

[..]

Om de hoogte van de accu aan te geven.

Mooie multitool trouwens.. (schaatsen ook uit de bonus?)
Goh, ja. Helder lichtje weer... :X

Schaatsen heb ik al wat jaartjes, ook fijn gereedschap hoor, maar die moesten ff geslepen worden (niet met de multitool overigens :9)
  Knikkerking maandag 5 januari 2015 @ 20:30:24 #225
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148367844
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef bluemoon23 het volgende:

Die nieuwe zaag van je weegt 32 kg, pas maar op dat je niet spontaan last van je rug krijgt....
Haha, ja ook dát nog ;)
Verstandiger om zo'n (lomp / onhandig) ding met 2 man te tillen.
Ik hoef het gelukkig niet steeds naar een locatie te sleuren, dus dat valt weer mee.
Maargoed, eerst die knie maar eens fixen, kan nu niet goed klussen daardoor, dan dát is wel vervelend!

Shit situatie Hans. Sterkte voor je pa ^O^
pi_148368431
Hmm, Die accu's van Hans vallen ook nog maar net binnen de arbogrens ( wanneer ze onder een machine hangen ) ;)
pi_148368746
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:30 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Haha, ja ook dát nog ;)
Verstandiger om zo'n (lomp / onhandig) ding met 2 man te tillen.
Ik hoef het gelukkig niet steeds naar een locatie te sleuren, dus dat valt weer mee.
Maargoed, eerst die knie maar eens fixen, kan nu niet goed klussen daardoor, dan dát is wel vervelend!

Shit situatie Hans. Sterkte voor je pa ^O^
Zou wel uitkijken naar mooi bokje atmoz.

deze is dan van dewalt maar idee is goed.

Net voor mijn vader braces besteld, zeg maar de hilti onder de braces ;)
Duurder hadden ze niet, anders laat die maar wat op maat maken.
Kan daar slecht tegen, man heeft leven keihard gewerkt, goed voor iedereen en dan is zijn lichaam op. Hij betaald nog uit eigen zak een ZZP-er die mij helpt, omdat hij het zo'n goede vent vind en anders bang is dat die te weinig verdient :S (en zelf rijdt die in een auto rond die eigenlijk 2 jaar geleden al naar de sloop moest.)
pi_148368806
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:15 schreef techcom het volgende:

[..]

zoals jij met je hoofd naar je eigen knieën kijkt en dan links of rechts
Thanx info, enkels en knieën vader opgemeten. Maar jouw schatting van knie brace klopte perfect.
Spul besteld, bedankt voor je info!
  maandag 5 januari 2015 @ 21:02:42 #229
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148369186
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:52 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Thanx info, enkels en knieën vader opgemeten. Maar jouw schatting van knie brace klopte perfect.
Spul besteld, bedankt voor je info!
Graag gedaan !!! Daar is een forum voor hé. Hopelijk is je vader snel beter
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148369514
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:02 schreef techcom het volgende:

[..]

Graag gedaan !!! Daar is een forum voor hé. Hopelijk is je vader snel beter
Hoop het ook, januari krijgt die nieuwe knie ;)

Btw, ik zoek een "montage" trap.Plafond hoogte is 260, ik ben 1,93 dus mis net wat hoogte. Ik zoek dus een trapje die tot max 1 meter gaat, dubbelzijdig (dus aan beide kanten treden). Minimaal toch wel 60 cm hoogte. Geen huishoudtroep maar iets degelijks. Mag inklapbaar zijn, maar ook 1 geheel.

Iemand suggesties?
  maandag 5 januari 2015 @ 21:16:13 #231
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148369740
ik had zo'n trapje toen ik nog als tegelzetter werkte, 2 treden aan beide zijde.
wij noemden dat toen een stukadoorstrapje,
zoiets bedoel jehttp://www.toolware-geree(...)ccfa84ccea9342b139be
Die ik toen standaard in de bus had was ook inklapbaar, maar weet het merk niet meer
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 21:49:01 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148371285
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:10 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Hoop het ook, januari krijgt die nieuwe knie ;)

Btw, ik zoek een "montage" trap.Plafond hoogte is 260, ik ben 1,93 dus mis net wat hoogte. Ik zoek dus een trapje die tot max 1 meter gaat, dubbelzijdig (dus aan beide kanten treden). Minimaal toch wel 60 cm hoogte. Geen huishoudtroep maar iets degelijks. Mag inklapbaar zijn, maar ook 1 geheel.

Iemand suggesties?
Zoiets bedoel je als montagetrap :?
http://www.laddershop.nl/(...)treden-geanodiseerd/

Of iets groters ;)

http://www.laddershop.nl/(...)e-trap-2-x-2-treden/
pi_148371377
Montagetrap - weer zoiets dat ik had moeten kopen op dag één...
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 21:52:27 #234
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148371475
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef Gieliovd het volgende:
Montagetrap - weer zoiets dat ik had moeten kopen op dag één...
Grootste voordeel is dat je er gewoon aan beide zijden "tegen op" kunt lopen; werkt vaak vele malen sneller. Menig installateur gebruikt ook dit soort trappen. ^O^
pi_148371532
Ik heb ook zo`n dubbele trap 8 treden ofzo ideaal.
pi_148371813
die op laddershop kwam ik tegen maar ik google bedrijf en kwam teveel klachten tegen.
heb gekozen voor stucadoorstrap, een geheel, geen klapbare delen.
3 treden, 75 cm hoog, 52 cm breed en 4 kilo (alu).

Daar red ik mij wel mee, Ik heb wel een luxe trap, kamersteiger en 3-delige uitschuifladder maar deze ontbrak nog. En bij montage is zo'n grote ladder net wat onhandig. Deze is ideaal.

Prijs viel mij wel tegen, 100 euro voor zo'n klein kut ding. Zag ze ook voor 30 a 40 maar dan had ik het idee dat het een week te gebruiken was en daarna oud ijzer.

ploatje, niet heel spannend...

pi_148372000
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grootste voordeel is dat je er gewoon aan beide zijden "tegen op" kunt lopen; werkt vaak vele malen sneller. Menig installateur gebruikt ook dit soort trappen. ^O^
Als ik tijd heb ga ik deze wel modden. Boor ik in midden aan weerszijden 2 gaten (elke kant 2) en dan twee staven omhoog met daarop een bakje waarop ik tool en bevestiging materiaal kan leggen.
pi_148372085
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ook zo`n dubbele trap 8 treden ofzo ideaal.
die heb ik ook met wieltjes, erg ideaal maar in beperkte ruimtes met weinig ruimte net wat onhandig, knalde de laatste dagen overal met ding tegenaan.
Irritatiefactor werd te groot... dus maar bestellen ;)
pi_148373588
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:06 schreef 4wood het volgende:
Waarom dat pasje ervoor?

Daar was vandaag m'n eindejaars aankoop! *O*

[ afbeelding ]

Net klein stukje gezaagd, kwaliteits ding denk ik! ^O^ Bizar weinig trillingen maar wel als een mes door de boter in een stukkie hout. Klusjes genoeg, eerste wordt de tikkende CV leidingen verhelpen. Daarna een minder fijn klusje in de badkamer (voegen gescheurd in een kleine wand ;() en dit voorjaar maar eens zien hoe 'ie bevalt als schuurmachine voor de moeilijke hoekjes, naast de Rupes.

Gisteren bij Ecotools ook nog wat extra accessoires besteld om te proberen.
Nice, lekker compleet meteen. :9
En een rupes overwoog ik ook nog toen ik naar een vlakschuurmachine op zoek was, werd uiteindelijk de festool die qua binnenwerk geloof ik precies hetzelfde is.

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:12 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Immitaties, gaan langer mee dan origineel, althans bij makita.

Bestel al 2 jaar hier:
http://www.gdejongh.nl/accu%26%23039%3Bs+voor+gereedschap/dewalt

vlotte levering, goede snelle response email, top zaak.
Heb hem opgeslagen, als de mijne aan vervanging toe zijn zal ik die ook eens bestellen. :)
pi_148374272
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:58 schreef hans1985 het volgende:
die op laddershop kwam ik tegen maar ik google bedrijf en kwam teveel klachten tegen.
heb gekozen voor stucadoorstrap, een geheel, geen klapbare delen.
3 treden, 75 cm hoog, 52 cm breed en 4 kilo (alu).

Daar red ik mij wel mee, Ik heb wel een luxe trap, kamersteiger en 3-delige uitschuifladder maar deze ontbrak nog. En bij montage is zo'n grote ladder net wat onhandig. Deze is ideaal.

Prijs viel mij wel tegen, 100 euro voor zo'n klein kut ding. Zag ze ook voor 30 a 40 maar dan had ik het idee dat het een week te gebruiken was en daarna oud ijzer.

ploatje, niet heel spannend...

[ afbeelding ]
Hehe, ik heb hier in huis 2 van deze jongens staan van maarliefst ¤9,99 p/st. :+

Ben zelf ook tegen de 2mtr dus kan precies bij het plafond als ik erop sta, als ze de verbouwing overleven dan vind ik het al prima. :P
  maandag 5 januari 2015 @ 22:47:03 #241
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_148374395
Geld pc hardware ook ? :) ( om klussen te doen aan de pc offcourse, en dit is inboedel :))

een SSD aangeschaft, nieuwe (redelijk basic Sennheiser) headset (heb al 3 jaar een 5.1 Roccat, maar begint het te begeven en is zwaaaar)
Verder een nieuwe R9 290 videokaart en een draadloze xbox controller voor de pc.

Leuke update's al zeg ik het zelf! :)

Binnenkort wil ik gaan beginnen met het zelf (redelijk simpele, dat wel) maken van een kast voor mijn kleren en boeken, in plaats van de bij elkaar geraapte zooi. Iemand tips?
Wil 18mm MDF gaan gebruiken, tools / schroeven, verzinken?
Cirkel zaag leek me wel van toepassing evenals het verzinken van schroeven, wat voor schroeven?
Deurtjes heb ik nog niet goed genoeg over na gedacht.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_148376109
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:12 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Immitaties, gaan langer mee dan origineel, althans bij makita.

Bestel al 2 jaar hier:
http://www.gdejongh.nl/accu%26%23039%3Bs+voor+gereedschap/dewalt

vlotte levering, goede snelle response email, top zaak.
Geen dikke DeWalt accu's voor 18v li-ion :(
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 00:40:37 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148378418
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:12 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Immitaties, gaan langer mee dan origineel, althans bij makita.

Bestel al 2 jaar hier:
http://www.gdejongh.nl/accu%26%23039%3Bs+voor+gereedschap/dewalt

vlotte levering, goede snelle response email, top zaak.
Dankje voor die link :) Nu zijn mijn accu's nog bij lange na niet af maar toch, de 18V 1.3Ah accu's van m'n accuboor zijn soms sneller leeg dan je lief is.

Ik heb bij aanschaf van mijn boormachine bewust gekozen voor Bosch blauw omdat had gelezen dat zei Panasonic accu cellen zouden gebruiken, die als zeer goed bekend staan. Klopt dit nog steeds?

Met de namaak accu met Panasonic cellen heb je dus eigenlijk kwalitatief net zulke goede cellen als een nieuwe accu?

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:47 schreef -Richard- het volgende:
Wil 18mm MDF gaan gebruiken, tools / schroeven, verzinken?
Cirkel zaag leek me wel van toepassing evenals het verzinken van schroeven, wat voor schroeven?
Deurtjes heb ik nog niet goed genoeg over na gedacht.
MDF is 'kops' niet zo heel sterk, ik zou gaan voor een combinatie van verlijmen en deuvels of schroeven. Schroeven zou ik niet te dik pakken: 3,5 of 4 mm van een goed merk zoals Heco.

Ik gebruik veel van hun Unix serie, deze hebben een zelfverzinkende kop. In massief (zacht)hout heb ik ook nooit last van splijten, terwijl ik ook best veel grote (4,5*50 en 5*70) weg draai ;)
http://www.schroevenkopen(...)_id=10000017&lang=NL

[ Bericht 32% gewijzigd door derLudolf op 06-01-2015 00:50:16 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148382583
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:47 schreef -Richard- het volgende:
Geld pc hardware ook ?
Nee ;)

quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:47 schreef -Richard- het volgende:
Binnenkort wil ik gaan beginnen met het zelf (redelijk simpele, dat wel) maken van een kast voor mijn kleren en boeken, in plaats van de bij elkaar geraapte zooi. Iemand tips?
Wil 18mm MDF gaan gebruiken, tools / schroeven, verzinken?
Cirkel zaag leek me wel van toepassing evenals het verzinken van schroeven, wat voor schroeven?
Deurtjes heb ik nog niet goed genoeg over na gedacht.
Als het een eenmalig project is kan je ook gewoon je platen op maat laten zagen bij de gamma/praxis (nauwkeuriger dan goedkope cirkelzaag), anders is een cirkelzaag wel handig. MDF zou ik naast schroeven ook lijmen, wordt anders echt niet stevig. Wel even voorboren (niet te diep) en voor het verzinken kan je een souvereinboor nemen, al is dit met MDF niet echt nodig.
Kijk anders even op woodworking.nl voor inspiratie hoe je een stevige kast in elkaar kan zetten. En als je er niet uitkomt kan je natuurlijk even een topic aanmaken. Winkelhaak heb je wel nodig, ook een scherp potlood.

Succes :)
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:02:23 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148383329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:22 schreef usernaamvergeten het volgende:

Als het een eenmalig project is kan je ook gewoon je platen op maat laten zagen bij de gamma/praxis (nauwkeuriger dan goedkope cirkelzaag), anders is een cirkelzaag wel handig.
Mee eens.

quote:
Wel even voorboren (niet te diep) en voor het verzinken kan je een souvereinboor nemen
Deze bedoel je? Dat is toch 'gewoon' een verzinkboor?

quote:
Winkelhaak heb je wel nodig, ook een scherp potlood.
:Y
Koop een redelijk zware winkelhaak. Die blijft ook beter liggen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:05:20 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148383371

[img]https://www.basvanzanten.nl/images/718682-stanley-waterpas-kunststof-abs-600mm-3l-1-ab2753b66fc04120b9551c565eccf2e7.jpg/img]
[img=500,500]http://www.toolmax.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/30-656.jpg[/img]

Zag alleen pas toen ik de waterpas kreeg dattie van kunstof was :')

Die afstandsmeter is best grappig. Makkelijk even iets meten als je maar 1 hand vrij hebt enzovoorts. ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148384234
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:02 schreef derLudolf het volgende:
Deze bedoel je? Dat is toch 'gewoon' een verzinkboor?
Ja, dat is een souvereinboor ofwel een verzinkboor.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:49:23 #248
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148384294
Souvereinen klinkt wel veel professioneler dan verzinken ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148386054
Ik heb vorig jaar mijn Stanley waterpasje in de tuin misbruikt als rei en ik geloof niet dat hij nog erg nauwkeurig is. En aangezien mijn Sola AZB 150cm erg bevalt heb ik z'n kleine broertje in 60cm besteld:



En voor bovenop m'n L-BOXX stapel deze EHBO-kit:

  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:05:01 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148401146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef RB42 het volgende:
Ik heb vorig jaar mijn Stanley waterpasje in de tuin misbruikt als rei en ik geloof niet dat hij nog erg nauwkeurig is. En aangezien mijn Sola AZB 150cm erg bevalt heb ik z'n kleine broertje in 60cm besteld:

[ afbeelding ]

En voor bovenop m'n L-BOXX stapel deze EHBO-kit:

[ afbeelding ]
Hebben ze die kant en klaar? Grappig :) .
Ik heb vandaag in de inhoud van mijn koffer binnen gekregen.



Beetje overkill qua inhoud (3 mitella's bijv. :') ) dus ik heb de verbandkoffer wat uitgedund en de overtollige zaken komen er achter te liggen als aanvul supplies indien nodig.
pi_148401583
Kerstman was beetje te laat...


veel doosjes...


BTI koffers.

past mooi op elkaar:


Festool invalzaagje, plus 2 geleiders ebn koppels:



Koffers maar van inhoud voorzien:





Oook maar ff een gatenboorsetje vandaag gekocht met een extra 76 mm boor voor wcd holle wand dozen.


Dewalt zaagje plus bok... zo nog ff vastbouten...



Gvd, mag de aanhanger er voor zetten om al verpakkingsmateriaal af te voeren :(



Deze week nog paar pakketjes :')
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 20:24:27 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148402045
Ziet d'r weer erg goed uit hier!

Flink wat spul erbij 8-)

Ook die 2 EHBO koffers _O_ sjiek dat ze zelfs zoiets maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:05 schreef kanovinnie het volgende:

Die afstandsmeter is best grappig. Makkelijk even iets meten als je maar 1 hand vrij hebt enzovoorts. ^O^
Zeker handig ding. Heb de mijne ook al best vaak gebruikt. Vaker dan ik zelf dacht hem te gaan gebruiken O-)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:25:49 #253
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148402120
Wat is het voordeel van een invalzaag tov een cirkelzaag?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 20:31:52 #254
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148402389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is het voordeel van een invalzaag tov een cirkelzaag?
Hele goede stofafzuiging, Veel stiller, veiliger, veel makkelijker om te beginnen met zagen (gewoon op de plek zelf beginnen), fijner op de geleider te zetten omdat je hem gewoon erop kunt zetten, tja is beetje lastig uit te leggen...

Ik vind het in ieder geval echt een ontzettende vooruitgang 8-) ^O^

[edit]
En natuurlijk de mogelijkheid om heel makkelijk een gat midden uit een plaat te halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Atmoz op 06-01-2015 20:44:42 ]
pi_148402428
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is het voordeel van een invalzaag tov een cirkelzaag?
Plaat 125 maar je moet 120 cm hebben. Via tafelmaat kan maar met invalzaag met geleiders gaat stuk makkelijker. Duw maar eens een plaat van 225 breed over tafelzaag. Dat gaat niet lekker. En wij hebben de duurste dewal die er is met laser. Precisie en gemak.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:34:14 #256
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_148402538
Die DeWalt zaagbok is echt een super uitvinding !! ik gebruik hem regelmatig thuis met het klussen.
Zo opgezet en afgebroken en neemt weinig ruimte in beslag
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_148402592
Invalzaag binnen gekregen vandaag, wat een TOPDING *O* ^O^

Zaagt bijzonder nauwkeurig en is eenvoudig in het gebruik. Meteen een plaat aan gort gezaagd, alles haaks en precies op maat.

Zo te zien heeft Hans 'm ook binnen. Geniet er maar van ;)
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 20:38:33 #258
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148402788
Ik vind mijn invalzaag ookal zo mega relax. Echt zooo smooth als dat ding zaagt 8-) Had de eerste keer niet eens door dat ik al een flinke snede had gezaagd. Dacht dat hij niet het hout in was gegaan zo soepel ging het. Ook het voortbewegen gaan vele malen fijner dan een normale cirkelzaag. Ben echt blij dat ik 'm gekocht heb. Denk dat die cirkelzaag niet veel meer te doen gaat krijgen O-)
pi_148402985
Wat is t verschil dan tussen een invalzaag en een normale handcircelzaag?

Hmm, als ik even snel google is t enige verschil dat bij een normale circelzaag de zaag vast zit in het frame, en bij een invalzaag er een mechanisme zit die zorgt dat je m omhoog kan halen, klopt dat?

Iig, zon ding moet ik ook nog hebben. :9 icm een lange geleiderail.
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 20:48:40 #260
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148403402
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:41 schreef Makrolon het volgende:
Wat is t verschil dan tussen een invalzaag en een normale handcircelzaag?

Hmm, als ik even snel google is t enige verschil dat bij een normale circelzaag de zaag vast zit in het frame, en bij een invalzaag er een mechanisme zit die zorgt dat je m omhoog kan halen, klopt dat?

Nee, dat is niet het enige verschil, lees mijn reactie ergens hierboven nog eens :)
Er zijn meer verschillen, maar wat je noemt is wel het belangrijkste.

quote:
Iig, zon ding moet ik ook nog hebben. :9 icm een lange geleiderail.
Moet je echt doen. Heb er zelf 2 geleiders bij van 1.6m die je makkelijk en snel aan elkaar kan maken. Wat een mogelijkheden ^O^ Je krijgt er serieus geen spijt van, als ik eerder had geweten dat zoiets bestond had ik hem al laaaang geleden gekocht.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:50:53 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148403538
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:32 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Plaat 125 maar je moet 120 cm hebben. Via tafelmaat kan maar met invalzaag met geleiders gaat stuk makkelijker. Duw maar eens een plaat van 225 breed over tafelzaag. Dat gaat niet lekker. En wij hebben de duurste dewal die er is met laser. Precisie en gemak.
Ik snap hier geen bal van om eerlijk te ziin. Ik bedoel een handcirkelzaag he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148403565
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:48 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het enige verschil, lees mijn reactie ergens hierboven nog eens :)
Er zijn meer verschillen, maar wat je noemt is wel het belangrijkste.

Ja, had ik gelezen. Maar was meer benieuwd naar de fysieke verschillen, wat zorgt er voor dat ie precieser is enzo.
[..]

Moet je echt doen. Heb er zelf 2 geleiders bij van 1.6m die je makkelijk en snel aan elkaar kan maken. Wat een mogelijkheden ^O^ Je krijgt er serieus geen spijt van,

Ga ik ook zeker doen als de garage af is en ik ruimte heb om er fatsoenlijk mee aan de slag te gaan.

als ik eerder had geweten dat zoiets bestond had ik hem al laaaang geleden gekocht.

Beetje t zelfde verhaal als met de slagschroevendraaier? :+
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 20:56:55 #263
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148403818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:51 schreef Makrolon het volgende:


Beetje t zelfde verhaal als met de slagschroevendraaier? :+

Haha, goed onthouden ;) maar inderdaad: exact zo! En waarschijnlijk krijg ik datzelfde weer met de lamellenfrees zodra die binnen komt. Zijn eigenlijk de 3 tools die ik eerder niet wist dat ze er waren of wat het precies was (nooit in verdiept toen).

Mooi toch om steeds zulke gave spullen te ontdekken?! Voel me soms net een kind in een snoepwinkel, of mezelf vroeger in de Bart Smit tussen de Lego :7 O+ *O*
pi_148404496
Speaking about invalzagen, ik heb mijn Bosch vandaag binnen gekregen, met de twee 1600mm geleiderails, koppelstuk en tas. Jammer dat ik er pas in het weekend mee kan spelen :)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:15:49 #265
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148404865
Grootste verschil tussen cirkel en invalzaag is dat de invalzaag echt de machine is om plaatmateriaal te zagen. Echter inkepingen zagen in massieve balken e.d. is met een cirkelzaag weer veel eenvoudiger en beter te doen. Afkorten en dergelijke is ook stukken makkelijker, sneller en veiliger te doen met een cirkelzaag.

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:24 schreef Atmoz het volgende:
Ziet d'r weer erg goed uit hier!

Flink wat spul erbij 8-)

Ook die 2 EHBO koffers _O_ sjiek dat ze zelfs zoiets maken.

[..]
Die van mij heb ik zelf "gemaakt" ;) , als in, grijze systainer met rode knop besteld, daar een los plaatje met dat witte kruis besteld en er in gelijmd. De inhoud heb ik ook los besteld.
pi_148405444
Iemand hier bestelde pas geleden een stabila waterpas, ik heb t hele topic doorgezocht maar kan m niet meer vinden... Welke waterpas was dat??
pi_148405697
Stabila R 300 was dat :)
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 21:33:30 #268
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148405723
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:15 schreef bleiblei het volgende:

Die van mij heb ik zelf "gemaakt" ;) , als in, grijze systainer met rode knop besteld, daar een los plaatje met dat witte kruis besteld en er in gelijmd. De inhoud heb ik ook los besteld.
Erg leuk gedaan dan ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:28 schreef Makrolon het volgende:
Iemand hier bestelde pas geleden een stabila waterpas, ik heb t hele topic doorgezocht maar kan m niet meer vinden... Welke waterpas was dat??
Dat was ik. Stabila R300. Helaas nog niet binnen, maar verwacht ze morgen :)

[edit] ah, net te laat O-)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:35:08 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148405794
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:15 schreef bleiblei het volgende:
Grootste verschil tussen cirkel en invalzaag is dat de invalzaag echt de machine is om plaatmateriaal te zagen. Echter inkepingen zagen in massieve balken e.d. is met een cirkelzaag weer veel eenvoudiger en beter te doen. Afkorten en dergelijke is ook stukken makkelijker, sneller en veiliger te doen met een cirkelzaag.

[..]

Die van mij heb ik zelf "gemaakt" ;) , als in, grijze systainer met rode knop besteld, daar een los plaatje met dat witte kruis besteld en er in gelijmd. De inhoud heb ik ook los besteld.
Klinkt logisch!

Bedankt voor de info mannen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148405823
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:33 schreef Atmoz het volgende:
Dat was ik. Stabila R300. Helaas nog niet binnen, maar verwacht ze morgen :)
Oh, ik kon het me van iemand anders herinneren :)
K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 12

Ik houd het bij Sola ;)
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 21:36:50 #271
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148405859
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:35 schreef RB42 het volgende:

[..]

Oh, ik kon het me van iemand anders herinneren :)
K&W / Meld hier je nieuwste klus(gereedschap) aanschaf ! Deel 12

Ik houd het bij Sola ;)
Ja was inderdaad net aan het denken... Volgens mij had bleiblei die ook gekocht, en ik erna :)

[edit] oh, maar dat is al heeeel lang geleden he :) enkele topics terug..

Ik was aan het twijfelen tussen Sola en Stabila, maar vond dat gele net iets mooier O+
pi_148406545
Man wat een mooi speelgoed hier. :9~
Ik zal ook maar een duit in het zakje doen, een koffer met uitvulplaatjes vandaag binnen gekregen. :)
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 21:57:52 #273
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148406877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:51 schreef Tom_ het volgende:
Man wat een mooi speelgoed hier. :9~
Ik zal ook maar een duit in het zakje doen, een koffer met uitvulplaatjes vandaag binnen gekregen. :)
[ afbeelding ]
Ook heel handig! Laatst nog aan gedacht, en ook nodig gehad. Maar door drukte vergeten te kopen. Waar heb je ze vandaan? En kun je ook kleinere porties kopen? Ik heb er niet wekelijks nodig, maar wel paar keer per jaar merk ik...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:59:45 #274
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148406964
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:51 schreef Tom_ het volgende:
Man wat een mooi speelgoed hier. :9~
Ik zal ook maar een duit in het zakje doen, een koffer met uitvulplaatjes vandaag binnen gekregen. :)
[ afbeelding ]
Waar heb je die gehaald? Ik heb binnenkort ook wat vulplaatjes nodig als ik een enkelsteens schuurtje ga isoleren (wordt nog een uitdaging, overal incl. hier op FOK geeft men tegenstrijdige adviezen :') ).
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 22:03:43 #276
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148407151
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef bleiblei het volgende:

Ik heb binnenkort ook wat vulplaatjes nodig als ik een enkelsteens schuurtje ga isoleren (wordt nog een uitdaging, overal incl. hier op FOK geeft men tegenstrijdige adviezen :') ).
Haha, dat heb ik laatst ook ondervonden ja. Met m'n garage isoleer topic O-)

Weetjewat: regel jij het eerst maar, dan kijk ik erna mooi bij jou af :D

Ben benieuwd of er ook porties van bijvoorbeeld 20 of 50 ofzo te koop zijn per maat...

[edit]

quote:
Thanks!!
Ziet er goed uit, morgen effe bestellen :)
pi_148407230
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:57 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ook heel handig! Laatst nog aan gedacht, en ook nodig gehad. Maar door drukte vergeten te kopen. Waar heb je ze vandaan? En kun je ook kleinere porties kopen? Ik heb er niet wekelijks nodig, maar wel paar keer per jaar merk ik...
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waar heb je die gehaald? Ik heb binnenkort ook wat vulplaatjes nodig als ik een enkelsteens schuurtje ga isoleren (wordt nog een uitdaging, overal incl. hier op FOK geeft men tegenstrijdige adviezen :') ).
Ik heb ze hier vandaan, was er op voorraad en had er al eerder iets besteld. Koffer ziet er ook erg degelijk uit. :)

edit: En nog een foto van de koffer zelf, voor de liefhebbers.


[ Bericht 6% gewijzigd door Tom_ op 06-01-2015 22:11:52 ]
pi_148407232
Mijn linkje heeft ze bijv. per 48 stuks.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:09:12 #279
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148407430
Oeh! Tnx!
Enne Atmoz, is goed, als je geduld hebt :P .
pi_148407457
Die bedoelde ik inderdaad! Waarom zijn jullie voor die gegaan? Wel een mooi ding. :9
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:11:58 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148407573
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:36 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja was inderdaad net aan het denken... Volgens mij had bleiblei die ook gekocht, en ik erna :)

[edit] oh, maar dat is al heeeel lang geleden he :) enkele topics terug..

Ik was aan het twijfelen tussen Sola en Stabila, maar vond dat gele net iets mooier O+
Oh nee, ik niet :P .
mijn waterpassen doen het nog prima. Als zijn het wel erg mooie :Y .
pi_148407811
Wou net zeggen, jij bent toch van de Sola's :)
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 22:22:02 #283
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148408017
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef bleiblei het volgende:
Oeh! Tnx!
Enne Atmoz, is goed, als je geduld hebt :P .
:D
Half 2015? ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:09 schreef Makrolon het volgende:
Die bedoelde ik inderdaad! Waarom zijn jullie voor die gegaan? Wel een mooi ding. :9
Je zegt het zelf al! En verder omdat die (net als Sola) super goed zijn. (Daar hebben wederom de Duitsers goed over nagedacht).
Check de reviews/filmpjes maar :)


quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:11 schreef bleiblei het volgende:

Oh nee, ik niet :P .
mijn waterpassen doen het nog prima. Als zijn het wel erg mooie :Y .
Ah, hmzz vergissing. Komt omdat hier veel te veel gekocht wordt de laatste tijd, dan weet ik niet meer wie nu wat heeft gekocht >:)
pi_148409935
Het meest gekochte gereedschap van de afgelopen weken hier is toch wel de invalzaag :)

En Atmoz heeft de Bosch met axial glide dus toch gekocht. Je kon er ook de klok op gelijkzetten ;)
Mooi ding. Ga je veel plezier aan beleven!
pi_148410186
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hebben ze die kant en klaar? Grappig :) .
Ik heb vandaag in de inhoud van mijn koffer binnen gekregen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beetje overkill qua inhoud (3 mitella's bijv. :') ) dus ik heb de verbandkoffer wat uitgedund en de overtollige zaken komen er achter te liggen als aanvul supplies indien nodig.
ziet er netjes uit. Moet ik ook is gaan maken.
pi_148410742
Even wat anders, deze blauwe boorhamer is hier ook best populair geloof ik.

Ik heb regelmatig dat de beitels/boren die ik uit de kop haal wat vettig zijn, en dan vooral als ik er een eindje mee heb zitten hameren. Dat moet toch ergens vandaan komen, doen jullie er regelmatig een beetje vet bij oid?
En dan gewoon een toefje kogellagervet net achter de SDS kop ofzo?
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 23:34:12 #287
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148411068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:
Het meest gekochte gereedschap van de afgelopen weken hier is toch wel de invalzaag :)
Echt he... Wel toevallig eigenlijk, of hebben we elkaar allemaal aangestoken ermee?!

quote:
En Atmoz heeft de Bosch met axial glide dus toch gekocht. Je kon er ook de klok op gelijkzetten ;)
Mooi ding. Ga je veel plezier aan beleven!
Ja, uiteindelijk toch maar wel he :Y
Vond 'm echt te gaaf. Moet gewoon de volgende keer niet meer zulke filmpjes en reviews kijken, want daar ga je in mee. Ben dan ook zeer benieuwd zodra die er is. Zal dan eens uitgebreid met een fatsoenlijke camera wat foto's maken 8-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:24 schreef Tom_ het volgende:
Even wat anders, deze blauwe boorhamer is hier ook best populair geloof ik.
[ afbeelding ]
Ik heb regelmatig dat de beitels/boren die ik uit de kop haal wat vettig zijn, en dan vooral als ik er een eindje mee heb zitten hameren. Dat moet toch ergens vandaan komen, doen jullie er regelmatig een beetje vet bij oid?
En dan gewoon een toefje kogellagervet net achter de SDS kop ofzo?
DFV2-28 "iedereen" heeft 'm :7

Klopt, dat heb ik ook pas geleden iemand horen zeggen hier. Even op zijn tijd wat vet bijsmeren. Heb zelf trouwens ook dat hij wat vet (zwart) loslaat na flink te hebben gebeiteld. Moet nog eens een potje halen dus.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 23:42:08 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148411292
Dan heb ik een vraagje aan iedereen over die GSB2-28 :+
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 2
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148411300
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:34 schreef Atmoz het volgende:
[..]

DFV2-28 "iedereen" heeft 'm :7

Klopt, dat heb ik ook pas geleden iemand horen zeggen hier. Even op zijn tijd wat vet bijsmeren. Heb zelf trouwens ook dat hij wat vet (zwart) loslaat na flink te hebben gebeiteld. Moet nog eens een potje halen dus.
Precies dat ja. Af en toe een beetje vet aan de SDS aansluiting van de beitel voor gebruik heb ik al ergens gelezen, zal ook vast geen kwaad kunnen. Moet nog wel een aantal sleuven uithakken voor CV en elektraleidingen en heb al wat meters ermee zitten hakken, zou een beetje jammer zijn als hij maar 1 project meegaat. :')
  Knikkerking dinsdag 6 januari 2015 @ 23:47:46 #290
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148411469
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:42 schreef derLudolf het volgende:
Dan heb ik een vraagje aan iedereen over die GSB2-28 :+
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 2
Die bestaat niet ;)

Ik was niet helemaal correct. Het is:

GBH 2-28 DFV

[edit]

Pfew.... Daar heb ik nu echt geen idee van. Ik gebruik hem vooral om te boren en dingen af te breken of sleuven in de kappen. Hoe dat met tegels zit weet ik niet. Denk je dat hij daar misschien te zwaar c.q. Lomp voor is? Want je krijgt er alles mee kapot he... Enne, variolock, is dat niet gewoon dat je het draaien kunt stopzetten? Dus om te beitelen zegmaar?


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:42 schreef Tom_ het volgende:

Precies dat ja. Af en toe een beetje vet aan de SDS aansluiting van de beitel voor gebruik heb ik al ergens gelezen, zal ook vast geen kwaad kunnen. Moet nog wel een aantal sleuven uithakken voor CV en elektraleidingen en heb al wat meters ermee zitten hakken, zou een beetje jammer zijn als hij maar 1 project meegaat. :')
Tja, zou het zó snel gaan?
Of maak je er echt lange dagen mee?
Als ik bij mezelf kijk zal het wel niet zo'n vaart lopen denk ik.
Maargoed, toch alvast wat vet halen. Kan nooit kwaad natuurlijk :)
pi_148413043
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:47 schreef Atmoz het volgende:
Hoe dat met tegels zit weet ik niet. Denk je dat hij daar misschien te zwaar c.q. Lomp voor is? Want je krijgt er alles mee kapot he...
Niet overdrijven Atmoz, het is geen sloophamer van 10kg.
Mooie brede beitel gebruiken, machine beetje schuin houden, dan vliegen ze er zo af.
Of ze zitten muurvast en het worden allemaal kleine stukjes :X _O-
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 00:58:03 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148413259
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:47 schreef Atmoz het volgende:


Pfew.... Daar heb ik nu echt geen idee van. Ik gebruik hem vooral om te boren en dingen af te breken of sleuven in de kappen. Hoe dat met tegels zit weet ik niet. Denk je dat hij daar misschien te zwaar c.q. Lomp voor is? Want je krijgt er alles mee kapot he...
Eerlijk gezegd dacht ik te licht :+ Wist niet of hij wel gemaakt was om constant te beitelen. Kun je de slagkracht niet regelen? Of is die 2.8J er ook al als je de schakelaar een klein stukje indrukt


quote:
Enne, variolock, is dat niet gewoon dat je het draaien kunt stopzetten? Dus om te beitelen zegmaar?
Zoals ik uit dat plaatje begrijp niet...

Wat is jou ervaring wat betreft het boten van gaten in zachtere materialen en gaten kleiner dan 8mm? Als ik dat gereedschap tips topic eens terug blader werd volgens mij geschreven dat dit wel mee viel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 01:00:51 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148413328
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Niet overdrijven Atmoz, het is geen sloophamer van 10kg.
Mooie brede beitel gebruiken, machine beetje schuin houden, dan vliegen ze er zo af.
Of ze zitten muurvast en het worden allemaal kleine stukjes :X _O-
Oh zou wel moeten gaan met die machine? Zal eens een tegel proberen met hamer en beitel, kijken of ze heel blijven. Het zijn behoorlijk harde tegels, geen idee of die heel blijven of juist versplinteren
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148413601
Boren van 5 of 6 mm gaten wil best met zo,n ding, ik heb zelf ook een Bosch blauw boorhamer, wel wat ouder machientje maar goed.
Nog even terug gesurft naar jou vraag in het aanschaf van tools topic: je hebt het over 50m2 ?
Dat is wel aardig wat, ook een beetje zonde als je de levensduur van zo,n Bosch machientje aardig verkort met zo,n klus.
Je zou ook zo,n cheapass boorhamer bij de praxis/gamma kunnen kopen van ¤40 vaak zit daar ook nog 3 jaar garantie op.

Zo eentje als Gieliovd hier heeft gekocht K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 2
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:15 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Over goedkope boorhamers gesproken... net mijn Atlantic cheap ass China ding teruggebracht onder garantie (22-09-12) en een nieuwe gehaald welke in de aanbieding ligt. Dus een nieuwe Positec cheap ass China van ditmaal 850 watt (itt 710 eerder). Deze liggen hier in Praxis Gouda voor ¤22,50 in de aanbieding incl. 2 beitels, 3 boren, nieuwe koolborstels (wtf!), smeersel...

Blijkbaar gaat hij onder Manpower over de toonbank bij andere winkels. Praxis is een no-no-no-brand doos.

[ afbeelding ]


[ Bericht 34% gewijzigd door bluemoon23 op 07-01-2015 01:19:30 ]
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 07:43:41 #295
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148415933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:48 schreef bluemoon23 het volgende:

Niet overdrijven Atmoz, het is geen sloophamer van 10kg.
True, true ^O^
Maar ik ben nog niets tegen gekomen in/om mijn huis wat er niet mee lukte. Inclusief betonnen muurtje en fundering met vlechtwerk van m'n zwembad weghalen ;) Maargoed, het is en blijft een boorhamer! En het kan dus altijd bruter, veeeel bruter!

quote:
Mooie brede beitel gebruiken, machine beetje schuin houden, dan vliegen ze er zo af.
Of ze zitten muurvast en het worden allemaal kleine stukjes :X _O-
Voor dit werk gebruikte ik een beitel van (ik schat) 4 of 5 cm breed. Is dat wat je ermee bedoeld?

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:58 schreef derLudolf het volgende:

Eerlijk gezegd dacht ik te licht :+ Wist niet of hij wel gemaakt was om constant te beitelen. Kun je de slagkracht niet regelen? Of is die 2.8J er ook al als je de schakelaar een klein stukje indrukt

3,2J :)

Dju, ik kan me dit even niet door de geest halen. Is alweer enkele weken geleden dat ik er voor het laatst mee heb gebeiteld. Volgens mij kun je dat idd regelen, maar doe ik dat bij beitelen nooit.

quote:
Zoals ik uit dat plaatje begrijp niet...

Wat is jou ervaring wat betreft het boten van gaten in zachtere materialen en gaten kleiner dan 8mm? Als ik dat gereedschap tips topic eens terug blader werd volgens mij geschreven dat dit wel mee viel?
Ik boor er geregeld 6mm gaten mee in kalkzandsteen, gipsbeton, etc... Gaat perfect! Evenals wat grotere gaten in betonplaat.
pi_148416023
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd dacht ik te licht :+ Wist niet of hij wel gemaakt was om constant te beitelen. Kun je de slagkracht niet regelen? Of is die 2.8J er ook al als je de schakelaar een klein stukje indrukt

[..]

Zoals ik uit dat plaatje begrijp niet...

Wat is jou ervaring wat betreft het boten van gaten in zachtere materialen en gaten kleiner dan 8mm? Als ik dat gereedschap tips topic eens terug blader werd volgens mij geschreven dat dit wel mee viel?
Ik gebruik m voor gaten van 5 mm tot 22mm door betonnen vloeren. Daarnaast ook voor licht breekwerk (wandtegels, sleuven uithakken na het zagen). Voor lomp breekwerk en vloertegels koop ik elke drie jaar een goedkope breekhamer van de GPK, op dit moment een Xceed van de praxis. Doordat deze zwaarder is van gewicht hoef je minder te corrigeren en daarnaast blijft m'n boschhammer langer goed.
  woensdag 7 januari 2015 @ 08:34:01 #297
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148416365
Ik vind het maar een rare beredenatie, een andere machine kopen omdat anders je Bosch te hard slijt. Dat ding heb je toch gekocht om er mee te werken? Dan ga je toch voor een flinke klus niet je super fijne pro boorhamer vervangen voor een rotte gare chinees onding 8)7 .
Als een Bosch Blauw boorhamer niet ff 50m2 tegels eraf kan beitelen moeten ze zich kapot schamen bij Bosch.

Waar je alleen voor moet waken is dat je geen grote brokken puin opzij tilt met de beitel. Want daar krijg je een kromme as voor. En als ie erg heet wordt ff opzij leggen. Al zou dat laatste ook niet moeten kunnen imho.
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 08:40:16 #298
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148416422
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het maar een rare beredenatie, een andere machine kopen omdat anders je Bosch te hard slijt. Dat ding heb je toch gekocht om er mee te werken? Dan ga je toch voor een flinke klus niet je super fijne pro boorhamer vervangen voor een rotte gare chinees onding 8)7 .
Als een Bosch Blauw boorhamer niet ff 50m2 tegels eraf kan beitelen moeten ze zich kapot schamen bij Bosch.

Waar je alleen voor moet waken is dat je geen grote brokken puin opzij tilt met de beitel. Want daar krijg je een kromme as voor. En als ie erg heet wordt ff opzij leggen. Al zou dat laatste ook niet moeten kunnen imho.
Amen! _O_
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 11:05:41 #299
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148419569
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:43 schreef Atmoz het volgende:


Voor dit werk gebruikte ik een beitel van (ik schat) 4 of 5 cm breed. Is dat wat je ermee bedoeld?

Ja, zo'n tegelbeitel dus. Dan moet ik die hebben dus.

[..]

3,2J :)

Dju, ik kan me dit even niet door de geest halen. Is alweer enkele weken geleden dat ik er voor het laatst mee heb gebeiteld. Volgens mij kun je dat idd regelen, maar doe ik dat bij beitelen nooit.
[/quote]

Oké, vol gas dus :P Jouw projecten en nette werk kennende zat daar vast ook wel 'precisie breekwerk' tussen :)

quote:
Ik boor er geregeld 6mm gaten mee in kalkzandsteen, gipsbeton, etc... Gaat perfect! Evenals wat grotere gaten in betonplaat.
Top, gelukkig :) Laatst 4mm? gaatjes kopen boren met een vergelijkbare Makita in baksteen, ging eigenlijk ook prima.


quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind het maar een rare beredenatie, een andere machine kopen omdat anders je Bosch te hard slijt. Dat ding heb je toch gekocht om er mee te werken? Dan ga je toch voor een flinke klus niet je super fijne pro boorhamer vervangen voor een rotte gare chinees onding 8)7 .
Inderdaad en ik krijg al best snel last in mijn polsen als gereedschap overmatig trilt. Ook daarom wou ik een machine die net even wat beter ontworpen was ;)

quote:
Waar je alleen voor moet waken is dat je geen grote brokken puin opzij tilt met de beitel. Want daar krijg je een kromme as voor. En als ie erg heet wordt ff opzij leggen. Al zou dat laatste ook niet moeten kunnen imho.
Dank voor deze raad :)

Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga bestellen :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 11:22:49 #300
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148420074
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:05 schreef derLudolf het volgende:

Oké, vol gas dus :P Jouw projecten en nette werk kennende zat daar vast ook wel 'precisie breekwerk' tussen :)
Klopt. Ook redelijk dunne sleufjes ging goed. Daar heb ik zo'n sleuven-beitel (Heller) voor gekocht. Werkt echt super makkelijk ^O^

quote:
Top, gelukkig :) Laatst 4mm? gaatjes kopen boren met een vergelijkbare Makita in baksteen, ging eigenlijk ook prima.
4mm heb ik volgens mij nog niet in steen/beton gedaan.
Zou ook niet weten waarvoor dat zou moeten eigenlijk?
Waarvoor heb jij dat gedaan dan?

quote:
Inderdaad en ik krijg al best snel last in mijn polsen als gereedschap overmatig trilt. Ook daarom wou ik een machine die net even wat beter ontworpen was ;)
Dat is inderdaad een fijne feature van die machine. Redelijk trillings-arm.

quote:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens ga bestellen :Y
+/- ¤ 200,- in Duitsland. Incl. L-boxx 8-) (+ die extra boorkoop)
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 11:51:54 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148421010
Alweer een deeltje vol :) Binnen een week :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:22 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klopt. Ook redelijk dunne sleufjes ging goed. Daar heb ik zo'n sleuven-beitel (Heller) voor gekocht. Werkt echt super makkelijk ^O^
Dat wou ik horen :P

quote:
4mm heb ik volgens mij nog niet in steen/beton gedaan.
Zou ook niet weten waarvoor dat zou moeten eigenlijk?
Waarvoor heb jij dat gedaan dan?

Buitenlamp ophangen.

quote:
+/- ¤ 200,- in Duitsland. Incl. L-boxx 8-) (+ die extra boorkoop)
Ik heb hem al gezien ja, ¤209 versie met verwisselbare boorkop en L-Boxx

Ik vind het jammer trouwens dat alleen de zwaarste modellen vaak in L-Box leverbaar zijn. Anders had ik misschien de 2-24 gekocht. Met losse L Boxx echter bijna net zo duur als de 2-28…
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')