abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2015 @ 22:51:02 #201
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_148338381
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:40 schreef havanagila het volgende:
Ja, de Koerden en Yezidi's zijn niet de slachtoffers maar degene die ten strijde trokken tegen IS.

Niet andersom natuurlijk.

En dan ook nog even massa-executies goedpraten :r.

De 2 Italiaanse meiden (waar dit topic trouwens over gaat) hebben het natuurlijk ook aan zichzelf te danken?
En wat betreft het vetgedrukte. Dat filmpje oogt fake.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:52:48 #202
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148338506
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:47 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd

Je bekijkt de situatie zwart wit
Ik weet al genoeg.
Say what?
pi_148338608
Even voor de duidelijkheid: Je bent van mening dat IS, een groepering die alles en iedereen (op zeer gruwelijke wijze) van kant maakt, de onschuld zelve is?

En dat de groeperingen die nu (logischerwijze) de wapens hebben opgepakt tegen IS, de aanstichters van dit conflict zijn?

Want dan heb je toch echt een behoorlijk verdraaide kijk op de zaken.
pi_148338706
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:54 schreef havanagila het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Je bent van mening dat IS, een groepering die alles en iedereen (op zeer gruwelijke wijze) van kant maakt, de onschuld zelve is?

En dat de groeperingen die nu (logischerwijze) de wapens hebben opgepakt tegen IS, de aanstichters van dit conflict zijn?

Je hebt het over girlygirl, ze trekt al de hele week alle media rondom IS in twijfel. Gewoon een troll, niet op ingaan.
  zondag 4 januari 2015 @ 23:05:59 #205
412436 girlygirl8
pi_148339301
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:54 schreef havanagila het volgende:

Nee, daar heb ik te weinig informatie over.
Mijn punt is dat er oorlog is tussen 2 kampen: IS & rest van de wereld.
Dit maakt het moeilijk voor mij is om een juist oordeel over IS te vormen omdat ik a. geen/weinig nieuws van IS zelf kan lezen/zien (uitgezonderd dus de filmpjes die zij soms de wereld insturen zoals die van John) en b. de media uit de rest van de wereld bij voorbaat onbetrouwbaar is (omdat het immers de vijand van IS is)

Nee, zo zie ik het niet. Ieder volk heeft het recht op gewapend verzet als ze haar grondgebied dreigt te verliezen.
  zondag 4 januari 2015 @ 23:15:29 #206
412436 girlygirl8
pi_148339869
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:52 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik weet al genoeg.
Vrede :*
  zondag 4 januari 2015 @ 23:17:36 #207
412436 girlygirl8
pi_148339958
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt het over girlygirl, ze trekt al de hele week alle media rondom IS in twijfel. Gewoon een troll, niet op ingaan.
In jouw beleving moet iedereen dezelfde kijk op de wereld hebben en anders: troll
pi_148340048
:')
  zondag 4 januari 2015 @ 23:21:19 #209
412436 girlygirl8
pi_148340123
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:19 schreef jamesdeen het volgende:
:')
Ben je daar al? :6
pi_148340389
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:46 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Klopt, mijn punt is dan ook dat er meerdere volkeren in die regio zitten die gewapende strijd voeren tegen IS en dat het vanuit hun kant gezien logisch is dat zij geen volk vertrouwen en slaven/krijgsgevangenen houden (en/of andere maatregelen treffen waar zij dat nodig achten)
Ik vind het zorgelijk hoe vanzelfsprekend jij het houden van slaven lijkt te vinden.
  zondag 4 januari 2015 @ 23:40:19 #211
412436 girlygirl8
pi_148341149
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:42 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Niet in het geval je van een pure Islam uitgaat. Je spreekt toch niet vanuit begeerten? En jij was het die verwees naar "geleerden". Ik geef je een bron waarin er nergens wordt er gerept over zulke voorwaarden die jij wel opeens erbij haalt...als niet-geleerde doe je dat overigens. Ik dacht dat de uitleg van de Islam volgens je eigen woorden op de vorige pagina werd overgelaten aan "geleerden" toch?

[..]

Nu pas ja. Niet toen ISIS in Irak ze wilde onderwerpen aan hun kalifaat. Ze zaten vertrapt op die berg en hadden geen zin als niet behorend tot een van de drie abrahamistische godsdiensten (ahlul kitab) als derderangsburger te worden in het "kalifaat". Pas daarna kwam de hele wereld erbij met actieve steun. Wel in de juiste volgorde zetten he.

[..]

Het zijn geen gevangenen, daarvoor is een ander Arabisch woord namelijk. Het specifieke woord wat de bron gebruikt en naar verwijst is concubine in het Engels oftewel ze behoren tot nu "de rechterhand van de mannen" en de overwonnen oorlogsbuit. Mannen daarentegen worden (krijgs)gevangenen. Zoek maar op wat dit verschil ook echt inhoudt

[..]

Uiteraard vind je het niet immoreel omdat je het gevoel hebt dat je het goed moet praten. Maar je gaat aan zaken voorbij zie ik. Zelfs als ze menswaardig worden behandeld he....jij onderschrijft dus niet het fundamentele principe dat elk mens een vrij mens is dat nooit het bezit van een andere sterveling mag zijn. Want dat betekent "wat je rechterhand bezit" nadat enkel de vrouwen als oorlogsbuit worden genomen. Je leeft in de 21e eeuw maar verwerpt slavernij niet volledig 8)7

Je weet dat zo'n vrouwelijke Yezidi slaaf ook verkocht mag worden aan een andere strijder?
Dus lieg jezelf niet voor en noem het geen krijgsgevangene. Het fundamentele probleem wat jij probeert recht te praten en te verbloemen is dat juist zo'n vrouw bezit is van iemand anders.

Hier heb je nog een question and answer uit het handboek van ISIS over slavernij en wat je met die slaven die je hebt gewonnen in oorlog wel en niet mag doen. Als je bron niet vertrouwd wil ik het best direct opzoeken in het Arabisch vanuit het eigen ISIS pamflet hoor.

[..]

Islam is gebaseerd op bronnen, niet op common sense van een een of ander Nederlander, Belg of Turk of Marokkaan. Dat zal jij ook beamen.

Als laatste mag jij je mond nooit meer opentrekken over het feit andere niet-Moslims geen moraal kennen _O-
Nogmaals het was mijn redenering/constatering. Voor een religieus oordeel verwijs ik je uiteraard door naar een moslim geestelijk.

Aanleiding van die aanslagen was de dood van Du'a Khalil Aswad (17-jarig meisje dat zich tot de Islam bekeerd had en tot de dood werd gestenigd). Nu ik doe geen oordeel over of dit de juiste manier is om dingen aan te pakken. Maar je moet wel alle feiten op een rijtje zetten.

Ik zie niks verkeerd ik het begrip slavernij zoals deze in Islam wordt omschreven. Islam is geen hypocriete religie: mensen vasthouden tegen hun wil in, is altijd slavernij. Slavernij komt ook voor in het Westen in de vorm van; vasthouden voor verhoor of als verdachte van terreur, moord etc. (guantanomo bay niet vergeten waar zelfs een groot deel van de gevangen onschuldig vast zit zonder proces EN gemarteld wordt) maar omdat het ''officiële'' benamingen krijgt wordt er anders naar gekeken.

En ja ik blijf erbij dat de gemiddelde ongelovige moraal mist (uitgezonderd een kleine minderheid).
pi_148341483
Ik vraag me af of ze tiramisu kunnen maken.
pi_148342059
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:40 schreef girlygirl8 het volgende:
En ja ik blijf erbij dat de gemiddelde ongelovige moraal mist (uitgezonderd een kleine minderheid).
Grappig, dat zeg ik nu juist van alle gelovigen op deze wereld, die blijkbaar een sprookjesfiguur en zijn woorden nodig hebben om op het juiste pad te blijven, en zelfs dan nog falen. Geef me dan maar zo'n ongelovige die zijn eigen pad kiest ipv een gelovige slaaf van een inferieure godsdienst.
pi_148342126
quote:

8)7
pi_148342603
quote:
Aanleiding van die aanslagen was de dood van Du'a Khalil Aswad (17-jarig meisje dat zich tot de Islam bekeerd had en tot de dood werd gestenigd). Nu ik doe geen oordeel over of dit de juiste manier is om dingen aan te pakken. Maar je moet wel alle feiten op een rijtje zetten.
Dat van dat meisje was in 2007.... ISIS en de Yazidi's op de berg waarna uiteindelijk naar men zegt honderden vrouwen tot slaaf zijn gemaakt afgelopen zomer oftewel 2014... :?

Kijk, Yazidi's behoren niet tot de drie abrahamistische godsdiensten (ahlul kitab) en dat betekent feitelijk dat als ISIS had gewonnen er maar een behandeling op zat: bekeren tot Islam of de dood voor de Yazidi's die dat niet willen doen. Dus het is niet raar dat Yazidi's niet zo'n trek hebben om tot zo'n plunderend kalifaat te horen.

quote:
Ik zie niks verkeerd ik het begrip slavernij zoals deze in Islam wordt omschreven. Islam is geen hypocriete religie: mensen vasthouden tegen hun wil in, is altijd slavernij.
Mensen vasthouden tegen hun wil is geen slavernij, dat is gevangenschap.
Slavernij is mensen tot je persoonlijke bezit maken. En dat is wat er met Yazidi vrouwen gebeurt waarbij ze persoonlijke bezit van "jihadies" worden. Die kunnen hen bij zich houden en hun vrouwen, of later doorverkopen aan andere broeders, of als buitenvrouwtje afentoe ernaast hebben om wat uit te rusten bij haar als ie ff zijn eigen vrouwen zat is, of of of.
Dat jij hier niets mis mee vindt zegt veel over je moraal. Alle andere mensen gaan van fundamentele gelijkheid van mensen uit en dat geen enkel mens een ander kan bezitten laat staan verkopen. Jij vanuit je religieuze overtuiging meent dat dat wel kan en een man zo'n vrouwtjesslaaf kan bezitten maar ook weer doorverkopen aan een ander als hij dat wil.

quote:
Girly: accepteert en verdedigt slavernij van niet-Moslimvrouwen in tijden van oorlog en dat ze doorverkocht kunnen worden aan andere strijders of slavenhouders, "niets mis mee en rechtvaardig".

Niet-Moslim: gaat uit van gelijkheid van de mens ook in tijden van oorlog, gevangen kan ja. Maar niemand kan een ander mens tot slaaf maken en al helemaal niet doorverkopen 8)7

Girly stelt dat de ongelovige geen moraal heeft _O-
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148342954
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

8)7
Mooi joh, reli-gekkies die denken dat ongelovigen degenen zijn die moraal missen, ondertussen hoofden afhakkend van ongelovigen en iedereen die niet voldoet aan hun eisen. Je moet het maar je strot uit durven krijgen.
pi_148346091
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:05 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik te weinig informatie over.
Mijn punt is dat er oorlog is tussen 2 kampen: IS & rest van de wereld.
Dit maakt het moeilijk voor mij is om een juist oordeel over IS te vormen omdat ik a. geen/weinig nieuws van IS zelf kan lezen/zien (uitgezonderd dus de filmpjes die zij soms de wereld insturen zoals die van John) en b. de media uit de rest van de wereld bij voorbaat onbetrouwbaar is (omdat het immers de vijand van IS is)

Nee, zo zie ik het niet. Ieder volk heeft het recht op gewapend verzet als ze haar grondgebied dreigt te verliezen.
Dus als iets de vijand van IS is, dan is het onbetrouwbaar? :? |:(
ROBODEMONS..................|:(
pi_148360855
quote:
En ja ik blijf erbij dat de gemiddelde ongelovige een 7e eeuwse moraal mist (uitgezonderd een kleine minderheid).
  maandag 5 januari 2015 @ 18:20:31 #219
236046 NotYou
tigerblood
pi_148362841
quote:
17s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooi joh, reli-gekkies die denken dat ongelovigen degenen zijn die moraal missen, ondertussen hoofden afhakkend van ongelovigen en iedereen die niet voldoet aan hun eisen. Je moet het maar je strot uit durven krijgen.
Doen ongelovigen toch ook met dieren? Nou dan.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 6 januari 2015 @ 00:31:52 #220
224960 highender
Travellin' Light
pi_148378241
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 18:20 schreef NotYou het volgende:
Doen ongelovigen toch ook met dieren? Nou dan.
Een goede moraal is aan ontwikkeling onderhevig, het goede is dan weliswaar subjectief en relatief, maar goed, je moet iets hè. De doelstelling zou m.i. moeten zijn het zoveel mogelijk voorkomen van leed / pijn voor de deelnemers. Het onderliggende - volstrekt onverschillige en op gedwongen competitie gebaseerde - systeem werkt echter nogal tegen.

En dat ongelovigen dat ook met dieren doen is om te eten, een noodzakelijk kwaad. Het onthoofden door IS heeft een immorele doelstelling, namelijk angst zaaien en leed veroorzaken om het leed zelf. Daarnaast zijn het de gelovigen, zeker de monotheïsten, die altijd over hun zogenaamde hoge morele standaard lopen te pochen en die aan derden willen opdringen, dan moeten zij ook het goede voorbeeld geven.
pi_148379513
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:14 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Je doet alsof er geen uitweg is bij vreemdgaan, alsof mensen dat niet kunnen voorkomen. Wat dacht je van scheiden? En dan trouwen met de persoon met wie je graag seks wil (al lijkt me dat geen goeie basis van een relatie, maar bon). Vreemdgaan is een misdaad in de ogen van God en zo zie ik dat ook. Verder moet die vreemdgaand persoon al heel dom zijn om door 4 getuigen betrapt te worden tijdens de daad. Dat kan discreter.

In de Islam is er geen verdeeldheid, er is ruimte voor verschillende interpretatie. De verdeeldheid is er onder de moslimgemeenschap (=dus niet Islam) wel, jammer genoeg.

Het Westen hoeft niet haaks tegen de Islam te staan. Er zijn bekeerlingen van westerse afkomst. Die hun bijdrage kunnen leveren in een land waar de sharia regeert.
Verder heeft de moslimwereld veel te inhalen op vlak van onderwijs doordat ze gekoloniseerd zijn, bezet en onderdrukt door regimes gesteund door westerse regeringen. Islam was de reden waarom moslims zich op vlak van wiskunde, geneeskunde etc. cultiveerden. Hun bijdrage vormde een invloed op het ontstaan van de verlichting. Zonder Islam, geen verlichting. Zonder God, geen ontwikkeling van westerse onderwijs. Dit weten/beseffen mensen niet of het kan hun niks schelen. In beide gevallen; jammer.
Gelukkig zien we moslims die bekeren in islamitische landen sterk toenemen ( In Saoedi Arabië is dit namelijk sterk het geval! ) , dan kunnen ze geen ideeën zoals jij overdragen. Malloot

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 02:28:16 ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 06:23:40 #222
430880 mig72
De Professional
pi_148380143
Wat is Italië's deelname aan de oorlog tegen IS?
pi_148380222
quote:
Islam was de reden waarom moslims zich op vlak van wiskunde, geneeskunde etc. cultiveerden. Hun bijdrage vormde een invloed op het ontstaan van de verlichting. Zonder Islam, geen verlichting. Zonder God, geen ontwikkeling van westerse onderwijs. Dit weten/beseffen mensen niet of het kan hun niks schelen. In beide gevallen; jammer.
Laat me niet lachen, de moderne algebra was al ontstaan toen Mohammed nog geboren moest worden, meer generaliserend zie je dat geloven helemaal niet van toevoeging zijn op de wetenschap, dat zie je bijvoorbeeld ook terug in het christendom, daarnaast is kolonisatie een slap excuus aangezien moslism net als christenen net zo goed meedoen en mee deden, of heb je nooit geleerd op school dat het Ottomaanse rijk tot en met Wenen de boel veroverd heeft?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 januari 2015 @ 08:47:08 #224
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_148381083
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 6 januari 2015 02:23 schreef vigen98 het volgende:

Gelukkig zien we moslims die bekeren in islamitische landen sterk toenemen ( In Saoedi Arabië is dit namelijk sterk het geval! )

Mag ik je vragen waar je dit vandaan hebt? Het lijkt me namelijk voor een moslim in Saoedi-Arabië een heel slecht plan om zich openlijk te bekeren. Ik leest er ook niets over in het lokale (engelstalige) nieuws.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_148381090
quote:

[..]

Je doet alsof er geen uitweg is bij vreemdgaan, alsof mensen dat niet kunnen voorkomen. Wat dacht je van scheiden? En dan trouwen met de persoon met wie je graag seks wil (al lijkt me dat geen goeie basis van een relatie, maar bon). Vreemdgaan is een misdaad in de ogen van God en zo zie ik dat ook. Verder moet die vreemdgaand persoon al heel dom zijn om door 4 getuigen betrapt te worden tijdens de daad. Dat kan discreter.

In de Islam is er geen verdeeldheid, er is ruimte voor verschillende interpretatie. De verdeeldheid is er onder de moslimgemeenschap (=dus niet Islam) wel, jammer genoeg.

Het Westen hoeft niet haaks tegen de Islam te staan. Er zijn bekeerlingen van westerse afkomst. Die hun bijdrage kunnen leveren in een land waar de sharia regeert.
Verder heeft de moslimwereld veel te inhalen op vlak van onderwijs doordat ze gekoloniseerd zijn, bezet en onderdrukt door regimes gesteund door westerse regeringen. Islam was de reden waarom moslims zich op vlak van wiskunde, geneeskunde etc. cultiveerden. Hun bijdrage vormde een invloed op het ontstaan van de verlichting. Zonder Islam, geen verlichting. Zonder God, geen ontwikkeling van westerse onderwijs. Dit weten/beseffen mensen niet of het kan hun niks schelen. In beide gevallen; jammer.
Ik las dit net in de quote van raptorix, en wil er ook even op reageren.

Dat we Arabische cijfers gebruiken, betekent niet dat de islam instrumenteel is geweest bij het ontwikkelen van algebra. Dat werd eeuwen daarvoor al gedaan. Daarnaast, het westerse onderwijs heeft pas echt vlucht genomen na de Verlichting, die enkel en alleen is gestart door wetenschappers als Galilei, die het empirisch principe toe gingen passen. Dat principe vindt zijn oorsprong niet in de islamitische wereld, maar bij de oude Grieken.

Voor je uitspraken doet over de merites van de islam, zorg dan eerst dat je je eigen kennis op orde hebt, en dat je niet willekeurig dingen aan de islam toe gaat schrijven, terwijl die er volledig los van staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')