abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 08:24:15 #201
42184 crew  DaMart
pi_148596157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Rockfire het volgende:

[..]

All Saints met Under The Bridge

tekst die je hoorde: "I don't ever wanna feel like I did that day."
Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
  maandag 12 januari 2015 @ 08:31:55 #202
202348 Susi
Temple of Love
pi_148596243
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zou erop kunnen duiden dat er geen afvaller is deze week. All Saints zijn dan de kandidaten (de heiligen, niet de mol) en 'That day' zou kunnen slaan op de dag waarop ze het spel moeten verlaten. Zo willen ze zich niet voelen, dus verlaat er niemand het spel...
Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 08:37:01 #203
42184 crew  DaMart
pi_148596296
quote:
12s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:31 schreef Susi het volgende:

[..]

Of Pieter komt terug en wil zich revancheren en niet meer zo voelen als de eerste keer dat hij afviel ....
Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pas ;).
  maandag 12 januari 2015 @ 08:39:06 #204
202348 Susi
Temple of Love
pi_148596321
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:37 schreef DaMart het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat Pieter nog terugkomt. Als ze iemand terug lieten komen, dan was dat in de aflevering na die waarin de kandidaat was afgevallen en niet twee afleveringen later pas ;).
Het zou passen in de tweettheorie.
pi_148616951
quote:

[..]

Om de theorie rond te krijgen, lijkt me dat dan ook het meest waarschijnlijke scenario. Pieter nu nog terug laten keren, is vrij onwaarschijnlijk (en zou ik eerlijk gezegd ook niet zo leuk vinden).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_148678292
Hoezo Ajouad afvaller 3?

http://wieisdemol.startpagina.nl/
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:17:09 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_148680980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?

:D!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_148682505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:01 schreef Sushi_addict het volgende:
Hoezo Ajouad afvaller 3?

?
  woensdag 14 januari 2015 @ 18:15:23 #209
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_148682847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:04 schreef Droathoah het volgende:

[..]

?
Links bij de kandidaten. :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_148683006
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2015 18:15 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Links bij de kandidaten. :D
Dan zou de tweettheorie niet meer kloppen. Zal wel leuk zijn als hij afvalt want veel mensen verdenken hem.
pi_148696922
De titel scheepsrecht van vorige week, slaat waarschijnlijk op driemaal is scheepsrecht. Rik kreeg als derde zijn scherm te zien toch?
pi_148700494
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.

- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.
[ afbeelding ]

- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
[ afbeelding ]

- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.

- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).

- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]

- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).
[ afbeelding ]

- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.

- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]

Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]

Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]

- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.
[ afbeelding ]

- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.

- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.

Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Ter verdere verdenking (misschien ver gezocht, maar toch:)

Zoals velen al opviel de vele hoeveelheden 'kraaien' in beeld.
Het woord 'kraai' zit ook in de naam 'RIK vAn de WestelAken'
pi_148701844
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 12:55 schreef GauloisesB. het volgende:
Even over Rik. Sommige theorieën zijn hier al benoemd, andere nog niet. 't Is ook niet allemaal mijn eigen verdiensten, dus credits aan wie ze toekomen. Zie het als een samenvatting.

- De WIDM special is opgenomen in dezelfde loods als het NOS Jaaroverzicht, gepresenteerd door Rik.
[ afbeelding ]

- Als je de namen van de deelnemers achter elkaar zet op volgorde van hun bekendmaking, kun je de tekst ‘Rik is de Mol’ vormen. Volgens dagblad Metro kwamen de deelnemers ook in deze volgorde het podium op bij de perspresentatie.
[ afbeelding ]

- Volgens numerologie zit in de tweets van @IkBenDeMol een volgorde van afvallers: http://wieisdemoltips.wor(...)elijke-laatste-drie/
De volgorde zou volgens die theorie moeten zijn: Pieter, Evelien, Marlijn, Martine, Caroline, Pieter (voor de tweede keer), Viktor, Magriet of Rik. De finale zou dan bestaan uit: Chris, Ajouad en Magriet of Rik. Qua afvallers klopt de theorie tot nu toe.

- In het introfilmpje van aflevering 1 zien we Art die zegt: "1 eiland (met 1 vinger opgestoken), 9 kandidaten (met twee vingers opgestoken) en 1 mol (met drie vingers opgestoken)". Drie vingers opgestoken maakt de letter W(estelaken).

- Rik draagt in de eerste aflevering een T-shirt met opdruk 'Lucky Threes'. De gelukkige drie, wijzend op de finale. De enige die dat in aflevering 1 al kan weten, is...
[ afbeelding ]

- De titel van aflevering 1 was 'Lezen en schrijven'. Tussen de laatste opdracht en het stemmen, zie je een kort fragment dat Rik bij een andere kandidaat in het molboekje kijkt (lezen) en vervolgens iets in zijn eigen boekje noteert (schrijven).
[ afbeelding ]

- Rik zegt in aflevering 1: "Marlijn, welkom Op mijn Lijstje." Het zou niet de eerste keer zijn dat De Mol op een dergelijke manier speelt met taal in de dagboekvideo's.

- Art zei (ben even kwijt of het de special of eerste aflevering was): "De Mol treedt dit jaar op de voorgrond."
Op de groepsfoto van de special, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]

Op de groepsfoto van de eerste aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]

Op de groepsfoto van de tweede aflevering, staat Rik vooraan.
[ afbeelding ]

- Bij de bioscoopopdracht zien de drie dames een commercial van 'Anchor butter'. In het Engels is een anchor een presentator van journaal/actualiteitenprogramma. De 125 in beeld kan slaan op 1+2+5=8 uur journaal.
[ afbeelding ]

- Als Rik in aflevering 2 de kar trekt, zegt hij later dat de bevolking ze wilde helpen: "Ik had het natuurlijk ook kunnen vragen"... maar dan zouden ze sneller bij de vrachtwagen zijn? Kan natuurlijk ook onschuldig zijn en slaan op het mannelijke ego waar hij niets op in wil leveren. Het feit dat Rik de enige is die in zijn team de kar trekt, kan een leuke verwijzing zijn naar het programma an sich: de mol is degene die de kar trekt.

- De titel van aflevering 2 was 'Scheepsrecht'. Als Rik probeert de kar op te tillen, lukt het hem pas bij de derde poging. Drie keer is scheepsrecht.

Sommige aanwijzingen berusten op zichzelf misschien op toeval, maar in samenhang met andere aanwijzingen lijken ze een stuk minder toevallig. Noem het tunnelvisie, maar met slechts twee uitgezonden afleveringen vind ik het een beste verzameling.
Een aantal van je hints slaat nergens op (feit). En volgens mij had Rik het over hulp vragen aan Margriet toch?
Hotapnyc
pi_148701858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:20 schreef Rmco87 het volgende:

[..]

Nonsens. Ik zag ook een zee en daarmee kan je. Chris Zegers maken.
Hotapnyc
pi_148712072
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:48 schreef Cirilico het volgende:

[..]

Nonsens. Ik zag ook een zee en daarmee kan je. Chris Zegers maken.
_O-

Ik zit zelf in een vrij diepe tunnelvisie op Rik, maar dat is voornamelijk wishful thinking dat de tweettheorie klopt, want dat zou betekenen dat Carolina er snel uit gaat. Wat een ongelofelijk nietszeggend figuur, net zo'n Susan maar dan met nog minder cameratijd. Ik hoop dan ook heel erg dat ze niet de mol is, want dan wordt dit een laaaang seizoen..
pi_148721347
Viktor gaat er dus uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 15-01-2015 19:09:32 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_148721779
Vind het wel opvallend dat Marlijn een tweet over de afvallerstheorie (waarin ze als volgende afvaller word genoemd) heeft geretweet.

Zou je zoiets doen als je daadwerkelijk afvalt? Aan de andere kant lijkt het er wel op dat ze een paar dagen later aan de andere kant van de wereld zit.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_148721845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Viktor gaat er dus uit?
Hoezo Viktor?
pi_148721923
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:14 schreef BobW het volgende:

[..]

Hoezo Viktor?
Aflevering 3 Datum: 12-12-14 Tijd: 21:22 16-12-2014 21:55 2
Totaalsom = 83 8+3=11 --> 2 Marlijn

83+1 = 84 = 8+4=12=1+2=3, Viktor was de 3e kandidaat die aangekondigd is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_148721984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aflevering 3 Datum: 12-12-14 Tijd: 21:22 16-12-2014 21:55 2
Totaalsom = 83 8+3=11 --> 2 Marlijn

83+1 = 84 = 8+4=12=1+2=3, Viktor was de 3e kandidaat die aangekondigd is.
Ah zo.
Ik probeerde de cijfers van die laatste tweet op te tellen dus 1+5+1+2+0+1+5+1+9+0+0 = 25+1 =26 -> 2+6=8 -> Ajouad
pi_148722712
We gaan het allemaal zien :')
pi_148722779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:20 schreef Rmco87 het volgende:

[..]

Ik wil je niet uit je tunnel halen, maar 'kraai' zit ook verborgen in CARolinA DijKhuIzen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 15 januari 2015 @ 21:10:29 #223
231633 Xummon
of toch niet?
pi_148727280
Chris rood boekje, Rick groen boekje
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_148728190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 21:25 schreef franklop het volgende:
Enkele voorbeelden van Sri Lankaans bijgeloof:

Het beste voorteken voor de reiziger is om, voordat de reis begint, iemand tegen te komen die een bak of pot met water, melk of witte bloemen draagt.
Juli wordt gezien als ongunstige maand om in te trouwen, net als dat in Engeland zo is met de maand mei.
Als een kraai door een huis vliegt is dit een teken dat de bewoner dat huis snel zal verlaten. Het krassen van een kraai op het dak voorspelt goeds voor bewoners.
Tijdens de zuidwest moesson komen slangen uit de jungle; het wordt afgeraden ze op dinsdag en vrijdag te doden.
De dood wordt op diverse manieren aangekondigd. Het roepen van een overvliegende zwarte kraanvogel; de huis hond die in de grond wroet; eksters die zich verzamelen op de plek van naderend onheil, enzovoort.
Baden op zondag doet het uiterlijk van de bader geen goed; baden op maandag leidt juist tot een beter uiterlijk.
Geldtransacties bij volle maan zijn aan te raden.
Een koe tegenkomen aan het begin van een reis is een goed voorteken.
Kraaien in een cirkel: een verlies wordt toegebracht door een u vijandig gezind persoon.
Een kraai op de rug van een varken als u het huis verlaat: er komen juridische problemen.
Uw huis verlatend hoort u een wilde papegaai: uw werk komt tot een goed einde.
U komt een maagd tegen die gewassen wasgoed draagt: een succesvol einde van een missie die u zich ten doel stelde.
Gezien het feit dat er veel kraaien in deze serie voorkomen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 21:28:50 #225
42184 crew  DaMart
pi_148728210
quote:

[..]

Het lijkt nog te kloppen ook :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')