SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2015 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ynske op 02-01-2015 11:48:28 ]Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Geen loopje meer voor mij dit jaar. Vrijdag wel gelijk goed beginnen in het nieuweLekker loopjequote:Op woensdag 31 december 2014 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, mijn laatste rondje voor 2014 zit erophttp://connect.garmin.com/modern/activity/660605109
Net niet vroeg genoeg om de vuurwerk-tokkies voor te zijn, maar soit. Dat 2015 maar een mooi jaar mag worden!
Die tokkies kijken sowieso niet naar de tijd, gooien doen ze toch wel| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Hier is het nog rustig qua vuurwerk, maar heb besloten om nog een rustdagje te nemenDe sneeuw is ook steeds minder dus met een beetje mazzel kan ik morgen of overmorgen gewoon weer lekker gaan lopen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Omdat oudjaarsavond totaal verregend is toch maar even Fokken., over ambities gesproken......hoe zit het die jongeman die plannen had om de MdS te gaan lopen?
Hebben we daar nog iets van vernomen of heb ik daar over heen gelezen?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Oh ja! Wie was dat ook al weer??quote:Op woensdag 31 december 2014 10:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
Omdat oudjaarsavond totaal verregend is toch maar even Fokken., over ambities gesproken......hoe zit het die jongeman die plannen had om de MdS te gaan lopen?
Hebben we daar nog iets van vernomen of heb ik daar over heen gelezen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wat is mds ook alweer?Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Ik ook zo. Ik mik op ongeveer een HM, ligt aan hoe begaanbaar de paden zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:42 schreef Xilantof het volgende:
Hardlopend het jaar uit. Zo op pad om 10 km te rennen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Misschien lopen ze verder in stilte.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
We rijden net met de auto over de A6 langs die rij windmolens bij Lelystad.
Is daar een pad langs die molens waar je kan lopen, weet iemand dat?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Kun je controleren in Endomondoquote:Op woensdag 31 december 2014 11:09 schreef De_kluizenaar het volgende:
We rijden net met de auto over de A6 langs die rij windmolens bij Lelystad.
Is daar een pad langs die molens waar je kan lopen, weet iemand dat?
Jep, heb als idioot ook een blogje geschreven om mezelf in 2014 te herdenken.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:02 schreef mosselmossel het volgende:
Dus we gaan nu alle idioten herdenken?
https://allergenenhardlop(...)rennen-en-stilstaan/<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Huh? Hoe dan?quote:
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Je kan het ook aan pijll vragen. Die zoekt het met liefde voor je uit.quote:Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ga naar endomondo.com -> routes -> create route -> voer de locatie in en zoom in om te kijken of er wandelpaden zijn. En dan kun je gelijk een route uitstippelen en opslaanquote:
Ik heb mijn laatste rondje in 2014 ook overleefd.
Eindstand: 134x gelopen, 175 uur en 1891 km![]()
Mooi jaartje geweest met Eiger, TdF en Berlijn als absolute hoogtepunten
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Velen waren wat vroeg, maar bij deze ook mijn lijstjes van 2014!
Top 5 mooiste loopjes
5) Trail des Fantomes (26km, Belgie) - 16 augustus
Mijn langste loop van het jaar. Aangedreven door de nodige Belgische biertjes de avond er voor, een monster van een loop, met nogal wat steile klimmen. En meteen een gezellig weekend weg waar ook een aantal fokkers bij waren. En we hadden zelfs een clubgenoot zo gek gekregen om mee te gaan.
4) Hardmoors Roseberry Topping "HM" (24,5km) - 14 december
Mooie route, maar bijzonder zwaar. Een stuk zwaarder dan verwacht. De enige reden dat deze "al" op plek 4 genoemd wordt, is dat de zwaarte van de loop er voor zorgt dat je niet continu om je heen kan starten naar alle uitzichten. Maar hij had eigenlijk net zo goed op plek 1 kunnen staan.
3) Lakeland Trails HM - 6 juli
Wederom een prachtige route. Lekker rustig aan gedaan om goed te kunnen genieten. Dit was ook het moment dat ik me realiseerde dat m'n conditie goed genoeg was om ergens "gewoon even" een halve marathon in trainingstempo te lopen als ik dat wilde.
2) James Herriot Country Trail Run (14km) - 27 juli
Heerlijk weer, prachtige route. Georganiseerd door de rotary club, dus de marshalls waren wat minder typisch: goed gekleed en enigszins bekakte spraak. Desalniettemin erg enthousiast en vriendelijk!
1) Causeway Coast HM (Noord Ierland) - 27 september
Zo mooi! Prachtige uitzichten, waanzinnige kustlijn, varierend terrein. Ik zou 'm zo weer doen.
De top 4 had eigenlijk wel in elke willekeurige volgorde kunnen staan. Opvallend detail: al deze loopjes hebben Mo en ik samen gelopen.
Eervolle vermeldingen van mooie loopjes die de lijst net niet gehaal hebben: Salland Trail (Nederland), Caythorpe Dash, Red Kite Challenge (Wales).
PRs
Dit jaar zijn al m'n PRs, met uitzondering van de 15km, volstrekt met de grond gelijk gemaakt. Vorig jaar begonnen met lopen, dus destijd nog niet alle verschillende afstanden gelopen. Maar die tijden werden al meteen aan het begin van het jaar aangescherpt en zijn in de loop van het jaar steeds verder aangescherpt. Ik verwacht dat het verbeteren nu steeds meer moeite zal gaan kosten, dus ik verwacht dat 2014 ook in de toekomst nog het jaar zal zijn geweest van de meeste progressie.
1 mijl: 7:00 (4:20/km)
5 km: 24:01 (4:48/km) - was 29:14 in 2013
5 mijl: 43:24 (5:23/km)
10 km: 48:48 (4:52/km) - was 56:43 in 2013
10 mijl: 1:26:03 (5:20/km) - was 1:50:34 in 2013
HM: 1:49:37 (5:11/km)
Totalen
In wedstrijdverband
• 46 loopjes
• 507 km
• 8 keer een HM of langer
• 12 keer een PR gelopen (waarvan 3 keer een nieuwe afstand was)
In totaal gelopen
• 163 keer gelopen
• 1431 km
• 161 uur, 20 minuten en 24 seconden
Tsja, wat kan ik verder nog zeggen... het was een prima jaar!
Ik zie uit naar een blessurevrij 2015. Hopelijk zijn er ook komend jaar nog weer wat leuke PRs te lopen. En ik hoop dat Mo binnenkort minder last krijgt van haar rug en we weer vele mooie loopjes samen gaan lopen in 2015!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Super en thanks! Loopt inderdaad een padquote:Op woensdag 31 december 2014 11:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ga naar endomondo.com -> routes -> create route -> voer de locatie in en zoom in om te kijken of er wandelpaden zijn. En dan kun je gelijk een route uitstippelen en opslaan
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
quote:Op woensdag 31 december 2014 11:15 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan het ook aan pijll vragen. Die zoekt het met liefde voor je uit.
Er ligt een fietspad over de hele lengte van die dijk. Auto neerzetten aan het einde van de Klokbekerweg, en renne!
Het enige probleem is dat het pad geen zijpaden heeft tot aan de Ketelbrug, dus het wordt ofwel een heen-en-weertje ofwel een mooie marathontraining.![]()
Wolve heeft zijn jaaroverzicht gepost, dus dan mag ik ook.
Het jaar loopt ten einde, en er komt voor mij geen wedstrijd meer. Eindelijk tijd voor mijn top-5 van 2014. Dit jaar heb ik 18 wedstrijden gelopen; minder dan ik van plan was maar meer dan ik halverwege dacht; maart t/m september zijn grotendeels verloren gegaan aan een blessure aan de achillespees.
Alle 18 waren leuk, maar sommige waren natuurlijk leuker dan de andere. Dit waren de leukste:
5. Zevenheuvelenloop (Nijmegen), 15km, 16 november, 1:24:20
De gezelligheid in de trein met alle andere lopers, het gezelschap van de Fokkers, de drukte rond de Groesbeekseweg, het jaarlijkse langslopen bij het huis van opa, de mooie route, het heerlijke loopweer (toen we eenmaal bezig waren). De 7HL is altijd een feestje. Mijn 6e editie voelde heel vertrouwd, en was daarom erg leuk om te lopen. Jammer dat de tijd wat tegenviel, maar wel verklaarbaar na die lange blessure.
4. Leo Ammerlaan-loop in de kas (Bleiswijk), 10km, 8 februari, 51:41
Een koude, stormachtige dag in februari. Binnen in de kas was het warm, 20 tot plaatselijk zelfs 25 graden. En daar moesten wij zes rondjes lopen. Een aparte omgeving om te lopen, op betonvloeren en met meerdere 180-gradenbochten per rondje. En toch ging het lopen erg lekker. De aparte loopomgeving maakte dit een loopje om niet te vergeten.
3. Groenhovenloop (Gouda), HM, 2 februari, 1:49:52
Een mooi rondje door de polder tussen Gouda en Bodegraven, zoals er in deze omgeving veel zijn. Wat deze loop bijzonder maakte, was mijn eindtijd. Een tijd van onder de 1:50, daar moet ik mijn best voor doen, want dat heb ik pas een keer eerder gedaan. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het parcours wat te kort was. Toch was dit waarschijnlijk de wedstrijd van 2014 waarin ik het best gelopen heb.
2. Rotterdam Ekiden, 10km, 5 juli, 59:41
Mijn langzaamste vlakke 10km ooit, midden in mijn blessure-periode. Dit was geen hoogtepunt wat het hardlopen betreft. Maar wat was het gezellig! Door jullie allemaal werd het toch een mooie dag, ondanks het ziekenhuisbezoek van Murmeli. Van alle wedstrijden die ik in 2014 gelopen heb, is dit degeen die ik in 2015 het liefst nog een keer loop. Afgesproken?
1. Halve Marathon Oostland, HM, 7 september, 2:16:42
Mijn wedstrijd van het jaar. Niet door het parcours (iets minder Vinex dan vorig jaar), niet door de omstandigheden (heet!), niet door de tijd (voor mijn doen niet best), maar omdat ik de eerste 17km met Murmeli mee mocht lopen. En met Murmeli lopen is
Voor 2015 hoop ik weer zulke mooie wedstrijden te mogen lopen. Dan wil ik ook het doel halen dat ik dit jaar halverwege opgegeven heb: in alle Nederlandse provincies een wedstrijd lopen. En een tweede marathon lopen. En misschien lukt dat niet, is ook goed. Als ik maar plezier ga hebben![]()
![]()
Gaat een mooie LDL worden daar!quote:Op woensdag 31 december 2014 11:40 schreef pijll het volgende:
[..]
Er ligt een fietspad over de hele lengte van die dijk. Auto neerzetten aan het einde van de Klokbekerweg, en renne!
Het enige probleem is dat het pad geen zijpaden heeft tot aan de Ketelbrug, dus het wordt ofwel een heen-en-weertje ofwel een mooie marathontraining.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: