Als het me echt diep zat, dan had ik totaal niet op jou gereageerd. Het is nog een soort beleefdheid dat ik reageer op zelfs figuren als jij.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het zit wel diep hé? Doet het ook pijn dat je er zo naast zit met je atheïsme-gezever en dat ik je corrigeerde?
Nou, zo beleefd ben je nou ook weer niet. Zelfs niet tegen figuren die niet ik zijn. Je negeert wat ze zeggen, gooit wat eigen definities eruit en eist dat iedereen die overneemt. Dat is op z'n zachtst gezegd nogal onbeleefd.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:35 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Als het me echt diep zat, dan had ik totaal niet op jou gereageerd. Het is nog een soort beleefdheid dat ik reageer op zelfs figuren als jij.
Hahahaha, lees jouw bericht nog eens terug als je nuchter bent!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou, zo beleefd ben je nou ook weer niet. . Je negeert wat ze zeggen, gooit wat eigen definities eruit en eist dat iedereen die overneemt. Dat is op z'n zachtst gezegd nogal onbeleefd.
Je deed je voor als afgestudeerd neerlandicus... en dan kom je hiermee?quote:Zelfs niet tegen figuren die niet ik zijn
En de religieuze atheïsten dan? Veel boedisten geloven bijvoorbeeld niet in een god, maar ze zijn natuurlijk wel religieus.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:08 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Op dit moment in deze discussie? Dan zou ik de term niet religieus gebruiken.
Het betekent vooral dat je niet kunt weten of er een god is. Maar het zegt weinig over je geloof erin. Je hebt zowel gelovige als atheïstische agnosten.quote:Maar zou ik met de gewone man spreken, dat zou ik zeggen agnostisch. Nu is die term voor de gewone man ook niet echt bekend... maar dan leg ik uit dat het betekent dat het betekent dat ik vooral weet dat ik niet weet of er een God bestaat.
Ik ben geen neerlandicus. Jij bent wel een arrogante flapdrol die discussies probeert te winnen door eenzijdig definities te veranderen. Je definitie van atheïsme is onjuist, zie dat nou eens in.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:32 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Hahahaha, lees jouw bericht nog eens terug als je nuchter bent!
[..]
Je deed je voor als afgestudeerd neerlandicus... en dan kom je hiermee?
En dan ook nog met de combinatie waarmee je mij eerst een flapdrol noemt?
Het enige waar je nu nog op kunt hopen, is dat ofwel Jigzoz ofwel Mr 44 partij voor jou kiest puur omdat je jouw voorkeur binnen deze discussie aan hun hebt uitgesproken.
Dat is tenminste als je ervan overtuigt bent dat jouw kortzichtigheid gedeeld wordt door mensen die wel iets verder nadenken als dat jij doet.
Nou, verzin maar raak verder, maar ik ga niet mee in die onzin.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:31 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ik ben al meer als 20 jaar bezig met de terminologie en ik heb tendensen gezien.
En ja ik heb ook gestudeerd, ook mijn bachelor gehaald.
Maar als ik een ding geleerd heb (van de tijd van Pim Fortuyn) dan is het wel dat het volk niet dezelfde taal spreekt als academici. Terwijl de taal juist nodig is om te verbinden, duidelijkheid te scheppen.. maar het academisch taalgebruik de kloof juist vergroot.
Enne.. Jigsoz... de encyclopedieën staan vol met het zogenaamde atheïstisch gedachtegoed, allemaal weer onderverdeeld in subgroepen waardoor bijna niemand nog het verschil ziet.
En ja, dat is waar ik weer ruimte in probeer te scheppen..
.
Nou, mij niet. Ik wil niet zeggen dat je voor een goede opleiding slim moet zijn, maar je moet wel goed kunnen nadenken en als pastor moet je je toch ook een beetje kunnen inleven in je schapen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat valt wel mee denk ik, het lijkt me moelijker om nadat je heel je leven hebt gewijd aan een god, dat zomaar opzij te zetten en te leven alsof er geen god bestaat.
Mij lijkt het dus eerlijk gezegd een broodje aap.
Goed punt, ik had moeten zeggen; niet godsdienstig.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
En de religieuze atheïsten dan? Veel boedisten geloven bijvoorbeeld niet in een god, maar ze zijn natuurlijk wel religieus.
Een atheïst gelooft niet dat er een god is. Hoe simpel wil je het hebben?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:05 schreef EricOscuro het volgende:
Maar de gewone man heeft daar maling aan. Die willen een simpeler concept.
Prima, jammer maar goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, verzin maar raak verder, maar ik ga niet mee in die onzin.
Nee: een atheïst gelooft dat er geen god is.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een atheïst gelooft niet dat er een god is. Hoe simpel wil je het hebben?
Oké. Nog verder in normaal taalgebruik, of is het zo wel goed?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:17 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Prima, jammer maar goed.
En ik heb al gezegd dat jullie gelijk hebben in de zin van wat er in de encyclopedieën staat. Daarmee was voor mij dat punt van discussie afgesloten, mij gaat het om wat ik al schreef, dat de taal ook onderhevig is aan vernieuwing. En dan kunnen we wel de academische begrippen aanblijven houden, maar is het nog maar de vraag of dit houdbaar blijft in het dagelijks taalgebruik.
Zo simpel zou ik het ook willen hebben... maar als je dan terugleest, komen er weer anderen met allerlei atheïstische priesters op de proppen (waarvan ik van eentje ook daadwerkelijk gehoord heb).quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een atheïst gelooft niet dat er een god is. Hoe simpel wil je het hebben?
Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee: een atheïst gelooft dat er geen god is.
quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een atheïst gelooft niet dat er een god is.
Dat moeten zij weten. Atheïsme is de afwezigheid van het geloof in god. Niets meer, niets minder.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:20 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Zo simpel zou ik het ook willen hebben... maar als je dan terugleest, komen er weer anderen met allerlei atheïstische priesters op de proppen (waarvan ik van eentje ook daadwerkelijk gehoord heb).
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 09:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben geen neerlandicus. Jij bent wel een arrogante flapdrol die discussies probeert te winnen door eenzijdig definities te veranderen. Je definitie van atheïsme is onjuist, zie dat nou eens in.
En dat maakt de trots van veel van de zelfbenoemde agnosten ook zo bespottelijk. Ze zijn eigenlijk gewoon atheïsten, maar misbruiken een of andere term om zichzelf op die manier boven de rest te kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat moeten zij weten. Atheïsme is de afwezigheid van het geloof in god. Niets meer, niets minder.
Hahaha, nee Kees heeft gelijk. Er kunnen ook meerdere goden zijn. Tja, een is niet gelijk aan 1quote:
Een atheïst gelooft niet dat er een god is, laat staan meerdere.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 00:25 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Hahaha, nee Kees heeft gelijk. Er kunnen ook meerdere goden zijn. Tja, een is niet gelijk aan 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |