quote:Vlakbij het Oostenrijkse dorp St. Georgen an der Gusen is afgelopen week een ontwikkelingscentrum ontdekt waar de nazi's werkten aan nucleaire wapens. Volgens experts zouden de Duitsers onderzoek gedaan hebben naar de atoombom. Ook werd er een verhoogde straling waargenomen in de dertig hectare grote faciliteit, zo meldt de Daily Mail.
Het onderzoekscentrum is een enorm labyrint van ondergrondse tunnels in het noorden van Oostenrijk. Er waren altijd al vermoedens dat de Duitsers bezig waren met het ontwikkelen van een atoombom. Nadat onderzoekers verhoogde straling waarnamen in het gebied, begon men met de opgravingen. Volgens de onderzoekers gaat het om de grootste geheime wapenfabriek van het Derde Rijk.
Verbogen ingang
Het complex is enorm en aangenomen wordt dat het gedeeltelijk gebouwd is door de gevangenen uit het nabijgelegen concentratiekamp Mauthausen-Gusen. De Duitsers hebben er wel alles aan gedaan om het onderzoekscentrum verborgen te houden, want de ingang zat verscholen achter granieten platen en vele lagen beton. Wel zijn er al Duitse helmen en andere Nazi-relikwieën gevonden.
Op het moment ligt het onderzoek stil, omdat er een vergunning aangevraagd moet worden voor het graven op een historische plek, maar het team heeft goede hoop volgende maand weer aan de slag te kunnen.
Geheime sectie
In het gebied rondom het dorp werden gevangenen van de Duitsers vaak gebruikt om tunnels te graven voor het winnen van bergkristal en waarschijnlijk ook voor het graven van tunnels voor het onderzoekscentrum. Na de oorlog besteedde Oostenrijk ongeveer twaalf miljoen euro om de tunnels dicht te gooien met beton, maar vermoedelijk is de geheime nucleaire sectie over het hoofd gezien.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nazi-s-ontdekt.dhtml
Zijn de de urbexende Fokkers onder ons de tassen al aan het inpakken?quote:Op maandag 29 december 2014 14:40 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit soort ontdekkingen zijn altijd wel intrigerend.
Als je ziet wat ze in korte tijd allemaal hebben gebouwd, bedacht en ontworpen, dan is dat gewoon bijzonder knap.quote:Op maandag 29 december 2014 14:42 schreef Robuustheid het volgende:
Je moet wel toegeven dat die Duitsers doorzetters waren.
Neuschwabenland.quote:Op maandag 29 december 2014 14:41 schreef Evertjan het volgende:
zo zijn er ook toch nog altijd verhalen dat de Nazi's een geheime basis hadden op de zuidpool?
En dat er een paar Oostenrijkers verschrikkelijk goed hun mond kunnen houden.quote:Op maandag 29 december 2014 14:42 schreef Robuustheid het volgende:
70 jaar lang verborgen voor eigen bevolking, en stug doorgraven tussen de vele bombardementen door.
Je moet wel toegeven dat die Duitsers doorzetters waren.
Juist, dat wilde ik ook zeggen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik benieuwd naar de desbetreffende nazi megastructures aflevering.
Volgens mij waren ze vrij dichtbij. Veel Duitse wetenschappers hebben ook meegewerkt aan het nucleaire programma van de Sovjets.quote:Op maandag 29 december 2014 14:29 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Intrigerend wel, ben benieuwd hoe ver die nazi's nu écht vandaan waren van het ontwikkelen van een nuke.
De aflevering over die flaktorens.quote:Op maandag 29 december 2014 14:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik benieuwd naar de desbetreffende nazi megastructures aflevering.
Gedrevenheid kun je de nazi's wel nageven. Deze gasten werkten gewoon nog voor hun geld. Dat kunnen de huidige politici niet zeggenquote:Op maandag 29 december 2014 14:43 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je ziet wat ze in korte tijd allemaal hebben gebouwd, bedacht en ontworpen, dan is dat gewoon bijzonder knap.
Interessant dit. *volgt*
Zo fout deze opmerkingquote:Op maandag 29 december 2014 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Gedrevenheid kun je de nazi's wel nageven. Deze gasten werkten gewoon nog voor hun geld. Dat kunnen de huidige politici niet zeggen
Voor het gemak even vergeten dat deze tunnels zijn gegraven door gevangen genomen burgers/militairenquote:Op maandag 29 december 2014 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Gedrevenheid kun je de nazi's wel nageven. Deze gasten werkten gewoon nog voor hun geld. Dat kunnen de huidige politici niet zeggen
Ze hadden natuurlijk wel de beschikking over een flinke hoeveelheid gratis arbeidskrachten.quote:Op maandag 29 december 2014 15:00 schreef eight het volgende:
[..]
Død snø 1 & 2quote:Op maandag 29 december 2014 15:03 schreef IPA35 het volgende:
Eén verkeerde knop indrukken en BAM Nazi-Zombies
Heb ik ook gezien trouwensquote:Op maandag 29 december 2014 14:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze vrij dichtbij. Veel Duitse wetenschappers hebben ook meegewerkt aan het nucleaire programma van de Sovjets.
Al denk ik dat we eerder een nucleaire aanval in Europa hadden gehad (van de Amerikanen) dan een Duitse atoombom.
[..]
De aflevering over die flaktorens.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |