Kindloze flapdrol gespot.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lijkt grappig, maar zo denkt dus een deel van de bevolking. Normaliter zouden die omgekomen zijn maar nu gaan ze als de konijnen omdat je per kind ook nog eens geld krijgt. Het zal hen aan de reet roesten of die kinderen voor galg en rad opgroeien, zolang ze die bijstand maar krijgen.
Weet je wat het verschil is tussen jou en mij? Ik gun mensen nieuwe, mooie spullen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toen ik student af was, begon ik ook gewoon met kringloop. Niet tav kleding (had ik gek genoeg al als student), maar wel veel andere zaken.
Ik zou niet weten wat er mis is met tweedehands als je het geld niet hebt voor nieuw. Heel veel bruikbare spullen worden weggegooid. Zonde.
Bij de kringloopwinkel misschien wel, aangezien ze daar denk ik selecteren op wat bruikbaar is en wat niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toen ik student af was, begon ik ook gewoon met kringloop. Niet tav kleding (had ik gek genoeg al als student), maar wel veel andere zaken.
Ik zou niet weten wat er mis is met tweedehands als je het geld niet hebt voor nieuw. Heel veel bruikbare spullen worden weggegooid. Zonde.
Eens.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:27 schreef DS4 het volgende:
Heel veel bruikbare spullen worden weggegooid. Zonde.
Ik gun mensen ook nieuwe mooie spullen, maar als je inkomen er gewoon niet naar is moet je met minder doen. Het is helaas niet altijd feest en je kan niet altijd verwachten dat je alles gratis krijgt, daarnaast is er niks mis met 2e hands spul. Ik heb nu een 2e hands macbook die ik gekregen heb terwijl ik een (destijds) nieuw gekochte laptop had(laptop is nieuwer). Top ding en ik gebruik het meer dan mijn "eigen" laptop. Altijd 2ehandse telefoons omdat ze goed zat zijn. Nieuw is niks mis mee voor sommige producten maar de meeste producten zijn 2e hands gewoon nog prima bruikbaar in onze maatschappij.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Weet je wat het verschil is tussen jou en mij? Ik gun mensen nieuwe, mooie spullen.
Een ander verschil is dat ik het geld op hoest waarmee het betaald moet worden...quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Weet je wat het verschil is tussen jou en mij? Ik gun mensen nieuwe, mooie spullen.
Volgens mij liep dit via de kringloop en de kringloop neemt inderdaad geen spullen mee waar echt geen interesse meer voor is (en zelfs dat kan bruikbaar zijn...).quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:32 schreef KreKkeR het volgende:
Bij de kringloopwinkel misschien wel, aangezien ze daar denk ik selecteren op wat bruikbaar is en wat niet.
Dat neemt niet weg dat er ook genoeg mensen zijn die de meest nutteloze niet bruikbare troep weggeven. Omdat iets wordt weggegeven betekent niet per definitie dat het nuttig is.
Vond dat een van de vetste games van destijdsquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat blijft in multiplayer nog wel minstens net zo vermakelijk als hedendaagse shooters.
Volgens mij speelden wij dat gewoon via UTP, hoewel ik dat niet helemaal meer zeker weet. In ieder geval via seriële kabel.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:38 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Vond dat een van de vetste games van destijds.
Alleen wel jammer dat je om dat nog in multiplayer te spelen zo'n oud coax netwerk moet hebben liggen, die game was volgens mij (nog) niet voorbereid op UTP.
Ja, een tweede hands Macbook zou ik ook willen hebben, zou ik ruilen tegen mijn huidige nieuwe laptop van Packard bell, wat is je punt? Je kunt toch geen Macbook vergelijken met een aftandse desktop.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:36 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik gun mensen ook nieuwe mooie spullen, maar als je inkomen er gewoon niet naar is moet je met minder doen. Het is helaas niet altijd feest en je kan niet altijd verwachten dat je alles gratis krijgt, daarnaast is er niks mis met 2e hands spul. Ik heb nu een 2e hands macbook die ik gekregen heb terwijl ik een (destijds) nieuw gekochte laptop had(laptop is nieuwer). Top ding en ik gebruik het meer dan mijn "eigen" laptop. Altijd 2ehandse telefoons omdat ze goed zat zijn. Nieuw is niks mis mee voor sommige producten maar de meeste producten zijn 2e hands gewoon nog prima bruikbaar in onze maatschappij.
Oh, daar ben ikk het wel mee eens, alles is te fixen maar mensen zijn lui.quote:Vaak worden de meeste dingen bij het minste of geringste defect al weggegooid terwijl je ze voor minder dan een tientje in de meeste gevallen kan fixen. Ik vind dit dan ook een top initiatief dat hergebruik bevordert. Dat de minima een gratis 46" smart TV met 3D wil kan me aan m'n reet roesten.
Geld is onzin, of denk jij dat geld schaars is? En inderdaad, ik gun iedereen nieuwe huizen en mooie nieuwe spullen. Vind jij dat gek?quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een ander verschil is dat ik het geld op hoest waarmee het betaald moet worden...![]()
Maar goed, iedereen een nieuwe auto, alleen nog maar nieuwe huizen... Want jij gunt iedereen mooie nieuwe spullen.
En nu weer terug naar de realiteit van vandaag.
In de zin waarin jij het gebruikte wel. Anders had je gewoon ongelijk. Ik gun iedereen minimaal even rijk te zijn als ik ben (en voor mijn part rijker), maar ik leef liever in de realiteit en dan is het zo dat de minima ondersteuning krijgt waar nodig.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Geld is onzin, of denk jij dat geld schaars is? En inderdaad, ik gun iedereen nieuwe huizen en mooie nieuwe spullen. Vind jij dat gek?
Veel zaken zijn tegenwoordig zo klein en breekbaar, dat is echt niet meer voor iedereen zomaar te fixen zonder specifieke kennis en apparatuur voor een tientje hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Oh, daar ben ikk het wel mee eens, alles is te fixen maar mensen zijn lui.
Ik gun ook de minima wel een mooie TV hoor, waarom niet?
Dat hoort er juist wél bij. Dat zou de intentie moeten zijn bij het helpen van elk medemens in elke situatie. Het maximale doen. Als het maximale een tweedehands computer blijkt dan zij het zo. Maar niet met oude kut TV's gaan strooien en doen alsof je de goedheiligman zelf bent. Dan ga je klagende mensen krijgen en terecht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de zin waarin jij het gebruikte wel. Anders had je gewoon ongelijk. Ik gun iedereen minimaal even rijk te zijn als ik ben (en voor mijn part rijker), maar ik leef liever in de realiteit en dan is het zo dat de minima ondersteuning krijgt waar nodig.
En daar hoort niet bij dat alles zo mooi mogelijk is.
Ach, mijn ervaring is dat het allemaal wel meevalt. Ik ben echt geen technisch wonder maar heb mijn PS3, laptops e.d. altijd gewoon zelf gefixed. Mijn Iphone zou ik niet kunnen denk ik maar dat ligt ook aan de garantie.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Veel zaken zijn tegenwoordig zo klein en breekbaar, dat is echt niet meer voor iedereen zomaar te fixen zonder specifieke kennis en apparatuur voor een tientje hoor.
Klopt, de meeste electronica (mobo's, lcd schermen etc) is makkelijk te fiksen als je een beetje handig bent met een soldeerbout. 9 Van de 10 zijn er wat elco's naar de bliksem en die scoor je voor een paar dubbeltjes bij de Conrad en klaar.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:36 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik gun mensen ook nieuwe mooie spullen, maar als je inkomen er gewoon niet naar is moet je met minder doen. Het is helaas niet altijd feest en je kan niet altijd verwachten dat je alles gratis krijgt, daarnaast is er niks mis met 2e hands spul. Ik heb nu een 2e hands macbook die ik gekregen heb terwijl ik een (destijds) nieuw gekochte laptop had(laptop is nieuwer). Top ding en ik gebruik het meer dan mijn "eigen" laptop. Altijd 2ehandse telefoons omdat ze goed zat zijn. Nieuw is niks mis mee voor sommige producten maar de meeste producten zijn 2e hands gewoon nog prima bruikbaar in onze maatschappij.
Vaak worden de meeste dingen bij het minste of geringste defect al weggegooid terwijl je ze voor minder dan een tientje in de meeste gevallen kan fixen. Ik vind dit dan ook een top initiatief dat hergebruik bevordert. Dat de minima een gratis 46" smart TV met 3D wil kan me aan m'n reet roesten.
Ik denk daar wezenlijk anders over, ook al omdat ik zie dat we steeds meer moeite zullen krijgen om de minima goed te ondersteunen in een wereld die veranderd en waarbij een voorsprong in welvaart steeds sneller verloren kan gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:49 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat hoort er juist wél bij. Dat zou de intentie moeten zijn bij het helpen van elk medemens in elke situatie. Het maximale doen. Als het maximale een tweedehands computer blijkt dan zij het zo. Maar niet met oude kut TV's gaan strooien en doen alsof je de goedheiligman zelf bent. Dan ga je klagende mensen krijgen en terecht.
Als je echt zo voor duurzaamheid bent lijkt een systeem waarbij iemand alleen om de zoveel tijd een nieuw apparaat/item mag kopen, mij eerlijkerquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daarnaast: vanuit de duurzaamheidsgedachte ben ik zelfs warm voorstander van het duurder maken van nieuw zodat tweedehands interessanter wordt (tenzij het apparaat echt veel minder energie gebruikt incl. rekening houdend met productie).
Als er al iets aan het veranderen is dan is het wel de mogelijkheid voor de minima om zich meer welvaart toe te eigenen. Het is eigenlijk allemaal heel simpel. Óf we gaan naar een situatie waarin er weer een productie-sector ontstaat die kan voorzien in de baan-behoefte en capaciteiten van de minima óf een basisinkomen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk daar wezenlijk anders over, ook al omdat ik zie dat we steeds meer moeite zullen krijgen om de minima goed te ondersteunen in een wereld die veranderd en waarbij een voorsprong in welvaart steeds sneller verloren kan gaan.
Nogmaals het zijn politieke keuzes om minima wel of niet in luxe te laten leven. Het heeft werkelijk niks met het fenomeen geld te maken.quote:Als het duurzaam betaalbaar zou zijn om de minima in luxe te laten leven, prima. Maar dat is het niet.
Daarnaast: de kringloop lijkt mij bij uitstek geschikt voor de minima. Het zou wat zijn dat we de minima nieuwe spullen geven, maar de mensen met een inkomen net daarboven bij de kringloop moeten winkelen...
Een paar dubbeltjes?? Neen mijnheer dat doen wij heel anders, daar strippen wij een oud mobo voor (of een ander willekeurig apparaat) en hergebruiken die shit, goedkoper én duurzamerquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, de meeste electronica (mobo's, lcd schermen etc) is makkelijk te fiksen als je een beetje handig bent met een soldeerbout. 9 Van de 10 zijn er wat elco's naar de bliksem en die scoor je voor een paar dubbeltjes bij de Conrad en klaar.
Tuurlijk is het wel te vergelijken, want behalve dat het een mac is, is ie verder wel gewoon net zo traag en kan het games nog minder goed spelen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja, een tweede hands Macbook zou ik ook willen hebben, zou ik ruilen tegen mijn huidige nieuwe laptop van Packard bell, wat is je punt? Je kunt toch geen Macbook vergelijken met een aftandse desktop.
[..]
Oh, daar ben ikk het wel mee eens, alles is te fixen maar mensen zijn lui.
Ik gun ook de minima wel een mooie TV hoor, waarom niet?
idd, 9/10 hoef je alleen en elco te vervangen (bij de meeste monitoren het geval). Ja het valt dan net buiten de garantie en als je het laat fixen bij de fabrikant ben je 120+ euro verder en kan je net zo goed een nieuwe halen. Maar even uurtje priegelen en je monitor kan er weer jaren tegenaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, de meeste electronica (mobo's, lcd schermen etc) is makkelijk te fiksen als je een beetje handig bent met een soldeerbout. 9 Van de 10 zijn er wat elco's naar de bliksem en die scoor je voor een paar dubbeltjes bij de Conrad en klaar.
Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar ik ken de computers een beetje die de minima ontvangen en dat zijn echt krengen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:03 schreef Drinky het volgende:
[..]
Tuurlijk is het wel te vergelijken, want behalve dat het een mac is, is ie verder wel gewoon net zo traag en kan het games nog minder goed spelen.
De meeste onderdelen uit mijn "aftandse desktop" stammen nog uit 2009 en daar kan ik de meeste spellen op ultra of high settings spelen. Als ik zie waar mijn ouders of de gemiddelde persoon een desktop voor gebruiken is een oude aftandse meer dan zat.
Hier kunnen we helaas niet verder op ingaan, we komen dan namelijk op een gebied waarin jouw fundamentele opvattingen liggen. Daar kan alleen over verder worden gediscussieerd als je compleet open staat.quote:Wil je beter? Koop het zelf. Het is niet zo dat je iets gratis hoort te krijgen, het is geen recht ofzo om luxegoederen te hebben
Kan ook. Je moet alleen ff uitkijken of je niet de elco's treft van inferieure kwaliteit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:59 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Een paar dubbeltjes?? Neen mijnheer dat doen wij heel anders, daar strippen wij een oud mobo voor (of een ander willekeurig apparaat) en hergebruiken die shit, goedkoper én duurzamer.
Mij niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 13:53 schreef KreKkeR het volgende:
Als je echt zo voor duurzaamheid bent lijkt een systeem waarbij iemand alleen om de zoveel tijd een nieuw apparaat/item mag kopen, mij eerlijker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |