Dus in naam van de mensenrechten zou ik moeten goedkeuren dat Amerikaanse congresleden beslissen welke gerechtelijke uitspraken in andere landen "fout zijn", dat een regering beslist over schuld of onschuld van personen, en dat wetten aangenomen worden om "verdachten" in één specifieke zaak te kunnen veroordelen, zonder dat deze mensen een kans krijgen om zich te verdedigen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Ben je voor of tegen mensenrechtenschendingen in Rusland? Ben je voor of tegen mensenrechtenschendingen in de USA. Als je antwoord tegen is, op beide, dan moet je individuele sancties of straffen steunen.
Praat dit voor jou nou echt de schendingen door de Russen goed?quote:Op woensdag 31 december 2014 10:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Lollig en natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat nu juist de Amerikanen Rusland de maat willen nemen op het gebied van mensenrechten. Als er land is dat de mensenrechten op alle manieren schendt en geschonden heeft is het de VS.
Wat Koos zegt.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom proberen bepaalde users hier telkens de aandacht te verleggen naar de VS? Omdat de Amerikanen met enige regelmaat schijt hebben aan mensenrechten, kan hier geen kritiek worden geuit op het beleid van de Ruski's?
Echt, kap eens met die irritante fixatie op die tyfus-Amerikanen.
Nee,maar het is wel relevant in dit geval ,juist omdat de VS ook de belangrijkste veroorzaker is van de hele Oekraine crisis door het organiseren van de staatsgreep in Kiev. Overigens gaat Oliver Stone hier een film over maken.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Praat dit voor jou nou echt de schendingen door de Russen goed?
Of probeer je hiermee weer de focus van het wangedrag van de Russen af te wenden?
Je doet het constant en probeert elke keer zonder argumenten te roepen dat alles de schuld van de Amerikanen is. Het komt nogal gefrustreerd over...quote:Op woensdag 31 december 2014 10:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nee,maar het is wel relevant in dit geval ,juist omdat de VS ook de belangrijkste veroorzaker is van de hele Oekraine crisis door het organiseren van de staatsgreep in Kiev. Overigens gaat Oliver Stone hier een film over maken.
Ah juist, het is de schuld van de Amerikanen. Dat hele Maidan-gebeuren is georchestreerd door de VS.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Nee,maar het is wel relevant in dit geval ,juist omdat de VS ook de belangrijkste veroorzaker is van de hele Oekraine crisis door het organiseren van de staatsgreep in Kiev. Overigens gaat Oliver Stone hier een film over maken.
https://www.facebook.com/TheOliverStone/posts/901387646552202
Ik vind het prima, als westerlingen duidelijkheid willen over de voorgeschiedenis, en kritisch zijn naar de rol van hun eigen overheid.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dat roep ik absoluut niet, ik ben een onafhankelijk denker en kritisch op alle partijen, ook op Rusland. Ik vind dat ook zij een aantal zaken beter hadden kunnen aanpakken. Dat de Amerikanen en Europeanen een rol hebben gespeeld lijkt me niet te betwisten,. Hoe groot en welke rol precies, zal uitgezocht moeten worden.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je doet het constant en probeert elke keer zonder argumenten te roepen dat alles de schuld van de Amerikanen is. Het komt nogal gefrustreerd over...
Kritisch denker? Waarom begin je dan altijd over de VS wanneer het gaat om wat de Russen aan wandaden uitvreten?quote:Op woensdag 31 december 2014 10:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat roep ik absoluut niet, ik ben een onafhankelijk denker en kritisch op alle partijen, ook op Rusland. Ik vind dat ook zij een aantal zaken beter hadden kunnen aanpakken. Dat de Amerikanen en Europeanen een rol hebben gespeeld lijkt me niet te betwisten,. Hoe groot en welke rol precies, zal uitgezocht moeten worden.
Da's onderdeel van het kritische denken natuurlijk. ''Ik zie wat Rusland doet, máár kijk eens wat de VS heeft gedaan!'' Prima nuance zonder enige waarde.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:
Kritisch denker? Waarom begin je dan altijd over de VS wanneer het gaat om wat de Russen aan wandaden uitvreten?
The fuck?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:04 schreef JCats het volgende:
with an office in the US (New York City, Times Square, no less),
Hehehe.quote:Timmermans is now the righthand man of Junckers, probably as a reward for loyalty through thick and thin towards his colonial overlord, the US.
Tja als jij nu zegt dat ik Altijd de VS erbij haal, dan heb je niet goed gelezen. Natuurlijk wordt de VS erbij gehaald, maar alleen maar omdat dit land ook een rol in dit conflict speelt en als het relevant is. Probeer ook eens te discussieren met een brede kijk op het geheel op basis van argumenten. Van jouw pen komt alleen maar negatieve praat over Rusland, terwijl je alles wat vanuit Kiev, of de westerse media komt goedpraat. Als er iemand vooringenomen is, ben jij het wel. Laten we ophouden met dit gekissebis en gewoon op een goede manier de feiten benoemen en bediscusseren.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kritisch denker? Waarom begin je dan altijd over de VS wanneer het gaat om wat de Russen aan wandaden uitvreten?
quote:Maria Putin and Jorrit Faassen lived in, you can’t make this stuff up, the Krimwijk (Crimea Quarters).
quote:Putin’s revenge: not long after, Oerin was arrested and a house search revealed weapons, hard drugs and proof of bribery. The Russian Central Bank cancelled four out of five Oerin’s banking licences. Oerin and his body guards were locked up for two to four years in a labor camp. Let’s say that Vladimir Putin knows how to make a point and get things done.
quote:We consider Vladimir Putin as the world’s greatest statesman since Charles de Gaulle ...
Ik snap het even niet meer. Wie is hier nu de kolonisator en wie de kolonie? Want dat artikel van hier boven heeft het over de 'colonial overlord' VS (wat ik een erg rare term vind).quote:Op woensdag 31 december 2014 11:29 schreef LelijKnap het volgende:
Kunnen wel de geschiedenisboeken in als kolonie die het op bijna alle vlakken beter doet en heeft dan zijn kolonisator
Is ze eigenlijk nog een beetje neukbaar?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:34 schreef Romanus het volgende:
Overigens woont Maria Poetin nog wel in Nederland
Volgens dat stukje is de VS de 'colonial overlord' van Nederland. (Ik neem iig aan dat je het zo moet lezen). En wij doen het overduidelijk veel beter op vrijwel alle terreinen, ja.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:34 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap het even niet meer. Wie is hier nu de kolonisator en wie de kolonie. Wat dat artikel van hier boven heeft het over de 'colonial overlord' VS (wat ik een erg rare term vind).
En als je zegt dat de kolonie het beter doet dan de kolonisator, neem ik aan dat je bedoelt dat wij het beter doen dan de VS? Want andersom slaat volstrekt nergens op, politiek niet, economisch niet, mensenrechten technisch niet, onderwijstechnisch niet, internationale wetgeving handhavend niet en zo kan ik nog wel even door gaan.
Dus leg eens uit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |