abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148174050
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:22 schreef Zith het volgende:

[..]

Ben je voor of tegen mensenrechtenschendingen in Rusland? Ben je voor of tegen mensenrechtenschendingen in de USA. Als je antwoord tegen is, op beide, dan moet je individuele sancties of straffen steunen.
Dus in naam van de mensenrechten zou ik moeten goedkeuren dat Amerikaanse congresleden beslissen welke gerechtelijke uitspraken in andere landen "fout zijn", dat een regering beslist over schuld of onschuld van personen, en dat wetten aangenomen worden om "verdachten" in één specifieke zaak te kunnen veroordelen, zonder dat deze mensen een kans krijgen om zich te verdedigen?

Sancties zoals deze onder de Magnitsky wet zijn puur politieke acties zonder basis in internationaal recht. De juiste weg in dit soort zaken is via de rechtbank, nationaal of internationaal. Ironisch genoeg zijn net de Amerikanen de grootste tegenstanders. Een aantal jaren geleden werd bijvoorbeeld voor een Spaanse rechtbank aanklacht ingediend tegen verantwoordelijken van het Pinochet regime. Aanklachten in Spanje en België hebben ertoe geleid dat de wet onder druk van de Amerikanen aangepast werden om zulke vervolgingen (van in het buitenland gepleegde misdaden wanneer de justitie in die landen in gebreke blijft) veel moeilijker of onmogelijk te maken. Ook het internationaal gerechtshof in Den Haag werd gekortwiekt. De VS wil immers niet dat Amerikanen in dienst van de Amerikaanse overheid (militairen, diplomaten, veiligheidsdiensten) door "buitenlanders" zouden berecht worden.

De Magnitsky wet is een populistische actie, met een grote meerderheid goedgekeurd omdat politici hun herverkiezing niet in gevaar willen brengen. En om diezelfde reden zouden ze nooit stemmen voor gelijkaardige sancties tegen bvb Israel.

Dus nee, ik ben geen voorstander van rechtspraak door politici, daarvoor hebben we instellingen als het internationaal gerechtshof in Den Haag en het ECHR. De VS saboteert het internationaal gerechtshof om hun eigen mensen te beschermen, de UK dreigt uit het ECHR te stappen omdat de uitspraken hen niet bevallen, en onze politici die meewerkten aan extraordinary rendition en die martelingen in CIA gevangenissen in Polen en andere EU landen toelieten weigeren die schendingen van de mensenrechten te laten onderzoeken. En diezelfde politici zouden nu mogen beslissen over schuld of onschuld van verdachten?
pi_148176222
Lollig en natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat nu juist de Amerikanen Rusland de maat willen nemen op het gebied van mensenrechten. Als er land is dat de mensenrechten op alle manieren schendt en geschonden heeft is het de VS.
pi_148176373
Waarom proberen bepaalde users hier telkens de aandacht te verleggen naar de VS? Omdat de Amerikanen met enige regelmaat schijt hebben aan mensenrechten, kan hier geen kritiek worden geuit op het beleid van de Ruski's?

Echt, kap eens met die irritante fixatie op die tyfus-Amerikanen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148176403
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Lollig en natuurlijk totaal ongeloofwaardig dat nu juist de Amerikanen Rusland de maat willen nemen op het gebied van mensenrechten. Als er land is dat de mensenrechten op alle manieren schendt en geschonden heeft is het de VS.
Praat dit voor jou nou echt de schendingen door de Russen goed?
Of probeer je hiermee weer de focus van het wangedrag van de Russen af te wenden?
pi_148176419
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom proberen bepaalde users hier telkens de aandacht te verleggen naar de VS? Omdat de Amerikanen met enige regelmaat schijt hebben aan mensenrechten, kan hier geen kritiek worden geuit op het beleid van de Ruski's?

Echt, kap eens met die irritante fixatie op die tyfus-Amerikanen.
Wat Koos zegt.
pi_148176629
quote:
15s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Praat dit voor jou nou echt de schendingen door de Russen goed?
Of probeer je hiermee weer de focus van het wangedrag van de Russen af te wenden?
Nee,maar het is wel relevant in dit geval ,juist omdat de VS ook de belangrijkste veroorzaker is van de hele Oekraine crisis door het organiseren van de staatsgreep in Kiev. Overigens gaat Oliver Stone hier een film over maken.

https://www.facebook.com/TheOliverStone/posts/901387646552202
pi_148176698
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nee,maar het is wel relevant in dit geval ,juist omdat de VS ook de belangrijkste veroorzaker is van de hele Oekraine crisis door het organiseren van de staatsgreep in Kiev. Overigens gaat Oliver Stone hier een film over maken.
Je doet het constant en probeert elke keer zonder argumenten te roepen dat alles de schuld van de Amerikanen is. Het komt nogal gefrustreerd over...
pi_148176918
Zielig eerder, aangezien niemand d'r in trapt. Buiten het gebruikelijke groepje.
pi_148177002
quote:

[..]

Ah juist, het is de schuld van de Amerikanen. Dat hele Maidan-gebeuren is georchestreerd door de VS.

Maar natuurlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148177015
quote:
Ik vind het prima, als westerlingen duidelijkheid willen over de voorgeschiedenis, en kritisch zijn naar de rol van hun eigen overheid.
The view from nowhere.
pi_148177296
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je doet het constant en probeert elke keer zonder argumenten te roepen dat alles de schuld van de Amerikanen is. Het komt nogal gefrustreerd over...
Dat roep ik absoluut niet, ik ben een onafhankelijk denker en kritisch op alle partijen, ook op Rusland. Ik vind dat ook zij een aantal zaken beter hadden kunnen aanpakken. Dat de Amerikanen en Europeanen een rol hebben gespeeld lijkt me niet te betwisten,. Hoe groot en welke rol precies, zal uitgezocht moeten worden.
pi_148177406
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat roep ik absoluut niet, ik ben een onafhankelijk denker en kritisch op alle partijen, ook op Rusland. Ik vind dat ook zij een aantal zaken beter hadden kunnen aanpakken. Dat de Amerikanen en Europeanen een rol hebben gespeeld lijkt me niet te betwisten,. Hoe groot en welke rol precies, zal uitgezocht moeten worden.
Kritisch denker? Waarom begin je dan altijd over de VS wanneer het gaat om wat de Russen aan wandaden uitvreten?
pi_148177683
quote:
10s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:
Kritisch denker? Waarom begin je dan altijd over de VS wanneer het gaat om wat de Russen aan wandaden uitvreten?
Da's onderdeel van het kritische denken natuurlijk. ''Ik zie wat Rusland doet, máár kijk eens wat de VS heeft gedaan!'' Prima nuance zonder enige waarde.
pi_148177836
Beschamend jaar voor Nederland.
Dochter Putin weggepest, dank aan PvdA

Rumors are that Maria Putin and her partner have left the Netherlands in the wake of the MH17 disaster, no doubt related to a very difficult security situation and a climate where the despicable Dutch media claimed without proof that Putin himself was responsible for the killing of 200 Dutch people in MH17. We are ashamed to have to admit that there were voices in the Netherlands, who publicly advocated that Maria should be expelled from the country. Among them the major Broertjes of the town where Maria used to live, Voorschoten. The major later said that he had regretted his remarks. His party affiliation is the PvdA, the only Dutch political party with an office in the US (New York City, Times Square, no less), probably to get their daily marching orders for the continued multicultural destruction of the Netherlands, the center of the universe in the 17th century, but now deteriorated into a pc sh*thole and 52nd US state. The PvdA is also the party of Frans Timmermans, the former Dutch foreign minister, who held his despicable emotional speech in the Security Councel, suggesting without proof that the Donbass rebels were behind the attack and falsely accusing rebels of mistreating the crash site and victims belongings, just to suck up to his American masters. Timmermans is now the righthand man of Junckers, probably as a reward for loyalty through thick and thin towards his colonial overlord, the US. Unfortunately, the Netherlands is to Washington, what the GDR used to be to Moscow before 1989.

https://deepresource.word(...)daughter-in-holland/
Life is what happens while planning other things
pi_148178079
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:04 schreef JCats het volgende:
with an office in the US (New York City, Times Square, no less),
The fuck?
pi_148178539
quote:
Timmermans is now the righthand man of Junckers, probably as a reward for loyalty through thick and thin towards his colonial overlord, the US.
Hehehe.
pi_148178619
quote:
10s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja als jij nu zegt dat ik Altijd de VS erbij haal, dan heb je niet goed gelezen. Natuurlijk wordt de VS erbij gehaald, maar alleen maar omdat dit land ook een rol in dit conflict speelt en als het relevant is. Probeer ook eens te discussieren met een brede kijk op het geheel op basis van argumenten. Van jouw pen komt alleen maar negatieve praat over Rusland, terwijl je alles wat vanuit Kiev, of de westerse media komt goedpraat. Als er iemand vooringenomen is, ben jij het wel. Laten we ophouden met dit gekissebis en gewoon op een goede manier de feiten benoemen en bediscusseren.
pi_148178665
quote:
Maria Putin and Jorrit Faassen lived in, you can’t make this stuff up, the Krimwijk (Crimea Quarters).
:D
The view from nowhere.
pi_148178676
Kunnen wel de geschiedenisboeken in als kolonie die het op bijna alle vlakken beter doet en heeft dan zijn kolonisator _O_
pi_148178792
quote:
Putin’s revenge: not long after, Oerin was arrested and a house search revealed weapons, hard drugs and proof of bribery. The Russian Central Bank cancelled four out of five Oerin’s banking licences. Oerin and his body guards were locked up for two to four years in a labor camp. Let’s say that Vladimir Putin knows how to make a point and get things done.
quote:
We consider Vladimir Putin as the world’s greatest statesman since Charles de Gaulle ...
:D
The view from nowhere.
pi_148178889
Overigens woont Maria Poetin nog wel in Nederland
  woensdag 31 december 2014 @ 11:34:51 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148178897
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:29 schreef LelijKnap het volgende:
Kunnen wel de geschiedenisboeken in als kolonie die het op bijna alle vlakken beter doet en heeft dan zijn kolonisator _O_
Ik snap het even niet meer. Wie is hier nu de kolonisator en wie de kolonie? Want dat artikel van hier boven heeft het over de 'colonial overlord' VS (wat ik een erg rare term vind).

En als je zegt dat de kolonie het beter doet dan de kolonisator, neem ik aan dat je bedoelt dat wij het beter doen dan de VS? Want andersom slaat volstrekt nergens op, politiek niet, economisch niet, mensenrechten technisch niet, onderwijstechnisch niet, internationale wetgeving handhavend niet en zo kan ik nog wel even door gaan.

Dus leg eens uit?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_148178918
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:34 schreef Romanus het volgende:
Overigens woont Maria Poetin nog wel in Nederland
Is ze eigenlijk nog een beetje neukbaar?
pi_148178981
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:34 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap het even niet meer. Wie is hier nu de kolonisator en wie de kolonie. Wat dat artikel van hier boven heeft het over de 'colonial overlord' VS (wat ik een erg rare term vind).

En als je zegt dat de kolonie het beter doet dan de kolonisator, neem ik aan dat je bedoelt dat wij het beter doen dan de VS? Want andersom slaat volstrekt nergens op, politiek niet, economisch niet, mensenrechten technisch niet, onderwijstechnisch niet, internationale wetgeving handhavend niet en zo kan ik nog wel even door gaan.

Dus leg eens uit?
Volgens dat stukje is de VS de 'colonial overlord' van Nederland. (Ik neem iig aan dat je het zo moet lezen). En wij doen het overduidelijk veel beter op vrijwel alle terreinen, ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2014 11:37:54 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 11:38:03 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148179037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Volgens dat stukje is de VS de 'colonial overlord' van Nederland. En wij doen het overduidelijk veel beter op vrijwel alle terreinen, ja.
Ja, dat snap ik. Maar zijn zij de kolonie. Of kunnen ze dat daar zich al niet meer herinneren?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_148179104
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar zijn zij de kolonie. Of kunnen ze dat daar zich al niet meer herinneren?
quote:
the Netherlands, the center of the universe in the 17th century, but now deteriorated into a pc sh*thole and 52nd US state.
The view from nowhere.
pi_148179139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou, al een tijdje niet meer toch? Alhoewel, soms lijkt de VS, met zijn legermacht, meer op een diender dan op een 'overlord'.
  woensdag 31 december 2014 @ 11:41:45 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_148179200
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

[..]

Als er iets de 52nd state is dan is het de UK toch zeker wel... :')
pi_148179293
quote:

[..]

ChristopherJM twitterde op woensdag 31-12-2014 om 00:19:54 Oliver Stone has drunk the Kremlin Kool-Aid it seems; says CIA behind #Ukraine revolution in bizarre rant http://t.co/V7vqB93kEH @mashable reageer retweet
quote:
The view from nowhere.
pi_148179418
American film director _O- :W
pi_148179597
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

ChristopherJM twitterde op woensdag 31-12-2014 om 00:19:54 Oliver Stone has drunk the Kremlin Kool-Aid it seems; says CIA behind #Ukraine revolution in bizarre rant http://t.co/V7vqB93kEH @mashable reageer retweet
[..]

quote:
LOS ANGELES, December 31. /TASS/. Hollywood film director Oliver Stone will make a documentary film about Ukraine's ousted president Viktor Yanukovych to tell the public the truth about the events at Maidan (Independence square in downtown Kiev), as follows from a post on the director's Facebook page.

Stone says he interviewed Viktor Yanukovych in Moscow for a new English language documentary produced by Ukrainians.

According to him, the events in Kiev were similar to other CIA-orchestrated coups against unwanted leaders, for example, Chilean President Salvador Allende in 1973.

The filmmaker said many witnesses, including Yanukovych, believe the CIA had its "fingerprints" on the February coup.

"The truth is not being aired in the West," he warned. "It’s a surreal perversion of history that’s going on once again, as in Bush pre-Iraq ‘WMD’ campaign."

"But I believe the truth will finally come out in the West, I hope, in time to stop further insanity," he added.

Stone, who made three documentaries on Cuban leader Fidel Castro, is currently working on a film about NSA whistleblower Edward Snowden living in Russia
http://itar-tass.com/en/non-political/770109
pi_148179869
Als hij duidelijk en concreet bewijs had dan zou hij deze toch per direct vrijgeven?
pi_148179939
Oliver Stone maakt mooie documentaires soms belicht hij ook zaken vanuit een andere hoek. Ik vind het prima dat hij in het kader van hoor/wederhoor de andere kant van de medaille belicht. Echter is het veel te voorbarig om hiermee het gedrag van de Russen (de Krim annexeren, Oost Oekraine bezetten) goed te 'praten'. Immers bemoeien de Amerikanen en Russen zich al sinds de val van de Sovjet Unie met de binnenlandse politiek van Oekraine. Waarbij de Russen zelf ook de nodige smerige trucs hebben uitgehaald om hun mannetjes te installeren.
pi_148180199
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:58 schreef Nintex het volgende:
Oliver Stone maakt mooie documentaires soms belicht hij ook zaken vanuit een andere hoek. Ik vind het prima dat hij in het kader van hoor/wederhoor de andere kant van de medaille belicht. Echter is het veel te voorbarig om hiermee het gedrag van de Russen (de Krim annexeren, Oost Oekraine bezetten) goed te 'praten'. Immers bemoeien de Amerikanen en Russen zich al sinds de val van de Sovjet Unie met de binnenlandse politiek van Oekraine. Waarbij de Russen zelf ook de nodige smerige trucs hebben uitgehaald om hun mannetjes te installeren.
Dat laatste ontken ik ook niet, natuurlijk is er Russische bemoeienis. Je moet Oekraine mijns inziens ook niet echt zien als een totaal onafhankelijk land. Buiten dit is er een substantieel deel van de bevolking Russisch. Als je het zo beziet is de Russische bemoeienis logisch en de Amerikaanse niet. Oekraine zou beter weer meer bij de Russische federatie getrokken kunnen worden en dan met een soort status aparte, waarbij de Russen verantwoordelijk zijn voor de defensie, veiligheidsdiensten en politie, maar waar Oekraine zelf op allerlei andere vlakken beslissingen mag nemen. Een model wat we bijvoorbeeld toepassen op de NL Antillen, of binnen de Russische federatie het model zoals nu toegepast op tsjetsjenië met een sterke man als Ramzan Kadyrov als president en niet een zwakkeling als Yanukovic. Iemand als Kadyrov zou een zege zijn voor Oekraine.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 31-12-2014 12:24:51 ]
pi_148180683
GrahamWP_UK twitterde op dinsdag 30-12-2014 om 20:38:24 Engels subs op deel 1 van mijn laatste # MH17 verslag - deel 2 tot later vandaag volgen - https://t.co/2Sx2jn4k2G #Oekraïne #Novorossiya reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op dinsdag 30-12-2014 om 23:49:56 Mijn nieuwe MH17 video - meer dan 5 maanden na de tragedie,de site - een magazijn vol romp, menselijke resten- 18+ https://t.co/MOSJQBPgtI reageer retweet
The view from nowhere.
pi_148180895
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Iemand als Kadyrov zou een zege zijn voor Oekraine.
Ik ken niemand die zo autoritair denkt als jij. Je liefde voor keihard gezag is onthutsend.
The view from nowhere.
pi_148181271
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:27 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik ken niemand die zo autoritair denkt als jij. Je liefde voor keihard gezag is onthutsend.
Ik heb hier geen "liefde" voor, maar soms is stevig gezag een bittere noodzaak. (iets met zachte heelmeesters?....) Soms moet je hardoptreden om veel groter leed te voorkomen. Hij (Kadyrov) heeft wel een door burgeroorlog verscheurd gebied gestabiliseerd en opgebouwd en verdient hier internationale erkenning voor..

Dit zijn mensen die je in eerste instantie nodig hebt om puinhopen op te ruimen. De touwtjes laten vieren is iets voor later. Oekraine heeft ,net als Tsjetsjenië een aantal jaar terug, nu eerst een sterke man nodig die orde op zaken stelt en vanuit Kiev samen met Rusland de burgeroorlog kan stoppen. Kadyrov is iemand die onrthodoxe methodes gebruikt, dat klopt, maar dit is het enige dat werkt bij een land in deze deplorabele staat.

Je zou natuurlijk een Oekrainer moeten hebben in dit geval, zodat er ook voldoende achterban is, maar in eerste instantie moet het gezag en de eenheid hersteld worden, dit zal met harde hand, samen met de Russen moeten gebeuren. Als het gezag is hersteld kan er langzaamaan aan hervormingen worden gedacht.

quote:
Chechen economic recovery and reconstruction

On 4 March 2006, Dukhvakha Abdurakhmanov, chair of the Chechen People's Assembly, stated that Kadyrov "has proven his capability to govern the economy, not only the power structures."[26] The Chair of the Assembly also said that in a few months the republic had fulfilled more objectives than the republic's federal economic enterprise had undertaken to fulfill in the initial five years of reconstruction in Chechnya.[26] Abdurakhmanov noted that Kadyrov's management had already successfully completed the reconstruction of two large Grozny avenues, had repaired the local roads, was intensively conducting reconstruction work, building new mosques, sports centers, and hospitals.[26]

In 2006, the production of Chechnya's industry increased by 11.9%.[27] In 2007, the rate of growth was 26.4%.[27]

In February 2010, head of the British delegation of the Human Rights Group Lord Judd, formerly "bitterly critical of the Russian authorities for the situation in Chechnya", pointed out a striking change for the better in the Russian North Caucasus republic.[28] Judd said that changes which occurred since his visit as a member of PACE delegation in 2000 were "so overwhelming that sometimes you forget about what happened here until quite recently
http://instagram.com/kadyrov_95/

[ Bericht 3% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 31-12-2014 12:43:58 ]
pi_148181568
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
dit zal met harde hand, samen met de Russen moeten gebeuren.
Als je dat met keiharde middelen wil afdwingen, dan kan dit ook vanuit het Westen worden gedaan. Iedere pro-Rus moet even leren zich te voegen. Want als je toch de aspiraties van een bepaalde groep moet onderdrukken, waarom niet de pro-Russen.

Kortom, met deze autoritaire benadering kun je nooit rechtvaardigen dat je zelf degene bent die dat mag afdwingen ipv een ander.
The view from nowhere.
pi_148181610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je dat met keiharde middelen wil afdwingen, dan kan dit ook vanuit het Westen worden gedaan. Iedere pro-Rus moet even leren zich te voegen. Want als je toch de aspiraties van een bepaalde groep moet onderdrukken, waarom niet de pro-Russen.

Kortom, met deze autoritaire benadering kun je nooit rechtvaardigen dat je zelf degene bent die dat mag afdwingen ipv een ander.
Ik heb het woord onderdrukken niet in de mond gehad, dat maak jij ervan.
  woensdag 31 december 2014 @ 16:56:11 #91
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_148192064
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat laatste ontken ik ook niet, natuurlijk is er Russische bemoeienis. Je moet Oekraine mijns inziens ook niet echt zien als een totaal onafhankelijk land. Buiten dit is er een substantieel deel van de bevolking Russisch. Als je het zo beziet is de Russische bemoeienis logisch en de Amerikaanse niet. Oekraine zou beter weer meer bij de Russische federatie getrokken kunnen worden en dan met een soort status aparte, waarbij de Russen verantwoordelijk zijn voor de defensie, veiligheidsdiensten en politie, maar waar Oekraine zelf op allerlei andere vlakken beslissingen mag nemen. Een model wat we bijvoorbeeld toepassen op de NL Antillen, of binnen de Russische federatie het model zoals nu toegepast op tsjetsjenië met een sterke man als Ramzan Kadyrov als president en niet een zwakkeling als Yanukovic. Iemand als Kadyrov zou een zege zijn voor Oekraine.
:')
Godallemachtig. Hoe verzin je het allemaal man. Oekraine moet zich gewoon maar ff bij Rusland voegen? Heb je het afgelopen jaar niet gemerkt dat ze daar niet zoveel zin in hebben?
  woensdag 31 december 2014 @ 17:00:29 #92
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_148192327
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat roep ik absoluut niet, ik ben een onafhankelijk denker en kritisch op alle partijen,ook op Rusland. Ik vind dat ook zij een aantal zaken beter hadden kunnen aanpakken. Dat de Amerikanen en Europeanen een rol hebben gespeeld lijkt me niet te betwisten,. Hoe groot en welke rol precies, zal uitgezocht moeten worden.
Hahahahaha _O- _O-
pi_148194245
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 16:56 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

:')
Godallemachtig. Hoe verzin je het allemaal man. Oekraine moet zich gewoon maar ff bij Rusland voegen? Heb je het afgelopen jaar niet gemerkt dat ze daar niet zoveel zin in hebben?
Ze kunnen een status aparte krijgen , een autonome republiek binnen de federatie dus. rusland regelt de veiligheid, (politie, fsb en defensie) oekraine regelt zelf de rest. er zullen bij elk plan voor en tegenstanders zijn, het is de kunst dit op een geruisloze manier in te voeren, waarbij een eerste prioriteit moet zijn het monddood maken van de extremistische groeperingen en milities die nu door kiev worden gemobiliseerd. Een aansprekende kandidaat die dit programma wil uitvoeren moet op het juiste moment mee gaan doen aan de verkiezingen en naar voren worden geschoven.
pi_148194824
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ze kunnen een status aparte krijgen , een autonome republiek binnen de federatie dus. rusland regelt de veiligheid, (politie, fsb en defensie) oekraine regelt zelf de rest. er zullen bij elk plan voor en tegenstanders zijn, het is de kunst dit op een geruisloze manier in te voeren, waarbij een eerste prioriteit moet zijn het monddood maken van de extremistische groeperingen en milities die nu door kiev worden gemobiliseerd. Een aansprekende kandidaat die dit programma wil uitvoeren moet op het juiste moment mee gaan doen aan de verkiezingen en naar voren worden geschoven.
Jij gaat er prat op zo 'kritisch en onafhankelijk' te zijn. Waarom zou een land als Oekraine dat niet mogen zijn?
pi_148195081
De MSM berichten zowaar -indirect- in pro-Russische zin.
Hebben ze wel Oliver Stone voor nodig.

,,De waarheid wordt niet uitgezonden in het Westen", concludeert de filmmaker. "Het is een surrealistische verdraaiing van de geschiedenis, zoals we ook in de Verenigde Staten onder Bush zagen voordat hij Irak binnenviel omdat er massavernietigingswapens zouden zijn."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-coup-Oekraine.dhtml
pi_148195119
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:52 schreef JCats het volgende:
De MSM berichten zowaar -indirect- in pro-Russische zin.
Hebben ze wel Oliver Stone voor nodig.

,,De waarheid wordt niet uitgezonden in het Westen", concludeert de filmmaker. "Het is een surrealistische verdraaiing van de geschiedenis, zoals we ook in de Verenigde Staten onder Bush zagen voordat hij Irak binnenviel omdat er massavernietigingswapens zouden zijn."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-coup-Oekraine.dhtml
Het is niks bijzonders of nieuws dat een krant als het AD ook opmerkelijke complottheorieen publiceert.
pi_148195158
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niks bijzonders of nieuws dat een krant als het AD ook opmerkelijke complottheorieen publiceert.
Amerika zit erachter = complottheorie :)
pi_148195204
Rusland zit erachter = Waarheid :z
  woensdag 31 december 2014 @ 17:59:44 #99
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_148195318
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ja of Rusland laat oekraine gewoon met rust en laat oekraine doen wat ze zelf willen?
pi_148195373
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:59 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ja of Rusland laat oekraine gewoon met rust en laat oekraine doen wat ze zelf willen?
En als Oekraïne de mensen in het oosten nu eens met rust zou laten in plaats van ze uit te moorden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')