ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Oja, de foto onderaan in de OP is legaal vanuit de sporen gemaakt, tijdens een fotostop van de TSP-afscheidsrit van de rode klassieke motorstellen. Ondanks de hevige sneeuwval en de temperaturen onder de 0 graden was het een prachtige rit met een goede sfeer.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik heb nog eens zitten denken over het al dan niet stoppen op Thialf en die 5000 euro lijkt misschien niet eens zo gek als je bedenkt dat je voor de IC Hanzelijn die tussen Leeuwarden en Zwolle op ieder station stopt mogelijk een extra compositie nodig hebt.
De keertijd in Leeuwarden bedraagt normaal acht minuten. Een stop kost drie minuten en je wilt daarnaast het liefst iets eerder weg uit Leeuwarden om de rest van de dienstregeling niet in de war te schoppen. Dan hou je drie tot vier minuten over en dat kan wel eens te kort zijn om te keren.
Op zondag 28 december 2014 23:04 schreef Peterselieman het volgende: Ik heb nog eens zitten denken over het al dan niet stoppen op Thialf en die 5000 euro lijkt misschien niet eens zo gek als je bedenkt dat je voor de IC Hanzelijn die tussen Leeuwarden en Zwolle op ieder station stopt mogelijk een extra compositie nodig hebt.
De keertijd in Leeuwarden bedraagt normaal acht minuten. Een stop kost drie minuten en je wilt daarnaast het liefst iets eerder weg uit Leeuwarden om de rest van de dienstregeling niet in de war te schoppen. Dan hou je drie tot vier minuten over en dat kan wel eens te kort zijn om te keren.
Dat is onwil. Ik blijf niet aan de gang. 12 minuten in zwolle. Plus dat vertragingen sowieso niet boeien.
Als ik onderweg wil werken: beneden (klaptafeltje), als ik naar buiten wil kijken: boven (dan zit ik niet de hele tijd tegen geluidsschermen etc aan te kijken). Alles heeft zijn pluspunten.
het spoor ter hoogte van station Heiloo richting alkmaar, daar is een probleem gevonden. vandaar dat er heel langzaam werd gereden vandaag. men is nu bezig de rails te vervangen. een vrachtwagen van 42 meter heeft eerder vandaag nieuwe rails gebracht.
intussen gaan de vervangende bussen weer als een speer. het idee is dan om een dienstregeling aan te houden, echter vraag ik me af of de chauffeurs hiervan op de hoogte zijn. zelf krijg ik sterk de indruk dat zodra er minimaal 1 passagier in een bus zit, de buschauffeur gaat rijden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 28 december 2014 21:38 schreef Straatcommando. het volgende: Verder is het een olderwetse teringbende, sprak er net een die een uur mag wachten omdat de trein vanuit Doetinchem te laat was en hij wilde naar Tiel. Dat je zo'n trein dan niet ff een minuut of 2 (meer was niet nodig) laat wachten.
Los van het feit dat dat natuurlijk erg vervelend is (ik miste vanavond zelf de overstap op de intercity richting Utrecht), is dat ook geen officiële aansluiting. En om nou te spreken van een teringbende als er enkele treinen vertraagd zijn...
Meestal staat er een of ander oranje hesje met een fluitje de boel te coördineren. Volgens de reisplanner proberen ze wel een dienstregeling aan die bussen te hangen maar in de praktijk komt daar vaak weinig van terecht.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik heb nog ergens een foto van een van m'n vrienden zijwaarts in het bagagerek van een ICK .
Welke bak is dit? Ik ga altijd in de uiterste bak zitten die grens aan 1ste klas, alle andere bakken maken echt een teringherrie..
Dit zou een rijtuig moeten zijn van een getrokken stam, dus niet de koploper waar jij je mogelijk mee verwart.
In de spaarzame gevallen dat ik met ICRm rijdt, neem ik altijd het bagagerijtuig. Ik heb mij eens laten vertellen dat ik daar 1 hele centimeter meer beenruimte heb.
ICRm tweedeklas heeft gele bekleding. Ik weet niet hoe de Prio-stammen eruit zien maar als dit geen Prio is, is het denk ik een ICM AB-bak en kijken we hier naar de overgang tussen 1e en 2e klas?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Maar dat over ongeschoren en afgeragd in 1e klas; ik koop vaak een zo'n weekendupgrade voor een tientje want gewoon fijn. En ik zie er op dit moment uit als een kruising tussen Jezus en een ouderwetse Nozem en dan kijken sommige mensen toch even over hun schouder of ze wel echt zelf in de 1e klas zitten. Love it <3
Wat me trouwens opviel in de Thalys naar Lille. Er was geen automatische boordomroep.. Dat had ik afgelopen zomer naar Parijs wel.. Zit Lille nog niet in het systeem ofzo?
Ik heb naar Parijs die automatische omroep in de tweede klas zelf nog niet meegemaakt, maar in de eerste klas weer wel. Weet niet hoe recent dat is ingebouwd, of ik dat juist nooit getroffen heb? Wel is de omroep in de eerste klas heel anders als de tweede klas.
Op zondag 28 december 2014 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maar dat over ongeschoren en afgeragd in 1e klas; ik koop vaak een zo'n weekendupgrade voor een tientje want gewoon fijn. En ik zie er op dit moment uit als een kruising tussen Jezus en een ouderwetse Nozem en dan kijken sommige mensen toch even over hun schouder of ze wel echt zelf in de 1e klas zitten. Love it <3
en er dan op gewezen worden dat je in de eerste klas zit
Op maandag 29 december 2014 00:10 schreef b2py het volgende: Ik had zelf tweede klas ergens medio zomervakantie naar Parijs. Zowel heen als terug. Twee jaar geleden was het toen iig nog niet zo..
Ik heb jaren terug, nog voordat Thalys via HSL-Zuid reed, automatische omroepen gehoord. Misschien werkte het systeem niet goed meer en heeft men het uitgezet?
Was een NS'er zeker? Kaartjes voor bestemmingen in Duitsland 1e klas zijn vaak genoeg goedkoper dan 2e klas omdat de SparPreis dan nog wel verkrijgbaar is (vanwege 2e klas BahnCard 100 klanten die alleen een zitplaatsreservering kopen bijvoorbeeld). Fucking chill naar Regensburg en Leipzig en München heen en weer geweest zo.
Los van het feit dat dat natuurlijk erg vervelend is (ik miste vanavond zelf de overstap op de intercity richting Utrecht), is dat ook geen officiële aansluiting. En om nou te spreken van een teringbende als er enkele treinen vertraagd zijn...
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op maandag 29 december 2014 01:14 schreef GlennQuagmire het volgende: Kleine vraag: Kan een Go-Pass1 naar Roosendaal/Maastricht in Belgie ook bij een automaat/loket gekocht worden?
Nee goed, daar heb je een punt. Die trein naar tiel sluit volgens mij nergens echt goed op aan, maar Fin. Het is meer dat door sie vertragingen mensen hun aansluitingen misten. Maar teringzooi is overdreven ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Kak heb ik weer zitten quoten ipv wijzigen ze hebben trouwens een piano Neergezet in Arnhem cs, leuk initiatief. Zaterdag zat er iemand achter die echt goed kon spelen, brengt meteen sfeer in die betonnen bunker.
Kak, weet pas als ik in belgie ben of ik met de trein of met de auto naar huis kan en die dingen zijn niet retourneerbaar. Kwam in m'n speurtocht trouwens de openingstijden van het loket van station Vielsalm tegen, wtf Belgie
quote:
Maandag 06:30 tot 13:45 Dinsdag 06:30 tot 13:45 Woensdag 06:30 tot 13:45 Donderdag 06:30 tot 13:45 Vrijdag 06:30 tot 13:45 Zaterdag 06:30 tot 13:45 Zondag 13:15 tot 20:40
Voor een rustig station (op werkdagen 284 instappende reizigers in 2013) vind ik dat nog niet eens zo'n heel slechte bediening. Als je aan het loket moet zijn kun je op werk- en zaterdagen in de ochtend terecht, en anders kan zondagmiddag ook nog.
Op maandag 29 december 2014 01:34 schreef James1988 het volgende: Voor een rustig station (op werkdagen 284 instappende reizigers in 2013) vind ik dat nog niet eens zo'n heel slechte bediening. Als je aan het loket moet zijn kun je op werk- en zaterdagen in de ochtend terecht, en anders kan zondagmiddag ook nog.
Op maandag 29 december 2014 01:14 schreef GlennQuagmire het volgende: Kleine vraag: Kan een Go-Pass1 naar Roosendaal/Maastricht in Belgie ook bij een automaat/loket gekocht worden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Kak, weet pas als ik in belgie ben of ik met de trein of met de auto naar huis kan en die dingen zijn niet retourneerbaar. Kwam in m'n speurtocht trouwens de openingstijden van het loket van station Vielsalm tegen, wtf Belgie
[..]
En zo zijn er meer stations, want daar zit maar één persoon achter de loketten. Daardoor die "korte" diensten.
Men zal vandaag blij geweest zijn in de kop van Noord Holland. De herstelwerkzaamheden liepen weer eens uit tot een uur of 8.... En de spitspendel Rotterdam - Goverwelle had weer eens te weinig materieel beschikbaar
Stomme vraag wellicht, als ik een reis Roosendaal Brussel in de reisplanner vermeld ie werzaamheden. Druk ik erop, dan krijg ik een leeg veld en ook de NS website laat (nog) niks zien
Het gaat om trein 9228 vertrek roosendaal om 11.45 aankomst Brussel - Midi 13.15 op 24 Feb 2015
Op maandag 29 december 2014 11:13 schreef Darkwing_Duck het volgende: Stomme vraag wellicht, als ik een reis Roosendaal Brussel in de reisplanner vermeld ie werzaamheden. Druk ik erop, dan krijg ik een leeg veld en ook de NS website laat (nog) niks zien
Het gaat om trein 9228 vertrek roosendaal om 11.45 aankomst Brussel - Midi 13.15 op 24 Feb 2015
Wie kan me helpen?
van zondag 22 tot en met vrijdag 27 februari
Door werkzaamheden kan InterCity Brussel niet rijden tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Deze treinen rijden uitsluitend het traject Rotterdam Centraal-Brussel Zuid/Midi.
- Reizigers van/naar Amsterdam Centraal en Schiphol: u kunt gebruikmaken van binnenlandse treinen naar/van Rotterdam Centraal en daar overstappen op InterCity Brussel. Indien u wilt reizen met Intercity direct, dan dient u in het bezit te zijn van een toeslag. Fietsen kunnen niet mee in Intercity direct. - Reizigers van/naar Den Haag HS: u kunt gebruikmaken van de vervangende bussen van en naar Rotterdam Centraal. Houdt u rekening met eerder vertrekken vanaf Den Haag HS.
Plan uw reis vanaf tien dagen voor vertrek met behulp van de reisplanner.
Ik had laatst al gepost over mijn gedoe met de htm.
Krijg ik nu dit mailtje.
quote:
Volgens u is het laat in de avond in Zoetermeer niet mogelijk om aan muntgeld te komen of uw OV-chipkaart op te laden. Dit is echter geheel uw eigen verantwoordelijkheid. Reizigers zijn altijd verplicht om zich te voorzien van een geldig vervoerbewijs. Is dat niet het geval, dan zal de controleur een proces-verbaal uitschrijven. U moet er dus zelf voor zorgdragen dat u over voldoende muntgeld beschikt of uw OV-chipkaart bijtijds heeft opgeladen. Kortom: als u niet beschikt over voldoende muntgeld of een OV-chipkaart met saldo, mag u geen gebruikmaken van het openbaar vervoer van HTM in Zoetermeer of elders.
Door werkzaamheden kan InterCity Brussel niet rijden tussen Amsterdam Centraal, Schiphol, Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Deze treinen rijden uitsluitend het traject Rotterdam Centraal-Brussel Zuid/Midi.
- Reizigers van/naar Amsterdam Centraal en Schiphol: u kunt gebruikmaken van binnenlandse treinen naar/van Rotterdam Centraal en daar overstappen op InterCity Brussel. Indien u wilt reizen met Intercity direct, dan dient u in het bezit te zijn van een toeslag. Fietsen kunnen niet mee in Intercity direct. - Reizigers van/naar Den Haag HS: u kunt gebruikmaken van de vervangende bussen van en naar Rotterdam Centraal. Houdt u rekening met eerder vertrekken vanaf Den Haag HS.
Plan uw reis vanaf tien dagen voor vertrek met behulp van de reisplanner.
Op maandag 29 december 2014 13:46 schreef Yreal het volgende: Zo, toch nog maar even wat kilometers maken vandaag. En gratis zuipen in de nshispeed lounge
Maar wel 1 blikje uit de koelkast en niet meer, anders gaat de mederwerker grommen
Wij betreuren het zeer dat het 's avonds laat moeilijk is om aan kleingeld te komen in Zoetermeer. U bent echter zelf verantwoordelijk voor uw vervoersbewijs. Zonder vervoersbewijs kunt u helaas geen gebruikmaken van de HTM. Het is lastig dat het niet mogelijk is uw OV-chipkaart op te laden. Wij zullen onderzoeken of het mogelijk is hier een laadpaal voor te realiseren. Graag wil ik u wijzen op de mogelijkheden tot automatisch opladen, dit kunt u instellen via [insert linkje]. Hiermee voorkomt u dat u zonder saldo komt te zitten.
U kunt uw fiets onder bepaalde voorwaarden meenemen in de trein. Dit kan alleen buiten de spitsuren op werkdagen (spitsuren: 06.30 - 09.00 uur en 16.00- 18.00 uur). Deze beperking geldt niet in de weekenden, op feestdagen en in de maanden juli en augustus.
Ik zie geen uitzondering voor de kerstvakantie, vandaag zijn er dus gewoon spitsuren. (Wel raar dat de middagspits voor fietsen een half uur korter is.)
haha. Het lijkt bijna die hemakaartjes wel. Onbeperkt door HEEL Nederland. Maar alleen op dinsdagen als de zon in het huis van de Boogschutter staat en alleen tussen 9:30 en 16:00 en alleen op lijnen van vervoerder X en alleen daar waar minsterns 3 stations op rij met een U beginnen
haha. Het lijkt bijna die hemakaartjes wel. Onbeperkt door HEEL Nederland. Maar alleen op dinsdagen als de zon in het huis van de Boogschutter staat en alleen tussen 9:30 en 16:00 en alleen op lijnen van vervoerder X en alleen daar waar minsterns 3 stations op rij met een U beginnen
Goeie ouwe tijd dat je voor een tientje je vol liet lopen op schiphol, dan naar Amsterdam om verder te zuipen en vervolgens naar de kroeg ging
Op station Groningen is nu een heerlijke overstap. Sneltrein Leeuwarden - Groningen op de trein naar Roodeschool is alleen maar het perron oversteken. Was eerder nog een stukje lopen.
Andersom is het de trein uit Delfzijl die binnenkomt op 3a, waardoor je alleen maar het perron over hoeft te steken voor de sneltrein naar Leeuwarden. Was anders altijd rennen geblazen, maar vaak nog wel haalbaar.
Op maandag 29 december 2014 16:37 schreef Peterselieman het volgende: Op station Groningen is nu een heerlijke overstap. Sneltrein Leeuwarden - Groningen op de trein naar Roodeschool is alleen maar het perron oversteken. Was eerder nog een stukje lopen.
Andersom is het de trein uit Delfzijl die binnenkomt op 3a, waardoor je alleen maar het perron over hoeft te steken voor de sneltrein naar Leeuwarden. Was anders altijd rennen geblazen, maar vaak nog wel haalbaar.
Arriva was in ieder geval wel bezig lucht te vervoeren, want de treinen op Leeuwarden - Groningen werden net als anders voor de spits versterkt
Op zich is het ook wel lekker om een keer in een rustiger trein te zitten. Beter dan de NS die geregeld in zogenaamde vakanties de helft minder treinen inzet, terwijl alleen een handje vol middelbare scholieren die nog nooit een trein van binnen gezien hebben dan vakantie hebben.
Op maandag 29 december 2014 16:37 schreef Peterselieman het volgende: Op station Groningen is nu een heerlijke overstap. Sneltrein Leeuwarden - Groningen op de trein naar Roodeschool is alleen maar het perron oversteken. Was eerder nog een stukje lopen.
De Delfzijler komt doorgaans binnen op 2a, de Roodescholer op 3a.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
De Delfzijler komt doorgaans binnen op 2a, de Roodescholer op 3a.
het lijkt vandaag 50/50 te zijn. Op de tijden van de sneltrein komt de Delfzijler op 3a en de Roodeschooler op 2a en keren ze op elkaar. Op het andere half uur keren ze wel op zichzelf.
het lijkt vandaag 50/50 te zijn. Op de tijden van de sneltrein komt de Delfzijler op 3a en de Roodeschooler op 2a en keren ze op elkaar. Op het andere half uur keren ze wel op zichzelf.
Soms zit er verkeerd mat in de verkeerde omloop. Dan wisselen ze de boel nog wel eens om.
Gebeurt ook vaak met de Leeuwarder, als een trein uit een Integro-omloop naar Städler in Leeuwarden moet.
als je mijn foto's plaatst graag naam van de fotograaf (mij) vermelden. En dat geldt voor alle andere foto's die je plaatst, want ik weet vrijwel zeker dat je zelf de foto's niet maakt.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 29-12-2014 19:26:29 ]
als je mijn foto's plaatst graag naam van de fotograaf (mij) vermelden. En dat geldt voor alle andere foto's die je plaatst, want ik weet vrijwel zeker dat je zelf de foto's maakt.
Heet jij tegenwoordig Mark Rijs op de onderste foto?
Je kan hem ook in de Flickr tags zetten, krijg je ook de fotograaf erbij
Nee, het was verschrikkelijk. Mijn pa vond het sneller mij op te halen in Uitgeest. Terwijl als hij mij in Schiphol had opgehaald we al thuis waren voordat ik in Uitgeest was. Maja. Dommerik.
Haha. Vanaf ons naar Schiphol en terug is tegenwoordig al moeilijk doordat de afslag A9 naar Schiphol niet toegankelijk is en in andere richting ook niet. Laatst toen ik ouderlijk gezag naar Schiphol bracht stond ik in het centrum van Aalsmeer doordat ik de afslag had gemist
Haha. Vanaf ons naar Schiphol en terug is tegenwoordig al moeilijk doordat de afslag A9 naar Schiphol niet toegankelijk is en in andere richting ook niet. Laatst toen ik ouderlijk gezag naar Schiphol bracht stond ik in het centrum van Aalsmeer doordat ik de afslag had gemist
Je had dan ook de A5 en dan de A4 moeten nemen. Via een van de afslagen Hoofddorp kon je alsnog naar Schiphol komen
Je had dan ook de A5 en dan de A4 moeten nemen. Via een van de afslagen Hoofddorp kon je alsnog naar Schiphol komen
Als je de bordjes volgt moet je eerst nog vier kilometer richting Leiuh. Wat een drama joh. Maja, het is wel maar 35 minuten, de trein doet er een ruim uur over
Op maandag 29 december 2014 22:15 schreef Yreal het volgende: Kut, daar gaat mijn status als treinautist. Verkeerde trein gepakt in Breda dus nu zit ik in de trein naar Zwolle ipv den haag
Op maandag 29 december 2014 22:15 schreef Yreal het volgende: Kut, daar gaat mijn status als treinautist. Verkeerde trein gepakt in Breda dus nu zit ik in de trein naar Zwolle ipv den haag
Spoor 4 ipv 7, kan de beste overkomen.
toch maar omgekeerd richting den haag ipv crea-bea naar den Bosch en Utrecht
Met gratis half uur wachten in Tilburg? Die treinen komen bijna tegelijk.
Zal je zo zien, aanrijding persoon Dordrecht - Rotterdam..
Nou nou, zo erg is het nou ook weer niet om een keer in de verkeerde trein te stappen.
Gister zijn de twee verkochte 6400'en van DB Schenker, de 6480 en 6487, met een unitcargo naar Hamm gestuurd, om vervolgens door te gaan naar Polen. DB Schenker Rail Polen heeft deze 2 machines gekocht van DB Schenker Rail Nederland. Foto: DSO-gebruiker 232 493
Tevens is vannacht de 186 114 weer in Nederland aangekomen, in opzending via een unitcargo uit Hamm naar de Kijfhoek.
De 186 114 komt dan ook niet uit de serie van de nieuwe locomotieven, maar is elders in Duitsland geweest voor revisie en nieuwe huisstijl. 186 114 was zo'n rode 186'er voor de ICd destijds.
Op dinsdag 30 december 2014 10:09 schreef greavy het volgende: De 186 114 komt dan ook niet uit de serie van de nieuwe locomotieven, maar is elders in Duitsland geweest voor revisie en nieuwe huisstijl. 186 114 was zo'n rode 186'er voor de ICd destijds.
Ohja, wat me ook opviel vanuit de Thalys. Toen we de betonnen baan op reden bij de HSL begon dat ding best wel te schudden als gevolg van de verkrachte spoorbreedte. Had dat nog niet eerder gemerkt..
1435 is een spoorwijdte, spoorbreedte gaat van het midden van de spoorstaafkop naar het midden van de spoorstaafkop. Tel er dus rustig een paar cm bij op.
Ging recent weer lekker bij het Londense King Cross: Door een storing in het seinstelsel werkten de seinen niet, maar de rijwegen konden wel ingesteld worden. Hierdoor reden treinen op 27 december geheel niet van- en naar King Cross, en op 28 december met meer dan een uur vertraging het station van King Cross binnen, maar diverse aansluitende treinen (zelfs op het nabij gelegen Finsbury Park, 5 minuten lopen) bleven wachten. Er werden ook diverse treinen afgeschaft om het vertragingsleed te beperken. Maar men zette wel extra personeel in die met vlaggen langs het spoor stonden, om de treinen een "veilig" of "rood" sein te geven.
quote:
Engineers were forced to use red and yellow flags to signal trains in and out of the station today as the chaos at King's Cross station continued
Doordat er tegenwoordig een extra barcode op de kaartjes gekocht bij NMBS voor reizen van- en naar Nederland staan, heeft de NMBS een storing gehad in de ticketverkoop van- en naar Roosendaal en andere Nederlandse bestemmingen. Tickets arriveerden niet, want het systeem bleef haperen op het creëren van een barcode. Dat heeft 6 dagen lang geduurd...
Double-deck trains ordered for Paris suburban line
ILE-de-France Transport Authority (Stif) and SNCF Mobility have placed a ¤397m order with Bombardier for 42 Regio 2N double-deck EMUs for delivery starting in September 2017.
The eight-car trains, which will operate on Line R of the Paris suburban network, form part of a framework contract awarded in 2010. The trains have five-abreast seats to maximise seating capacity. Doors are 1.6m wide and gangways 2.3m wide, and level access is provided from stations with 55cm-high platforms. There is an automatic door shutting management system to aid punctuality and the trains have what Bombardier describes as an intelligent air-conditioning system which adjusts itself according to the number of passengers of board.
The EMUs are fitted with Mitrac permanent magnet motors and regenerative braking and are fabricated from a light steel structure, which Bombardier says will contribute to an energy saving of 20% per passenger compared with conventional rolling stock.
Op dinsdag 30 december 2014 11:49 schreef Mr_Klaasje het volgende: 1435 is een spoorwijdte, spoorbreedte gaat van het midden van de spoorstaafkop naar het midden van de spoorstaafkop. Tel er dus rustig een paar cm bij op.
ILE-de-France Transport Authority (Stif) and SNCF Mobility have placed a ¤397m order with Bombardier for 42 Regio 2N double-deck EMUs for delivery starting in September 2017.
The eight-car trains, which will operate on Line R of the Paris suburban network, form part of a framework contract awarded in 2010. The trains have five-abreast seats to maximise seating capacity. Doors are 1.6m wide and gangways 2.3m wide, and level access is provided from stations with 55cm-high platforms. There is an automatic door shutting management system to aid punctuality and the trains have what Bombardier describes as an intelligent air-conditioning system which adjusts itself according to the number of passengers of board.
The EMUs are fitted with Mitrac permanent magnet motors and regenerative braking and are fabricated from a light steel structure, which Bombardier says will contribute to an energy saving of 20% per passenger compared with conventional rolling stock.
De in NL gebruikte spoorwijdte is 1435 mm. Spoorbreedte is veel onhandiger in gebruik omdat je dan ook te maken hebt met de breedte van een spoorstaaf.
1435mm is het. Ook de HSL. Of hebben ze bij de HSL andere/verkeerde toleranties aangehouden volgens jou?
fun fact: De rare maat van 1435mm schijnt af te stammen van de standaardmaat van een karresproor, dat weer die maat had zodat er 2 paarden naast elkaar tussen het spoor konden lopen zonder de stevige grond waar de koets overheen rijdt kapot te schoppen.
Nee, die hadden de vervelende ervaring dat Europese machthebbers op zijn tijd in de Russische ruif wilden graaien en als je dan je spoornet wijd openzet dan geef je ze misschien wel een extra incentive om even langs te komen en dat wil je niet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 30 december 2014 13:49 schreef dcm360 het volgende: Dat wist ik ook wel En de effectiviteit als verdedigingsmiddel bleek helaas wat tegen te vallen.
Nee, die hadden de vervelende ervaring dat Europese machthebbers op zijn tijd in de Russische ruif wilden graaien en als je dan je spoornet wijd openzet dan geef je ze misschien wel een extra incentive om even langs te komen en dat wil je niet.
Nou daar las ik dus net iets over dat dat uiteindelijk nauwelijks effectief was. Het was vrij gemakkelijk om de sporen op normaalspoor te leggen..
citaat: The selection process was done chiefly by Mel'nikov. It was not by chance that the gauge of 1524 mm was selected. It was broader that the American one, and as a result ensured better stability, and higher tonnage capacity, and, moreover, allowed higher speeds than the narrower gauges. Secondly, 1524 mm is 5 feet sharp - a round number, which was very convenient for calculations.
citaat: The selection process was done chiefly by Mel'nikov. It was not by chance that the gauge of 1524 mm was selected. It was broader that the American one, and as a result ensured better stability, and higher tonnage capacity, and, moreover, allowed higher speeds than the narrower gauges. Secondly, 1524 mm is 5 feet sharp - a round number, which was very convenient for calculations.
Mooi dat we op het einde van het jaar op een (spoor-)lijn zitten
De Hollandse paarden waren nog veel breder: oorspronkelijk is de oude lijn met 1945mm spoorwijdte aangelegd.
Dat mag je alleen niet hardop zeggen in de klas dan wordt je eruit gezet
Op dinsdag 30 december 2014 11:52 schreef greavy het volgende: Ging recent weer lekker bij het Londense King Cross: Door een storing in het seinstelsel werkten de seinen niet, maar de rijwegen konden wel ingesteld worden. Hierdoor reden treinen op 27 december geheel niet van- en naar King Cross, en op 28 december met meer dan een uur vertraging het station van King Cross binnen, maar diverse aansluitende treinen (zelfs op het nabij gelegen Finsbury Park, 5 minuten lopen) bleven wachten. Er werden ook diverse treinen afgeschaft om het vertragingsleed te beperken. Maar men zette wel extra personeel in die met vlaggen langs het spoor stonden, om de treinen een "veilig" of "rood" sein te geven.
Niet helemaal, op 27 december waren er uitgelopen werkzaamheden tussen Kings Cross en Finsbury Park. Hierdoor was KC totaal onbereikbaar en moest er worden uitgeweken naar het veel kleinere Finsbury Park. Dit station bezweek zowat onder alle reizigers en werd gedurende de dag tijdelijk gesloten door de politie, waardoor de wachtrijen buiten het station flink groeiden.
Op de 28e was KC weer open, maar zorgde een seinstoring bij Finsbury Park voor de taferelen waarvan jij hier foto's plaatste.
De ORR (toezichthouder Britse spoorwegen) heeft een onderzoek ingesteld naar de uitlopende werkzaamheden.
Ik denk dat er wel meer gebeurd is in Prorail-land in 2014. Maar als een bijenhotel al belangrijker is dan een ontsporing, tsja, laat de rest maar zitten dan
Boem is ho voor deze SGM-III, vanmiddag kwam in Veenendaal een scootmobiel onder de trein. De bestuurder van de scootmobiel is ongedeerd doordat hij door voorbijgangers uit zijn karretje is gehaald.
Dit is nog wat anders dan de vijf koeien die een buffel (een DM'90, niet zo'n beest) een paar maand geleden tegenkwam bij Raalte, dit is eigenlijk niet eens een ritje naar de wasstraat waard
Op dinsdag 30 december 2014 19:49 schreef boriq het volgende: Dit is nog wat anders dan de vijf koeien die een buffel (een DM'90, niet zo'n beest) een paar maand geleden tegenkwam bij Raalte, dit is eigenlijk niet eens een ritje naar de wasstraat waard
Je hebt nog kans dat de ATB-opnamespoelen kapot zijn. Meer zal het ook niet zijn
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom rijden er op Oudejaarsavond vanaf 20:00 uur eigenlijk geen treinen meer? Ja, personeel wilt het samen met familie vieren... maar met de kerstdagen rijden ze wel gewoon de hele dag...
Op dinsdag 30 december 2014 21:51 schreef Deezertje het volgende: Waarom rijden er op Oudejaarsavond vanaf 20:00 uur eigenlijk geen treinen meer? Ja, personeel wilt het samen met familie vieren... maar met de kerstdagen rijden ze wel gewoon de hele dag...
Zodat iedereen oud en nieuw kan vieren met familie enzo. Kennelijk vinden mensen O&N belangrijker dan kerst, in Engeland rijden er op eerste kerstdag helemaal geen treinen en op 2e kerstdag maar mondjesmaat.
Op dinsdag 30 december 2014 21:51 schreef Deezertje het volgende: Waarom rijden er op Oudejaarsavond vanaf 20:00 uur eigenlijk geen treinen meer? Ja, personeel wilt het samen met familie vieren... maar met de kerstdagen rijden ze wel gewoon de hele dag...
Ik vraag het me ook al jaren af. De verkeersleiding is overigens gewoon bemand tijdens Oud en Nieuw...
Ik vraag het me ook al jaren af. De verkeersleiding is overigens gewoon bemand tijdens Oud en Nieuw...
Zal wel een gezellige boel zijn
Overigens staat de CNL drie en een half uur stil in Duitsland met de jaarwisseling. geen idee waar eigenlijk. Iets zegt mij Mannheim. Maar dat zegt echt niks.
Overigens staat de CNL drie en een half uur stil in Duitsland met de jaarwisseling. geen idee waar eigenlijk. Iets zegt mij Mannheim. Maar dat zegt echt niks.
De CNL vertrekt ook een uur eerder uit Amsterdam morgen zodat de Nederlandse machinist op tijd thuis is. De trein staat gewoon een uur langer in Emmerich...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is de minst populaire dienst van het jaar: er zit bij ons één man tussen 22 en 6 uur. De op-één-na minst populaire dienst is op 1 januari om 6 uur beginnen...
Het is de minst populaire dienst van het jaar: er zit bij ons één man tussen 22 en 6 uur. De op-één-na minst populaire dienst is op 1 januari om 6 uur beginnen...
Je mag zeker wel familie meenemen? Of zit je echt helemaal in je uppie
Een lichaam kan dan ook een stuk makkelijker herstellen van stilstaan op een honk of een beetje rondspringen op een speelveld van 25x15 (nog los van het feit dat doorlopend gewisseld wordt en men vaker op de bank zit dan op het veld staat) dan van 90 minuten rondrennen op een veld van 105 bij 68 meter .
Een lichaam kan dan ook een stuk makkelijker herstellen van stilstaan op een honk of een beetje rondspringen op een speelveld van 25x15 (nog los van het feit dat doorlopend gewisseld wordt en men vaker op de bank zit dan op het veld staat) dan van 90 minuten rondrennen op een veld van 105 bij 68 meter .
Vergeet vooral niet dat het vaak ook een contactsport is..
Mwoa ja rondrennen poeh hee.
Maar idd bij honkbal zie je wel dat dikzakken van ver in de 40 nog steeds op het hoogste niveau mee kunnen. Dat is natuurlijk een teken dat zo'n sport nog in ontwikkeling is. Ook al wordt het al sinds 1850 gespeeld of zo
Maar idd bij honkbal zie je wel dat dikzakken van ver in de 40 nog steeds op het hoogste niveau mee kunnen. Dat is natuurlijk een teken dat zo'n sport nog in ontwikkeling is. Ook al wordt het al sinds 1850 gespeeld of zo
8 per uur per richting. Netjes. En dat zijn alleen de HST's? zoiets rijjdt er tussen Paris en Lyon ook, maar dan gebundeld van allerlei richtingen in het noorden naar allerlei richtingen in het zuiden. Dus niet elke paar minuten een vertrekmogelijkheid.
Op woensdag 31 december 2014 11:30 schreef Dr_Flash het volgende: 8 per uur per richting. Netjes. En dat zijn alleen de HST's? zoiets rijjdt er tussen Paris en Lyon ook, maar dan gebundeld van allerlei richtingen in het noorden naar allerlei richtingen in het zuiden. Dus niet elke paar minuten een vertrekmogelijkheid.
Op woensdag 31 december 2014 11:36 schreef Dr_Flash het volgende: Oh dat is met alle boemeltjes erbij en van alle stations naar alle stations. Ja, dan valt het dus reuze mee wel.
"Boemeltjes"
De "Boemel" doet er zo'n zes uur over, dit zijn HST & Sleepertrains..
Sleepertrains voor 300 km Maar goed dat zal wel een klein deel van het hele traject zijn dan. Wel raar die ene van 428 km. Die andere afstanden liggen redelijk bij elkaar op zich, dat is nog wel te verklaren. Maar dit moet echt een flinke omweg zijn.
Op woensdag 31 december 2014 10:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Ik vind die 8 uur trouwens wel echt vroeg. Als t een beetje tegenzit kom je dan niet eens thuis na je werk
Klopt. Dat is voor mij de belangrijkste reden om vandaag thuis te gaan werken.
Nee best wel weinig, bijna 45k ervan is woon-werkverkeer alleen, en dat wordt betaald door de baas. Dan nog 6k op m'n weekendVrij voor 348 euro. 2500+ voor de vakantie, dat was like 150 euro samen, valt ook best mee. Zitten we op 500 euro met nog 5000 km te gaan. Nieveul dus
Ik kwam op net iets meer dan 1850,- voor een jaar drie dagen per week treinforensen. Plus 240 euro voor m'n kortingsabonnement.
en anders moet er nog 11 maanden keer 393 euro per maand voor TrajectVrij bij
Jammer dat je van je baas geen Altijd Vrij mocht nemen, dat had je toch weer wat geld bespaard...
Ik heb het afgelopen jaar ¤ 1.188,- uitgegeven aan Dal Vrij, en dan her en der soms nog wat aan een ICd-toeslag, upgrade naar 1e klas of los reisje in het buitenland.
Op woensdag 31 december 2014 10:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende: Ik vind die 8 uur trouwens wel echt vroeg. Als t een beetje tegenzit kom je dan niet eens thuis na je werk
Normaal werken wij tot 23:00, maar vandaag ging de poort al dicht toen de late dienst beginnen moest, dus die kwamen al om 09:30, en zo beide ploegen halve diensten. Maar idd, je moet er rekening mee houden.
Q-Park station Antwerpen Berchem: Op zaterdag ¤5, voorheen op zondagen en feestdagen ook. Maar tegenwoordig niet meer op zondagen, en op feestdagen ook niet meer. Op zondag is die parkeergarage zo ongeveer leeg Dan ga ik morgen wel gewoon in de wijk parkeren.... Anders wordt dat een eurootje of 18 ofzo... Iemand toevallig tips vlakbij het station?
Q-Park station Antwerpen Berchem: Op zaterdag ¤5, voorheen op zondagen en feestdagen ook. Maar tegenwoordig niet meer op zondagen, en op feestdagen ook niet meer. Op zondag is die parkeergarage zo ongeveer leeg Dan ga ik morgen wel gewoon in de wijk parkeren.... Anders wordt dat een eurootje of 18 ofzo... Iemand toevallig tips vlakbij het station?
Nee best wel weinig, bijna 45k ervan is woon-werkverkeer alleen, en dat wordt betaald door de baas. Dan nog 6k op m'n weekendVrij voor 348 euro. 2500+ voor de vakantie, dat was like 150 euro samen, valt ook best mee. Zitten we op 500 euro met nog 5000 km te gaan. Nieveul dus
5432km 1e klas voor slechts ¤50
Ik dank jullie allemaal voor de 16.360km die ik met mijn Studenten-OV mocht maken Het werkelijke woon- studieverkeer ligt bij mij net onder de 12.500km en dat met 2 a 3x in de week Enschede - Zwolle.