Wanneer je ruim voor vertrek bij Easyjet boekt dan kan je inderdaad tarieven van 35 euro of minder tegenkomen, zeker als je zoals ik meerdere vluchten in één keer boekt zodat je maar 1 keer het administratietarief betaald. (Ik weet gelukkig voor een deel waar en wanneer ik ergens moet zijn en kan dus vooraf best wat boekingen maken).quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met Easyjet betaal ik 35 euro voor een enkeltje Gatwick - Amsterdam. Als ik dan aan boord voor 15 euro aan eten en drinken koop krijg ik denk ik een stuk meer dan bij Garuda. Een filmpje kijk ik wel op m'n iPad of ik luister muziek op m'n telefoon. Dus, vertel eens, wat krijg je er meer voor?
Heu, welke vlucht/tijd is dat? Ik vlieg vaak 's avonds, dan is het altijd een 737 of A32x.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:
Wel vliegt British Airways met een Boeing 767 op Schiphol.
Dit type toestel wordt ook ingezet op lange routes maar de 767's die BA op Schiphol inzet zijn speciaal bedoelt voor Europese vluchten.
De eerste BA-vlucht vanuit Heathrow:quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef LintuxCx het volgende:
Heu, welke vlucht/tijd is dat? Ik vlieg vaak 's avonds, dan is het altijd een 737 of A32x.
Krijg je gewoon eten en drinken. Bovendien kun je in Dublin al door de Amerikaanse security en kom je dus als een binnenlandse vlucht aan. Dat is ideaal!quote:Op maandag 26 januari 2015 17:27 schreef Rewimo het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig op lange vluchten met eten en drinken? Wij vliegen met Aer Lingus naar Amerika. Toen ik in de oertijd naar Amerika vloog kreeg je nog gratis maaltijden en drank aan boord. Hoe is dat nu?
Da's mooi Tnx!quote:Op maandag 26 januari 2015 17:33 schreef XL het volgende:
Krijg je gewoon eten en drinken. Bovendien kun je in Dublin al door de Amerikaanse security en kom je dus als een binnenlandse vlucht aan. Dat is ideaal!
Ach ja, risico's zijn er om genomen te worden Ik betaal met cc, dan zal het risico wel meevallen lijkt me.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:35 schreef XL het volgende:
Maar Aer Lingus zit wel dik in de financiele problemen en ik zou ze niet teveel geld toe trouwen. Niet te lang vooruit in ieder geval. Hebben afgelopen maand drie keer een overname bod van IAG af moeten wijzen omdat Ryanair (concurrent en tevens grootaandeelhouder) moeilijk doet. Volgens mij is er afgelopen week weer het bod verhoogd. Zodra dat doorgaat is er ook weer financiele zekerheid.
Ryanair doet moeilijk omdat het vooral zelf graag Aer Lingues wil overnemen, dus begrijpelijk dat Ryanair alle zeilen bijzet om dat niet door een andere partij te laten gebeuren. Ryanair mag namelijk van de EU helemaal Aer Lingues niet overnemen omdat men dan bijna de hele Ierse markt in handen krijgt.quote:Op maandag 26 januari 2015 17:35 schreef XL het volgende:
Maar Aer Lingus zit wel dik in de financiele problemen en ik zou ze niet teveel geld toe trouwen. Niet te lang vooruit in ieder geval. Hebben afgelopen maand drie keer een overname bod van IAG af moeten wijzen omdat Ryanair (concurrent en tevens grootaandeelhouder) moeilijk doet. Volgens mij is er afgelopen week weer het bod verhoogd. Zodra dat doorgaat is er ook weer financiele zekerheid.
Ik had toen ik terug kwam van NY wel allemaal eten in mijn koffer gepropt.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:36 schreef Blistering het volgende:
Nog een vraagje hé, en dit is best een domme. Maar je mag toch gewoon etenswaren meenemen in je koffer? En dan doel ik niet op vlees of andere meuk dat kan gaan rotten. Maar gewoon voorverpakte dingen, koekjes, snoepgoed, chips etc.
Dan zou ik juist de prijs omhoog gooien.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:34 schreef larsvh12 het volgende:
Klopt het dat Arke op je inspeelt met cookies/je gegevens bijhouden? Vanaf 2 weken geleden een beetje naar een vlucht aan het kijken, en de eerste keer was die 1299, en vandaag 969. Haha, viel me nogal op...
Tja, ze kunnen meerdere strategieën hebben. Of iets goedkoper zodat je uiteindelijk boekt voor een prijs waarvan jij denkt dat het goedkoop is Of ietsje duurder zodat de mensen denken van ''Ik moet NU boeken voordat de prijs nog verder omhoog slingert'' Bij Arke hanteren ze dus de eerste strategie bij mij, al vind ik 969 nog steeds aan de prijs/duur, ik wacht nog wel even af...quote:Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dan zou ik juist de prijs omhoog gooien.
Blijkbaar wil je erg graag mee
Ik vraag mij overigens hetzelfde af mbt tix.nl en andere vergelijkingssites
Waar moet je naartoe?quote:Op maandag 2 februari 2015 19:26 schreef larsvh12 het volgende:
[..]
Tja, ze kunnen meerdere strategieën hebben. Of iets goedkoper zodat je uiteindelijk boekt voor een prijs waarvan jij denkt dat het goedkoop is Of ietsje duurder zodat de mensen denken van ''Ik moet NU boeken voordat de prijs nog verder omhoog slingert'' Bij Arke hanteren ze dus de eerste strategie bij mij, al vind ik 969 nog steeds aan de prijs/duur, ik wacht nog wel even af...
Het is helaas niet mogelijk om voor elke luchtvaartmaatschappij aan te geven hoe men het Yield management (elke zitplaats tegen de best mogelijke prijs verkopen) uitvoert, want daarvoor is het systeem te complex.quote:Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef APK het volgende:
[..]
Dan zou ik juist de prijs omhoog gooien.
Blijkbaar wil je erg graag mee
Ik vraag mij overigens hetzelfde af mbt tix.nl en andere vergelijkingssites
Orlando, beetje aan het rond snuffelen, kan nooit kwaad. Beetje lang verhaal hoe en waarom, anders moet je mijn topic maar even lezen. Vandaar dat ik ook Arke in de gaten houd, die vliegen als enige direct.quote:
Dat moet voor ¤ 500 toch wel kunnen.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:33 schreef larsvh12 het volgende:
[..]
Orlando, beetje aan het rond snuffelen, kan nooit kwaad. Beetje lang verhaal hoe en waarom, anders moet je mijn topic maar even lezen. Vandaar dat ik ook Arke in de gaten houd, die vliegen als enige direct.
@ozietukker Jij bedankt voor je antwoord!
Het blijft idd altijd een beetje een wedstrijd tussen mij als boeker en de luchtvaartmaatschappijen / vergelijkingssites.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is helaas niet mogelijk om voor elke luchtvaartmaatschappij aan te geven hoe men het Yield management (elke zitplaats tegen de best mogelijke prijs verkopen) uitvoert, want daarvoor is het systeem te complex.
Het enige wat je kan zeggen dat in de algemeenheid het systeem kijkt naar ervaringen uit het verleden om zo de beste prijs voor dat moment te kunnen bepalen als men weet dat er nog een X aantal zitplaatsen over zijn. Dit uiteraard in combinatie met aanvragen voor een bepaalde data of aanvragen vanuit een bepaalde regio.
Handmatig zal e.e.a. ook weer gereset worden wanneer tegen die 'zoekacties' weer geen boekingen tegenover staan.
Naast bovenstaande kan een luchtvaartmaatschappij ook via diverse zoekkanalen een andere prijs aanbieden en kijkt men ook naar de andere aanbieders op een bepaalde route zodat er een prijs wordt bepaald welke gelijkwaardig is aan die andere aanbieder, daarom zal een KLM op een route naar bijvoorbeeld Kiev vanaf Brussel op 165-185 euro uitkomen omdat Lufthansa dat ook doet met overstap, maar vanaf Amsterdam zal die rechtstreekse vlucht 235 euro kosten omdat de enige concurrent op die route Ukraine Air is. (Lufthansa hier ook nog steeds in de 165-185 bandbreedte omdat het een vlucht met overstap is wat natuurlijk minder prettig is).
Niet in het hoogseizoen! Als je nu zelfs op skyscanner kijkt zijn vluchten naar Orlando in juli op zijn goedkoopst 985 volgens mij en dan heb je meerdere tussenstoppen (of één met enorme overstaptijd) met enorme reistijd. Dan is Arke daarbij nog redelijk "goedkoop", zeker ook omdat hun direct vliegen, en vliegen op Sanford dat (schijnbaar) helemaal geen rij heeft bij de immigrations, omdat er weing vluchten aankomen.quote:Op maandag 2 februari 2015 20:53 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dat moet voor ¤ 500 toch wel kunnen.
Ah, okee, hoogzeizoen. Heb je geen mogelijkheid om in september te gaan? Dan is het een stuk goedkoper. En niet alleen het ticket.quote:Op maandag 2 februari 2015 22:35 schreef larsvh12 het volgende:
[..]
Niet in het hoogseizoen! Als je nu zelfs op skyscanner kijkt zijn vluchten naar Orlando in juli op zijn goedkoopst 985 volgens mij en dan heb je meerdere tussenstoppen (of één met enorme overstaptijd) met enorme reistijd. Dan is Arke daarbij nog redelijk "goedkoop", zeker ook omdat hun direct vliegen, en vliegen op Sanford dat (schijnbaar) helemaal geen rij heeft bij de immigrations, omdat er weing vluchten aankomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |