abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:37:08 #176
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_148916549
quote:
6s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met Easyjet betaal ik 35 euro voor een enkeltje Gatwick - Amsterdam. Als ik dan aan boord voor 15 euro aan eten en drinken koop krijg ik denk ik een stuk meer dan bij Garuda. Een filmpje kijk ik wel op m'n iPad of ik luister muziek op m'n telefoon. Dus, vertel eens, wat krijg je er meer voor?
Wanneer je ruim voor vertrek bij Easyjet boekt dan kan je inderdaad tarieven van 35 euro of minder tegenkomen, zeker als je zoals ik meerdere vluchten in één keer boekt zodat je maar 1 keer het administratietarief betaald. (Ik weet gelukkig voor een deel waar en wanneer ik ergens moet zijn en kan dus vooraf best wat boekingen maken).

Echter wanneer je kort voor vertrek ergens heen moet dan ontwijken de prijzen elkaar niet zoveel en soms is Garuda zelfs goedkoper, en bij Garuda kan en mag je wel bagage gratis inchecken. Het lullige broodje en flesje (Indonesische) Aqua stelt niet veel voor, maar het comfort in de 3-3-3 opstelling van de 777 is natuurlijk beter dan de 156 (A319) of 180 (A320) zitplaatsen in een toestel van Easyjet. Temeer omdat je bij het online inchecken ook nog eens de gewenste stoel kan selecteren of dit bij het zeer vriendelijke grondpersoneel van Garuda kunt regelen.

Al blijft het natuurlijk maar een vlucht van 30 minuten daadwerkelijk vliegen, en juist bij het boarden en van boord gaan duurt het allemaal wat langer, zeker omdat op Gatwick de Garuda vlucht nog wel eens bij het uitstappen wordt opgewacht door de Britse Immigratiedienst die op dat moment al de paspoorten controleert. (En dat versnelt het van boord gaan niet). (Dat gebeurd op de Nederlandse luchthavens bij sommige risicovluchten uiteraard ook wel, maar de kans hierop in GB of NL na een vlucht van Easyjet van en naar London is vrijwel nihil.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_148928586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:05 schreef Iemand91 het volgende:
Wel vliegt British Airways met een Boeing 767 op Schiphol.
Dit type toestel wordt ook ingezet op lange routes maar de 767's die BA op Schiphol inzet zijn speciaal bedoelt voor Europese vluchten.
Heu, welke vlucht/tijd is dat? Ik vlieg vaak 's avonds, dan is het altijd een 737 of A32x.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_148929267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 23:21 schreef LintuxCx het volgende:
Heu, welke vlucht/tijd is dat? Ik vlieg vaak 's avonds, dan is het altijd een 737 of A32x.
De eerste BA-vlucht vanuit Heathrow:

Vlucht 428: LHR (06:50 uur) - AMS (09:15 uur)
Vlucht 429: AMS (10:25 / 10:35 uur) - LHR (10:50 / 11:00 uur)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2015 @ 17:27:09 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149078701
Hoe zit het tegenwoordig op lange vluchten met eten en drinken? Wij vliegen met Aer Lingus naar Amerika. Toen ik in de oertijd naar Amerika vloog kreeg je nog gratis maaltijden en drank aan boord. Hoe is dat nu?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 januari 2015 @ 17:33:09 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149078851
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:27 schreef Rewimo het volgende:
Hoe zit het tegenwoordig op lange vluchten met eten en drinken? Wij vliegen met Aer Lingus naar Amerika. Toen ik in de oertijd naar Amerika vloog kreeg je nog gratis maaltijden en drank aan boord. Hoe is dat nu?
Krijg je gewoon eten en drinken. Bovendien kun je in Dublin al door de Amerikaanse security en kom je dus als een binnenlandse vlucht aan. Dat is ideaal!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 26 januari 2015 @ 17:35:44 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149078938
Maar Aer Lingus zit wel dik in de financiele problemen en ik zou ze niet teveel geld toe trouwen. Niet te lang vooruit in ieder geval. Hebben afgelopen maand drie keer een overname bod van IAG af moeten wijzen omdat Ryanair (concurrent en tevens grootaandeelhouder) moeilijk doet. Volgens mij is er afgelopen week weer het bod verhoogd. Zodra dat doorgaat is er ook weer financiele zekerheid.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2015 @ 19:59:01 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149083542
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:33 schreef XL het volgende:

Krijg je gewoon eten en drinken. Bovendien kun je in Dublin al door de Amerikaanse security en kom je dus als een binnenlandse vlucht aan. Dat is ideaal!
Da's mooi ^O^ Tnx!

quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:35 schreef XL het volgende:
Maar Aer Lingus zit wel dik in de financiele problemen en ik zou ze niet teveel geld toe trouwen. Niet te lang vooruit in ieder geval. Hebben afgelopen maand drie keer een overname bod van IAG af moeten wijzen omdat Ryanair (concurrent en tevens grootaandeelhouder) moeilijk doet. Volgens mij is er afgelopen week weer het bod verhoogd. Zodra dat doorgaat is er ook weer financiele zekerheid.
Ach ja, risico's zijn er om genomen te worden :P Ik betaal met cc, dan zal het risico wel meevallen lijkt me.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 26 januari 2015 @ 20:11:45 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_149084016
quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2015 17:35 schreef XL het volgende:
Maar Aer Lingus zit wel dik in de financiele problemen en ik zou ze niet teveel geld toe trouwen. Niet te lang vooruit in ieder geval. Hebben afgelopen maand drie keer een overname bod van IAG af moeten wijzen omdat Ryanair (concurrent en tevens grootaandeelhouder) moeilijk doet. Volgens mij is er afgelopen week weer het bod verhoogd. Zodra dat doorgaat is er ook weer financiele zekerheid.
Ryanair doet moeilijk omdat het vooral zelf graag Aer Lingues wil overnemen, dus begrijpelijk dat Ryanair alle zeilen bijzet om dat niet door een andere partij te laten gebeuren. Ryanair mag namelijk van de EU helemaal Aer Lingues niet overnemen omdat men dan bijna de hele Ierse markt in handen krijgt.

Wat dat aangaande zit Aer Lingues helemaal niet in zo'n zwaar weer, want linksom of rechtsom vindt men wel een kandidaat voor overname.

Op Europese vluchten van Aer Lingues krijg je niets, maar op lange afstandsvluchten nog wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 26 januari 2015 @ 20:29:08 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_149084592
Ja, er is veel interesse voor Aer Lingus, ze hebben heel veel slots op LHR. Die zijn goud waard.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 januari 2015 @ 21:35:07 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_149087571
We gaan het uiteindelijk heel anders doen, dus toch geen Aer Lingus voor ons (niet vanwege wat hier werd geschreven maar omdat het qua planning beter uitkomt) :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_149150223
Nog een vraagje hé, en dit is best een domme. Maar je mag toch gewoon etenswaren meenemen in je koffer? En dan doel ik niet op vlees of andere meuk dat kan gaan rotten. Maar gewoon voorverpakte dingen, koekjes, snoepgoed, chips etc.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_149150335
quote:
11s.gif Op woensdag 28 januari 2015 20:36 schreef Blistering het volgende:
Nog een vraagje hé, en dit is best een domme. Maar je mag toch gewoon etenswaren meenemen in je koffer? En dan doel ik niet op vlees of andere meuk dat kan gaan rotten. Maar gewoon voorverpakte dingen, koekjes, snoepgoed, chips etc.
Ik had toen ik terug kwam van NY wel allemaal eten in mijn koffer gepropt. :Y
pi_149303602
Klopt het dat Arke op je inspeelt met cookies/je gegevens bijhouden? Vanaf 2 weken geleden een beetje naar een vlucht aan het kijken, en de eerste keer was die 1299, en vandaag 969. Haha, viel me nogal op...
  maandag 2 februari 2015 @ 18:58:57 #189
6941 APK
Factual, I think.
pi_149304230
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:34 schreef larsvh12 het volgende:
Klopt het dat Arke op je inspeelt met cookies/je gegevens bijhouden? Vanaf 2 weken geleden een beetje naar een vlucht aan het kijken, en de eerste keer was die 1299, en vandaag 969. Haha, viel me nogal op...
Dan zou ik juist de prijs omhoog gooien.
Blijkbaar wil je erg graag mee :+

Ik vraag mij overigens hetzelfde af mbt tix.nl en andere vergelijkingssites ;)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_149305114
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef APK het volgende:

[..]

Dan zou ik juist de prijs omhoog gooien.
Blijkbaar wil je erg graag mee :+

Ik vraag mij overigens hetzelfde af mbt tix.nl en andere vergelijkingssites ;)
Tja, ze kunnen meerdere strategieën hebben. Of iets goedkoper zodat je uiteindelijk boekt voor een prijs waarvan jij denkt dat het goedkoop is :') Of ietsje duurder zodat de mensen denken van ''Ik moet NU boeken voordat de prijs nog verder omhoog slingert'' Bij Arke hanteren ze dus de eerste strategie bij mij, al vind ik 969 nog steeds aan de prijs/duur, ik wacht nog wel even af...
pi_149306721
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 19:26 schreef larsvh12 het volgende:

[..]

Tja, ze kunnen meerdere strategieën hebben. Of iets goedkoper zodat je uiteindelijk boekt voor een prijs waarvan jij denkt dat het goedkoop is :') Of ietsje duurder zodat de mensen denken van ''Ik moet NU boeken voordat de prijs nog verder omhoog slingert'' Bij Arke hanteren ze dus de eerste strategie bij mij, al vind ik 969 nog steeds aan de prijs/duur, ik wacht nog wel even af...
Waar moet je naartoe?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 2 februari 2015 @ 20:15:55 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_149307080
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 18:58 schreef APK het volgende:

[..]

Dan zou ik juist de prijs omhoog gooien.
Blijkbaar wil je erg graag mee :+

Ik vraag mij overigens hetzelfde af mbt tix.nl en andere vergelijkingssites ;)
Het is helaas niet mogelijk om voor elke luchtvaartmaatschappij aan te geven hoe men het Yield management (elke zitplaats tegen de best mogelijke prijs verkopen) uitvoert, want daarvoor is het systeem te complex.

Het enige wat je kan zeggen dat in de algemeenheid het systeem kijkt naar ervaringen uit het verleden om zo de beste prijs voor dat moment te kunnen bepalen als men weet dat er nog een X aantal zitplaatsen over zijn. Dit uiteraard in combinatie met aanvragen voor een bepaalde data of aanvragen vanuit een bepaalde regio.
Handmatig zal e.e.a. ook weer gereset worden wanneer tegen die 'zoekacties' weer geen boekingen tegenover staan.

Naast bovenstaande kan een luchtvaartmaatschappij ook via diverse zoekkanalen een andere prijs aanbieden en kijkt men ook naar de andere aanbieders op een bepaalde route zodat er een prijs wordt bepaald welke gelijkwaardig is aan die andere aanbieder, daarom zal een KLM op een route naar bijvoorbeeld Kiev vanaf Brussel op 165-185 euro uitkomen omdat Lufthansa dat ook doet met overstap, maar vanaf Amsterdam zal die rechtstreekse vlucht 235 euro kosten omdat de enige concurrent op die route Ukraine Air is. (Lufthansa hier ook nog steeds in de 165-185 bandbreedte omdat het een vlucht met overstap is wat natuurlijk minder prettig is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_149307783
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waar moet je naartoe?
Orlando, beetje aan het rond snuffelen, kan nooit kwaad. Beetje lang verhaal hoe en waarom, anders moet je mijn topic maar even lezen. Vandaar dat ik ook Arke in de gaten houd, die vliegen als enige direct.
@ozietukker Jij bedankt voor je antwoord!
  maandag 2 februari 2015 @ 20:52:11 #194
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_149308712
Nou, Etihad was zeg maar een once in a lifetime experience. Eens maar nooit meer.

Vluchten: AMS-AUH-BKK en terug. Heenvlucht naar AUH was OK, maar wat een bende daar op AUH. Druk en veel te klein. Met de bus naar de terminal duurde een eeuwigheid. Daarna zeker een uur in de rij voor de boarding annex security check voor de vlucht naar BKK 09:10 uur, die niet al te veel vertraagd was. De volgende vlucht, die van 10:40 hadden ze doodleuk 7 (zeven!) uur vertraagd. Wat een planning. Retourvlucht vanaf BKK van 02:15 twee uur vertraagd vanwege zgn mist op AUH, terwijl andere vluchten rond dezelfde aankomsttijd gewoon niet vertraagd waren. Smoesjes dus. Wel een voucher van 350bt voor eten en drinken. Gevolg was op AUH bijna rennen van terminal 1 naar 3, en dat is een heel eind, voor aansluitende vlucht naar AMS. Laatste vlucht minder dan half vol, en een rij van 4 voor mezelf. Dat dan weer wel ok.

Maar goed vanaf mei is Qatar een nieuw alternatief vanaf Schiphol. We zullen het zien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_149308764
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:33 schreef larsvh12 het volgende:

[..]

Orlando, beetje aan het rond snuffelen, kan nooit kwaad. Beetje lang verhaal hoe en waarom, anders moet je mijn topic maar even lezen. Vandaar dat ik ook Arke in de gaten houd, die vliegen als enige direct.
@ozietukker Jij bedankt voor je antwoord!
Dat moet voor ¤ 500 toch wel kunnen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 2 februari 2015 @ 22:12:25 #196
6941 APK
Factual, I think.
pi_149312301
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is helaas niet mogelijk om voor elke luchtvaartmaatschappij aan te geven hoe men het Yield management (elke zitplaats tegen de best mogelijke prijs verkopen) uitvoert, want daarvoor is het systeem te complex.

Het enige wat je kan zeggen dat in de algemeenheid het systeem kijkt naar ervaringen uit het verleden om zo de beste prijs voor dat moment te kunnen bepalen als men weet dat er nog een X aantal zitplaatsen over zijn. Dit uiteraard in combinatie met aanvragen voor een bepaalde data of aanvragen vanuit een bepaalde regio.
Handmatig zal e.e.a. ook weer gereset worden wanneer tegen die 'zoekacties' weer geen boekingen tegenover staan.

Naast bovenstaande kan een luchtvaartmaatschappij ook via diverse zoekkanalen een andere prijs aanbieden en kijkt men ook naar de andere aanbieders op een bepaalde route zodat er een prijs wordt bepaald welke gelijkwaardig is aan die andere aanbieder, daarom zal een KLM op een route naar bijvoorbeeld Kiev vanaf Brussel op 165-185 euro uitkomen omdat Lufthansa dat ook doet met overstap, maar vanaf Amsterdam zal die rechtstreekse vlucht 235 euro kosten omdat de enige concurrent op die route Ukraine Air is. (Lufthansa hier ook nog steeds in de 165-185 bandbreedte omdat het een vlucht met overstap is wat natuurlijk minder prettig is).
Het blijft idd altijd een beetje een wedstrijd tussen mij als boeker en de luchtvaartmaatschappijen / vergelijkingssites.
Volgens mij begin ik het langzaam te leren en bepaal ik voor mijzelf een aanvaardbare minimum- en maximumprijs.
Meestal betaal ik iets meer dan wat ik af en toe later in het jaar tegenkom, maar het heeft -vooralsnog- nog nooit mijn humeur verpest omdat ik meestal toch wel een leuke prijs weet te vinden ~:)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_149313333
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:53 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat moet voor ¤ 500 toch wel kunnen.
Niet in het hoogseizoen! Als je nu zelfs op skyscanner kijkt zijn vluchten naar Orlando in juli op zijn goedkoopst 985 volgens mij en dan heb je meerdere tussenstoppen (of één met enorme overstaptijd) met enorme reistijd. Dan is Arke daarbij nog redelijk "goedkoop", zeker ook omdat hun direct vliegen, en vliegen op Sanford dat (schijnbaar) helemaal geen rij heeft bij de immigrations, omdat er weing vluchten aankomen.
pi_149317953
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:35 schreef larsvh12 het volgende:

[..]

Niet in het hoogseizoen! Als je nu zelfs op skyscanner kijkt zijn vluchten naar Orlando in juli op zijn goedkoopst 985 volgens mij en dan heb je meerdere tussenstoppen (of één met enorme overstaptijd) met enorme reistijd. Dan is Arke daarbij nog redelijk "goedkoop", zeker ook omdat hun direct vliegen, en vliegen op Sanford dat (schijnbaar) helemaal geen rij heeft bij de immigrations, omdat er weing vluchten aankomen.
Ah, okee, hoogzeizoen. Heb je geen mogelijkheid om in september te gaan? Dan is het een stuk goedkoper. En niet alleen het ticket.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_149328346
Mijn vriendin vertrekt vrijdag op wintersport en ze vliegt met Transavia.

Ze mag wintersportuitrusting meenemen (totaal 15kg) maar op de site staat beschreven wat dat mag zijn: skis/snowboard/helm/stokken. Maar ze wilde nu in haar skitas ook wat kleding stoppen maar vraagt zich af of dat mag en of ze dat controleren.

Ik zei dat ze dat waarschijnlijk niet doen, extra controleren. Maar ze gelooft me niet. :'( Jullie een idee?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')