Interessante namen heb je, ken ik helemaal niet uit de bijbelquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Nee, ik ben van origine katholiek dus heb hele lange namen. Vaak past dat niet eens in de vakjes. Dus heb altijd mn roepnaam ingevuld en nooit iets van gehoord.
Mijn namen zijn dus Knutius Delius de IJsberiues fokkertje en dan vul ik in Knut Fokkertje.
Ik heb nog als een van de laatste een stempel gekregen, maar nooit een exitstempel ontvangen omdat ze toen net over waren geschakeld op die kleine papiertjes.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:32 schreef static het volgende:
Weet iemand waarom ze in HK geen stempels meer in je paspoort zitten, maar armoedig papiertjes erin nieten? Gewoon nieuwsgierig, mijn HK ID doet het weer.
Vanaf hier: TRV / Vragen over vliegen #35 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen ervaring met Garuda Indonesian? Lees op verschillende sites wel positieve verhalen. Heb al geboekt maar misschien zijn hier ook ervaringen?
Een paar minuten te vroeg of te laat is standaard en een tussenstop is geen overstap en wordt dus ook niet duidelijk vermeld. Dat is ook normaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:10 schreef MartijnUK het volgende:
Een vriendin van ons had vanaf Londen geboekt naar Sydney met Garuda. Op zich geen klachten maar laten we stellen dat ze het niet zo nauw met de tijd nemen:
Heen:
Dit was er geboekt:
Mon 15/12/2014 GA 0087 11:00 London EN Gatwick 06:50 +1d Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Tue 16/12/2014 GA 0712 23:40 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d Sydney NS Kingsford Smith
Dit werd er gevlogen:
Mon 15/12/2014 GA 0089 13:00 London EN Gatwick 15:20 Amsterdam NL Schiphol
Mon 15/12/2014 GA 0089 17:05 Amsterdam NL Schiphol 12:15 +1d Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Tue 16/12/2014 GA 0712 22:30 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d Sydney NS Kingsford Smith
1e vlucht was 14 minuten te vroeg
2e vlucht was 24 minuten te laat
3e vlucht was 28 minuten te laat
Terug:
Dit was er geboekt:
Wed 07/01/2015 GA 0713 12:00 Sydney NS Kingsford Smith 15:55 Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Thu 08/01/2015 GA 0086 01:05 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d London EN Gatwick
Dit werd er gevlogen:
Wed 07/01/2015 GA 0713 11:30 Sydney NS Kingsford Smith 15:10 Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Fri 09/01/2015 GA 0088 01:05 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:25 +1d Amsterdam NL Schiphol
Fri 09/01/2015 GA 0088 11:25 Amsterdam NL Schiphol 11:45 London EN Gatwick
1e vlucht was 17 minuten te vroeg
2e vlucht was 1 uur en 8 minuten te laat
3e vlucht was 36 minuten te laat
TLDR; Met andere woorden; de stop-over in Amsterdam was niet aangekondigd tijdens het boeken maar werd pas verwittigd bij het inchecken op Gatwick. Ging pas 2 uur later weg dan aangekondigd. De retourvlucht geschiedde pas op vrijdag terwijl er voor donderdag geboekt was.
Waarschijnlijk gevalletjes van "niet genoeg passagiers dus we schuiven ze maar door" maar weel hoogst irritant als je voor je werk aan tijden vast zit.
Voor een klein aantal routes.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:11 schreef Hallojo het volgende:
Je kunt ook alvast je visum aan boord regelen.
Ik had het ook van Dubai naar Jakarta, maar dat is alweer een jaar of vier geleden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:17 schreef static het volgende:
[..]
Voor een klein aantal routes.
The Immigration on Board service is available on the following routes:
Pudong International Airport (PVG), Shanghai – Soekarno-Hatta International Airport (CGK), Jakarta
Incheon International Airport (ICN) Seoul – Soekarno-Hatta International Airport (CGK), Jakarta
Sydney International Airport (SYD), Sydney – Soekarno-Hatta International Airport (CGK), Jakarta
Sydney International Airport (SYD), Sydney – Ngurah Rai International Airport (DPS), Denpasar
Narita International Airport (NRT), Tokyo – Soekarno-Hatta International Airport (CGK), Jakarta
Narita International Airport (NRT), Tokyo – Ngurah Rai International Airport (DPS), Denpasar
Kansai International Airport (KIX), Osaka - Ngurah Rai International Airport (DPS), Denpasar
Als het één boeking is wordt je bagage doorgestuurd naar je eindbestemming.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor mij was het de goedkoopste optie met chillste overstaptijd. Ik heb nu 5 uur overstaptijd dus als we vertraagd zijn (tot 3-4 uur) is het te doen. Ik vlieg overigens maar zes uurtjes met Garuda, van Melbourne naar Jakarta. Vanaf Jakarta een 16-urige (laaaaaang) vlucht met KLM zelf. En op de heenweg naar Melbourne overstap in Abu maar beide vluchten KLM.
China Southern en Cathay waren geen opties qua prijs, en Malaysia was duurder en minder overstaptijd.
Nog een vraag (want ik heb nog nooit overgestapt). Ik verander dus op de terugweg daadwerkelijk van maatschappij met vijf uur overstaptijd. Krijg ik dan mijn bagage gewoon terug en moet ik opnieuw inchecken voor mijn KLM vlucht naar Amsterdam? Of worden bij dat soort vluchten de bagage e.d. ook al overgeheveld? Neem aan dat er op de heenweg (overstap van 1.5 uur) sowieso de bagage wordt geregeld en ik van terminal naar terminal loop?
De Jakarta - Amsterdam vlucht van KLM maakt nog een stop van anderhalf uur ongeveer in Kuala Lumpur. Heen zit je trouwens bij Etihad Airways aan boord, maar met een KLM codeshare vluchtnummer. Garuda is prima trouwensquote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:50 schreef boem-dikkie het volgende:
Vanaf Jakarta een 16-urige (laaaaaang) vlucht met KLM zelf. En op de heenweg naar Melbourne overstap in Abu maar beide vluchten KLM.
Oh dat kan ik niet terugvinden, van die stop. Betekent dat dat je niet hoeft over te stappen? Kun je dan wel uit het vliegtuig die anderhalf uur?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
De Jakarta - Amsterdam vlucht van KLM maakt nog een stop van anderhalf uur ongeveer in Kuala Lumpur. Heen zit je trouwens bij Etihad Airways aan boord, maar met een KLM codeshare vluchtnummer. Garuda is prima trouwens
Ja, je gaat uit het vliegtuig en er komt nieuwe bemanning aan boodquote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Oh dat kan ik niet terugvinden, van die stop. Betekent dat dat je niet hoeft over te stappen? Kun je dan wel uit het vliegtuig die anderhalf uur?
Niet eens gecheckt. Afgelopen tijd wat sites bekeken en de KLM werelddealweken waren op zich een prima gemiddelde prijs voor mijn reis, dus daar uiteindelijk maar voor gegaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:29 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ja, je gaat uit het vliegtuig en er komt nieuwe bemanning aan bood
Garuda is flex in iedergeval van Ams-Jkt, kon je dat niet ook kiezen of was de prijs dan veel duurder?
Ok, Garuda is uitgeroepen tot beste economy class sowieso 2012/2013 en 2014 dacht ik ook. Flexe seats 3-3-3 opstelling in de 777.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:32 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Niet eens gecheckt. Afgelopen tijd wat sites bekeken en de KLM werelddealweken waren op zich een prima gemiddelde prijs voor mijn reis, dus daar uiteindelijk maar voor gegaan.
Volgens mij staat dat ook op de Garuda site met stopover London/Amsterdam/Jakarta.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:10 schreef MartijnUK het volgende:
Een vriendin van ons had vanaf Londen geboekt naar Sydney met Garuda. Op zich geen klachten maar laten we stellen dat ze het niet zo nauw met de tijd nemen:
Heen:
Dit was er geboekt:
Mon 15/12/2014 GA 0087 11:00 London EN Gatwick 06:50 +1d Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Tue 16/12/2014 GA 0712 23:40 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d Sydney NS Kingsford Smith
Dit werd er gevlogen:
Mon 15/12/2014 GA 0089 13:00 London EN Gatwick 15:20 Amsterdam NL Schiphol
Mon 15/12/2014 GA 0089 17:05 Amsterdam NL Schiphol 12:15 +1d Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Tue 16/12/2014 GA 0712 22:30 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d Sydney NS Kingsford Smith
1e vlucht was 14 minuten te vroeg
2e vlucht was 24 minuten te laat
3e vlucht was 28 minuten te laat
Terug:
Dit was er geboekt:
Wed 07/01/2015 GA 0713 12:00 Sydney NS Kingsford Smith 15:55 Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Thu 08/01/2015 GA 0086 01:05 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d London EN Gatwick
Dit werd er gevlogen:
Wed 07/01/2015 GA 0713 11:30 Sydney NS Kingsford Smith 15:10 Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Fri 09/01/2015 GA 0088 01:05 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:25 +1d Amsterdam NL Schiphol
Fri 09/01/2015 GA 0088 11:25 Amsterdam NL Schiphol 11:45 London EN Gatwick
1e vlucht was 17 minuten te vroeg
2e vlucht was 1 uur en 8 minuten te laat
3e vlucht was 36 minuten te laat
TLDR; Met andere woorden; de stop-over in Amsterdam was niet aangekondigd tijdens het boeken maar werd pas verwittigd bij het inchecken op Gatwick. Ging pas 2 uur later weg dan aangekondigd. De retourvlucht geschiedde pas op vrijdag terwijl er voor donderdag geboekt was.
Waarschijnlijk gevalletjes van "niet genoeg passagiers dus we schuiven ze maar door" maar weel hoogst irritant als je voor je werk aan tijden vast zit.
Nice! Nou ben benieuwd. Intercontinentaal sowieso alleen nog maar KLM gevlogen dus verder ook geen vergelijkingsmateriaal betreft maatschappijen ver weg!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:38 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok, Garuda is uitgeroepen tot beste economy class sowieso 2012/2013 en 2014 dacht ik ook. Flexe seats 3-3-3 opstelling in de 777.
[..]
Volgens mij staat dat ook op de Garuda site met stopover London/Amsterdam/Jakarta.
Traject Ams-Jkt is in iedergeval beter nu, dan met een tussenstop vroeger of bij andere maatschappijen
Geen idee eingelijk, google anders op je vluchtnummer misschien geeft dat meer info.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nice! Nou ben benieuwd. Intercontinentaal sowieso alleen nog maar KLM gevlogen dus verder ook geen vergelijkingsmateriaal betreft maatschappijen ver weg!
Is er eigenlijk een reden dat Kuala Lumpur niet staan aangegeven in mijn vluchtoverzicht bij KLM?
Oh dat is ook wel prima eigenlijk, 16 uur is echt lang. Vond de 10.5 uur naar Tokio al lang.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:46 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Geen idee eingelijk, google anders op je vluchtnummer misschien geeft dat meer info.
Toen ik met Klm naar Jakarta ging, was het switchen van bemanning en schoonmaken van het vliegtuig op Kuala Lumpur. Zelf had je dan tijd om ff rond te lopen bij de terminal/gate en dan weer door de checkin gate naar binnen
Ik heb één keer een binnenlands vluchtje genomen met Garuda en dat was prima, maar ik weet niet og hun long haul product anders is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen ervaring met Garuda Indonesian? Lees op verschillende sites wel positieve verhalen. Heb al geboekt maar misschien zijn hier ook ervaringen?
Je moet er in Kuala Lumpur zelfs uit, want ondanks dat het een uurtje vliegen is wordt het vliegtuig gewisseld en komt er nieuwe bemanning in, naast dat deze wordt schoongemaakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:40 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nice! Nou ben benieuwd. Intercontinentaal sowieso alleen nog maar KLM gevlogen dus verder ook geen vergelijkingsmateriaal betreft maatschappijen ver weg!
Is er eigenlijk een reden dat Kuala Lumpur niet staan aangegeven in mijn vluchtoverzicht bij KLM?
Ik schat in dat op het moment van boeken de vlucht naar London (Gatwick) nog een op zichzelf bestaande vlucht was. Pas in een laat stadium is besloten om de London vlucht niet een op zichzelf staande vlucht te maken maar als add on op de Amsterdam route.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:10 schreef MartijnUK het volgende:
Een vriendin van ons had vanaf Londen geboekt naar Sydney met Garuda. Op zich geen klachten maar laten we stellen dat ze het niet zo nauw met de tijd nemen:
Heen:
Dit was er geboekt:
Mon 15/12/2014 GA 0087 11:00 London EN Gatwick 06:50 +1d Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Tue 16/12/2014 GA 0712 23:40 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d Sydney NS Kingsford Smith
Dit werd er gevlogen:
Mon 15/12/2014 GA 0089 13:00 London EN Gatwick 15:20 Amsterdam NL Schiphol
Mon 15/12/2014 GA 0089 17:05 Amsterdam NL Schiphol 12:15 +1d Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Tue 16/12/2014 GA 0712 22:30 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d Sydney NS Kingsford Smith
1e vlucht was 14 minuten te vroeg
2e vlucht was 24 minuten te laat
3e vlucht was 28 minuten te laat
Terug:
Dit was er geboekt:
Wed 07/01/2015 GA 0713 12:00 Sydney NS Kingsford Smith 15:55 Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Thu 08/01/2015 GA 0086 01:05 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:30 +1d London EN Gatwick
Dit werd er gevlogen:
Wed 07/01/2015 GA 0713 11:30 Sydney NS Kingsford Smith 15:10 Jakarta Soekarno-Hatta Int.
Fri 09/01/2015 GA 0088 01:05 Jakarta Soekarno-Hatta Int. 09:25 +1d Amsterdam NL Schiphol
Fri 09/01/2015 GA 0088 11:25 Amsterdam NL Schiphol 11:45 London EN Gatwick
1e vlucht was 17 minuten te vroeg
2e vlucht was 1 uur en 8 minuten te laat
3e vlucht was 36 minuten te laat
TLDR; Met andere woorden; de stop-over in Amsterdam was niet aangekondigd tijdens het boeken maar werd pas verwittigd bij het inchecken op Gatwick. Ging pas 2 uur later weg dan aangekondigd. De retourvlucht geschiedde pas op vrijdag terwijl er voor donderdag geboekt was.
Waarschijnlijk gevalletjes van "niet genoeg passagiers dus we schuiven ze maar door" maar weel hoogst irritant als je voor je werk aan tijden vast zit.
Als je een oog voor detail hebt dan zul je zien dat ze hele vluchtnummers hebben omgegooid, de tussenstop/overstap werd vooraf niet vermeld. Het was een eigen vlucht nummer direct LGW-CGK zonder stops. Maar nog krenkender is dat 1 van de retourvluchten één hele dag is vertraagd. Ik vlieg zo'n 60 à 70 vluchten per jaar en 20 minuten vertraging is nog acceptabel maar meer dan dat echt niet. Wat mij betreft een klacht waardigquote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Een paar minuten te vroeg of te laat is standaard en een tussenstop is geen overstap en wordt dus ook niet duidelijk vermeld. Dat is ook normaal.
Zoals gebruikelijk heb je het bij het rechte end, waarschijnlijk bij elkaar gegooid om kosten te besparen maar ik vind het wel ietwat kwalijk dat je als passagier dan een stuiterbal bent. Bij de wat grotere maatschappijen zoals SQ zul je dat niet zo heel vaak zienquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik schat in dat op het moment van boeken de vlucht naar London (Gatwick) nog een op zichzelf bestaande vlucht was. Pas in een laat stadium is besloten om de London vlucht niet een op zichzelf staande vlucht te maken maar als add on op de Amsterdam route.
Daarnaast vliegt men op de Amsterdam niet de eerder aangekondigde dagelijkse frequentie maar 5x per week.
Nu werk ik niet voor Garuda, maar met de informatie die ik heb kan ik aangeven dat ondanks het goede product wat Garuda biedt, loadfactor technisch gezien men de goed keus heeft gemaakt om de London vlucht als add-on bij de Amsterdam vlucht te plaatsen en daarnaast de frequentie op Amsterdam niet dagelijks te maken. Er is wellicht ruimte voor 6x per week te gaan vliegen, maar dat zal wel weer ten koste gaan van de yields, en dat is op een 13 a 14 uur durende vlucht niet een heel verstandig idee door de relatief hoge kosten voor de vluchtuitvoering door de hoeveelheid brandstof aan boord welke nodig is om een vlucht van deze tijdsduur uit te voeren.
Garuda had en heeft grootse plannen, maar de economische situatie van Europa samen met de toch wel relatief kwetsbare positie van Garuda zorgt ervoor dat men toch wat terughoudender opstelt in aangekondigde routes. (Niet voor niets is het maar de vraag of Air Asia X ooit echt nog wel terug gaat komen op Europese routes hoewel dat nu door de lagere brandstofkosten mogelijk eerder een optie gaat zijn dan gedacht, al is dat dan weer een verkeerd uitgangspunt voor D7).quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:35 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Als je een oog voor detail hebt dan zul je zien dat ze hele vluchtnummers hebben omgegooid, de tussenstop/overstap werd vooraf niet vermeld. Het was een eigen vlucht nummer direct LGW-CGK zonder stops. Maar nog krenkender is dat 1 van de retourvluchten één hele dag is vertraagd. Ik vlieg zo'n 60 à 70 vluchten per jaar en 20 minuten vertraging is nog acceptabel maar meer dan dat echt niet. Wat mij betreft een klacht waardigMaar goed dat is mijn perspectief.
[..]
Zoals gebruikelijk heb je het bij het rechte end, waarschijnlijk bij elkaar gegooid om kosten te besparen maar ik vind het wel ietwat kwalijk dat je als passagier dan een stuiterbal bent. Bij de wat grotere maatschappijen zoals SQ zul je dat niet zo heel vaak zien
Nee klopt, niet heel netjes. Ik kan ook nergens terugvinden hoelang die tussenstop duurt, maar neem aan dat die 'wachttijd' gewoon in de 16 uur 'vluchttijd' zit?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je moet er in Kuala Lumpur zelfs uit, want ondanks dat het een uurtje vliegen is wordt het vliegtuig gewisseld en komt er nieuwe bemanning in, naast dat deze wordt schoongemaakt.
Bij het van boord gaan is het verstandig, wordt ook omgeroepen, om je bagage aan boord te laten, met uitzondering van je waardevolle spullen, maar dus wel de eventuele tax free aankopen, want bij het aan boord gaan moet je bij de gate weer door een veiligheidscontrole heen. Ook je aan boord eventueel gekregen flesjes water mogen dan niet meer naar binnen.
Ik snap trouwens wel dat je door KLM op het verkeerde been bent gezet, want als je de vlucht boekt staat er rechtstreeks, als je echter bij details kijkt dan zie je dat de vlucht 1 tussenstop maakt in Kuala Lumpur, maar echt heel specifiek geeft men dat niet aan...
Je komt aan op 15.40 lokale tijd en je gaat 17.05 weer verder.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee klopt, niet heel netjes. Ik kan ook nergens terugvinden hoelang die tussenstop duurt, maar neem aan dat die 'wachttijd' gewoon in de 16 uur 'vluchttijd' zit?
Jakarta - Kuala Lumpur is een uur vliegen? Dat we later uit Kuala weggaan boeit me niet, dan maar iets later in Amsterdam.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je komt aan op 15.40 lokale tijd en je gaat 17.05 weer verder.
Dat is de theorie, want hoewel je normaliter redelijk rond de tijd van 15.40 op Kuala Lumpur aankomt moet ik de eerste dag nog meemaken dat de vlucht uit Kuala Lumpur daadwerkelijk op tijd vertrekt, maar dat hoeft ook niet, want het is echt maar een uurtje echt vliegen (30 minuten totaal met een 777 rondrijden in Kuala Lumpur en Jakarta dat de aankomsttijd welke op je ticket staat redelijk gehaald wordt, tussen Kuala Lumpur en Jakarta zit trouwens wel een uur tijdsverschil ondanks dat ze nagenoeg gelijk liggen, dus 17.05 KL vertrektijd is 16.05 Jakarta vertrektijd.
Jep. Vlucht amsterdam-jakarta en jakarta-jogjakarta gehad en terug. Ik vond het een chille maatschapij, aardig personeel enz! Ze hebben zelf uit zichzelf gevraagd toen ik in het vliegtuig instapte of ik een stoel wilde meer beenruimte omdat ze zagen dat ik lang was. En op de terugweg met business clas gevlogen en 2 dagen extra bali door een overboeking of iets. Dus ik heb er geen slecht woord over.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:09 schreef boem-dikkie het volgende:
Mensen ervaring met Garuda Indonesian? Lees op verschillende sites wel positieve verhalen. Heb al geboekt maar misschien zijn hier ook ervaringen?
Ik kan begrijpen als je op vakantie bent en niet direct bij thuiskomst aan de slag moet voor werk of school dat 2 extra dagen Bali, betaald door Garuda, prima is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:43 schreef Travel. het volgende:
[..]
Jep. Vlucht amsterdam-jakarta en jakarta-jogjakarta gehad en terug. Ik vond het een chille maatschapij, aardig personeel enz! Ze hebben zelf uit zichzelf gevraagd toen ik in het vliegtuig instapte of ik een stoel wilde meer beenruimte omdat ze zagen dat ik lang was. En op de terugweg met business clas gevlogen en 2 dagen extra bali door een overboeking of iets. Dus ik heb er geen slecht woord over.
We werden gevraagd, als we nee hadden gezegd dan werden anderen gevraagdquote:Op woensdag 14 januari 2015 18:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen als je op vakantie bent en niet direct bij thuiskomst aan de slag moet voor werk of school dat 2 extra dagen Bali, betaald door Garuda, prima is.
Maar voor mij is een vertraging van 2 dagen wel iets waar ik niet gelukkig mee ga worden, dan gaat het grondpersoneel toch echt wel figuurlijk gesproken over de balie heen dat er een betere oplossing wordt gezocht.
Volgens mij niet, 777-200 worden volgens mij als eerst aangepakt. Daarna komt de 300.quote:Op woensdag 14 januari 2015 01:23 schreef static het volgende:
Weet iemand of de AF vluchten tussen HK en CDG (777-300) al de nieuwe BC heeft?
Neu. Neem geen al te grote/zware mee ivm veiligheidscontrole.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:18 schreef electronique het volgende:
Is het raar om een strijkijzer(tje) of een handstoomapparaatje mee te nemen in je handbagage?
Dus het mag wel gewoon? Lees gemengde reacties op internet. Neem denk ik gewoon mijn handstoomapparaatje mee, ziet wat minder stom uitquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Neu. Neem geen al te grote/zware mee ivm veiligheidscontrole.
Het is niet zo zwart wit. De ene beambte haalt hem eruit, de andere niet.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:22 schreef electronique het volgende:
[..]
Dus het mag wel gewoon? Lees gemengde reacties op internet. Neem denk ik gewoon mijn handstoomapparaatje mee, ziet wat minder stom uit![]()
Waarschijnlijk hebben ze in het hotel ook wel een strijkijzer, maar om nu om 1 uur snachts of heel vroeg ochtends in het hotel een strijkijzer te gaan zoeken
Dan vraag je er bij aankomst direct omquote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:31 schreef electronique het volgende:
Ik zit in een (heel) goed hotel dus ongetwijfeld. Maar kom pas laat in de avond/nacht aan in het hotel en moet de volgende ochtend weer vroeg weg, dus bespaar me de moeite om een strijkijzer te zoeken
Oh zeer zeker! Daar heb je helemaal gelijk in, ik zorg dan ook dat mijn koffertje altijd past. Toevallig ooit eens een korte discussie gehad op een AMS-OSL vlucht van Norwegian, als laatste passagier geboard en de bakken zaten propvol. Ik zou echter mijn trein missen(de laatste) als ik lang moest wachten op de bagage, uiteindelijk is een ander (veel te groot ) stuk bagage in het ruim verdwenen en mocht mijn koffertje gewoon in de bak boven mijn hoofd. De eigenaar van het te grote stuk bagage dacht daar in eerste instantie anders over, maar gelukkig was de stewardess het met mij eens.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op zich klopt je theorie en met mijn handbagage durf ik altijd wel de gok te nemen om als laatste aan boord te gaan.
Als ik echter in het bezit zou zijn van een wat grotere rolkoffer als handbagage dan kan het, zeker bij drukke vluchten, verstandig zijn om wel snel in te stappen zodat je de handbagage ook daadwerkelijk in de buurt van jouw plek of uberhaupt kan opbergen. Niets is vervelender dan dat jouw handbagage alsnog ingechecked moet worden en je kan wachten op plek van bestemming.
Wel heb ik één motto, mijn handbagage is dan wel klein, maar gaat wel in de bakken bovenin, wanneer iemand deze eruit wil halen om plaats te maken voor een grote rolkoffer en aangeeft dat deze dan wel onder de stoel voor mij kan kijk ik vriendelijk doch dringend dat ik mijn comfort niet ga opgeven voor iemand anders (te grote) handbagage. En ja KLM personeel wil mij daar vaak toe dwingen, maar de kans dat dit succesvol gaat zijn is nihil, gelukkig snapt in alle gevallen de purser of cabin manager dat ik niet het slachtoffer ga zijn van het nieuwe beleid dat men moet betalen voor ingecheckte bagage als je geen minimale 'silver' status hebt waardoor de hoeveelheid handbagage bij KLM erg is toegenomen.
Easyjet en Ryanair doen dat beter, bij volle vluchten worden een X aantal rolkoffers toegelaten, de rest moet je, als je als laatste aan boord gaat afgeven om (gratis) alsnog in te checken. Je kan dit voorkomen door zelf op tijd en vooraan in de rij te gaan staan.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Zo'n stempel in je paspoort is 3 maanden geldig ofzo, en dat moet je dan weer krijgen..quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Klopt het dat als je vaker op dezelfde ESTA naar de VS vliegt dat je in de VS een groot stuk van de rij voor de douane kan skippen?
Je lijkt mij de gezelligste reisgenoot die er is.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Op zich klopt je theorie en met mijn handbagage durf ik altijd wel de gok te nemen om als laatste aan boord te gaan.
Als ik echter in het bezit zou zijn van een wat grotere rolkoffer als handbagage dan kan het, zeker bij drukke vluchten, verstandig zijn om wel snel in te stappen zodat je de handbagage ook daadwerkelijk in de buurt van jouw plek of uberhaupt kan opbergen. Niets is vervelender dan dat jouw handbagage alsnog ingechecked moet worden en je kan wachten op plek van bestemming.
Wel heb ik één motto, mijn handbagage is dan wel klein, maar gaat wel in de bakken bovenin, wanneer iemand deze eruit wil halen om plaats te maken voor een grote rolkoffer en aangeeft dat deze dan wel onder de stoel voor mij kan kijk ik vriendelijk doch dringend dat ik mijn comfort niet ga opgeven voor iemand anders (te grote) handbagage. En ja KLM personeel wil mij daar vaak toe dwingen, maar de kans dat dit succesvol gaat zijn is nihil, gelukkig snapt in alle gevallen de purser of cabin manager dat ik niet het slachtoffer ga zijn van het nieuwe beleid dat men moet betalen voor ingecheckte bagage als je geen minimale 'silver' status hebt waardoor de hoeveelheid handbagage bij KLM erg is toegenomen.
Easyjet en Ryanair doen dat beter, bij volle vluchten worden een X aantal rolkoffers toegelaten, de rest moet je, als je als laatste aan boord gaat afgeven om (gratis) alsnog in te checken. Je kan dit voorkomen door zelf op tijd en vooraan in de rij te gaan staan.
Op vluchten EU-sub sahara(vooral terug weg) soms makkelijk meer dan een uur vertraging omdat er weer teveel de cabine in wordt genomen. Te grote handbagagequote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Travel. het volgende:
lukkig snapt in alle gevallen de purser of cabin manager dat ik niet het slachtoffer ga zijn van het nieuwe belei
Nee. Kans dat het langer duurt omdat je moet gaan uitleggen wat je (weer) komt doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Klopt het dat als je vaker op dezelfde ESTA naar de VS vliegt dat je in de VS een groot stuk van de rij voor de douane kan skippen?
ik heb best wel veel gevlogen, naar ik heb in die tijd nog nooit dat probleem gehad. Dat er vertraging is vanwege teveel / te grote handbagage.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Op vluchten EU-sub sahara(vooral terug weg) soms makkelijk meer dan een uur vertraging omdat er weer teveel de cabine in wordt genomen. Te grote handbagageZe kunnen er niet streng genoeg op zijn.
dit inderdaad... een keer gehad dat we ons slot mistten omdat er allemaal lui grote stukken handbagage in de overhead lockers probeerden te douwen wat dus niet ging. captain was echt pissig...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:43 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Op vluchten EU-sub sahara(vooral terug weg) soms makkelijk meer dan een uur vertraging omdat er weer teveel de cabine in wordt genomen. Te grote handbagageZe kunnen er niet streng genoeg op zijn.
Ik wel, verschillende keren. Dat was op vluchten naar/van Kinshasa en Accra. Naar ik begreep schijnt dat vrijwel standaard te zijn. De vertraging komt vooral door die Afrikanen die denken dat ze koningin zijn en dus niet willen luisteren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:05 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb best wel veel gevlogen, naar ik heb in die tijd nog nooit dat probleem gehad. Dat er vertraging is vanwege teveel / te grote handbagage.
die landen heb ik nog niet gehad, Congo staat wel op mijn lijstje. hoe is Congo eigenlijk te bereizen ? ik vind er niet al te veel info over.quote:
Het is helemaal niet voorzien op reizigers eigenlijk. Dus met andere woorden wel een echt reislandquote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:18 schreef Roger_ het volgende:
[..]
die landen heb ik nog niet gehad, Congo staat wel op mijn lijstje. hoe is Congo eigenlijk te bereizen ? ik vind er niet al te veel info over.
Maar gelijk heeft 'ie. Kutkneuzen met hun ellendige rolkoffers.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je lijkt mij de gezelligste reisgenoot die er is.
Is de schuld van de maatschapijen die dat beleid hanteren. En snap niet dat iedereen persee zijn tas bij zich wil hebben. Wat is het nut daarvan? Paspoort zou ik toch echt in mijn zak bewaren voor als je naar het toilet gaat en het lijkt me sterk dat er een laptop wordt gejat in een vliegtuig.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:33 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Maar gelijk heeft 'ie. Kutkneuzen met hun ellendige rolkoffers.![]()
![]()
Scheelt dat ik altijd bij de uitgang zit, dan mag ik mijn rugtas niet eens onder de stoel voor me houden.
Maar hij heeft wel degelijk een punt. Als je ziet wat er allemaal aan handbagage wordt binnengesleept vraag je je echt af waar de maatschappijen mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je lijkt mij de gezelligste reisgenoot die er is.
Er zijn verschillende opties... wacht, ik zoek het even voor je op...quote:Op zondag 18 januari 2015 13:05 schreef larsvh12 het volgende:
Hey, ik meen dat er een vliegticket site was waar je vliegtickets kon kopen, en het grootste deel later betalen? Bijvoorbeeld dat je ze afbetaald als je je vakantiegeld hebt gebeurd. Ben de naam vergeten, kent iemand deze site?
Had ik ook al geprobeerd, maar kreeg niet echt een betrouwbare concrete site. Meen wel dat die er is.. Argh, waarom herinner ik me de naam niet..quote:Op zondag 18 januari 2015 13:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zijn verschillende opties... wacht, ik zoek het even voor je op...
http://lmgtfy.com/?q=vliegtickets+op+afbetaling
Waarom zou je een vakantie gaan boeken waar je op het moment van boeken het geld nog niet voor hebt?quote:Op zondag 18 januari 2015 13:22 schreef larsvh12 het volgende:
[..]
Had ik ook al geprobeerd, maar kreeg niet echt een betrouwbare concrete site. Meen wel dat die er is.. Argh, waarom herinner ik me de naam niet..
Daar heb je weer gelijk in...quote:Op zondag 18 januari 2015 13:31 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Waarom zou je een vakantie gaan boeken waar je op het moment van boeken het geld nog niet voor hebt?
Wie weet gaat je wasmachine, auto, etc nog kapot en heb je het geld er niet voor (over). Lijkt me geen prettige vakantie.
Je huurt een auto of hoe beweeg je je d'r voort ?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:33 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Het is helemaal niet voorzien op reizigers eigenlijk. Dus met andere woorden wel een echt reisland
Wegen zijn veelal van die zandweggetjes en vaak dus zeer slecht begaanbaar. Het is er erg arm dus ik raad je niet aan om te lang in dezelfde wat drukkere bevolkte gebieden te verblijven. Frans moet je eigenlijk ook wel kunnen spreken. Sowieso kun je niet in alle gebieden komen althans dat is niet aan te raden, maar gezien Congo echt gigantisch is moet dat niet zoveel uitmaken.
Heb het trouwens over DRC, maar dat zal wel al duidelijk zijn geweest.
Je kan er wel een auto huren denk ik. Of je vraagt gewoon iemand die een auto heeft en verder niks te doen heeft.quote:Op zondag 18 januari 2015 13:42 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Je huurt een auto of hoe beweeg je je d'r voort ?
je hebt niet echt zelf ervaring zo ? ik heb dit jaar een 4x4 gehuurd in Namibië. Als dit goed bevalt ga ik er hard over twijfelen om een 4x4 te kopen. En deze te stationeren ergens in Zuidelijk Afrika. Hoe en wat tig opties, liggen er open.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:11 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Je kan er wel een auto huren denk ik. Of je vraagt gewoon iemand die een auto heeft en verder niks te doen heeft.
Was altijd met chauffeur en ik was er niet op reis. Die wegen kunnen veranderen in een blubber weg waar je met een tank net doorheen komt als het er regent. Ik geloof dat er een aflevering van Vranckx dat daar over gaat.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:36 schreef Roger_ het volgende:
[..]
je hebt niet echt zelf ervaring zo ? ik heb dit jaar een 4x4 gehuurd in Namibië. Als dit goed bevalt ga ik er hard over twijfelen om een 4x4 te kopen. En deze te stationeren ergens in Zuidelijk Afrika. Hoe en wat tig opties, liggen er open.
Maar wat betreft Congo, heb ik filmpjes gezien van "gaten in de weg" waar hele vrachtwagens in verdwijnen.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:48 schreef static het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel degelijk een punt. Als je ziet wat er allemaal aan handbagage wordt binnengesleept vraag je je echt af waar de maatschappijen mee bezig zijn.
Dat heeft niets met gezellig te maken. Als ik als laatste aan boord kom en er is geen plek meer in de bagagebakken voor mijn (kleine) handbagage dan heb ik pech en moet deze onder de stoel voor mij.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:20 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je lijkt mij de gezelligste reisgenoot die er is.
Je mag wel een andere rij gebruiken.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:17 schreef Max-Westerman het volgende:
Klopt het dat als je vaker op dezelfde ESTA naar de VS vliegt dat je in de VS een groot stuk van de rij voor de douane kan skippen?
Je lijkt me een zeer moeizame passagier die om de haverklap aan het roepen is dat hij zijn rechten wel kent hoor!!! Maak je niet zo druk om je fucking koffertje man.quote:Op zondag 18 januari 2015 19:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Wat dat aangaande was het vandaag een verademing om weer eens met Easyjet te vliegen, heen was er geen probleem in de op het laatst ingezette Airbus 320 in plaats van de Airbus 319 met 105 passagiers, maar terug zat deze nagenoeg vol, en moest bij de helft van het boarden iedereen die een tas had binnen de maximale maten van de handbagage maar buiten de maten van gegarandeerde handbagage welke altijd aan boord mag worden meegenomen de rolkoffer aan de gate inchecken. (Gratis uiteraard)
Op deze manier wordt voorkomen dat er in het toestel problemen ontstaan met de bagage.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat bij Easyjet je om 15:25 bij de H gates kan parkeren, en om 15.28 uit het toestel op de tarmac kan lopen vanaf rij 13.
[..]
Dat heeft niets met gezellig te maken. Als ik als laatste aan boord kom en er is geen plek meer in de bagagebakken voor mijn (kleine) handbagage dan heb ik pech en moet deze onder de stoel voor mij.
Waar ik al 3 x met KLM een discussie over heb gehad is het feit dat ik op tijd aan boord ben, mijn handbagage in de bagagebak ligt, en dat er iemand met een grote rolkoffer zijn handbagage daarin wil opbergen en dan mij op deze manier zou dwingen om mijn handbagage onder de stoel voor mij te plaatsen zodat ik een stuk minder comfortabel zit.
Het is uitgesloten dat ik daaraan ga meewerken, het probleem van teveel bagage kan door KLM op een andere manier worden opgelost, zeker omdat KLM zelf de veroorzaker is van het probleem door het nieuw doorgevoerde beleid dat niet frequent flyers moeten betalen voor bagage op Europese vluchten wat echt direct heeft gezorgd voor een wat langzamere boarding en uitstap procedure.
Als je enige ervaring Namibië is dan zou ik nog niet lekker gek met je 4x4 naar de Democratische Republiek Congo gaan. Sowieso wordt er voor het gehele land een negatief reisadvies gegeven betreffende zaken, en voor het noordoosten zelfs een algeheel negatief reisverbod.quote:Op zondag 18 januari 2015 14:36 schreef Roger_ het volgende:
[..]
je hebt niet echt zelf ervaring zo ? ik heb dit jaar een 4x4 gehuurd in Namibië. Als dit goed bevalt ga ik er hard over twijfelen om een 4x4 te kopen. En deze te stationeren ergens in Zuidelijk Afrika. Hoe en wat tig opties, liggen er open.
Maar wat betreft Congo, heb ik filmpjes gezien van "gaten in de weg" waar hele vrachtwagens in verdwijnen.
Ik neem het op voor ozzietukker hier omdat ik weet dat zijn gedachtengang wat anders is dan de gemiddelde Costa del Sol-ganger. Als je frequent vliegt (ik doe zo'n 70 vluchten per jaar weet niet hoe veel ozzie haalt maar waarschijnlijk soortgelijk of meer) dan zijn dit soort fouten in het beleid van maatschappijen een doorn in het oog. Als je 1x per jaar naar de Middelandse Zee vliegt lijkt het niet zo nuttig maar als je d'r week in week uit mee wordt geconfronteerd dan ga je je irriteren dat mensen dusdanig regels aan hun laars lappen en de maatschappijen het nog door de vingers zien ook.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:18 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je lijkt me een zeer moeizame passagier die om de haverklap aan het roepen is dat hij zijn rechten wel kent hoor!!! Maak je niet zo druk om je fucking koffertje man.
Ik zie dit probleem juiat op vluchten naar de Costa del Sol. Vluchten die ik maandelijks maak gaan niet naar de Costa, dus daardoor heb ik er geen last van. Maar het gaat me meer de manier waarop, zo druk maken om een klein probleempje lijkt me overbodig.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:56 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Ik neem het op voor ozzietukker hier omdat ik weet dat zijn gedachtengang wat anders is dan de gemiddelde Costa del Sol-ganger. Als je frequent vliegt (ik doe zo'n 70 vluchten per jaar weet niet hoe veel ozzie haalt maar waarschijnlijk soortgelijk of meer) dan zijn dit soort fouten in het beleid van maatschappijen een doorn in het oog. Als je 1x per jaar naar de Middelandse Zee vliegt lijkt het niet zo nuttig maar als je d'r week in week uit mee wordt geconfronteerd dan ga je je irriteren dat mensen dusdanig regels aan hun laars lappen en de maatschappijen het nog door de vingers zien ook.
nee ik ben redelijk bereisd in , Zuidelijk Afrika, en ik weet dat de 4x4 reis die ik nu plan, de volgende stap niet de DCR is, ik denk dat daar nog wel een jaar of 5 tot misschien wel 10 in zitten , eer ik die stap ga maken.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:21 schreef Travel. het volgende:
[..]
Als je enige ervaring Namibië is dan zou ik nog niet lekker gek met je 4x4 naar de Democratische Republiek Congo gaan. Sowieso wordt er voor het gehele land een negatief reisadvies gegeven betreffende zaken, en voor het noordoosten zelfs een algeheel negatief reisverbod.
Hij heeft juist geen koffertje maar echte handbagage.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:18 schreef Travel. het volgende:
[..]
Je lijkt me een zeer moeizame passagier die om de haverklap aan het roepen is dat hij zijn rechten wel kent hoor!!! Maak je niet zo druk om je fucking koffertje man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |