Heel tof dat je een nieuw deel hebt willen openen. Natuurlijk mag datquote:Op zondag 28 december 2014 21:13 schreef sjampoeh het volgende:
Sorry weet niet of ik hem mocht openen met een lapo ?
Anders verander het maar
Ik leg meestal het keltische kruis.. Vaak ook bij specifieke vragen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:26 schreef brojo het volgende:
Je krijgt het nog druk.
Wat betreft specifieke vragen: Zou je daar een hele legging voor uit trekken of het beperken tot 3 kaarten bijv? Wil het zelf ook eens proberen.
Hier is alvast de trekking:quote:
Interessant! Ik heb al wat opgezocht maar wacht rustig op jouw interpretatiequote:Op zondag 28 december 2014 22:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking:
0: zwaarden 10
1: koning van kelken
2: koningin van munten
3: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
4: staven 4
5: zwaarden 6, omgekeerd
6: munten 2, omgekeerd
7: de ridder van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
9: de ridder van staven
10: bekers 3, omgekeerd
Het is maar de vraag of je je er überhaupt in herkend.. Dit is wat ik ervan gebakken heb:quote:Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb al wat opgezocht maar wacht rustig op jouw in[quote]Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Chanty87 het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb al wat opgezocht maar wacht rustig op jouw interpretatie
Dat is zo ongeveer 99% accuraat...quote:Op maandag 29 december 2014 13:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of je je er überhaupt in herkend.. Dit is wat ik ervan gebakken heb:
Er wordt je een nieuwe verantwoordelijkheid toevertrouwd. Men ziet je dit doen omdat je een min of meer empathische persoonlijkheid hebt en op basis daarvan mensen goed van advies kan dienen. Je kunt ook mensen zich bewust laten worden van hun eigen waarde.
Je voelt je wel onzeker over de kwaliteiten die anderen je toeschrijven. Waarschijnlijk is je een soort valse bescheidenheid aangepraat in een ver verleden.
Tot voor kort moet je in een situatie hebben geleefd waarin je je erg gelukkig voelde.
Je hebt je handelen een tijdlang laten leiden door gehechtheid, wellicht was je bang om te verliezen wat je had of heb je veel onvrede met een bepaald verlies.
Dit alles resulteert, op dit moment althans, in een soort passieve houding. Je laat je talenten vooralsnog ongebruikt. Zelfkritiek en alle bitterheid ten spijt, ben je een sterke persoonlijkheid en zie je nog steeds het goede in andere mensen.
Je zet je graag met hart en ziel in, maar je kon je ei niet kwijt in je huidige situatie. Gelukkig ben je nu toe aan het volgende kapittel.
Je verwijt jezelf van alles, als je in die vernietigende stemming bent. Naar buiten toe ben je dan op verbeten manier op je doel gericht. Ik denk niet dat ze je dan teveel voor de voeten moeten lopen
Je hebt het hart op de juiste plaats, desondanks kun je wat star zijn in je denkbeelden over wat 'goed' en 'fout' is. Het is veel belangrijker om de problemen te laten voor wat ze zijn en je in het leven te storten, dat naar je lonkt.
Omdat je toch een soort drempelvrees hebt, ben je bang voor al te veel of te diepe betrokkenheid.
Dat is goedquote:Op maandag 29 december 2014 18:56 schreef plieneminie het volgende:
Wil de volgende keer wel eens een legging puur gericht op liefde
Heb de legging zelf al bekeken m.b.v. een uitleg keltisch kruis; herkenbaar voor zover ik dat kan beoordelen. Lijkt me voor jou als buitenstaander lastig om eruit te halen wat van toepassing is op mij en wat op hem maar daar zal jij je wel raad mee weten.quote:Op maandag 29 december 2014 22:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is goed
Alleen, ik ga eerst even voor Sjampoeh aan de gang. Zij heeft om een vervolglegging gevraagd.
edit: hier is toch alvast de trekking.
0: munten 7, omgekeerd
1: munten 4
2: het aas van kelken
3: arcana 15, de duivel
4: munten 5
5: staven 5, omgekeerd
6: arcana 20, het oordeel, omgekeerd
7: munten 6
8: de schildknaap van staven, omgekeerd
9: arcana 11, gerechtigheid
10: de dwaas
Het is weer een van de meer dramatische lezingen geworden hoor..quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:13 schreef plieneminie het volgende:
[..]
Heb de legging zelf al bekeken m.b.v. een uitleg keltisch kruis; herkenbaar voor zover ik dat kan beoordelen. Lijkt me voor jou als buitenstaander lastig om eruit te halen wat van toepassing is op mij en wat op hem maar daar zal jij je wel raad mee weten.
Pfoeh, complex.. Herken vreemd genoeg niet heel veel. Kan ik je via pb de situatie in t kort uitleggen? Mss zet dat de kaarten in een ander licht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is weer een van de meer dramatische lezingen geworden hoor..![]()
Ik heb natuurlijk geen idee wat op wie en hoe van toepassing is, en of het überhaupt van toepassing is, maar dat is juist het leuke aan dit experiment, om vrijwel zonder voorkennis uitspraken te doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt:
Je hebt te maken met een situatie waarin de consequenties van onstane omstandigheden niet onderkend worden, met onberekenbaarheid en met luchtkastelen/loze beloftes. Zelf weet je steeds de juiste prioriteit te stellen en zo het beste te maken van de situatie voor jezelf en eventueel de rest van je gezin, als je dat hebt. Zo langzamerhand weet je wel wat het beste voor jezelf is en wat je wilt. Daaronder speelt de keuze tussen iemand iets betaald zetten of beschaafd blijven, waarmee jij dus als enige wél, alweer, je verantwoordelijk neemt.
Tot nu toe wist je op een slimme, creatieve manier altijd het beste te maken van een situatie. Dat is een knap staaltje vindingrijkheid. Het lijkt erop dat je vindt dat jezelf in een vervelende situatie hebt gedraaid en jezelf dat ook verwijt. Het zou je ook weleens aangepraat kunnen zijn. Je vreest misschien dat je alles zult verliezen.
Als je de juiste keuze maakt en jezelf niet te hard valt, zou het weleens mee kunnen vallen. Je ziet vaak wel een oplossing maar omdat je de moed hebt verloren, (of omdat je toch tegen dovemansoren praat?) laat je het er soms maar bij zitten.
Je zou met alle liefde alles delen wat je hebt. Daarmee heb je ook de touwtjes in handen. Je kunt daarmee mss. ook iemand paaien of (emotioneel) afhankelijk houden. Het is de kunst om je niet te laten leiden door je onderbuikgevoelens. Ook al walst iemand over je gevoelens heen, wellicht omdat die ander het niet kan hebben dat je vindingrijk bent en je lastige situaties goed het hoofd kan bieden, net als provocaties.
Uiteindelijk het juiste doen is hier de uitdaging. Daarmee kom je ook gelijk met jezelf in het reine omdat je dan gedaan hebt wat je kon doen. Loslaten en blind vertrouwen, in een helaas nog onbekende toekomst, lijkt de weg uit een hopeloos parket te zijn.
Ja graag! Ik ben benieuwd naar hoe de kaarten geinterpreteerd hadden moeten worden.. Das altijd leerzaam.quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef plieneminie het volgende:
[..]
Pfoeh, complex.. Herken vreemd genoeg niet heel veel. Kan ik je via pb de situatie in t kort uitleggen? Mss zet dat de kaarten in een ander licht.
Als je nog eens zin hebt mag je voor mij nog wel eens leggen met de vraag of dit jaar nog met vreemde verrassingen komt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Even een kickje.. Dit is een veel te leuk topic nl.
Zal ik graag doen!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef brojo het volgende:
[..]
Als je nog eens zin hebt mag je voor mij nog wel eens leggen met de vraag of dit jaar nog met vreemde verrassingen komt.
Hier is alvast de trekking:quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef brojo het volgende:
[..]
Als je nog eens zin hebt mag je voor mij nog wel eens leggen met de vraag of dit jaar nog met vreemde verrassingen komt.
Hier is de trekking, de duiding volgt zsm.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 02:40 schreef maryen65 het volgende:
Zou je voor mij ook eens de kaarten willen leggen Enneacanthus?
In de loop van de komende week lukt dat welquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:42 schreef BananenTosti het volgende:
Zou je voor mij ook willen leggen enneacanthus?
Dank je, ik ben heel benieuwdquote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is de trekking, de duiding volgt zsm.
0: zwaarden 6
1: arcxana 13, de dood
2: de ridder van staven
3:de koing van kelken
4: arcana 11, gerechtigheid, omgekeerd
5: zwaarden 3, omgekeerd
6: de koiningin van zwaarden, omgekeerd
7: staven 7, omgekeerd
8: staven 9
9: bekers 9
10: arcana 7, de zegewagen
Gaaf, veel arcana's, en 50/50 omgekeerd.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 22:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: arcana 4, de keizer
1: arcana 14, matigheid
2: arcana 11, gerechtigheid
3: arcana 10, het rad van fortuin,omgekeerd
4: de koning van zwaarden, omgekeerd
5: arcana 12, de gehangene
6: de koning van staven, omgekeerd
7: bekers 10, omgekeerd
8: de schildknaap van staven
9: arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd
10: arcana 16, de toren
Het is een bijzondere legging, 7 arcana kaarten en 3 hofkaarten en maar één genummerde kaart. Dat is waar, ja.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:56 schreef brojo het volgende:
[..]
Gaaf, veel arcana's, en 50/50 omgekeerd.
Heb het gelezenquote:Op zondag 25 januari 2015 02:06 schreef Waarheidsvinder het volgende:
E_O, ik heb je een pm gestuurd want ik zou graag een privélegging willen, de uitslag is wellicht niet voor ieders ogen bestemd.
Bedankt!
Ok, hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekent:quote:Op zaterdag 24 januari 2015 23:56 schreef brojo het volgende:
[..]
Gaaf, veel arcana's, en 50/50 omgekeerd.
Wow! Dat is precies wat er nu gaande is. Echt supergaaf dat je dit doet!quote:Op zondag 25 januari 2015 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ok, hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekent:
Deze legging staat in het teken van zingeving. Zo onderhand weet je wat wilt en wat je kunt én je hebt de juiste motivatie. Je bent ook wat meer in het reine gekomen met jezelf. Het lijkt erop dat de emotionele problemen zich wat hebben opgelost en dat je een stukje rust hebt gevonden.
Je zult mss. nog wel eens tegen dezelfde dingen aanlopen, maar nu ben je wijzer geworden en kun je veel zaken in een ander licht zien. Voorheen zag je mss. nog wel eens dingen te zwart/wit. Een nieuw wereldbeeld kan verwarrend zijn omdat je je oude, beperkte, denkbeelden moet loslaten en een nieuwe manier van denken moet adopteren. Je kunt niet altijd de situatie naar je hand zetten. Wat het beste is en wat je graag wil kunnen ook verschillende dingen zijn.
Misschien zul je je opnieuw een buil vallen en het niet fijn vinden dat dingen anders zijn dan ze lijken, maar acceptatie van dat wat je toch niet kunt veranderen kan je wel veel rust geven. Misschien is het leren van je fouten wel de zin van het leven.
Je weet niet altijd raad met tegenstrijdige gevoelens, daarom kun je in de loop van het jaar ook wel verwachten dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Je zou wellicht eens de uitdaging kunnen aangaan en proberen niet te wantrouwig te zijn tegenover mensen met een andere mening.
Waarschijnlijk pieker je teveel en verplaats je je iets te weinig in het standpunt van anderen.
Als je erin slaagt om je eigen denkbeeld niet altijd als het juiste te beschouwen, maar meer ruimte laat voor andere visies, zul je een geestelijke doorbraak kunnen forceren.
Het is afwachten of er iets van klopt, het blijft natuurlijk een interpretatie en voor hetzelfde geld klopt er niets van of leg ik alles verkeerd uit. Maar goed, hier is de uitleg en ik hoop dat het iets betekent:quote:
quote:Op zondag 25 januari 2015 15:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is afwachten of er iets van klopt, het blijft natuurlijk een interpretatie en voor hetzelfde geld klopt er niets van of leg ik alles verkeerd uit. Maar goed, hier is de uitleg en ik hoop dat het iets betekent:
Je bent je gaan afvragen waarom je eigenlijk leeft en wat je roeping is.
This is so me op dit moment, hier ben ik de laatste tijd zo heel erg me bezig
Ja, mijn kaarten, maar die heb ik hierquote:Op maandag 2 februari 2015 23:02 schreef Raug het volgende:
Zou je voor mij een legging willen doen? Heb je daar verder nog iets voor nodig?
Had ik er een voor je zullen doen, dan? Dat is me dan ontschoten.. Ik zal het zsm alsnog doenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef BananenTosti het volgende:
Was het nog gelukt om voor mij een legging te doen?
Hier is ie dan:quote:Op donderdag 5 februari 2015 00:07 schreef Raug het volgende:
Heb net alle kaarten even opgezocht. Man man man, wat herkenbaar! Ben heel benieuwd naar je interpretatie!
Hier is alvast de trekking:quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:35 schreef BananenTosti het volgende:
Een stukje terug in het topic
Lief van je!
Inderdaad lijken sommige kaarten wat tegenstrijdig met elkaar te zijn.. Ik hoop niet dat mijn uitleg tegenstrijdig is met die van jou, anders wordt het wel erg complexquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:17 schreef BananenTosti het volgende:
Dank je wel! Ben heel benieuwd naar je uitleg.
De kaarten net opgezocht en ze zijn erg tegenstrijdig. Maar héél erg waar momenteel (op basis van mijn losse blik op de kaarten. Juist die tegenstrijdigheid..). Bizar.. Benieuwd naar jouw uitleg!
Late reactie maarquote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Inderdaad lijken sommige kaarten wat tegenstrijdig met elkaar te zijn.. Ik hoop niet dat mijn uitleg tegenstrijdig is met die van jou, anders wordt het wel erg complex
Dit is wat ik ervan gebakken heb. ik hoop dat je er iets in herkent:
Het lijkt alsof je jezelf de schuld ergens van geeft of te maken hebt met gevoelens van minderwaardigheid. Wellicht heb je het idee dat je een situatie had kunnen voorkomen als je op dat moment meer realiteitszin had gehad.
Je zult de gelegenheid krijgen om de situatie (opnieuw) te lijmen met je tact en je talent om anderen te ontwapenen. Daarmee kun je een hoop goedmaken. Je hebt immers veel te bieden.
Je weet ergens wel dat het gaat om een patroon. Iets soortgelijks is vast wel vaker voorgevallen. Deze keer ben je meer zelfbewust en begrijp je de levensles. Voorheen ben je wel het slachtoffer geweest van een onrechtmatige daad of onrechtvaardig oordeel.
Je voelt goed aan wat waar is en wat niet. Je schroomt ook echt niet om dat aan de ander of anderen te laten blijken. Dat temperamentvolle dwingt respect af wanneer dat nodig is.
Al met al zou je een groot gevoel voor rechtvaardigheid moeten hebben.
Je hebt een behoorlijk zelfinzicht en je bent zeer gedreven, toch moet je ervoor waken dat je ideaal wel geënt blijft op de realiteit.
Je rechtvaardigheidsgevoel impliceert natuurlijk ook dat je de hand in eigen boezem moet steken, als dat nodig is. Dat moet natuurlijk niet uitlopen op een minderwaardigheidgevoel.
Je lijkt zeer vergevingsgezind. Ook omdat je in 'eerlijk duurt het langst' gelooft. Ook hier moet het natuurlijk geen zinloze boetedoening worden. Ook al spelen anderen onscrupuleuze machtspelletjes en is je daarmee onrecht aangedaan, een vals schuldgevoel is iets anders dan onverwerkt verdriet.
Wat je nu moet doen is enthousiast beginnen aan een nieuw leven met nieuwe kansen. Nu je je voordeel weet te doen met het overbrengen van je enthousiasme als (leiders)kwaliteit, zou dat wel moeten lukken.
Ondanks alles lijkt er iets te zijn waarover je je bitter voelt, wat niet strookt met je rechtvaardigheidsgevoel en waarover je maar niet met jezelf in het reine kunt komen.
Beter laat dan nooitquote:Op maandag 16 februari 2015 22:31 schreef BananenTosti het volgende:
[..]
Late reactie maarhier kan ik wel wat mee
Thnx
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een verzoekje van LLgetikt, via DM.. Maar ik mocht hem wel gewoon publiceren
0: arcana 19, de zon, omgekeerd
1: munten 3, omgekeerd
2: zwaarden 5
3: arcana 10, het rad
4: arcana 15, de duivel
5: arcana 18, de maan, omgekeerd
6: zwaarden 4
7: het aas van bekers, omgekeerd
8: zwaarden 8
9: bekers 7, omgekeerd
10: de koningin van bekers, omgekeerd
De duiding volgt zsm
Edit: hier is ie al
Het is altijd maar afwachten of er iets van klopt, maar dit is wat ik in de kaarten las:
Wat hoopvol begint kan door hooggespannen verwachtingen die geprojecteerd worden op de ander verworden tot een onvowassen gedragspatroon. Conflicten en moeilijke situaties lijk je soms liever te ontlopen.Zou dat komen omdat je bovenstaande situatie wil voorkomen, of ontstaat bovenstaande situatie juist door vermijdend gedrag? Binnenkort zul je handelend moeten optreden en dan wordt vanzelf duidelijk wat je waard bent.
Je gaat wel soortgelijke problemen tegenkomen als voorheen, maar je bent wijzer geworden door je levenservaring. Het is soms lastig om geduld op te brengen, maar kiezen voor plezier op iets langere termijn weegt ruimschoots op tegen genot op korte termijn.
Je hebt misschien last van faalangst, maar laat het je geen parten spelen. Het is tijd om realistisch in het leven te gaan staan.
Vermoedelijk heb je jezelf teveel ontzegd, je leven lang al en is angst altijd een thema geweest.
Het ziet er naar uit dat je de kans krijgt om dat ruimschoots in te halenMaar een inhaalslag uit je jeugd, of het verwezenlijken van een jeugddroom moet natuurlijk niet leiden tot het terugvallen in gedragspatronen van vroeger.
Je hebt misschien te vaak een droom in duigen zien vallen, dat lijkt ook een patroon te zijn, maar het kan deze keer anders zijn. Wat je nu moet doen is de balans opmaken. Welke gewoontes hebben je leven negatief beinvloed en hoe wil je ze kwijtraken? En wat wil je blijven doen? Je bent in ieder geval bang dat je verlangens onvervuld zullen blijven. De kunst is om daarmee goed om te gaan. Dus door hetzij geen illusies te koesteren, hetzij niet langer bang te zijn dat iets wel niet voor je weggelegd zal zijn.
Het is erg belangrijk jezelf niet weg te cijferen ten behoeve van een ander. Je hebt de ander wat te bieden als je deze herkent als deel van jezelf. Dat is iets anders dan je volledig focussen op een ander in de hoop dat je daar een keer wat voor terugkrijgt om daar vervolgens je gevoel van eigenwaarde aan te ontlenen en je dus in wezen ook niet te laten kennen.
Zo te zien zit er zowel een romance als een levensles in de lucht. Spannend hoor!
Ik ga er zo mee aan de gang. En wat gaaf dat het nuttig is geweestquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Enneacanthus, ik denk dat je een 1,5 jaar geleden ongeveer (?) Voor mij een legging hebt gedaan waar ik heel veel in herkende en ook veel aan heb gehad. Mede door jouw legging kwam er weer rust in de tent
![]()
Nu we weer een hele tijd verder zijn en er weer van alles gaande is, zou ik willen vragen of je weer een legging voor me wil doen?
Verder ben ik een lurker van dit topic en het fascineert me enorm wat hier gebeurt. Keep up the good work!
Gewoon vragen om een legging. Dit weekend heb ik heb ik hoop ik wel tijd. Als je een specifieke vraag hebt, mag je die stellen, maar het hoeft niet per sé.quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe kan je je aanmelden? Ik bedoel als 'klant'? (Ben zelf niet helderziend.)
Oeeh klinkt interessant heb er wel interesse in.quote:Op donderdag 5 maart 2015 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een lezing van tarotkaarten in dit geval. Niet te verwarren met een kledingstuk.
Een strakke maillotquote:
edit:quote:Wat is tarot?
Volgens de officiele omschrijving is tarot een kaartspel dat gebruikt wordt voor kaartleggen en waarzeggerij. Dat is waar, maar het is niet helemaal de spijker op zijn kop.
Inzicht
Het leggen van tarotkaarten kun je zien als een manier om met behulp van symboolkaarten inzicht te krijgen in allerlei aspecten van het dagelijks leven. Je kunt de tarot gebruiken als je inzicht wilt hebben over zaken die te maken hebben met liefde, werk, bewustzijn of je eigen ontwikkeling.
http://www.tarotweb.nl/wattarot.html
Hier is alvast de uitslag. De duiding volgt zsmquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Enneacanthus, ik denk dat je een 1,5 jaar geleden ongeveer (?) Voor mij een legging hebt gedaan waar ik heel veel in herkende en ook veel aan heb gehad. Mede door jouw legging kwam er weer rust in de tent
![]()
Nu we weer een hele tijd verder zijn en er weer van alles gaande is, zou ik willen vragen of je weer een legging voor me wil doen?
Verder ben ik een lurker van dit topic en het fascineert me enorm wat hier gebeurt. Keep up the good work!
Bedankt! Ik ben heel erg benieuwdquote:Op donderdag 5 maart 2015 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de uitslag. De duiding volgt zsm
0: munten 8
1: munten 9
2: bekers 8
3: arcana 12, de gehangene
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: munten 10, omgekeerd
7: arcana 19, de zon, omgekeerd
8: staven 10, omgekeerd
9: munten 10, omgekeerd
10: de koningin van bekers, omgekeerd
Nou dit is wat er uit kwam. Misschien betekent het wat voor je, misschien ook nietquote:Op donderdag 5 maart 2015 19:29 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Bedankt! Ik ben heel erg benieuwd
Ik ben er maar vanuit gegaan dat je bedoelde een legging te vragenquote:Op donderdag 5 maart 2015 09:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
En hier is de duiding. Hoewel het vermaak is, herkennen sommige mensen er toch wat in:quote:Op donderdag 5 maart 2015 09:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hier is alvast de trekking:quote:Op donderdag 5 maart 2015 13:00 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oeeh klinkt interessant heb er wel interesse in.
Ben benieuwdquote:Op zondag 15 maart 2015 09:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: staven 2, omgekeerd
1: arcana 9, de kluizenaar
2: munten 8
3: bekers 5
4: arcana 21, de wereld
5: arcana 14, matigheid
6: arcana 16, de toren, omgekeerd
7: arcana 2, de hogepriesteres
8: zwaarden 4, omgekeerd
9: de ridder van pentakels, omgekeerd
10: staven 7, omgekeerd
Dit is wat ik ervan gebrouwen heb. Ik hoop dat je er iets in herkentquote:
Jezus dit klopt echt 100%quote:Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit is wat ik ervan gebrouwen heb. Ik hoop dat je er iets in herkent:
Het lijkt erop dat je vrij veel twijfelt. Dat is misschien ook de reden waarom je om een lezing hebt gevraagd. Je zou iemand moeten zijn die in haar eentje het beste leert. Zonder competitie of prestatiedwang. Op je eigen manier wordt wel duidelijk wat belangrijk is om je druk over te maken en wat niet.
Voorheen moet je best gelukkig zijn geweest. Je voelde je als een vis in het water. Het kon niet duren. Je weet ook ergens wel waarom en daarom kun je er enigszins vrede mee hebben. Ondanks dat maak je je ernstige zorgen. Al het inzicht van de wereld brengt nog niet de goede oude tijd terug, natuurlijk.
Je hebt wel door dat je zorgen zich voornamelijk in je hoofd afspelen en daarom zoek je de oplossing daar ook, niet langer buiten jezelf en dat lijkt heel verstandig.
Het lijkt niet de moeite waard, bij tijd en wijle, om wat verloren is terug te krijgen. Daarom ben je aan het twijfelen over wat te doen. Maak wel een goede afweging, want je zou het kind met het badwater kunnen weggooien.
De dingen gevoelsmatig op een rijtje zetten, leidt ertoe dat je veel meer zelfkennis krijgt. Het lijkt erop dat datgene wat je gelukkig maakte in het leven van je af is gepakt. Daardoor heb je plezier in het leven gederfd.
Het is niet zinvol om dat kost wat kost terug te willen veroveren. Door verzoening en vergeving kom je er wellicht dichter in de buurt. Door naar anderen te wijzen los je niets op. Maar, zoals gezegd, dat lijk je inmiddels eigenlijk al wel door te hebben.
ik had het drukker dan voorzien.. Maar hier is de trekking:quote:
Ben benieuwd weer..quote:Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik had het drukker dan voorzien.. Maar hier is de trekking:
0: zwaarden 8
1: de koning van pentakels, omgekeerd
2:staven 2
3: de schildknaap van staven
4: staven 6
5: munten 4, omgekeerd
6: de ridder van zwaarden
7: zwaarden 10, omgekeerd
8: staven 4, omgekeerd
9: de koningin van zwaarden
10: munten 10
Hier is ie dan. Ik hoop dat je je er weer in herkentquote:
En ook wat mij betreft tótaal herkenbaar. Thnx weer!quote:Op dinsdag 17 maart 2015 20:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is ie dan. Ik hoop dat je je er weer in herkent:
Je zou nu heel erg bezig moeten zijn met het opmaken van de balans van je daden. Wat heb je goed gedaan? Wat wil je niet meer doen?
Loslaten is weleens lastig. Zeker als het gaat om zaken of relaties of werk waaraan je zekerheid ontleent. Het liefst wil je (uiteraard) die zaken naar je zin geregeld hebben, en niet anders. Helaas loopt het niet altijd in het leven zoals je graag zou willen. Op die manier kun je leren dat het leven verschillende aspecten heeft. Zo maak je je horizon breder.
En nu moet je je idealen herzien en uitbreiden. Er spelen verschillende motieven die van belang zijn.
In wezen ben je nog steeds heel enthousiast en heb je niets van je veerkracht (blijvend) verloren. Het is ook belangrijk dat je je ideaal van oprechte en volmaakte liefde blijft koesteren. Je kunt misschien wat angstig zijn om te verliezen wat je hebt. Wellicht is je een paar keer gouden bergen beloofd en is het vervolgens van je afgenomen.
De oplossing ligt in handelend optreden. Het is de kunst om de moed niet te verliezen. Door schade en schande word je wijzer. Of populairder gezegd: waar je niet aan onderdoor gaat maakt je sterker.
De drijfveer die nog je steeds hebt, moet je niet gebruiken om de situatie naar je hand te zetten. Er is een groter doel hier dan de bevrediging van je zinnen.
Je hebt je handelingen van de afgelopen tijd onder de loep genomen en aan de juiste idealen en aan vastberadenheid heeft het je in ieder geval niet ontbroken.
Je moet wel oppassen niet weer dezelfde fouten te maken. Een fout kan zijn dat je een andere mening al snel als een afwijzing ziet.
Als de ander niet de juiste respons geeft, kan een goede, liefdevolle intentie al snel veranderen in het najagen van vooral eigen voordeel.
Je voelt ergens wel welke knopen er doorgehakt moeten worden en dat dat kan betekenen dat je deels afstand van je wensen moet doen.
Door je kracht en je doorzettingsvermogen ben je beslist in staat jezelf verder te ontwikkelen. Je zult mss. dingen tegenkomen waarvan je niet had gedacht dat je het in je had.
Heel graag gedaanquote:Op woensdag 18 maart 2015 09:16 schreef plieneminie het volgende:
[..]
En ook wat mij betreft tótaal herkenbaar. Thnx weer!
Hier is alvast de trekking:quote:Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef lapiovra het volgende:
Interessant topic dit,zou je dit voor mij ook eens willen doen?
Ik ben heel benieuwd of er dit jaar nog mooie dingen op mijn pad komen.
Wat snel zeg dankjewel..quote:Op woensdag 25 maart 2015 15:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: schildknaap van kelken
1: de koningin van pentakels, omgekeerd
2: arcana 21, de wereld
3: staven 10
4: staven 2, omgekeerd
5: staven 4, omgekeerd
6: zwaarden 3, omgekeerd
7: staven 9, omgekeerd
8: zwaarden 6
9: zwaarden 9, omgekeerd
10: Het aas van staven
En welkom op Fok!
Ik zal ze later duiden.. De uitleg vergt altijd iets meer tijd en daar moet ik ook even voor gaan zitten. Ik ben benieuwd of onze bevindingen een beetje overeenkomen..quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:13 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Wat snel zeg dankjewel..
Ik ga eens even op zoek naar de betekenis van al die kaarten..
Fijn dat je dat wilt doen..quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zal ze later duiden.. De uitleg vergt altijd iets meer tijd en daar moet ik ook even voor gaan zitten. Ik ben benieuwd of onze bevindingen een beetje overeenkomen..
Dit is de uitleg, die ik erin zag. Kijk maar of het iets voor je betekent:quote:Op woensdag 25 maart 2015 16:19 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Fijn dat je dat wilt doen..
Ik heb zelf geen idee hoor hoe ik die kaarten zou moeten uitleggen ik wil vooral even zoeken welke betekenis de kaarten in zijn algemeen hebben..
Hier is alvast de trekking:quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef nofuelleft het volgende:
Zou je nog een keer voor mij willen ?
Snap iets niet en sta zelf te dichtbij voor een legging.
Nou nee , heb er een gedaan , en die zegt wat ik zou willen dat hij zegt, maar ik vertrouw het niet.
Merci
Zwaarden 5 snap ik niet helemaal in de context....quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: bekers 5
1: arcana 6
2: staven 7
3: zwaarden 5, omgekeerd
4: staven 8
5: arcana 8, de kracht, omgekeerd
6: arcana 19, de zon
7: arcana 21, de wereld
8: de ridder van zwaarden
9: arcana 20, het oordeel
10: arcana 8, de zegewagen.
Ik zou dat uitleggen als een onbewuste behoefte om jezelf te straffen. Of onbewust beslissingen nemen die zich tegen je keren..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:53 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Zwaarden 5 snap ik niet helemaal in de context....
Hoe zie jij die?
Wow dit klopt als een bus..quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit is de uitleg, die ik erin zag. Kijk maar of het iets voor je betekent:
Je hebt hoop op betere tijden, vooral wat betreft je gevoelsleven. Het lijkt erop dat je je veerkracht hebt teruggevonden en het goede in de mens (weer) ziet.
Aandacht is wel iets dat je erg nodig hebt. Of misschien zoek je bevestiging na een teleurstelling of heb je je een tijd wat eenzaam gevoeld. Nu sta je op het punt je (opnieuw) in het leven te storten. Je hebt geleerd van je voorgaande ervaringen en weet beter dan ooit wat je wilt. Je hebt een periode achter je van besluiteloosheid en conflicten. Je hebt je met succes aan die impasse kunnen ontworstelen, maar je hebt je daardoor harder moeten opstellen dan je eigenlijk bent.
Dat ten spijt, zit je nu nog steeds aan te hikken tegen een knoop die doorgehakt moet worden.
Je wilt van alles, en je bent bang het nét niet te krijgen, lijkt het. Misschien lijk je soms passief en besluitloos, maar je bent wel heel ontvankelijk. Je zou een goede luisteraar moeten zijn. Eentje die mss. moeilijk een eigen mening kan vormen omdat je je té goed inleeft.
Je lijkt dan ook vaak te beinvloedbaar, maar dat is vaak omdat je het beste in veel gezichtspunten ziet.
Je hebt mss. lang in dubio gestaan, maar in deze kwestie heb je wel duidelijkheid: loslaten kan zeer opluchtend zijn. Het zou hierbij kunnen gaan om het mild accepteren van een voorbije relatie.
Wrok kun je het beste achter je laten. Het verleden ligt daar ook, tenslotte. Dat zou moeten lukken, want je het een stuk veerkracht weer teruggevonden.
Hoewel je nog steeds de moed probeert te vinden om een knoop door te hakken, weet je maar al te goed wat je werkelijk zou willen.
Ik weet dat ik altijd in mijn achterhoofd heb dat het mis zal gaan en dat mag niet.quote:Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou dat uitleggen als een onbewuste behoefte om jezelf te straffen. Of onbewust beslissingen nemen die zich tegen je keren..
Of het klopt, moet je maar afwachten.. maar hier is mijn interpretatie:quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef nofuelleft het volgende:
Zou je nog een keer voor mij willen ?
Snap iets niet en sta zelf te dichtbij voor een legging.
Nou nee , heb er een gedaan , en die zegt wat ik zou willen dat hij zegt, maar ik vertrouw het niet.
Merci
Iets over afgelopen zaterdag.. Ok, ik heb een snelle legging met drie kaarten gedaan:quote:Op donderdag 26 maart 2015 23:48 schreef nofuelleft het volgende:
Soms zou het leuk zijn als een illusie even stand houdt 😉😜
Puur om even een adempauze te hebben.
Hoog gespannen idealen? Nee, niet echt .
Je begint ergens aan waarvan je weet dat het moet en weet dat het goed is ongeacht de uitkomst.
Je hoopt dat de dobbelstenen je kant opvallen en als het daadwerkelijk gebeurd , en ineens allemaal is het best wel eng.
Maar ik weet dat het goed is en dat ik gewoon moet mee gaan in wat er gebeurd.
Alles gebeurd met een reden en ik heb zelf de aftrap gegeven.
Dat gedeelte is me heel duidelijk en ik weet het.
Bijsturen mag , afremmen en weglopen niet.
En ik wen er steeds meer aan het gevoel dat het gewoon goed is.
Ik weet waar ik heen wil en ik ga er ook komen .
Kun je iets zeggen mbt afgelopen zaterdag?
Ik weet niet of ik iets doe uit intuitie of paniek dat het werkt.
Dat klinkt als een chaotische zaterdag iddquote:Op vrijdag 27 maart 2015 09:11 schreef nofuelleft het volgende:
Had het me even gemeld voor zaterdag.......
Hele dag was ineens chaos , maar het was verdomd tegennatuurlijk wat er gebeurde. Doodeng.
Moest verboden zijn zo iets.
Kan er nu al weer beetje om grinniken, was typische mij aktie, inderdaad van leren en niet meer doen .
Ja graag.
Ik ken ze maar heb er nog nooit iets mee gedaan .
Je hebtern pm 😉quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klinkt als een chaotische zaterdag idd
Heb je nog vragen? Vuur ze maar af. Dan zal ik eens zien wat er uit de Lenormandkaarten komt..
Die teleurstelling die ik misschien kreeg te verwerken; dinsdag 2 weken geleden moest mijn oma, van mijn vaders kant plots naar het ziekenhuis en vrijdagochtend om half 8 is ze overleden.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 21:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dankjewel!!Ik herken inderdaad dingen!
Agossie! Mijn medeleven! ....quote:Op zondag 29 maart 2015 09:59 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Die teleurstelling die ik misschien kreeg te verwerken; dinsdag 2 weken geleden moest mijn oma, van mijn vaders kant plots naar het ziekenhuis en vrijdagochtend om half 8 is ze overleden.Ik had echt gehoopt dat ze nog op zou knappen.
Ik meld me aan. ^^quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb wat tijd dit weekend, als er nog mensen een tarotlezing willen..
Ik wil niet te snel om een nieuwe legging vragen, maar ben wel benieuwd hoe je het deze keer leest.quote:Op vrijdag 3 april 2015 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb wat tijd dit weekend, als er nog mensen een tarotlezing willen..
Bedoel je dat je toch weer een nieuwe legging wilt?quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:15 schreef brojo het volgende:
[..]
Ik wil niet te snel om een nieuwe legging vragen, maar ben wel benieuwd hoe je het deze keer leest.
Jaquote:Op zaterdag 4 april 2015 07:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bedoel je dat je toch weer een nieuwe legging wilt?
Hier is de trekking:quote:
Het heeft even geduurd... Maar hier is ie dan eindelijkquote:
Je slaat echt de spijker op zijn kop, dit klopt gewoon zo erg man.quote:Op zaterdag 11 april 2015 20:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd... Maar hier is ie dan eindelijk
0: de koning van pentakels
1: arcana 2, de hogepriesteres, omgekeerd
2: de ridder van kelken
3: staven 3
4: de schildknaap van kelken
5: kelken 3, omgekeerd
6: het aas van zwaarden
7: staven 2, omgekeerd
8: staven 7
9: arcana 10, het rad van fortuin
10: arcana 19, de zon, omgekeerd
Deze lezing staat in het teken van zelfontplooïing en het vinden van een gevoel van eigenwaarde. Echter, je karakter staat je vooruitgang een beetje in de weg. Je zult niet snel je nek uitsteken. Je hebt geleerd van voorgaande ervaringen. Hoewel deze mss. niet gemakkelijk voor je waren, hebben ze je veerkracht niet aangetast. Integendeel. Door ervaring leert men.
In de grond ben je iemand die dan ook best strijdbaar is, ondanks een blinde vlek voor jezelf. Hetzelfde geldt voor hoe je omgaat met andere mensen. Je lijkt erg ontvankelijk en je wilt graag het beste in iedereen zien. Dit zijn beide kwaliteiten die de moeite waar d zijn om te ontwikkelen. Het lijkt erop dat je je soms een beetje laat leiden door angst. Angst voor betrokkenheid, niet kunnen begrijpen dat anderen, of de samenleving, anders zijn dan jij en daardoor niet aan je verwachtingen voldoen. Dat lijkt vooral te slaan op het maatschappelijk aspect van het leven.
Als dit allemaal lukt dan kan je doel in het leven een stuk duidelijker worden.
Het zal wel niet makkelijk voor je zijn om eigenlijk wel strijdbaar te zijn, maar je toch meent te moeten inhouden.
Als je open staat voor nieuwe ideeën en praktisch ingesteld blijft, dan kun je veel leren en je optimaal ontplooien.
Naar buiten toe kom je wat weifelend over. Je lijkt last te hebben van een aangeleerde onzekerheid. Dat is jammer. Want je weet erg goed wat je wilt. Eigenlijk.
Wat je eigenlijk zou moeten doen is je gewoon in het leven storten en je idealen volgen. Door een open onbevooroordeelde houding zou je veel ervaring kunnen opdoen en veel van je zelfvertrouwen kunnen herwinnen.
Natuurlijk zul je opnieuw met je neiging om moeilijke situaties te ontlopen, maar deze keer zul je die situaties met meer ervaring het hoofd kunnen bieden.
Je zult iets volwassener moeten worden, in bepaalde opzichten, om doortastend te kunnen zijn in het uitvoeren van je taken, maar daar leer je alleen maar van.
Hier is alvast de trekking:quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:15 schreef brojo het volgende:
[..]
Ik wil niet te snel om een nieuwe legging vragen, maar ben wel benieuwd hoe je het deze keer leest.
quote:Op zondag 12 april 2015 09:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: arcana 19. omgekeerd
1: arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd
2: staven 8, omgekeerd
3: munten 8
4: arcana 6, de geliefden
5 staven 3
6: de ridder van kelken
7: de page van pentakels
8: bekers 6
9: munten 2, omgekeerd
10: zwaarden 8
Het heeft langer geduurd dan de bedoeling was, maar hier is de uitleg:quote:Op zondag 12 april 2015 18:31 schreef brojo het volgende:
[..]![]()
Ik herken al wat dingen uit de kaarten.
Ah, de liefde.. Zo mooi en soms zo pijnlijk..quote:Op donderdag 16 april 2015 12:15 schreef plieneminie het volgende:
T.z.t. wil wel weer heel graag een legging gericht op de liefde.
Hey wat leuk! Een crewlid die een lezing wilquote:Op vrijdag 17 april 2015 04:32 schreef paddy het volgende:
Oke, ik ben echt nieuwsgierig. Zou je voor mij eens willen kijken? Weet niet wat de kaarten betekenen, dus een beetje uitleg zou prettig zijn.
Het is de gerichtheid op resultaten die zo vervelend kan zijn, het liefst zou ik even 5 jaar vooruitspoelen en daarna terugkijken wat er nu allemaal gebeurd of veranderd is. Maar ja, zo werkt het leven nietquote:Op vrijdag 17 april 2015 15:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft langer geduurd dan de bedoeling was, maar hier is de uitleg:
Deze lezing gaat eigenlijk om volwassen worden. Je voelt je weleens in een isolement geplaatst. Daar komt ook eens een crisissituatie bij kijken.
In de grond echter, ben je iemand die goed de tering naar de nering weet te zetten, de juiste prioriteiten kan stellen, wensen kan opgeven als dat nodig is en mensen naar waarde weet te schatten. Wat je nu het beste kunt doen is jezelf leren kennen en de verschillende kanten van je persoonlijkheid integreren, zodat je meer jezelf kunt zijn.
Omdat je eigenlijk wel voelt dat er meer in je zit, voel je je toch nog strijdbaar.
Daarom blijf je ook geloven in jezelf en in alles waarvan je aanvoelt dat het het juiste is.
Het lijkt wel alsof de beperkingen van de materiele omstandigheden je je eenzaam doen voelen. Hoewel je weet wat je wat je wil en hoewel je weet dat het voor het grotere goed is, valt het niet mee om altijd even volwassen om te gaan met de obstakels die je op je weg tegenkomt. Lange termijndenken is een kunst. De menselijke geest houdt nu eenmaal meer van onmiddellijke voldoening. (Als dat niet zo zou zijn, zou er niemand roken, bv.)
Je voelt dat de wereld voor je openligt; Je ziet een hoop mogelijkheden. Dat komt mss. omdat je wat meer overzicht hebt en nu de juiste prioriteiten weet te stellen.
Als je erin slaagt om je wat meer bewust te zijn van wat je waard bent, dan kun je ook meer openstaan voor de genegenheid van mensen die je na staan.
Hoewel je je strijdbaar voelt, sta je toch nog in dubio over wat te doen. Het maken van een goede afweging is natuurlijk goed, zolang het geen uitstelgedrag is.
Uiteindelijk ben je in staat om de balans op te maken: wat heb je fout gedaan, en wat heb je goed gedaan en wil je dus blijven doen? Je kunt hierbij je aard en geweten als leidraad gebruiken. Wat mss. nieuw is voor je: je gevoel kan soms een goede raadgever zijn.
Het heeft even geduurd, maar hier is mijn interpretatie:quote:Op donderdag 16 april 2015 12:15 schreef plieneminie het volgende:
T.z.t. wil wel weer heel graag een legging gericht op de liefde.
Dank jequote:Op vrijdag 17 april 2015 15:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hey wat leuk! Een crewlid die een lezing wil
Hij komt dit weekend of in het begin van de komende week.
Hier is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm.quote:Op vrijdag 17 april 2015 04:32 schreef paddy het volgende:
Oke, ik ben echt nieuwsgierig. Zou je voor mij eens willen kijken? Weet niet wat de kaarten betekenen, dus een beetje uitleg zou prettig zijn.
Ik weet eigenlijk helemaal niets.quote:Op maandag 20 april 2015 16:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm.
Bedoelde je ook uitleg over de gebruikte methode en de betekenis van de individuele
kaarten, eigenlijk?
0: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
1: de koningin van pentakels
2: staven 2
3: arcana 9
4: de ridder van staven, omgekeerd
5: staven 6
6: arcana 3, de keizerin, omgekeerd
7: zwaarden 2
8: munten 5
9: zwaarden 7
Hier is alvast de duiding. Ik ga zeker nog wat meer over de methodevertelellen en de betekenis van de kaarten, maar ik moet er echt even voor gaan zitten om dat bondig en duidelijk uit te leggen, want dat is een heel verhaal.quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk helemaal niets.
Uiteraard ook niet wat deze kaarten betekenen
quote:Op maandag 20 april 2015 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd, maar hier is mijn interpretatie:
Het lijkt erop dat je te kampen hebt met een omstandigheid waarin anderen met opzet misbruik maken van elkaars zwakheden. Het gevolg is dat zij elkaar corrumperen en manipuleren. Vernedering en verontmenselijking is het gevolg.
Jij bent echter bereid om te strijden voor hetgeen je lief is. Je weet ook goed wat je wil. Je hebt een duidelijke levensvisie.
Het zou kunnen dat je teleurgesteld wordt in iets waar je veel in hebt geinvesteerd. Ergens weet je het wel: je moet je eigen weg gaan. Eigenlijk zou je moeten beginnen aan je zelf weer bij elkaar te pakken en dapper verdergaan met je leven. Vaak blijkt later pas wat je gehad hebt aan vervelende ervaringen. Als je er eenmaal doorheen bent zul je je opgelucht voelen
Een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zodra je deze toestand achter je hebt gelaten, zul je, wijzer en met een schone lei, opnieuw kunnen beginnen.
Als je weer je eigen leven oppakt en jezelf en je eigen belangen centraal stelt, zal je ook helderheid verkrijgen omtrent je eigen gevoelens.
Zodra je uit een situatie en je kijkt er op terug, zie je het soms in het juiste perspectief. Misschien ben je er een beetje in blijven hangen zodat anderen, die je mss. hebben willen waarschuwen, niet kunnen zeggen dat ze het wel gezegd hebben.. Ook heb je mss. jezelf wijs willen maken dat je het beter wist dan anderen, terwijl je eigenlijk jezelf grondig in de maling nam.
De wil om voor je idealen op te komen is er wel. Je moet alleen even over je drempelvrees heen.
Je bent veel gevoeliger dan je zelf altijd gedacht had. De erkenning daarvan geeft je het gevoel dat je eindelijk weer leeft.
De les in deze is dat je het best kunt stoppen met tegen beter weten in aan een ideaalbeeld te willen voldoen. Daarna kun je leren van je fouten en verder met je leven.
Dank jequote:Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de duiding. Ik ga zeker nog wat meer over de methodevertelellen en de betekenis van de kaarten, maar ik moet er echt even voor gaan zitten om dat bondig en duidelijk uit te leggen, want dat is een heel verhaal.
Ik hoop dat je hier iets in herkent en dat het niet te abstract is:
Ze zeggen weleens: als je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt, dan heb je niet goed gezocht. Het thema van deze lezing lijkt dan ook in het teken te staan van het onderscheid tussen werkelijkheid en schijn. Je zou een fijngevoelig persoon moeten zijn. Die ook echt wel doorheeft wat waardevol is en wat niet. Je zou ook kunstzinnig moeten zijn en gevoel moeten hebben voor artistieke schoonheid.
Het wordt tijd om je idealen te herzien en uit te breiden. Ook worden je motieven anders, of wellicht is er iets nieuws dat je inspireert en dat je graag wil inpassen in je huidige leven. Hoewel je misschien heel sociaal bent, ben je toch ook heel erg bezig met wie je zelf bent en met je weg aan het zoeken in dit leven. En wat zijn nou eigenlijk de dingen die er toe doen?
Wie weet liet je je vroeger teveel meeslepen door je drift. Nu weet je meer op een juiste manier uiting te geven aan je gevoel. Je zult pas de vruchten plukken van de nieuwe dingen in je leven, als je niet meer schijn ophoudt. Dat kost veel te veel energie.
Ook al voel je je sterk verbonden met de mensen om je heen, toch is het goed om jezelf niet weg te cijferen. Je hebt zelf ook heel wat in je mars, ook al komt het niet direct tot uiting. Er is verschil tussen enthousiasme en op een driftig koppige manier iets willen, dat laatste leidt alleen maar tot energieverspilling.
Je bent misschien bezig met het verder uitdiepen van je bekwaamheden en dat doe je wellicht als autodidact. Je bent je ook heel bewust van je eigen kwaliteiten en je wilt deze zo goed mogelijk aanwenden. Je zit alleen jezelf soms in de weg omdat je veel te hoge eisen stelt aan jezelf. Je handelt zeer verantwoordelijk, misschien ben je ook zo in je werk. Je legt er in ieder geval heel veel gevoel en liefde in.
Het enige is dat je misschien net iets teveel naar anderen wijst, als iets niet lukt.
Zover ik weet mag die hier niet meer komen. Stupide als wat, I know, maar het is niet anders.quote:Op donderdag 23 april 2015 00:02 schreef Precious00 het volgende:
Hallo,
Zou er iemand een liefdeslegging voor mij willen doen?
Ps. waar is Bastard? Ik heb ooit zo'n ontzettend goede reading van hem gehad, niet te geloven achteraf gezien (nu paar jaar later) is echt alles uitgekomen.
Hier is alvast de trekking:quote:Op zondag 19 april 2015 18:40 schreef Seven. het volgende:
Het is zeker 2 jaar geleden, mag ik er weer eentje?
en zoals beloofd hier nog wat over de methode, als je het leuk vindt kan ik daar later nog wel een keer dieper op ingaan:quote:
http://www.the-tarot-reader.com/tarotkaart-betekenis/quote:Op dinsdag 21 april 2015 14:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk helemaal niets.
Uiteraard ook niet wat deze kaarten betekenen
Dank je, Begreep hier eerst niets van,maar in combinatie met de reactie (linkjes) van Brojo kan ik het misschien een klein beetje plaatsen, alhoewel ik bepaalde kaarten best eng vind. Die munten zijn dus eigenlijk pentakels? arcana 3, de keizerin, omgekeerd kan ik in de link niet vinden. Net als arcana 9quote:Op donderdag 23 april 2015 15:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
en zoals beloofd hier nog wat over de methode, als je het leuk vindt kan ik daar later nog wel een keer dieper op ingaan:
Ik gebruik vrijwel altijd de methode van het keltische kruis. De eerste 3 kaarten vormen het kardinale kruis, dat zegt wat over de geestelijke ontwikkeling van de vrager, de kaarten 4 t/m 6 vormen het vaste kruis, dat zegt iets over de les die de vrager moet leren en tenslotte heb je de kaarten 7 t/m 10. Die vormen het beweeglijke kruis en dat zegt wat over de gelegenheden die de vrager krijgt en welke struikelblokken hij/zij op zijn weg tegenkomt.
Zo ziet het eruit:
[ afbeelding ]
Daarbij trek ik ook altijd een themakaart, die ik het cijfer nul meegeef..
Je bekijkt de betekenis van de kaarten in volgorde. Iedere positie heeft een betekenis. Daarnaast zijn de betekenissen van de kaarten in het vaste en beweeglijke kruis ook gerelateerd.
Net als de betekenis van de kaarten in het kardinale en vaste kruis.
Dat is in een notedop mijn methode.
Bedankt voor je linkjesquote:Op donderdag 23 april 2015 20:23 schreef brojo het volgende:
[..]
http://www.the-tarot-reader.com/tarotkaart-betekenis/
http://www.tarotkaartenleggen.com/betekenis.html
Als je op de kaarten klikt op de 2e site krijg je de betekenis rechtop + omgekeerd.
Munten zijn pentakels
Dat klopt. Munten, stenen of pentakels zijn synoniem. Hetzelfde geldt voor bekers en kelken. En de kluizenaar en de heremiet, of de hierofant en de hogepriester.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Dank je, Begreep hier eerst niets van,maar in combinatie met de reactie (linkjes) van Brojo kan ik het misschien een klein beetje plaatsen, alhoewel ik bepaalde kaarten best eng vind. Die munten zijn dus eigenlijk pentakels? arcana 3, de keizerin, omgekeerd kan ik in de link niet vinden. Net als arcana 9
[..]
Bedankt voor je linkjes
0: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
2: staven 2
3: arcana 9
4: de ridder van staven, omgekeerd
5: staven 6
6: arcana 3, de keizerin, omgekeerd
7: zwaarden 2
8: munten 5
9: zwaarden 7
Krijg je dan bij elke legging weer dezelfde uitslag?
Machtig interessant trouwens
Een hele tijd geleden deed ik met een vriendin eens een zogenaamde kaartlegging (bij dezelfde facebook gein als wie was je in een vorig leven, of wat betekent je naam.) Ik was halverwege . Had de kaarten gelegd en zag er een zeis tussen. half in de lucht hangend, maar wel met de zeis naar beneden. (kreeg ik de kriebels van) Toen liep de mobiel vastquote:Op vrijdag 24 april 2015 04:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klopt. Munten, stenen of pentakels zijn synoniem. Hetzelfde geldt voor bekers en kelken. En de kluizenaar en de heremiet, of de hierofant en de hogepriester.
Nee, de uitslag is steeds anders. Bij iedere kaart heb je een aantal mogelijke betekenissen. Ze geven feitelijk een trend aan. De concrete betekenis is afhankelijk van de positie in het kruis en de omliggende kaarten.
Waarom vind je sommige kaarten eng, trouwens?
Oh ja, omgekeerde kaarten hebben ook een betekenis.. Vaak is dat dan een doorgeschoten betekenis, die een waarschuwing kan inhouden.quote:Op vrijdag 24 april 2015 14:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Een hele tijd geleden deed ik met een vriendin eens een zogenaamde kaartlegging (bij dezelfde facebook gein als wie was je in een vorig leven, of wat betekent je naam.) Ik was halverwege . Had de kaarten gelegd en zag er een zeis tussen. half in de lucht hangend, maar wel met de zeis naar beneden. (kreeg ik de kriebels van) Toen liep de mobiel vastIk dus dat ding zoeken, maar niet weer gevonden. Toen ik dus hoorde dat de kaart ervoor belangrijk was zat ik te peinzen welke kaart dat nu was. Bleef de kriebels houden, dus dacht dat het misschien goed was hierheen te gaan, want ik snap niets van die kaarten en op eigen houtje zoiets doen? Nah, liever niet.
Vandaar mijn huiverigheid. Zie de zeis er bij jullie niet bij staan. Nu snapte ik dat omgekeerd niet, maar veel klopte wel trouwens.
Je hebt momenten in het leven waarop het lijkt dat je al je zekerheden verliest. Het zijn vaak ook schijnzekerheden, natuurlijk. Je veerkracht is geenszins gebroken. Je hebt de wil om iets moois te maken van de gegeven situatie, en je bent dan ook weer driftig bezig met het maken van plannen om je situatie te verbeteren. Het wordt tijd om de werkelijke waarde van allerlei zaken te gaan beoordelen. Wat zijn materiele zaken werkelijk waard? En wat maakt je gelukkig?quote:Op zondag 19 april 2015 18:40 schreef Seven. het volgende:
Het is zeker 2 jaar geleden, mag ik er weer eentje?
Op jouw verzoek, nogmaals een lezing..quote:
Dank je, Wil je de uitleg er ook bijzetten? Hoe ik dit in het geheel kan zien?quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Op jouw verzoek, nogmaals een lezing..
0: bekers 6
1: arcana 4, de keizer, omgekeerd
2: arcana 6, de geliefden
3: arcana 1, de magier
4: zwaarden 8
5: munten 8, omgekeerd
6: munten 2
7: de ridder van staven
8: de schildknaap van staven
9: arcana 16, de toren
10: stavan 6
Je bent de eerstvolgendequote:Op zaterdag 25 april 2015 13:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het is voor mij ook al een tijd geleden. Mag ik er ook weer eentje?
Voor de uitleg moet ik even gaan zitten.. Daarom volgt die meestal laterquote:Op zaterdag 25 april 2015 13:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Dank je, Wil je de uitleg er ook bijzetten? Hoe ik dit in het geheel kan zien?
Heeft de tijd hoor, Dank jequote:Op zaterdag 25 april 2015 13:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Voor de uitleg moet ik even gaan zitten.. Daarom volgt die meestal later
Dank je!quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je bent de eerstvolgende
quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Dank je, Wil je de uitleg er ook bijzetten? Hoe ik dit in het geheel kan zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door brojo op 25-04-2015 14:24:03 ]
Zo treffend... Vooral dat ik diep van binnen er altijd vanuit ga dat ik het zelf moet rooien. Ik ben ook bepaald niet goed in rekening houden met de mensen om me heen. Ik doe mijn eigen ding en take it or leave it. Love is in the air, hmmm. Bring it on!quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hebt momenten in het leven waarop het lijkt dat je al je zekerheden verliest. Het zijn vaak ook schijnzekerheden, natuurlijk. Je veerkracht is geenszins gebroken. Je hebt de wil om iets moois te maken van de gegeven situatie, en je bent dan ook weer driftig bezig met het maken van plannen om je situatie te verbeteren. Het wordt tijd om de werkelijke waarde van allerlei zaken te gaan beoordelen. Wat zijn materiele zaken werkelijk waard? En wat maakt je gelukkig?
De grondhouding in je leven lijkt het gevoel te zijn dat je overal alleen voor staat. Daar kon weleens radicaal verandering in komen. Het lijkt echter alsof er een ompoling gaat plaatsvinden. Je zult wellicht wat minder op jezelf gericht blijven en wat meer oog krijgen voor je omgeving. Door dit hele proces ga je jezelf iets beter begrijpen en daardoor ook de gevoelens van de ander, of anderen. Wellicht zit er een nieuwe liefde in de lucht, of je huidige relatie zou zich kunnen verdiepen. Het lijkt er idd op dat er een hevige verliefdheid op til is.
Je hebt in ieder geval plannen om uit je isolement te komen, in de hoop zowel het contact met anderen te verbeteren als om je eigen gevoelswereld beter te leren kennen.
Soms lijkt het of je wereld instort. Het verandert je visie en dat kan best positief zijn. Het motiveert je wellicht te strijden voor dingen die je werkelijk aan het hart gaan.
Je zult wellicht, wijzer geworden en met een heel andere instelling, dezelfde dingen meemaken. Toch zul je veel dingen in een ander licht zien, mogelijk. Hoe je je voelt is niet alleen afhankelijk van je omstandigheden, maar ook je gedachten erover spelen een rol. Als je je daar meer bewust van wordt, dan ben je veel minder afhankelijk van anderen en van je materiele omstandigheden. Of om het uit te drukken in de symboliek van de tarot: je bent niet langer gekruisigd in de stof, maar je draagt je kruis.
Ook al voel je je wat in de war, blijf gewoon je idealen volgen. Denk ook eens aan de ander. Dat lijkt een thema te zijn in dit verhaal. Misschien verschilt jouw belang en dat van de ander wel minder dan het lijkt. Het lijkt wel alsof je tot nu toe intense gevoelens niet durfde toelaten, omdat je ook niet zeker leek van je eigen gevoelens. Die tijd lijkt nu voorbij te zijn.
Hier is ie al.. Ik hoop dat het wat voor je betekent:quote:
quote:Op zaterdag 25 april 2015 14:10 schreef brojo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zit in beide uitleg veel. De bovenste moest ik meerdere keren lezen. De onderste is duidelijker voor mij.quote:Op zaterdag 25 april 2015 21:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is ie al.. Ik hoop dat het wat voor je betekent:
Deze lezing staat in het teken van houden van de mensen met wie je je verbonden voelt. Het liefste zou je willen dat alles bij het oude bleef, want wat je kent kun je controleren en beheersen. Je lijkt iemand te zijn die wat tijd nodig heeft om aan veranderingen te wennen.
Idealiter is er eigenlijk geen gespletenheid tussen liefde, gehechtheid en seksualiteit. Een mens die op die manier in harmonie met zichzelf is, heeft anderen ook veel te bieden.
Je wist altijd al dat je het in je had, ergens. Waar je nu aan moet beginnen is de balans opmaken van je daden. Wat heb je verkeerd gedaan en wat wil je blijven doen?
Je lijkt ook wat onvrede te hebben met je huidige situatie. Je voelt je mss. opstandig.
Uiteindelijk zoek je naar groeimogelijkheden en je zult ook wel manieren vinden om je verder te ontplooien.
Je weet dat je meer in je mars hebt, maar je voelt je bij voorbaat verbitterd als je overweegt daar iets mee te doen. Dus rationaliseer je je gevoel maar weg en denk je dat je er toch niet gelukkiger van wordt.
Een goed georganiseerd leven en een stuk zelfontplooiïng, zullen zeker zorgen voor een hoop harmonie in je leven.
Naar buiten toe kun je heel enthousiast overkomen, omdat je wel weet waar je je toe geroepen voelt en het dan ook doet met heel je hart.
Je hebt de kans om een frisse nieuwe start te maken, met een schone lei
Het kan zijn dat je met een schok tot jezelf komt. wie weet heb je altijd al te negatief, uit gewoonte, gedacht over allerlei dingen?
Misschien kun je iets gaan doen dat je leven verrijkt, iets dat meer in overeenstemming is met je idealen dat zou dan een stuk zelfontplooïng inhouden en wat meer ruimte geven aan de idealen die je koestert.
Veel klopt eigenlijk wel. Ik voel iets van verandering, maar het klopt ook dat ik moeite heb met meteen overgaan of acclimatiseren door de veranderingen. Uiteindelijk zal ook dat wel goed komen want dat is altijd nog gebeurd. Niets schokkends trouwens.
Beide praten overquote:Zeer plotselinge veranderingen, je leven schudt door elkaar, structuren (of het oude) afbeken, ruimte maken voor nieuwe impulsen, een innerlijke behoefte om te veranderen, ontwaken, overgang, verstoring.Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.quote:Je hebt de kans om een frisse nieuwe start te maken, met een schone lei
Het kan zijn dat je met een schok tot jezelf komt. wie weet heb je altijd al te negatief, uit gewoonte, gedacht over allerlei dingen?
Dank jullie wel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Even voor de duidelijkheid, mijn post was alleen een algemene samenvatting met de betekenis van de getrokken kaarten. Zo krijg je een beeld van waar een losse kaart voor staat. Ik heb simpel hier en daar wat gekopiëerd en geplakt. Je moet het los van elkaar zien.quote:Op zondag 26 april 2015 02:08 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Er zit in beide uitleg veel. De bovenste moest ik meerdere keren lezen. De onderste is duidelijker voor mij.
Veel klopt eigenlijk wel. Ik voel iets van verandering, maar het klopt ook dat ik moeite heb met meteen overgaan of acclimatiseren door de veranderingen. Uiteindelijk zal ook dat wel goed komen want dat is altijd nog gebeurd. Niets schokkends trouwens.
Beide praten over
[..]
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Dank jullie wel![]()
Ik dacht al zoiets. Die van EC was voor mij idd veel duidelijker. En ik zou die kaarten nooit zelf naast elkaar gaan leggen, want ken mezelf. Zou idd vast blijven plakken aan die torenquote:Op zondag 26 april 2015 13:07 schreef brojo het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, mijn post was alleen een algemene samenvatting met de betekenis van de getrokken kaarten. Zo krijg je een beeld van waar een losse kaart voor staat. Ik heb simpel hier en daar wat gekopiëerd en geplakt. Je moet het los van elkaar zien.
Wat E_C doet is alle kaarten aan elkaar linken en door middel van zijn intuïtie maakt hij daar een mooi verhaal van. Dus voor de uitleg/interpretatie van het geheel moet je naar zijn verhaal kijken. Ik heb er niet zo veel voor hoeven te doen.
Staar je niet blind op 1 kaart
Maar ben jij niet heel goed in staat om zelf de kaarten te leggen?quote:Op zondag 26 april 2015 00:24 schreef Precious00 het volgende:
Ikke ook pleaseee
Zie vorige page.
Lijkt me mooi.
Fijn! Dankjewel alvastquote:Op dinsdag 28 april 2015 20:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat kan! Ik ga er zsm mee aan de gang
Hier is alvast de trekking.quote:
En hier is ie dan:quote:
Uhm...ik heb wel zelf tarot kaarten liggen, maar ik heb nooit geleerd wat de betekenis echt is van de kaarten in combinatie met elkaar. Hoe kom je er zo bij dat ik zelf in staat ben om te leggen? haha nu maak je mij erg benieuwd.quote:Op dinsdag 28 april 2015 20:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar ben jij niet heel goed in staat om zelf de kaarten te leggen?
Ik wil het met alle plezier doen hoor..
Dat komt omdat je een kloon bent. E_O denkt (vermoed ik) van Bastardquote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:44 schreef Precious00 het volgende:
Uhm...ik heb wel zelf tarot kaarten liggen, maar ik heb nooit geleerd wat de betekenis echt is van de kaarten in combinatie met elkaar. Hoe kom je er zo bij dat ik zelf in staat ben om te leggen? haha nu maak je mij erg benieuwd.
En ja, zou het fijn vinden als je voor me zou leggen.
Groetjes
Dan zal ik een lezing voor je doen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 11:44 schreef Precious00 het volgende:
[..]
Uhm...ik heb wel zelf tarot kaarten liggen, maar ik heb nooit geleerd wat de betekenis echt is van de kaarten in combinatie met elkaar. Hoe kom je er zo bij dat ik zelf in staat ben om te leggen? haha nu maak je mij erg benieuwd.
En ja, zou het fijn vinden als je voor me zou leggen.
Groetjes
Oh verdorie! vergeet ik het beste peerd van stal.quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier is alvast de trekking. De duiding volgt zo snel mogelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 18:47 schreef Precious00 het volgende:
Oke top, dankje.
Ik ben echt geen kloon, ik wa hier ooit beland bij deze topic en toen had bestard mij een reading gegeven. En nu zou ik er weer graag een willen. Verder heel leuk forum dus lees vaak stil mee.
Hier is jouw trekking ook al. zsm. Zal ik ze duiden.quote:Op zaterdag 25 april 2015 13:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dank je! Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is jouw trekking ook al. zsm. Zal ik ze duiden.
0: arcana 20, het oordeel
1: staven 3
2: zwaarden 2
3: munten 3, omgekeerd
4: het aas van kelken, omgekeerd
5: de schildknaap van staven, omgekeerd
6: arcana 4, de keizer
7: bekers 2
8: arcana 21, de wereld
9: zwaarden 6, omgekeerd
10: zwaarden 7
Hier is de uitleg al. Ik hoop dat het een beetje van toepassing is:quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking. De duiding volgt zo snel mogelijk.
0: de koningin van pentakels
1: staven 8, omgekeerd
2: zwaarden 5
3: staven 9
4: zwaarden 9, omgekeerd
5: de schildknaap van staven
6: munten 6
7: arcana 6, de geliefden
8: arcana 2, de hogepriesteres
9: de ridder van munten, omgekeerd
10: zwaarden 2
Hier is dan, ik hoop dat je je er een beetje in herkent:quote:
Hier is alvast de trekking. De duiding volgtquote:Op zondag 3 mei 2015 00:21 schreef megamandy het volgende:
Interessant. Als je tijd hebt, heb ik ook wel interesse
Dank je! Ik herken er best veel van.quote:Op zondag 3 mei 2015 11:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is dan, ik hoop dat je je er een beetje in herkent:
Het lijkt erop dat je je bewust wordt van je talenten en je roeping. Misschien kun je nog niet of nauwelijks geloven dat je het in je hebt. Je voelt je wel ook strijdbaar. Je staat misschien voor een belangrijke keuze en je bent alternatieven aan het afwegen.
Wat je misschien tegenhoudt is een aangeleerde gewoonte om moeilijke situaties en conflicten te ontlopen.
Ook ben je misschien iets teveel op jezelf gericht geweest en heb je een beetje in een eigen wereld geleefd. Het kan daarom lijken dat iedereen die een andere mening heeft tegen je is; Het is natuurlijk echt niet zo dat als je je wereldbeeld iets moet bijstellen, anderen je per sé onderuit willen halen.
Je zit nog een beetje in schulp. Als je eenmaal uit de verf komt, zul je heel goed weten wat goed is voor jezelf en de ander en zul je ieder het zijne ook weten te geven, in alle opzichten.
Zodra je stopt met dromen en daadkrachtiger leert optreden, zou je weleens versteld kunnen staan van wat je allemaal te bieden hebt.
Onder het niet durven opkomen voor jezelf en de schijnbare noodzaak dat te overcompenseren, zit toch echt een heel andere karaktertrek. Je weet maar al te goed wat je wilt, en je wilt ervoor vechten ook.
In je relaties lijkt je harmonieus en heel meegaand. Dat is ook zo, maar als je te toegeeflijk bent om de lieve vrede te bewaren doe je jezelf ook geweld aan. Je eigen wensen kenbaar maken is iets totaal anders dan de ander(en) te kort doen.
Stort je gewoon in het leven, het is je geboorterecht. Van geluk moet je geen onbereikbaar ideaal maken. Het is niet ergens anders of ooit. Het is hier.
Het kan zijn dat je voelt dat je onrecht is aangedaan en je rancuneus voelt over bv. een verbroken relatie. Het is een bittere pil, maar accepteren is het enige wat je ermee kunt.
Overeind krabbelen, er lering uit trekken en de verantwoordelijkheid nemen en de consequenties accepteren en er je voordeel mee doen. Uiteindelijk zul je door doelgericht te leren handelen, er heel veel baat bij hebben.
En hier is de duiding:quote:Op zondag 3 mei 2015 00:21 schreef megamandy het volgende:
Interessant. Als je tijd hebt, heb ik ook wel interesse
Dankjewelquote:Op zondag 3 mei 2015 18:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En hier is de duiding:
De toekomst is onbekend. Dat is natuurlijk een waarheid als een koe. Dat impliceert alleen wel dat je blindelings moet vertrouwen en hopen op geluk en vertrouwen op jezelf. Tegelijkertijd zul je, als er een nieuwe levensfase aanbreekt, het oude vertrouwde los moeten laten. Spannend.
Zelf ben je iemand die graag voortdurend probeert haar kwaliteiten en vaardigheden te verbeteren. Ook lijk je bezig met je te bezinnen op de consequenties van je keuzes.
Wat belangrijk is, is dat je eerst uitmaakt waar werkelijk je passie ligt. Dat is immers waar je voldoening in zult vinden.
Je kunt ook niet anders want je zet je helemaal in of helemaal niet. Je legt de lat voor jezelf hoog en je bent vol van je ambities.
Ook in emotioneel opzicht ben je je verantwoordelijker gaan gedragen. Je hebt wellicht ook op relationeel vlak het eea. meegemaakt en je bent er iets rijper en wijzer door geworden.
Er is verwarring over gezichtspunten. Je standpunt bepalen/de juiste keuze maken is dan ook erg lastig. Alles lijkt zijn voors en tegens te hebben.
Wat je ook doet, zet niet een ander op een voetstuk.
Keuzes maken blijft lastig, vooral als je wel hooggespannen idealen hebt maar niet een duidelijk beeld van wat je keuzes zouden kunnen inhouden.
Je zoekt je grenzen, je hebt immers al het eea. meegemaakt, maar evengoed weet je niet wat daarachter ligt. Je zult dus moeten vertrouwen op jezelf. Iets anders heb je niet in het onbekende. Je leert er alleen maar meer van.
Eindelijk begin je te leven, en wel op de manier die je zelf verkiest. Je zou ook behoorlijk vindingrijk moeten zijn, zeker als je je al wat zekerder voelt over jezelf en je kwaliteiten, zou dat goed uit de verf moeten komen.
Je hebt mss. ook altijd moeten vechten tegen de omstandigheden. Als die veranderen is het ook raadzaam om milder te worden.
Met materiele begeerte is op zich niks mis. Het is echter wel relatief. Erin doorschieten zou een onaangenaam mens van je kunnen maken en dat is het echt niet waard.
je hebt helder voor ogen wat je wil en je bent ambitieus. Je bent ook enthousiast en dat weet je vaak ook over te brengen en je bent een avonturier in die zin dat je graag iets nieuws begint. Je moet alleen oppassen niet over anderen heen te walsen.
En hier is de duiding, of er iets van klopt moet je altijd maar afwachten. Maar dit is wat ik ervan gebrouwen heb:quote:
Hier is alvast de trekking:quote:Op zondag 3 mei 2015 12:09 schreef Tinkepink het volgende:
Zou iemand voor mij een legging/trekking willen doen?
Dankjewel, ik herken veel punten.quote:Op maandag 4 mei 2015 17:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En hier is de duiding, of er iets van klopt moet je altijd maar afwachten. Maar dit is wat ik ervan gebrouwen heb:
Zo te zien zit je een beetje in de put en zit je ook nog eens in een emotionele achtbaan. Dat kan veranderen. Er zou zich een gelegenheid kunne voordoen waardoor je stemming verandert en je ineens weer veel strijdbaarder wordt.
Misschien heb je er niet altijd willen zijn, of ben je bang geweest om je teveel te binden of voor betrokkenheid. Het heeft iig. deels voor je huidige - geisoleerde? - situatie gezorgd. Was je er nu zelf debet aan, of niet? Het lijkt goed om dat duidelijk te krijgen.
Wellicht heb je je ook weleens overrompeld gevoeld of je op je kop laten zitten door iets (of iemand?) waarvan je het gevoel had dat het (of hij of zij) sterker was dan jij. Ook dat kan hebben bijgedragen aan je grondhouding, als het een langdurige kwestie was.
Hoe dan ook, zodra je weer moed vat, komt je oorspronkelijke enthousiasme weer terug.
Je zult wellicht inzien dat sommige angsten irrationeel zijn en dat je er niet langer naar hoeft te handelen. Eigenlijk ben je er aan toe om iets nieuws te beginnen, maar voordat je dat doet moet je wel eerst uitmaken wat je nou precies wilt en wat je voorheen goed of juist fout hebt gedaan.
Het kan zijn dat er iemand gebruik maakt van een zeker overwicht op jou. Heel direct kun je je daar niet tegen verweren, maar jouw strategie lijkt te zijn gericht op het vinden van de ander zijn kwetsbare plekken.
Je lijkt op dit moment nog even besluitloos. Dat is jammer, want zo wordt je razende enthousiasme verlamd. Het lijkt alsof je in een impasse zit, die nog doorbroken moet worden.
Ben heel benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt. Interessante trekking.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: zwaarden 6
1: arcana 3, de keizerin
2: de ridder van kelken, omgekeerd
3: bekers 6, omgekeerd
4: munten 8
5: zwaarden 3
6: de ridder van staven
7: arcana 1, de magiër, omgekeerd
8: arcana 7, de zegewagen, omgekeerd
9: het aas van zwaarden
10: arcana 12, de gehangene
Ik vraag me eigenlijk af of dit wel ergens over gaat.. maar vooruit, dit kwam eruit:quote:Op maandag 4 mei 2015 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt. Interessante trekking.
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw visiequote:Op maandag 4 mei 2015 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt. Interessante trekking.
Hier is alvast de trekking:quote:Op maandag 4 mei 2015 20:27 schreef Grunge. het volgende:
Ik ben ook wel nieuwsgierig. Zou je voor mij ook een legging willen doen?
pmquote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw visie
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: munten 5, omgekeerd
1: bekers 9, omgekeerd
2: staven 6,omgekeerd
3: de schhildknaap van kelken, omgekeerd
4: zwaarden 7, omgekeerd
5: het aas van munten, omgekeerd
6: zwaarden 4, omgekeerd
7: het aas van bekers, omgekeerd
8: arcana 8, kracht, omgekeerd
9: staven 8, omgekeerd
10: zwaarden 5, omgekeerd
Ongelooflijk, alle kaarten zijn omgekeerd gevallen
Deze was niet makkelijk om te duidenquote:
0: munten 4quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:29 schreef hamerhaaitje het volgende:
Kan je voor mij ook leggen en uitleggen?
En hier is de utileg, mss herken je er wel iets in:quote:Op dinsdag 5 mei 2015 17:29 schreef hamerhaaitje het volgende:
Kan je voor mij ook leggen en uitleggen?
Ik zou denken dat je dan een bijzondere aanbieding krijgt van iets of iemand..quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:39 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat het betekent als je droomt over een fijn moment met een escort? Ben een man.
De droom maakt mij ook wel nieuwsgierig naar wat de kaartjes zeggen, maar eigenlijk vind ik dat ik al genoeg aangevraagd heb.
Als je gelijk hebt dan zou die ene meid toch positief nagedacht hebben... maar daar heb ik een hard hoofd in. Die weet gewoon niet wat ze wil. Denk ik.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je dan een bijzondere aanbieding krijgt van iets of iemand..
Ik ben absoluut niet goed in dromen uitleggen, maar er zijn ongetwijfeld anderen in de zaal die het kunnen.
Het kan zijn dat het helemaal niets met seksualiteit of relaties te maken heeft, hoor.. droomsymboliek maakt vaak grote omwegen. Lol.quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:53 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Als je gelijk hebt dan zou die ene meid toch positief nagedacht hebben... maar daar heb ik een hard hoofd in. Die weet gewoon niet wat ze wil. Denk ik.
Dit. Wat maakte de nacht met de escort zo fijn?quote:Op donderdag 7 mei 2015 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het kan zijn dat het helemaal niets met seksualiteit of relaties te maken heeft, hoor.. droomsymboliek maakt vaak grote omwegen. Lol.
Ze had de vorm van die ene meid, samen met het fysieke contact (geen seks), maar er waren nog meer details die ik me afvraag maar dat doe ik liever per PM omdat ze nogal persoonlijk zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dit. Wat maakte de nacht met de escort zo fijn?
Top, je hoeft je niet te haasten hoorquote:Op woensdag 13 mei 2015 19:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb een paar zeer drukke dagen voor de boeg.. maar ik zal er zsm mee aan de gang gaan.
Hier is alvast de trekking, de uitleg volgt zsm.quote:
Niet echt een vrolijke boel?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking, de uitleg volgt zsm.
0: arcana 7, de zegewagen, omgekeerd
1: zwaarden 9
2: munten 8, omgekeerd
3: bekers 3
4: munten 3
5: de schildknaap van bekers
6: staven 5
7: staven 8
8: arcana 5, de hiërofant
9: zwaarden 7, omgekeerd
10: staven 6
up!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 20:11 schreef knopje het volgende:
Oh leuk allemaal!
Wil er iemand iets voor mij leggen, dobbelen of kaartlezen?
Ik heb zelf ook een tarotset maar ben nog een beginner. Hoe gaat het in zijn werk?
Moet ik iets specifieks vragen in gedachten?
Alvast bedankt!!!
Alleen als je een specifieke vraag hebt..quote:Op donderdag 21 mei 2015 12:39 schreef knopje het volgende:
Hartstikke lief! Wil je nog iets van mij weten?
Het heeft even geduurd, maar hier is de uitleg. Misschien klopt er helemaal niets van, maar het is dan ook vooral bedoeld als vermaak:quote:
Komt de liefde binnenkort eens op mijn pad?quote:Op donderdag 21 mei 2015 13:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Alleen als je een specifieke vraag hebt..
Dit is wel erg treffend hoor. Zeker gezien het feit dat ik ziek ben.quote:Op donderdag 21 mei 2015 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd, maar hier is de uitleg. Misschien klopt er helemaal niets van, maar het is dan ook vooral bedoeld als vermaak:
Kennelijk heb je het gevoel dat je niet alles in je leven in de hand (meer) hebt.
Je bent echter praktisch ingesteld en je gaat niet bij de pakken neerzitten. Je lijkt optimistisch te zijn en je maakt, zoals altijd, plannen om je situatie te verbeteren.
Nu echter, zit het echt even niet mee en voel je je wel genoopt om tegen de omstandigheden te vechten.
In de grond ben je nooit bang geweest om je gevoelens te uiten. Je hebt het hart op de tong. Ondanks dat even niet alles meezit heb je voldoende inspiratie om iets nieuws te ondernemen. Ook heb je veel steun aan de mensen in je omgeving.
Dit alles kan leiden tot een plotseling inzicht in wat werkelijk belangrijk is in het leven.
Wat er ook aan de hand is, het komt je familiebanden ten goede en het helpt je om de zaken die je bezig houden op een rijtje te zetten.
Waar je vol goede moed aan begon en waar je enthousiast over was, blijkt je boven het hoofd te groeien.
Je komt standvastig over op de buitenwereld. Dat komt omdat je je bij tijd en wijle kwetsbaar durft op te stellen.
Je hebt ontdekt dat je anderen wat kunt bieden aan geestelijke steun, ook misschien door de ervaringen van de laatste jaren. Wellicht vraag je je af of je daar iets mee kunt gaan doen en of je dat voldoening zou geven als je het professioneel zou gaan doen.
Het is nu zaak om proberen het goede in het leven te blijven zien. Bitterheid over wat het lot je heeft toebedeeld is niet realistisch.
Wat er ook is gebeurd, het heeft je leren genieten van het leven en misschien heb je de wens om die wijsheid op anderen over te brengen.
Ik wens je sterkte en beterschap!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 17:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dit is wel erg treffend hoor. Zeker gezien het feit dat ik ziek ben.
Hier is alvast de trekking:quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:51 schreef knopje het volgende:
[..]
Komt de liefde binnenkort eens op mijn pad?
De uitleg volgt nog.. lukt heel mss vandaag nog.quote:Op zondag 24 mei 2015 10:37 schreef knopje het volgende:
Dankjewel...
Wat houdt het in?
Ik heb alleen nummer 10 opgezocht. Omdat ik vermoed dat deze kaart de uitkomst is?
Hier is ie dan:quote:Op zondag 24 mei 2015 19:55 schreef knopje het volgende:
Doe maar op je gemak hoor!
Vind het al heel lief.
Dat zijn moeilijke vragen. Ik krijg er soms ook voor betaald, maar de leggingen hier op Fok! zijn en blijven het leukst om te doen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:47 schreef knopje het volgende:
Wow.. je zit echt helemaal goed...
heb het even op me laten inwerken.
Hoe doe je dat?? Ik betaal hier mensen voor. Ze hebben onlangs veel in deze strekking ook verteld.
Heel erg bedankt. Heb je een gave?
Ja hoor... Ik ben even mijn een lezing via PM bezig (niet iedereen wil via het forum een lezing hebben)quote:
Super tof! Kan je het mij ook in een pm sturen?quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja hoor... Ik ben even mijn een lezing via PM bezig (niet iedereen wil via het forum een lezing hebben)
Jij bent als eerstvolgende aan de beurt
Hier is alvast de trekking, de duiding stuur ik dan wel per PM.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:40 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Super tof! Kan je het mij ook in een pm sturen?
die hebben ze bij de hema:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Zou ik ook een legging mogen? :-)
Die is niet helemaal origineel...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:51 schreef Biekuh het volgende:
[..]
die hebben ze bij de hema:
http://www.hema.nl/winkel/dames-en-heren/dames/beenmode/leggings
Je komt na Snowbells en Taksizondersuiker aan de beurtquote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:10 schreef LuDann het volgende:
Oh, wat een tof topic! Als iemand tijd heeft zou ik ook graag een lezing krijgen.
Lief!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je komt na Snowbells en Taksizondersuiker aan de beurt
Je mag altijd wel een PM sturen, maar ik heb geen idee of ik je verder kan helpen. Ik heb weinig ervaring met droomuitleg.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:19 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Omdat ik niet weet wat ik ermee moet zoek ik iemand die het psychische aspect van dromen begrijpt. Ik weet dat ik eigenlijk in R&P moet zijn hiervoor maar natuurlijk kan ik geen topic openen met de vraag of iemand me PM't. Het gaat om een onderwerp waar ik me voor schaam maar moet er nu echt wat mee en weet niet wat. Dus is er hier iemand die echt wil luisteren en eventueel door wil vragen dat zou echt geweldig zijn. Bedankt.
Bedankt voor het aanbod. Echter ben ik zojuist op een site terechtgekomen waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je lucide moet dromen. Als ik dat onder de knie heb ga ik onderwerpen in mijn droom halen en kijk hoe ik me erbij voel. Of ik dingen wel echt wil zeg maar en wat mijn beweegredenen zijn.quote:schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:[/b]
[..]
Je mag altijd wel een PM sturen, maar ik heb geen idee of ik je verder kan helpen. Ik heb weinig ervaring met droomuitleg.
Fijn dat TRU je verder heeft geholpen.quote:Op zondag 31 mei 2015 04:31 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod. Echter ben ik zojuist op een site terechtgekomen waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je lucide moet dromen. Als ik dat onder de knie heb ga ik onderwerpen in mijn droom halen en kijk hoe ik me erbij voel. Of ik dingen wel echt wil zeg maar en wat mijn beweegredenen zijn.
Haskadee, weer een stap verder dankzij TRU. Ongelooflijk, vroeger was ik zo nuchter als een geheelonthouder.
sorry voor quote, tablet
Oeh ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 22:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de trekking, de duiding stuur ik dan wel per PM.
0: staven 10, omgekeerd
1: arcana 16, de toren
2: de koningin van staven
3: munten 4, omgekeerd
4: zwaarden 2, omgekeerd
5: staven 5
6: staven 4
7: staven 8
8: arcana 10, het rad
9: arcana 5, de hierofant
10: het aas van bekers
Hier is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
en hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekent:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 23:53 schreef TaksiZonderSuiker het volgende:
Hiert is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm:quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:10 schreef LuDann het volgende:
Oh, wat een tof topic! Als iemand tijd heeft zou ik ook graag een lezing krijgen.
Spannend!quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hiert is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm:
0: het aas van zwaarden, omgekeerd
2: de koninhgin van zwaarden, omgekeerd
3: zwaarden 3
4: het aas van kelken
5: de ridder van zwaarden
6: munten 43
7: arcana 16, de toren, omgekeerd
8: de koningin van kelken
9: de schildknaap van pentakels
10: arcana 2, de hogepriesteres, omgekeerd
Het heeft even geduurd maar hier is ie dan:quote:
Hier is alvast de trekking:quote:Op zaterdag 30 mei 2015 16:16 schreef siggy1000 het volgende:
Ik,wil,ook,wel een lezing....of trekking..
Ben benieuwd...
Dank je wel!quote:Op maandag 8 juni 2015 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd maar hier is ie dan:
Mogelijk word je verkeerd beoordeeld. Door je gevoeligheid voel je je mogelijk extra kwetsbaar. Het kan zelfs zijn dat je gevoelige natuur voor zwakte wordt aangezien of dat je in de verkeerde omgeving zit. Mogelijk ben je ook erg sfeergevoelig.
Dat kan in het ergste geval een trauma veroorzaken, mss valt dat mee maar het stemt je in ieder geval bitter en cynisch.In de grond ben je toch besluitvaardiger dan je op het eerste gezicht zou denken. Het is dan ook ook zaak je gevoel te volgen. Je zult dan ook opnieuw de moed vatten om verder te gaan, sterker ondanks of mss. wel omdat je het eea. hebt meegemaakt. Uiteindelijk krijg je vast weer plezier in de dingen die je voorheen altijd leuk vond.
Als je daadkrachtig blijft optreden en de moed niet laat zakken, krijg je je gevoel van eigenwaarde terug. Gevoeligheid is geen zwakte.
Het leek daarom wel even alsof je het plezier in het leven niet gegund werd (door iemand die het je niet gunt en zijn positie misbruikt of een onrechtmatige daad heeft begaan), maar gelukkig is dit maar tijdelijk.
Het lijkt in de eerste instantie of je wereld is ingestort, maar je blijft besluitvaardig/bij een genomen besluit. Je bent erg empathisch, en daar wil je wat mee doen, beroepsmatig wellicht.
Het is zaak om gebruik te gaan maken van je talenten. Het is een kwestie van willen geloven dat je kunt wat je graag zou willen doen. Dat kan echter wel een confrontatie met jezelf betekenen waar je nog niet aan toe bent. Je zult wel een hoop plezier in het leven krijgen op het moment dat je het aandurft.
Jammer! Maar missers komen voor..quote:Op maandag 8 juni 2015 21:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je wel!
Ik herken het eigenlijk niet, behalve de laatste 3 zinnen dan. Is dat omdat dat nog gaat komen?
Wel heel tof dat je dit doet, nogmaals bedaankt.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 05:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jammer! Maar missers komen voor..
Dank je, wacht de lezing ff af...quote:Op maandag 8 juni 2015 21:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: de koning van zwaarden
1: staven 3, omgekeerd
2: het aas van staven
3: bekers 5, omgekeerd
4: de koningin van bokalen
5: arcana 20, het oordeel, omgekeerd
6: zwaarden 4
7: zwaarden 3, omgekeerd
8: het aas van zwaarden
9: arcana 8, kracht, omgekeerd
10: bekers 4, omgekeerd
Zo daar is ie eindelijk. Het heeft even geduurd, ik was erg druk met iets dat op een leven lijkt..quote:
Nou dat is 180 graden omgekeerd....ik ben mezelf, ben altijd duidelijk in mn eigen mening, ik heb verantwoordelijksheidsgevoel en dat heb ik best sterk...ik schik me nooit naar omstandigheden van een ander...en leef heel erg op mn gevoel...en dat laat me nooit in de steek als ik mensen zie....of ze positief zijn of negatief. Naar mijn normen en waarden....ik vind heel veel mensen nep, die zijn niet met hunzelf bezig maar met de wereld om hun heen, wat die van hun vinden....voornl vrouwen...quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo daar is ie eindelijk. Het heeft even geduurd, ik was erg druk met iets dat op een leven lijkt..
Maar hier is de uitleg. Hopelijk betekent het iets voor je:
Het thema van deze lezing is verantwoordelijkheid(sgevoel). Je zou die graag willen nemen maar je schrikt terug om te doen wat je eigenlijk zou moeten doen. Je voelt je net niet strijdbaar genoeg. Je krijgt wel een nieuwe morele kracht en een nieuw inzicht in het doel. Tot nu toe dacht je weleens dat je niet goed genoeg was. Je hebt natuurlijk wel de bevestiging nodig dat je er echt mag zijn. Anders ondergraaf je bij voorbaat je kans op welslagen. Dat is mss ook de oorzaak van het gevoel dat je in een impasse zou zitten. Als je erin slaagt deze obstakels te overwinnen, zul je je leven weer aardig op de rit weten te krijgen.
Misschien durf je niet altijd voor jezelf op te komen. De oorzaak daarvan ligt in in een bepaald zelfverwijt en het daaruit voortvloeiende gevoel van verlamming. zodra je het gevoel hebt dat je er mag zijn en je ook in praktisch opzicht beter uit de verf komt, heb je ook je leven meer in eigen hand.
Soms kom je wat bedeesd over. Dat kan komen door een sluimerend gevoel van schuld of onverwerkt verdriet.
Als je je geborgener voelt word je ook daadkrachtiger en praktischer. Omdat je je tegen een gevoel van zwaarmoedigheid moet verzetten, zou je misschien ook weleens je wil aan je omgeving willen opleggen, ipv je te schikken naar omstandigheden.
Er blijft, hoewel je je leven wel weer op de rit zult krijgen, toch een gevoel van onvervuld verlangen over. Ergens lijkt er - vooralsnog - iets te missen.
Jemigquote:Op zondag 14 juni 2015 11:12 schreef siggy1000 het volgende:
[..]
Nou dat is 180 graden omgekeerd....ik ben mezelf, ben altijd duidelijk in mn eigen mening, ik heb verantwoordelijksheidsgevoel en dat heb ik best sterk...ik schik me nooit naar omstandigheden van een ander...en leef heel erg op mn gevoel...en dat laat me nooit in de steek als ik mensen zie....of ze positief zijn of negatief. Naar mijn normen en waarden....ik vind heel veel mensen nep, die zijn niet met hunzelf bezig maar met de wereld om hun heen, wat die van hun vinden....voornl vrouwen...
als kaarten omgekeerd zijn, dan kan t toch ook 180 graden tegen over gestelde betekenen?
Want dan kon ik me in de kaarten wel vinden....haha
Spannendquote:Op zondag 14 juni 2015 12:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: staven 7, omgekeerd
1: zwaarden 4
2: arcana 2, de hogepriesteres
3: het aas van munten, omgekeerd
4: de koning van bekers
5: arcana 5
6: arcana 13, de dood, omgekeerd
7: munten 3, oimgekeerd
8: munten 4, omgekeerd
9: munten 9, omgekeerd
10: staven 6, omgekeerd
Veel omgekeerde kaarten, maar op grond van de vorige twee lezingen, zou ik me niet al te druk maken om een uitleg die niet onverdeeld positief is
Zo... ik durf het bijna niet te hopen, maar misschien herken je hier iets in.quote:
Wauw, 90% van dit verhaal is kloppend, misschien is de 'vader' wat letterlijker dan je had bedoelt, dit komt op een of andere manier best hard aan, goed gedaan..quote:Op donderdag 18 juni 2015 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo.. ik durf het bijna niet te hopen, maar misschien herken je hier iets in.
Misschien laat je je soms wat meeslepen door je impulsen. en lijk je daarom wat rusteloos. Ook ligt niet altijd alles aan de ander, natuurijk. Je realistische instelling lijkt in tegenspraak met je impulsiviteit dan wel je rusteloze gevoel.
Het wordt hoog tijd dat je jezelf wat beter leert kennen en dat gaat nu ook gebeuren.
De grondslag van je rusteloosheid is mss dat de wens nog weleens de vader van de gedachte is. Je hebt mss. iets te snel de neiging je wens voor waarheid aan te nemen.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Je weet daarom anderen vaak een goed gevoel te geven. Anderen begeleiden is wel iets voor jou. bv. Een baan als coach of therapeut zou jouw ding kunnen zijn.
Jezelf tegenkomen kan eng zijn, maar het is heus het einde van de wereld niet. Als je niet langer de schijn ophoudt, maar trouw bent aan wat je zelf belangrijk vindt in het leven, dan zou je anderen wat te leren hebben middels je eigen-wijsheid. Dat zou ook zeker ten goede komen aan je algeheel functioneren.
Je kunt ook je voordeel doen met je gevoeligheid ipv er bang voor te zijn.
In het dagelijks leven lijk je mss. wat terughoudend en ontloop je het liefst moeilijke situaties en conflicten.
Je zou ook in een situatie kunnen zitten waarin er wat getrouwtrek is (om spullen). De wijste en de hartelijkste zijn lijkt het beste, hier.
Vooralsnog voel je je genoopt te vechten tegen je omstandigheden. wie weet heb je het gevoel dat je je roeping moet gaan volgen, maar laten de omstandigheden het (nog) niet toe.
Ik zou wel graag een legging willen.. over de liefdequote:Op vrijdag 19 juni 2015 15:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En dat was de laatste wachtende, meen ik..
Hier is alvast de legging:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:21 schreef LLgetikt het volgende:
[..]
Ik zou wel graag een legging willen.. over de liefde![]()
Ik zal in de loop van de week de kaarten leggen en voor je lezenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:59 schreef Rumbling het volgende:
Hi,
Ik zou ook wel een legging willen. Hoe gaat dit?
Dus ik hoef niet bepaalde kanalen open te zetten en met blote voeten in de achtertuin te staan? (Beetje apart misschien maar geen foto's en dat soort dingen?)quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zal in de loop van de week de kaarten leggen en voor je lezen
super dankjewelquote:Op zaterdag 20 juni 2015 19:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier is alvast de legging:
0: de ridder van kelken
1: arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd
2: staven 5
3: arcana 13, de dood
4: staven 2, omgekeerd
5: munten 8
6: bekers 3
7: staven 4, omgekeerd
8: munten 10
9: arcana 19, de zon, omgekeerd
10: bekers 7
Nee, ik doe het allemaal zonderquote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:16 schreef Rumbling het volgende:
[..]
Dus ik hoef niet bepaalde kanalen open te zetten en met blote voeten in de achtertuin te staan? (Beetje apart misschien maar geen foto's en dat soort dingen?)
Ah wel, ik wacht het gewoon wel af
Ah, eindelijk iemand in ons midden die ook de kaarten kan (en wil) lezenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 21:07 schreef mrspoeZ het volgende:
0 (het thema): de ridder van kelke.: Je zoekt harmonie, gezelligheid, veiligheid, je wil er zeker van zijn dat je kan zijn wie je bent. Dat is het belangrijkste voor jou!
1 (helpend aspect van je persoonlijkheid): arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd Je bent ontzettend nieuwsgierig en weet van jezelf dat je nog veel te leren hebt voor je bent wie je wil zijn. Ga op zoek naar je eigen persoon en ontdek wat jij te bieden hebt.
2 (belemmerend aspect van je persoonlijkheid): staven 5. Je ziet de 'strijd' die je aan het voeren bent met jezelf en met jezelf ten opzichte van de ander teveel als spel. Het is geen spel - het is de voorbereiding op de komende jaren van je leven. Het is niet eenvoudig om jezelf (weer) in te passen in een relatie, en je moet alle stappen die je neemt om die verbinding te vinden serieus nemen, anders heb je de kans dat JIJ niet serieus genomen wordt!
3 (helpend aspect van de ander): arcana 13, de dood. [i]Degene met wie jij een liefdesverbintenis wil aangaan is zover; hij kan de stap maken om opnieuw te beginnen. Om opnieuw geboren te worden zal je eerst moeten sterven. Ben jij ook zo ver?
4 (belemmerend aspect van de ander): staven 2, omgekeerd Hoe open de ander ook staat voor het nieuwe dat jullie samen gaan ontdekken, toch is hij voorzichtig; hij is teleurgesteld geweest en heeft het nodig te zien dat jouw intenties juist zijn (zie je de overeenkomst met jouw belemmering?)
5 (waar jullie samen beter in zijn dan alleen): munten 8.Jullie kunnen samen gefocussed aan het werk om de relatie te laten slagen, jullie kunnen helemaal in elkaar opgaan!
6 (waar jullie in je relatie tegenaan lopen): bekers 3 Pas op dat jullie niet, als de eerste obstakels zijn overwonnen, achteruitleunen en denken dat het nu voor de eeuwigheid in orde is. Een relatie is werken, kijken naar elkaar en je best blijven doen!
7 (hoe de omgeving jullie relatie ziet): staven 4, omgekeerd Jullie vrienden en familie zien jullie als het ideale stel. Doe je best om dat ook te zijn!
8 (waar jouw thema toe kan leiden): munten 10 Op het gebied van je persoonlijke relaties staat Munten Tien voor een mooie tijd, waarin alle onderdelen van de relatie met de mensen die dicht om je heen staan tot volle bloei komen. Je voelt je geliefd en bent in staat om zonder eigenbelang lief te hebben. Je voelt je rijk.
9 (hoe je verleden je beïnvloedt): arcana 19, de zon, omgekeerd Je hebt je genegeerd gevoeld in eerdere verbintenissen en bent daarom snel gekwetst als de ander even geen tijd, zin, puf heeft om met jou te communiceren. Benoem dat, het kan je helpen
10 (advies voor de nabije toekomst): bekers 7 Dit kan een heel nare kaart zijn. Hij staat voor betovering, verraad, misleiding. Maar de kaart vraagt je ook diep in jezelf te kijken of deze relatie echt is wat je wil! Is dat niet zo, behoed de ander dan voor de desillusie en stop ermee. Is deze relatie hetgeen dat jou gelukkig maakt, wees dan open, eerlijk en echt.
Veel geluk, denk ik.
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beide lezingen kan me in vinden, en is behoorlijk bizar (maar ook bijzonder) dat de leggingen zo accuraat zijn... dit is echt wat er speelt nu, ik wist het al maar nu lees je het gewoon dat is toch wel anders.
[ Bericht 0% gewijzigd door LLgetikt op 23-06-2015 20:42:52 ]'' I am under no obligation to make sense to you.''
Hier is alvast de trekking:quote:Op zaterdag 20 juni 2015 20:16 schreef Rumbling het volgende:
[..]
Dus ik hoef niet bepaalde kanalen open te zetten en met blote voeten in de achtertuin te staan? (Beetje apart misschien maar geen foto's en dat soort dingen?)
Ah wel, ik wacht het gewoon wel af
Tnx. Maar wat veel omgekeerdquote:Op woensdag 24 juni 2015 16:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: staven 7, omgekeerd
1: bekers 10, omgekeerd
2: arcana 14, gematigdheid
3: de koning van staven, omgekeerd
4: munten 10, omgekeerd
5: arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd
6: het aas van zwaarden, omgekeerd
7: munten 8, omgekeerd
8: bekers 9, omgekeerd
9: arcana 6, de geliefden
10: arcana 18, de maan
Hiet is ie dan. Het kan zijn dat er helemaal niets van klopt. Tenslotte is dit ook bedoeld als vermaak.quote:
Bedankt voor de legging. Ik kan me wel vinden in deze uitlegquote:Op zaterdag 27 juni 2015 07:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hiet is ie dan. Het kan zijn dat er helemaal niets van klopt. Tenslotte is dit ook bedoeld als vermaak.
Het lijkt erop dat je wat rusteloos bent en dat je wil en je verantwoordelijkheidsgevoel het niet altijd eens zijn. Misschien ben je ook weleens ten prooi aan gemengde gevoelens. Daardoor ga je aan jezelf twijfelen en durf je niet te vertrouwen op eigen inzicht en levenservaring. Er komt wel een tijd van herstel en hernieuwd evenwicht aan. Er dient zich een kans aan om deze onbalans recht te trekken.
Misschien komt dit alles omdat je ooit te maken hebt gehad met machtsmisbruik of met iemand die je domineerde, waardoor je grondhouding nog steeds beinvloed wordt.
Het zou goed zijn als je je nu bewust zou worden van een gedragspatroon waarin je steeds weer lijkt te vervallen. Wellicht voel je je daarom alsof je zinloos aan het dwalen bent, of in hetzelfde kringetje rondloopt. Als je je onbegrepen voelt, ga je mss nog weleens dwarsliggen. Of mss heb je de neiging om door te drijven, als anderen 'het' in jouw ogen hebben gedaan.
Je trekt jezelf nog weleens terug als je meent niet tegen bepaalde mensen op te kunnen.
Als je zelf niet alle consequenties overdenkt voordat je iets doet, dan ligt het natuurlijk niet altijd aan een ander als het niet uitpakt zoals je wilde. Dat lijkt op een gewoonte die je je ooit als compensatie hebt aangemeten.
Je lijkt soms wat onvrede met je situatie te hebben en het zou kunnen dat je dat op dezelfde manier uit als waarop je vroeger bent klein gehouden.
Inmiddels word je je wel bewuster van jezelf en daarmee heb je een kans om oude gedragspatronen te doorbreken. Die bewustwording kan je je wel verward laten voelen.
Het levert je wel wat op: je komt uit je isolement en je voelt je weer een compleet mens.
Zodra je ervaringen gaat verwerken en integreren, dan zal het gevoel dat je altijd tegen de stroom in moet zwemmen ook wel verdwijnen.
0: munten 5quote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:19 schreef plieneminie het volgende:
Sluit ook weer graag aan. Erg benieuwd of de kaarten me bevestigen in de zinvolheid van huidige ontwikkelingen.
Het heeft even geduurd.. Sommige fokkers hebben een leven enzoquote:Op dinsdag 23 juni 2015 16:19 schreef plieneminie het volgende:
Sluit ook weer graag aan. Erg benieuwd of de kaarten me bevestigen in de zinvolheid van huidige ontwikkelingen.
Kan het zijn dat er zaken van een andere persoon in mijn leven door de lezing lopen?quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd.. Sommige fokkers hebben een leven enzo
Maar hier is ie dan:
Deze lezing staat in het teken van nieuwe mogelijkheden en om iets van een nieuwe situatie te maken. Je weet dat dingen moesten zijn zoals ze zijn en je weet er je voordeel mee te doen. Daarom ben je meester over de situatie. Echter, er wordt nog steeds geprobeerd gebruik/misbruik te maken van je zwakheden. Het is maar de vraag of dat nog echt gaat lukken, je hebt immers jezelf en het gedrag van de ander door.
Nu heb je ook de energie en de wil om iets (nieuws) tot ontwikkeling te brengen. Het wordt dan ook tijd om je houding niet langer te laten door bittere ervaringen van voorheen. Misschien ben je gekrenkt door een onrechtmatige daad. Het is de kunst om daar niet op de geijkte en de te voorspellen manier op te reageren. Wel kun je nog te maken krijgen met irrationele angsten.
Je plan om je aangedaan onrecht nu eens anders aan te pakken, zou weleens goed voor je kunnen uitpakken. ipv Een speelbal te zijn, kun je nu de situatie beheersen. Door op een betere manier om te gaan met angsten en vervelende ervaringen, zul je ook de mogelijkheden van je huidige situatie gaan zien en niet alleen maar de onmogelijkheden.
Je hebt mss. te maken met morele chantage of mss. heb je zelf wat last van rancuneuze gevoelens. Of wellicht wordt dat zo begrepen of opzettelijk zo uitgelegd: wat je wil is vooral je situatie verbeteren en vernieuwen.
Het enige wat je nog let om met veel enthousiasme een nieuw ideaal na te jagen zijn de littekens uit je verleden.
Het is nu de kunst om in actie te komen. Al doende leert men. Dat is iets anders dan van jezelf van alles moeten.
Je hebt echter nog wel een weg te gaan. Omdat je nog last hebt van wanhoopsgevoelens, heb je de neiging om weg te zinken in een soort verlammende somberheid. Dat is natuurlijk wel iets dat je jezelf oplegt, en waar je weer uit kunt komen door met de bagage van vroeger aan de gang te gaan.
Het doorhebben van mijn eigen gedrag en dat van de ander en het idee speelbal te zijn geweest, herken ik wel volledig. Typische lezing!quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd.. Sommige fokkers hebben een leven enzo
Maar hier is ie dan:
Deze lezing staat in het teken van nieuwe mogelijkheden en om iets van een nieuwe situatie te maken. Je weet dat dingen moesten zijn zoals ze zijn en je weet er je voordeel mee te doen. Daarom ben je meester over de situatie. Echter, er wordt nog steeds geprobeerd gebruik/misbruik te maken van je zwakheden. Het is maar de vraag of dat nog echt gaat lukken, je hebt immers jezelf en het gedrag van de ander door.
Nu heb je ook de energie en de wil om iets (nieuws) tot ontwikkeling te brengen. Het wordt dan ook tijd om je houding niet langer te laten door bittere ervaringen van voorheen. Misschien ben je gekrenkt door een onrechtmatige daad. Het is de kunst om daar niet op de geijkte en de te voorspellen manier op te reageren. Wel kun je nog te maken krijgen met irrationele angsten.
Je plan om je aangedaan onrecht nu eens anders aan te pakken, zou weleens goed voor je kunnen uitpakken. ipv Een speelbal te zijn, kun je nu de situatie beheersen. Door op een betere manier om te gaan met angsten en vervelende ervaringen, zul je ook de mogelijkheden van je huidige situatie gaan zien en niet alleen maar de onmogelijkheden.
Je hebt mss. te maken met morele chantage of mss. heb je zelf wat last van rancuneuze gevoelens. Of wellicht wordt dat zo begrepen of opzettelijk zo uitgelegd: wat je wil is vooral je situatie verbeteren en vernieuwen.
Het enige wat je nog let om met veel enthousiasme een nieuw ideaal na te jagen zijn de littekens uit je verleden.
Het is nu de kunst om in actie te komen. Al doende leert men. Dat is iets anders dan van jezelf van alles moeten.
Je hebt echter nog wel een weg te gaan. Omdat je nog last hebt van wanhoopsgevoelens, heb je de neiging om weg te zinken in een soort verlammende somberheid. Dat is natuurlijk wel iets dat je jezelf oplegt, en waar je weer uit kunt komen door met de bagage van vroeger aan de gang te gaan.
Ik hoop dat je er verder mee komtquote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:53 schreef plieneminie het volgende:
[..]
Het doorhebben van mijn eigen gedrag en dat van de ander en het idee speelbal te zijn geweest, herken ik wel volledig. Typische lezing!
Voor het geval hij wegzakt, hij stond een beetje ongelukkig gepost.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 19:43 schreef brojo het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen E_O, maar als je nog ergens een heel klein gaatje hebt in de agenda?
Ben weer even het pad bijster.
Neem zoveel tijd als je wilt.
Oeps! Ik ga er zo mee aan de gang. Ik dacht dat er geen wachtenden meer waren.quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:51 schreef brojo het volgende:
[..]
Voor het geval hij wegzakt, hij stond een beetje ongelukkig gepost.
Hier is alvast de trekking:quote:Op donderdag 9 juli 2015 16:51 schreef brojo het volgende:
[..]
Voor het geval hij wegzakt, hij stond een beetje ongelukkig gepost.
Bedankt!quote:Op zondag 12 juli 2015 11:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
0: munten 8
1: de koning van zwaarden, omgekeerd
2: zwaarden 7, omgekeerd
3: de koningin van staven
4: bekers 8
5: de koningin van zwaarden, omgekeerd
6: zwaarden 5, omgekeerd
7: de koning van bekers, omgekeerd
8: de dwaas
9: arcana 13, de dood, omgekeerd
10: arcana 8, kracht
Of je er iets mee kunt, en of er überhaupt iets van klopt, moet je maar afwachten.. Maar hier is de uitleg:quote:
De tarotlezing lijkt ook een beetje abstract te zijn, maar ik hoop dat je er wat aan hebt:quote:Op zaterdag 11 juli 2015 09:49 schreef _flore het volgende:
Hoi, zou je een lezing voor me willen doen? Ik twijfel enorm aan alles/mezelf de laatste tijd. Misschien kan het weer wat helderheid geven. Alvast heel erg bedankt! <3
Zodra ik tijd heb, ga ik ermee aan de gangquote:Op dinsdag 14 juli 2015 13:03 schreef Scrummie het volgende:
He E_O,
Een hele tijd terug heb je er ook 1 voor mij gedaan, zou je dat nog eens willen doen (mits je er tijd voor hebt, geen haast bij!).
Trouwens, kent iemand MissVanity nog? Post die nog hier?
Hij klopt. Na een topic lezingen geven in je eentje vind ik dat je ook wel eens iets terug mag krijgen.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 11:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of je er iets mee kunt, en of er überhaupt iets van klopt, moet je maar afwachten.. Maar hier is de uitleg:
Je hebt mss niet altijd de consequenties van je handelen kunnen overzien. Daarom ben je nu bezig met te toetsen van wat welke prioriteit moet krijgen. In een poging om lastige zaken te regelen, kun je mss. doorschieten naar een wat starre houding.
Gevoelens spelen een belangrijke rol voor je, maar ze zijn wat weggestopt. Dat is jammer want je enthousiasme zou aanstekelijk kunnen werken. Het kan ook zijn dat je op relationeel gebied je gevoelens niet erg duidelijk laat blijken. Het wordt wel steeds duidelijker voor je wat reële verwachtingen zijn en wat niet. Soms lijk je wat cynisch en zwartgallig. Je zou je daar niet teveel door moeten laten leiden, want het kan zijn dat je jezelf dan minder aardig gaat vinden.
Het is belangrijk om plezier te blijven houden in de dingen die je doet. Als je enthousiasme een drift wordt die je min of meer uitput ipv dat ie je een goed gevoel geeft, kun je natuurlijk wat bitter gestemd raken.
Als je je niet langer dwars laat zitten door nare gevoelens (van zelfverwijt), dan zul je je leven wel weer op de rails kunnen krijgen.
Misschien ervaar je een zekere onrechtvaardigheid mbt een gevoelskwestie. De ander zich schuldig laten voelen lijkt in ieder geval niet de juiste weg te zijn.
De kunst is nu loslaten en blindelings vertrouwen, dat geldt ook voor gevoelens en verwachtingen waarvan je eigenlijk wel weet dat ze niet reëel zijn.
Misschien voel je dat je situatie soms uitzichtloos is, de manier om daar toch iets mee te kunnen is je kijk op dingen veranderen. Je beleving wordt mss. gekleurd door een wel heel zwarte kijk op het leven.
Als je erin slaagt om op te houden met jezelf naar beneden te halen, dan kom je misschien tot de conclusie dat het leven je vriendelijker toelacht dan het nu schijnt.
Ik ben benieuwd! Go your gangquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:15 schreef brojo het volgende:
[..]
Hij klopt. Na een topic lezingen geven in je eentje vind ik dat je ook wel eens iets terug mag krijgen.
Ik weet niet of je er iets mee kunt, maar de komende 12 dagen ben je een pimp
Als het goed is zou hij al moeten werkenquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd! Go your gang
Inderdaad! Wat ontzettend aardig van jequote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:21 schreef brojo het volgende:
[..]
Als het goed is zou hij al moeten werkenDe sterren staan iig al achter je usernaam.
Topquote:Op dinsdag 14 juli 2015 17:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zodra ik tijd heb, ga ik ermee aan de gang
Miss Vanity heeft het erg druk sinds ze een kindje heeft gekregen. Vind het wel jammer dat ze weinig tijd meer heeft, ze was een dagelijkse poster.
Ooit zijn Atmosphere82 (waar is die trouwens?) en ik eens bij haar op visite geweest. Was lachen
Ik vind het jammer dat ze weg is... Wie weet komt ze ooit weleens terug.quote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Top.
Ja zonde, maar wel een mooie reden dat ze er niet meer is. Ze had ook ooit legging voor mij gedaan, in 2011 ofzo, en had haar van de week PM gestuurd (kwam de legging per toeval tegen in PM's) wat er nu achteraf zoal van klopte, vandaar
En hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekentquote:Op dinsdag 14 juli 2015 19:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Top.
Ja zonde, maar wel een mooie reden dat ze er niet meer is. Ze had ook ooit legging voor mij gedaan, in 2011 ofzo, en had haar van de week PM gestuurd (kwam de legging per toeval tegen in PM's) wat er nu achteraf zoal van klopte, vandaar
Supertof, dank!quote:Op woensdag 15 juli 2015 16:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekent
Je hoopt op nieuwe mogelijkheden en ontplooiïngskansen. Misschien heb je het ook gevoel dat je nooit goed uit de verf bent gekomen. En dat terwijl je toch een heleboel in huis hebt, op verschillende gebieden. Het probleem zou kunnen zijn dat je nooit goed hebt geweten wat je wilt, wat je loopbaan betreft.
In de basis heb je veel vertrouwen in wat je kunt en dat uit zich in een sociale houding. Je deelt makkelijk wat je hebt.
Jezelf leren kennen en jezelf daarmee een plaats geven in de wereld, dwz. een plek waar je écht thuishoort, dat lijkt op dit moment de belangrijkste vraag te zijn. Aan besluitvaardigheid lijkt het je in ieder geval niet te ontbreken. Aan ruggegraat zeker ook niet.
Een kloek besluit en de wetenschap dat je veel te bieden hebt, kan voor een zeker meesterschap over je leven zorgen.
Door zelfkennis en discipline kun je mogelijkheden ontdekken en benutten.
Misschien voel je je miskend, soms. Dat is ook om laaiend van te worden. Die energie kun je wellicht beter steken in het laten zien wat je kunt. Door zelfreflectie (en niet door aan eisen te voldoen die anderen je opleggen) kun je erachter komen waar je werkelijk voor leeft en wat je wilt doen in deze wereld.
Wellicht heb je in het verleden al eens het idee gehad dat je niet je draai kon vinden. Het is een goede zaak om deze ervaringen een plaatsje te geven en je daadkracht te hervinden. Door goed te kijken naar wat nou eigenlijk je roeping is en die dapper te volgen, zul je zeker een hoop plezier in het leven kunnen krijgen, of weer terugkrijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |