abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148067093
De bedoeling van dit topic is voor iedereen die zich daarvoor aanmeldt een lezing, een reading of wat je ook kan, gratis te doen. Het is voor iedereen die wat oefening kan gebruiken of om bekend te worden met de werking van een orakel zoals de I-ching of de Tarot bijvoorbeeld.

We houden hier de slowchat liever tot het minimum om het overzichtelijk te houden, mocht je graag een discussie willen voeren over de werking, wees dan zo aardig om een apart topic daarover te openen.
pi_148067153
Sorry weet niet of ik hem mocht openen met een lapo ?
Anders verander het maar :)
pi_148067683
Ik heb een kaartlegging gehad van E_B en moet zeggen dat heel erg klopt :D
pi_148068001
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:13 schreef sjampoeh het volgende:
Sorry weet niet of ik hem mocht openen met een lapo ?
Anders verander het maar :)
Heel tof dat je een nieuw deel hebt willen openen. Natuurlijk mag dat :)
pi_148068406
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 14:26 schreef brojo het volgende:
:o Je krijgt het nog druk.
Wat betreft specifieke vragen: Zou je daar een hele legging voor uit trekken of het beperken tot 3 kaarten bijv? Wil het zelf ook eens proberen.
Ik leg meestal het keltische kruis.. Vaak ook bij specifieke vragen.
pi_148070971
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 00:52 schreef Chanty87 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd :)
Hier is alvast de trekking:

0: zwaarden 10
1: koning van kelken
2: koningin van munten
3: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
4: staven 4
5: zwaarden 6, omgekeerd
6: munten 2, omgekeerd
7: de ridder van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
9: de ridder van staven
10: bekers 3, omgekeerd
pi_148071688
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 22:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: zwaarden 10
1: koning van kelken
2: koningin van munten
3: arcana 12, de gehangene, omgekeerd
4: staven 4
5: zwaarden 6, omgekeerd
6: munten 2, omgekeerd
7: de ridder van zwaarden, omgekeerd
8: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
9: de ridder van staven
10: bekers 3, omgekeerd
Interessant! Ik heb al wat opgezocht maar wacht rustig op jouw interpretatie :)
pi_148092739
quote:
11s.gif Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Interessant! Ik heb al wat opgezocht maar wacht rustig op jouw in[quote]11s.gif Op zondag 28 december 2014 22:21 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

Interessant! Ik heb al wat opgezocht maar wacht rustig op jouw interpretatie :)
Het is maar de vraag of je je er überhaupt in herkend.. Dit is wat ik ervan gebakken heb:

Er wordt je een nieuwe verantwoordelijkheid toevertrouwd. Men ziet je dit doen omdat je een min of meer empathische persoonlijkheid hebt en op basis daarvan mensen goed van advies kan dienen. Je kunt ook mensen zich bewust laten worden van hun eigen waarde.
Je voelt je wel onzeker over de kwaliteiten die anderen je toeschrijven. Waarschijnlijk is je een soort valse bescheidenheid aangepraat in een ver verleden.
Tot voor kort moet je in een situatie hebben geleefd waarin je je erg gelukkig voelde.
Je hebt je handelen een tijdlang laten leiden door gehechtheid, wellicht was je bang om te verliezen wat je had of heb je veel onvrede met een bepaald verlies.
Dit alles resulteert, op dit moment althans, in een soort passieve houding. Je laat je talenten vooralsnog ongebruikt. Zelfkritiek en alle bitterheid ten spijt, ben je een sterke persoonlijkheid en zie je nog steeds het goede in andere mensen.
Je zet je graag met hart en ziel in, maar je kon je ei niet kwijt in je huidige situatie. Gelukkig ben je nu toe aan het volgende kapittel.
Je verwijt jezelf van alles, als je in die vernietigende stemming bent. Naar buiten toe ben je dan op verbeten manier op je doel gericht. Ik denk niet dat ze je dan teveel voor de voeten moeten lopen :)
Je hebt het hart op de juiste plaats, desondanks kun je wat star zijn in je denkbeelden over wat 'goed' en 'fout' is. Het is veel belangrijker om de problemen te laten voor wat ze zijn en je in het leven te storten, dat naar je lonkt.
Omdat je toch een soort drempelvrees hebt, ben je bang voor al te veel of te diepe betrokkenheid.
pi_148093810
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 13:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of je je er überhaupt in herkend.. Dit is wat ik ervan gebakken heb:

Er wordt je een nieuwe verantwoordelijkheid toevertrouwd. Men ziet je dit doen omdat je een min of meer empathische persoonlijkheid hebt en op basis daarvan mensen goed van advies kan dienen. Je kunt ook mensen zich bewust laten worden van hun eigen waarde.
Je voelt je wel onzeker over de kwaliteiten die anderen je toeschrijven. Waarschijnlijk is je een soort valse bescheidenheid aangepraat in een ver verleden.
Tot voor kort moet je in een situatie hebben geleefd waarin je je erg gelukkig voelde.
Je hebt je handelen een tijdlang laten leiden door gehechtheid, wellicht was je bang om te verliezen wat je had of heb je veel onvrede met een bepaald verlies.
Dit alles resulteert, op dit moment althans, in een soort passieve houding. Je laat je talenten vooralsnog ongebruikt. Zelfkritiek en alle bitterheid ten spijt, ben je een sterke persoonlijkheid en zie je nog steeds het goede in andere mensen.
Je zet je graag met hart en ziel in, maar je kon je ei niet kwijt in je huidige situatie. Gelukkig ben je nu toe aan het volgende kapittel.
Je verwijt jezelf van alles, als je in die vernietigende stemming bent. Naar buiten toe ben je dan op verbeten manier op je doel gericht. Ik denk niet dat ze je dan teveel voor de voeten moeten lopen :)
Je hebt het hart op de juiste plaats, desondanks kun je wat star zijn in je denkbeelden over wat 'goed' en 'fout' is. Het is veel belangrijker om de problemen te laten voor wat ze zijn en je in het leven te storten, dat naar je lonkt.
Omdat je toch een soort drempelvrees hebt, ben je bang voor al te veel of te diepe betrokkenheid.
Dat is zo ongeveer 99% accuraat... :@ Dankje in ieder geval, ik laat het even bezinken allemaal :)
pi_148105862
Wil de volgende keer wel eens een legging puur gericht op liefde :)
pi_148115446
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:56 schreef plieneminie het volgende:
Wil de volgende keer wel eens een legging puur gericht op liefde :)
Dat is goed :)
Alleen, ik ga eerst even voor Sjampoeh aan de gang. Zij heeft om een vervolglegging gevraagd.

edit: hier is toch alvast de trekking.

0: munten 7, omgekeerd
1: munten 4
2: het aas van kelken
3: arcana 15, de duivel
4: munten 5
5: staven 5, omgekeerd
6: arcana 20, het oordeel, omgekeerd
7: munten 6
8: de schildknaap van staven, omgekeerd
9: arcana 11, gerechtigheid
10: de dwaas

[ Bericht 9% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 29-12-2014 22:35:53 ]
pi_148141248
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is goed :)
Alleen, ik ga eerst even voor Sjampoeh aan de gang. Zij heeft om een vervolglegging gevraagd.

edit: hier is toch alvast de trekking.

0: munten 7, omgekeerd
1: munten 4
2: het aas van kelken
3: arcana 15, de duivel
4: munten 5
5: staven 5, omgekeerd
6: arcana 20, het oordeel, omgekeerd
7: munten 6
8: de schildknaap van staven, omgekeerd
9: arcana 11, gerechtigheid
10: de dwaas

Heb de legging zelf al bekeken m.b.v. een uitleg keltisch kruis; herkenbaar voor zover ik dat kan beoordelen. Lijkt me voor jou als buitenstaander lastig om eruit te halen wat van toepassing is op mij en wat op hem maar daar zal jij je wel raad mee weten.
pi_148161619
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:13 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Heb de legging zelf al bekeken m.b.v. een uitleg keltisch kruis; herkenbaar voor zover ik dat kan beoordelen. Lijkt me voor jou als buitenstaander lastig om eruit te halen wat van toepassing is op mij en wat op hem maar daar zal jij je wel raad mee weten.
Het is weer een van de meer dramatische lezingen geworden hoor.. :{
Ik heb natuurlijk geen idee wat op wie en hoe van toepassing is, en of het überhaupt van toepassing is, maar dat is juist het leuke aan dit experiment, om vrijwel zonder voorkennis uitspraken te doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt:

Je hebt te maken met een situatie waarin de consequenties van onstane omstandigheden niet onderkend worden, met onberekenbaarheid en met luchtkastelen/loze beloftes. Zelf weet je steeds de juiste prioriteit te stellen en zo het beste te maken van de situatie voor jezelf en eventueel de rest van je gezin, als je dat hebt. Zo langzamerhand weet je wel wat het beste voor jezelf is en wat je wilt. Daaronder speelt de keuze tussen iemand iets betaald zetten of beschaafd blijven, waarmee jij dus als enige wél, alweer, je verantwoordelijk neemt.
Tot nu toe wist je op een slimme, creatieve manier altijd het beste te maken van een situatie. Dat is een knap staaltje vindingrijkheid. Het lijkt erop dat je vindt dat jezelf in een vervelende situatie hebt gedraaid en jezelf dat ook verwijt. Het zou je ook weleens aangepraat kunnen zijn. Je vreest misschien dat je alles zult verliezen.
Als je de juiste keuze maakt en jezelf niet te hard valt, zou het weleens mee kunnen vallen. Je ziet vaak wel een oplossing maar omdat je de moed hebt verloren, (of omdat je toch tegen dovemansoren praat?) laat je het er soms maar bij zitten.
Je zou met alle liefde alles delen wat je hebt. Daarmee heb je ook de touwtjes in handen. Je kunt daarmee mss. ook iemand paaien of (emotioneel) afhankelijk houden. Het is de kunst om je niet te laten leiden door je onderbuikgevoelens. Ook al walst iemand over je gevoelens heen, wellicht omdat die ander het niet kan hebben dat je vindingrijk bent en je lastige situaties goed het hoofd kan bieden, net als provocaties.
Uiteindelijk het juiste doen is hier de uitdaging. Daarmee kom je ook gelijk met jezelf in het reine omdat je dan gedaan hebt wat je kon doen. Loslaten en blind vertrouwen, in een helaas nog onbekende toekomst, lijkt de weg uit een hopeloos parket te zijn.
pi_148162829
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is weer een van de meer dramatische lezingen geworden hoor.. :{
Ik heb natuurlijk geen idee wat op wie en hoe van toepassing is, en of het überhaupt van toepassing is, maar dat is juist het leuke aan dit experiment, om vrijwel zonder voorkennis uitspraken te doen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt:

Je hebt te maken met een situatie waarin de consequenties van onstane omstandigheden niet onderkend worden, met onberekenbaarheid en met luchtkastelen/loze beloftes. Zelf weet je steeds de juiste prioriteit te stellen en zo het beste te maken van de situatie voor jezelf en eventueel de rest van je gezin, als je dat hebt. Zo langzamerhand weet je wel wat het beste voor jezelf is en wat je wilt. Daaronder speelt de keuze tussen iemand iets betaald zetten of beschaafd blijven, waarmee jij dus als enige wél, alweer, je verantwoordelijk neemt.
Tot nu toe wist je op een slimme, creatieve manier altijd het beste te maken van een situatie. Dat is een knap staaltje vindingrijkheid. Het lijkt erop dat je vindt dat jezelf in een vervelende situatie hebt gedraaid en jezelf dat ook verwijt. Het zou je ook weleens aangepraat kunnen zijn. Je vreest misschien dat je alles zult verliezen.
Als je de juiste keuze maakt en jezelf niet te hard valt, zou het weleens mee kunnen vallen. Je ziet vaak wel een oplossing maar omdat je de moed hebt verloren, (of omdat je toch tegen dovemansoren praat?) laat je het er soms maar bij zitten.
Je zou met alle liefde alles delen wat je hebt. Daarmee heb je ook de touwtjes in handen. Je kunt daarmee mss. ook iemand paaien of (emotioneel) afhankelijk houden. Het is de kunst om je niet te laten leiden door je onderbuikgevoelens. Ook al walst iemand over je gevoelens heen, wellicht omdat die ander het niet kan hebben dat je vindingrijk bent en je lastige situaties goed het hoofd kan bieden, net als provocaties.
Uiteindelijk het juiste doen is hier de uitdaging. Daarmee kom je ook gelijk met jezelf in het reine omdat je dan gedaan hebt wat je kon doen. Loslaten en blind vertrouwen, in een helaas nog onbekende toekomst, lijkt de weg uit een hopeloos parket te zijn.
Pfoeh, complex.. Herken vreemd genoeg niet heel veel. Kan ik je via pb de situatie in t kort uitleggen? Mss zet dat de kaarten in een ander licht.
pi_148163219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Pfoeh, complex.. Herken vreemd genoeg niet heel veel. Kan ik je via pb de situatie in t kort uitleggen? Mss zet dat de kaarten in een ander licht.
Ja graag! Ik ben benieuwd naar hoe de kaarten geinterpreteerd hadden moeten worden.. Das altijd leerzaam.
pi_148979253
Even een kickje.. Dit is een veel te leuk topic nl. :P
pi_148984647
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 14:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Even een kickje.. Dit is een veel te leuk topic nl. :P
Als je nog eens zin hebt mag je voor mij nog wel eens leggen met de vraag of dit jaar nog met vreemde verrassingen komt.
pi_148984877
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef brojo het volgende:

[..]

Als je nog eens zin hebt mag je voor mij nog wel eens leggen met de vraag of dit jaar nog met vreemde verrassingen komt.
Zal ik graag doen!
pi_148987969
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zal ik graag doen!
Alvast dank! ^O^
pi_149001329
Zou je voor mij ook eens de kaarten willen leggen Enneacanthus?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_149024822
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 17:37 schreef brojo het volgende:

[..]

0: arcana 4, de keizer
1: arcana 14, matigheid
2: arcana 11, gerechtigheid
3: arcana 10, het rad van fortuin,omgekeerd
4: de koning van zwaarden, omgekeerd
5: arcana 12, de gehangene
6: de koning van staven, omgekeerd
7: bekers 10, omgekeerd
8: de schildknaap van staven
9: arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd
10: arcana 16, de toren
pi_149025196
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 02:40 schreef maryen65 het volgende:
Zou je voor mij ook eens de kaarten willen leggen Enneacanthus?
Hier is de trekking, de duiding volgt zsm.

0: zwaarden 6
1: arcxana 13, de dood
2: de ridder van staven
3:de koing van kelken
4: arcana 11, gerechtigheid, omgekeerd
5: zwaarden 3, omgekeerd
6: de koiningin van zwaarden, omgekeerd
7: staven 7, omgekeerd
8: staven 9
9: bekers 9
10: arcana 7, de zegewagen
pi_149025220
Met een beetje geluk krijg ik beide duidingen morgenochtend voor elkaar :)
pi_149025284
Zou je voor mij ook willen leggen enneacanthus? :)
pi_149025371
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:42 schreef BananenTosti het volgende:
Zou je voor mij ook willen leggen enneacanthus? :)
In de loop van de komende week lukt dat wel :)
pi_149025792
Fijn :) en tof dat je dat wilt doen!
pi_149027025
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is de trekking, de duiding volgt zsm.

0: zwaarden 6
1: arcxana 13, de dood
2: de ridder van staven
3:de koing van kelken
4: arcana 11, gerechtigheid, omgekeerd
5: zwaarden 3, omgekeerd
6: de koiningin van zwaarden, omgekeerd
7: staven 7, omgekeerd
8: staven 9
9: bekers 9
10: arcana 7, de zegewagen
Dank je, ik ben heel benieuwd
pi_149027181
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 22:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: arcana 4, de keizer
1: arcana 14, matigheid
2: arcana 11, gerechtigheid
3: arcana 10, het rad van fortuin,omgekeerd
4: de koning van zwaarden, omgekeerd
5: arcana 12, de gehangene
6: de koning van staven, omgekeerd
7: bekers 10, omgekeerd
8: de schildknaap van staven
9: arcana 9, de kluizenaar, omgekeerd
10: arcana 16, de toren
Gaaf, veel arcana's, en 50/50 omgekeerd.
pi_149027418
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:56 schreef brojo het volgende:

[..]

Het is een bijzondere legging, 7 arcana kaarten en 3 hofkaarten en maar één genummerde kaart. Dat is waar, ja.
pi_149030669
E_O, ik heb je een pm gestuurd want ik zou graag een privélegging willen, de uitslag is wellicht niet voor ieders ogen bestemd.

Bedankt! :)
pi_149032766
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 02:06 schreef Waarheidsvinder het volgende:
E_O, ik heb je een pm gestuurd want ik zou graag een privélegging willen, de uitslag is wellicht niet voor ieders ogen bestemd.

Bedankt! :)
Heb het gelezen ;)
pi_149032906
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:56 schreef brojo het volgende:

[..]

Ok, hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekent:

Deze legging staat in het teken van zingeving. Zo onderhand weet je wat wilt en wat je kunt én je hebt de juiste motivatie. Je bent ook wat meer in het reine gekomen met jezelf. Het lijkt erop dat de emotionele problemen zich wat hebben opgelost en dat je een stukje rust hebt gevonden.
Je zult mss. nog wel eens tegen dezelfde dingen aanlopen, maar nu ben je wijzer geworden en kun je veel zaken in een ander licht zien. Voorheen zag je mss. nog wel eens dingen te zwart/wit. Een nieuw wereldbeeld kan verwarrend zijn omdat je je oude, beperkte, denkbeelden moet loslaten en een nieuwe manier van denken moet adopteren. Je kunt niet altijd de situatie naar je hand zetten. Wat het beste is en wat je graag wil kunnen ook verschillende dingen zijn.
Misschien zul je je opnieuw een buil vallen en het niet fijn vinden dat dingen anders zijn dan ze lijken, maar acceptatie van dat wat je toch niet kunt veranderen kan je wel veel rust geven. Misschien is het leren van je fouten wel de zin van het leven.
Je weet niet altijd raad met tegenstrijdige gevoelens, daarom kun je in de loop van het jaar ook wel verwachten dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Je zou wellicht eens de uitdaging kunnen aangaan en proberen niet te wantrouwig te zijn tegenover mensen met een andere mening.
Waarschijnlijk pieker je teveel en verplaats je je iets te weinig in het standpunt van anderen.
Als je erin slaagt om je eigen denkbeeld niet altijd als het juiste te beschouwen, maar meer ruimte laat voor andere visies, zul je een geestelijke doorbraak kunnen forceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 25-01-2015 09:33:52 ]
pi_149036343
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 09:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, hier is de duiding. Ik hoop dat het wat voor je betekent:

Deze legging staat in het teken van zingeving. Zo onderhand weet je wat wilt en wat je kunt én je hebt de juiste motivatie. Je bent ook wat meer in het reine gekomen met jezelf. Het lijkt erop dat de emotionele problemen zich wat hebben opgelost en dat je een stukje rust hebt gevonden.
Je zult mss. nog wel eens tegen dezelfde dingen aanlopen, maar nu ben je wijzer geworden en kun je veel zaken in een ander licht zien. Voorheen zag je mss. nog wel eens dingen te zwart/wit. Een nieuw wereldbeeld kan verwarrend zijn omdat je je oude, beperkte, denkbeelden moet loslaten en een nieuwe manier van denken moet adopteren. Je kunt niet altijd de situatie naar je hand zetten. Wat het beste is en wat je graag wil kunnen ook verschillende dingen zijn.
Misschien zul je je opnieuw een buil vallen en het niet fijn vinden dat dingen anders zijn dan ze lijken, maar acceptatie van dat wat je toch niet kunt veranderen kan je wel veel rust geven. Misschien is het leren van je fouten wel de zin van het leven.
Je weet niet altijd raad met tegenstrijdige gevoelens, daarom kun je in de loop van het jaar ook wel verwachten dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Je zou wellicht eens de uitdaging kunnen aangaan en proberen niet te wantrouwig te zijn tegenover mensen met een andere mening.
Waarschijnlijk pieker je teveel en verplaats je je iets te weinig in het standpunt van anderen.
Als je erin slaagt om je eigen denkbeeld niet altijd als het juiste te beschouwen, maar meer ruimte laat voor andere visies, zul je een geestelijke doorbraak kunnen forceren.
Wow! Dat is precies wat er nu gaande is. Echt supergaaf dat je dit doet!
Herken er heel veel in.

[ Bericht 3% gewijzigd door brojo op 26-01-2015 05:38:14 ]
pi_149043135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 23:52 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dank je, ik ben heel benieuwd
Het is afwachten of er iets van klopt, het blijft natuurlijk een interpretatie en voor hetzelfde geld klopt er niets van of leg ik alles verkeerd uit. Maar goed, hier is de uitleg en ik hoop dat het iets betekent:

Het thema van deze lezing staat in het teken van acceptatie. Het leven heeft nou eenmaal verschillende kanten en niet alles gaat altijd zoals je dat zou willen. Wellicht heb je te maken gehad met een tegenslag in de liefde. Je hebt dat echter al voor een deel verwerkt en het heeft je veerkracht niet blijvend aangetast. Je hebt er wel van geleerd. Je bent je gaan afvragen waarom je eigenlijk leeft en wat je roeping is. Daarmee komt natuurlijk een zeker besef van tijd en verantwoordelijkheid. Je zult, als je jezelf weer vindt, idd al je energie en enthousiasme weer terugkrijgen.
In de grond zou je een empathisch persoon moeten zijn, die mensen op grond van haar levenservaring, snel doorheeft. Je hebt wel te maken gehad met een situatie die je als onrechtvaardig hebt ervaren. Je kon of durfde echter niet op te treden. (Een andere uitleg is dat je iemand bent verloren aan wie je zeer verknocht was en je vergelijkt onbewust ieder ander met het ideaalbeeld van hem, dat je nog steeds ergens in je hoofd hebt.
Je hebt de gevolgen ervan nog niet verwerkt.
Je empathie en levenservaring, maar de onmogelijkheid om er iets mee te doen, hebben er eigenlijk voor gezorgd dat je een nieuw leven moest beginnen. In zekere zin moest je weer leren lopen en op eigen benen staan.
Het was misschien de enige manier om om te gaan met een onrechtvaardige situatie en een opgelopen trauma.
Een begripvolle houding is uiteindelijk meer bevorderlijk voor je welzijn dan anderen de schuld blijven geven. Je kunt misschien wel gelijk hebben, maar het lost niks op.
Beter is het om goede voornemens te maken om je situatie te verbeteren. Er is een verschil met plichtsgetrouwheid.
Als je op dit moment niet veel kunt doen, is het nu de tijd om je gevoelens goed op een rij te zetten.
Als dat lukt, kom je beter uit je situatie dan toen je erin kwam.
pi_149043758
Dank je EO, ik moet het even op me in laten werken :'(
pi_149043858
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 15:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is afwachten of er iets van klopt, het blijft natuurlijk een interpretatie en voor hetzelfde geld klopt er niets van of leg ik alles verkeerd uit. Maar goed, hier is de uitleg en ik hoop dat het iets betekent:

Je bent je gaan afvragen waarom je eigenlijk leeft en wat je roeping is.
This is so me op dit moment, hier ben ik de laatste tijd zo heel erg me bezig
pi_149300867
Het was leuk om de laatste lezingen via PM te doen. :)
Alleen zo raakt het topic in de vergetelheid, lol.
Deze week heb ik nog wel tijd voor een legging. Als er anderen zijn die het eens willen proberen, hetzij via tarot -, Lenormand of engelenkaarten of een pendel, i tjing, whatever.. Dan mag dat gewoon. Daar is het topic voor bedoeld. :)
pi_149314187
Zou je voor mij een legging willen doen? Heb je daar verder nog iets voor nodig?
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
pi_149324185
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 23:02 schreef Raug het volgende:
Zou je voor mij een legging willen doen? Heb je daar verder nog iets voor nodig?
Ja, mijn kaarten, maar die heb ik hier :)

De trekking heb ik al gedaan:

0: bekers 8, omgekeerd
1: zwaarden 10
2: staven 8
3: arcana 12, de gehangene
4: het aas van pentakels
5: bekers 9, omgekeerd
6: zwaarden 4, omgekeerd
7: de koning van penktakels, omgekeerd
8: staven 4, omgekeerd
9: de schild van pentakes
10: arcana 8, kracht

De uitleg volgt zsm :)
pi_149338333
Was het nog gelukt om voor mij een legging te doen? :)
pi_149353955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:22 schreef BananenTosti het volgende:
Was het nog gelukt om voor mij een legging te doen? :)
Had ik er een voor je zullen doen, dan? Dat is me dan ontschoten.. Ik zal het zsm alsnog doen :)
pi_149371184
Een stukje terug in het topic ;)

Lief van je!
pi_149375891
Spannend!
pi_149376522
Heb net alle kaarten even opgezocht. Man man man, wat herkenbaar! Ben heel benieuwd naar je interpretatie!
pi_149390055
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 00:07 schreef Raug het volgende:
Heb net alle kaarten even opgezocht. Man man man, wat herkenbaar! Ben heel benieuwd naar je interpretatie!
Hier is ie dan:

Het thema van deze lezing is een gevoel van bitterheid en daarin gevangen zitten.
Je weet dat je eigenlijk iets anders moet gaan doen. Je karakter is daar eigenlijk ook wel naar. Je zou een doener moeten zijn en gewoon opkrabbelen en opnieuw beginnen met medeneming van de vorige ervaring, zodat je het nu beter zult doen.
Spoedig zal er wel een doorbraak volgen en je zult de impasse, of het patroon kunnen doorbreken.
Je grondhouding is die van iemand die nog weleens van de hak op de tak springt, maar daarbij ook van gezichtspunt kan wisselen. Je zou goed zaken moeten kunnen bekijken vanuit andermans perspectief. Het is zaak dat je weer overzicht krijgt op je taken en de regie weer in eigen handen neemt. Er lijkt verwarring te zijn in gezichtspunten, op het moment.
Nu heb je veel te maken met mensen of een situatie waarin anderen hun gelijk proberen te halen en voordeel, maar wel ten koste van jou. Misschien probeert iemand je ervan te overtuigen een keuze te maken die slecht voor jou kan uitpakken en gunstig voor de ander en spiegelt je daartoe een valse voorstelling van zaken voor?
Een plotselinge andere manier van denken kan verwarrend zijn, maar brengt een nieuw inzicht in eigen kunnen.
Het heft in eigen hand nemen is natuurlijk een goede zaak, maar als je intenties niet zuiver zijn, krijg je misschien spijt.. Of andersom, als je je kansen waarneemt, maar met een bitter hart, dan krijg je makkelijk een het doel heiligt de middelen mentaliteit.
Het valt niet altijd mee om afstand te nemen van je wensen. Misschien helpt het, als je eens naar jezelf kon kijken door de ogen van een ander.
Het kan zijn dat je te maken hebt met machtspelletjes. Het is zaak om je bewust te blijven van je eigenwaarde en je bewust te blijven van wat het beste is om te doen, voor jezelf, wel te verstaan.
Als je je niet van de wijs laat brengen, maar een eigen standpunt inneemt, dan zul je je talenten beslist kunnen ontdekken en daar ook het nodige plezier aan beleven.
Opgeven, dat wil zeggen een gelatenheid in de goede zin van het woord, kan veel goeds brengen. Niet meer strijden om dingen die uiteindelijk toch niet erg belangrijk zijn, zodat je een zekere innerlijke rust krijgt, zou het nastreven waard kunnen zijn.
pi_149393685
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 21:35 schreef BananenTosti het volgende:
Een stukje terug in het topic ;)

Lief van je!

0: bekers 5, omgekeerd
1: het aas van kelken, omgekeerd
2: de koning van pentagrammen
3: arcana 10, het rad
4: het aas van zwaarden, omgekeerd
5: de koningin van staven
6: de koningin van zwaaden
7: arcana 11, gerechtigheid
9: munten 3
10: bekers 8, omgekeerd
pi_149399109
Dank je wel! Ben heel benieuwd naar je uitleg.

De kaarten net opgezocht en ze zijn erg tegenstrijdig. Maar héél erg waar momenteel (op basis van mijn losse blik op de kaarten. Juist die tegenstrijdigheid..). Bizar.. Benieuwd naar jouw uitleg!
pi_149422504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:17 schreef BananenTosti het volgende:
Dank je wel! Ben heel benieuwd naar je uitleg.

De kaarten net opgezocht en ze zijn erg tegenstrijdig. Maar héél erg waar momenteel (op basis van mijn losse blik op de kaarten. Juist die tegenstrijdigheid..). Bizar.. Benieuwd naar jouw uitleg!
Inderdaad lijken sommige kaarten wat tegenstrijdig met elkaar te zijn.. Ik hoop niet dat mijn uitleg tegenstrijdig is met die van jou, anders wordt het wel erg complex :)
Dit is wat ik ervan gebakken heb. ik hoop dat je er iets in herkent:

Het lijkt alsof je jezelf de schuld ergens van geeft of te maken hebt met gevoelens van minderwaardigheid. Wellicht heb je het idee dat je een situatie had kunnen voorkomen als je op dat moment meer realiteitszin had gehad.
Je zult de gelegenheid krijgen om de situatie (opnieuw) te lijmen met je tact en je talent om anderen te ontwapenen. Daarmee kun je een hoop goedmaken. Je hebt immers veel te bieden.
Je weet ergens wel dat het gaat om een patroon. Iets soortgelijks is vast wel vaker voorgevallen. Deze keer ben je meer zelfbewust en begrijp je de levensles. Voorheen ben je wel het slachtoffer geweest van een onrechtmatige daad of onrechtvaardig oordeel.
Je voelt goed aan wat waar is en wat niet. Je schroomt ook echt niet om dat aan de ander of anderen te laten blijken. Dat temperamentvolle dwingt respect af wanneer dat nodig is.
Al met al zou je een groot gevoel voor rechtvaardigheid moeten hebben.
Je hebt een behoorlijk zelfinzicht en je bent zeer gedreven, toch moet je ervoor waken dat je ideaal wel geënt blijft op de realiteit.
Je rechtvaardigheidsgevoel impliceert natuurlijk ook dat je de hand in eigen boezem moet steken, als dat nodig is. Dat moet natuurlijk niet uitlopen op een minderwaardigheidgevoel.
Je lijkt zeer vergevingsgezind. Ook omdat je in 'eerlijk duurt het langst' gelooft. Ook hier moet het natuurlijk geen zinloze boetedoening worden. Ook al spelen anderen onscrupuleuze machtspelletjes en is je daarmee onrecht aangedaan, een vals schuldgevoel is iets anders dan onverwerkt verdriet.
Wat je nu moet doen is enthousiast beginnen aan een nieuw leven met nieuwe kansen. Nu je je voordeel weet te doen met het overbrengen van je enthousiasme als (leiders)kwaliteit, zou dat wel moeten lukken.
Ondanks alles lijkt er iets te zijn waarover je je bitter voelt, wat niet strookt met je rechtvaardigheidsgevoel en waarover je maar niet met jezelf in het reine kunt komen.
pi_149666662
Ik heb vanochtend een setje Lenormandkaarten gekocht. Lol :P
pi_149744789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Inderdaad lijken sommige kaarten wat tegenstrijdig met elkaar te zijn.. Ik hoop niet dat mijn uitleg tegenstrijdig is met die van jou, anders wordt het wel erg complex :)
Dit is wat ik ervan gebakken heb. ik hoop dat je er iets in herkent:

Het lijkt alsof je jezelf de schuld ergens van geeft of te maken hebt met gevoelens van minderwaardigheid. Wellicht heb je het idee dat je een situatie had kunnen voorkomen als je op dat moment meer realiteitszin had gehad.
Je zult de gelegenheid krijgen om de situatie (opnieuw) te lijmen met je tact en je talent om anderen te ontwapenen. Daarmee kun je een hoop goedmaken. Je hebt immers veel te bieden.
Je weet ergens wel dat het gaat om een patroon. Iets soortgelijks is vast wel vaker voorgevallen. Deze keer ben je meer zelfbewust en begrijp je de levensles. Voorheen ben je wel het slachtoffer geweest van een onrechtmatige daad of onrechtvaardig oordeel.
Je voelt goed aan wat waar is en wat niet. Je schroomt ook echt niet om dat aan de ander of anderen te laten blijken. Dat temperamentvolle dwingt respect af wanneer dat nodig is.
Al met al zou je een groot gevoel voor rechtvaardigheid moeten hebben.
Je hebt een behoorlijk zelfinzicht en je bent zeer gedreven, toch moet je ervoor waken dat je ideaal wel geënt blijft op de realiteit.
Je rechtvaardigheidsgevoel impliceert natuurlijk ook dat je de hand in eigen boezem moet steken, als dat nodig is. Dat moet natuurlijk niet uitlopen op een minderwaardigheidgevoel.
Je lijkt zeer vergevingsgezind. Ook omdat je in 'eerlijk duurt het langst' gelooft. Ook hier moet het natuurlijk geen zinloze boetedoening worden. Ook al spelen anderen onscrupuleuze machtspelletjes en is je daarmee onrecht aangedaan, een vals schuldgevoel is iets anders dan onverwerkt verdriet.
Wat je nu moet doen is enthousiast beginnen aan een nieuw leven met nieuwe kansen. Nu je je voordeel weet te doen met het overbrengen van je enthousiasme als (leiders)kwaliteit, zou dat wel moeten lukken.
Ondanks alles lijkt er iets te zijn waarover je je bitter voelt, wat niet strookt met je rechtvaardigheidsgevoel en waarover je maar niet met jezelf in het reine kunt komen.
Late reactie maar _O_ hier kan ik wel wat mee O+ Thnx
pi_149744891
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 22:31 schreef BananenTosti het volgende:

[..]

Late reactie maar _O_ hier kan ik wel wat mee O+ Thnx
Beter laat dan nooit :)
Ben blij dat je er wat aan hebt :)
pi_150158730
Aankomende week heb ik wel weer tijd voor legging.. Dus mocht er nog iemand een willen. Als anderen willen en kunnen orakelen zijn ze natuurlijk ook van harte welkom.
Een paar weken geleden heb ik ook Lenormandkaarten aangeschaft. Ik vind ze leuk, maar moet er wel enorm wennen aan een ander systeem..
pi_150251111
Een verzoekje van LLgetikt, via DM.. Maar ik mocht hem wel gewoon publiceren :)

0: arcana 19, de zon, omgekeerd
1: munten 3, omgekeerd
2: zwaarden 5
4: arcana 15, de duivel
5: arcana 18, de maan, omgekeerd
6: zwaarden 4
7: het aas van bekers, omgekeerd
8: zwaarden 8
9: bekers 7, omgekeerd
10: de koningin van bekers, omgekeerd

De duiding volgt zsm

Edit: hier is ie al :P

Het is altijd maar afwachten of er iets van klopt, maar dit is wat ik in de kaarten las:

Wat hoopvol begint kan door hooggespannen verwachtingen die geprojecteerd worden op de ander verworden tot een onvowassen gedragspatroon. Conflicten en moeilijke situaties lijk je soms liever te ontlopen.Zou dat komen omdat je bovenstaande situatie wil voorkomen, of ontstaat bovenstaande situatie juist door vermijdend gedrag? Binnenkort zul je handelend moeten optreden en dan wordt vanzelf duidelijk wat je waard bent.
Je gaat wel soortgelijke problemen tegenkomen als voorheen, maar je bent wijzer geworden door je levenservaring. Het is soms lastig om geduld op te brengen, maar kiezen voor plezier op iets langere termijn weegt ruimschoots op tegen genot op korte termijn.
Je hebt misschien last van faalangst, maar laat het je geen parten spelen. Het is tijd om realistisch in het leven te gaan staan.
Vermoedelijk heb je jezelf teveel ontzegd, je leven lang al en is angst altijd een thema geweest.
Het ziet er naar uit dat je de kans krijgt om dat ruimschoots in te halen ;) Maar een inhaalslag uit je jeugd, of het verwezenlijken van een jeugddroom moet natuurlijk niet leiden tot het terugvallen in gedragspatronen van vroeger.
Je hebt misschien te vaak een droom in duigen zien vallen, dat lijkt ook een patroon te zijn, maar het kan deze keer anders zijn. Wat je nu moet doen is de balans opmaken. Welke gewoontes hebben je leven negatief beinvloed en hoe wil je ze kwijtraken? En wat wil je blijven doen? Je bent in ieder geval bang dat je verlangens onvervuld zullen blijven. De kunst is om daarmee goed om te gaan. Dus door hetzij geen illusies te koesteren, hetzij niet langer bang te zijn dat iets wel niet voor je weggelegd zal zijn.
Het is erg belangrijk jezelf niet weg te cijferen ten behoeve van een ander. Je hebt de ander wat te bieden als je deze herkent als deel van jezelf. Dat is iets anders dan je volledig focussen op een ander in de hoop dat je daar een keer wat voor terugkrijgt om daar vervolgens je gevoel van eigenwaarde aan te ontlenen en je dus in wezen ook niet te laten kennen.
Zo te zien zit er zowel een romance als een levensles in de lucht. Spannend hoor!

[ Bericht 69% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 03-03-2015 17:06:35 ]
pi_150254407
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 15:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een verzoekje van LLgetikt, via DM.. Maar ik mocht hem wel gewoon publiceren :)

0: arcana 19, de zon, omgekeerd
1: munten 3, omgekeerd
2: zwaarden 5
4: arcana 15, de duivel
5: arcana 18, de maan, omgekeerd
6: zwaarden 4
7: het aas van bekers, omgekeerd
8: zwaarden 8
9: bekers 7, omgekeerd

De duiding volgt zsm

Edit: hier is ie al :P

Het is altijd maar afwachten of er iets van klopt, maar dit is wat ik in de kaarten las:

Wat hoopvol begint kan door hooggespannen verwachtingen die geprojecteerd worden op de ander verworden tot een onvowassen gedragspatroon. Conflicten en moeilijke situaties lijk je soms liever te ontlopen.Zou dat komen omdat je bovenstaande situatie wil voorkomen, of ontstaat bovenstaande situatie juist door vermijdend gedrag? Binnenkort zul je handelend moeten optreden en dan wordt vanzelf duidelijk wat je waard bent.
Je gaat wel soortgelijke problemen tegenkomen als voorheen, maar je bent wijzer geworden door je levenservaring. Het is soms lastig om geduld op te brengen, maar kiezen voor plezier op iets langere termijn weegt ruimschoots op tegen genot op korte termijn.
Je hebt misschien last van faalangst, maar laat het je geen parten spelen. Het is tijd om realistisch in het leven te gaan staan.
Vermoedelijk heb je jezelf teveel ontzegd, je leven lang al en is angst altijd een thema geweest.
Het ziet er naar uit dat je de kans krijgt om dat ruimschoots in te halen ;) Maar een inhaalslag uit je jeugd, of het verwezenlijken van een jeugddroom moet natuurlijk niet leiden tot het terugvallen in gedragspatronen van vroeger.
Je hebt misschien te vaak een droom in duigen zien vallen, dat lijkt ook een patroon te zijn, maar het kan deze keer anders zijn. Wat je nu moet doen is de balans opmaken. Welke gewoontes hebben je leven negatief beinvloed en hoe wil je ze kwijtraken? En wat wil je blijven doen? Je bent in ieder geval bang dat je verlangens onvervuld zullen blijven. De kunst is om daarmee goed om te gaan. Dus door hetzij geen illusies te koesteren, hetzij niet langer bang te zijn dat iets wel niet voor je weggelegd zal zijn.
Het is erg belangrijk jezelf niet weg te cijferen ten behoeve van een ander. Je hebt de ander wat te bieden als je deze herkent als deel van jezelf. Dat is iets anders dan je volledig focussen op een ander in de hoop dat je daar een keer wat voor terugkrijgt om daar vervolgens je gevoel van eigenwaarde aan te ontlenen en je dus in wezen ook niet te laten kennen.
Zo te zien zit er zowel een romance als een levensles in de lucht. Spannend hoor!

^O^

top dankjewel voor de legging :)
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_150306506
Enneacanthus, ik denk dat je een 1,5 jaar geleden ongeveer (?) Voor mij een legging hebt gedaan waar ik heel veel in herkende en ook veel aan heb gehad :Y . Mede door jouw legging kwam er weer rust in de tent :Y

Nu we weer een hele tijd verder zijn en er weer van alles gaande is, zou ik willen vragen of je weer een legging voor me wil doen?

Verder ben ik een lurker van dit topic en het fascineert me enorm wat hier gebeurt. Keep up the good work! ^O^
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:46:12 #56
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_150306589
Hoe kan je je aanmelden? Ik bedoel als 'klant'? (Ben zelf niet helderziend. :P )
pi_150306807
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:42 schreef Twinkle20 het volgende:
Enneacanthus, ik denk dat je een 1,5 jaar geleden ongeveer (?) Voor mij een legging hebt gedaan waar ik heel veel in herkende en ook veel aan heb gehad :Y . Mede door jouw legging kwam er weer rust in de tent :Y

Nu we weer een hele tijd verder zijn en er weer van alles gaande is, zou ik willen vragen of je weer een legging voor me wil doen?

Verder ben ik een lurker van dit topic en het fascineert me enorm wat hier gebeurt. Keep up the good work! ^O^
Ik ga er zo mee aan de gang. En wat gaaf dat het nuttig is geweest :)
pi_150306855
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:46 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Hoe kan je je aanmelden? Ik bedoel als 'klant'? (Ben zelf niet helderziend. :P )
Gewoon vragen om een legging. Dit weekend heb ik heb ik hoop ik wel tijd. Als je een specifieke vraag hebt, mag je die stellen, maar het hoeft niet per sé.
pi_150311214
Wat is een legging?
pi_150311429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:51 schreef MotherFoker het volgende:
Wat is een legging?
Een lezing van tarotkaarten in dit geval. Niet te verwarren met een kledingstuk.
pi_150311455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een lezing van tarotkaarten in dit geval. Niet te verwarren met een kledingstuk.
Oeeh klinkt interessant heb er wel interesse in.
  donderdag 5 maart 2015 @ 13:08:27 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_150311684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 12:51 schreef MotherFoker het volgende:
Wat is een legging?
Een strakke maillot :+

Het met behulp van kaarten (kaarten leggen - legging) -meestal Tarrot kaarten- proberen antwoorden te krijgen over vraagstukken rond liefde, 'de toekomst', enz.

Koffiedikkijken dus, maar dan anders :P
(& ook dat wordt serieus gedaan, ook al gebruiken we het vaak (& ik nu ook) om aan te geven dat iets behoorlijk zinloze tijdverspilling is.)

quote:
Wat is tarot?
Volgens de officiele omschrijving is tarot een kaartspel dat gebruikt wordt voor kaartleggen en waarzeggerij. Dat is waar, maar het is niet helemaal de spijker op zijn kop.

Inzicht
Het leggen van tarotkaarten kun je zien als een manier om met behulp van symboolkaarten inzicht te krijgen in allerlei aspecten van het dagelijks leven. Je kunt de tarot gebruiken als je inzicht wilt hebben over zaken die te maken hebben met liefde, werk, bewustzijn of je eigen ontwikkeling.

http://www.tarotweb.nl/wattarot.html
edit:
Hoewel dat "zinloze" nog discutabel is hoor. Dat is gewoon mijn mening, hoewel ik het best intrigerend vind hoe E_O blijkbaar toch elke keer een passend verhaal weet te produceren. Een zekere entertainment waarde heeft het wel, dus in dat opzicht wel zinvol. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door R0N1N op 05-03-2015 13:50:33 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_150311780
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:42 schreef Twinkle20 het volgende:

Hier is alvast de uitslag. De duiding volgt zsm :)

0: munten 8
1: munten 9
2: bekers 8
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: munten 10, omgekeerd
7: arcana 19, de zon, omgekeerd
8: staven 10, omgekeerd
9: munten 10, omgekeerd

edit: oplettende lezertjes hebben gezien dat er twee keer munten 10 staat... De kaart op positie 9 moest bekers 10 zijn..

[ Bericht 3% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 06-03-2015 22:00:59 ]
pi_150324451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is alvast de uitslag. De duiding volgt zsm :)

0: munten 8
1: munten 9
2: bekers 8
4: arcana 16, de toren, omgekeerd
5: staven 3, omgekeerd
6: munten 10, omgekeerd
7: arcana 19, de zon, omgekeerd
8: staven 10, omgekeerd
9: munten 10, omgekeerd
Bedankt! Ik ben heel erg benieuwd :)
pi_150367624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 19:29 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Bedankt! Ik ben heel erg benieuwd :)
Nou dit is wat er uit kwam. Misschien betekent het wat voor je, misschien ook niet :P

Het thema lijkt het in het teken te staan van het opgeven van wensen, je afvragen wat nou eigenlijk waardevol is en ook je behoeften aanpassen aan wat je zou willen. Je bent echter niet iemand die makkelijk bij de pakken gaat neerzitten. Je lijkt optimistisch van karakter en zult altijd wel plannen maken om je situatie te verbeteren. Zo langzamerhand wordt het tijd om los te laten wat voorbij is.
De wereld is soms anders dan hij lijkt. Wat je moet leren is mss. een ander perspectief om naar de wereld te kijken. ook al leek die eerder even ingestort..
Je wil van alles, maar het lijkt alsof je je verlangens niet durft te uiten, of dat je ze niet wil zien, of jezelf teveel wegcijfert..
Soms blijken oude gewoonten sterker dan het nieuwe inzicht.
Je ziet wel mogelijkheden om je nieuwe situatie te verbeteren, dat komt vooral omdat er een soort ompoling heeft plaatsgevonden in je denken; Je bent niet langer alleen maar het slachtoffer dat van alles overkomt. Je durft alleen nog niet echt voor jezelf op te komen.
Teveel willen werkt contraproductief. Het is beter om de juiste prioriteiten te stellen.
Het lijkt voor de ander, of anderen, alsof je onvolwassen reageert, maar dat is schijn. Je hebt alleen een ander gezichtspunt. Omdat je niet wil(de) dat je wereld instort kun je niet goed jezelf zijn en reageer je maar zoals dat gewenst is.
Het lijkt alsof je wilt laten zien dat je heel goed je eigen keuzes kan maken, maar omdat te bewijzen doe je wel dingen die eigenlijk tegen jezelf ingaan om naar buiten toe het tegendeel te bewijzen. Ingewikkeld lijkt me dat.
Het gaat er nu om op te komen voor wat je echt wilt en je niet te laten bepalen door (aangeprate) gevoel van toch niet goed genoeg te zijn.
Je doet van alles voor een ander, om maar aardig gevonden te worden. Je kunt ook dingen voor een ander doen, omdat je aardig bent en dat graag doet. Er is verschil tussen die twee.
pi_150368196
Interesting! Ik kan het zeker plaatsen, maar dacht ergens al over dat punt heen te zijn van het verleden achter me te laten en vooral vooruit te kijken. Vooral in de afgelopen 3 jaren ben ik enorm gegroeid in assertiviteit. Min of meer door schade en schande wijs geworden. Ik vind dat ik niet langer mensen hoef te 'pleasen' zodat ze mij maar aardig vinden, maar kom op voor mijn eigen belangen.

Dat punt over prioriteiten stellen is een hele goede. Ik heb er wel een handje van om 100 dingen tegelijk te willen doen, maar niet altijd even doelgericht. En dat werkt dus niet.

En dat onvolwassen reageren, daar herken ik mij ook wel in. Ik ben inmiddels 30, maar in mijn hoofd voel ik mij 20. Ik word ook vaak vele malen jonger geschat. Voor het toekomstbeeld wat ik in gedachten heb en waar ik momenteel hard aan werk, is dat niet handig. Want dan zal ik het vooral moeten hebben van mijn overtuigingskracht. Mensen moeten me serieus nemen, anders wordt het niets.Maar aan de andere kant .. dit is wie ik ben: take it or leave it.

Ja, ik vind het weer een heel interessant stuk waar ik veel in herken! :)

En ik ga hem wederom uitprinten en op de koelkast hangen om met regelmaat terug te lezen. Dat heb ik ook met je eerste stukje gedaan :Y

Heel erg bedankt!

En voor iedereen die aarzelt om een legging te doen .. gewoon doen! Heel interessant :)
pi_150368817
quote:
Ik ben er maar vanuit gegaan dat je bedoelde een legging te vragen :)

0: de ridder van zwaarden, omgekeerd
1: staven 9
2: staven 6
3: de schildknaap van pentakels, omgekeerd
4: zwaarden 3
5: bekers 5
6: arcana 13, de dood, omgekeerd
7: zwaarden 5, omgekeerd
8: het aas van zwaarden
9: bekers 6
10: het aas van staven, omgekeerd
pi_150397423
quote:
En hier is de duiding. Hoewel het vermaak is, herkennen sommige mensen er toch wat in:

Zelfbeheersing is een groot goed. Waarschijnlijk ben je wat impulsief van aard. Je hebt je hoop gevestigd op iets waarvan je hoopt dat het een verbetering voor je is. Misschien is het de ideale liefde die je hoopt tegengekomen te zijn of misschien heb je ontdekt waar je passie ligt in het leven. Je wilt van alles, maar juist daarom is het nog weleens lastig af te maken waarmee je was begonnen. Misschien moet je je wat minder spiegelen aan anderen.Nu is het tijd om te beginnen met eigen keuzes te maken. Het zal heus wel duidelijk worden waarom je bent zoals je bent.
Misschien krijg je een teleurstelling te verwerken, maar dat is het einde niet, ook al lijkt dat misschien wel zo als je er middenin zit.
Als je jezelf wat beter kent, weet je beter wat je wilt en dan uit je enthousiasme zich wat meer gericht. het is alleen wel eng om te handelen naar je eigen aard, het is de kunst om je angst niet te overschreeuwen, anders kom je naar buiten toe ook veel te verbeten over.
Voor de buitenwereld lijkt het weleens alsof je jezelf niet erg aardig vindt. Dat komt misschien omdat je je nog niet voldoende bewust bent van je eigen talenten en mogelijkheden.
Daarom zou het lastig kunnen zijn om open te staan voor genegenheid. Als je dat lukt zou het ook kunnen leiden tot het begrijpen van je eigen en andermans diepere gevoelens.
Wees jezelf, als je de schijn ophoudt, dan blijf je uiteindelijk met lege handen staan.
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:43:44 #69
157031 roosjeroosje1988
pi_150399461
Dankjewel!! :) Ik herken inderdaad dingen!
pi_150591812
Ik sluit weer aan in de rij.
pi_150603553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 10:33 schreef plieneminie het volgende:
Ik sluit weer aan in de rij.
Ik heb dit weekend wel tijd voor jou en de laatste wachtende voor je :P
pi_150604821
Mooi! :D
pi_150655469
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 13:00 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Oeeh klinkt interessant heb er wel interesse in.

0: staven 2, omgekeerd
1: arcana 9, de kluizenaar
2: munten 8
3: bekers 5
4: arcana 21, de wereld
5: arcana 14, matigheid
6: arcana 16, de toren, omgekeerd
7: arcana 2, de hogepriesteres
8: zwaarden 4, omgekeerd
9: de ridder van pentakels, omgekeerd
10: staven 7, omgekeerd
pi_150655524
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: staven 2, omgekeerd
1: arcana 9, de kluizenaar
2: munten 8
3: bekers 5
4: arcana 21, de wereld
5: arcana 14, matigheid
6: arcana 16, de toren, omgekeerd
7: arcana 2, de hogepriesteres
8: zwaarden 4, omgekeerd
9: de ridder van pentakels, omgekeerd
10: staven 7, omgekeerd
Ben benieuwd
pi_150704528
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2015 09:30 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Ben benieuwd
Dit is wat ik ervan gebrouwen heb. Ik hoop dat je er iets in herkent :) :

Het lijkt erop dat je vrij veel twijfelt. Dat is misschien ook de reden waarom je om een lezing hebt gevraagd. Je zou iemand moeten zijn die in haar eentje het beste leert. Zonder competitie of prestatiedwang. Op je eigen manier wordt wel duidelijk wat belangrijk is om je druk over te maken en wat niet.
Voorheen moet je best gelukkig zijn geweest. Je voelde je als een vis in het water. Het kon niet duren. Je weet ook ergens wel waarom en daarom kun je er enigszins vrede mee hebben. Ondanks dat maak je je ernstige zorgen. Al het inzicht van de wereld brengt nog niet de goede oude tijd terug, natuurlijk.
Je hebt wel door dat je zorgen zich voornamelijk in je hoofd afspelen en daarom zoek je de oplossing daar ook, niet langer buiten jezelf en dat lijkt heel verstandig.
Het lijkt niet de moeite waard, bij tijd en wijle, om wat verloren is terug te krijgen. Daarom ben je aan het twijfelen over wat te doen. Maak wel een goede afweging, want je zou het kind met het badwater kunnen weggooien.
De dingen gevoelsmatig op een rijtje zetten, leidt ertoe dat je veel meer zelfkennis krijgt. Het lijkt erop dat datgene wat je gelukkig maakte in het leven van je af is gepakt. Daardoor heb je plezier in het leven gederfd.
Het is niet zinvol om dat kost wat kost terug te willen veroveren. Door verzoening en vergeving kom je er wellicht dichter in de buurt. Door naar anderen te wijzen los je niets op. Maar, zoals gezegd, dat lijk je inmiddels eigenlijk al wel door te hebben.
pi_150705055
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 17:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit is wat ik ervan gebrouwen heb. Ik hoop dat je er iets in herkent :) :

Het lijkt erop dat je vrij veel twijfelt. Dat is misschien ook de reden waarom je om een lezing hebt gevraagd. Je zou iemand moeten zijn die in haar eentje het beste leert. Zonder competitie of prestatiedwang. Op je eigen manier wordt wel duidelijk wat belangrijk is om je druk over te maken en wat niet.
Voorheen moet je best gelukkig zijn geweest. Je voelde je als een vis in het water. Het kon niet duren. Je weet ook ergens wel waarom en daarom kun je er enigszins vrede mee hebben. Ondanks dat maak je je ernstige zorgen. Al het inzicht van de wereld brengt nog niet de goede oude tijd terug, natuurlijk.
Je hebt wel door dat je zorgen zich voornamelijk in je hoofd afspelen en daarom zoek je de oplossing daar ook, niet langer buiten jezelf en dat lijkt heel verstandig.
Het lijkt niet de moeite waard, bij tijd en wijle, om wat verloren is terug te krijgen. Daarom ben je aan het twijfelen over wat te doen. Maak wel een goede afweging, want je zou het kind met het badwater kunnen weggooien.
De dingen gevoelsmatig op een rijtje zetten, leidt ertoe dat je veel meer zelfkennis krijgt. Het lijkt erop dat datgene wat je gelukkig maakte in het leven van je af is gepakt. Daardoor heb je plezier in het leven gederfd.
Het is niet zinvol om dat kost wat kost terug te willen veroveren. Door verzoening en vergeving kom je er wellicht dichter in de buurt. Door naar anderen te wijzen los je niets op. Maar, zoals gezegd, dat lijk je inmiddels eigenlijk al wel door te hebben.
Jezus dit klopt echt 100%
pi_150710189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:28 schreef plieneminie het volgende:
Mooi! :D
ik had het drukker dan voorzien.. Maar hier is de trekking:

0: zwaarden 8
1: de koning van pentakels, omgekeerd
2:staven 2
3: de schildknaap van staven
4: staven 6
5: munten 4, omgekeerd
6: de ridder van zwaarden
7: zwaarden 10, omgekeerd
9: de koningin van zwaarden
10: munten 10
pi_150711171
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ik had het drukker dan voorzien.. Maar hier is de trekking:

0: zwaarden 8
1: de koning van pentakels, omgekeerd
2:staven 2
3: de schildknaap van staven
4: staven 6
5: munten 4, omgekeerd
6: de ridder van zwaarden
7: zwaarden 10, omgekeerd
9: de koningin van zwaarden
10: munten 10
Ben benieuwd weer..
pi_150746885
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 20:22 schreef plieneminie het volgende:

[..]

Ben benieuwd weer..
Hier is ie dan. Ik hoop dat je je er weer in herkent :) :

Je zou nu heel erg bezig moeten zijn met het opmaken van de balans van je daden. Wat heb je goed gedaan? Wat wil je niet meer doen?
Loslaten is weleens lastig. Zeker als het gaat om zaken of relaties of werk waaraan je zekerheid ontleent. Het liefst wil je (uiteraard) die zaken naar je zin geregeld hebben, en niet anders. Helaas loopt het niet altijd in het leven zoals je graag zou willen. Op die manier kun je leren dat het leven verschillende aspecten heeft. Zo maak je je horizon breder.
En nu moet je je idealen herzien en uitbreiden. Er spelen verschillende motieven die van belang zijn.
In wezen ben je nog steeds heel enthousiast en heb je niets van je veerkracht (blijvend) verloren. Het is ook belangrijk dat je je ideaal van oprechte en volmaakte liefde blijft koesteren. Je kunt misschien wat angstig zijn om te verliezen wat je hebt. Wellicht is je een paar keer gouden bergen beloofd en is het vervolgens van je afgenomen.
De oplossing ligt in handelend optreden. Het is de kunst om de moed niet te verliezen. Door schade en schande word je wijzer. Of populairder gezegd: waar je niet aan onderdoor gaat maakt je sterker.
De drijfveer die nog je steeds hebt, moet je niet gebruiken om de situatie naar je hand te zetten. Er is een groter doel hier dan de bevrediging van je zinnen.
Je hebt je handelingen van de afgelopen tijd onder de loep genomen en aan de juiste idealen en aan vastberadenheid heeft het je in ieder geval niet ontbroken.
Je moet wel oppassen niet weer dezelfde fouten te maken. Een fout kan zijn dat je een andere mening al snel als een afwijzing ziet.
Als de ander niet de juiste respons geeft, kan een goede, liefdevolle intentie al snel veranderen in het najagen van vooral eigen voordeel.
Je voelt ergens wel welke knopen er doorgehakt moeten worden en dat dat kan betekenen dat je deels afstand van je wensen moet doen.
Door je kracht en je doorzettingsvermogen ben je beslist in staat jezelf verder te ontwikkelen. Je zult mss. dingen tegenkomen waarvan je niet had gedacht dat je het in je had.
pi_150763572
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 20:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is ie dan. Ik hoop dat je je er weer in herkent :) :

Je zou nu heel erg bezig moeten zijn met het opmaken van de balans van je daden. Wat heb je goed gedaan? Wat wil je niet meer doen?
Loslaten is weleens lastig. Zeker als het gaat om zaken of relaties of werk waaraan je zekerheid ontleent. Het liefst wil je (uiteraard) die zaken naar je zin geregeld hebben, en niet anders. Helaas loopt het niet altijd in het leven zoals je graag zou willen. Op die manier kun je leren dat het leven verschillende aspecten heeft. Zo maak je je horizon breder.
En nu moet je je idealen herzien en uitbreiden. Er spelen verschillende motieven die van belang zijn.
In wezen ben je nog steeds heel enthousiast en heb je niets van je veerkracht (blijvend) verloren. Het is ook belangrijk dat je je ideaal van oprechte en volmaakte liefde blijft koesteren. Je kunt misschien wat angstig zijn om te verliezen wat je hebt. Wellicht is je een paar keer gouden bergen beloofd en is het vervolgens van je afgenomen.
De oplossing ligt in handelend optreden. Het is de kunst om de moed niet te verliezen. Door schade en schande word je wijzer. Of populairder gezegd: waar je niet aan onderdoor gaat maakt je sterker.
De drijfveer die nog je steeds hebt, moet je niet gebruiken om de situatie naar je hand te zetten. Er is een groter doel hier dan de bevrediging van je zinnen.
Je hebt je handelingen van de afgelopen tijd onder de loep genomen en aan de juiste idealen en aan vastberadenheid heeft het je in ieder geval niet ontbroken.
Je moet wel oppassen niet weer dezelfde fouten te maken. Een fout kan zijn dat je een andere mening al snel als een afwijzing ziet.
Als de ander niet de juiste respons geeft, kan een goede, liefdevolle intentie al snel veranderen in het najagen van vooral eigen voordeel.
Je voelt ergens wel welke knopen er doorgehakt moeten worden en dat dat kan betekenen dat je deels afstand van je wensen moet doen.
Door je kracht en je doorzettingsvermogen ben je beslist in staat jezelf verder te ontwikkelen. Je zult mss. dingen tegenkomen waarvan je niet had gedacht dat je het in je had.
En ook wat mij betreft tótaal herkenbaar. Thnx weer!
pi_150778356
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 09:16 schreef plieneminie het volgende:

[..]

En ook wat mij betreft tótaal herkenbaar. Thnx weer!
Heel graag gedaan :)
pi_151019563
Interessant topic dit,zou je dit voor mij ook eens willen doen?
Ik ben heel benieuwd of er dit jaar nog mooie dingen op mijn pad komen. :)
pi_151022443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 14:24 schreef lapiovra het volgende:
Interessant topic dit,zou je dit voor mij ook eens willen doen?
Ik ben heel benieuwd of er dit jaar nog mooie dingen op mijn pad komen. :)

0: schildknaap van kelken
1: de koningin van pentakels, omgekeerd
2: arcana 21, de wereld
3: staven 10
4: staven 2, omgekeerd
5: staven 4, omgekeerd
6: zwaarden 3, omgekeerd
7: staven 9, omgekeerd
8: zwaarden 6
9: zwaarden 9, omgekeerd
10: Het aas van staven

En welkom op Fok! :)
pi_151023346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 15:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: schildknaap van kelken
1: de koningin van pentakels, omgekeerd
2: arcana 21, de wereld
3: staven 10
4: staven 2, omgekeerd
5: staven 4, omgekeerd
6: zwaarden 3, omgekeerd
7: staven 9, omgekeerd
8: zwaarden 6
9: zwaarden 9, omgekeerd
10: Het aas van staven

En welkom op Fok! :)
Wat snel zeg dankjewel..
Ik ga eens even op zoek naar de betekenis van al die kaarten.. :)
pi_151023492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:13 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Wat snel zeg dankjewel..
Ik ga eens even op zoek naar de betekenis van al die kaarten.. :)
Ik zal ze later duiden.. De uitleg vergt altijd iets meer tijd en daar moet ik ook even voor gaan zitten. Ik ben benieuwd of onze bevindingen een beetje overeenkomen..
pi_151023564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zal ze later duiden.. De uitleg vergt altijd iets meer tijd en daar moet ik ook even voor gaan zitten. Ik ben benieuwd of onze bevindingen een beetje overeenkomen..
Fijn dat je dat wilt doen..
Ik heb zelf geen idee hoor hoe ik die kaarten zou moeten uitleggen ik wil vooral even zoeken welke betekenis de kaarten in zijn algemeen hebben.. :)
pi_151034922
Zou je nog een keer voor mij willen ?
Snap iets niet en sta zelf te dichtbij voor een legging.
Nou nee , heb er een gedaan , en die zegt wat ik zou willen dat hij zegt, maar ik vertrouw het niet.

Merci
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_151057859
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 16:19 schreef lapiovra het volgende:

[..]

Fijn dat je dat wilt doen..
Ik heb zelf geen idee hoor hoe ik die kaarten zou moeten uitleggen ik wil vooral even zoeken welke betekenis de kaarten in zijn algemeen hebben.. :)
Dit is de uitleg, die ik erin zag. Kijk maar of het iets voor je betekent:

Je hebt hoop op betere tijden, vooral wat betreft je gevoelsleven. Het lijkt erop dat je je veerkracht hebt teruggevonden en het goede in de mens (weer) ziet.
Aandacht is wel iets dat je erg nodig hebt. Of misschien zoek je bevestiging na een teleurstelling of heb je je een tijd wat eenzaam gevoeld. Nu sta je op het punt je (opnieuw) in het leven te storten. Je hebt geleerd van je voorgaande ervaringen en weet beter dan ooit wat je wilt. Je hebt een periode achter je van besluiteloosheid en conflicten. Je hebt je met succes aan die impasse kunnen ontworstelen, maar je hebt je daardoor harder moeten opstellen dan je eigenlijk bent.
Dat ten spijt, zit je nu nog steeds aan te hikken tegen een knoop die doorgehakt moet worden.
Je wilt van alles, en je bent bang het nét niet te krijgen, lijkt het. Misschien lijk je soms passief en besluitloos, maar je bent wel heel ontvankelijk. Je zou een goede luisteraar moeten zijn. Eentje die mss. moeilijk een eigen mening kan vormen omdat je je té goed inleeft.
Je lijkt dan ook vaak te beinvloedbaar, maar dat is vaak omdat je het beste in veel gezichtspunten ziet.
Je hebt mss. lang in dubio gestaan, maar in deze kwestie heb je wel duidelijkheid: loslaten kan zeer opluchtend zijn. Het zou hierbij kunnen gaan om het mild accepteren van een voorbije relatie.
Wrok kun je het beste achter je laten. Het verleden ligt daar ook, tenslotte. Dat zou moeten lukken, want je het een stuk veerkracht weer teruggevonden.
Hoewel je nog steeds de moed probeert te vinden om een knoop door te hakken, weet je maar al te goed wat je werkelijk zou willen.
pi_151058296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef nofuelleft het volgende:
Nou nee , heb er een gedaan , en die zegt wat ik zou willen dat hij zegt, maar ik vertrouw het niet.

Merci

0: bekers 5
1: arcana 6
2: staven 7
3: zwaarden 5, omgekeerd
4: staven 8
5: arcana 8, de kracht, omgekeerd
6: arcana 19, de zon
7: arcana 21, de wereld
8: de ridder van zwaarden
9: arcana 20, het oordeel
10: arcana 8, de zegewagen.
pi_151059469
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: bekers 5
1: arcana 6
2: staven 7
3: zwaarden 5, omgekeerd
4: staven 8
5: arcana 8, de kracht, omgekeerd
6: arcana 19, de zon
7: arcana 21, de wereld
8: de ridder van zwaarden
9: arcana 20, het oordeel
10: arcana 8, de zegewagen.
Zwaarden 5 snap ik niet helemaal in de context....
Hoe zie jij die?
pi_151061287
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:53 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Zwaarden 5 snap ik niet helemaal in de context....
Hoe zie jij die?
Ik zou dat uitleggen als een onbewuste behoefte om jezelf te straffen. Of onbewust beslissingen nemen die zich tegen je keren..
pi_151062958
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit is de uitleg, die ik erin zag. Kijk maar of het iets voor je betekent:

Je hebt hoop op betere tijden, vooral wat betreft je gevoelsleven. Het lijkt erop dat je je veerkracht hebt teruggevonden en het goede in de mens (weer) ziet.
Aandacht is wel iets dat je erg nodig hebt. Of misschien zoek je bevestiging na een teleurstelling of heb je je een tijd wat eenzaam gevoeld. Nu sta je op het punt je (opnieuw) in het leven te storten. Je hebt geleerd van je voorgaande ervaringen en weet beter dan ooit wat je wilt. Je hebt een periode achter je van besluiteloosheid en conflicten. Je hebt je met succes aan die impasse kunnen ontworstelen, maar je hebt je daardoor harder moeten opstellen dan je eigenlijk bent.
Dat ten spijt, zit je nu nog steeds aan te hikken tegen een knoop die doorgehakt moet worden.
Je wilt van alles, en je bent bang het nét niet te krijgen, lijkt het. Misschien lijk je soms passief en besluitloos, maar je bent wel heel ontvankelijk. Je zou een goede luisteraar moeten zijn. Eentje die mss. moeilijk een eigen mening kan vormen omdat je je té goed inleeft.
Je lijkt dan ook vaak te beinvloedbaar, maar dat is vaak omdat je het beste in veel gezichtspunten ziet.
Je hebt mss. lang in dubio gestaan, maar in deze kwestie heb je wel duidelijkheid: loslaten kan zeer opluchtend zijn. Het zou hierbij kunnen gaan om het mild accepteren van een voorbije relatie.
Wrok kun je het beste achter je laten. Het verleden ligt daar ook, tenslotte. Dat zou moeten lukken, want je het een stuk veerkracht weer teruggevonden.
Hoewel je nog steeds de moed probeert te vinden om een knoop door te hakken, weet je maar al te goed wat je werkelijk zou willen.
Wow dit klopt als een bus..
Dankjewel voor je moeite ik ga hier mee aan de slag...
pi_151063388
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 16:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zou dat uitleggen als een onbewuste behoefte om jezelf te straffen. Of onbewust beslissingen nemen die zich tegen je keren..
Ik weet dat ik altijd in mijn achterhoofd heb dat het mis zal gaan en dat mag niet.
Weet ik en ben ik me ook bewust van .
Ik heb inderdaad de neiging om mezelf te saboteren, maar volgens mij hou ik juist nu alles dicht bij mezelf.
Wat wil ik , wat wil ik niet en wat voelt goed en wat voelt fout.
En volgens mij als ik op die intuitie afga kan ik mezelf ook niet saboteren.

Effe aanpassing;
ik het lees lezing als ;
Alle puzzelstukken zijn aanwezig, en dat weet ik ook, ik mag alleen niet voorkomen dat ze op hun plek vallen

[ Bericht 8% gewijzigd door nofuelleft op 26-03-2015 17:53:58 ]
pi_151075031
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 21:11 schreef nofuelleft het volgende:

Merci
Of het klopt, moet je maar afwachten.. maar hier is mijn interpretatie:

Het is zwaar om vervelende dingen mee te moeten maken. Maar als je er doorheen bent, en je hebt het verwerkt, zou je dan willen dat je het niet had meegemaakt? Het zijn ook de dingen die je leven rijker hebben gemaakt. Je bent iedere keer een ervaring rijker en een illusie armer. Zingeving is het thema van deze lezing.
je hebt je mss. ooit innerlijk verdeeld gevoeld. Nu streef je naar een zekere integratie van alle delen van je persoonlijkheid. Dat gaat vergezeld met hooggespannen idealen.
Onbewust heb je mss. de neiging om te denken dat je niet goed genoeg bent en daarin ook bevestiging te zoeken. Je begint dit door te krijgen en dat leidt tot een doorbraak. Je moet alleen niet doorschieten in een méérwaardigheidsgevoel. Maar goed, dat zal zich wel uitbalanceren. Je zult, als alles lukt, dan ook een gelukkig, vrijgevig mens kunnen worden.
Je hebt wel een harde leerschool gehad, omdat je eerst hebt moeten leren hoe het niet moet. Nu er idd. opeens allerlei puzzelstukjes op hun plaats vallen, kun je ook zien waarom bepaalde dingen zo hebben moeten zijn. Eerder dacht je mss. dat het een kwestie was van domme pech. Nu kun je je struikelblokken mss. beschouwen als dingen waar je van leren kunt. Of: inplaats van hulpeloos 'gekruisigd te zijn in de stof' waar je allerlei dingen overkomen kun je ook je kruis dragen, dat is nog steeds zwaar, maar je neemt wel je lot in eigen hand.
Als je jezelf niet tegenwerkt, maar je ontplooit, dan ligt de wereld ahw. aan je voeten.
Het enige wat je doorbraak nog in de weg staat is je doorzettingsvermogen. Geloven in jezelf en je principes zijn sterke eigenschappen. Als dingen anders lopen dan je je had voorgesteld, bezin je dan op wat je ervan kunt leren en doe er voordeel mee. Dan slaag je de keer daarop met een extra stuk ervaring. Wellicht denk je soms iets teveel zwart/wit. Iemand met een andere mening is nog niet tegen je. Dat kan erg bevrijdend werken als je dat eenmaal beseft. Als je je gelukkiger voelt, ben je ook meer gemotiveerd om je leven in eigen hand te nemen. Je zult merken dat je dat eigenlijk heel goed kunt.
pi_151078380
Soms zou het leuk zijn als een illusie even stand houdt 😉😜
Puur om even een adempauze te hebben.

Hoog gespannen idealen? Nee, niet echt .
Je begint ergens aan waarvan je weet dat het moet en weet dat het goed is ongeacht de uitkomst.
Je hoopt dat de dobbelstenen je kant opvallen en als het daadwerkelijk gebeurd , en ineens allemaal is het best wel eng.
Maar ik weet dat het goed is en dat ik gewoon moet mee gaan in wat er gebeurd.
Alles gebeurd met een reden en ik heb zelf de aftrap gegeven.
Dat gedeelte is me heel duidelijk en ik weet het.
Bijsturen mag , afremmen en weglopen niet.
En ik wen er steeds meer aan het gevoel dat het gewoon goed is.
Ik weet waar ik heen wil en ik ga er ook komen .

Kun je iets zeggen mbt afgelopen zaterdag?
Ik weet niet of ik iets doe uit intuitie of paniek dat het werkt.
pi_151082697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 23:48 schreef nofuelleft het volgende:
Soms zou het leuk zijn als een illusie even stand houdt 😉😜
Puur om even een adempauze te hebben.

Hoog gespannen idealen? Nee, niet echt .
Je begint ergens aan waarvan je weet dat het moet en weet dat het goed is ongeacht de uitkomst.
Je hoopt dat de dobbelstenen je kant opvallen en als het daadwerkelijk gebeurd , en ineens allemaal is het best wel eng.
Maar ik weet dat het goed is en dat ik gewoon moet mee gaan in wat er gebeurd.
Alles gebeurd met een reden en ik heb zelf de aftrap gegeven.
Dat gedeelte is me heel duidelijk en ik weet het.
Bijsturen mag , afremmen en weglopen niet.
En ik wen er steeds meer aan het gevoel dat het gewoon goed is.
Ik weet waar ik heen wil en ik ga er ook komen .

Kun je iets zeggen mbt afgelopen zaterdag?
Ik weet niet of ik iets doe uit intuitie of paniek dat het werkt.
Iets over afgelopen zaterdag.. Ok, ik heb een snelle legging met drie kaarten gedaan:

- de schildknaap van zwaarden. Omgekeerd
Dat betekent dat je idd in blinde paniek of in je drift iets doet. Je handelt eerst en denkt daarna pas na over de consequenties
- munten 8, omgekeerd
Het gevolg is dat je je opstandig voelt tegen de situatie waarin je heb gemanoeuvreerd. Je denkt soms te negatief en daarmee gooi je het kind met het badwater weg.
- Arcana 4, de keizer.
Als je dat nou eens doorkreeg dan kun je de situatie naar je hand zetten.

Ik heb sinds kort de Lenormandkaarten ook.. Ik ben er nog helemaal niet zo bedreven in, maar voor dit soort vragen zijn ze misschien meer geschikt. Als je wil kan ik je vragen daar eens op loslaten?
pi_151082959
Had het me even gemeld voor zaterdag.......
Hele dag was ineens chaos , maar het was verdomd tegennatuurlijk wat er gebeurde. Doodeng.
Moest verboden zijn zo iets.
Kan er nu al weer beetje om grinniken, was typische mij aktie, inderdaad van leren en niet meer doen .

Ja graag.
Ik ken ze maar heb er nog nooit iets mee gedaan .
pi_151087176
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 09:11 schreef nofuelleft het volgende:
Had het me even gemeld voor zaterdag.......
Hele dag was ineens chaos , maar het was verdomd tegennatuurlijk wat er gebeurde. Doodeng.
Moest verboden zijn zo iets.
Kan er nu al weer beetje om grinniken, was typische mij aktie, inderdaad van leren en niet meer doen .

Ja graag.
Ik ken ze maar heb er nog nooit iets mee gedaan .
Dat klinkt als een chaotische zaterdag idd :D

Heb je nog vragen? Vuur ze maar af. Dan zal ik eens zien wat er uit de Lenormandkaarten komt..
pi_151093815
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 11:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat klinkt als een chaotische zaterdag idd :D

Heb je nog vragen? Vuur ze maar af. Dan zal ik eens zien wat er uit de Lenormandkaarten komt..
Je hebtern pm 😉
  zondag 29 maart 2015 @ 09:59:52 #100
157031 roosjeroosje1988
pi_151149406
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 21:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Dankjewel!! :) Ik herken inderdaad dingen!
Die teleurstelling die ik misschien kreeg te verwerken; dinsdag 2 weken geleden moest mijn oma, van mijn vaders kant plots naar het ziekenhuis en vrijdagochtend om half 8 is ze overleden. :'( Ik had echt gehoopt dat ze nog op zou knappen. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')