Dit.quote:
Jaquote:Op zondag 28 december 2014 11:16 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zeg mede-Stag Drizzt, is dat je eigen club?
MVV.quote:Op zondag 28 december 2014 10:46 schreef Vanillekwark het volgende:
Voor tussendoor een MVV-game gestart. Media Prediction: 18e
Dat some timetravelshit right there, yoquote:Op zondag 28 december 2014 11:34 schreef Lange_Lans het volgende:
Im mijn PSV game waren, op Roda na, alle Limburgse clubs stabiele eredivisie clubs geworden. 2029/2020 was dat.
Uhm. Dat zou 2019 moeten zijn. Wie heeft dat veranderd?quote:Op zondag 28 december 2014 11:37 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat some timetravelshit right there, yo
Zal wel een jaloerse Zeelander zijn geweest.quote:Op zondag 28 december 2014 11:42 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Uhm. Dat zou 2019 moeten zijn. Wie heeft dat veranderd?
Jesse Pinkmanquote:Op zondag 28 december 2014 11:37 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat some timetravelshit right there, yo
Stuur eens een screen van Schrijversquote:Op zondag 28 december 2014 12:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
OT: WIE MAAKT ME WAT, MOEDERNEUKERS?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Begin game he, dus weinig te vermeldenquote:Op zondag 28 december 2014 12:33 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Stuur eens een screen van Schrijvers
Hij sluit hier aan het eind van het seizoen aan, transfervrij. Alleen ik heb het idee dat hij in mijn game niet zo goed is
quote:Op zondag 28 december 2014 12:36 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Begin game he, dus weinig te vermelden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
momentquote:Op zondag 28 december 2014 12:39 schreef dion_v_k het volgende:
Heb jij een screen van Gorenc Stankovic (Dortmund) uit je game met Tranmere?
Later in de game dus
quote:Op zondag 28 december 2014 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
moment
*edit* Zit helemaal niet meer in mn game
quote:Op zondag 28 december 2014 11:16 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zeg mede-Stag Drizzt, is dat je eigen club?
Ik heb ongeveer 18 spelers zelf gemaakt, de meeste kregen namen die ik in vorige versies gebruikt heb en sommige zijn volledig uit de lucht geplukt (maar wel Nederlandsquote:Op zondag 28 december 2014 15:23 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Heb je ook de spelers zelfgemaakt? Hoelang heb je erover gedaan?
Duifje tochquote:Op zondag 28 december 2014 15:32 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik ben ook van plan om mijn amateurclub erin te doen, alleen is het zoveel werk.
Hoe speel je?quote:Op zondag 28 december 2014 15:47 schreef Durmada het volgende:
Wat vallen er bij mij toch veel doelpunten. Nu de eerste 3 wedstrijden van t nieuwe seizoen, 4-4, 2-6 en 6-3.
quote:
Uiteraard ook de positie(s) en links- of rechtsbenig invullen, anders sta je zometeen misschien met 10 verdedigers en 8 middenveldersquote:Op zondag 28 december 2014 15:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 18 spelers zelf gemaakt, de meeste kregen namen die ik in vorige versies gebruikt heb en sommige zijn volledig uit de lucht geplukt (maar wel Nederlands). Wat ik heb gedaan is:
- naam, geboortedatum, lengte, gewicht en huidskleur invullen;
- CA van ergens tussen de 70 en 80 invullen, over het algemeen gelijk aan de tegenstanders;
- PA van -5 (komt neer op 70 tot 100, over het algemeen gelijk aan de tegenstanders;
- contract van 5 jaar geven.
Daarna spel opstarten, "spelers aan speelbare teams toevoegen" aanvinken en gaan met die banaan. Eerste dagen snuffel ik altijd rond op de transfermarkt om te zien of er nog goede gratis spelers te vinden zijn. Al was ik dat deze keer, na 4 of 5 keer editten (foutjes in de database) beu en schreef gewoon de namen op zodat ik ze direct kon benaderen zonder de boel te filteren
WAT een bazenkapselquote:
Boavista, lang geleden dat ik daar iets van gehoord hebquote:Op zondag 28 december 2014 19:46 schreef poiuytr het volgende:
Nieuwe game begonnen voor erbij. Nadat ik in FM11 of 12 al keer leuke game heb gehad met Leeds wou ik weer voor een oude Europese topclub pakken die in verval is geraakt. Keuze is gevallen op:
[ afbeelding ]
Boavista komt in mijn game uit in de "derde divisie" in Portugal. De derde divisie bestaat uit noord, midden en zuid. Als je als eerste eindigt promoveer je directie naar de tweede divisie.
Huidige selectie:
[ afbeelding ]
De grootste uitdaging van deze game, aankomende jaren:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Centrale verdediger voor dat extra beetje ervaring en een nieuwe rechter vleugelverdediger:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En twee nieuwe spitsen omdat de oude baas en het jonge talent het vorig jaar behoorlijk slecht deden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
![]()
Weer zo'n mongool
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.![]()
quote:Sgup 'm kaput!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
quote:Op zondag 28 december 2014 20:22 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, heb even wat bazen aangetrokken![]()
Twee nieuwe keepers om het vertrek van Delano van Crooy (Bournemouth) en Yannick Derix (AA Gent) op te vangen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Centrale verdediger voor dat extra beetje ervaring en een nieuwe rechter vleugelverdediger:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En twee nieuwe spitsen omdat de oude baas en het jonge talent het vorig jaar behoorlijk slecht deden:SulejmaniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Boh, seizoensopener is een 0-3 overwinning in Emmen
Nee ik kan echt even geen game kiezen. LLM is toch echt m'n passie. Ik ga ook maar eens rondneuzen in de lagere divisies.![]()
http://lowerleaguemanager.com/Paco.htmlquote:Op zondag 28 december 2014 20:54 schreef Vanillekwark het volgende:
Nee ik kan echt even geen game kiezen. LLM is toch echt m'n passie. Ik ga ook maar eens rondneuzen in de lagere divisies.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Sulimaniquote:
Ik twijfel ook om LLM te gaan doen. Met Ajax is leuk om alles te ontdekken in FM15, maar nu twee seizoenen verder krijg ik van het bestuur geen transfergeld (wel net CL gewonnenquote:Op zondag 28 december 2014 20:54 schreef Vanillekwark het volgende:
Nee ik kan echt even geen game kiezen. LLM is toch echt m'n passie. Ik ga ook maar eens rondneuzen in de lagere divisies.) en een belabberd salarisvoorstel. Spelers willen weg omdat clubs op de deurmat staan.
Niet nodig. Begonnen in de Vanamara Conference North (6e divisie Engeland)quote:Op zondag 28 december 2014 21:00 schreef donroyco het volgende:
[..]
http://lowerleaguemanager.com/Paco.html
Team? Stalybridge CelticWe gaan er voorquote:Stalybridge is een plaats in het bestuurlijke gebied Tameside, in het stedelijke graafschap Greater Manchester. De plaats telt 22.568 inwoners.![]()
![]()
![]()
Dit soort wedstrijden![]()
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.![]()
In de laatste 5 wedstrijden 4x puntverlies, mijn team laat het op een cruciaal moment afweten
Geen playoffs?quote:Op zondag 28 december 2014 21:37 schreef dion_v_k het volgende:
In de laatste 5 wedstrijden 4x puntverlies, mijn team laat het op een cruciaal moment afweten![]()
![]()
quote:Op zondag 28 december 2014 21:05 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Niet nodig. Begonnen in de Vanamara Conference North (6e divisie Engeland)
Team? Stalybridge Celtic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
We gaan er voor
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'![]()
Heeft Shrewsbury toevallig ook nog fans..........?
Ik zal het volgen. Hopelijk wordt het een leuke gamequote:Op zondag 28 december 2014 22:36 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Mocht je een regelmatige volger zijn van dit topic, ik zal je ploegje eer aan doen![]()
Tranmere Rovers (League Two) binnen 8 jaar naar de CL weten te tuffen. Dit is uiteraard net een stapje verder, maar hey, komt goedquote:Op zondag 28 december 2014 22:40 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Ik zal het volgen. Hopelijk wordt het een leuke game![]()
![]()
0-5, ik zie 4 doelpuntenquote:Op zondag 28 december 2014 22:46 schreef Vanillekwark het volgende:
Lekker seizoensbegin
[ afbeelding ]
Lekker begin hoor. Is dit al de competitie?quote:Op zondag 28 december 2014 22:46 schreef Vanillekwark het volgende:
Lekker seizoensbegin
[ afbeelding ]
Misschien een leuk weetje
Ik heb in dit topic fm14 fok als club een kopieclub gemaakt van Stalybridge. Namelijk Stalybrug Celtic FC spelend op New Bower Fold. Meerdere keren kampioen geweest. Jammer dat het topic niet meer loopt.
O ja, Morrowind![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Altijd
Succesquote:Op zondag 28 december 2014 22:50 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Directe concurrent een pak slaag gegeven![]()
![]()
Ja competitie is begonnenquote:Op zondag 28 december 2014 22:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Lekker begin hoor. Is dit al de competitie?
Ik heb in dit topic fm14 fok als club een kopieclub gemaakt van Stalybridge. Namelijk Stalybrug Celtic FC spelend op New Bower Fold. Meerdere keren kampioen geweest. Jammer dat het topic niet meer loopt.
O ja, Morrowind![]()
![]()
Een FOK!-land-database....zou ik overwegen na te makenMisschien als ik me in de toekomst verveel.
Oh en Morrowind![]()
![]()
Hoe speel je?quote:Op zondag 28 december 2014 23:04 schreef Vanillekwark het volgende:
Stalybridge gaat spelen om de knikkers
[ afbeelding ]
Misschien start ik ook weer een game met Stalybridge (fm14)![]()
Verre inworpen zijn zwaar OP
Ik speel op deze manier: (post gekopieerd uit een ouder topic)quote:Op zondag 28 december 2014 23:06 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Hoe speel je?
Misschien start ik ook weer een game met Stalybridge (fm14)
De tactiek!
Allereerst: De opstelling (overigens zul je screenshots van Tranmere en LFC door elkaar zien. Toen ik met deze post begon was ik bezig met Tranmere, daarna ben ik even verder gegaan in mijn LFC-game. Maar beide ploegen gebruiken exact dezelfde tactiek
Let even niet op de namen aub. Deze opstelling is verre van ideaal, maar ik heb nogal een blessuregolf (Lallana is b.v. echt geen Raumdeuter)
Team instructions:
Onderbouwing tactiek:
Ik heb bewust geen player instructions! In de lagere divisies werkt dat in mijn mening beter. Aangezien je in de lagere divisies met ontiegelijke beunhazen aan het spelen bent, niet teveel instructies meegeven. Je geeft ze een rol, als ze zich goed aan die rol houden mag je jezelf al gelukkig prijzen. So far heb ik het echter ook niet nodig in de Premier League, dus geen klachten.
Player roles (met uitleg)
Keeper - gewoon, keepers. Die flap moet ballen tegenhouden.
LB en RB: ingesteld als full back, met rol attacking. Spelers met loopvermogen is het belangrijkst hier.
De twee centrale verdedigers gewoon centrale verdedigers met rol defend. Wederom geen franjes. Die bal naar voren als het moet.
Verdedigend middenvelder: Anchor man. Je hebt flink aanvallende backs, die CB's kunnen wel wat hulp gebruiken.
LCM: Ball winning midfielder. Zie anchor mandat middenveld moet stabiel zijn.
RCM: advanced playmaker. Deze moet een leuke pass + inzicht hebben als het even kan
AML: Winger, met rol support. Als je een echt zwakke ploeg hebt, of tegen een grotere ploeg speelt, kan je die omzetten naar defensive winger zelfs.
AMR: Deraumdeuter
. Een winger die goed kan afmaken, of gewoon een spits. De raumdeuter is niks meer en niks minder dan een afmaker, maar dan op de flanken ipv in de punt. Daarom ook dat versterkte middenveld, verwacht van deze speler niks qua meeverdedigen.
Spits: Valse nummer 9. Dit heeft 2 redenen. Als de spits wat wegzakt om de bal te ontvangen heeft de verdediging van de tegenstander 2 keuzes: doordekken, of vrij laten. Laten ze hem vrij, kan hij de bal ontvangen, en op de verdedigers afrennen. Dekt er ene door, creert dat ruimte voor de Raumdeuter om naar binnen te trekken. 1 doorsteek later en je hebt een goal
Wat dit principe van op rechts een raumdeuter en op links een winger op support/defensive winger eigenlijk doet is dat bij aanval je 4-3-3 speelt, want die defensive winger gaat gewoon mee vooruit, maar in verdedigend opzicht trekt die winger zich echter terug het middenveld op, waardoor je formatie meer op 4-4-2 gaat lijken, en defensief wat meer solide is. Ook voor die defensive winger is loopvermogen wel fijn
Duurde bij mij ongeveer 10 wedstrijden voordat ze aan de tactiek gewend waren, maar werkte perfect daarna
De tactiek in actie!
Zoals je ziet, in verdedigende situaties wordt deze opstelling meer een 4-4-2. De defensive winger (in het gele rondje) trekt zich terug richting middenveld, en de playmaker (oranje rondje) trekt naar rechts op de ruimte op te vullen van de raumdeuter (nummer 57)
Bij aanval echter, verandert het echt in een 4-3-3, waarbij de centrale spits vaak iets verder terug staat tov de wingers. (De verdedigers zijn de blauwe rondjes., middenveld geel, aanval rood) De backs staan erg hoog, het middenveld is meestal vrij compact. Kijk ook waar de AMR staat. Randje buitenspel, meer als een echte afmaker.
In de omschakeling gebeurt het ook vaak dat de AMR (de Raumdeuter) alleen voorin hangt, en de nummer 9 zich terug laat zakken. Zie onderstaand plaatje. Wederom valt op dat de linkerwinger helemaal terug mee aan het verdedigen is. De spits is ook teruggezakt naar het middenveld. De Raumdeuter staat echter in de rug van zijn directe verdediger, te loeren op een counterkans.
De rode pijlen geven zijn mogelijke looplijnen hier aan. De rechtsback (groen omcirkeld) staat op het punt de bal te onderscheppen. Die heeft twee logische afspeelmogelijkheden: De teruggezakte nummer 9 (of de nummer 6 vlak naast de nummer 9), of in een keer de bal doorvegen naar de raumdeuter. (de groene pijlen dus)
De spits (of nummer 6) kunnen in dit geval dan de bal wederom de diepte inspelen voor de raumdeuter om in te rennen. (de blauwe pijl). De verdedigers van de tegenstander zijn nog richting mijn helft aan het lopen, de raumdeuter is de enige die richting goal vd tegenstander loopt. Als de pass komt, is hij vrij. In dit geval koos de rechtsback voor de spits, en die gaf de pass op de raumdeuter, maar die knalde hem de stratosfeer in. Dat kan ook gebeuren
Mochten mensen interesse hebben, hier heb ik de tactiek online gezet.
http://www.filedropper.com/4-3-3vanillekwark
Bedenk wel: Dit is geen wondermiddel. Als je moraal kut is, je vorm slecht, zal deze tactiek alleen je niet redden. Spelers moeten ook wennen aan de tactiek (dat gaat overigens sneller als je al een 4-3-3 variant spelt momenteel)
Echter, na die wenperiode, bleek dit de tactiek te zijn die me van onderaan naar bovenaan heeft gekregenHoop dat jullie er wat aan hebben, en sta uiteraard open voor feedback
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 23:17:33 ]![]()
Morrowindquote:Op zondag 28 december 2014 22:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Lekker begin hoor. Is dit al de competitie?
O ja, Morrowind![]()
![]()
Alle spelers zonder Frans paspoort heb ik verkocht of laten gaan. Alle inkomende spelers hebben een Frans paspoort.
Ben vooral benieuwd hoever ik kan komen met dit team en wil de World Club Cup winnen, die heb ik nog niet omdat ik elke keer vertrok bij CL-winst. En stiekem wil ik nog naar PSV, maar die domineren nogal in Nederland.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
80.000 man aanwezig in de playoff finale tegen Reading
Wembley?quote:Op zondag 28 december 2014 23:50 schreef dion_v_k het volgende:
80.000 man aanwezig in de playoff finale tegen Reading![]()
Eerste seizoen met FC Utrecht derde geworden. Vond dat al een sensationele prestatie.
Tweede seizoen, gewoon Landskampioen geworden met FC Utrecht. Zelfs overwinterd in de Europa League, maar direct daarna was Lille te sterk (3-1 en 2-2).
Sollicitatiegesprekken met Valencia en Manchester United gehad, zonder succes.
Dus met een derde seizoen met FC Utrecht van start gegaan.
Opstelling: Ruiter, Ivan, Leeuwin, Heering, Tamata, Sana, Ayoub, Kali, de Sa, Barazite en Boymans
bank: Stevens, Kum, Oar, Willems, Poissebon, Badjeck en Duplan.![]()
![]()
BATS!!![]()
![]()
![]()
Hart klopte in mijn keelstrafschoppen gvd
![]()
Dus...Premier League nu?quote:Op maandag 29 december 2014 00:16 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
BATS!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 december 2014 00:16 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
BATS!!![]()
![]()
![]()
![]()
nice
Aankopen doen toen ik net promoveerde was het leukste dat er wasal zat ik wel nog met een aantal paupers die ik transfervrij had vastgelegd voordat ik promoveerde
![]()
![]()
Ik kreeg geen transferbudget toen ik promoveerdequote:Op maandag 29 december 2014 00:19 schreef wieisboos het volgende:
[..]nice
Aankopen doen toen ik net promoveerde was het leukste dat er wasal zat ik wel nog met een aantal paupers die ik transfervrij had vastgelegd voordat ik promoveerde
![]()
![]()
Jahquote:
Hier loopt het contract af van Deulofeuquote:Op maandag 29 december 2014 00:19 schreef wieisboos het volgende:
[..]nice
![]()
Tja ik heb wel gezonde financiënquote:Op maandag 29 december 2014 00:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik kreeg geen transferbudget toen ik promoveerdedit seizoen 40 miljoen winst en dat gaat nog oplopen
![]()
Check ook Gnabry, die had ik transfervrij vastgelegd toen ik naar de PL ging. Staat aan het einde van het seizoen een 8.16 gemiddeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Financieel gezond zijnquote:Op maandag 29 december 2014 00:22 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Tja ik heb wel gezonde financiëndit seizoen 40 miljoen winst en dat gaat nog oplopen
![]()
![]()
![]()
![]()
dit.quote:
![]()
Nog meer in het rood staan
Jij snapt hetquote:Op maandag 29 december 2014 00:33 schreef dion_v_k het volgende:
[ afbeelding ]
Nog meer in het rood staan![]()
![]()
![]()
Godverju![]()
Tijdens de playoffs maakte het bestuur mijn budgets al bekend voor volgend seizoen, zonder dat ze dus wisten dat ik zou promoveren..
ik kreeg 2 miljoen (wat nu al op is aan salarisbudget)
Ik hoop wel dat ze dat nog gaan opschroeven anders kunnen ze me net zo goed in de Championship laten
Ik kan pas volgend jaar verder spelen
Morgen een hoop te doen en dan een lang weekend naar het buitenland FML
Neem je laptop mee dan!quote:Op maandag 29 december 2014 00:50 schreef dion_v_k het volgende:
Morgen een hoop te doen en dan een lang weekend naar het buitenland FML![]()
"Wat heb ik toch een slecht leven ik moet dingen doen buiten spelletjes spelenquote:Op maandag 29 december 2014 00:50 schreef dion_v_k het volgende:
Morgen een hoop te doen en dan een lang weekend naar het buitenland FML"
Gewoon: Have fun, geniet van je leven, en gelukkig nieuwjaar. Tot volgend jaar![]()
![]()
Sorry, je probeert te hard.quote:Op maandag 29 december 2014 01:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
In 2015 fris van start gaan en PL winnen, ja toch.. Dat zal een inpakt hebben op je leven![]()
quote:Op maandag 29 december 2014 00:52 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
"Wat heb ik toch een slecht leven ik moet dingen doen buiten spelletjes spelen"
Gewoon: Have fun, geniet van je leven, en gelukkig nieuwjaar. Tot volgend jaar
Ja dat zou wat zijnquote:
Inpakt relatie: zeer slecht
Moraal vriendin: dramatisch
quote:Op maandag 29 december 2014 01:10 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ja dat zou wat zijn
Inpakt relatie: zeer slecht
Moraal vriendin: dramatisch![]()
![]()
Iemand ervaring met MLS in fm?Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Wat wil je weten?quote:“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Of het ook met drafts gaat? Of er ook daadwerkelijk Europese spelers willen komen? Of er enige uitdaging in zit?quote:Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
- Er is een draft.quote:Op maandag 29 december 2014 01:53 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Of het ook met drafts gaat? Of er ook daadwerkelijk Europese spelers willen komen? Of er enige uitdaging in zit?
- Er zijn behoorlijk wat restrictie's voor buitenlanders. Je mag er maar 6 onder contract hebben. Europa deed ik niks mee (willen teveel geld), Talenten haal je uit Zuid-Amerika en Afrika, winst uit verkoop kan je gebruiken om je salary-cap te verhogen.
- Je kan maximaal 3 spelers een "Designated Player" contract geven. Je kan ze dan boven het normale maximum betalen. Je kan ze dan 50k per week geven maar ze tellen maar voor een fractie van dat bedrag tegen je cap. Bijvoorbeel Robbie Keane en Beckham (tijdens zijn MLS-periode). Europese dertigers kan je wel op zo'n contract halen, ging zelf altijd voor goede tutors (hoge mentale stats). 1 of 2 jaar gebruik als mentor voor jongere spelers.
Het speelt heel anders. De salary cap is leuk (mijn mening). Je hebt geen situatie zoals La Liga waarbij de kleine clubs nog geen 10% van het budget van Real en Barca hebben. Je moet soms harde keuzes maken bij het verlengen, waarbij je spelers moet laten gaan omdat je anders niet uitkomt met je salary cap. Het is even wennen maar wel een leuke uitdaging.
http://www.theawaystand.c(...)football-went-rogue/“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Oké. Thanks. Ik ga eens een kijkje nemen.quote:Op maandag 29 december 2014 02:30 schreef PirE het volgende:
[..]
- Er is een draft.
- Er zijn behoorlijk wat restrictie's voor buitenlanders. Je mag er maar 6 onder contract hebben. Europa deed ik niks mee (willen teveel geld), Talenten haal je uit Zuid-Amerika en Afrika, winst uit verkoop kan je gebruiken om je salary-cap te verhogen.
- Je kan maximaal 3 spelers een "Designated Player" contract geven. Je kan ze dan boven het normale maximum betalen. Je kan ze dan 50k per week geven maar ze tellen maar voor een fractie van dat bedrag tegen je cap. Bijvoorbeel Robbie Keane en Beckham (tijdens zijn MLS-periode). Europese dertigers kan je wel op zo'n contract halen, ging zelf altijd voor goede tutors (hoge mentale stats). 1 of 2 jaar gebruik als mentor voor jongere spelers.
Het speelt heel anders. De salary cap is leuk (mijn mening). Je hebt geen situatie zoals La Liga waarbij de kleine clubs nog geen 10% van het budget van Real en Barca hebben. Je moet soms harde keuzes maken bij het verlengen, waarbij je spelers moet laten gaan omdat je anders niet uitkomt met je salary cap. Het is even wennen maar wel een leuke uitdaging.
http://www.theawaystand.c(...)football-went-rogue/Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Mijn salarisbudget werd wel iets opgebutst. Maar ik kon ook helemaal niemand halen, omdat mijn clubreputatie te laag was.quote:Op maandag 29 december 2014 00:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik kreeg geen transferbudget toen ik promoveerde
Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Hendige strugglesquote:Op maandag 29 december 2014 11:44 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Mijn salarisbudget werd wel iets opgebutst. Maar ik kon ook helemaal niemand halen, omdat mijn clubreputatie te laag was.![]()
![]()
Ach ja. Dat werkt gewoon nog niet lekker in FM. Het moment dat je weet dat je kampioen wordt zou dat betere spelers een reden moeten geven, zich bij jou aan te sluiten. Nu gebeurd dat vaak pas naarmate spelers een vrije transfer krijgen en echt nergens anders meer heen kunnen.quote:Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Met Boavista heb ik een loonbudget van ¤13,770 per week, had één contractspeler van 34 die ¤4500 per week verdiende (32%) van het totaalBestuur heeft contract ontbonden voor 150k, was wel de aanvoerder maar heb er liever vier spelers bij van middelmatig niveau. Nu hopen dat ik ergens paar spelers kan lenen voor weinig tot niks. Redelijk smalle selectie, ben benieuwd.
![]()
Nicequote:Op maandag 29 december 2014 16:40 schreef wieisboos het volgende:
Gehele transferbudget naar deze jongen, is net een paar dagen 17. Worth it.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen jammer dat ik nog even moet wachten tot ik hem kan gebruikenFabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.![]()
Transfers Boavista:
Ake is het broertje van. Rest van de spelers op advies van mijn scout gehaald alleen Figueired zelf gescout. Heb een erg krappe selectie, toch verwacht het bestuur dat ik promoveer.
Eerste paar wedstrijden:
Gelijk in de tweede ronde uitgeschakeld tegen een laagvlieger welke ik van de mat had moeten spelen. Competitie 3/3. Game loopt nu na de transferperiode lekker snel, weinig wedstrijden en vlugge dagen.![]()
Lekkere CL-loting: PSV, Panathinaikos en Dinamo Kiev. 3 gespeeld 9 punten en ik speel met mijn B-team.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Game gestart met Akropolis IF, oude liefde van mijquote:Op zondag 28 december 2014 21:05 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Niet nodig. Begonnen in de Vanamara Conference North (6e divisie Engeland)
Team? Stalybridge Celtic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
We gaan er voor
[ afbeelding ]
![]()
Joe Hart![]()
Had ik ook in mijn Ajax game. Clubs die denken een topspeler voor minder dan zijn waarde binnen te hengelen. Flikker op.quote:Op dinsdag 30 december 2014 12:04 schreef Toiletgebruiker het volgende:
Ik krijg echt totaal geen goede biedingen op mijn spelers. Om gek van te worden.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Heerlijke meltdown weerhad een prima begin van het seizoen, dan heb ik opeens een belachelijk moeilijk schema en een stuk of zes blessures dus nu is mijn squad over de rooie en verlies ik kansloos van hekkensluiter Fulham
![]()
![]()
Ik ga weer terug naar FM Classic denk ik. Ik verzuip in alle opties en schermpjes en knopjes en daar bovenop gaat het allemaal veels te langzaamBen ik de enige hier die Classic Mode leuker vindt?
![]()
Ja.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:09 schreef JochemP het volgende:
Ik ga weer terug naar FM Classic denk ik. Ik verzuip in alle opties en schermpjes en knopjes en daar bovenop gaat het allemaal veels te langzaamBen ik de enige hier die Classic Mode leuker vindt?
![]()
1e worden in de groep en dan dit![]()
.
Countertactiek. Alle ballen op de spits.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:08 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
.
![]()
Het zit al 2 jaar elke week vol en nu is er eindelijk genoeg geld.
Nouja genoeg..
![]()
![]()
Volgend seizoen teken ik gewoon ergens anders en dan klapt de hele boel in elkaar.
Leuke speler inderdaad. Wel tres expensief.quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:58 schreef Vatta het volgende:
Theo Bongonda dames en heren wat een talent. Heeft samen met Bittencourt Feyenoord kampioen gemaaktWegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
Als je tweede was geworden had je tegen Real gespeeld. Potato Potato.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:08 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
.
VBL / De stylist
AC Milan klopt aan. Tempting, maar ik ben even genezen van het gaan voor een andere club.Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
True (zat met PSV in een groepquote:Op dinsdag 30 december 2014 17:13 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Als je tweede was geworden had je tegen Real gespeeld. Potato Potato.).
Paris FC. Heb ik het in FM14 ook wel eens meegespeeld. Uiteindelijk lastig om tegen PSG op te boksen aangezien die onbeperkt geld lijken te hebben.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:08 schreef PirE het volgende:
[ afbeelding ]
.
![]()
Goftetomme. Ik huur met Colchester, Rodriguez van Chelsea die op dat moment 625k waard is. Inmiddels uitgeroepen tot Golden Boy en 9,25 miljoen waard. Ik denk, laat ik eens stilaan informeren of ik hem niet kan overnemen voor een zacht prijsje. Chelsea vraagt 58 miljoen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Lange_Lans op 30-12-2014 21:49:58 ]Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
In de return kan ik wat spelers rust geven, komt mooi uit, speel het weekend erna een belangrijke competitiewedstrijd.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:12 schreef donroyco het volgende:
[..]
Countertactiek. Alle ballen op de spits.
En 40% balbezit, al was het lang 36% maar Barca deed niks meer op het eind en kon rustig rondtikken.
Dupuis is wel winnaar van de Ballon D'Or“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”![]()
Als tweede achter Chelsea het nieuwe jaar in. Is ook mijn enige echt grote nederlaag geweest. 0-5. Aangezien mij salarisbudget nog steeds maar 20 miljoen is, kan ik weinig free transfers aantrekken. Ik probeer Salifu van Fiorentina, Niang van Milan en hopelijk nog een centrale verdediger. Dan kan ik volgend jaar voor het kampioenschap gaan.
VBL / De stylist
Kiek em goanquote:Op dinsdag 30 december 2014 22:22 schreef PirE het volgende:
[..]
In de return kan ik wat spelers rust geven, komt mooi uit, speel het weekend erna een belangrijke competitiewedstrijd.
En 40% balbezit, al was het lang 36% maar Barca deed niks meer op het eind en kon rustig rondtikken.
[ afbeelding ]
Dupuis is wel winnaar van de Ballon D'Or![]()
Poe hé! 2038!quote:Op woensdag 31 december 2014 12:28 schreef PirE het volgende:
Mooie finale.
[ afbeelding ]
Thuiswedstrijd
Forum Opties Forumhop: Hop naar: