Games in de serie:quote:Dragon Age is a high fantasy role-playing video game series created by BioWare. The first game, Dragon Age: Origins, was released in 2009. Dragon Age II, a sequel to Origins, was released in March 2011. Dragon Age: Inquisition is set to be released Fall 2014. The series' fantasy setting has also been used by a variety of other media, including books and tabletop games, and the two main games have been joined by a variety of downloadable content (DLC) add-ons.
Poll: Welk ras ga jij spelen in DA:I?quote:Dragon Age Keep is a free online application that allows players to tailor decisions made in Dragon Age: Origins and Dragon Age II and import them into a new game of Dragon Age: Inquisition. The Keep can be accessed on a variety of devices (including tablets and smartphones) through an Origin account.
Deze guide is ook beschikbaar in tekstvorm.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:24 schreef Cikx het volgende:
Main quests uitgespeeld na 105 uur (nog steeds niet 100% uitgespeeld, moet wat dat betreft nog een hoop doen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets.
repost'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op zondag 28 december 2014 00:28 schreef The_Substitute het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoiets.
repostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nvidia?quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zowieso geen last van screen tearing hier, fullscreen en alles vol open. Gewoon Vsync gebruiken, nul issues
GTX 970quote:Op zondag 28 december 2014 04:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
Nvidia?
Ik ga de GTX 970 kopen. Heb nu een R9 270X en daarvoor 2x HD5570 crossfire maar alleen maar gezeur met drivers etc. ben er helemaal klaar mee. AMD cpu's ben ik overigens zeer tevreden mee.
Nee, maar bij mij houden ze wel degelijk afstand. Zet bij follow overigens hun eigen naam neer. Op die manier kies je in het begin van de assault wie ze aanvallen, en switchen ze dan pas tot die dood is. Standard staat het op follow controller, wat inhoudt dat ze altijd degene aanvallen waar jij mee bezig bent, gruwelijk irritant.quote:Op maandag 29 december 2014 06:23 schreef Pheno het volgende:
Ik wil mijn backlog wegwerken, dus wat doe je? Je begint aan Dragon Age en naast eten, slapen en schijten doe je niets anders meer
Misschien zie ik trouwens nog een optie over het hoofd, maar kun je je party iets snuggerder maken? Meneer Dorian vind het leuk om up close and personal dicht bij vijanden te staan, idem voor Varric. Gezien ze juist ranged zouden moeten zijn snap ik dat niet, maar ik zie ook nergens opties om ze wat aan te passen. Alleen 'defend' of 'follow', maar dat schiet letterlijk niet op.
quote:Op zondag 28 december 2014 02:46 schreef Cikx het volgende:
[..]Zo wel heel sterk zijn als het random bepaald werd, ik lees juist dat het gaat om wie je als laatste backed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jup, de gtx690 (dual gpu). Ben zelf ook van Ati afgestapt omdat ik het gelazer met de drivers helemaal zat was, evenals de waardeloze referencefans die ze al jaren gebruiken. Met deze geen problemen.quote:Op zondag 28 december 2014 04:06 schreef Drankster het volgende:
[..]
Nvidia?
Ik ga de GTX 970 kopen. Heb nu een R9 270X en daarvoor 2x HD5570 crossfire maar alleen maar gezeur met drivers etc. ben er helemaal klaar mee. AMD cpu's ben ik overigens zeer tevreden mee.
Al moet ik zeggen dat ik nu (tweede playthrough en stuk of 3 patches verder) ineens iets vreemds merk. In de Hissing Wastes draait de gpu gemiddeld rond de 58 graden (zeer laag tegenover een gemiddelde van 79-82 in andere area's) wat inhoudt dat deze weinig doet. Logisch gezien het feit dat er weinig te laden valt in die area, het gros is leeg en vol met zand. Toch merk ik flink wat framedrops in alleen dat gebied, iemand dit toevallig ook tegen gekomen?
[ Bericht 27% gewijzigd door DeeCruise op 29-12-2014 08:17:24 ]Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Elke area heeft een level-indeling waardoor sommige delen geschikt zijn voor bijv level 13, andere weer voor level 16. Een goede index vindt je hier, waar je dus ook de verschillen per area ziet:quote:Op maandag 29 december 2014 10:32 schreef 2dope het volgende:
Topgame. Eergister begonnen, nu net met een level 8-ventje geland in die desert. Ziet er allemaal awesome uit en voelt lekker vertrouwd aan. Moet nog wel ff wennen aan enkele nieuwe elementen zoals die War Table/Council.
Per ongeluk die draak 'bezoeken' met level 3 charactersOverigens valt het me op dat de moeilijkheid van de verschillende rifts in bijv. The Hinterlands of die moerasachtige omgeving behoorlijk verschillen. Drie van de vier wals ik zonder problemen overheen, terwijl bij nummer vier één of andere shade spawnt die met een ijs-laser meteen twee van m'n mannetjes aan gort schiet
Ah, wtf. Dat verklaard wel e.e.a., thanksquote:Op maandag 29 december 2014 11:32 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Elke area heeft een level-indeling waardoor sommige delen geschikt zijn voor bijv level 13, andere weer voor level 16. Een goede index vindt je hier, waar je dus ook de verschillen per area ziet:
http://www.gamefaqs.com/b(...)inquisition/70647711
Is deze link niet wat voor in de OP? Aangezien ik deze zelf vrij veel gebruik bij een nieuwe playthrough, en het in-game nergens wordt aangegeven wat de level req per area is.
Ik gebruik de tactical view (pc) totaal niet, erger me er alleen maar aan. In het begin van combat gewoon op pauze rammen, als je dan een enemy aanklikt dan zie je vanzelf welk level hij heeft. In het geval van rifts vrij makkelijk omdat de enemies spawnen als je in de buurt komt, echter ben je dan niet dichtbij genoeg om ze al meteen te laten aanvallen. Level te hoog? -> gtfoquote:Op maandag 29 december 2014 11:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ah, wtf. Dat verklaard wel e.e.a., thanks
Ik moet zeggen dat ik mezelf in het diepe heb geflikkerd, nog niet echt tutorials of wiki's geraadpleegd. Ik wist alleen dat je in tactical view het level van bad guys kunt zien alleen kijk ik daar 9/10 keer niet naar.
Eh? Op pauze rammen? Is er een pauzeknop?quote:Op maandag 29 december 2014 11:40 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik gebruik de tactical view (pc) totaal niet, erger me er alleen maar aan. In het begin van combat gewoon op pauze rammen, als je dan een enemy aanklikt dan zie je vanzelf welk level hij heeft. In het geval van rifts vrij makkelijk omdat de enemies spawnen als je in de buurt komt, echter ben je dan niet dichtbij genoeg om ze al meteen te laten aanvallen. Level te hoog? -> gtfo
Jawel, maar de tactical view is qua overzicht een ramp. Als je de eerste DA gespeeld hebt dan weet je wat ik bedoelquote:Op maandag 29 december 2014 11:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eh? Op pauze rammen? Is er een pauzeknop?Ik speel op Xbone, maar pauzeren komt dan toch op hetzelfde neer? Als je tac. view activeert pauzeert de game en tilt de camera iets omhoog.
Ik vind 't prima werken eigenlijk, qua battlefield controle. Ik gebruik het vooral om te zorgen dat m'n ranged ventjes goed gepositioneerd staan en melee ventjes de juiste vijanden aanvallen. Ook zie ik nu al hoe belangrijk het gaat worden om de juiste elemental damage in te zetten tegen specifieke enemies.
Maar hoef jij nooit je strategie mid-battle te herzien dan?
Eerste DA kapotgespeeld, maar was op console (daar had je geen isometric view).quote:Op maandag 29 december 2014 11:59 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Jawel, maar de tactical view is qua overzicht een ramp. Als je de eerste DA gespeeld hebt dan weet je wat ik bedoel. En de pauze-knop (ctrl op pc) heeft hetzelfde effect als bij de tactical view, maar dan zonder de waardeloze top-down cam. En dus zie ik in normal view de mogelijkheden om aanpassingen te doen.
Het probleem ermee is dat het overzicht veel te klein is, de area zou veel groter zijn (ergo, de camera hoger). Nu zie je alsnog delen van de battlefield niet waardoor je ook nog eens met je muis moet slepen, wat een gevolg is van het ontwikkelen voor console en last-minute kansloos aanpassen naar pc controlls. Anyway, daar is al genoeg over geschreven in deze reeks
Sjah, zo zijn er wel meer dingen die jammer zijn, maar die wegen niet op tegen het algeheel positieve beeld van de game. Ben zelf nu op driekwart van mijn tweede playthrough, dus mag verder niet klagen. Veel plezier nog i.i.g. en als ik je 1 tip mag geven: let op de level requirements. Als je 3 of meer levels hoger bent dan je enemy krijg je geen XP meer, en door het grinden in areas ben je al snel te hoog qua level en mis je dus xp in je volgende area of main quest.quote:Op maandag 29 december 2014 12:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eerste DA kapotgespeeld, maar was op console (daar had je geen isometric view).
De top-down cam laat soms wel te wensen over qua overzichtelijkheid inderdaad. Toch vind ik het wel een uitkomst, ook die 'voorspoel'-functie kan handig zijn.
Ik probeerde trouwens een paar keer om een party member een andere downed member te laten reviven via de tac. view, maar dat lijkt vooralsnog niet echt lekker te werken. De aangewezen character doet enkele stappen in de richting maar gaat daarna vrolijk verder met knokken. Als dit gewoon geautomaiseerd kan scheelt dat nogal omdat je dan niet actief een knop in hoeft te houden voor het reviven.
Cheers manquote:Op maandag 29 december 2014 12:27 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Sjah, zo zijn er wel meer dingen die jammer zijn, maar die wegen niet op tegen het algeheel positieve beeld van de game. Ben zelf nu op driekwart van mijn tweede playthrough, dus mag verder niet klagen. Veel plezier nog i.i.g. en als ik je 1 tip mag geven: let op de level requirements. Als je 3 of meer levels hoger bent dan je enemy krijg je geen XP meer, en door het grinden in areas ben je al snel te hoog qua level en mis je dus xp in je volgende area of main quest.
Kortom: hou je level in de gaten en vergelijk die met de lijst en de MQ requirements!
quote:Op maandag 29 december 2014 08:11 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Zo wel heel sterk zijn als het random bepaald werd, ik lees juist dat het gaat om wie je als laatste backed.Had het op Reddit gelezen, dus niet heel betrouwbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn probleem hiermee is dat ik sommige area's half of slechts voor eenderde voltooid/ontdekt weer moet verlaten omdat ik anders een hoop XP misloop in de volgende area. Er is niks zo waardeloos dan door een area heen gaan en gewoon geen XP te krijgen.quote:Op maandag 29 december 2014 12:50 schreef 2dope het volgende:
[..]
Cheers manZal ook proberen een beetje actief blijven in dit topic, altijd wel leuk om ervaringen te lezen/uit te wisselen.
Ik ben ook zeer te spreken over de game met acht uurtjes in, zowel grafisch als gameplaytechnisch als (uiteraard) verhaaltechnisch.
Maar nog even over die XP-kwestie; de XP die je mist in een volgende area of MQ boeit niet zoveel toch? 'k bedoel, die XP heb je al dus hooguit is e.e.a. wat eenvoudiger. Of is het zo dat je de (grote hoeveelheid) XP voor het voltooien van een quest dan ook volledig misloopt? Wat je hiermee in feite zegt is toch dat grinden eigenlijk zinloos is omdat je dezelfde hoeveelheid XP ook zou hebben gekregen als je eerder aan een serieuze quest was begonnen?
Ik had het idee dat dit puur een mechanisme is om overmatig grinden tegen te gaan. Dus op een gegeven moment krijg je geen XP meer voor grinden (want te hoog level t.o.v. enemies), waardoor je wel verder móet in de storyline. Het mag m.i. niet zo zijn dat de main quest eenvoudig wordt omdat je daarvoor 10 uur lang geiten kapot hebt staan hakken in een veldje.
Overigens probeer ik zo min mogelijk voorbereid te zijn, dat maakt 't imho wat interessanter en spannender (ook de reden dat ik Dark Souls altijd eerst in offline mode speel). Ik vind het juist wel tof om een gebied binnen te lopen waar je binnen enkele seconden aan flarden wordt gehakt, om enige uren later terug te keren met een buffed up outfit en de rollen om te draaien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., maar het interesseert mij geen bal meer. Het gros van het spel is langdradig en repetitief geworden, waardoor de kleine pareltjes mij niet meer opvallen.
Wat daarentegen wél meer gaat opvallen, zijn de kleine irritatiepuntjes:
- craften heeft bij mij nog geen zin gehad; alles wat ik vind is tot nu toe beter geweest.
- ik kan eigenschappen als strength, agility, etc. niet instellen? Echt, WTF?
- mijn party is sinds de komst van Blackwall niet meer veranderd.
- mijn party snijdt overal als een mes door boter doorheen. Uitdaging is er amper. En nee, ik ben echt geen hardcore RPG speler.
- De Tactical View zie ik alleen als ik per ongeluk op CTRL klik.
- De regels instellen voor een party zijn wel erg beperkt.
- De hele War-table....ik snap er na 40 uren nog steeds de ballen van.
En zo zijn er nog wel meer.
Misschien ben ik wel een enorme huilie, maar bovenstaande geeft wel aan waarom ik steeds minder zin heb om Dragon Age weer te gaan spelen. Ik zal het vast ooit nog wel afspelen, maar voorlopig: nee, helaas. Het wordt nu gewoon echt te saai.
Ik speel de game nu voor de tweede keer met een totaal tegenovergestelde world state, en alleen m.b.t. de warmap, de conversaties die je sporarisch opvangt en MQ verandert er iets. De areas blijven verder hetzelfde, de missies (grotendeels) idem. Bij zowel DA:O, DA2 als alle drie de mass effect games wordt je aangemoedigd om multiple playthroughs te doen, echter werken ze daar niet met dit achterlijke level systeem. Dus hoezo naief?quote:Op maandag 29 december 2014 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
De game is dan ook voornamelijk bedoeld om meerdere keren te spelen. Dat zie je alleen al aan de keuzes, de verschillende world states etc. Denken dat het de bedoeling is dat je alles in een playthrough doet vind ik behoorlijk naïef.
Ik snap je punt wel. Ik heb nog lang niet genoeg tijd in de game zitten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar in algemene zin hebben fixed levels in RPGs (i.t.t. mee-levelende enemies) sterk de voorkeur bij mij.quote:Op maandag 29 december 2014 14:09 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Mijn probleem hiermee is dat ik sommige area's half of slechts voor eenderde voltooid/ontdekt weer moet verlaten omdat ik anders een hoop XP misloop in de volgende area. Er is niks zo waardeloos dan door een area heen gaan en gewoon geen XP te krijgen.
Mijn eerste playthrough had ik dat probleem in crestwood. Ik had hem er gewoon niet bij zien komen op de warmap waardoor ik de hele area gedaan heb zonder dat het ook maar 1 xp punt opleverde. Mijn zin was op dat punt ver over.
Het zou fijner zijn als de area's wat verder uit elkaar lagen qua level. Je zit nu met bijv. The Western Approach en The Exalted Plains die precies dezelfde level req. hebben. Dit houdt in dat ik effectief moet kiezen tussen welke missies ik daar ga doen, wil het voltooien van de missies nog iets opleveren. Vervolgens moet ik alweer verder met de MQ omdat ik anders daar weer te hoog level voor ben, met als resultaat dat ik daarna de 2 eerder genoemde areas alweer kan vergeten omdat ik naar de Emerald Graves moet.
Als je dan toch een game maakt die een area een fixxed level geeft, dan zorg ervoor dat deze wat verder uit elkaar liggen. Ik wordt nu geforceerd om verder te gaan met het verhaal, of alles te doen zonder dat ik er XP voor krijg. In een "open wereld" moet ik alles in mijn tempo kunnen doen, en hier zit ik vast aan de level-verplichting, iets wat me dus absoluut niet bevalt.
Kleine vergelijking: mijn eerste playthrough was een completionist playthrough, hier heb ik rond de 98 uur over gedaan maar was zo OP dat de eindmissie een anticlimax van jewelste was. Nu bij de tweede playthrough zit ik ongeveer op 80% (en hou me dus aan de level req. van de area's en MQ) en zit ik op slechts 43 uur.
Hoezo kan dat geen klacht zijn? Ik snap het nut er niet van. Je krijgt hier en daar wat puntjes of geld. Thats it. Ik merk geen ene fluit van de invloed van die wartable. Het is mij totaal niet duidelijk wat er gebeurd als ik iemand gestuurd zou hebben. Ik klik dus ook maar gewoon wat.quote:Op maandag 29 december 2014 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
Als ik dat zo lees ligt dat voornamelijk aan jezelf. Wederom, probeer niet alles maar te zien omdat het moet. Het spel is daarvoor niet gemaakt.
Vind het een beetje oneerlijk als mensen gaan klagen over dingen die ze zichzelf aandoen. Zoals die War table niet snappen, hoe kan dat een klacht zijn?
Niks achterlijks aan. Sterker, daardoor wordt dat juist weer aangemoedigd. Ik heb in mijn eerste playthrough the Hissing Wastes bijvoorbeeld niet bezocht. Ga ik straks wel doen. En de quests zijn gevarieerd genoeg naast de standaard camps, landmarks en rifts. Die kun je ook gewoon overslaan als je wil.quote:Op maandag 29 december 2014 14:25 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ik speel de game nu voor de tweede keer met een totaal tegenovergestelde world state, en alleen m.b.t. de warmap, de conversaties die je sporarisch opvangt en MQ verandert er iets. De areas blijven verder hetzelfde, de missies (grotendeels) idem. Bij zowel DA:O, DA2 als alle drie de mass effect games wordt je aangemoedigd om multiple playthroughs te doen, echter werken ze daar niet met dit achterlijke level systeem. Dus hoezo naief?
Mij maakt het an sich niet zo veel uit, hangt meer van de game af. Bij deze is het meer een antiklacht, ik spendeer graag wat tijd in een game als dit, het bevalt me gewoon goed. Juist daarom vind ik het zo jammer dat ik toch min of meer verplicht wordt (of i.i.g. een keuze moet maken die me niet bevalt) om op te schieten.quote:Op maandag 29 december 2014 14:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel. Ik heb nog lang niet genoeg tijd in de game zitten om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar in algemene zin hebben fixed levels in RPGs (i.t.t. mee-levelende enemies) sterk de voorkeur bij mij.
Het voornaamste doel is nieuwe missies openen. En influence. Met elk nieuw level influence kan je weer Perks kopen. Zoals extra tussenruimte, meer xp etcetera.quote:Op maandag 29 december 2014 14:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Hoezo kan dat geen klacht zijn? Ik snap het nut er niet van. Je krijgt hier en daar wat puntjes of geld. Thats it. Ik merk geen ene fluit van de invloed van die wartable. Het is mij totaal niet duidelijk wat er gebeurd als ik iemand gestuurd zou hebben. Ik klik dus ook maar gewoon wat.
En verder heb je wel gelijk hoor. Het is een huilverhaal van mijn kant. Moest het gewoon even kwijt
Dus volgens jouw logica wordt je in Mass effect of de vorige DA games niet aangemoedigd tot het herspelen? Apart..quote:Op maandag 29 december 2014 14:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niks achterlijks aan. Sterker, daardoor wordt dat juist weer aangemoedigd. Ik heb in mijn eerste playthrough the Hissing Wastes bijvoorbeeld niet bezocht. Ga ik straks wel doen. En de quests zijn gevarieerd genoeg naast de standaard camps, landmarks en rifts. Die kun je ook gewoon overslaan als je wil.
Dat heb je compleet verkeerd gezien.quote:Op maandag 29 december 2014 14:31 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Dus volgens jouw logica wordt je in Mass effect of de vorige DA games niet aangemoedigd tot het herspelen? Apart..
Wellicht moet je dan ingaan op de genoemde punten i.p.v. mensen naief te noemen zonder onderbouwing. Just sayingquote:Op maandag 29 december 2014 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heb je compleet verkeerd gezien.
Laat je niet gek maken door de kleuren van items, als iets paars is dan wil dat niet gelijk zeggen dat het beter is dan een item dat je zelf maakt. Als je eenmaal de enchanter hebt (die je via de wartable moet vrijspelen) kun je items maken die veelal beter zijn dan het spul dat je vindt. Zo heb ik een dagger gemaakt inclusief 2 upgrades en een rune die nu bijna 500 dmg doet.quote:Op maandag 29 december 2014 14:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- craften heeft bij mij nog geen zin gehad; alles wat ik vind is tot nu toe beter geweest.
Hoeveel companions heb je inmiddels al?quote:Op maandag 29 december 2014 14:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- mijn party is sinds de komst van Blackwall niet meer veranderd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die allemaal al vrij snel beschikbaar zijn, dus als je die niet hebt ligt het waarschijnlijk aan jezelf.Ga naar een ander gebied met tegenstanders van een hoger level of schroef de moeilijkheidsgraad omhoog/zet friendly fire aan.quote:Op maandag 29 december 2014 14:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
mijn party snijdt overal als een mes door boter doorheen. Uitdaging is er amper. En nee, ik ben echt geen hardcore RPG speler.Ligt aan jezelf, zo moeilijk is het niet. Er staan allemaal missies op die je kunt laten doen door je adviseurs. Je kunt kiezen welke van de 3 je de missie laat doen, bij elk van de 3 staat een beschrijving hoe ze het probleem aanpakken en hoe lang ze ervoor nodig hebben. Als de desbetreffende tijd voorbij is dan krijg je een update met als het goed is een reward. Ook staan er icoontjes voor de mainquest op de war table en voor gebieden die je kunt 'openspelen', daarvoor heb je x aantal power nodig om het gebied te unlocken.quote:Op maandag 29 december 2014 14:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De hele War-table....ik snap er na 40 uren nog steeds de ballen van.
Ik zeg dat die level requirements juist meer helpen bij het vaker spelen. Dat zegt niets over die andere games. Vrijwel alle Bioware rpgs zijn gemaakt om meerdere keren te spelen, zo ook deze.quote:Op maandag 29 december 2014 14:34 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Wellicht moet je dan ingaan op de genoemde punten i.p.v. mensen naief te noemen zonder onderbouwing. Just saying
Ah, zoiets. Ik heb op dit moment door de enorme hoeveelheid vlaggetjes e.d. op de kaart het overzicht niet meer, dat kan bij mij snel overslaan in 'ik snap er de ballen van'. Wellicht dat een nieuwe frisse blik wonderen doet.quote:Op maandag 29 december 2014 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het voornaamste doel is nieuwe missies openen. En influence. Met elk nieuw level influence kan je weer Perks kopen. Zoals extra tussenruimte, meer xp etcetera.
Uiteraard. Maar probeer in het achterhoofd te houden dat je zelf verantwoordelijk bent voor het zien als een verplichting. Als je er zelf voor zorgt dat je voor alles een te hoog leven hebt kun je daar wat aan doen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, zoiets. Ik heb op dit moment door de enorme hoeveelheid vlaggetjes e.d. op de kaart het overzicht niet meer, dat kan bij mij snel overslaan in 'ik snap er de ballen van'. Wellicht dat een nieuwe frisse blik wonderen doet.
Weet je, obv daarvan moet ik er gewoon even een maand o.i.d. mee stoppen. Het spel heeft bij mij op dit moment een dieptepunt qua saaiheid bereikt (die wellicht niet terecht is), wellicht dat ik dan die nieuwe frisse blik heb.
Ik denk inderdaad dat je niet met de goede mindset in het spel zit. Het is de bedoeling dat je wordt opgezogen door de wereld en de gebieden, waar je ook gewoon even stil kan staan en kan genieten van wat er om je heen gebeurt. Het zou niet moeten aanvoelen als 'werk' omdat je alles 100% wil halen bijvoorbeeld. Ik zou me niet teveel laten leiden door de quest markers, maar als je in een gebied stapt gewoon zelf een kant op lopen en ontdekken wat er dan allemaal op je pad komt. Niet dat ik je wil vertellen hoe je het spel moet spelen, maar zo heb ik er in ieder geval erg van genoten.quote:Op maandag 29 december 2014 14:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ah, zoiets. Ik heb op dit moment door de enorme hoeveelheid vlaggetjes e.d. op de kaart het overzicht niet meer, dat kan bij mij snel overslaan in 'ik snap er de ballen van'. Wellicht dat een nieuwe frisse blik wonderen doet.
Weet je, obv daarvan moet ik er gewoon even een maand o.i.d. mee stoppen. Het spel heeft bij mij op dit moment een dieptepunt qua saaiheid bereikt (die wellicht niet terecht is), wellicht dat ik dan die nieuwe frisse blik heb.
Dit inderdaad, in principe is alle gear die ik maak beter dan wat ik vind. Het helpt daarbij natuurlijk wel om blueprints te vinden en dus area's goed na te lopen op loot. Ook is hij nog pas in het begin van de game qua area's, en mist dus waarschijnlijk nog fatsoenlijk materiaal om hogere kwaliteit wapens te maken. Dit lost zichzelf natuurlijk op door wat verder te spelen.quote:Op maandag 29 december 2014 14:36 schreef Cikx het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken door de kleuren van items, als iets paars is dan wil dat niet gelijk zeggen dat het beter is dan een item dat je zelf maakt. Als je eenmaal de enchanter hebt (die je via de wartable moet vrijspelen) kun je items maken die veelal beter zijn dan het spul dat je vindt. Zo heb ik een dagger gemaakt inclusief 2 upgrades en een rune die nu bijna 500 dmg doet.
Verhelderend, thanks. Ik heb die tafel nog maar een paar keer bekeken, maar had al zo'n idee. Kunnen die missies waar je die chicks naartoe stuurt bijv. ook fout gaan dan? Het deed me een beetje denken aan de fleet campaign uit AC: Black Flag / AC: Rogue. Een soort tekstuele minigame die rewards (en vast ook backstory ofzo) oplevert.quote:Op maandag 29 december 2014 14:36 schreef Cikx het volgende:
Ligt aan jezelf, zo moeilijk is het niet. Er staan allemaal missies op die je kunt laten doen door je adviseurs. Je kunt kiezen welke van de 3 je de missie laat doen, bij elk van de 3 staat een beschrijving hoe ze het probleem aanpakken en hoe lang ze ervoor nodig hebben. Als de desbetreffende tijd voorbij is dan krijg je een update met als het goed is een reward. Ook staan er icoontjes voor de mainquest op de war table en voor gebieden die je kunt 'openspelen', daarvoor heb je x aantal power nodig om het gebied te unlocken.
Hangt een beetje van de defenitie af. De aanpak verschilt meestal per character, en dus kan de uitkomst ook verschillen. Of het een fout resultaat is wil ik niet direct zeggen, omdat je kiest voor een andere aanpak kan de uitkomst dus ook verschillen.quote:Op maandag 29 december 2014 15:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Verhelderend, thanks. Ik heb die tafel nog maar een paar keer bekeken, maar had al zo'n idee. Kunnen die missies waar je die chicks naartoe stuurt bijv. ook fout gaan dan? Het deed me een beetje denken aan de fleet campaign uit AC: Black Flag / AC: Rogue. Een soort tekstuele minigame die rewards (en vast ook backstory ofzo) oplevert.
Het levert inderdaad gewoon backstory en rewards op, ook verschijnen er soms berichten van personages uit de eerste 2 delen. Zoals DeeCruise inderdaad al aangeeft, het kan fout gaan in de zin van dat je een stuk tekst krijgt van we hebben zoveel man verloren oid, maar dit heeft verder geen impact op het verhaal helaas.quote:Op maandag 29 december 2014 15:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Verhelderend, thanks. Ik heb die tafel nog maar een paar keer bekeken, maar had al zo'n idee. Kunnen die missies waar je die chicks naartoe stuurt bijv. ook fout gaan dan? Het deed me een beetje denken aan de fleet campaign uit AC: Black Flag / AC: Rogue. Een soort tekstuele minigame die rewards (en vast ook backstory ofzo) oplevert.
Ook eens met het laatste. Zo zit ik nu:quote:Op maandag 29 december 2014 15:10 schreef Cikx het volgende:
[..]
Het levert inderdaad gewoon backstory en rewards op, ook verschijnen er soms berichten van personages uit de eerste 2 delen. Zoals DeeCruise inderdaad al aangeeft, het kan fout gaan in de zin van dat je een stuk tekst krijgt van we hebben zoveel man verloren oid, maar dit heeft verder geen impact op het verhaal helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
hahaquote:Op maandag 29 december 2014 15:17 schreef 2dope het volgende:
Top![]()
Zojuist te horen gekregen dat een etentje met vrienden vanavond wordt afgeblazen, mijn eerste reactie was 'fuck yeah hele avond Dragon Age'
quote:Op maandag 29 december 2014 15:15 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ook eens met het laatste. Zo zit ik nu:Klopt inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 29 december 2014 15:17 schreef 2dope het volgende:
Top![]()
Zojuist te horen gekregen dat een etentje met vrienden vanavond wordt afgeblazen, mijn eerste reactie was 'fuck yeah hele avond Dragon Age'![]()
Nice, enjoy!quote:Op maandag 29 december 2014 15:17 schreef 2dope het volgende:
Top![]()
Zojuist te horen gekregen dat een etentje met vrienden vanavond wordt afgeblazen, mijn eerste reactie was 'fuck yeah hele avond Dragon Age'
Vandaar dat ik er 2 heb.quote:Fire Resistance +30%
Level 20 item
Unique Belt
Ja, pauperdingquote:Op dinsdag 30 december 2014 02:33 schreef Drankster het volgende:
The Inquisitor hat; ik verwachte iets heel tof, een helm oid maar in plaats van dat kreeg ik dit:
[ afbeelding ]
Had ik ook totdat ik zag dat Vivienne kaal isquote:Op dinsdag 30 december 2014 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
Snap niet dat mensen die helmets niet gewoon uitzetten, doe ik standaard in elk spel.
Nee, zag die optie wel staan. Tijdens eckte conversaties wel natuurlijk, maar veel helmets zien er gruweljk uit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:56 schreef Fir3fly het volgende:
Snap niet dat mensen die helmets niet gewoon uitzetten, doe ik standaard in elk spel.
Vind Duke's Mane wel tof.quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:11 schreef Rezania het volgende:
Vooral die Orlesian masks zien er niet uit.Alsof je een verlepte koksmuts op je hoofd hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik wel vet eigenlijkquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:02 schreef Drankster het volgende:
[..]
Had ik ook totdat ik zag dat Vivienne kaal is
quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:20 schreef Cikx het volgende:
[..]
Vind Duke's Mane wel tof.Vet.. Ik vind sowieso die maskerachtige helmets vaak wel leip. Past goed bij een samurai-ish armor set met een 2h swordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
quote:Op dinsdag 30 december 2014 15:20 schreef Cikx het volgende:
[..]
Vind Duke's Mane wel tof.Ja, die ziet er wel tof uit, maar dat is dan ook meer een helm eigenlijk. Ik heb nu Mask of Gaspard of zo, met twee van die cilinders aan de zijkant, ziet er niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Insgelijks, ik ga zo ook even verder, ben van plan een draak af te maken om mijn armor te kunnen craftenquote:Op donderdag 1 januari 2015 13:35 schreef DeeCruise het volgende:
Ah, heerlijk brak gamen op 1e januari. Allemaal de beste wensen nog en een jaar vol excellent-games gewenst!
Beste wensen inderdaad.quote:Op donderdag 1 januari 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Insgelijks, ik ga zo ook even verder, ben van plan een draak af te maken om mijn armor te kunnen craften.
Volgens mij is die wel het makkelijkst.quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:00 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Beste wensen inderdaad.
Met welke draak kan ik het beste beginnen? Ik heb de draak in de Hinterlands geprobeerd (ben lvl 12 nu) maar ik ben utterly en volledig anaal misbruikt door dat ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Bagger. Je kan zo'n beetje altijd wel betere spullen craften dan looten.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef KaiN het volgende:
Hoe zijn de gear drops in Inquisition? Ik vond dat 1 van de weinige dingen wat tegenvalt aan Origins. Vind het toch altijd wel leuk om steeds betere gear te verzamelen.
Zitten wel leuke dingen tussen af en toe. Hangt er een beetje vanaf of je niet met een te hoog level naar een bepaald gebied gaat. Anders krijg je alleen gear die al veel zwakker is dan je al hebt.quote:Op maandag 5 januari 2015 11:43 schreef KaiN het volgende:
Hoe zijn de gear drops in Inquisition? Ik vond dat 1 van de weinige dingen wat tegenvalt aan Origins. Vind het toch altijd wel leuk om steeds betere gear te verzamelen.
quote:Op maandag 5 januari 2015 12:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bagger. Je kan zo'n beetje altijd wel betere spullen craften dan looten.
thnx, crafting it is. Ik moet alleen nog even wachten tot de prijs van de game zaktquote:Op maandag 5 januari 2015 12:29 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Zitten wel leuke dingen tussen af en toe. Hangt er een beetje vanaf of je niet met een te hoog level naar een bepaald gebied gaat. Anders krijg je alleen gear die al veel zwakker is dan je al hebt.
Ik zou als ik jou was meer gebruik maken van het crafting systeem. Daar zijn veel betere dingen mee te maken, naarmate je sterkere schematics en resources krijgt/vindt/koopt. Je hebt geen speciale sets, a la Juggernaut Armor, in Inquisition. Klinkt misschien in eerste instantie jammer, maar de specs zijn naar hartenlust aan te passen.
www.budgetgaming.nlquote:Op maandag 5 januari 2015 13:08 schreef KaiN het volgende:
[..]
[..]
thnx, crafting it is. Ik moet alleen nog even wachten tot de prijs van de game zakt
welk platform?quote:Op maandag 5 januari 2015 13:08 schreef KaiN het volgende:
[..]
[..]
thnx, crafting it is. Ik moet alleen nog even wachten tot de prijs van de game zakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:21 schreef Drankster het volgende:
Scout Harding romance DLC. Nu.Echt vreemd dat je haar niet kan romancen inderdaad en ook die anderen waar je alleen maar mee kan flirten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gemiste kans.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:21 schreef Drankster het volgende:
Scout Harding romance DLC. Nu.Agreed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Waar krijg je daar dan de recipes voor? Sowieso, wanneer krijg ik meer tier3 recipesquote:Op dinsdag 30 december 2014 15:11 schreef Rezania het volgende:
Vooral die Orlesian masks zien er niet uit.Alsof je een verlepte koksmuts op je hoofd hebt.
Hmm bij Josephine heb ik gewoon de optie er de stekker uit te trekken bij het stukje "we need to talk" Dan kan je prive gaan, gewoon niets doen of er een eind aan maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:46 schreef Pheno het volgende:
Het romancen gaat me niet goed af. Blackwall kan ik nu alleen in de stallen zoenen of 'never minden'
Geen optie om het uit te maken, dus blijkbaar is het of glitched of moet er nog wat gebeuren, maar ik merk het wel. Ik heb iig geen inner circle-quests meer van hem.
MQ verder volgen of merchant zoeken in Hissing waistes en grof geld neerleggen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Waar krijg je daar dan de recipes voor? Sowieso, wanneer krijg ik meer tier3 recipes
Grof geld heb ik al (sort of) 50K en geen idee wat ik er mee moetquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:21 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
MQ verder volgen of merchant zoeken in Hissing waistes en grof geld neerleggen.
Nou jah, bij deze dus. Hissing wastes in en merchant zoeken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Grof geld heb ik al (sort of) 50K en geen idee wat ik er mee moet
Hoe heet die? ik heb alles bij mijn wartable nu gedaan maar die heb ik volgensmij niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:16 schreef The_Substitute het volgende:
Of Influence kopen als je die ene merchant aangetrokken hebt via de wartable.
Geen idee. Je kreeg 'm volgens mij bij de operation Power for a Price. Hij staat tegenover die andere 2 merchants in de Skyhold courtyard. In het hoekje bij de trap naar de kantelen, bij de toren waar Cullen op een gegeven moment steeds zit.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:32 schreef Frag_adder het volgende:
Hoe heet die? ik heb alles bij mijn wartable nu gedaan maar die heb ik volgensmij niet.
ik zal eens gaan kijkenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:36 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Geen idee. Je kreeg 'm volgens mij bij de operation Power for a Price. Hij staat tegenover die andere 2 merchants in de Skyhold courtyard. In het hoekje bij de trap naar de kantelen, bij de toren waar Cullen op een gegeven moment steeds zit.
Hangt er vanaf. Je hebt verschillende soorten. Voor de duurste betaal je zo'n 6 tot 7 duizend gold.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:37 schreef Frag_adder het volgende:
ik zal eens gaan kijkenis dat een beetje te betalen?
Volgens mij is het ook level afhankelijk, ik heb bijv. 8500 betaald voor duurste tier 3 armorquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:38 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Je hebt verschillende soorten. Voor de duurste betaal je zo'n 6 tot 7 duizend gold.
Bij schematics wel dacht ik, ja. Bij die merchant die ik bedoel is volgens mij alles al gelijk te koop.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:53 schreef DeeCruise het volgende:
Volgens mij is het ook level afhankelijk, ik heb bijv. 8500 betaald voor duurste tier 3 armor
My bad, gedeelte over influence-merchant over de kop gezienquote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:00 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Bij schematics wel dacht ik, ja. Bij die merchant die ik bedoel is volgens mij alles al gelijk te koop.
Nu we het toch over gold hebben, ik bedenk me net ineens dat het in Inquisition nu gewoon Gold is, terwijl het in Origins en DA2 nog bits/silvers/sovereigns waren. Raar dat ze dat er uit gegooid hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:28 schreef DeeCruise het volgende:
My bad, gedeelte over influence-merchant over de kop gezien
Ik denk dat je eerst zijn persoonlijke quest moet doen of wat later in het verhaal moet zitten. Als je een stuk van de mainquest speelt dan openen vaak weer nieuwe gesprekken. Ook kun je Blackwall alleen als female romancen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:19 schreef Pheno het volgende:
Dan had ik iig de romance-trophy verwacht, maar die is er ook nog niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |