abonnement Unibet Coolblue
pi_160337522
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:38 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Je gebruikt normaal een grovere maling in een cafetiere, anders kan er veel drap overblijven en de smaakt komt het ook ten goede (de koffie komt langer in aanraking met de koffie namelijk).
ja dat dacht ik al dat simpele filtermaling niet goed wil en espressomaling is helemaal super fijn gemalen...

zal er eens bij kijken als ik bij de winkel ben... en anders toch gewoon de percolator mee en na het koffie drinken alle rubbers en dingen eruit omspoelen en laten drogen...
pi_160337696
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:46 schreef marielle33 het volgende:

[..]

ja dat dacht ik al dat simpele filtermaling niet goed wil en espressomaling is helemaal super fijn gemalen...

zal er eens bij kijken als ik bij de winkel ben... en anders toch gewoon de percolator mee en na het koffie drinken alle rubbers en dingen eruit omspoelen en laten drogen...
De meeste supermarkten verkopen gewoon grovere maling hoor (in ieder geval van DE).
pi_160384323


[ Bericht 100% gewijzigd door depsycholoog op 03-03-2016 08:38:34 ]
pi_160384331
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:57 schreef Garbageman het volgende:
Leuk!
Mijn collega vroeg me of ik eens wou kijken naar haar Bezzera espresso machine. (pomp was stuk)
Na reparatie toch wel een erg mooi ding. (te duur voor mij)
[ afbeelding ]

Hee leuk, ik heb dezelfde. Grappig om de binnenkant eens te zien.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:27:45 #55
323313 lucasrem
C++ is not Borring
pi_162594750
Ik kan eigenlijk alles met een Gaggia Classic, het enige nadeel aan dit apparaat vind ik zelf dat het een Single Boiler machine is, hij is heel krachtig ik merk weinig verschil met z'n grote broers voor in de Horeca. Ik wil alles echt met de hand doen, het enige wat automatisch mag van mij is de hoeveelheid water per kopje. Ik brand en maal mijn bonen zelf.

Dit is de enige machine waar ik thuis een centimeter Crema krijg, ik snap eigenlijk niet dat er halfautomaten zijn die beter of duurder zouden moeten zijn voor thuis, de Classic is bets goedkoop als je hem vergelijkt met andere van deze kwaliteit.

Als iemand een beter apparaat aan kan raden dan de Gaggia Classic hoor ik dat graag hier. En ook waarom dat andere apparaat dan wel beter is.

Groet, Lucas uit Amsterdam.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucasrem op 29-05-2016 16:49:14 ]
  zondag 29 mei 2016 @ 16:28:59 #56
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162594784
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:27 schreef lucasrem het volgende:
Ik kan eigenlijk alles met een Gaggia Classic, het enige nadeel aan dit apparaat vind ik zelf dat het een Single Boiler machine is, hij is heel krachtig ik merk weinig verschil met z'n grote broes voor in de Horeca. Ik wil alles echt met de hand doen, het enige wat automatisch mag van mij is de hoeveelheid water per kopje. Ik brand en maal mijn bonen zelf.

Dit is de enige machine waar ik thuis een centimeter Crema krijg, ik snap eigenlijk niet dat er halfautomaten zijn die beter of duurder zouden moeten zijn voor thuis, de Classic is bets goedkoop als je hem vergelijkt met andere van deze kwaliteit.

Als iemand een beter apparaat aan kan raden dan de Gaggia Classic hoor ik dat graag hier. En ook waarom dat andere apparaat dan wel beter.

Groet, Lucas uit Amsterdam.
Ik vind zelf de Philips senseo ook erg goed.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_164224732
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:27 schreef lucasrem het volgende:
Ik kan eigenlijk alles met een Gaggia Classic, het enige nadeel aan dit apparaat vind ik zelf dat het een Single Boiler machine is, hij is heel krachtig ik merk weinig verschil met z'n grote broers voor in de Horeca. Ik wil alles echt met de hand doen, het enige wat automatisch mag van mij is de hoeveelheid water per kopje. Ik brand en maal mijn bonen zelf.

Dit is de enige machine waar ik thuis een centimeter Crema krijg, ik snap eigenlijk niet dat er halfautomaten zijn die beter of duurder zouden moeten zijn voor thuis, de Classic is bets goedkoop als je hem vergelijkt met andere van deze kwaliteit.

Als iemand een beter apparaat aan kan raden dan de Gaggia Classic hoor ik dat graag hier. En ook waarom dat andere apparaat dan wel beter is.

Groet, Lucas uit Amsterdam.
Ik heb wat gelezen rondom de Rancilio Silvia, maar toen ik eenmaal las over temperature surfing en PID dacht ik laat maar. Als je niet zonder gekke timers en routines een kop koffie kan zetten, dan is mijn nespresso superieur. Sommge mensen beweren dat 40% van je bakkies zuur of verbrand zijn bij dit apparaat. 600 euro voor een matig resultaat leek me teveel. Nu is het apparaat wat jij roept de helft van de prijs, maar hij is het hiermee gesteld? Kan je gewoon een kop koffie er mee zetten? Ik vond ook artikelen over temperature surfing omtrent de gaggia. 30 minuten aan laten staan voor opwarmen en dan wachten tot het lampje aan is, kop water zetten, na lampje uit zoveel secondes wachten etc.
Mij lijkt een half automaat leuk, zelf bonen malen en koffie zetten, maar nu zet ik een nespresso in 1 of 2 minuten, nadat ik uit bed kom en die is altijd lekker. Moet zo'n single boiler echt eerst lang aanstaan om op te warmen en is het resultaat echt zo onvoorspelbaar?
Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 november 2016 @ 11:36:39 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_166621825
Ik heb een Delonghi ECO310AZ espressomachine.



Nu loopt hij af en toe niet door. Ondanks bijtijds ontkalken, filter schoonmaken en dergelijke. Het probleem zit in het "zeefje", dat verstopt raakt. Met een ander zeefje loopt hij namelijk wel goed door (maar dat is de verkeerde maat).

Dit ding bedoel ik:



Tijdje in heet water met soda leggen helpt, maar steeds korter. Heeft iemand een tip waarmee/hoe ik hem grondig schoon kan maken?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_166633778
Is je koffie niet gewoon te fijn gemalen? Dat zorgt er nog wel eens voor dat hijniet goed doorloopt.
Boiler wel goed op druk?
Anders een keer een nieuw universeel zeefje op de kop tikken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 november 2016 @ 20:01:14 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_166635641
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 19:19 schreef depsycholoog het volgende:
Is je koffie niet gewoon te fijn gemalen? Dat zorgt er nog wel eens voor dat hijniet goed doorloopt.
Boiler wel goed op druk?
Anders een keer een nieuw universeel zeefje op de kop tikken.
Ik heb inmiddels een tweede zeefje en daarmee doet hij het wel goed. Ik heb echt het idee dat het zeefje verstopt raakt. Koffie iets minder fijn malen kan ik proberen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_166640400
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 08:38 schreef depsycholoog het volgende:

[..]

Hee leuk, ik heb dezelfde. Grappig om de binnenkant eens te zien.
Inderdaad grappig :)
Het ding is nog twee keer stuk gegaan (niet mijn reparaties gelukkig) en toen was de eigenaar er zat van en mocht ik hem hebben. (hoefde niet, ik wou hem best weer repareren)
Lekker goede single malt voor hem gekocht. Bleek dat het belangrijke relais dat de ketel verwarming aan en uit zet was doorgefikt. Vlammen kwamen er uit. (moeite waard om te controleren!)
Dat zwart geblakerde ding in het midden.




Dus maar een upgrade kit besteld met een nieuwe pressostaat en een heel dik relais. Ding werkt prima nu :)
http://www.rimprezza.de/e(...)28%3DLF5057088%29%22
...
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:46:42 #62
242879 Onnoman
The On And Only
pi_168329846
Tip voor koffieliefhebbers
het werkt, want ik ben het levende bewijs

ga naar https://web.moyeecoffee.com/

Je kan via deze site het volgende gratis bestellen maar betaalt alleen maar verzendkosten (5,50 euro ongeveer)
ik ben het levende bewijs dat het werkt :D

bestel 1 kg koffiebonen/filterkoffie/espressobonen

Bijvoorbeeld 1 kilo Limu en 2 zakjes van de andere smaak TwoToTango a 250 gram.
Of andersom natuurlijk.

Bestel vervolgens nog 2x15 koffiecups ...
je ziet dat je alleen maar verzendkosten betaalt.

Je zit niet aan een abonnement vast.. je kan op je persoonlijk profiel dat nog even specifiek aangeven (abonnementen -> annuleren)

geniet c_/
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 mei 2017 @ 19:13:22 #63
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170780274
Ik heb weer hetzelfde probleem met mijn "zeefjes". Apparaat is ontkalkt, filter schoongemaakt en doorgeprikt, maar de koffie loopt niet door. Hij bouwt wel druk op (als ik het filter eruit haal "ontploft" de koffieprut :P ). Ik maal de koffie minder lang, zoals me hier is aangeraden. Het ging een tijdje goed maar nu dus niet meer -O-

Hoe kan ik die zeefjes schoon krijgen? Met een (te klein naar mijn zin) nieuw zeefje loopt hij wel door.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 07:51:24 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170791551
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb weer hetzelfde probleem met mijn "zeefjes". Apparaat is ontkalkt, filter schoongemaakt en doorgeprikt, maar de koffie loopt niet door. Hij bouwt wel druk op (als ik het filter eruit haal "ontploft" de koffieprut :P ). Ik maal de koffie minder lang, zoals me hier is aangeraden. Het ging een tijdje goed maar nu dus niet meer -O-

Hoe kan ik die zeefjes schoon krijgen? Met een (te klein naar mijn zin) nieuw zeefje loopt hij wel door.
Hier al eens mee schoongemaakt? Of met een soortgelijk product?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 mei 2017 @ 09:27:25 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170792652
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier al eens mee schoongemaakt? Of met een soortgelijk product?
[ afbeelding ]
Nee, dat ken ik niet. Is dat voor de zeefjes? Tip voor een Duitse variant? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:36:08 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170792829
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, dat ken ik niet. Is dat voor de zeefjes? Tip voor een Duitse variant? ;)
Ja, de filter en de filterdrager (die zet je in een oplossing met heet water),

maar ook voor de espressomachine, je stopt dan wat in een blindfilter en laat het lopen.

Ik koop puly caff gewoon op www.amazon.de
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 mei 2017 @ 09:43:34 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170792970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, de filter en de filterdrager (die zet je in een oplossing met heet water),

maar ook voor de espressomachine, je stopt dan wat in een blindfilter en laat het lopen.

Ik koop puly caff gewoon op www.amazon.de
Dank je wel :) Ik ga ernaar op zoek vanavond.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_170827723
Ik ben het gepruts met Brita waterfilterkannen helemaal beu. Is het niet mogelijk om ergens ontkalkt water te kopen, geschikt voor Espresso / koffie apparaten? En dan bedoel ik niet gedemineraliseerd water, want dat schijnt ook weer niet goed te zijn. Dus algemeen gevraagd: hoe ontkalken jullie je water?
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:17:58 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170828723
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:28 schreef NutKees het volgende:
Ik ben het gepruts met Brita waterfilterkannen helemaal beu. Is het niet mogelijk om ergens ontkalkt water te kopen, geschikt voor Espresso / koffie apparaten? En dan bedoel ik niet gedemineraliseerd water, want dat schijnt ook weer niet goed te zijn. Dus algemeen gevraagd: hoe ontkalken jullie je water?
Niet.
Ik heb al een paar watermerken aangeschreven dat koffie en theewater een geweldig nieuw product voor ze zou zijn, maar ze hebben nul intresse.
Heb ook nog geen website gevonden waar water met een zo laag mogelijk mineraal aandeel wordt vergeleken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170833480
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet.
Ik heb al een paar watermerken aangeschreven dat koffie en theewater een geweldig nieuw product voor ze zou zijn, maar ze hebben nul intresse.
Heb ook nog geen website gevonden waar water met een zo laag mogelijk mineraal aandeel wordt vergeleken.
Pfff, dus zo'n waterkan is mijn enige (betaalbare) optie. Heeft dat uberhaupt wel zin? Ik twijfel een beetje aan het effect van die apparaten, het water lijkt er niet echt schoner uit te komen als ik naar het filter van mijn espresso waterbak kijk.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:43:21 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170834370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:06 schreef NutKees het volgende:

[..]

Pfff, dus zo'n waterkan is mijn enige (betaalbare) optie. Heeft dat uberhaupt wel zin? Ik twijfel een beetje aan het effect van die apparaten, het water lijkt er niet echt schoner uit te komen als ik naar het filter van mijn espresso waterbak kijk.
Britta filters zijn gewoon onzin met een verlengsnoer. Ik neem plat mineraalwater van de Aldi, want waar ik woon is het water kei en keihard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170839500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dank je wel :) Ik ga ernaar op zoek vanavond.
10 tegen 1 dat het aan je koffie en of maling ligt. Ik zet al jarenlang koffie met espressomachines en heb nog nooit gehad dat de zeefjes echt verstopt waren. Sommige (verse) koffie heeft een grovere maling nodig dan andere.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 mei 2017 @ 22:32:38 #73
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170840176
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:13 schreef Underdoggy het volgende:

10 tegen 1 dat het aan je koffie en of maling ligt. Ik zet al jarenlang koffie met espressomachines en heb nog nooit gehad dat de zeefjes echt verstopt waren. Sommige (verse) koffie heeft een grovere maling nodig dan andere.
Ik zou het fijn vinden als ik achter de oorzaak kom. Maar eerst wil ik mijn zeefjes schoon hebben :) Ik maal met de hand (nou ja, met een koffiemolen dus), 20 seconden. Ben al korter gaan malen omdat ik hier al een keer de tip kreeg om grover te malen. Dat heeft wel geholpen maar uiteindelijk zijn ze nu toch weer verstopt -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_170840367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als ik achter de oorzaak kom. Maar eerst wil ik mijn zeefjes schoon hebben :) Ik maal met de hand (nou ja, met een koffiemolen dus), 20 seconden. Ben al korter gaan malen omdat ik hier al een keer de tip kreeg om grover te malen. Dat heeft wel geholpen maar uiteindelijk zijn ze nu toch weer verstopt -O-
Zoek anders eens op cafiza, dat maakt koffieaanslag echt heel goed schoon. Wordt in de horeca ook veel gebruikt en is makkelijk te verkrijgen online.
pi_170840412
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als ik achter de oorzaak kom. Maar eerst wil ik mijn zeefjes schoon hebben :) Ik maal met de hand (nou ja, met een koffiemolen dus), 20 seconden. Ben al korter gaan malen omdat ik hier al een keer de tip kreeg om grover te malen. Dat heeft wel geholpen maar uiteindelijk zijn ze nu toch weer verstopt -O-
Korter is natuurlijk niet hetzelfde als grover, kan je de maalschijven niet ietsje verder van elkaar instellen? Hierdoor zal het grover worden, ook afwegen en daarmee spelen is nodig voor een goede bak. Meten is weten
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:15:08 #76
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170841324
Ik heb een Gaggia Classic en het lukt me steeds minder goed om een mooie crema laag te krijgen. De machine werd geleverd met een pressurized filterbakje. Deze raakte verstopt en heb een normale gekocht omdat ik las dat dat "echter" of "beter" was. Daar prima koffie mee gezet maar wordt toch minder. Waar kan dat aan liggen. Ik ontkalk de machine wel eens in de zoveel tijd.
xxx
  donderdag 11 mei 2017 @ 06:42:27 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170843669
Verstoppen van de filter voorkom je door goed schoonmaken met de eerder getoonde middelen, oorzaak, vet en prut die gemalen koffie bevat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 mei 2017 @ 08:29:09 #78
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170844129
Ik weet niet of dat een reactie op mij of eerdere mensen is maar ik heb dus geen verstopt bakje meer ;-)
xxx
pi_170849138
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als ik achter de oorzaak kom. Maar eerst wil ik mijn zeefjes schoon hebben :) Ik maal met de hand (nou ja, met een koffiemolen dus), 20 seconden. Ben al korter gaan malen omdat ik hier al een keer de tip kreeg om grover te malen. Dat heeft wel geholpen maar uiteindelijk zijn ze nu toch weer verstopt -O-
Maal je in zo'n ding met mesjes?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2017 @ 13:17:27 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170849818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:49 schreef n0a het volgende:

Maal je in zo'n ding met mesjes?
Ja, klopt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_170853484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, klopt :)
Je moet eigenlijk een molen met maalschijven hebben. Met zo'n mesje maal je je koffie heel ongelijkmatig.

  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2017 @ 16:19:02 #82
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170854093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:59 schreef n0a het volgende:

[..]

Je moet eigenlijk een molen met maalschijven hebben. Met zo'n mesje maal je je koffie heel ongelijkmatig.

[ afbeelding ]
Maar helpt dat tegen het verstoppen van de zeefjes?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:32:24 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170854481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Maar helpt dat tegen het verstoppen van de zeefjes?
Ja, omdat er veel minder koffiekorrels te fijn worden gemalen die in de gaatjes van de zeef gaan zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170854492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Maar helpt dat tegen het verstoppen van de zeefjes?
Is moeilijk te zeggen, omdat hij om verschillende redenen niet goed kan doorlopen. Bij een te fijne maling kan dit bijvoorbeeld ook gebeuren. Heb je het al eens geprobeerd met vers gebrande koffie die je bij een koffiewinkel hebt laten malen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2017 @ 17:25:32 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170855702
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja, omdat er veel minder koffiekorrels te fijn worden gemalen die in de gaatjes van de zeef gaan zitten
Klinkt logisch :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:32 schreef n0a het volgende:

[..]

Is moeilijk te zeggen, omdat hij om verschillende redenen niet goed kan doorlopen. Bij een te fijne maling kan dit bijvoorbeeld ook gebeuren. Heb je het al eens geprobeerd met vers gebrande koffie die je bij een koffiewinkel hebt laten malen?
Nee, zo'n winkel heb ik niet in de buurt. Ik koop dus bonen en maal ze zelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:26:31 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170855735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:25 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klinkt logisch :Y

[..]

Nee, zo'n winkel heb ik niet in de buurt. Ik koop dus bonen en maal ze zelf.
Probeer eens een pakje lavazza gemalen espressobonen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 mei 2017 @ 17:28:52 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170855790
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:

Probeer eens een pakje lavazza gemalen espressobonen?
Ik zal dit weekend eens even op zoek gaan. Overigens loopt één van mijn zeefjes nu weer door na een behandeling met dat spul *O* De andere twee liggen nog te weken, die waren wat koppiger ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:56:01 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170856391
Vanmorgen twee espresso gedronken, was uren daarna nog jumpy. Soms heeft het een maf effect.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:38:59 #89
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170876083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:15 schreef SoSolid het volgende:
Ik heb een Gaggia Classic en het lukt me steeds minder goed om een mooie crema laag te krijgen. De machine werd geleverd met een pressurized filterbakje. Deze raakte verstopt en heb een normale gekocht omdat ik las dat dat "echter" of "beter" was. Daar prima koffie mee gezet maar wordt toch minder. Waar kan dat aan liggen. Ik ontkalk de machine wel eens in de zoveel tijd.
Even mezelf quoten voor als iemand hetzelfde probleem heeft. Wat tips opgezocht en ook eens ge blind filtert... ontkalkte de machine alleen. Dat + fijner malen geeft al weer een veel beter resultaat!

[ Bericht 23% gewijzigd door SoSolid op 12-05-2017 09:39:41 (verkeerde quote ) ]
xxx
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 mei 2017 @ 09:45:42 #90
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170876157
Is dit een geschikte koffiemolen? https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch

Of tips voor een andere met maalschijven? Niet iets van honderden euro's aub :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:19:47 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170882618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Is dit een geschikte koffiemolen? https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch

Of tips voor een andere met maalschijven? Niet iets van honderden euro's aub :+


Dit is een Graef CM 80 opvolger model is de CM 800
Is in veel testen de prijs kwaliteit winnaar, de 80 kost rond de 190, de 800 rond de 130 euro.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172132961
Na een weekje londen verschillende espressobarretjes langs geweest voor heerlijke koffie. Ook veel bagger gedronken (starbucks, costa en een plaatselijk die standaard een dubbele espresso gaven dat nog waterig was). Nu weer op kantoor met een delonghi magnifica s met smit en dorlas bonen (goede bonen overigens) en dan is de koffie toch wel erg matig hoor.

Iemand misschien enig ervaring in wat professionelere apparatuur? We drinken hier maar zo'n 10 kopjes per dag dus het hoeft geen groot apparaat te zijn, maar wil wel het liefst die echte goeie apparaten evenaren (binnen het realistische uiteraard).

Iemand tips? Ter info, mensen hier drinken zowel koffie als espresso, niemand gebruikt melk/suiker en de meeste willen gewoon zo sterk mogelijk.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 juli 2017 @ 11:31:00 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172134648
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Na een weekje londen verschillende espressobarretjes langs geweest voor heerlijke koffie. Ook veel bagger gedronken (starbucks, costa en een plaatselijk die standaard een dubbele espresso gaven dat nog waterig was). Nu weer op kantoor met een delonghi magnifica s met smit en dorlas bonen (goede bonen overigens) en dan is de koffie toch wel erg matig hoor.

Iemand misschien enig ervaring in wat professionelere apparatuur? We drinken hier maar zo'n 10 kopjes per dag dus het hoeft geen groot apparaat te zijn, maar wil wel het liefst die echte goeie apparaten evenaren (binnen het realistische uiteraard).

Iemand tips? Ter info, mensen hier drinken zowel koffie als espresso, niemand gebruikt melk/suiker en de meeste willen gewoon zo sterk mogelijk.
Een volautomaat een idee? Of een apparaat met cups zoals Nespresso? Een volautomaat is duurder in de aanschaf, maar je kan losse bonen kopen en dat is veel goedkoper dan cups.
Wat je ook neemt, het apparaat moet onderhouden en schoongemaakt worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172136670
Bij mij is het koffievirus ook weer aangewakkerd. Ik ben op zoek naar 'n betaalbare tweedehands hevelmachine en zo gauw ik die heb gevonden weer eens lekker aanklooien.
Ik weet het ook niet
pi_172137213
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een volautomaat een idee? Of een apparaat met cups zoals Nespresso? Een volautomaat is duurder in de aanschaf, maar je kan losse bonen kopen en dat is veel goedkoper dan cups.
Wat je ook neemt, het apparaat moet onderhouden en schoongemaakt worden.
Nespresso wordt een iets te duur geintje met die cups. Ze zijn wel lekker hoor, gebruik het thuis voor noodgevallen, maar investeer hier liever voor op de lange termijn. Wat is een volautomaat? Dat is m'n magnifica s toch ook?

Dat er onderhoud aan zit weet ik, maar bij 10 kopjes per dag lijkt me dat nog niet zo relevant als een horecaonderneming.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 juli 2017 @ 17:37:25 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172143684
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 13:13 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nespresso wordt een iets te duur geintje met die cups. Ze zijn wel lekker hoor, gebruik het thuis voor noodgevallen, maar investeer hier liever voor op de lange termijn. Wat is een volautomaat? Dat is m'n magnifica s toch ook?

Dat er onderhoud aan zit weet ik, maar bij 10 kopjes per dag lijkt me dat nog niet zo relevant als een horecaonderneming.
Geen idee wat een magnifica is, maar een volautomaat is een apparaat waar je bonen en water in doet en waar espresso uitkomt.
Je moet voor dat beestje zorgen, schoonmaken, anders gaat de boel schimmelen en stinken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172143754
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee wat een magnifica is, maar een volautomaat is een apparaat waar je bonen en water in doet en waar espresso uitkomt.
Je moet voor dat beestje zorgen, schoonmaken, anders gaat de boel schimmelen en stinken.


Dat doet ie prima, alleen de koffie is niet lekker genoeg :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 juli 2017 @ 17:45:50 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172143892
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 17:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat doet ie prima, alleen de koffie is niet lekker genoeg :P
En dat ligt niet aan de bonen?
Verder zou je natuurlijk ook een betere machine kunnen kopen, een siemens of een Jura
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172696256
Ik ben vervend koffie drinker, en vooral lekker sterke. Heb inmiddels een Krups EA 8160 besteld en ben nu opzoek naar lekkere bonen. Ik weet dat dit natuurlijk smaak verschillend is, maar toch hoop ik hier wat hulp te krijgen.

https://www.koffievoordee(...)o-celeste-bonen.html

https://www.koffievoordeel.nl/redbeans-urban-roast-bonen.html

https://www.koffievoordeel.nl/lavazza-gran-espresso-bonen.html

Ik kwam zelf bij deze 3, de redbeans zijn wel aan de dure kant.
pi_172702227
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 20:12 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben vervend koffie drinker, en vooral lekker sterke. Heb inmiddels een Krups EA 8160 besteld en ben nu opzoek naar lekkere bonen. Ik weet dat dit natuurlijk smaak verschillend is, maar toch hoop ik hier wat hulp te krijgen.

https://www.koffievoordee(...)o-celeste-bonen.html

https://www.koffievoordeel.nl/redbeans-urban-roast-bonen.html

https://www.koffievoordeel.nl/lavazza-gran-espresso-bonen.html

Ik kwam zelf bij deze 3, de redbeans zijn wel aan de dure kant.
Je schildert en drinkt koffie? Repsect! ;)
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')