QFTquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er mag nu weleens wat gaan blijven liggen van mij
Hier dwarrelen de sneeuwvlokjes ook vrolijk verder, maar er blijft niets liggen. Mijn dochter heeft met heel veel pijn en moeite een (1) ijsballetje kunnen maken van de sneeuw op de tuintafel, daar bleef heel iets liggenquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er mag nu weleens wat gaan blijven liggen van mij
Prachtig was dat jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:10 schreef Storneren het volgende:
[..]
Op een gegeven moment waren de kleuren zelfs op!
quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Prachtig was dat ja
Ik heb alleen denk ik mijn eigen kaartjes niet meeGelukkig is er internet
[ afbeelding ]
Je kan goed zien waar verse sneeuw gevallen wasquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Prachtig was dat ja
Ik heb alleen denk ik mijn eigen kaartjes niet meerGelukkig is er internet
[ afbeelding ]
Halve meter snil doet vilquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:13 schreef Storneren het volgende:
[..]![]()
Bizar ook die koude put in het midden van het land.
Waren prachtige kaarten om te volgenquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:13 schreef Storneren het volgende:
[..]![]()
Bizar ook die koude put in het midden van het land.
Leukste kaarten zijn die met mega verschillen tussen noord en zuid. Al die dunne lijntjes die elkaar opvolgenquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waren prachtige kaarten om te volgen
Ingesneeuwd daarquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:14 schreef MaLo het volgende:
De sneeuw in Overijssel
http://instagram.com/p/xGzzvhObO0/
Zulke bedoel jequote:Op zaterdag 27 december 2014 14:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Leukste kaarten zijn die met mega verschillen tussen noord en zuid. Al die dunne lijntjes die elkaar opvolgen
Dat jaquote:
Was is eigenlijk het hoogste temperatuur verschil gemeten in Nederland?quote:
Goede vraagquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Storneren het volgende:
[..]
Was is eigenlijk het hoogste temperatuur verschil gemeten in Nederland?
300quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat ja
Hoeveel KM is NL eigenlijk van noord tot zuid? Vergeet het steedsIets van 250?
En heerlijk typisch dat noord veel warmer is dan zuidquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
21,3 graden verschil binnen Nederland
Ik was die dag in Flevoland. Kruiend ijs langs de dijk naar Enkhuizen, -11 overdag, zonnetje erbij. Prachtig was dat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Prachtig was dat ja
Ik heb alleen denk ik mijn eigen kaartjes niet meerGelukkig is er internet
[ afbeelding ]
Ik meen ook eens een kaartje met 23 graden verschil gezien te hebben tussen Noord-Limburg en Zeeland.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
En heerlijk typisch dat noord veel warmer is dan zuid
quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dacht zelfs nog iets meerquote:
Nog best een hoop eigenlijk. Maar goed, in NL doe je daar iets meer dan 2 uur over. Ik vergelijk het met hier en dan is het gewoon 4 uurquote:
Hier een topic uit 2009.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat ja
Hoeveel KM is NL eigenlijk van noord tot zuid? Vergeet het steedsIets van 250?
Vreemd genoeg is Zeeland op bepaalde plekken vaak het koudst van Nederland. Ben benieuwd naar de oorzaak daarvan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik meen ook eens een kaartje met 23 graden verschil gezien te hebben tussen Noord-Limburg en Zeeland.
De waddeneilanden en west Zeeland blijven altijd erg warm.
KNMIquote:
Dat bedoelde ik niet.quote:
Ik gok 26quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:24 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde het verschil in temperatuur.
Het is dat Limburg zo debiel uitsteektquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Nog best een hoop eigenlijk. Maar goed, in NL doe je daar iets meer dan 2 uur over. Ik vergelijk het met hier en dan is het gewoon 4 uur
Klein landje hequote:Op zaterdag 27 december 2014 14:23 schreef Dven het volgende:
[..]
KNMI
Wou dat ze hier zo'n goed weerinstituut hadden
In of exclusief de antillen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:18 schreef Storneren het volgende:
[..]
Zonder files hequote:Op zaterdag 27 december 2014 14:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is dat Limburg zo debiel uitsteektAlleen 2 uur rijden? Volgens mij heeft Nederland ook een hoop files
[..]
Klein landje heIn Nederland is dan ook praktisch elke cm2 in kaart gebracht
quote:
Die dingen hebben altijd zo'n geweldige timing om kapot te gaan, nooit een keer in hoogzomerquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:27 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
-20,1 in Weert.
Die nacht.
Om 23:45 voorafgaand aan die nacht ging de CV-ketel stuk.
Heb je daar geen amateur meteorologen met een klein weerstation in de stad zelf? Gebruik ik hier meestal uit, anders moet ik afgaan op Rotterdam of Gilze-Rijenquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Zonder files he
En dat laatste.. Heeft z'n charmes. En zijn vervelende eigenschappen. Maar Nederland is ook vrij gemakkelijk qua in kaart brengen van weer. Want vrij gelijk. Geen hoogteverschil, golfstroomeffect. Hier kan het op een paar kilometer al 10 graden schelenZelfs het weerstation hier ligt 5 km buiten de stad, op een berg. Wereld van verschil met hoe het hier is. Geen verwachting of observatie is betrouwbaar
Nope. Enkel in Arbanasi. paar KM verder maar gewoon niet vergelijkbaar met hier. Irritantquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb je daar geen amateur meteorologen met een klein weerstation in de stad zelf? Gebruik ik hier meestal uit, anders moet ik afgaan op Rotterdam of Gilze-Rijen
Leuke hont. Zeker in de snil. Of is het een baby-lama?quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:34 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
Vanochtend bij mij in de Betuwe.
En gewoon je plaatsnaam + weerstation (in het Bulgaars danquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Nope. Enkel in Arbanasi. paar KM verder maar gewoon niet vergelijkbaar met hier. IrritantWil zelf wel eens een weerstation hebben. Maar eerst geld hebben
Ja maar dan vind je het meest nabijgelegen stationquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:35 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En gewoon je plaatsnaam + weerstation (in het Bulgaars dan) intypen in Google? Ik woon in een klein dorp en zelfs daar kan ik er meerdere vinden. Of hebben Nederlanders meer last van die weerafwijking
quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Leuke hont. Zeker in de snil. Of is het een baby-lama?
Ik wist dat iemand dat ging roepenquote:
De Eemsdollard dampt soms als het vriest, er komt daar heel veel warmte vandaan, waarschijnlijk ook door koelwater van fabrieken enzo. Het is net of dat een weer schild vormt. Meestal is hier een dag later wat ze voorspeld hebben voor het hele land. of andersom.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
En heerlijk typisch dat noord veel warmer is dan zuid
De Eemsdollard is de nieuwe warme golfstroomquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:47 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De Eemsdollard dampt soms als het vriest, er komt daar heel veel warmte vandaan, waarschijnlijk ook door koelwater van fabrieken enzo. Het is net of dat een weer schild vormt. Meestal is hier een dag later wat ze voorspeld hebben voor het hele land. of andersom.
Jammer dat er zo goed als niks blijft liggen...quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
Blijft maar doorgaan hier in Utrecht.
Wordt ook steeds witter buiten. Zijn met 0.2 graden ook momenteel de koudste plek van t land dubieus genoeg
*snilquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:02 schreef Geralt het volgende:
Wat is de verwachting komende dagen qua sneeuw hier in NL en daarbij in BE regio Antwerpen?
quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:06 schreef Infection het volgende:
Is er eindelijk droge sneeuw, blijft het weer niet liggen omdat het één grote natte bende is.
"Droge sneeuw: sneeuw in kleinere vlokken zonder vloeibare component."quote:
31.1 hierquote:Op zaterdag 27 december 2014 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Net gemeten 12-13cm hier in Oirschot, het sneeuw onafgebroken sinds 05.00
Wordt echt glad hier als het vannacht gaat vriezenquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:31 schreef roislecxe het volgende:
[..]
31.1 hier
Het is echt een rommel buiten
Foto'squote:Op zaterdag 27 december 2014 15:31 schreef roislecxe het volgende:
[..]
31.1 hier
Het is echt een rommel buiten
Hier ook. Dooit nu redelijk en het sneeuwt bijna niet meer. Net even naar het winkelcentrum gelopen, het is echt een natte zooi aan het worden. Stoeprandjes nergens zichtbaar, stap je ineens vol in een plas die door de sneeuw niet zichtbaar is enzoquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wordt echt glad hier als het vannacht gaat vriezen
De hoogste temperatuur ooit op Curacao is 38.3. En voor zover ik kan vinden is dat de hoogste waarde van de antillen. Nederland is dus warmer.quote:
Nah, het heeft vannacht eerst tot een uur of 4 geregend. Toen werd ik wakker en keek ik ff buiten. Toen was er nog geen vlok te zien. Vanochtend om 7 uur was het drama op de wegquote:
Oke, waardeloos dusquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:36 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nah, het heeft vannacht eerst tot een uur of 4 geregend. Toen werd ik wakker en keek ik ff buiten. Toen was er nog geen vlok te zien. Vanochtend om 7 uur was het drama op de weg
Nu dooit het alweer stiekem.
Nouja, das ook weer niet helemaal waarquote:
Het blijft als het goed is tot begin van de avond sneeuwen, als er dan een lekker pak ligt en de bewolking trekt weg kan het wel eens aardig frisjes wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Ben benieuwd naar de temperaturen vannacht.
Dit ja.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Van mij mag het wel weer stoppen. Wat een smerige bende op straat.
-12 incoming.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het blijft als het goed is tot begin van de avond sneeuwen, als er dan een lekker pak ligt en de bewolking trekt weg kan het wel eens aardig frisjes worden
Vooral de terugwegquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja.
Plus, ik wil vanavond nog de stad in fietsen om een drankje met vrienden te doen.
Als al deze blubber dan gaat aanvriezen dan wordt dat ook nog eens een hachelijke onderneming
Woop woopquote:
Je kunt beter bezopen op je bek gaan dan nuchterquote:
QFTquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:51 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je kunt beter bezopen op je bek gaan dan nuchter
Misschien zondagnacht/maandag nog wat, maar dat is nog onzeker.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:01 schreef fotostarter het volgende:
Was het vandaag de laatste dag van het jaar dat we sneeuw hebben, of staat er meer op de planning?
quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Misschien zondagnacht/maandag nog wat, maar dat is nog onzeker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tilburg is alweer even droog, leek toenet wel weer aan te zetten maar verder dan wat vlokjes kwam het niet.quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:41 schreef LTVDK het volgende:
Sneeuw trekt hier in West-Brabant weer flink aan opeensTemperatuur is in een halfuurtje ook weer omlaag van 1,2 naar 0,8
Helaas niet zo constantquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:36 schreef -0- het volgende:
[..]
De hoogste temperatuur ooit op Curacao is 38.3. En voor zover ik kan vinden is dat de hoogste waarde van de antillen. Nederland is dus warmer.
Tilburg is Midden-Brabantquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Tilburg is alweer even droog, leek toenet wel weer aan te zetten maar verder dan wat vlokjes kwam het niet.
Wel flink aan dooien
Lag dat schild niet bij Breda?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tilburg is Midden-BrabantHeel de bewolking trekt daar ook precies omheen www.buienradar.nl
In Gilze is het toch weer aardig bezig. Nog niet extreem, maar trekt wel weer aan.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:15 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Tilburg is alweer even droog, leek toenet wel weer aan te zetten maar verder dan wat vlokjes kwam het niet.
Wel flink aan dooien
Vandaar ook dat een dak van een supermarkt in Tilburg is bezweken onder de hoeveelheid sneeuw.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tilburg is Midden-BrabantHeel de bewolking trekt daar ook precies omheen www.buienradar.nl
Ongehoord ditquote:
Tilburg dat gespaard wordtquote:
Je moet de media niet altijd geloven.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vandaar ook dat een dak van een supermarkt in Tilburg is bezweken onder de hoeveelheid sneeuw.
Het is een complot van de MSM, hup snel een topic maken in BNW over de achterliggende gedachte hierachter.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:22 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Je moet de media niet altijd geloven.
Zegt niet zoveel. Hier volle sneeuw terwijl de kaart het er niet mee eens isquote:
Is nou niet bepaald een ingezoomde detailkaart hequote:Op zaterdag 27 december 2014 16:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Zegt niet zoveel. Hier volle sneeuw terwijl de kaart het er niet mee eens is
[ afbeelding ]
Beter?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is nou niet bepaald een ingezoomde detailkaart he
Nee, is nog steeds het halve landquote:
quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:24 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is nou niet bepaald een ingezoomde detailkaart he
Nee? Zo dan?quote:
Meer een tiende van het landquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee, is nog steeds het halve land
Hier is trouwens opeens de windsnelheid omlaag gevallen, opeen van 25+ km/h naar amper 3 km/h, apart.
Een tiende is in verhouding nog steeds bijna half Nederlandquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer een tiende van het landMaar zie hierboven
Als je de kom ziet waarin ik woon.. Het hele land kan zonnig zijn en in mijn kom is het mistig en bewolktquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Een tiende is in verhouding nog steeds bijna half Nederland![]()
Maar zoals je al eerder zei is de weerdienst bij jou nou niet echt de meest actieve en accurate dienst
Lekker danquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Pff, das nog geen 5 km verder vanaf waar ik zitquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:19 schreef Drassss het volgende:
[..]
In Gilze is het toch weer aardig bezig. Nog niet extreem, maar trekt wel weer aan.
Jep het is goeie drab...
Temperaturen zijn wel voorzichtig aan het dalen. Straks als het helemaal stopt met sneeuwen en onbewolkt gaat worden kan de temperatuur echt lekker gaan zakken.
Spreek je eigenlijk ook goed Bulgaars? (Ja zeer offtopic, I know...so sue mequote:Op zaterdag 27 december 2014 16:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je de kom ziet waarin ik woon.. Het hele land kan zonnig zijn en in mijn kom is het mistig en bewolktOf andersom. Is lastig
Ik kan bier bestellen. Dus goed genoegquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Spreek je eigenlijk ook goed Bulgaars? (Ja zeer offtopic, I know...so sue me)
maar dooit het ook aan de grond?quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:41 schreef Houtenbeen het volgende:
's nachts sneeuw
[ afbeelding ]
Overdag dooit het weer
[ afbeelding ]
Pff precies ook weer over t midden he.... Bah.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:41 schreef Houtenbeen het volgende:
's nachts sneeuw
[ afbeelding ]
Overdag dooit het weer
[ afbeelding ]
Anddddd it's gone.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:37 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lekker danik wil nog meer sneeuw
[..]
Pff, das nog geen 5 km verder vanaf waar ik zit
stuur eens hier heen
Haha, als jij je daarmee kan redden vind ik dat knapquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan bier bestellen. Dus goed genoeg
De thuisbezorgsite kan ook in het Engels. Dat is m'n reddingquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, als jij je daarmee kan redden vind ik dat knap
na 18:00 lijkt er weer wat aan te komenquote:
Daar heb je in Nederland niet echt snel last van hequote:Op zaterdag 27 december 2014 16:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je de kom ziet waarin ik woon.. Het hele land kan zonnig zijn en in mijn kom is het mistig en bewolktOf andersom. Is lastig
In de Ardennen is het ook al aardig losgegaanquote:
Lichte dooi, maar woensdag ligt er nog wat sneeuw van vandaag volgens weerplazaquote:
Hahaha. Dat scheelt weerquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:44 schreef Dven het volgende:
[..]
De thuisbezorgsite kan ook in het Engels. Dat is m'n redding
Ik denk dat je eerder zijwieltjes vind dan spijkerbanden.... (voor 2 en achter 2, en je kunt niet meer omvallen)quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahaha. Dat scheelt weer![]()
Maar ik word nu wel oprecht nieuwsgierig hoe je je redt in een land waar (denk ik?) het merendeel van de locals geen engels kan en jij nauwelijks de voertaal spreekt. Anyway, da's niet voor dit topic.
Ontopic. Heeft iemand spijkerbanden die ik om mijn fietz kan doen zodat ik vanavond veilig de stad in kan fietzen? Ik denk dat het namelijk een fucking glijbaan wordt vannacht
Ik heb de taal redelijk onder de knie hoorquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar ik word nu wel oprecht nieuwsgierig hoe je je redt in een land waar (denk ik?) het merendeel van de locals geen engels kan en jij nauwelijks de voertaal spreekt. Anyway, da's niet voor dit topic.
Ontopic. Heeft iemand spijkerbanden die ik om mijn fietz kan doen zodat ik vanavond veilig de stad in kan fietzen? Ik denk dat het namelijk een fucking glijbaan wordt vannacht
O Godquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:41 schreef Houtenbeen het volgende:
's nachts sneeuw
[ afbeelding ]
Overdag dooit het weer
[ afbeelding ]
RIP nattekatquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
O God
Dat gaat droge sneeuw worden...
Mag je die dingen in Nederland er eigenlijk wel ondergooien? Onder auto's zijn ze in elk geval verboden. Heb er wel eens mee gereden in Andorra, lekker in een Evo lomp hard over de smalle bergweggetjesquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel. Bij een auto ram je gemiddeld 1100 kg op de spijker het asfalt in. Dat is bij een fiets een stuk minder natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mag je die dingen in Nederland er eigenlijk wel ondergooien? Onder auto's zijn ze in elk geval verboden. Heb er wel eens mee gereden in Andorra, lekker in een Evo lomp hard over de smalle bergweggetjes
weet niet, kan me nog herinneren dat vorig jaar, of 2 jaar terug de autos in limburg bij uitzondering met sneeuwkettingen mochten rijdenquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mag je die dingen in Nederland er eigenlijk wel ondergooien? Onder auto's zijn ze in elk geval verboden. Heb er wel eens mee gereden in Andorra, lekker in een Evo lomp hard over de smalle bergweggetjes
Hehe ja, of gewoon zoveel zuipen dat ik de pijn niet voel als ik op mn bek gaquote:Op zaterdag 27 december 2014 16:51 schreef Burner82 het volgende:
Ik denk dat je eerder zijwieltjes vind dan spijkerbanden.... (voor 2 en achter 2, en je kunt niet meer omvallen)
Echt? Ok netjes. Ik ben enkele jaren terug in een wat kleinere stad in Rusland geweest (Pskov) en daar sprak zo goed als niemand van de mensen boven de 30 engels, bij de jongeren sprak denk ik misschien 50% 'redelijk' engels en de andere helft zo goed als niet.quote:Ik heb de taal redelijk onder de knie hoor
En zeker de jongeren spreken goed Engels. Beter dan de Nederlandse jeugd. Ik verbaas me er zelfs over. Queens English is er niets bij
Tenzij je ze onder een daihatsu cuore ofzo gooitquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel. Bij een auto ram je gemiddeld 1100 kg op de spijker het asfalt in. Dat is bij een fiets een stuk minder natuurlijk.
Maar dat is dan ook meer een 45km wagentjequote:Op zaterdag 27 december 2014 17:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tenzij je ze onder een daihatsu cuore ofzo gooit
Ligt er ook denk ik aan wat voor spikes je hebt, bij fietsbanden zijn het volgens mij meestal meer een soort metalen dopjes ipv echte spikes.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel. Bij een auto ram je gemiddeld 1100 kg op de spijker het asfalt in. Dat is bij een fiets een stuk minder natuurlijk.
VET! Die wil ik!quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ligt er ook denk ik aan wat voor spikes je hebt, bij fietsbanden zijn het volgens mij meestal meer een soort metalen dopjes ipv echte spikes.
Of gewoon dit eronder gooien
[ afbeelding ]
Heb je volgens mij wel een flink pak sneeuw/ijs voor nodig om die fatsoenlijk te kunnen gebruikenquote:
Dan heb je toch meer en hardere sneeuw nodig dan het blubberlaagje dat er nu ligtquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:09 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ligt er ook denk ik aan wat voor spikes je hebt, bij fietsbanden zijn het volgens mij meestal meer een soort metalen dopjes ipv echte spikes.
Of gewoon dit eronder gooien
[ afbeelding ]
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 17:02:13En het beste nieuws moest nog komen: morgen geen reden voor aanpassing, dus rijden de treinen dan weer volgens de normale dienstregeling! reageer retweet
Bij een auto ook, je hebt vier banden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:01 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan is het toch meer? Of wat bedoel je?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bij een auto ook, je hebt vier banden.
Disclaimerquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:16 schreef Burner82 het volgende:
![]()
![]()
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 17:02:13En het beste nieuws moest nog komen: morgen geen reden voor aanpassing, dus rijden de treinen dan weer volgens de normale dienstregeling! reageer retweet
![]()
![]()
1100/4 = 275 kg per wielquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:19 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan is het toch meer? Of wat bedoel je?
Waar de NS niet rijdtquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:19 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Disclaimer
*dit is een verwachting, mogelijk alleen geldig in Noordoost-Groningen.
Reken eens uit per wiel voor een fiets?quote:
Dan moet je ook het complete draagvlak van de band weten, autobanden zijn een stuk breder dus hebben minder gewicht per cm2. Geen idee of de volgende waarden kloppen, maar vooruit. Een fiets + fietser weegt 100kg, per band dus 50kg, het draagvlak bedraagt 2 cm2 waardoor er dus 25kg per cm2 wordt uitgeoefend. Een auto weegt 1100/4 = 275 per band en heeft een draagvlak van 10 cm2, de druk is dan 27,5kg per cm2.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:21 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Reken eens uit per wiel voor een fiets?
Geen idee waar die allemaal rijden, als ze al rijdenquote:
Ondanks een hele zware fietser op spikes, blijft de auto meer. Daar komt bij dat er bij een auto dus meer asfalt geraakt wordt. Er rijden meer auto's dan fietsers met dit prutweer. Dus als spikes zouden mogen is het asfalt na 2 dagen compleet aan gort gereden op een weg, en niet op een fietspad, al zouden alle fietsen spikes hebben.quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan moet je ook het complete draagvlak van de band weten, autobanden zijn een stuk breder dus hebben minder gewicht per cm2. Geen idee of de volgende waarden kloppen, maar vooruit. Een fiets + fietser weegt 100kg, per band dus 50kg, het draagvlak bedraagt 2 cm2 waardoor er dus 25kg per cm2 wordt uitgeoefend. Een auto weegt 1100/4 = 275 per band en heeft een draagvlak van 10 cm2, de druk is dan 27,5kg per cm2.
[..]
Geen idee waar die allemaal rijden, als ze al rijden
Het was ook puur hypothetisch bedoeldquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:28 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ondanks een hele zware fietser op spikes, blijft de auto meer. Daar komt bij dat er bij een auto dus meer asfalt geraakt wordt. Er rijden meer auto's dan fietsers met dit prutweer. Dus als spikes zouden mogen is het asfalt na 2 dagen compleet aan gort gereden op een weg, en niet op een fietspad, al zouden alle fietsen spikes hebben.
Ik heb een auto van net (niet) 900 kg, en hele dunne zomerbandjes... zonder al die afkortingen als ABS etcquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het was ook puur hypothetisch bedoeldMijn auto weegt ook maar net iets meer dan 900kg en heeft behoorlijk brede banden en dan klopt heel de berekening niet meer. Wat je ook kunt meenemen is dat auto's gemotoriseerd zijn dus ook meer afstand afleggen en daarbij waarschijnlijk ook nog wel eens doorslippen met als gevolg meer omwentelingen op een gelijke afstand.
Maar dit gaat een beetje te ver van het weer af
Dit... Het vriest al bijna godverdommequote:Op zaterdag 27 december 2014 17:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sneeuwt nog steeds hier, en nog blijft er niks liggen
Mijn eerste auto woog nog geen 700 kilo op zulke bandjes, lekker sneeuwdriftenquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:43 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik heb een auto van net (niet) 900 kg, en hele dunne zomerbandjes... zonder al die afkortingen als ABS etcDus als het rustig is op de weg, vind ik dit wel leuk weer
Breed. Plat. 700 kilo. Lijkt m'n vriendin welquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn eerste auto woog nog geen 700 kilo op zulke bandjes, lekker sneeuwdriften
Nu heb ik brede platte bandjes die perfect zijn voor droog weer, kleven dan gewoon aan de weg. Met sneeuw is het wat minder leuk
quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Breed. Plat. 700 kilo. Lijkt m'n vriendin wel
Een echte Bulgaarse diva dusquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:48 schreef Dven het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:48 schreef Dven het volgende:
[..]
L1 blijft hoopvol:quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:52 schreef Kettingsmeer het volgende:
Alhoewel Zuid-Limburg vanochtend een deceptie van wereldformaat wachtte, lijken de kansen zich vanavond en vannacht te keren voor The Dutch Hills
[ afbeelding ]
twitter:L1weer twitterde op zaterdag 27-12-2014 om 17:19:03Vanavond ook in #Zuidlimburg perioden met sneeuw. Vannacht vanuit noorden helder -5/-8° Morgen zonnige ijsdag: http://t.co/l6dSCP5nde #L1 reageer retweet
De bui draait zo mooi om in Nederland, alsof ie geen zin heeft naar de UK toe te gaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:52 schreef Kettingsmeer het volgende:
Alhoewel Zuid-Limburg vanochtend een deceptie van wereldformaat wachtte, lijken de kansen zich vanavond en vannacht te keren voor The Dutch Hills
[ afbeelding ]
Dat ding is Hiltrud genaamd (ik gok door de Duitsers).... Ik zou ook de Duitsers vooral pakken met zo een naam:Pquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De bui draait zo mooi om in Nederland, alsof ie geen zin heeft naar de UK toe te gaan
Sinds wanneer kom jij hier eigenlijk?quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De bui draait zo mooi om in Nederland, alsof ie geen zin heeft naar de UK toe te gaan
quote:Op zaterdag 27 december 2014 17:57 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat ding is Hiltrud genaamd (ik gok door de Duitsers).... Ik zou ook de Duitsers vooral pakken met zo een naam:P
Normaal lees ik alleen maar mee, ik post en volg alleen actief mee als er wat boeiends met het weer gebeurd. Dus alleen met sneeuw/extreme vorst of onweer/noodweerquote:Op zaterdag 27 december 2014 17:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Sinds wanneer kom jij hier eigenlijk?
Gewoon blijven posten. Zo breiden we ons onafhankelijk netwerk van weeroordelen uitquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar valt nog wel mee de betekenis van de naam https://www.meertens.knaw.nl/nvb/verklaring/naam/Hiltrude
[..]
Normaal lees ik alleen maar mee, ik post en volg alleen actief mee als er wat boeiends met het weer gebeurd. Dus alleen met sneeuw/extreme vorst of onweer/noodweer
Als jij een huis + onderhoud sponsort ergens halverwege (Zwitserland ofzoquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon blijven posten. Zo breiden we ons onafhankelijk netwerk van weeroordelen uit
We zijn ook nog op zoek naar iemand om de leegte tussen NL en BG in te vullen. Dus wie meeleest en in die regionen verkeert : Hallo en post mee
Zwitserland wordt wel heel prijzig. Montenegro maar?quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als jij een huis + onderhoud sponsort ergens halverwege (Zwitserland ofzo) wil ik dat best wel doen
Dat is al bijna Bulgarijequote:Op zaterdag 27 december 2014 18:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwitserland wordt wel heel prijzig. Montenegro maar?
Cyrillisch is best gemakkelijk. En handig als je ooit eens in die regionen op reis bentquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat is al bijna BulgarijePlus dan moet ik cyrillisch leren
Oostenrijk ligt het meest in het midden denk ik.
Gewoon handig voor de praktijktestquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:14 schreef Burner82 het volgende:
Kou maakt meer kapot dan je lief is....
http://www.nu.nl/binnenla(...)menie-kapot-kou.html
Ben nog nooit daar in de regionen geweestquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Cyrillisch is best gemakkelijk. En handig als je ooit eens in die regionen op reis bent
Vaak een drama jaquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ben nog nooit daar in de regionen geweestIk ga het liefst met de auto op vakantie, afstand is niet zo'n probleem, maar de wegen zijn daar naar mijn idee niet al te best. Is een voorgevoel dus ik kan he ook helemaal verkeerd hebben
Montenegro, een van de mooiste landen van Europaquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Vaak een drama jaMaar de omgeving maakt veel goed. Meest onderschatte gedeelte van Europa, het Balkanschiereiland
Geloof ik graag dat het er prachtig isquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Vaak een drama jaMaar de omgeving maakt veel goed. Meest onderschatte gedeelte van Europa, het Balkanschiereiland
Hier alweer 11 mm neerslag vandaagquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:32 schreef Crazy-M het volgende:
Tilburg is weer aan het dicht sneeuwensneeuwt weer lekker door
Hoe bereken je dat eigenlijk? 11 cm sneeuw is natuurlijk niet 11 cm regen... maar beide wel neerslag.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier alweer 11 mm neerslag vandaagIn sneeuw is dat een hoop meer
Naast Bulgarije inderdaad een pareltje. Maar dat zijn Kroatie, Albanie en Servie ookquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Montenegro, een van de mooiste landen van Europa
Volgens mij is de vuistregel 1 mm regen = 1 cm sneeuw. Zal nu wel iets minder zijn omdat het niet echt goede droge sneeuw is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:36 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hoe bereken je dat eigenlijk? 11 cm sneeuw is natuurlijk niet 11 cm regen... maar beide wel neerslag.
nu dan 1 mm een halve cm? kan ong kloppen, als 11 mm neerslag is gevallen en er ligt 5 cmquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij is de vuistregel 1 mm regen = 1 cm sneeuw. Zal nu wel iets minder zijn omdat het niet echt goede droge sneeuw is.
Mwa, nog wel iets meer verwacht ik, die 1:10 regel is meer een gemiddelde, denk dat het nu eerder op 1:7 of 8 staat.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:43 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
nu dan 1 mm een halve cm? kan ong kloppen, als 11 mm neerslag is gevallen en er ligt 5 cm
Je hebt hier hele fijne wegen, zeker door de bergen. En in de nabije toekomst wordt het alleen maar beter.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Geloof ik graag dat het er prachtig isMaar dan zou ik er wel een huurauto nemen, ik vind België al zo'n drama om te rijden (heeft me vorig jaar al een stabilisatorstang gekost
). Maar ik hou van lege bergweggetjes waar je gewoon lekker doorheen kunt scheuren, je weet wel, van die wegen waar Nederland er exact geen van heeft
Feestdagen. Dan mag hetquote:
Daar kan je flink doorknallen idd, alleen staat er soms onder aan de afdaling wel weer politie.quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Je hebt hier hele fijne wegen, zeker door de bergen. En in de nabije toekomst wordt het alleen maar beter.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dit kan ook
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar op het einde zijn we altijd bazen
[ afbeelding ]
Als ik naar NL ga, doe ik dat meestal met de trein. En in Servie (want geen EU) staan ze inderdaad met kalashnikovsquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Daar kan je flink doorknallen idd, alleen staat er soms onder aan de afdaling wel weer politie.
Maar soms rijd je 30km te hard en rijdt de politie je ook voorbij alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik heb in februari een weekje rondgehangen met de auto toen ik van Rotterdam naar midden Turkije ging, erg gaaf daar.
Alleen bij de grens merk je wel wat voor het land is, daar lopen ze gerust met een wapen rond te banjeren.
Geld ook voor Servië trouwens.
Is wel even wat anders dan onze NL douane beambten.
Ja bizar he, heel die auto overhoop gehaald omdat ze ons niet vertrouweden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Als ik naar NL ga, doe ik dat meestal met de trein. En in Servie (want geen EU) staan ze inderdaad met kalashnikovs
Heb je van Bulgarije genoten toen je er doorheen gevlogen bent?
Klinkt als een mooi avontuurquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja bizar he, heel die auto overhoop gehaald omdat ze ons niet vertrouweden.
Turk en Nederlander in een Q7 met 20K contant op zaak, 3 uurtjes bezig geweest om weg te komen bij de grens Servie-Bulgarije.
Ze wilden 100 euro contant en dan konden we direct doorrijden![]()
Zeker genoten, in Sofia en Plovdiv geweest.
Plovdiv was voor mij een soort The Hangover 5.
Drank, vrouwen casino en andere zaken.
En op een hele week maar 1000 euro kwijt zijn, geweldig goedkoop allemaal
Een Turk en een Nederlander in een Audi Q7, met 20k cash, maar nog te gierig om de douane 100 euro te geven...terwijl ze gaan feesten en 19k overhouden. Ik zou het ook niet vertrouwen eigenlijkquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja bizar he, heel die auto overhoop gehaald omdat ze ons niet vertrouweden.
Turk en Nederlander in een Q7 met 20K contant op zaak, 3 uurtjes bezig geweest om weg te komen bij de grens Servie-Bulgarije.
Ze wilden 100 euro contant en dan konden we direct doorrijden![]()
Zeker genoten, in Sofia en Plovdiv geweest.
Plovdiv was voor mij een soort The Hangover 5.
Drank, vrouwen casino en andere zaken.
En op een hele week maar 1000 euro kwijt zijn, geweldig goedkoop allemaal
Juist omdat er een Hollander inzat hadden ze kunnen weten dat die 100 euro nooit betaald ging worden.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Een Turk en een Nederlander in een Audi Q7, met 20k cash, maar nog te gierig om de douane 100 euro te geven...terwijl ze gaan feesten en 19k overhouden. Ik zou het ook niet vertrouwen eigenlijk
Lang verhaal.....quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Een Turk en een Nederlander in een Audi Q7, met 20k cash, maar nog te gierig om de douane 100 euro te geven...terwijl ze gaan feesten en 19k overhouden. Ik zou het ook niet vertrouwen eigenlijk
Ja, jij zat ook een beetje op de grens van regen en sneeuw volgens mij?quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:46 schreef RiKe het volgende:
Leiden meldt drab, oja en een heel dun laagje sneeuw op de auto's maar verder vooral drab.
Vergeet het gras nietquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:46 schreef RiKe het volgende:
Leiden meldt drab, oja en een heel dun laagje sneeuw op de auto's maar verder vooral drab.
Geen idee, ik kwam vannacht thuis om 5 uur vanuit Hengelo en toen ik Leiden binnen reed heb ik eerst de auto uit een kleine slip op de afrit moeten redden (van geen drab naar 10cm dik drab in 20m ongeveer), verder heb ik niets anders gezien.quote:Op zaterdag 27 december 2014 19:47 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja, jij zat ook een beetje op de grens van regen en sneeuw volgens mij?
Ik kan heel goed rekenen... Maar ik wilde die 900 euro niet verbinden aan zakenquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:45 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Lang verhaal.....en jij kan niet rekenen, wat is er met de 900 euro gebeurd?
![]()
Maargoed, ontopic.
Hier zo goed als gestopt met sneeuwen, als het nu stevig gaat sneeuwen kan je lachen.
Zeiknat hier.
Hier schommelt het continu tussen wel en niet vriezen, oftewel de sneeuw smelt een beetje weg, vriest weer aanquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:24 schreef Adelante het volgende:
IJsbaan hier in Arnhem noord, alle natte zooi bevriest nu. Fietsers komen lopend de bult op, auto's glijden door: sneeuw in NL is een brok ellende
Dat is juist het gevaarlijkste, dan krijg je aangevroren plakken. Het is inderdaad een behoorlijke glijbaan in Arnhem en erg onbehaaglijk met die kutwind erbij.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier schommelt het continu tussen wel en niet vriezen, oftewel de sneeuw smelt een beetje weg, vriest weer aan
Alle plat gelopen sneeuw is hier nu in ieder geval spekglad gewordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is juist het gevaarlijkste, dan krijg je aangevroren plakken. Het is inderdaad een behoorlijke glijbaan in Arnhem en erg onbehaaglijk met die kutwind erbij.
quote:Na de facade van vandaag geloof ik voorlopig even nergens meer in. Weet niet wat ik nou erger vind; de teleurstelling van vandaag of de afgelopen winter. Dit voelt triester; velen zijn verwend maar even zoveel ernstig tekort gedaan
Wie of wie?quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:55 schreef Storneren het volgende:
Zit ik op een of ander weer-autisten forum te kijken, altijd grappig hoe sommige zwaar teleurgesteld reageren![]()
Een voorbeeld:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Man man man
dat is idd een zeer gevaarlijke combinatie. En dat krijg je ook zoals hier in Amsterdam waar de sneeuw niet is blijven liggen, maar alles kletsnat is, en het nu begint af te koelen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 20:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is juist het gevaarlijkste, dan krijg je aangevroren plakken. Het is inderdaad een behoorlijke glijbaan in Arnhem en erg onbehaaglijk met die kutwind erbij.
whahahaha, wat een reactie. als je realistisch bent weet je gewoon dat in Nederland het weer alleen op de dag zelf te voorspellen is. een dag van te voren zie je het in grote lijnen, maar de dag zelf zie je pas de werkelijkheid. Nederland is te klein om voorruit te kijken naar het weer.quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:55 schreef Storneren het volgende:
Zit ik op een of ander weer-autisten forum te kijken, altijd grappig hoe sommige zwaar teleurgesteld reageren![]()
Een voorbeeld:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Man man man
Graag. Ben er aan toe. Op wat natte sneeuw en lichte droge sneeuw na is het droog geweest.quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:51 schreef Nattekat het volgende:
De komende week geen sneeuw meer op de kaarten, maandag smelt alles weg...
Lente
Je bent er aan toe?quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:53 schreef WEST het volgende:
[..]
Graag. Ben er aan toe. Op wat natte sneeuw en lichte droge sneeuw na is het droog geweest.
Moet het wel eerst warmer wordenquote:Op zaterdag 27 december 2014 22:53 schreef WEST het volgende:
[..]
Graag. Ben er aan toe. Op wat natte sneeuw en lichte droge sneeuw na is het droog geweest.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:51 schreef Nattekat het volgende:
Lente
Nee joh gek! *0*quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:51 schreef Nattekat het volgende:
Lente
Dit is prima inderdaad, maar 9/10 keer is het gewoon guur schijtweerquote:Op zaterdag 27 december 2014 22:57 schreef Storneren het volgende:
Doe maar gewoon een mooie vorstperiode met overdag een stralende blauwe hemel.
Zoals vorige week teken ik voor. En als het nog 10 graden erbij komt helemaal.quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet het wel eerst warmer worden
Zoals morgen dusquote:Op zaterdag 27 december 2014 22:57 schreef Storneren het volgende:
Zo voel ik me dus elke keer als er onweer is in de zomer/lente. Als een ingeoliede paling wurmt het zich rond Arnhem heen elke keer.quote:Op zondag 28 december 2014 01:57 schreef SpecialK het volgende:
Het enige wat ik wilde is een onderbreking van deze laffe winter met wat sneeuw... knijpt het zichzelf af als een incontinente bejaarde vlak onder Noord-Holland.
dit. En zonder windquote:Op zaterdag 27 december 2014 22:57 schreef Storneren het volgende:
Zitten 'wij' dan met -10 tot -12 gevoelstemperatuur.quote:Op zondag 28 december 2014 08:58 schreef Dven het volgende:
Nog eventjes genieten van deze warme dag. 4 graden wordt het
Dat is hier over een paar dagen de werkelijke temperatuur. -22 in de nacht. Dus niets te klagen daar in het warme Nederlandquote:Op zondag 28 december 2014 09:02 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zitten 'wij' dan met -10 tot -12 gevoelstemperatuur.
Ik vind het juist heerlijk die ijskoude temperaturen. Mits er niet zo gure wind bij zit.quote:Op zondag 28 december 2014 09:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is hier over een paar dagen de werkelijke temperatuur. -22 in de nacht. Dus niets te klagen daar in het warme Nederland
ik ook hoor . lekker -22.quote:Op zondag 28 december 2014 09:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik vind het juist heerlijk die ijskoude temperaturen. Mits er niet zo gure wind bij zit.
Met kerst zat ik op het terras met 22 graden boven nul. 40 graden verschil in een paar dagen vind ik erg onnodig. Overigens is het alweer bijgeschaald. -24 is de verwachting. En ik woon op een metertje of 500 hoogte. Zal dus nog kouder wordenquote:Op zondag 28 december 2014 09:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik vind het juist heerlijk die ijskoude temperaturen. Mits er niet zo gure wind bij zit.
Wel goed voor je weerstand.quote:Op zondag 28 december 2014 09:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Met kerst zat ik op het terras met 22 graden boven nul. 40 graden verschil in een paar dagen vind ik erg onnodig. Overigens is het alweer bijgeschaald. -24 is de verwachting. En ik woon op een metertje of 500 hoogte. Zal dus nog kouder worden
Toen ik er net woonde was het eind maart. Het is tot december niet onder de 20 graden geweest. Dus er was weinig om aan te wennenquote:Op zondag 28 december 2014 09:22 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wel goed voor je weerstand.Is het niet enorm wennen geweest die schommelingen toen je er net woonde?
Maashavenquote:Op zondag 28 december 2014 09:27 schreef junkiexp het volgende:
Prachtig weer hier, alles kraakt onder je voeten, weinig wind en lekker koud:
[ afbeelding ]
Sorry, was in de war met de namen. Tijdje niet meer geweest alquote:Op zondag 28 december 2014 09:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ga eens gauw je mond spoelen![]()
![]()
![]()
Leuvehaven![]()
Weinig wind? Die wind zorgt er juist voor dat de gevoelstemperatuur nu nog zo'n graad of 7 lager is dan de werkelijke temperatuur.quote:Op zondag 28 december 2014 09:49 schreef fotostarter het volgende:
Mooie blauwe lucht, spierwit hier overal, koud, weinig wind.
Zo mag het wel even blijven
Uhm.. ja. hier is weinig wind. En aangenaam met die zon op je kanusquote:Op zondag 28 december 2014 10:22 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Weinig wind? Die wind zorgt er juist voor dat de gevoelstemperatuur nu nog zo'n graad of 7 lager is dan de werkelijke temperatuur.
In veel landen een gebruikelijke doodsoorzaak. De ijspegelquote:Op zondag 28 december 2014 09:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er hangen aan die flat tegenover mij nog enorme plakkaten sneeuw. Als dat naar beneden komt zetten vandaag of morgen........ KoeKoeK !!
Ja, rondom flat is nu ook afgezet met linten.quote:Op zondag 28 december 2014 10:34 schreef Dven het volgende:
[..]
In veel landen een gebruikelijke doodsoorzaak. De ijspegelHier ook levensgevaarlijk.
Ik hoop van niet zegquote:Op zondag 28 december 2014 10:43 schreef FoXje het volgende:
Is er nou nog meer sneeuw voorspeld voor deze week?
Mooi, spoelt die bagger tenminste snel weg.quote:Op zondag 28 december 2014 10:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
Voor zover ik gezien heb op de site van het KNMI wordt het eind deze week gewoon weer herfst.
Ja fijn. Temperaturen net boven nul, met veel regen en wind. HEERLIJK HOORquote:Op zondag 28 december 2014 11:18 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Mooi, spoelt die bagger tenminste snel weg.
Dit zeggen met zo'n naam en ondertekstquote:Op zondag 28 december 2014 11:26 schreef Vriezzer het volgende:
Genoeg winter gehad. Lente, kom er maar in!
[ afbeelding ]
Ja, daar is het inkoppertje.. kon er op wachten..quote:Op zondag 28 december 2014 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit zeggen met zo'n naam en ondertekst
Dat viel mij ook al op. Er is goed gestrooid, ook op de fietspaden en de wat minder grotere wegen. Binnen de wijken is het altijd al kut geweest..waar ik vroeger woonde werd het om een of andere reden vrijwel altijd een ijsbaan, waarvan 1 notoir plekje bij een flat waar de wind altijd aantrok. Erg vaak automobilisten daar rechtdoor zien gaan ipv linksomquote:Op zondag 28 december 2014 13:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Net een autoritje gemaakt, was goed te doen hoor. Alleen zodra je in woonwijken komt is het bagger. Fietspaden zijn hier ook goed te doen voor fietsers
.
quote:Op zondag 28 december 2014 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Er is goed gestrooid, ook op de fietspaden en de wat minder grotere wegen. Binnen de wijken is het altijd al kut geweest..waar ik vroeger woonde werd het om een of andere reden vrijwel altijd een ijsbaan, waarvan 1 notoir plekje bij een flat waar de wind altijd aantrok. Erg vaak automobilisten daar rechtdoor zien gaan ipv linksom
Het is altijd oppassen geblazen met dit weer dus lieve mensje kijken jullie wel uit.quote:
quote:Op zondag 28 december 2014 14:00 schreef -CRASH- het volgende:
De smurrie van gisteren is nu keihard. Plassen water zijn ijsbanen.
Levensgevaarlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |