abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148167377
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat heeft niet veel zin voor een band die gestopt is.

[..]

Ik heb nooit een enkele poging ondernomen om een artiest te worden. Totaal loze ad hominem dus.

En daarbij. Als ik al jaloers zou willen zijn op een band, dan zou ik wel een uitkiezen met minder haters en meer wereldwijd succes.
Ik haalde de reden op die jij aangaf, dat ze meer aandacht kregen dan andere bandjes.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 30 december 2014 @ 23:55:48 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148168597
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:33 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ik haalde de reden op die jij aangaf, dat ze meer aandacht kregen dan andere bandjes.
Ik kan moeilijk jaloers namens andere bands zijn. Maar de definitie van een overgehyped is inderdaad dat de betreffende band buitensporig veel aandacht krijgt voor wat ze te bieden hebben. En dat gaat dan ten koste van acts die het naar mijn idee meer hadden verdiend.
pi_148170082
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik kan moeilijk jaloers namens andere bands zijn. Maar de definitie van een overgehyped is inderdaad dat de betreffende band buitensporig veel aandacht krijgt voor wat ze te bieden hebben. En dat gaat dan ten koste van acts die het naar mijn idee meer hadden verdiend.
Maar dan worden die bandjes weer doodgehyped en dan heb je hetzelfde verhaal.

Elke dag pudding gaat ook vervelen...Dus als moeders dan eens het toetje veranderd ben je ook blij.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 31 december 2014 @ 00:48:07 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148170752
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:26 schreef spierbal het volgende:

[..]

Elke dag pudding gaat ook vervelen...Dus als moeders dan eens het toetje veranderd ben je ook blij.
Nee, want Kane maakte ook zonder hype al risicomijdende, kleurloze standaard pop/rock. Muziek blijft precies hetzelfde als je er een hype van maakt. Je zal weinig mensen treffen die vinden dat bijvoorbeeld Radiohead of Daft Punk zijn doodgehyped. Het gaat erom of dat wat de band te bieden heeft de hype waard is.

Bovendien kun je die aandacht ook meer gelijkmatig verdelen over meerdere groepen.
pi_148170790
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:33 schreef spierbal het volgende:

[..]

Men zegt in de reclamewereld weleens dat negatieve aandacht ook aandacht is.

Dat ze meer aandacht kregen is wel waar maar had vrijwel niets met de muziek te maken en deze aandacht zette zich ook niet bepaald om in geld dus goede marketing is 't ook niet. Ze hebben aan ons nog nooit een rode cent verdient.

Klein voorbeeld: Dinand noemde hem en zn gitarist de kern van de band. De eerste de beste coach of marketeer kan je vertellen dat je zoiets nooit moet zeggen omdat je dan 't hele team vergeet. Neem Daft Punk, iedereen erbij.. Feestje, recordomzet.

Als fans of journalisten schrijven dat Kane eigenlijk Dinand en de gitarist zijn dan is het ok. Maar Dinand deed nogal veel aan zelfverheerlijking.. Zat ie weer bij Dwdd zn grootste fan te spelen.

Anyway, mooi dat ze nu gestopt zijn zonder laatste concert. Nog even die laatste paar fans een middelvinger geven (zoals teleurgestelde reacties dit lieten zien) en weg.
  Moderator woensdag 31 december 2014 @ 00:54:09 #231
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_148170905
Het mooiste kerstgeschenk _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 31 december 2014 @ 05:20:35 #232
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_148173612
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toch vreemd dat andere bands dan bij lange na niet zoveel haters weten te verzamelen als Kane.
Hier vergis je je in. Vraag aan 1.000 willekeurige popmuziek-liefhebbende mensen wat ze van U2 (Bono :r ) vinden of van The Foo Fighters om maar wat te noemen. Dan zullen er pakweg 950 gaan braken.

Nee mijn beste Hexagon, jij bent een typische Nederlander die alles wat qua ambitie boven het maaiveld uitsteekt de kop wil afhakken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_148173716
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:26 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat.

Alsof er verder enkel en alleen bands aandacht krijgen die het verdienen :') Bekijk eens een Top40 lijst.
Ik zie ook genoeg bandjes voorbij komen waarvan ik ze niks waard vindt.
Maar het gilt zo makkelijk op Twitter, dus iedereen volgt de meute.

Anouk komt ook uit Den Haag. De Haagse mentaliteit is gewoon uitgesproken, daar hou je van of niet. Zit geen middenweg in.

En wat een goeie TT-wijziging, ik dacht dat dit MUZ was :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Pisces29 op 31-12-2014 06:44:32 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_148173999
Het is een goede TT wijziging omdat dit MUZ is :7
pi_148174218
quote:
hoor ik daarin nou dezelfde 'auw' kreet als in die nieuwe chinese 'Chick Chick Song' ?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 31 december 2014 @ 09:24:05 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148175085
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 05:20 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Hier vergis je je in. Vraag aan 1.000 willekeurige popmuziek-liefhebbende mensen wat ze van U2 (Bono :r ) vinden of van The Foo Fighters om maar wat te noemen. Dan zullen er pakweg 950 gaan braken.
Ik geloof er geen reet van. Ik denk dat de meesten gewoon hun schouders op zullen halen.

quote:
Nee mijn beste Hexagon, jij bent een typische Nederlander die alles wat qua ambitie boven het maaiveld uitsteekt de kop wil afhakken.
Het type dooddoener dat verongelijkte types als Dinand ook altijd opwerpen als ze weer eens kritiek krijgen. :')

En zo te weerleggen. Er is bijvoorbeeld vrijwel niemand die Armin van Buuren zijn (veel grotere) succes misgunt. Heeft wellicht ook veel te maken met dat dat een sympathieke knul is en Dinand en co duidelijk niet.
  woensdag 31 december 2014 @ 09:24:47 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148175097
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:13 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

hoor ik daarin nou dezelfde 'auw' kreet als in die nieuwe chinese 'Chick Chick Song' ?
Zou goed kunnen. Samples worden vaak gerecycled.
pi_148175281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 05:20 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Bron? En het is 'Foo Fighters'.

En ironisch dat jij hier nu klaagt over mensen die Kane niks vinden, hoe vaak/lang zit jij al op VI te mopperen? Moeten we die compilatie weer even uit dat topic vissen of zie je zelf al in dat je redelijk wat boter op je hoofd hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2014 09:48:18 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 09:44:04 #239
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_148175496
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 09:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik geloof er geen reet van. Ik denk dat de meesten gewoon hun schouders op zullen halen.

[..]

Het type dooddoener dat verongelijkte types als Dinand ook altijd opwerpen als ze weer eens kritiek krijgen. :')

En zo te weerleggen. Er is bijvoorbeeld vrijwel niemand die Armin van Buuren zijn (veel grotere) succes misgunt. Heeft wellicht ook veel te maken met dat dat een sympathieke knul is en Dinand en co duidelijk niet.
Ik geloof daar ook geen reet van. Honderden miljoenen .... nee miljarden mensen op deez aard haten dit genre muziek. Over dooddoeners en vooral kromme argumentatie gesproken, jij stelt je eigen smaak als norm (heb ik geloof ik al gezegd en jij hebt dat vergeefs trachten te weerleggen).
pi_148175617
Ik vind dat hij een punt heeft, ik hou niet van de muziek van Armin, maar respecteer hem en wat hij heeft bereikt wel. En door het hele voorkomen van met name Dinand, maar ook 'bevriende media' slaat t bij Kane al snel door naar irritatie, waar je normaal bij zoiets denkt 'not my cup of tea', en verder gaat.
  woensdag 31 december 2014 @ 09:57:21 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148175776
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 09:44 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik geloof daar ook geen reet van. Honderden miljoenen .... nee miljarden mensen op deez aard haten dit genre muziek. Over dooddoeners en vooral kromme argumentatie gesproken, jij stelt je eigen smaak als norm (heb ik geloof ik al gezegd en jij hebt dat vergeefs trachten te weerleggen).
Alsof miljarden mensen de Foo Fighters kennen.

EN ik vind Black Metal als muziek niet om aan te horen. Maar dat wil niet betekenen dat ik alle bands in dit genre haat. Als een band een schare haters opbouwt dan gebeurt dat doorgaans op een hele andere manier.
pi_148176295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 21:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Toch vreemd dat andere bands dan bij lange na niet zoveel haters weten te verzamelen als Kane. En is namelijk een verschil tussen een band niet interessant vinden of echt een hekel eraan te hebben. Er schijnt iets te zijn dat zoveel weerstand opwekt dat andere bands niet doen.
En er is een verschil tussen een hekel hebben aan een band, en een band verachten. Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan Genesis, met name hun eerste periode met Gabriel. Als het ergens wordt gedraaid wil ik dat het afgezet wordt, ik kan er niet tegen. Terwijl ik normaal gesproken wel hou van muziek die veel vraagt van de luisteraar, doen zij dat op de verkeerde manier. Maar het was wel hun manier en je kunt geen muziek om van te houden maken als je anderen niet ook durft af te stoten.

Kane veracht ik daarentegen. Het is te nep en gemaakt om werkelijk afstotelijk te kunnen zijn, het zijn de uitvoerenden van een marketingconcept, waar ze dan heel aanstellerig over doen alsof het een roeping was waarvoor ze zich hebben opgeofferd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_148176399
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 09:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

South Park heeft zelfs een hele aflevering aan gewijd dat Bono de grootste drol ter wereld was. (dat doen ze niet omdat ze zoveel respect hebben voor U2)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 31 december 2014 @ 10:23:23 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148176452
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

South Park heeft zelfs een hele aflevering aan gewijd dat Bono de grootste drol ter wereld was. (dat doen ze niet omdat ze zoveel respect hebben voor U2)
Oke, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat U2 niet bij iedereen even geliefd zal zijn.
pi_148178163
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oke, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat U2 niet bij iedereen even geliefd zal zijn.
Maar dat is U2, en die staan aan de top :)

Dinand wilde daar ook staan maar kon zich niet van dat armzalige Nederland lostrekken ondanks vele pogingen. De zielige worsteling met die frustratie.. dat was Kane.

Ik vond 't wel lachen ook. Toen Kane door Tiesto werden gemixed zat Dinand waarschijnlijk in zn handen te wrijven, wachtend op telefoontjes uit Engeland en Amerika.. Maar dat bleef uit :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 31-12-2014 11:21:58 ]
  woensdag 31 december 2014 @ 11:49:07 #246
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_148179545
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:21 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

Ik ken veel meer mensen die Bono een nepfiguur zum kotzen vinden dan fans die hem op handen dragen. De haters zijn altijd in de meerderheid.
pi_148180839
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:49 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik ken veel meer mensen die Bono een nepfiguur zum kotzen vinden dan fans die hem op handen dragen. De haters zijn altijd in de meerderheid.
Dat zegt misschien meer over jouw vriendenkring dan dat het een representatieve afspiegeling van de maatschappij is
pi_148181836
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar dat is U2, en die staan aan de top :)

In Engeland en Amerika wordt heel anders gereageerd op iemand die zegt dat hij de beste van de wereld wil worden. Daar wordt zoiets meestal toegejuicht en alle succes toegewenst.

in nederland wordt meestal zo gereageerd:

quote:
Dinand wilde daar ook staan maar kon zich niet van dat armzalige Nederland lostrekken ondanks vele pogingen. De zielige worsteling met die frustratie.. dat was Kane.

Ik vond 't wel lachen ook. Toen Kane door Tiesto werden gemixed zat Dinand waarschijnlijk in zn handen te wrijven, wachtend op telefoontjes uit Engeland en Amerika.. Maar dat bleef uit :)
en als het mislukt dan wordt er alleen maar harder om gelachen want zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan moet hij het eraf.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 31 december 2014 @ 12:58:52 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_148182080
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat zegt misschien meer over jouw vriendenkring dan dat het een representatieve afspiegeling van de maatschappij is
Bovendien, hoeveel Dave Grohl haters zouden er bestaan?
pi_148182155
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 12:51 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

In Engeland en Amerika wordt heel anders gereageerd op iemand die zegt dat hij de beste van de wereld wil worden. Daar wordt zoiets meestal toegejuicht en alle succes toegewenst.

in nederland wordt meestal zo gereageerd:

[..]

en als het mislukt dan wordt er alleen maar harder om gelachen want zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan moet hij het eraf.
Bescheidenheid. Bono maakt U2 ondergeschikt aan de muziek en de roep om de wereld te verbeteren, het mag misschien een formule zijn of wat dan ook.. het doet 't goed. Ik heb hem nog nooit horen roepen dat hij en the edge U2 zijn en het brein van de band en dat de rest er maar wat bijhangt. Dat mag de pers schrijven als men dat zou willen. Als anderen dingen over je schrijven heeft het meer impact dan wanneer je iets over jezelf zegt.

Dinand maakte Nederland ondergeschikt aan Kane en stond zichzelf continu van veren te voorzien terwijl Nederland dat niet zo zag. Ze liepen zichzelf voorbij... te gretig naar de roem die ze niet verdienden met muziek die de hele ziel miste die U2 b.v. wel had.

U2 kun je op verschillende vlakken bestuderen, bij Kane is het allemaal maar een lege huls.

The New Yorker - The Church of U2

Die gelaagdheid zit er bij Kane b.v. helemaal niet in.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 31-12-2014 13:12:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')