Ik haalde de reden op die jij aangaf, dat ze meer aandacht kregen dan andere bandjes.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat heeft niet veel zin voor een band die gestopt is.
[..]
Ik heb nooit een enkele poging ondernomen om een artiest te worden. Totaal loze ad hominem dus.
En daarbij. Als ik al jaloers zou willen zijn op een band, dan zou ik wel een uitkiezen met minder haters en meer wereldwijd succes.
Ik kan moeilijk jaloers namens andere bands zijn. Maar de definitie van een overgehyped is inderdaad dat de betreffende band buitensporig veel aandacht krijgt voor wat ze te bieden hebben. En dat gaat dan ten koste van acts die het naar mijn idee meer hadden verdiend.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:33 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ik haalde de reden op die jij aangaf, dat ze meer aandacht kregen dan andere bandjes.
Maar dan worden die bandjes weer doodgehyped en dan heb je hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk jaloers namens andere bands zijn. Maar de definitie van een overgehyped is inderdaad dat de betreffende band buitensporig veel aandacht krijgt voor wat ze te bieden hebben. En dat gaat dan ten koste van acts die het naar mijn idee meer hadden verdiend.
Nee, want Kane maakte ook zonder hype al risicomijdende, kleurloze standaard pop/rock. Muziek blijft precies hetzelfde als je er een hype van maakt. Je zal weinig mensen treffen die vinden dat bijvoorbeeld Radiohead of Daft Punk zijn doodgehyped. Het gaat erom of dat wat de band te bieden heeft de hype waard is.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:26 schreef spierbal het volgende:
[..]
Maar dan worden die bandjes weer doodgehyped en dan heb je hetzelfde verhaal.
Elke dag pudding gaat ook vervelen...Dus als moeders dan eens het toetje veranderd ben je ook blij.
Men zegt in de reclamewereld weleens dat negatieve aandacht ook aandacht is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 23:33 schreef spierbal het volgende:
[..]
Ik haalde de reden op die jij aangaf, dat ze meer aandacht kregen dan andere bandjes.
Hier vergis je je in. Vraag aan 1.000 willekeurige popmuziek-liefhebbende mensen wat ze van U2 (Bonoquote:Op dinsdag 30 december 2014 21:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toch vreemd dat andere bands dan bij lange na niet zoveel haters weten te verzamelen als Kane.
Dat.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:26 schreef spierbal het volgende:
[..]
Maar dan worden die bandjes weer doodgehyped en dan heb je hetzelfde verhaal.
hoor ik daarin nou dezelfde 'auw' kreet als in die nieuwe chinese 'Chick Chick Song' ?quote:
Ik geloof er geen reet van. Ik denk dat de meesten gewoon hun schouders op zullen halen.quote:Op woensdag 31 december 2014 05:20 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Hier vergis je je in. Vraag aan 1.000 willekeurige popmuziek-liefhebbende mensen wat ze van U2 (Bono) vinden of van The Foo Fighters om maar wat te noemen. Dan zullen er pakweg 950 gaan braken.
Het type dooddoener dat verongelijkte types als Dinand ook altijd opwerpen als ze weer eens kritiek krijgen.quote:Nee mijn beste Hexagon, jij bent een typische Nederlander die alles wat qua ambitie boven het maaiveld uitsteekt de kop wil afhakken.
Zou goed kunnen. Samples worden vaak gerecycled.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:13 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hoor ik daarin nou dezelfde 'auw' kreet als in die nieuwe chinese 'Chick Chick Song' ?
Bron? En het is 'Foo Fighters'.quote:Op woensdag 31 december 2014 05:20 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Hier vergis je je in. Vraag aan 1.000 willekeurige popmuziek-liefhebbende mensen wat ze van U2 (Bono) vinden of van The Foo Fighters om maar wat te noemen. Dan zullen er pakweg 950 gaan braken.
Nee mijn beste Hexagon, jij bent een typische Nederlander die alles wat qua ambitie boven het maaiveld uitsteekt de kop wil afhakken.
Ik geloof daar ook geen reet van. Honderden miljoenen .... nee miljarden mensen op deez aard haten dit genre muziek. Over dooddoeners en vooral kromme argumentatie gesproken, jij stelt je eigen smaak als norm (heb ik geloof ik al gezegd en jij hebt dat vergeefs trachten te weerleggen).quote:Op woensdag 31 december 2014 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof er geen reet van. Ik denk dat de meesten gewoon hun schouders op zullen halen.
[..]
Het type dooddoener dat verongelijkte types als Dinand ook altijd opwerpen als ze weer eens kritiek krijgen.![]()
En zo te weerleggen. Er is bijvoorbeeld vrijwel niemand die Armin van Buuren zijn (veel grotere) succes misgunt. Heeft wellicht ook veel te maken met dat dat een sympathieke knul is en Dinand en co duidelijk niet.
Alsof miljarden mensen de Foo Fighters kennen.quote:Op woensdag 31 december 2014 09:44 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ik geloof daar ook geen reet van. Honderden miljoenen .... nee miljarden mensen op deez aard haten dit genre muziek. Over dooddoeners en vooral kromme argumentatie gesproken, jij stelt je eigen smaak als norm (heb ik geloof ik al gezegd en jij hebt dat vergeefs trachten te weerleggen).
En er is een verschil tussen een hekel hebben aan een band, en een band verachten. Zo heb ik bijvoorbeeld een hekel aan Genesis, met name hun eerste periode met Gabriel. Als het ergens wordt gedraaid wil ik dat het afgezet wordt, ik kan er niet tegen. Terwijl ik normaal gesproken wel hou van muziek die veel vraagt van de luisteraar, doen zij dat op de verkeerde manier. Maar het was wel hun manier en je kunt geen muziek om van te houden maken als je anderen niet ook durft af te stoten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Toch vreemd dat andere bands dan bij lange na niet zoveel haters weten te verzamelen als Kane. En is namelijk een verschil tussen een band niet interessant vinden of echt een hekel eraan te hebben. Er schijnt iets te zijn dat zoveel weerstand opwekt dat andere bands niet doen.
South Park heeft zelfs een hele aflevering aan gewijd dat Bono de grootste drol ter wereld was. (dat doen ze niet omdat ze zoveel respect hebben voor U2)quote:Op woensdag 31 december 2014 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik geloof er geen reet van. Ik denk dat de meesten gewoon hun schouders op zullen halen.
Oke, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat U2 niet bij iedereen even geliefd zal zijn.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
South Park heeft zelfs een hele aflevering aan gewijd dat Bono de grootste drol ter wereld was. (dat doen ze niet omdat ze zoveel respect hebben voor U2)
Maar dat is U2, en die staan aan de topquote:Op woensdag 31 december 2014 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oke, ik kan me ergens ook wel voorstellen dat U2 niet bij iedereen even geliefd zal zijn.
Ik ken veel meer mensen die Bono een nepfiguur zum kotzen vinden dan fans die hem op handen dragen. De haters zijn altijd in de meerderheid.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:21 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
South Park heeft zelfs een hele aflevering aan gewijd dat Bono de grootste drol ter wereld was. (dat doen ze niet omdat ze zoveel respect hebben voor U2)
Dat zegt misschien meer over jouw vriendenkring dan dat het een representatieve afspiegeling van de maatschappij isquote:Op woensdag 31 december 2014 11:49 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ik ken veel meer mensen die Bono een nepfiguur zum kotzen vinden dan fans die hem op handen dragen. De haters zijn altijd in de meerderheid.
In Engeland en Amerika wordt heel anders gereageerd op iemand die zegt dat hij de beste van de wereld wil worden. Daar wordt zoiets meestal toegejuicht en alle succes toegewenst.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar dat is U2, en die staan aan de top
en als het mislukt dan wordt er alleen maar harder om gelachen want zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan moet hij het eraf.quote:Dinand wilde daar ook staan maar kon zich niet van dat armzalige Nederland lostrekken ondanks vele pogingen. De zielige worsteling met die frustratie.. dat was Kane.
Ik vond 't wel lachen ook. Toen Kane door Tiesto werden gemixed zat Dinand waarschijnlijk in zn handen te wrijven, wachtend op telefoontjes uit Engeland en Amerika.. Maar dat bleef uit
Bovendien, hoeveel Dave Grohl haters zouden er bestaan?quote:Op woensdag 31 december 2014 12:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat zegt misschien meer over jouw vriendenkring dan dat het een representatieve afspiegeling van de maatschappij is
Bescheidenheid. Bono maakt U2 ondergeschikt aan de muziek en de roep om de wereld te verbeteren, het mag misschien een formule zijn of wat dan ook.. het doet 't goed. Ik heb hem nog nooit horen roepen dat hij en the edge U2 zijn en het brein van de band en dat de rest er maar wat bijhangt. Dat mag de pers schrijven als men dat zou willen. Als anderen dingen over je schrijven heeft het meer impact dan wanneer je iets over jezelf zegt.quote:Op woensdag 31 december 2014 12:51 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
In Engeland en Amerika wordt heel anders gereageerd op iemand die zegt dat hij de beste van de wereld wil worden. Daar wordt zoiets meestal toegejuicht en alle succes toegewenst.
in nederland wordt meestal zo gereageerd:
[..]
en als het mislukt dan wordt er alleen maar harder om gelachen want zodra je je kop boven het maaiveld uitsteekt dan moet hij het eraf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |