abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148828080
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 00:30 schreef Keyser-Soze het volgende:
@ gicik:

Ha, dus 18 is gelukt! ^O^
Jup, thanks :) even wegkijken en terugkijken helpt soms, ineens twee opgaven opgelost.
pi_148829086
Wij missen nog 2, 4d (en 4c zijn we het niet helemaal over eens), en 15 V. Heel wat meer opgelost dan we eerst dachten :)
pi_148848298
Okee op deze één na laatste inleverdag ga ik ook nog iets posten omdat het kan en omdat ik zo aardig ben en omdat er overal op internet onenigheid lijkt te zijn over de aard van 4c, hier gewoon een opmerking:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet heel veelzeggend verder, maar ik ga geen concrete hints geven, dat zou namelijk of alles verklappen, of zou veel te vaag zijn.
pi_148863833
dank iedereen voor hints re 18, ik kan weer ademhalen... :)
pi_148863887
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 01:21 schreef Inaithnir het volgende:
Wij missen nog 2, 4d (en 4c zijn we het niet helemaal over eens), en 15 V. Heel wat meer opgelost dan we eerst dachten :)
behoorlijke prestatie dat. 15 V:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148891997
Nog anderhalf uur de tijd tot de deadline verloopt...
pi_148892444
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:29 schreef JddMan het volgende:
Nog anderhalf uur de tijd tot de deadline verloopt...
ga 't niet meer redden vrees ik...
pi_148892737
Helaas is het me niet gelukt om voldoende puzzels op te lossen. Maar hartelijk dank voor deze leuke uitdaging!
For each contact, there is a solution!
The person most likely stopping you, is you.
pi_148893037
Eén puzzel oplossen is voldoende om de oplossingen toegezonden te krijgen. Is leuk joh. Vorig jaar stond er commentaar van de puzzelmakers bij de uitwerkingen. Dat is best geinig om te lezen.
pi_148895414
Allen, we zitten tegen de deadline. Ik heb genoten van de puzzel en de hints die we elkaar gegeven hebben.Het was weer een leuke tijd en ik kijk al weer uit naar de puzzel van volgend jaar.

Tot ziens en bedankt voor de leuke tijd samen.
CryptoNerd
pi_148895650
· · · · ·
· · · · —
· · · — —
· · — — —
· — — — —
— — — — —

:-b
Round up the usual suspects.
pi_148895668
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:53 schreef Edv3l2 het volgende:
Allen, we zitten tegen de deadline. Ik heb genoten van de puzzel en de hints die we elkaar gegeven hebben.Het was weer een leuke tijd en ik kijk al weer uit naar de puzzel van volgend jaar.

Tot ziens en bedankt voor de leuke tijd samen.
insgelijks!
pi_148895719
Grappig: de link naar de AIVD-pagina met de puzzel geeft nu een 404...

Oh, wacht, ik weet ineens 4c en 4d!

:+
pi_148895809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:00 schreef Keyser-Soze het volgende:
· · · · ·
· · · · —
· · · — —
· · — — —
· — — — —
— — — — —

:-b
._.. _ _ _ ._.. :D

Mensen, het was me een waar genoegen.
pi_148896133
Volgend jaar weer. Misschien kunnen we wel een gelegenheidsteam maken, net als de Desdemona's - of hoe heette dat kluppie ook weer - vorig jaar.

EDIT: misschien wel wat minder punten morse
pi_148896216
De Anemona's, dacht ik. Desdemona is een personage uit Othello (ja, ben alvast lijstjes aan het maken voor volgend jaar... :-b)
pi_148896285
Ik ga nu slapen trouwens (morgen tentamen), maar ik wilde de "sluiting" natuurlijk wel even live meemaken...
pi_148896305
Jep, de Anemona's volgens mij. Als wij Fokkertjes gaan samenwerken, vegen we de vloer met ze aan.

Edit: succes met je tentamen. Ik ga maar eens voor een kop thee.
pi_148896841
Netjes om 23:59 ingestuurd. Dat moest toch? ;)
Om 23:56 loste ik toch nog 14b op. Deadlines doen wonderen :)
pi_148898890
voor 4d megaspoiler:
SPOILER
pi_148899841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 07:02 schreef reisgenoot het volgende:
voor 4d megaspoiler:
SPOILER
Tsja, daar moet je maar net tegenaan lopen. Knap hoor!

En gezegd mag worden dat reisgenoot natuurlijk gelijk had over het dwaalspoor van CarelvdH53 die op dit forum bewust valse hints heeft lopen verspreiden (4d: het zijn eigenlijk "letters") om andere fokkers te verleiden hem informatie over vraag 2 te geven. Toppie hoor Carel!
pi_148899941
Ik vind het wel stoer van de puzzelmakers: nu was het een moeilijke vraag, maar bij een week -5 begin januari had half Nederland het er weer over en was het een stuk makkelijker...

Wat het tips geven hier betreft zit ik met een dubbel gevoel: het is leuk zo samen te werken, maar als het uit de hand loopt komt de puzzel niet meer publiek omdat alle antwoorden te grabbel liggen.
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:25:27 #223
420128 banaanenappel
Staart naar 3c, 10, 22, 24d, 2
pi_148900452
En wat was nou 4c???
pi_148900458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 08:52 schreef reisgenoot het volgende:
Ik vind het wel stoer van de puzzelmakers: nu was het een moeilijke vraag, maar bij een week -5 begin januari had half Nederland het er weer over en was het een stuk makkelijker...

Wat het tips geven hier betreft zit ik met een dubbel gevoel: het is leuk zo samen te werken, maar als het uit de hand loopt komt de puzzel niet meer publiek omdat alle antwoorden te grabbel liggen.
Dat is misschien ook wel de reden voor de dwaalsporen van Carel. Het is best frustrerend om te zien dat de opgaven die je zelf met veel pijn en moeite hebt opgelost even later gewoon op internet zijn terug te vinden...

Als het geen (bewust) dwaalspoor was, ben ik trouwens wel benieuwd naar de oplossing van Carel.
pi_148900523
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:25 schreef banaanenappel het volgende:
En wat was nou 4c???
Antwoord 4c: Het zijn de getallen waarvan het kwadraat te schrijven is als de som van 3 andere kwadraten. Indien een getal meerdere keren voorkomt in de reeks zijn er meerdere manieren om dat te doen.
WIllen jullie nog meer weten? Ik heb ze allemaal opgelost. Dank voor jullie tips nog!
Einstein: "Als een idee niet absurd klinkt, is er geen hoop voor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')