abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148902579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:58 schreef CarloV het volgende:
oh poep bruidssluier? ik dacht dat het cryptisch was en heb slaapkamergeluk :P
Zou ik goed rekenen :-)
pi_148902594
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:58 schreef CarloV het volgende:
oh poep bruidssluier? ik dacht dat het cryptisch was en heb slaapkamergeluk :P
Mooi! Moeten ze wel goedkeuren.
pi_148902634
en mijn redenatie voor slaapkamergeluk was, vanwege de eerste huwelijksnacht.
pi_148902653
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:55 schreef Keyser-Soze het volgende:
IEDEREEN / EENIEDER

VROUWENMANTEL / VIOOLTJE / MUNT / BRUIDSSLUIER / FLORA

(Moet nu weg: straks tentamen...)
Oh, die is wel wat sterker nog dan onze ROK (onderdeel van bloembollen)/~/~/boeket/~

En zowel eenieder als iedereen vonden we flauw, dus daar hebben we eentwee opgeschreven met die aantekening.

Maar dan hebben we iig niet gewonnen :)

En waarom zouden de 9 en 11 dan herhaald worden als dat de oplossing is? Met alleen 4+4+1 en 9+1+1, zonder gebruik van nullen?
pi_148902732
Het gaat om n^2, dus om 81 = a^2 + b^2 + c^2, dat kan op drie manieren. En ook op twee manieren voor 121.
pi_148902935
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:05 schreef rxb82 het volgende:
Het gaat om n^2, dus om 81 = a^2 + b^2 + c^2, dat kan op drie manieren. En ook op twee manieren voor 121.
Ah, ok. Dat miste ik even hierboven.
Dus het zijn de getallen waarvan het kwadraat kan bestaan uit de som van 3 andere kwadraten, en die getallen worden dan herhaald volgens het aantal keer dat dat kan? Jaaaaaja... Daar waren we echt nooit opgekomen :)

Ik ga nog wel een keer kijken of het dan toeval is met die delers van 80 of dat dat met elkaar te maken heeft :)
pi_148903280
(Ik wilde editten, niet quoten. Hoe verwijder ik (mobiel) een post?)
pi_148903288
Het antwoord blijft wel 17... dus ik denk dat best heel veel inzendingen goed zijn, zolang er maar geen uitleg bijstaat...

De manier om het te zien (bij mij ook pas na een hint) is het rijtje om te zetten naar hoe vaak ieder getal voorkomt, dus 0,0,0,1,0,0,0,1,1,0,3,0,2, etc. Deze reeks is te vinden op internet.
pi_148903385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:27 schreef rxb82 het volgende:
Het antwoord blijft wel 17... dus ik denk dat best heel veel inzendingen goed zijn, zolang er maar geen uitleg bijstaat...

De manier om het te zien (bij mij ook pas na een hint) is het rijtje om te zetten naar hoe vaak ieder getal voorkomt, dus 0,0,0,1,0,0,0,1,1,0,3,0,2, etc. Deze reeks is te vinden op internet.
Ah, ok. Jammer, dat hebben we niet geprobeerd, heb me alleen sufgezocht op de verschilfunctie :)

Die uitleg hebben wel wel gegeven... En neem toch aan dat ze 17 zonder verhaal niet goed rekenen. Dat was de meest logische gok. Idem voor 9, 15, etc.

En tnx iedereen. Van gisteravond nog wel denken kans te maken (winnaars vorig jaar hadden 84) naar me goed dom voelen :)
pi_148903621
Als ze vinden dat slaapkamergeluk toch fout is, stuur ik ze wel een mailtje dat je ook zonder bruidssluier kunt trouwen (ga maar naar de trouw drive-in, in amerika), maar dat daarna altijd geluk is in de slaapkamer :D

Ten tweede heb je een bruidssluier nodig om te trouwen, dus een trouwattribuut, het huwelijk volgt op het trouwen en ik neem aan dat je niet een vrouw elke dag met een bruidssluier ziet rondlopen om te laten zien dat ze gehuwd is.
pi_148903760
Ik denk serieus dat je best kans hebt dat slaapkamergeluk goed gerekend wordt... vind hem zelf best geniaal gevonden. In eerdere puzzels waarvan de uitwerking te vinden is, zijn ook wel andere dan de vooraf bedoelde antwoorden goedgekeurd.
pi_148903993
Lijkt mij ook hoor, dat dat goed is! Eerder dan ons bruidsboeket :D

Bij zo'n soort puzzel ontstaan idd wel vaker onbedoeld goede antwoorden.
Bij 10c hebben wij ook zowel lafhartig als lafmoedig opgeschreven en ze zullen er vast maar 1 bedoeld hebben.
pi_148905362
Ik vond het erg geinig om met jullie hintjes uit te wisselen. Maar als een heel stuk oplossing gepost wordt (zoals bij de treintjes) dan is dat wel jammer. Dat is niet leuk, zowel voor de mensen die hem al hebben, als voor de mensen die hem nog moeten doen.

Dat kan volgend jaar misschien anders.
pi_148905941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:38 schreef JddMan het volgende:
Ik vond het erg geinig om met jullie hintjes uit te wisselen. Maar als een heel stuk oplossing gepost wordt (zoals bij de treintjes) dan is dat wel jammer. Dat is niet leuk, zowel voor de mensen die hem al hebben, als voor de mensen die hem nog moeten doen.

Helemaal met je eens. Juist door het uitwisselen van kleine hints hier vond ik het behalve een uitdaging ook wel gewoon 'gezellig' om de puzzel te maken, met iedereen die hier met hetzelfde bezig was, vaak op dezelfde manier als ik aan het zoeken was en ook wel soms dezelfde frustraties had.

Maar sommige hints waren wel concreet, waardoor het 'zoeken' naar een oplossing meer het 'uitwerken' werd. Probleem is wel dat wat voor de een een weggever is, voor de ander een raadsel blijft.
pi_148906118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:38 schreef JddMan het volgende:

Een besloten discussie zou een oplossing zijn. Dan worden 'lurkers' uitgesloten en kan gezamenlijk een oplossing worden ingestuurd. Geen idee overigens of het binnen FOK mogelijk is om een topic te starten dat alleen op uitnodiging toegankelijk is

EDIT: Na de Anemona's regeert groep: Meet the Fokkers

[ Bericht 3% gewijzigd door Mill61 op 21-01-2015 13:15:14 ]
pi_148906196
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:03 schreef Mill61 het volgende:
Een besloten discussie zou een oplossing zijn. Dan worden 'lurkers' uitgesloten en kan gezamenlijk een oplossing worden ingestuurd. Geen idee overigens of het binnen FOK mogelijk is om een topic te starten dat alleen op uitnodiging toegankelijk is
Ik steun deze motie :-).

Weet iemand of dat kan?
pi_148906570
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:05 schreef rxb82 het volgende:

[..]

Ik steun deze motie :-).

Weet iemand of dat kan?
Zover ik dat weet kunnen de toegangsrechten alleen geregeld worden op forum basis, niet voor 1 enkel topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_148906728
Okay, thanks... het zou wel wat te ver gaan om een speciaal kerstpuzzel forum aan te vragen...
pi_148906919
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:23 schreef rxb82 het volgende:
Okay, thanks... het zou wel wat te ver gaan om een speciaal kerstpuzzel forum aan te vragen...
Ja, dat. Bovendien zou het denk ik een drempel opwerpen voor mensen om mee te doen aan het topic.

Een andere optie is heel streng modereren en al te doorzichtige hints weghalen. Maar het is dan wel heel lastig om een grens te trekken, en het komt ook de sfeer niet geheel ten goede denk ik.
pi_148906997
Overigens, om spoilers te kunnen lezen moet je op de desktopversie zijn ingelogd. Op mijn mobiele browser (chrome-android) kan ik de spoilers openen zonder ingelogd te zijn. Helemaal geen drempel dus voor lurkers
pi_148907058
Als een hint té expliciet is kunnen we die misschien rapporteren en met de mods afspreken dat ze verwijderd worden.
pi_148907179
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:34 schreef JddMan het volgende:
Als een hint té expliciet is kunnen we die misschien rapporteren en met de mods afspreken dat ze verwijderd worden.
Blijft lastig, want hints worden weer gequotet (is dat nederlands?).

Ik herinner me trouwens jouw hilarische hint voor opgave 12 die jezelf nadat je het licht zag hebt weggehaald: Zijn de puzzelmakers soms Surinamers? REL+BOCHT+UIT = The Roti Club
pi_148907325
Bij vraag 11, voor "dameskleding" had ik in eerste instantie ook "kousenband".

De Surinaamse keuken was voor mij een terugkerend thema in deze puzzel. :p
pi_148907531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:32 schreef Mill61 het volgende:
Overigens, om spoilers te kunnen lezen moet je op de desktopversie zijn ingelogd. Op mijn mobiele browser (chrome-android) kan ik de spoilers openen zonder ingelogd te zijn. Helemaal geen drempel dus voor lurkers
Zover ik kan zien is dit niet waar?

Net even geprobeerd op een andere computer... ik kan spoilers gewoon lezen als ik niet ben ingelogd.

Spoileren is een drempel van niks. Ook google indexeert ze gewoon.
pi_148907663
Bij mij hetzelfde als wat Mill61 aangeeft: op de desktop versie moet ik ingelogd zijn (Firefox), mobiel zijn ze altijd leesbaar (Safari).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')