Nou ja, opgelost. Gebruik gemaakt van hints van anderen, maar zelf alleen dwaalsporen uitgezet. Bravo!quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:29 schreef CarelvdH53 het volgende:
[..]
Antwoord 4c: Het zijn de getallen waarvan het kwadraat te schrijven is als de som van 3 andere kwadraten. Indien een getal meerdere keren voorkomt in de reeks zijn er meerdere manieren om dat te doen.
WIllen jullie nog meer weten? Ik heb ze allemaal opgelost. Dank voor jullie tips nog!
quote:Op woensdag 21 januari 2015 07:02 schreef reisgenoot het volgende:
voor 4d megaspoiler:dus ik zat in de goede richting met mijn datumzoektocht... Leuk, maar moeilijk. Je moet er maar net tegenaan lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben hier terecht gekomen vanwege de puzzel, gewoon door te googlen op bepaalde termen. Ik vind dat de hints die hier gegeven zijn heel acceptabel zijn, zonder zelf te puzzelen kom je niet ver. Volgens mij waren er misschien drie vragen waarbij de complete oplossing verklapt werd, en dat waren makkelijke (in ieder geval 4a en 4b, die ik zelf al had toen ik ze las).quote:Dat is misschien ook wel de reden voor de dwaalsporen van Carel. Het is best frustrerend om te zien dat de opgaven die je zelf met veel pijn en moeite hebt opgelost even later gewoon op internet zijn terug te vinden...
Wow, wat een boel antwoorden en hints hier. Jammer dat dit gebeurt, ik hoop dat het het naar buiten brengen van deze puzzel niet belemmert volgend jaar...quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:41 schreef Mill61 het volgende:
[..]
Nou ja, opgelost. Gebruik gemaakt van hints van anderen, maar zelf alleen dwaalsporen uitgezet. Bravo!
Wij denken dat het "LOESS" zou kunnen zijn, omdat "LÖSS" het enige toegestane Scrabblewoord met een umlaut op die plaats is. Denken jullie dat dit het is?quote:Wij hadden bij 2 geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk het niet Keyser-Soze. Het correcte antwoord is "MOCHT".quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:20 schreef Keyser-Soze het volgende:
@Debora87:
[..]
Wij denken dat het "LOESS" zou kunnen zijn, omdat "LÖSS" het enige toegestane Scrabblewoord met een umlaut op die plaats is. Denken jullie dat dit het is?
Nou, LÖSS staat op de lijst van toegestane Nederlandse Scrabblewoorden, en in het Duits schrijf je Ö soms als OE.quote:Een Duits scrabblewoord tussen Nederlandse woorden?
Seriously?? Ik heb wel zitten klooien met morse, maar dat niet gevonden. Ook omdat het niet heel Duits was...quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:42 schreef rxb82 het volgende:
Het is wel 'MOCHT'. Als je alle woorden omzet in morse blijkt dat ze allemaal bestaan uit een letter van 1 streepje/puntje, een van 2 puntjes/streepjes, een van 3 en een van 4. CH wordt in het Duits in morse gecodeerd als een letter.
Ja, denk inmiddels ook dat het opzet was en zou graag alsnog de "letter oplossing" gepost zien als dat niet zo is. Opzettelijk misleiden vind ik niet sportief.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Keyser-Soze het volgende:
Oh, jammer als dat het inderdaad blijkt te zijn --ik had graag gezien dat MisselijkFiguur53 deze fout had, want hij heeft me opzettelijk een paar dagen voor niets laten zoeken...
(Edit: laat maar)quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Keyser-Soze het volgende:
Oh, jammer als dat het inderdaad blijkt te zijn --ik had graag gezien dat MisselijkFiguur53 deze fout had, want hij heeft me opzettelijk een paar dagen voor niets laten zoeken...
Ben bang dat ook die klopt... Het is oplossingen van n^2 = a^2 + b^2 + c^2, met a,b,c > 0, niet n = ...quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:52 schreef Debora87 het volgende:
[..]
Hij heeft 4c sowieso fout, lijkt me. 5 niet en 9 drie keer klopt niet in die redenatie.
En dat zou het dan ook kunnen zijn bij 2 ja. Al accepteert Wordfeud het niet
Waar ben jij voor gegaan bij "een" van 10c en bij 11?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |