abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148900739
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:29 schreef CarelvdH53 het volgende:

[..]

Antwoord 4c: Het zijn de getallen waarvan het kwadraat te schrijven is als de som van 3 andere kwadraten. Indien een getal meerdere keren voorkomt in de reeks zijn er meerdere manieren om dat te doen.
WIllen jullie nog meer weten? Ik heb ze allemaal opgelost. Dank voor jullie tips nog!
Nou ja, opgelost. Gebruik gemaakt van hints van anderen, maar zelf alleen dwaalsporen uitgezet. Bravo!
pi_148900910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 07:02 schreef reisgenoot het volgende:
voor 4d megaspoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus ik zat in de goede richting met mijn datumzoektocht... Leuk, maar moeilijk. Je moet er maar net tegenaan lopen.
pi_148900968
het was geen dwaalspoor als hij bedoelde dat het romeinse cijfers en dus "letters" waren, alleen jammer dat 4c een extensie is van de stelling van pythagoras en die was een griek.

Maar goed ook ik heb alles opgelost, alleen heb ik nauwelijks gebruik gemaakt van hints, omdat die pas nadat ik een puzzel opgelost had, hier verschenen, en toen was ik flauw :>
pi_148901014
quote:
Dat is misschien ook wel de reden voor de dwaalsporen van Carel. Het is best frustrerend om te zien dat de opgaven die je zelf met veel pijn en moeite hebt opgelost even later gewoon op internet zijn terug te vinden...

Ik ben hier terecht gekomen vanwege de puzzel, gewoon door te googlen op bepaalde termen. Ik vind dat de hints die hier gegeven zijn heel acceptabel zijn, zonder zelf te puzzelen kom je niet ver. Volgens mij waren er misschien drie vragen waarbij de complete oplossing verklapt werd, en dat waren makkelijke (in ieder geval 4a en 4b, die ik zelf al had toen ik ze las).
Voor mij werd het puzzelen juist intensiever door de "competitie" met anderen. Ik zou het wel acceptabel/begrijpelijk/sportief etc vinden als spoilers die geen spoiler maar een compleet antwoord zijn volgend jaar door een moderator verwijderd worden.
pi_148901122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 09:41 schreef Mill61 het volgende:

[..]

Nou ja, opgelost. Gebruik gemaakt van hints van anderen, maar zelf alleen dwaalsporen uitgezet. Bravo!
Wow, wat een boel antwoorden en hints hier. Jammer dat dit gebeurt, ik hoop dat het het naar buiten brengen van deze puzzel niet belemmert volgend jaar...

Waren jullie een team (er staat duidelijk max 4 personen, met een duidelijke reden, achteraf zijn ze allemaal makkelijk, maar je moet er net even opkomen) of heeft iedereen alle antwoorden die hier staan (-2-4c-4d) + zijn eigen vondsten ingestuurd?

(Edit: laat maar)

Wij hadden bij 2 geen idee, de Elfstedentochtreeks wel gevonden en van 4c gemaakt (maar ik denk niet dat dat klopt, want heel ver gezocht) dat het alle niet-delers van 80 zijn waarbij elk 4e getal 3x en elk 5 getal 2x herhaald wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Debora87 op 21-01-2015 11:26:11 ]
pi_148901208
Ik zou er zelf wel voorstander van zijn om ALLE hints en oplossingen te verbieden. Als je de opgaven niet zonder hints kan oplossen, is deze puzzel misschien gewoon te moeilijk voor je.
pi_148901301
Dat ja.

Als je weet in welke richting je moet zoeken zijn bijna alle vragen heel erg goed te doen.
Het moeilijke zit juist in die eerste stap.

Ook met hints is het een hele leuke puzzel, maar voor de competitie, het nakijkwerk van de puzzelaars en de kans dat hij blijft bestaan is het wel erg jammer als er nu 30 perfecte individuele inzendingen zijn van mensen die zelf geen, of maar 10, eerste stappen hebben bedacht.

Doe dan alleen mee voor de lol en stuur het niet op.
pi_148901302
Wat een misselijk figuur, die CarelvdH53: mensen opzettelijk misleiden, dankzij andermans tips alle opgaven oplossen (want kennelijk toch niet slim genoeg om dat op eigen kracht te doen) en dan nog komen bedanken voor de tips, om het er lekker in te wrijven... Bah.
Round up the usual suspects.
pi_148901528
@Debora87:

quote:
Wij hadden bij 2 geen idee
Wij denken dat het "LOESS" zou kunnen zijn, omdat "LÖSS" het enige toegestane Scrabblewoord met een umlaut op die plaats is. Denken jullie dat dit het is?
pi_148901614
2:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148901729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:20 schreef Keyser-Soze het volgende:
@Debora87:

[..]

Wij denken dat het "LOESS" zou kunnen zijn, omdat "LÖSS" het enige toegestane Scrabblewoord met een umlaut op die plaats is. Denken jullie dat dit het is?
Ik denk het niet Keyser-Soze. Het correcte antwoord is "MOCHT".
Einstein: "Als een idee niet absurd klinkt, is er geen hoop voor"
pi_148901768
@reisgenoot:

Sorry, die zie ik even niet; wat zou dan die "Duitse methode" zijn? Wij dachten Ö --> OE.
pi_148901786
@MisselijkFiguur53:

En waarom dan wel?
pi_148901818
Een Duits scrabblewoord tussen Nederlandse woorden?
Ehh ja, het zou kunnen, maar dat is verder gezocht dan onze 4c... :)

Ik heb wel zitten rekenen aan Duits scrabble voor die vraag, en aan umlauts, er zitten ook een ö, een ä en een ü in. Dit zou volgens jou dus het enige woord zijn met die letters op die plek?

Een van mijn teamgenoten had een idee over Enigma, waar de anderen zich niet helemaal in konden vinden, maar niemand wist iets beters dus dat hebben we maar ingestuurd.
pi_148901900
@Debora87:

quote:
Een Duits scrabblewoord tussen Nederlandse woorden?
Nou, LÖSS staat op de lijst van toegestane Nederlandse Scrabblewoorden, en in het Duits schrijf je Ö soms als OE.
pi_148902078
Het is wel 'MOCHT'. Als je alle woorden omzet in morse blijkt dat ze allemaal bestaan uit een letter van 1 streepje/puntje, een van 2 puntjes/streepjes, een van 3 en een van 4. CH wordt in het Duits in morse gecodeerd als een letter.
pi_148902123
Oh, jammer als dat het inderdaad blijkt te zijn --ik had graag gezien dat MisselijkFiguur53 deze fout had, want hij heeft me opzettelijk een paar dagen voor niets laten zoeken...
pi_148902208
Overigens, als je kijkt op:

http://www.scrabble-wordf(...)4-letter-woorden.php

dan zie je dat "löss" inderdaad de enige tussen gymt en page met een umlaut is...
pi_148902227
ja en voor 15(v) hadden jullie niet hoeven gokken, zoals de meeste hadden gedaan. er zit echt een techniek achter, maar aangezien jullie van puzzelen houden zeg ik dat niet voor lol

en nou ja misleiden hoort erbij als er zoveel hints gegeven zijn dat je op 4c en 4d na alles kon oplossen, boontje komt om z'n loontje. Volgende keer minder hints, of geen hints, want voor vragen als 2,13 en 19 had ik keihard gewerkt en in deze drie gevallen een dag later staat er een hint/gedeeltelijke oplossing hier op.

Maar ach, ik heb ten minste wel leuk gepuzzeld!
pi_148902237
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:42 schreef rxb82 het volgende:
Het is wel 'MOCHT'. Als je alle woorden omzet in morse blijkt dat ze allemaal bestaan uit een letter van 1 streepje/puntje, een van 2 puntjes/streepjes, een van 3 en een van 4. CH wordt in het Duits in morse gecodeerd als een letter.
Seriously?? Ik heb wel zitten klooien met morse, maar dat niet gevonden. Ook omdat het niet heel Duits was...
Nou ja, goed gevonden iig :/
pi_148902314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Keyser-Soze het volgende:
Oh, jammer als dat het inderdaad blijkt te zijn --ik had graag gezien dat MisselijkFiguur53 deze fout had, want hij heeft me opzettelijk een paar dagen voor niets laten zoeken...
Ja, denk inmiddels ook dat het opzet was en zou graag alsnog de "letter oplossing" gepost zien als dat niet zo is. Opzettelijk misleiden vind ik niet sportief.
pi_148902352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:44 schreef Keyser-Soze het volgende:
(Edit: laat maar)

En dat zou het dan ook kunnen zijn bij 2 ja. Al accepteert Wordfeud het niet ;)
Waar ben jij voor gegaan bij "een" van 10c en bij 11?

[ Bericht 4% gewijzigd door Debora87 op 21-01-2015 11:30:00 ]
pi_148902415
IEDEREEN / EENIEDER

VROUWENMANTEL / VIOOLTJE / MUNT / BRUIDSSLUIER / FLORA

(Moet nu weg: straks tentamen...)
pi_148902451
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 10:52 schreef Debora87 het volgende:

[..]

Hij heeft 4c sowieso fout, lijkt me. 5 niet en 9 drie keer klopt niet in die redenatie.

En dat zou het dan ook kunnen zijn bij 2 ja. Al accepteert Wordfeud het niet ;)
Waar ben jij voor gegaan bij "een" van 10c en bij 11?
Ben bang dat ook die klopt... Het is oplossingen van n^2 = a^2 + b^2 + c^2, met a,b,c > 0, niet n = ...

Maar nog genoeg over waar misschien wel een foutje in zit...
pi_148902532
oh poep bruidssluier? ik dacht dat het cryptisch was en heb slaapkamergeluk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')