abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147956686
Om hem heen staat de wereld in brand: IS houdt de internationale gemeenschap bezig en ook het conflict Oekraïne/Rusland vraagt flink om aandacht. Boko Haram raast in Afrika en in Mexico is nu eindelijk uitgesproken dat de drugskartels/corruptie een niet te negeren probleem is.

Erdogan bouwt voor zichzelf een gigantisch paleis. Sluit politieke tegenstanders op en ook de medewerkers van justitie en politie die een corruptieonderzoek tegen hem voerden. Zelfs een minderjarige die kritiek op hem uit wordt vastgezet. Om over persvrijheid nog maar niet te beginnen.

Er wordt geen haast gemaakt bij verdere aansluiting met de EU. De huidige handelsverdragen leveren al flink voordeel op. Bemoeienis uit de EU wil hij het liefst negeren en anders veroordelen.

Nu de focus op grotere problemen in de wereld ligt, lijkt het alsof Erdogan zijn kans ruikt om meer macht naar zich toe te trekken. Gaat Turkije richting een dictatuur of oligarchie met een groep rondom hem? Wanneer is zijn honger naar macht gestild?
dag
pi_147957041
Erg zonde hoe Turkije, wat een modern pro-westers seculier land was dankzij Atatürk, steeds meer een extremistische islamitische dictatuur wordt.
pi_147957228
quote:
Erdogan bouwt voor zichzelf een gigantisch paleis
Dit is simpelweg niet waar. Het paleis is eigendom van de Turkse staat en niet Erdogan's eigendom. Na dat Erdogan zijn functie neerlegt zal hij het paleis ook moeten verlaten.

quote:
Sluit politieke tegenstanders op en ook de medewerkers van justitie en politie die een corruptieonderzoek tegen hem voerden
Ook hierbij heb ik mijn vraagtekens, met zijn hervormingen in de Presidentsverkieizingen heeft hij juist ieder kandidaat net zo veel kans gegeven als hij zelf, volgens het oude systeem zou het parlement kiezen, daar waar in het parlement AKP een ruime meerderheid heeft zou niemand zijn claim kunnen rivaliseren, integendeel, hij heeft het dusdanig hervormd dat het volk zelf ging stemmen over de kandidaten.

Daarnaast is volgens het Turkse rechtsysteem, een minister, premier en president onschendbaar voor vervolging zolang ze in functie zitten en dat is niet Erdogan's verdienste geweest, die status.
pi_147957382
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:35 schreef waxxx het volgende:
Erg zonde hoe Turkije, wat een modern pro-westers seculier land was dankzij Atatürk, steeds meer een extremistische islamitische dictatuur wordt.
Grijpen naar Atatürk wanneer het over Erdoğan gaat. _O-.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:19 schreef Peter het volgende:
Er wordt geen haast gemaakt bij verdere aansluiting met de EU.
Waarom zou hij?
pi_147957416
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Het paleis is eigendom van de Turkse staat en niet Erdogan's eigendom. Na dat Erdogan zijn functie neerlegt zal hij het paleis ook moeten verlaten.
Wanneer hij dat doet ja.. ALS... Tot dan maakt hij er wel gebruik van..
quote:
[..]

Ook hierbij heb ik mijn vraagtekens, met zijn hervormingen in de Presidentsverkieizingen heeft hij juist ieder kandidaat net zo veel kans gegeven als hij zelf, volgens het oude systeem zou het parlement kiezen, daar waar in het parlement AKP een ruime meerderheid heeft zou niemand zijn claim kunnen rivaliseren, integendeel, hij heeft het dusdanig hervormd dat het volk zelf ging stemmen over de kandidaten.

Daarnaast is volgens het Turkse rechtsysteem, een minister, premier en president onschendbaar voor vervolging zolang ze in functie zitten en dat is niet Erdogan's verdienste geweest, die status.
Als je leiding geeft aan een partij met een meerderheid en die stelt regels in om jou te beschermen... dan kun je niet zeggen dat je er 0 invloed op hebt gehad he?
dag
pi_147957481
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Heh wat?

Het is het Turkse presidentiële paleis, hij is de president en je vindt het nu opmerkelijk dat hij er tot zijn aftreden gebruik van gaat maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 20:52:13 ]
pi_147957524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:52 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heh wat?

Het is het Turkse presidentiële paleis, hij is de president en je vindt het nu opmerkelijk dat hij er tot zijn aftreden gebruik van gaat maken?
Nee, dat zeg ik niet. Ik betwijfel alleen of hij snel president-af zal zijn.
Als je nu al weet dat je 30 jaar blijft zitten en je bouwt een paleis voor de functie die je nog decennia wil blijven vervullen.. dan bouw je die toch vooral voor je eigen grootheid..
dag
pi_147957533
quote:

[..]

Tot dan bekleed hij op dit moment de hoogste positie in de Turkse politieke arena, als er iets is wat hij tot nu toe heeft gedaan is het aantoonbaar de verkeizingen in Turkije transparanter gemaakt en democratischer, ook met zijn laatstgenoemde actie is er dan ook vrij weinig empirisch om aan te nemen dat hij hier aan een afbreuk zal doen. En het paleis staat voor de Turkse officiele residentie en ontvangen van diplomatieke doeleinden, niet een vakantiehuisje zoals in Mozambique.

quote:
Als je leiding geeft aan een partij met een meerderheid en die stelt regels in om jou te beschermen... dan kun je niet zeggen dat je er 0 invloed op hebt gehad he?
Lol, jij denkt dat het Erdogan is geweest die met zijn partij heeft besloten dat de politieke leiders in functie onschendbaar zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 20:55:14 ]
pi_147957539
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Ik betwijfel alleen of hij snel president-af zal zijn.
Als je nu al weet dat je 30 jaar blijft zitten en je bouwt een paleis voor de functie die je nog decennia wil blijven vervullen.. dan bouw je die toch vooral voor je eigen grootheid..
Ga je dit topic serieus vervuilen met dit soort aannames?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 20:55:51 ]
pi_147957593
quote:
Dat is niet iets wat Erdogan zelf heeft geregeld hoor :')

Mensen beschuldigen Erdogan van van alles en nog wat maar men kan het dan niet onderbouwen met bewijs. De meeste dingen die men roept zijn gewoon loos, als het echt waar zou zijn/bewijsbaar zou zijn zou hij niet de President blijven.
pi_147957610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:54 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ga je dit topic serieus vervuilen met aannames?
Ja O+ Ik open het topic en wil dat aansnijden, dus dan doe ik dat. Dan stel ik iets en dan mag jij daar op reageren. Discussiëren. Forum enzo O+. Mocht je problemen hebben met het idee van een open forum waar men zijn mening mag uiten, dan raad ik je aan am die discussie met me ergens anders aan te gaan. Dan kan ik het hier over Erdogan en zijn snode plannen hebben.
dag
pi_147957616
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:47 schreef zarGon het volgende:

[..]

Grijpen naar Atatürk wanneer het over Erdoğan gaat. _O-.
Hij is diegene die het moderne Turkije heeft geschapen dat Erdogan probeert te vernietigen, een prachtig land in vergelijking met de andere islamitische landen in het Midden Oosten.
pi_147957637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Ja O+ Ik open het topic en wil dat aansnijden, dus dan doe ik dat. Dan stel ik iets en dan mag jij daar op reageren. Discussiëren. Forum enzo O+. Mocht je problemen hebben met het idee van een open forum waar men zijn mening mag uiten, dan raad ik je aan am die discussie met me ergens anders aan te gaan. Dan kan ik het hier over Erdogan en zijn snode plannen hebben.
Fok is niet Turkije en Danny geen Erdogan, dus moet kunnen, maar bepaalde punten die je aankaart zijn of niet juist of zijn de norm wereldwijd.
pi_147957642
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat is niet iets wat Erdogan zelf heeft geregeld hoor :')

Mensen beschuldigen Erdogan van van alles en nog wat maar men kan het dan niet onderbouwen met bewijs. De meeste dingen die men roept zijn gewoon loos, als het echt waar zou zijn/bewijsbaar zou zijn zou hij niet de President blijven.
Men kan ook niet bewijzen dat Putin achter de rebellen in Oost Oekraïne staan, toch nemen vele het wel aan. Bewijs is voor aannames niet altijd noodzakelijk he? ;)

Ik neem dingen aan, ik speculeer over wat me opvalt. Ik roep nioet dat ik 100% sluitend bewijs heb, dat vraag ik ook niet van anderen.
dag
pi_147957675
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef waxxx het volgende:

[..]

Hij is diegene die het moderne Turkije heeft geschapen dat Erdogan probeert te vernietigen, een prachtig land in vergelijking met de andere islamitische landen in het Midden Oosten.
Je bedoelt die kerel die onder andere oorlogsmisdaden beging in 1922 door samen met zijn leger de Griekse burgerbevolking van Izmir uit te moorden en de stad te plunderen?
Klinkt als een aardige vent.
NEE!
pi_147957685
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef Peter het volgende:

[..]

Discussiëren doe je met argumenten, niet met aannames. Wil je nog wat nuttige dingen lezen of heb je liever welles en niets en welles en nietes?

Prima verder hoor. :).
pi_147957702
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Discussiëren doe je met argumenten, niet met aannames. Wil je nog wat nuttige dingen lezen of heb je liever welles en niets en welles en nietes?

Prima verder hoor. :).
Ik wil het hebben over wat er in de OP staat. De mogelijkheid en aannames dat Erdogan als een dictator Turkije kan gaan leiden omdat er weinig tegengas gegeven wordt internationaal.
dag
pi_147957723
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 20:57 schreef waxxx het volgende:

[..]

Hahaha, briljant dit. Heb je ergens nog gelezen hoe dat "moderne Turkije" tot stand is gekomen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2014 21:03:23 ]
pi_147957724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:00 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Je bedoelt die kerel die onder andere oorlogsmisdaden beging in 1922 door samen met zijn leger de Griekse burgerbevolking van Izmir uit te moorden en de stad te plunderen?
Ja maar, ja maar, ja maar, hij was seculierrrrr.
pi_147957809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik wil het hebben over wat er in de OP staat. De mogelijkheid en aannames dat Erdogan als een dictator Turkije kan gaan leiden omdat er weinig tegengas gegeven wordt internationaal.
Opvallend genoeg kwam er ieder x dat de internationale gemeenschap 'tegengas' gaf aan Turkije een coup en werd een democratisch verkozen partij afgezet ten gunste van een junta. Dictatuur zeg je?
pi_147957839
quote:
7s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Opvallend genoeg kwam er ieder x dat de internationale gemeenschap 'tegengas' gaf aan Turkije een coup en werd een democratisch verkozen partij afgezet ten gunste van een junta. Dictatuur zeg je?
Ik heb het over Turkije, niet over landen die afglijden tot een middeleeuws levensbestaan en het recht van de sterkste..
dag
pi_147957857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:00 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Zijn voorganger beging een soortgelijke misdaad. Echter heeft Ataturk een achterlijk extremistisch islamitisch land verandert in een pro-westers modern en seculier land.
pi_147957861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb het over Turkije, niet over landen die afglijden tot een middeleeuws levensbestaan en het recht van de sterkste..
Ik heb het over staatsgrepen In Turkije.
pi_147957889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Hij heeft het ook over Turkije. :').
pi_147957896
quote:
7s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het over staatsgrepen In Turkije.
En wat heeft de geschiedenis te maken met de ingrepen die Erdogan nu pleegt?
dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')