abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147972328
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 12:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

- Voorafje op basis van gestoomde kip en een knapperig hapje erop
- Salade met forelreepjes erin
- Kalkoen uit de justpan, langzaam gegaard, met een knapperig korstje
- "Vergeten wintergroenten" met Cranberries
- Ossehaas "passed through a warm room" met mijn geheime saus
- Toetje-amuses op basis van chocola

De groenteschotel van gisteravond:
[ afbeelding ]
Dat menu klinkt heerlijk, en die groenteschotel ziet er zalig uit! Wat zit er in? Heb je een recept?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:03:59 #77
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_147972386
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat menu klinkt heerlijk, en die groenteschotel ziet er zalig uit! Wat zit er in? Heb je een recept?
Thanx, nee gewoon ehm, beetje aangeklooid :)

- Krieltjes (gehalveerd)
- Spruitjes en blauwe spruitjes
- Aardpeertjes
- Pastinaak-schijfjes
- Knolraap-blokjes
- Klein beetjeuitgebakken spekjes
- Licht gebakken cranberries met schepje suiker

Alles voorgegaard en toen in de oven opgewarmd...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_147972508
Oh, voor ik het vergeet, crosspost van mijn kerstdiner.
Alle gangen hadden bijpassende wijn. :Y

De tafel:

De amuse: (geroosterde biet, geitenkaas, gesuikerde kumquat, pistachekruim, tuinkers)

Voorgerecht: (kippenleverpate, brood, knoflookscheuten en cranberrycompote)

Close up:

Voorgerecht: (Gravad lax met biet, zoete aardappelpannenkoek, zure room, half zacht eitje)

De soep (paddenstoelensoep, zo luchtig dat het bijna als bavarois voelde in je mond, met bacontwister)

Hoofdgerecht: (eendenborst, rode wijn saus, pommes anna, gekarameliseerde witlof, sinaasappelsesamkoekje)

Kaasplankje zonder foto.
Dessert: (Stoofpeer, crumble en passievrucht creme anglaise)

En de koekjes! Kokosmakronen en zandkoekjes met schaakbordpatroon.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:31:05 #79
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_147973175
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:07 schreef Lonaa het volgende:

De tafel:
[ afbeelding ]
De amuse: (geroosterde biet, geitenkaas, gesuikerde kumquat, pistachekruim, tuinkers)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Close up:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: (Gravad lax met biet, zoete aardappelpannenkoek, zure room, half zacht eitje)
[ afbeelding ]
De soep (paddenstoelensoep, zo luchtig dat het bijna als bavarois voelde in je mond, met bacontwister)
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht: (eendenborst, rode wijn saus, pommes anna, gekarameliseerde witlof, sinaasappelsesamkoekje)
[ afbeelding ]
Kaasplankje zonder foto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:9~ _O_
pi_147973244
Hmm! Wat ziet dat er goed uit! O+

Hier gisteren ook weer goed geslaagd :) alleen m'n filodeeg bakjes bleken iets te klein voor de pannacotta dus dat werd wat minder mooi dan bedoeld, gelukkig niet minder lekker :D

Straks foto's!
  vrijdag 26 december 2014 @ 13:53:28 #81
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_147973806
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:07 schreef Lonaa het volgende:

De tafel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Close up:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kaasplankje zonder foto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor ;) Smaakte het ook zoals het eruit zag?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_147974842
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bah, margarine
Ik heb nog een kilo zure pruimen, heb jij daar toevallig een goed recept mee of zo?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_147975347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 13:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mooi hoor ;) Smaakte het ook zoals het eruit zag?
Ja! :Y

Het was enorm lekker. :9
De zalm op zichzelf was ietsjes zouter dan verwacht/gehoopt, maar smaakte in combinatie met de rest precies goed.
De pate was heeeeeeeerlijk zacht, de soep was ontzettend luchtig, de eend precies goed. Nomnom. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 26 december 2014 @ 14:55:27 #84
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_147975381
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja! :Y

Het was enorm lekker. :9
De zalm op zichzelf was ietsjes zouter dan verwacht/gehoopt, maar smaakte in combinatie met de rest precies goed.
De pate was heeeeeeeerlijk zacht, de soep was ontzettend luchtig, de eend precies goed. Nomnom. :9
Cool :) Ik ben nu begonnen met voorafjes serveren hier. Simpel spul, maar wel lekker.

Zelf zit ik op een "minimaal carb, minimaal vet" dieet dus ik -kijk- vooral naar hoe anderen genieten ;)
pi_147976108
Karamels met goud, schuimpjes met wierook en roomrolletjes met mirre zijn inmiddels opgevroten bij de koffie. *) Later foto's!
Let me see you stripped down to the bone
pi_147976166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 15:34 schreef minilot het volgende:
Karamels met goud, schuimpjes met wierook en roomrolletjes met mirre zijn inmiddels opgevroten bij de koffie. *) Later foto's!
Cool :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 26 december 2014 @ 15:54:35 #87
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147976564
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:55 schreef agter het volgende:

[..]

wat zijn jullie kwijt inclusief drank per persoon?
Was een goedkope kerst dit jaar, ik denk iets van 15 euro per persoon. (3 gangen, 3 flessen wijn)
pi_147976639
Ziet er lekker uit :9 :9

Mijn oom heeft gister foto's gemaakt, die zal ik later wel eens posten als ik ze toegestuurd krijg :)
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_147976709
Ziet er goed uit Lonaa!

Ik was ook niet zo veel kwijt. Totaal denk ik iets van 175 euro uitgegeven aan boodschappen, voor 1 x dessert voor 12 en twee x driegangenmenu (resp voor 6 en voor 5 personen). Wijn hadden we in huis, dus dat scheelt behoorlijk.
pi_147977057
Bij mijn was de venkel-hazelnootsoep deze keer wat dunner en véél smaakvoller en lekkerder dan de eerste keer dat ik het maakte :+ :9
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 26 december 2014 @ 17:26:01 #91
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_147978802
quote:
6s.gif Op woensdag 24 december 2014 20:52 schreef Iwanius het volgende:
Impressie van Iwanius Kerstdis 2014
Zijn dat foto's uit de jaren zeventig?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 26 december 2014 @ 19:09:54 #92
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_147981067
*excuses* Gezien de drukte vandaag geen foto's. Alleen de mededeling: gehele menu zeer geslaagd.
pi_147981956

Het diner van vandaag. Hachee met vifespice, kip met rozemarijn en tijm, lamsbout met knoflook en rozemarijn, spruitjes met spek, rode kool en aardappelkroketjes. Bijna helemaal op gegaan met 5 personen en 2 kinderen.
Toetje was creme brulee, appeltaart en chocolade ijs. Helaas geen foto daarvan.
pi_147982937
Gisteren had mijn moeder:
Voorgerecht van garnalencoctail met wiskey
Voorgerecht van kop runderboullion met ongezoete geklopte slagroom die naar kerrie smaakte
Hoofdgerecht was rundertornedo met wijnsaus, en sperziebonen, gerold in ontbijtspek.
Dan kaasplankje
Dan ijs want het oorspronkeleijke toetje was mislukt.
Er stonden stoofpeertjes van mij bij :)
Twiddel
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:17:25 #95
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_147987017
Een laat toetje ;)

pi_147992332
Ik heb alleen een aantal detail foto's. Maar ook het laatste kerstdiner was heerlijk. De paté was echt een heerlijke gang. De beef Wellington had ik graag roder gezien, maar helaas. Maar het was mijn eerste keer ossenhaas, dus ik vond hem alsnog heerlijk. En aan tafel gelukkig mensen die niet zo van rood vlees houden. Ik zelf eigenlijk wel. :')

Baked Alaska was heerlijk. Met zelfgemaakt chocolade ijs en een zoute karamel swirl. Alleen vond ik het teveel koffie cake in verhouding tot ijs.

Maar ach, ik lever graag commentaar op mijn eigen kookkunsten. Maar uiteindelijk was het een geweldige avond met prima eten.

pi_147992767
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 december 2014 00:25 schreef Myraela het volgende:
Ik heb alleen een aantal detail foto's. Maar ook het laatste kerstdiner was heerlijk. De paté was echt een heerlijke gang. De beef Wellington had ik graag roder gezien, maar helaas. Maar het was mijn eerste keer ossenhaas, dus ik vond hem alsnog heerlijk. En aan tafel gelukkig mensen die niet zo van rood vlees houden. Ik zelf eigenlijk wel. :')

Baked Alaska was heerlijk. Met zelfgemaakt chocolade ijs en een zoute karamel swirl. Alleen vond ik het teveel koffie cake in verhouding tot ijs.

Maar ach, ik lever graag commentaar op mijn eigen kookkunsten. Maar uiteindelijk was het een geweldige avond met prima eten.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wouw, dat ziet er heerlijk uit!
Make my day!
pi_147994601
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 december 2014 00:25 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor! Populair in Australië, dit diner :)
Beef Wellington; kudo's dat je dat al durft. Vind het zelf doodeng omdat je em niet kunt checken tijdens het bakken.

^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 27 december 2014 @ 01:52:14 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147995107
Wat ziet dat er goed uit allemaal O+ :Y) :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_148000472
Geen foto's van de zes pasteien kerst avond maar die vielen erg in de smaak :)

Wel snelle foto's van het voorgerecht eerste kerstdag:

Konijn rilette, groenten paté, kabeljauw brandade, pittige zoetzuur van rode ui en tafelzuur. Met toast en zelfgebakken noten speltbrood.

En het nagerecht:

Helaas m'n filodeeg bakje iets te klein gemaakt dus paste de pannacotta er niet mooi in zoals de bedoeling was
:@

Het is vanille pannacotta met kaneel rozensiroop en rozenblaadjes met een beetje geslagen room en een semifreddo met granaatappelsaus en pistache nootjes :9

Toetje tweede kerstdag:

Bitterkoekjes pudding

Hoofd was een gevuld kippetje met kweepeer glaze, pistache rode port en gedroogde kersen maar Helaasch geen foto, was wel erg lekker!

[ Bericht 15% gewijzigd door Zo-is-dat op 27-12-2014 10:48:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')