Dat menu klinkt heerlijk, en die groenteschotel ziet er zalig uit! Wat zit er in? Heb je een recept?quote:Op vrijdag 26 december 2014 12:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
- Voorafje op basis van gestoomde kip en een knapperig hapje erop
- Salade met forelreepjes erin
- Kalkoen uit de justpan, langzaam gegaard, met een knapperig korstje
- "Vergeten wintergroenten" met Cranberries
- Ossehaas "passed through a warm room" met mijn geheime saus
- Toetje-amuses op basis van chocola
De groenteschotel van gisteravond:
[ afbeelding ]
Thanx, nee gewoon ehm, beetje aangeklooidquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat menu klinkt heerlijk, en die groenteschotel ziet er zalig uit! Wat zit er in? Heb je een recept?
quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Oh, voor ik het vergeet, crosspost van mijn kerstdiner.
Alle gangen hadden bijpassende wijn.![]()
De tafel:
[ afbeelding ]
De amuse: (geroosterde biet, geitenkaas, gesuikerde kumquat, pistachekruim, tuinkers)
[ afbeelding ]
Voorgerecht: (kippenleverpate, brood, knoflookscheuten en cranberrycompote)
[ afbeelding ]
Close up:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: (Gravad lax met biet, zoete aardappelpannenkoek, zure room, half zacht eitje)
[ afbeelding ]
De soep (paddenstoelensoep, zo luchtig dat het bijna als bavarois voelde in je mond, met bacontwister)
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht: (eendenborst, rode wijn saus, pommes anna, gekarameliseerde witlof, sinaasappelsesamkoekje)
[ afbeelding ]
Kaasplankje zonder foto.
Dessert: (Stoofpeer, crumble en passievrucht creme anglaise)
[ afbeelding ]
En de koekjes! Kokosmakronen en zandkoekjes met schaakbordpatroon.
[ afbeelding ]
Mooi hoorquote:Op vrijdag 26 december 2014 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Oh, voor ik het vergeet, crosspost van mijn kerstdiner.
Alle gangen hadden bijpassende wijn.![]()
De tafel:
[ afbeelding ]
De amuse: (geroosterde biet, geitenkaas, gesuikerde kumquat, pistachekruim, tuinkers)
[ afbeelding ]
Voorgerecht: (kippenleverpate, brood, knoflookscheuten en cranberrycompote)
[ afbeelding ]
Close up:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: (Gravad lax met biet, zoete aardappelpannenkoek, zure room, half zacht eitje)
[ afbeelding ]
De soep (paddenstoelensoep, zo luchtig dat het bijna als bavarois voelde in je mond, met bacontwister)
[ afbeelding ]
Hoofdgerecht: (eendenborst, rode wijn saus, pommes anna, gekarameliseerde witlof, sinaasappelsesamkoekje)
[ afbeelding ]
Kaasplankje zonder foto.
Dessert: (Stoofpeer, crumble en passievrucht creme anglaise)
[ afbeelding ]
En de koekjes! Kokosmakronen en zandkoekjes met schaakbordpatroon.
[ afbeelding ]
Ik heb nog een kilo zure pruimen, heb jij daar toevallig een goed recept mee of zo?quote:
Ja!quote:Op vrijdag 26 december 2014 13:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mooi hoorSmaakte het ook zoals het eruit zag?
Coolquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja!
Het was enorm lekker.
De zalm op zichzelf was ietsjes zouter dan verwacht/gehoopt, maar smaakte in combinatie met de rest precies goed.
De pate was heeeeeeeerlijk zacht, de soep was ontzettend luchtig, de eend precies goed. Nomnom.
Coolquote:Op vrijdag 26 december 2014 15:34 schreef minilot het volgende:
Karamels met goud, schuimpjes met wierook en roomrolletjes met mirre zijn inmiddels opgevroten bij de koffie.Later foto's!
Was een goedkope kerst dit jaar, ik denk iets van 15 euro per persoon. (3 gangen, 3 flessen wijn)quote:Op donderdag 25 december 2014 21:55 schreef agter het volgende:
[..]
wat zijn jullie kwijt inclusief drank per persoon?
Zijn dat foto's uit de jaren zeventig?quote:
Wouw, dat ziet er heerlijk uit!quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:25 schreef Myraela het volgende:
Ik heb alleen een aantal detail foto's. Maar ook het laatste kerstdiner was heerlijk. De paté was echt een heerlijke gang. De beef Wellington had ik graag roder gezien, maar helaas. Maar het was mijn eerste keer ossenhaas, dus ik vond hem alsnog heerlijk. En aan tafel gelukkig mensen die niet zo van rood vlees houden. Ik zelf eigenlijk wel.
Baked Alaska was heerlijk. Met zelfgemaakt chocolade ijs en een zoute karamel swirl. Alleen vond ik het teveel koffie cake in verhouding tot ijs.
Maar ach, ik lever graag commentaar op mijn eigen kookkunsten. Maar uiteindelijk was het een geweldige avond met prima eten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor! Populair in Australië, dit dinerquote:Op zaterdag 27 december 2014 00:25 schreef Myraela het volgende:
Ik heb alleen een aantal detail foto's. Maar ook het laatste kerstdiner was heerlijk. De paté was echt een heerlijke gang. De beef Wellington had ik graag roder gezien, maar helaas. Maar het was mijn eerste keer ossenhaas, dus ik vond hem alsnog heerlijk. En aan tafel gelukkig mensen die niet zo van rood vlees houden. Ik zelf eigenlijk wel.
Baked Alaska was heerlijk. Met zelfgemaakt chocolade ijs en een zoute karamel swirl. Alleen vond ik het teveel koffie cake in verhouding tot ijs.
Maar ach, ik lever graag commentaar op mijn eigen kookkunsten. Maar uiteindelijk was het een geweldige avond met prima eten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |