abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147925912
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.

Diverse platformen krijgen een officiële vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_147925941
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:45 schreef mrbombastic het volgende:
Aflossingsprobleem geldlening

U heeft in of omstreeks juli 2013 via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geïnvesteerd (geldlening) in het project (leningnummer 003764) van Wet en Dry B.V. Er zijn problemen ontstaan in de aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.

Stopzetten betalingen naar investeerders

Ook na herinneringen van onze zijde bleef (volledige) betaling uit. Geldvoorelkaar.nl heeft tot vandaag de aflossingen naar de investeerders voorgeschoten in verband met onderhandelingen met Wet & Dry B.V. om nog tot een bepaalde financiële oplossing te komen. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze oplossing niet kan worden gevonden.

Het gevolg is dat Geldlvoorelkaar.nl u geen termijnbedragen meer zal doorstorten. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Ingevolge de aan Geldvoorelkaar.nl via de investeringsovereenkomst verstrekte last heeft Geldvoorelkaar.nl - gezien de ontstane betalingsachterstand - de vordering ten behoeve van u en de overige investeerders ter incasso uit handen gegeven aan Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam. Geldvoorelkaar.nl is genoodzaakt betalingen aan u op te schorten tot het moment dat genoemde deurwaarders voldoende bij Wet & Dry B.V. hebben kunnen incasseren om een (tussentijdse) afdracht te doen.

Incassoprocedure via deurwaarder

Het gerechtsdeurwaarderskantoor heeft Wet & Dry B.V. in de gelegenheid gesteld om de achterstand in de aflossingstermijnen te voldoen, aan welke sommatie Wet & Dry B.V. geen gevolg heeft gegeven. De opvolgende stap naar Wet & Dry B.V. is geweest dat de totale vordering (de achterstallige termijnen en de nog te vervallen toekomstige termijnen, vermeerderd met rente en kosten) bij vervroeging ineens en geheel is opgeëist. De buitengerechtelijke incassokosten zijn aan Wet & Dry B.V. doorbelast. Op grond van de schuldbekentenis, overeenkomst en algemene voorwaarden, alsmede op grond van de wet, dient Wet & Dry B.V. deze kosten te vergoeden.

Mocht de zaak minnelijk niet alsnog met Wet & Dry B.V. kunnen worden opgelost, dan zullen wij ingevolge de verstrekte last de deurwaarder ten behoeve van u en de overige investeerders (de informele vereniging) opdracht geven om rechtsmaatregelen te nemen jegens Wet & Dry B.V. Dit om een betaalvonnis te verkrijgen, waarmee betaling afdwingbaar kan worden gesteld. Voor zover noodzakelijk zal de deurwaarder een advocatenkantoor inschakelen.

Kosten invordering / buitengerechtelijke kosten

Op grond van de investeringsovereenkomst en de toepasselijke voorwaarden van Geldvoorelkaar.nl komen de kosten van een dergelijke gerechtelijke procedure (voor zover deze niet verhaalbaar zijn) voor rekening van de investeerders (per investeerder naar rato van het door hem/haar geïnvesteerde bedrag).

Nu Geldvoorelkaar.nl zeer teleurgesteld is over de ontwikkelingen bij Wet & Dry B.V. en de financiering destijds via het platform van de website van Geldvoorelkaar.nl tot stand is gekomen zal Geldvoorelkaar.nl coulance halve de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten (zoals griffierechten, deurwaarderskosten en het honorarium voor de ingeschakelde gemachtigde en/of advocaat) niet aan de investeerders doorbelasten, maar - geheel onverplicht - voor haar eigen rekening nemen. Uiteraard zullen deze kosten waar rechtens mogelijk wel op Wet & Dry B.V. worden verhaald.
Die wou ik eerst wel doen maar toch uiteindelijk niet gedaan, maar weer een goeie waarschuwing dat we hier met echt geld bezig zijn en niet te snel vol er in moeten gaan. Dat heb ik wel gedaan voorheen en dat is tot nu toe nog goed gegaan maar toch.
pi_147926377
Weet iemand al meer van dat project? Looptijd, ratings en rente?
pi_147926663
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:24 schreef Underdoggy het volgende:
Weet iemand al meer van dat project? Looptijd, ratings en rente?
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
pi_147926942
quote:
Koophuis, hopelijk zit daar wat waarde in voor de investeerder. Wel de mooie goede oude tijd van 10% + incentive. Afwachten hoe dit gaat lopen.
pi_147927230
Binnenkort krijgen alle investeerders hun geld in wc-rolhouders terugbetaald. Het is wel jammer dat dat net niet voor de kerst lukt.

Achteraf is het makkelijk praten, maar ik denk dat ik ook niet in dit project zou hebben willen investeren. Interessante testcase voor de afhandeling idd. Ik vraag me tot nu toe vaak af of prive vermogen niet zodanig is afgeschermd dat je er niet bij komt en zo.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_147928429
Ik zit naar dit project bij Lendico te kijken: (24 mnd / 8,87%)
https://www.lendico.nl/kredietaanvraag/detail/1915-128

Het risico is wat hoger, maar ik smelt weg bij die beschrijving. Het lijkt me een sympathieke kredietnemer. Dus ik heb toch een klein bedrag toegezegd. Er is nog ¤1.725 nodig.
pi_147928888
quote:
Voordelen voor de investeerders
Als u investeert in dit duurzame product, krijgt iedere investeerder die minimaal ¤ 100,-- inlegt, een Wet&Dry toiletrolhouder cadeau.
Maar wie heeft deze ook daadwerkelijk gekregen?
pi_147929406
Happytents zat vorige week vol/gestart en nu al verzoek om geld over te maken. Lekker snel daar hou ik van.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_147930711
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 19:27 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Maar wie heeft deze ook daadwerkelijk gekregen?
Ja, dat vraag ik mij ook af.
pi_147930859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Die wou ik eerst wel doen maar toch uiteindelijk niet gedaan, maar weer een goeie waarschuwing dat we hier met echt geld bezig zijn en niet te snel vol er in moeten gaan. Dat heb ik wel gedaan voorheen en dat is tot nu toe nog goed gegaan maar toch.
Ja die heb ik toenertijd ook niet gedaan. WC rolhouders hebben we al en natte doekjes tja die gebruik ik nooit.
Wel leuk dat de titel weer eens veranderd is.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_147932418
Prettige feestdagen 🎄 allemaal!
  woensdag 24 december 2014 @ 22:23:51 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147936043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:05 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat is wel fors Leoline, ik leg mn voorlopige max op 10k en daarna heb ik nog een stuk meer in obligaties en en aandelen zitten want die voelen toch iets fijner.

Maar als alle projecten gewoon blijven lopen waarom dan ook niet,
Tsja ik heb ook ETF's, een beleggingsfonds, deposito's en +40 crowdfuncdingprojecten dus de spreiding is er wel. Deposito's komen komend jaar vrij en dan moet je toch wat.

Zo lang de spaarrentes zo laag blijven blijf ik in ieder geval investeren en beleggen en hou wat achter de hand voor noodgevallen, impulsaankopen en de eventuele koop van een huis.

Zoals al aangegeven zit ¤40k crowdfunding er komend jaar nog niet in hoor. Denk eerder aan ¤25-30k als het in hetzelfde tempo gaat als dit jaar. Er komt nu ook maandelijks ¤ 300-400 terug, dus moet dat al minimaal investeren om het er niet op achteruit te gaan.

Ca. ¤ 1000,- per maand investeren wordt het doel, mits goede projecten.

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 24-12-2014 22:29:37 ]
pi_147939831
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 22:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja ik heb ook ETF's, een beleggingsfonds, deposito's en +40 crowdfuncdingprojecten dus de spreiding is er wel. Deposito's komen komend jaar vrij en dan moet je toch wat.

Zo lang de spaarrentes zo laag blijven blijf ik in ieder geval investeren en beleggen en hou wat achter de hand voor noodgevallen, impulsaankopen en de eventuele koop van een huis.

Zoals al aangegeven zit ¤40k crowdfunding er komend jaar nog niet in hoor. Denk eerder aan ¤25-30k als het in hetzelfde tempo gaat als dit jaar. Er komt nu ook maandelijks ¤ 300-400 terug, dus moet dat al minimaal investeren om het er niet op achteruit te gaan.

Ca. ¤ 1000,- per maand investeren wordt het doel, mits goede projecten.
Hoe kom je aan dat geld? Ik ben nu 23 en ik kom op maximaal 10k uit.
  donderdag 25 december 2014 @ 01:15:56 #15
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147941636
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 00:09 schreef Kermit. het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dat geld? Ik ben nu 23 en ik kom op maximaal 10k uit.
Ik ben 31. En met werken uiteraard. Maar alles bij elkaar is het geen abnormaal bedrag hoor. Als je in de beleggingstopics leest zijn er fokkers die véél meer ingelegd hebben ;)
pi_147941814
Kom ik aan met mijn 19 en een paar honderd euro die ik er max in kan stoppen _O-
pi_147941926
Dubbel, deze mag weg. Ging iets mis.
pi_147941999
Dat Wet & Dry lijkt me ook niet echt een realistisch product geweest. Die vochtige doekjes die je kant en klaar koopt, die zijn een stuk sterker dan slap toiletpapier. Als je dat een beetje vochtig maakt, dan valt het zo al uit elkaar. Laat staan dat je er nog iets mee kunt schoonmaken.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 01:24 schreef eenjongen... het volgende:
Kom ik aan met mijn 19 en een paar honderd euro die ik er max in kan stoppen _O-
Maakt toch niet uit? Als je nu al begint, en het blijft een beetje goed lopen, dan heb je er ook een aardig kapitaal in zitten tegen de tijd dat je de 30 nadert.
pi_147944394
quote:
Juist het wegleggen van geld helpt enorm bij vermogensopbouw. Ondanks dat je met paar honderd euro geen enorme rendementen haalt geef je het ook niet uit.
pi_147945073
quote:
Maar het leuke van crowdfunding is dat je met die kleine bedragen al wat kunt beginnen dus dat ook gewoon doen en probeer alles wat je terug krijgt er weer in te stoppen of als je keer wat extra hebt verdiend de vakanties ofzo stop je daar ook weer 500 er van extra in en zo bouw je wel iets op.
pi_147947087
Enig idee waarom Bussman medical research zo langzaam loopt? Het lijkt me niet slecht en mooi korte looptijd? Of weet de crowd iets wat ik niet weet?
https://www.kapitaalopmaat.nl/Bussman-Medical-Research
pi_147948242
quote:
het is al een paar 100 meer dan de meeste 19 jarige.

Vergeet niet dat investeren iets van de lange adem is, aangezien je vroeg begint zal je eerder de 10k aantikken dan de meesten ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147949063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 12:18 schreef zoekie het volgende:
Enig idee waarom Bussman medical research zo langzaam loopt? Het lijkt me niet slecht en mooi korte looptijd? Of weet de crowd iets wat ik niet weet?
https://www.kapitaalopmaat.nl/Bussman-Medical-Research
Geen idee, ik heb er in geïnvesteerd. 't Bedrag is wel hoog dat er bij elkaar moet komen en er zijn nog niet zoveel mensen actief op Kapitaal op Maat volgens mij. Misschien ligt het daaraan, ik hoop wel dat hij vol komt eerlijk gezegd.
pi_147949876
Dat project heeft de meeste investeerders van heel de site. Denk ook dat er gewoon niet meer investeerders zijn
pi_147950423
Bussman even bellen om naar GVE te komen, binnen half uur vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')