meest vrije land ter wereld?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:38 schreef Mani89 het volgende:
[..]
In Amerika (het beste meest vrije land ter wereld) mag het volk gewoon beslissen hoor, dus ik weet niet waarom je zo boos doet.
Dit is gewoon een feit. Laten we niet verder off topic gaan dan nodig is.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
meest vrije land ter wereld?
Alsof 'professionele' rechters geen last (kunnen) hebben van bias.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat een jury vooraf al dusdanig beïnvloed is door de media, mogelijk zelfs foute berichtgeving en ze dus vaak al een oordeel klaar hebben.
Je denkt toch niet dat Bin Laden een kans gehad zou hebben gehad op een eerlijk proces tegen een jury in Amerika?
Langs het Kanaalweg is er altijd heibel.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hopelijk leert deze gouden jongen door deze straf van zijn fouten en blijft hij voortaan op het rechte pad.
Vertel?quote:Op woensdag 24 december 2014 15:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Langs het Kanaalweg is er altijd heibel.
Dat ze zichzelf steeds zo noemen maakt hen natuurlijk niet zo, vooral de laatste 13/14 jaar niet.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een feit. Laten we niet verder off topic gaan dan nodig is.
Ach ja wielrentuig, die kunnen mij niet meer verbazen met hun hufterigheid. Maar laten we teruggaan naar het onderwep.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Weet je nog van die wielrenner die vrouwen in elkaar mepte daar in de buurt?
Ok dat is jouw mening, zo mag iedereen een mening hebben. Dat respecteer ik.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat ze zichzelf steeds zo noemen maakt hen natuurlijk niet zo, vooral de laatste 13/14 jaar niet.
Het zijn vooral straffen omtrent ongevallen met auto's en misbruik van kinderen waarbij de straffen behoorlijk laag zijn lijkt mij op het eerste oog, voor de rest gaat het nog wel, al houdt maar naar mijn mening te vaak rekening met het belang van de dader over gerechtigheid voor het slachtoffer/nabestaanden en bescherming van de maatschappij tov rehabilitatiepogingen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kansloos strafje weer, een schoffering naar de nabestaanden.
Geen wonder dat er zo weinig vertrouwen is in de rechtspraak.
De gemiddelde rechter heeft toch iets meer ervaring in het vak , kent de wet en bovenal jaren gestudeerd voor dat hij op de rechtersstoel mocht plaatsnemen. Lijkt me niet dat we dat moeten vervangen met een groep tokkies met het IQ van een balpen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:42 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof 'professionele' rechters geen last (kunnen) hebben van bias.
Nu schieten er beelden van de Rijdende Rechter en het tokkiepanel door mijn hoofdquote:Op woensdag 24 december 2014 15:57 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De gemiddelde rechter heeft toch iets meer ervaring in het vak , kent de wet en bovenal jaren gestudeerd voor dat hij op de rechtersstoel mocht plaatsnemen. Lijkt me niet dat we dat moeten vervangen met een groep tokkies met het IQ van een balpen.
Nee, want voor doodslag en poging tot doodslag heeft men ook een andere strafmaat.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
Als men hier een gevangenisstraf uit zou delen, zou men dit ook door moeten trekken naar alle gevallen van te hard rijden, waar niemand bij om komt.
Als het niet opzettelijk is kan het iedereen overkomen.quote:Op woensdag 24 december 2014 15:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nee, want voor doodslag en poging tot doodslag heeft men ook een andere strafmaat.
Het zal je dochter maar wezen.![]()
quote:Op woensdag 24 december 2014 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
Misschien een soort van plantsoenendienst geven 2 meter onder de grond?
http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2014:15831quote:Op 15 juni 2014, iets na 23.00 uur, heeft binnen de bebouwde kom, op de Kanaalweg te Leiden, waar een maximale snelheid van 50 kilometer per uur was toegestaan, ter hoogte van een oversteekplaats voor fietsers, een aanrijding plaatsgevonden tussen de personenauto waarin verdachte als bestuurder reed en een fietsster (hierna ook: het slachtoffer). Het slachtoffer stak met haar fiets door rood de oversteekplaats over op het moment dat verdachte met groen licht en hoge snelheid aan kwam rijden.
100 over 50km weg.. zuchtquote:Op woensdag 24 december 2014 16:18 schreef Modus het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2014:15831
Lijkt me niet helemaal onbelangrijk.
Ja, het was ook echt een berekend 'ongevalletje'.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Goed, dan rijdt hij over twee jaar iemand dood. Nou, nou, hij mag twee jaar niet meer z'n moordwapen gebruiken maar daarna weer wel.
Vrij essentieel toch wel. Neemt toch niet weg dat ik de straf te laag vind maar op zich al een belangrijke factor voor oordeel ja.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:18 schreef Modus het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2014:15831
Lijkt me niet helemaal onbelangrijk.
Automobilist heeft altijd schuld. De mate hangt af van zijn verkeersgedrag. Zijne was: "schijt aan andere levens".quote:Op woensdag 24 december 2014 16:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vrij essentieel toch wel. Neemt toch niet weg dat ik de straf te laag vind maar op zich al een belangrijke factor voor oordeel ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |