En waar wil je eerdergenoemd voorbeeld dan precies onder laten vallen als je dit al roekeloos noemt?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:01 schreef Confetti het volgende:
Dat terwijl de wetgever de maximumstraf op 36(!!!!) maanden heeft vastgesteld.
Makkelijk praten natuurlijk als je zelf niet in die situatie zit. Staat de optie dat het hem wel degelijk achtervolgt en hij er traumatische ervaringen aan over heeft gehouden überhaupt nog wel bij je open?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Taxichauffeur én aspirant rijinstructeur, volgens de uitspraak. Waardoor je je gaat afvragen wat de instelling en oprechtheid van deze man is, en vervolgens in hoeverre hij écht spijt heeft en écht getraumatiseerd is. Het feit dat hij niet naar de rechtbank komt om als een vent zijn vonnis aan te horen doet me een klein beetje aan die dingen twijfelen.
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk. Juist door regelmatig op de weg te zitten neemt de oplettendheid en de neiging om stipt de regels te volgen af omdat je vrijwel alles op de automatische piloot doet.quote:Op woensdag 24 december 2014 22:41 schreef Confetti het volgende:
Overigens was deze Marokkaan ook nog eens een taxi-chaffeur en dus ook 'ervaren'. Hij had beter moeten weten.
quote:Op woensdag 24 december 2014 22:54 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Taxichauffeur én aspirant rijinstructeur, volgens de uitspraak. Waardoor je je gaat afvragen wat de instelling en oprechtheid van deze man is, en vervolgens in hoeverre hij écht spijt heeft en écht getraumatiseerd is. Het feit dat hij niet naar de rechtbank komt om als een vent zijn vonnis aan te horen doet me een klein beetje aan die dingen twijfelen.
quote:Op woensdag 24 december 2014 20:34 schreef NotYou het volgende:
Ik mag hopen dat de gewetensfunctie van deze jongen waar in het vonnis vrij zwaar op geleund wordt wel eerst onderzocht en aangetoond is?
quote:De rechtbank neemt voorts in aanmerking dat verdachte, blijkens een hem betreffend uittreksel van de justitiële documentatie, niet eerder is veroordeeld en dat hij geen eerdere antecedenten heeft ten aanzien van de Wegenverkeerswet 1994.
quote:De rechtbank heeft voorts kennisgenomen van het op 28 oktober 2014 opgemaakte reclasseringsrapport betreffende verdachte. Uit dit rapport blijkt dat verdachte veel last heeft van het ongeval en de gevolgen daarvan. Hij heeft zelf hulp gezocht bij een psycholoog en zal starten met traumatherapie Eye Movement Desensitization en Reprocessing (EMDR). De reclassering heeft in haar conclusie toepassing van het adolescentenstrafrecht geadviseerd.
De rechtbank zal hieraan voorbij gaan, nu dit advies verder niet is onderbouwd en de rechtbank in de enkele opmerking dat er geen contra-indicaties zijn voor de toepassing van het jeugdstrafrecht, gelet op de leeftijd van verdachte en zijn volwassen leefstijl, geen aanleiding ziet om dit advies te volgen.
Hoewel verdachte ter terechtzitting niet de volledige verantwoordelijkheid heeft genomen voor de door hem in grove mate overschreden toegestane snelheid, neemt de rechtbank in zijn voordeel mee dat hij zichtbaar spijt heeft van zijn handelen en dat hij duidelijk gebukt gaat onder de gevolgen hiervan.
Guess the fuck what. Ik heb zelf een angststoornis. Alsnog, als ik iemand dood zou rijden zou ik daar gaan staan, trillend, huilend en bijna flauwvallend desnoods, om die familie te laten zien hoe gruwelijk veel spijt ik heb van mijn verschrikkelijke fout. Dat is echt het minimale dat je kan doen. Als je oprecht bent, dan.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Makkelijk praten natuurlijk als je zelf niet in die situatie zit. Staat de optie dat het hem wel degelijk achtervolgt en hij er traumatische ervaringen aan over heeft gehouden überhaupt nog wel bij je open?
Hij volgt EMDR dus kennelijk laat het hem allemaal niet bepaald koud.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:57 schreef Sjongejonge11 het volgende:
[..]
Guess the fuck what. Ik heb zelf een angststoornis. Alsnog, als ik iemand dood zou rijden zou ik daar gaan staan, trillend, huilend en bijna flauwvallend desnoods, om die familie te laten zien hoe gruwelijk veel spijt ik heb van mijn verschrikkelijke fout. Dat is echt het minimale dat je kan doen. Als je oprecht bent, dan.
nogmaals; was dat geen woonwijk dan?quote:Op woensdag 24 december 2014 20:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Meer een weg in de bebouwde kom langs woonwijken. Kanaalweg in Leiden.
moet je dan meer straf krijgen?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef Loekie1 het volgende:
Dit vind ik zoooo naief:
Verder houden de rechters er rekening mee dat de Leidenaar zélf ook gebukt gaat onder de wetenschap dat hij een meisje heeft doodgereden.
Hij was niet eens aanwezig, zó raakt 't m.
Nee, maar ook niet minder. Meneer Mohammed heeft zelf tegen de politie verklaard dat hij het gevoel niet harder te rijden dan 50 a 60 km/h per uur. Dat terwijl hij minimaal 2x zo hard reed. Zo'n spijt had hij dus van zijn daad.quote:
Medelijden voor zichzelf ja.quote:Op woensdag 24 december 2014 23:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij volgt EMDR dus kennelijk laat het hem allemaal niet bepaald koud.
wat lul je danquote:Op donderdag 25 december 2014 10:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet minder. Meneer Mohammed heeft zelf tegen de politie verklaard dat hij het gevoel niet harder te rijden dan 50 a 60 km/h per uur. Dat terwijl hij minimaal 2x zo hard reed. Zo'n spijt had hij dus van zijn daad.
[..]
Medelijden voor zichzelf ja.
Huh, dus vooraf al spijt hebben?quote:Op donderdag 25 december 2014 10:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee, maar ook niet minder. Meneer Mohammed heeft zelf tegen de politie verklaard dat hij het gevoel niet harder te rijden dan 50 a 60 km/h per uur. Dat terwijl hij minimaal 2x zo hard reed. Zo'n spijt had hij dus van zijn daad.
quote:[..]
Medelijden voor zichzelf ja.
Hij heeft keihard tegenover de politie gelogen om zijn eigen hachje te redden. Dat hij psychische hulp zoekt zegt helemaal niets over zijn schuldgevoelens. Nu hij duidelijk heeft lopen liegen tegenover de politie heb ik het idee dat hij het vooral erg voor zichzelf vindt.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Huh, dus vooraf al spijt hebben?
[..]
Aha. Hij volgt EMDR omdat het hem allemaal koud laat. Ga buiten spelen man.quote:Op donderdag 25 december 2014 10:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij heeft keihard tegenover de politie gelogen om zijn eigen hachje te redden. Dat hij psychische hulp zoekt zegt helemaal niets over zijn schuldgevoelens. Nu hij duidelijk heeft lopen liegen tegenover de politie heb ik het idee dat hij het vooral erg voor zichzelf vindt.
Leer eens lezen man. Ik zeg dat hij meer medelijden met zichzelf heeft dan met het slachtoffer.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha. Hij volgt EMDR omdat het hem allemaal koud laat. Ga buiten spelen man.
Dat hele EMDR-verhaal zegt helemaal niks. Als ik terecht zou staan en het zou mij een dikke strafkorting opleveren, dan zou ik ook wel ff EMDR-therapie gaan volgen.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha. Hij volgt EMDR omdat het hem allemaal koud laat. Ga buiten spelen man.
Waar heeft hij over gelogen?quote:Op donderdag 25 december 2014 10:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij heeft keihard tegenover de politie gelogen om zijn eigen hachje te redden. Dat hij psychische hulp zoekt zegt helemaal niets over zijn schuldgevoelens. Nu hij duidelijk heeft lopen liegen tegenover de politie heb ik het idee dat hij het vooral erg voor zichzelf vindt.
Omdat hij voor zijn gevoel 60 reed maar in werkelijkheid 105 heeft hij gelogen? En wat de rechtbank zegt is allemaal niet zo relevant natuurlijk, die D66-policor-elite zegt allemaal onzinnige dingen en zouden ontslagen moeten worden.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Leer eens lezen man. Ik zeg dat hij meer medelijden met zichzelf heeft dan met het slachtoffer.
Daarom heeft hij glashard lopen liegen tegen de politie, wilde hij gelijk weer verder als taxi-chauffeur, is hij niet op komen dagen bij de uitspraak en heeft hij volgens de rechtbank niet de volle verantwoordelijkheid voor zijn daad genomen.
Dat zegt vooral veel over jou.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:14 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat hele EMDR-verhaal zegt helemaal niks. Als ik terecht zou staan en het zou mij een dikke strafkorting opleveren, dan zou ik ook wel ff EMDR-therapie gaan volgen.
Ik denk dat als je je snelheid met zo'n 50 km/h per uur te laag inschat je inderdaad aan het liegen bent.quote:Op donderdag 25 december 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat hij voor zijn gevoel 60 reed maar in werkelijkheid 105 heeft hij gelogen? En wat de rechtbank zegt is allemaal niet zo relevant natuurlijk, die D66-policor-elite zegt allemaal onzinnige dingen en zouden ontslagen moeten worden.
Inderdaad. Uitstekend stukje van Geenstijl trouwens. Dat gelul dat de rechters "gebonden zijn aan de wet" kan dus ook wel in de prullenbak. Als je meer dan 55 km/h te hard rijdt door de bebouwde kom is het gewoon wegpiraterij. Laat deze gast maar minimaal twee jaar brommen en ontneem hem minimaal vijftien jaar zijn rijbewijs.quote:Op donderdag 25 december 2014 13:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je snelheid met zo'n 50 km/h per uur te laag inschat je inderdaad aan het liegen bent.
Je weet dat het uit het Hindoeïsme komt toch? En dat die 'leer' niet boven het geloof van een 'goddelijke interventie' staat? Al gaat het niet om een goddelijke interventie, maar meer soort van energie.quote:Op donderdag 25 december 2014 12:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
1 van de eerste wetten van karma is niet zozeer dat je goed doet, goed ontmoet. Nee, als dat het geval was dan was er sprake van een soort van goddelijke interventie.
Ok, dan weet je dat er onzin volgt...quote:Op donderdag 25 december 2014 18:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Inderdaad. Uitstekend stukje van Geenstijl trouwens.
Hoezo is de wet niet gevolgd dan?quote:Dat gelul dat de rechters "gebonden zijn aan de wet" kan dus ook wel in de prullenbak.
Binnen en buiten de bebouwde kom maakt in deze geen verschil. En de grens is 50 KM/h te hard.quote:Als je meer dan 55 km/h te hard rijdt door de bebouwde kom is het gewoon wegpiraterij. Laat deze gast maar minimaal twee jaar brommen en ontneem hem minimaal vijftien jaar zijn rijbewijs.
Als een bestuurder zijn of haar snelheid 50 kilometer per uur lager dan de daadwerkelijke snelheid inschat mag je je afvragen of het wel veilig is om zo iemand überhaupt een rijbewijs te laten hebben...quote:Op donderdag 25 december 2014 13:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat als je je snelheid met zo'n 50 km/h per uur te laag inschat je inderdaad aan het liegen bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |