Dat is niet alleen bij Duitsers, ook vaak bij vrouwen en oude mensen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 14:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Duitsers tussen strand en hotel...
50 waar je 60 mag
60 waar je 80 mag
30 waar je 30 mag, stapvoets over de drempels
45 waar je 60 mag
40 waar je 50 mag
Kots.![]()
![]()
Ach ja, wij houden ze ook dramatisch op in de bergen...quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:03 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat is niet alleen bij Duitsers, ook vaak bij vrouwen en oude mensen.
Het erge is dan nog dat als ze 50 rijden waar je 80 mag, ze ook 50 rijden waar je 30 mag (onze woonwijk bijvoorbeeld)
Ik noem ze altijd 60 rijders. Rijden 60 waar je 80 mag, gaan een woonwijk in en blijven 60 rijden en zijn rond de 60 jaar oud...quote:Op donderdag 1 januari 2015 15:03 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Dat is niet alleen bij Duitsers, ook vaak bij vrouwen en oude mensen.
Het erge is dan nog dat als ze 50 rijden waar je 80 mag, ze ook 50 rijden waar je 30 mag (onze woonwijk bijvoorbeeld)
Spreek voor jezelf. Ik rijd gewoon met ze mee, 90 waar je 80 mag, 80 in de sneeuw op de autobahn, etc.quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja, wij houden ze ook dramatisch op in de bergen...
Jij misschien omdat je de helft vd tijd ligt te slapen achter je stuurquote:Op donderdag 1 januari 2015 17:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ach ja, wij houden ze ook dramatisch op in de bergen...
Waarom meteen zo hatelijk? Ikzelf hou eigenlijk ook nooit mensen op in het verkeer. Hell in Duitsland rij ik eigenlijk altijd te hard omdat de boetes hilarisch laag zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik noem ze altijd 60 rijders. Rijden 60 waar je 80 mag, gaan een woonwijk in en blijven 60 rijden en zijn rond de 60 jaar oud...
[..]
Spreek voor jezelf. Ik rijd gewoon met ze mee, 90 waar je 80 mag, 80 in de sneeuw op de autobahn, etc.
Mwah ik rij echt niet dramatisch langzaam. Maar als je voor het eerst door een besneeuwde bergwei rijdt, rij je niet zo hard als de locals. Dat zou ook niet verstandig zijn. Who knows wat er na de bocht komt, ik bedoel je ziet het niet...quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij misschien omdat je de helft vd tijd ligt te slapen achter je stuur
Oh, ja tuurlijk joh. Ik heb al door zuid Duitsland/Oostenrijk, Italië, Slovenië gereden. Dus, genoeg bergwegen ervaring. Op geen enkel moment heb ik in een "treintje" gereden achter een langzame Nederlandse auto.... Dus je blaat weer onzin, as usualquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:48 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mwah ik rij echt niet dramatisch langzaam. Maar als je voor het eerst door een besneeuwde bergwei rijdt, rij je niet zo hard als de locals. Dat zou ook niet verstandig zijn. Who knows wat er na de bocht komt, ik bedoel je ziet het niet...
Het enige wat ik dan kan doen is ruimte maken. En het idd niet te idioot langzaam maken.
Overduidelijk praat je over iets waar je zelf geen ervaring mee hebt.Als je ooit door de bergen hebt gereden weet je dat er vaak treintjes hangen achter langzame Nederlandse auto's. Super irritant. Zelfs als Nederlander wanneer het gewoon te langzaam gaat.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:15 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh, ja tuurlijk joh. Ik heb al door zuid Duitsland/Oostenrijk, Italië, Slovenië gereden. Dus, genoeg bergwegen ervaring. Op geen enkel moment heb ik in een "treintje" gereden achter een langzame Nederlandse auto.... Dus je blaat weer onzin, as usual
Alle bergen die ik heb ervaren waren als volgt, helemaal rechts vrachtwagens met 50-60 met alarmlichten aan, midden de normale auto en links iedereen die inhaalt en heb inderdaad nooit een treintje gezien.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Zowiezo is er bij drukte op bergwegen vaan een langzaamste auto die alles op houdt.
Maat dit topic is niet voor zulk geflame.
Volgens mij heeft iedereen dat weleens, zo'n dag dat je lekker door wil rijden, maar iedereen je CC-flow verpest, overal linksrijdende slowpokes lijken te rijden en alle stoplichten tegen zitten.quote:Op donderdag 1 januari 2015 21:57 schreef Fer het volgende:
Op sommige dagen is iedereen een irritatie. Over een 100 6h-19h weg, met 136 op de cc en vinger aan de grootlichttrekker.... OPZIJ!!!
Ik bedoel dan ook bergwegen met 2 banen. Als je kan inhalen ontstaan er geen treintjes, nietquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:11 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Alle bergen die ik heb ervaren waren als volgt, helemaal rechts vrachtwagens met 50-60 met alarmlichten aan, midden de normale auto en links iedereen die inhaalt en heb inderdaad nooit een treintje gezien.
Bergwegen die ik ken, dus ook nationale wegen, komt er altijd een strook bij om in te halen bergop.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook bergwegen met 2 banen. Als je kan inhalen ontstaan er geen treintjes, niet
Er zijn ook zat weggetjes waar die er gewoon 10 of 20 kilometer niet is... Soms van die heel kleine parkeer plekjes om mensen voorbij te gaan, en soms gewoon niets...quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:26 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Bergwegen die ik ken, dus ook nationale wegen, komt er altijd een strook bij om in te halen bergop.
quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er zijn ook zat weggetjes waar die er gewoon 10 of 20 kilometer niet is... Soms van die heel kleine parkeer plekjes om mensen voorbij te gaan, en soms gewoon niets...
Nou ja ik vind het vooral komisch dat jullie blijkbaar denken dat er geen 2 baan bergwegen zijnquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]je blijft ook gewoon doorgaan met random argumenten verzinnen om maar te "bewijzen" dat jij het allemaal wel beter weet.
Best komisch eigenlijk.
Klopt, maar volgens sommigen zijn die lichtjes rond de knop die aangaan ook indicatoren. Kan ze amper zien vanachter het stuur en zeker niet in het blikveld. Maar goed, ik mijn automaat zo ongevoelig mogelijk ingesteld en toch gaan ze bij wat schemering al aan.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:23 schreef twiFight het volgende:
Net nog even gekeken in een Seat Ibiza station van.. 2011 ergens? Met de lichten op de 'auto' stand geeft de dashboard niet aan op welke stand de lampen staan op dat moment. Maar nooit klachten gehad dus blijkbaar schakelt die wel op tijd over naar dimlicht.
Hij heeft gelijk. Bij een bergweg denk ik niet aan een snelweg met meerdere banen, maar eerder aan een mooie pas. En daar kun je vaak bijzonder slecht inhalen. Het is vooral leuk als er een bus met toeristen is die een tochtje over de pas doen. Helemaal als zo'n bus even moet steken om de bocht te halen... Motorrijders houden de boel ook wel eens op, want die kunnen geen snelle krappe (haarspeld)bochtjes maken.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]je blijft ook gewoon doorgaan met random argumenten verzinnen om maar te "bewijzen" dat jij het allemaal wel beter weet.
Best komisch eigenlijk.
Allebei heel herkenbaar. In geval #1 zet ik 'm een tikje zachter omdat ik vaak toch al net iets boven de toegestane snelheid rij. Maar alleen als het achter mij leeg is.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:50 schreef k_man het volgende:
Dus ik rij gewoon op de cruise control en wordt ingehaald. De inhaler gaat me voorbij en gaat terug naar rechts, voor mij dus. Prima. Vervolgens gaat die mafkees net één km/u zachter rijder dan waarop ik de cc heb staan. Wat doe je dan? Hem weer inhalen? Of de cc even een tikje terug geven? En als-ie straks dan nog weer een km/u terugzakt?
Iets verderop ben ik zelf een rijtje auto's en vrachtwagens aan het inhalen. Achter me komt een auto bumperkleven. OK, kennelijk ontzettende haast, wil mij heel graag voorbij, maar ja... dat lukt dus eventjes niet. Afijn, zo gauw het kan ga ik terug naar rechts. Vervolgens duurt het nog kilometers voor die grapjas me met een halve km/u verschil heeft ingehaald. Huh? Je had toch zo'n haast? Je zat toch op m'n bumper omdat je er met een noodgang voorbij moest?
Ja die zijn bij de Ibiza in ieder geval nog wel te zien (als je er naar zoekt), maar dan zie je verlicht het woord "auto" staan en weet je dus nog niet zeker op welke stand de lampen staan. Je kunt ze uiteraard op dimlicht zetten maar bij deze auto staan ze v.z.i.w. altijd wel goed. Meerdere malen gecontroleerd en zag er goed uit, en ik krijg nooit lichtseinen. Maar goed het argument van een eerdere reageerder dat het altijd wel te zien is (van binnen in de auto) is dus niet waar.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar volgens sommigen zijn die lichtjes rond de knop die aangaan ook indicatoren. Kan ze amper zien vanachter het stuur en zeker niet in het blikveld. Maar goed, ik mijn automaat zo ongevoelig mogelijk ingesteld en toch gaan ze bij wat schemering al aan.
Ook mee eens. In Tsjechie heb ik dit veel gezien, alhoewel het daar vrij gebruikelijk is zoveel mogelijk rechts te rijden en dan halen ze je alsnog wel in over de middenstreep. Zelfs voor een blinde bocht. Ik hield mijn hart vast maar het is hun feestje. Wij werden daar door Ladas echt helemaal zoek gereden.quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:15 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk. Bij een bergweg denk ik niet aan een snelweg met meerdere banen, maar eerder aan een mooie pas. En daar kun je vaak bijzonder slecht inhalen. Het is vooral leuk als er een bus met toeristen is die een tochtje over de pas doen. Helemaal als zo'n bus even moet steken om de bocht te halen... Motorrijders houden de boel ook wel eens op, want die kunnen geen snelle krappe (haarspeld)bochtjes maken.
En dan kun je nog zo'n snelle auto hebben en nog zo goed kunnen rijden, maar die local in z'n bouwvakkersbusje is op zulke onoverzichtelijke, bochtige bergpassen gewoon sneller dan jij. Die heeft die pas al 571 keer gereden en dat compenseert jouw 250 pk BMW volkomen. Dus ik ga dan gewoon eventjes aan de kant, waar het kan. Knipperlichtje naar rechts even aan, zodat ze weten dat het de bedoeling is om me in te halen.
Het is natuurlijk wel zo dat dat heel erg vaak misgaat. Vergelijk het aantal verkeersslachtoffers per auto eigenaar maar eens tussen Nederland en dat soort landen. Niet mooi...quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ook mee eens. In Tsjechie heb ik dit veel gezien, alhoewel het daar vrij gebruikelijk is zoveel mogelijk rechts te rijden en dan halen ze je alsnog wel in over de middenstreep. Zelfs voor een blinde bocht. Ik hield mijn hart vast maar het is hun feestje. Wij werden daar door Ladas echt helemaal zoek gereden.
In zo'n geval ben ik echt niet te beroerd om hem even in te trappen en hem er weer voor te zetten. Ik ga mijzelf niet klemrijden voor zo'n geval. Dan vreet ie zich maar op achter me.quote:Op donderdag 1 januari 2015 22:50 schreef k_man het volgende:
Iets verderop ben ik zelf een rijtje auto's en vrachtwagens aan het inhalen. Achter me komt een auto bumperkleven. OK, kennelijk ontzettende haast, wil mij heel graag voorbij, maar ja... dat lukt dus eventjes niet. Afijn, zo gauw het kan ga ik terug naar rechts. Vervolgens duurt het nog kilometers voor die grapjas me met een halve km/u verschil heeft ingehaald. Huh? Je had toch zo'n haast? Je zat toch op m'n bumper omdat je er met een noodgang voorbij moest?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |