abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149345138
Al die andere onthoofding filmpjes waarin sjiieten door Isis worden onthoofd of een kogel door het hoofd krijgen zijn ook nep?
pi_149345193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:22 schreef Mylene het volgende:
Al die andere onthoofding filmpjes waarin sjiieten door Isis worden onthoofd of een kogel door het hoofd krijgen zijn ook nep?
Aan wie vraag je dat?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:24:57 #203
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345199
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zolang de raw footage niet beschikbaar is, net als bij de onthoofdingen, blijf ik mijn twijfels houden. Waarmee ik niet beweer dat het fake is. Je kunt het simpelweg niet zeggen aan de hand van deze beelden. Iets wat in de toekomst alleen nog maar moeilijker zal worden door nieuwe en betere technieken. Mooie ontwikkeling, maar zeker ook een gevaarlijke ontwikkeling.

Verder heb ik genoeg gruwelijke (amateuristische) beelden van de hand van Daesh (IS) gezien om iig niet te twijfelen aan de barbarij waartoe ze in staat zijn.
Waarom zou IS zoveel moeite en editing doen om een filmpje op internet te plaatsen?
Ze kunnen toch beter zoals je zegt een raw filmpje maken en gewoon 1 camera gebruiken.
Dan zou er veel minder twijfel over zijn. En ze hebben daar ook nog een studio met green-screen technologie?
Hebben ze niets anders te doen vraag ik me dan af.
Dat er barbaarse dingen gebeuren in het Midden-Oosten staat buiten kijf lijkt me.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149345225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Aan wie vraag je dat?
Niet aan jou, aan de users die denken dat het fake is.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 23:26:06 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_149345237
quote:
Ben ook zeer benieuwd naar het antwoord.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:26:46 #206
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345255
quote:
Die zien er mijns inziens wel realistisch uit, alleen die executie filmpjes waarover gesproken word in het nieuws niet.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_149345278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:24 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Waarom zou IS zoveel moeite en editing doen om een filmpje op internet te plaatsen?
Ze kunnen toch beter zoals je zegt een raw filmpje maken en gewoon 1 camera gebruiken.
Dan zou er veel minder twijfel over zijn. En ze hebben daar ook nog een studio met green-screen technologie?
Dat er barbaarse dingen gebeuren in het Midden-Oosten staat buiten kijf lijkt me.
Om het professioneel en angstaanjagend te laten ogen misschien? Misschien hebben ze op de een of andere manier wel baat bij die twijfel. Don't know.

En green screen is niet bewezen. Vooral bij de Foley video dacht ik het te kunnen zien, maar ik kan het gewoonweg niet bewijzen.
pi_149345301
quote:
Niemand zegt dat onthoofdingen gebeurt niet.
Tuurlijk zijn er echte beelden van verschikkelijke dingen maar wat is gepresenteerd als echt ,is nep.imo.

'Fake is the New Real' -great song by Imani Coppola,which i am unable to find for free,but i have the CD anyway.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_149345303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:26 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Die zien er mijns inziens wel realistisch uit, alleen die executie filmpjes waarover gesproken word in het nieuws niet.
Dit ja, wat niet per se betekent dat die filmpjes waarover gesproken wordt fake zijn natuurlijk.
pi_149345343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:24 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Dan zou er veel minder twijfel over zijn
. En ze hebben daar ook nog een studio met green-screen technologie?
Exact, dat begrijp ik ook niet. Dit soort gelikte shit is voer voor ons.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:31:08 #211
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:27 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Om het professioneel en angstaanjagend te laten ogen misschien? Misschien hebben ze op de een of andere manier wel baat bij die twijfel. Don't know.

En green screen is niet bewezen. Vooral bij de Foley video dacht ik het te kunnen zien, maar ik kan het gewoonweg niet bewijzen.
Er is hier een keer een artikel geplaatst van Reuters waarbij ook werd aangegeven dat de foto's van de Japanners gemaakt zijn voor een green screen en met kunstlicht.
pi_149345470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:31 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Er is hier een keer een artikel geplaatst van Reuters waarbij ook werd aangegeven dat de foto's van de Japanners gemaakt zijn voor een green screen en met kunstlicht.
Ik heb het gisteren gelezen inderdaad. Bij de eerste onthoofding die in de media bekend werd gemaakt (Foley) kwam er ook al zo'n bericht bij Reuters vandaan. Verder geen of heel weinig ruchtbaarheid in de mainstream media aan gegeven.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:36:16 #213
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345542
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren gelezen inderdaad. Bij de eerste onthoofding die in de media bekend werd gemaakt (Foley) kwam er ook al zo'n bericht bij Reuters vandaan. Verder geen of heel weinig ruchtbaarheid in de mainstream media aan gegeven.
Hier is dat artikel. http://www.reuters.com/vi(...)nelName=Most+Popular
Het zal waarschijnlijk wel zijn zo zijn dat ze zoals je eerder zei baat hebben bij de twijfel op de 1 of andere manier.
pi_149345602
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:26 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Fair enough. Maar als je dan de ene onthoofding wel realistisch vindt, dan kan de andere toch ook gebeurd zijn? Kan ook andersom uiteraard.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:39:17 #215
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345624
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact, dat begrijp ik ook niet. Dit soort gelikte shit is voer voor ons.
Daar was een tijd terug toch ook een filmpje over gepost?
Dat het een nieuwe tactiek is om bewust misinformatie en verwarring te verspreiden.
Zodat men door de bomen het bos niet meer ziet.
En het mensen ontmoedigd om nog naar de waarheid te gaan zoeken.
pi_149345726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:39 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Daar was een tijd terug toch ook een filmpje over gepost?
Dat het een nieuwe tactiek is om bewust misinformatie en verwarring te verspreiden.
Zodat men door de bomen het bos niet meer ziet.
En het mensen ontmoedigd om nog naar de waarheid te gaan zoeken.
Ja, desinformatie verspreiden zijn allemaal tactieken die gebruikt worden om jou en mij stil te kunnen krijgen. Denkt men. Hebben ze toch een slechte tactiek bedacht. :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149345773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit ja, wat niet per se betekent dat die filmpjes waarover gesproken wordt fake zijn natuurlijk.
Ik zie 'n duidelijk verschil tussen echte gore en de fake gore.
Ze kunnen 't 'realischer' maken als ze 't doen in 't echt en gewoon filmen met 'n mobielttje.Spaart ook wat geld voor 'The Cause'. (real bullets bvb,)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:43:10 #218
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345775
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Fair enough. Maar als je dan de ene onthoofding wel realistisch vindt, dan kan de andere toch ook gebeurd zijn? Kan ook andersom uiteraard.
Ik bedoel meer die filmpjes uit de gevechtsgebieden die op veel nieuwssites van landen uit het midden-oosten staan, niet de onthoofdingsfilmpjes van IS die overal op internet staan.
Op die nieuwssites zie je hele groepen mensen neergeschoten en geëxecuteerd worden in gevechtsgebieden, niet in een verlaten stuk woestijn.
pi_149345788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:36 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Hier is dat artikel. http://www.reuters.com/vi(...)nelName=Most+Popular
Het zal waarschijnlijk wel zijn zo zijn dat ze zoals je eerder zei baat hebben bij de twijfel op de 1 of andere manier.
Het belachelijke aan die video's vind ik voornamelijk dat het telkens op een theatrale manier als een soort chantagemiddel tegen het westen wordt ingezet. Eerst dreigen en het dan vervolgens doen. Wat zou IS nou voor baat daarbij hebben? Het is mij allemaal een beetje te theatraal en op het westerse volk gericht, met als uitschieter de cheesy Jihadi John. Wat een act.. "YOU OBAMA...." :')

Nogal Hollywood esque met bad guys en zo.

Maar goed... kan goed zijn dat IS gewoon een slechte smaak heeft, getuige ook die gore baarden en soepjurken van ze.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 23:47:47 ]
pi_149345869
Nogal lastig om te bepalen of iets nep is of niet. In ieder geval ga ik ervan uit dat dit allemaal gewoon authentieke beelden zijn, maar dat zullen we wel een keer te horen krijgen van mensen die er verstand van hebben.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_149345895
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja, maar waar is dan de raw footage van de onthoofding van bijvoorbeel James Foley? Die zou dan toch ook wel op het net moeten zwerven ergens, maar dat is niet het geval.

IS die na alle gorigheid ineens met censuur komt? Vreemd verhaal... niet onmogelijk, maar wel uiterst opmerkelijk.
  Moderator dinsdag 3 februari 2015 @ 23:46:21 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_149345905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:45 schreef Ridocar het volgende:
Nogal lastig om te bepalen of iets nep is of niet. In ieder geval ga ik ervan uit dat dit allemaal gewoon authentieke beelden zijn, maar dat zullen we wel een keer te horen krijgen van mensen die er verstand van hebben.
Dat denk ik ook.
En nu ga ik slapen. Als het lukt.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:46:43 #223
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_149345912
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, desinformatie verspreiden zijn allemaal tactieken die gebruikt worden om jou en mij stil te kunnen krijgen. Denkt men. Hebben ze toch een slechte tactiek bedacht. :D
Haha, misschien willen ze juist dat veel mensen er over praten, dan hebben ze geen tijd om naar andere nieuwsberichten te zoeken of i.d. (afleiding). Ik ben namelijk nu al aardig moe aan het worden van iedere dag discussiëren over nieuwsberichten. Of zaken uit 1969 bv. ;)
Het nu en ieders persoonlijke ontwikkeling en groei is belangrijker dan het nieuws analyseren.
pi_149345979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, maar waar is dan de raw footage van de onthoofding van bijvoorbeel James Foley? Die zou dan toch ook wel op het net moeten zwerven ergens, maar dat is niet het geval.

IS die na alle gorigheid ineens met censuur komt? Vreemd verhaal... niet onmogelijk, maar wel uiterst opmerkelijk.
Dat vind ik ook inderdaad.

Maar met die onthoofdingsfilmpjes heb ik simpelwegte weinig filmkennis om met 100% zekerheid te zeggen of het echt of onecht is. Als het onecht is, roept het wel gelijk een stuk meer vragen op. Want die gasten zijn tot dit in staat, dus waarom het dan faken?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 3 februari 2015 @ 23:51:27 #225
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_149346060
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 23:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Dat vind ik ook inderdaad.

Maar met die onthoofdingsfilmpjes heb ik simpelwegte weinig filmkennis om met 100% zekerheid te zeggen of het echt of onecht is. Als het onecht is, roept het wel gelijk een stuk meer vragen op. Want die gasten zijn tot dit in staat, dus waarom het dan faken?
Dan kun je de vraag stellen: Waarom zou je iets echt doen, als je ook de wereld kan laten geloven dat je iets echt doet.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')