en bedankt hèquote:
Jij wint....quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:42 schreef Deisyy het volgende:
Mijn eigen kindeke Jezus is morgen jarig, hij wordt 19, dat hebben we afgelopen weekend al met de familie gevierd, maar op verzoek van de jarige gaan morgenavond gaan we met zijn viertjes sushi eten.
1e kerstdag gaan we met mijn zussen, zwagers, kinderen enz., enz., maar in totaal 24 man brunchen, 's avonds een simpel soepje thuis.
2e kerstdag eerst uitgebreid kerstontbijt, 's middags naar de bioscoop en daarna samen met mijn dochter het kerstdiner bereiden.
Zalig kerstfeest
een zwarte legging met kant!quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:48 schreef Deisyy het volgende:
Ik ben mijn kledingkeuze vergeten: 1e kerstdag een leuk groen/zwart jurkje met zwarte pumps eronder en voor 2e kerstdag twijfel ik nog
Was het een wedstrijd?quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Jij wint....klinkt goed!
Ik denk dat het film kijken wordt hiero
Agenda volquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Mijn eigen feestdagen beginnen morgen al met de traditionele gourmet bij schoonmoeders en haar 3e vlam. Kerstgezang na afloop op het plein voor de kerk, waar iedereen eigelijk alleen maar voor de gratis glühwein komt. En als die op is, dan halen we de zelf meegenomen voorraad drank uit de binnenzak en gaan we vrolijk zingend verder...
[ afbeelding ]
Donderdag is het wat lou loene, dan is het vooral uitbuiken van de gourmet en de drank de avond ervoor.
's Middags komen mijn zwager en schoonzus even langs, op weg naar hun verplichte bezoek aan familie elders in het land. 's Avonds eten we krabbepoten met, uiteraard, selfmade whiskysaus...
[ afbeelding ]
Vrijdag wordt het feest.
Eerst uitslapen en dan 's middags naar de Ziggo Dome waar de Disney film Phantasia voorzien wordt van een live uitstrijkje door een groot orkest. Stravinsky, de bloemenwals van Tsjaikovsky en vele andere klassiekers zullen dan gespeld worden, terwijl je de film over de tovenaarsleerling Mickey op een enorm scherm kan bekijken.
Daarna snel naar ons favoriete restaurant voor een negen gangen menu. Dat gejammer over de crisis mot maar eens over zijn, zuipen en brassen mag ook wel weer eens...
Zaterdag gebeurt er niks, boodschappen doen voor het volgende feest hooguit...
Zondag een exclusieve BYO whisky proeverij in Nunspeet met patatje op station Amersfoort toe...
Maandag herdenk ik mijn die dag, 13 jaar geleden, overleden vader. Hij had dit jaar 75 moeten worden...
Dinsdag is voorbereidingdag voor woensdag, de laatste bubbels en bobbels moeten ingeslagen worden en het vuurwerk op een nader te bepalen plek overgedragen van kofferbak naar kofferbak...
Woensdag is het dan D-Day die altijd heel lang duurt tot middernacht en dan heel snel leidt tot donderdagmorgen. Tussendoor stampen we de eendenleverpaté, paling en Amsterdamse uien naar binnen, ploppen we de kurken en kunnen we eindelijk eens die andere leuke dame/man stevig huggen zonder dat de eigen partner jaloers hoeft te zijn.
[ afbeelding ]
Tot 3 januari duiken we dan onder om vervolgens die dag de verjaardag van mijn moeder te vieren, ook al is ze daarbij al weer 19 jaar niet meer in levende lijve aanwezig.
= = =
Het worden weer drukke dagen met ups en downs. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en elk jaar zijn ze er weer. Hopelijk zijn de ups net even in de meerderheid, dan kun je de downs handelen en kan je ook niet zeggen dat je leven in balans, dus saai, is...
Fijne feestdagen! 🎅
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Neh... geen wedstrijdquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:49 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Was het een wedstrijd?
Een filmpje zullen we ook nog wel doen tussendoor of anders janken met All you need is love, daar kijk ik alleen met kerst naar.
Ik las wel dat je toch maar een boompje hebt, leuk!
Klinkt goed MM, ik denk maar tot vrijdag, daarna zie ik wel weer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Mijn eigen feestdagen beginnen morgen al met de traditionele gourmet bij schoonmoeders en haar 3e vlam. Kerstgezang na afloop op het plein voor de kerk, waar iedereen eigelijk alleen maar voor de gratis glühwein komt. En als die op is, dan halen we de zelf meegenomen voorraad drank uit de binnenzak en gaan we vrolijk zingend verder...
[ afbeelding ]
Donderdag is het wat lou loene, dan is het vooral uitbuiken van de gourmet en de drank de avond ervoor.
's Middags komen mijn zwager en schoonzus even langs, op weg naar hun verplichte bezoek aan familie elders in het land. 's Avonds eten we krabbepoten met, uiteraard, selfmade whiskysaus...
[ afbeelding ]
Vrijdag wordt het feest.
Eerst uitslapen en dan 's middags naar de Ziggo Dome waar de Disney film Phantasia voorzien wordt van een live uitstrijkje door een groot orkest. Stravinsky, de bloemenwals van Tsjaikovsky en vele andere klassiekers zullen dan gespeld worden, terwijl je de film over de tovenaarsleerling Mickey op een enorm scherm kan bekijken.
Daarna snel naar ons favoriete restaurant voor een negen gangen menu. Dat gejammer over de crisis mot maar eens over zijn, zuipen en brassen mag ook wel weer eens...
Zondag een exclusieve BYO whisky proeverij in Nunspeet met patatje op station Amersfoort toe...
Maandag herdenk ik mijn die dag, 13 jaar geleden, overleden vader. Hij had dit jaar 75 moeten worden...
Dinsdag is voorbereidingdag voor woensdag, de laatste bubbels en bobbels moeten ingeslagen worden en het vuurwerk op een nader te bepalen plek overgedragen van kofferbak naar kofferbak...
Woensdag is het dan D-Day die altijd heel lang duurt tot middernacht en dan heel snel leidt tot donderdagmorgen. Tussendoor stampen we de eendenleverpaté, paling en Amsterdamse uien naar binnen, ploppen we de kurken en kunnen we eindelijk eens die andere leuke dame/man stevig huggen zonder dat de eigen partner jaloers hoeft te zijn.
[ afbeelding ]
Tot 3 januari duiken we dan onder om vervolgens die dag de verjaardag van mijn moeder te vieren, ook al is ze daarbij al weer 19 jaar niet meer in levende lijve aanwezig.
= = =
Het worden weer drukke dagen met ups en downs. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en elk jaar zijn ze er weer. Hopelijk zijn de ups net even in de meerderheid, dan kun je de downs handelen en kan je ook niet zeggen dat je leven in balans, dus saai, is...
Fijne feestdagen! 🎅
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat is véélquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vrijdag wordt het feest.
[ afbeelding ]
= = =
Fijne feestdagen! 🎅
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral voor anderen, ik zal niet veel drinken qua alcohol.quote:
Ik kan slecht tegen niks doen...quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:54 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Klinkt goed MM, ik denk maar tot vrijdag, daarna zie ik wel weer.
Je zit dus gewoon een beetje op te scheppenquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vooral voor anderen, ik zal niet veel drinken qua alcohol.
Champagne vind ik niet lekker, wijn ook niet en van die 20cl whisky in totaal word ik ook niet warm of koud...
quote:En als die op is, dan halen we de zelf meegenomen voorraad drank uit de binnenzak en gaan we vrolijk zingend verder...
Ik ben niet alleen en ik ken de drankgewoontes van mijn lotgenoten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:59 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je zit dus gewoon een beetje op te scheppen
[..]
Warme chocomel met slagroom uitdelen en daarna allemaal weer opflikkeren...quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:42 schreef sacha het volgende:
ik hoopte dat ik eenzaam en alleen zou zijn maar zoals het er nu naar uitziet is mijn huis de zoete inval aanstaande vrijdag
oh ja!quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Warme chocomel met slagroom uitdelen en daarna allemaal weer opflikkeren...
Dees doet sushi bij de Japanner.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:21 schreef MadMaster het volgende:
Ik lees net sushi bij Dees, ook wel eens een goed idee...
Dees te beter.quote:
herkenbaarquote:Op woensdag 24 december 2014 22:04 schreef MadMaster het volgende:
Mooi, aangrijpend en herkenbaar, Sacha!
quote:Op woensdag 24 december 2014 22:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat als dit was gebeurd?
[ afbeelding ]
Dat gevoel had ik vanmorgen precies zo! Kerstmis...quote:Op woensdag 24 december 2014 22:04 schreef MadMaster het volgende:
Mooi, aangrijpend en herkenbaar, Sacha!
quote:Op woensdag 24 december 2014 21:13 schreef sacha het volgende:
Ik lever ieder jaar weer een gevecht met mijzelf.
De kerstdagen, oud & nieuw…
Ik hoef niets, daar zorg ik wel voor
Werk alleen het hoognodige, ik plan de dagen leeg.
Maar wat is dat toch elk jaar, dat onbehaaglijke gevoel alsof er iets af moet, alsof er iets gaat gebeuren, het gevoel dat ik nog heel veel moet doen.
Het gevoel alsof het einde van de wereld nabij is en mijn dagen geteld.
Ik schrob mijn huis alsof mijn leven er van af hangt.
Alsof de Koning in eigen persoon ieder moment kan langskomen.
De kerstboom is perfect, alle hoekjes in huis schreeuwen om gezellig gemaakt te worden: versier mij, maak mij mooi, maak mij gezellig!
En ik doe het. Het is hier prachtig, het is hier gezellig.
Het is hier vredig en fijn. Hier voel ik mij op mijn gemak.
Alleen dat gevoel, het knaagt.
Vroeger was alles veel simpeler.
Er gebeurde een wonder. Opeens stond er een kerstboom in de kamer.
Nou hadden ze mij op Zondagschool veel verteld maar niet dat God zomaar een kerstboom in je huis zet.
Een paar ballen, een vogeltje, piek en zilveren slingers, een beetje engelenhaar.
Voor mij het teken dat ‘het’ weer ging beginnen.
Opeens mocht ik mijn Zondagse kleren aan op een willekeurige dag in de week omdat er ‘iets’ ging gebeuren.
Eigenlijk wacht ik nog steeds op dat ‘iets’ wat gaat gebeuren.
Ik herinner mij de harde kerkbanken maar vooral de kou van de kerk.
Mijn jas mocht ik niet aan.
Het schouwspel in de kerk, het gezang, het wachten.
Vol spanning zat ik te wachten, wederom op ‘iets’ wat gebeuren zou.
Na de mis kreeg ik een boek, elk jaar weer, standaard mijn naam voorin fout gespeld.
De Kerstdagen vroeger waren simpeler.
Ik kreeg eten en eindelijk genoeg.
Ik mocht zomaar eten wat ik wilde.
Zou dit dan hetgeen zijn waar iedereen zo vol verwachting naar uitkeek? Eindelijk genoeg eten.?
We zaten op de bank in onze Zondagse kleren. De kaarsjes in de boom branden.
We zaten en wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |