Exact wat er staat. Je weet die nuance tussen 'tokkies / extremen'' kennelijk wel te maken als het gaat om autochtonen. Wat is er dan zo moeilijk om dat dan ook te doen bij moslims?quote:
Ah, op die manier.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact wat er staat. Je weet die nuance tussen 'tokkies / extremen'' kennelijk wel te maken als het gaat om autochtonen. Wat is er dan zo moeilijk om dat dan ook te doen bij moslims?
Dat laatste is niet helemaal waar, maar je weet natuurlijk niet wanneer iemand zulke gedachtes erop na houdt, de welbekende gevallen daargelaten.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Discriminatie betreft een gedraging jegens een ander, niet een gedachte over de ander. Discriminatoire gedachtes zullen mensen een worst wezen.
Zich niet discriminerend gedraagt jegens homo's - bedoel je te zeggen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Als de grote groep gematigde moslims geen enkel probleem blijkt te hebben met homoseksualiteit, dan bied ik hierbij mijn nederige excuses aan voor mijn onwetendheid.
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Iemand die negers haat om hun huidskleur is een racist. Ook als hij daar niets mee doet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zich niet discriminerend gedraagt jegens homo's - bedoel je te zeggen.
Het zijn van een racist is op zichzelf niet strafbaar. Je vergelijking gaat mank. Als we gedachten als zodanig gaan betitelen dan is, zoals ook zojuist door Kosmo geconstateerd, ook een extreem groot deel van de autochtonen discriminatoir. Dan is het vingertje wijzen naar moslims, voor wat betreft hun vermeende gedachten over homosexuelen - een beetje een pot - ketel verhaal.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Iemand die negers haat om hun huidskleur is een racist. Ook als hij daar niets mee doet.
Ik heb hier thuis niet zo heel veel autochtonen (ik ben de enige in een gezin van vijf), dus ik kan het niet controleren op dit moment, maar ik heb niet het idee dat 'de autochtoon' er over het algemeen discriminerende denkbeelden op nahoudt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn van een racist is op zichzelf niet strafbaar. Je vergelijking gaat mank. Als we gedachten als zodanig gaan betitelen dan is, zoals ook zojuist door Kosmo geconstateerd, ook een extreem groot deel van de autochtonen discriminatoir. Dan is het vingertje wijzen naar moslims, voor wat betreft hun vermeende gedachten over homosexuelen - een beetje een pot - ketel verhaal.
Hoeveel moslims heb je in huis - dat je daarover wel kennelijk dergelijke uitspraken 'durft' te doen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb hier thuis niet zo heel veel autochtonen (ik ben de enige in een gezin van vijf), dus ik kan het niet controleren op dit moment, maar ik heb niet het idee dat 'de autochtoon' er over het algemeen discriminerende denkbeelden op nahoudt.
Ach dat heb ik met moslims. Ken er heel veel en zijn gewoon aardige normale mensen vaak.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb hier thuis niet zo heel veel autochtonen (ik ben de enige in een gezin van vijf), dus ik kan het niet controleren op dit moment, maar ik heb niet het idee dat 'de autochtoon' er over het algemeen discriminerende denkbeelden op nahoudt.
Zo klinkt het bijna als een huisdierquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel moslims heb je in huis - dat je daarover wel kennelijk dergelijke uitspraken 'durft' te doen.
Hm. Touché.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel moslims heb je in huis - dat je daarover wel kennelijk dergelijke uitspraken 'durft' te doen.
Ik denk dat een groot deel, de helft zeg maar, van de moslims homoseksualiteit afkeurt. Dat is wat anders dan dat ze een hekel hebben aan homo's - of dat ze vinden dat homo's maar vies zijn en op grond daarvan maar klappen moeten krijgen natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Touché.
Maar misschien kun jij daar een uitspraak over doen. Is er een substantieel deel van de moslims dat homoseksualiteit niet afkeurt?
Ik denk dat je het onderschat.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel, de helft zeg maar, van de moslims homoseksualiteit afkeurt. Dat is wat anders dan dat ze een hekel hebben aan homo's - of dat ze vinden dat homo's maar vies zijn en op grond daarvan maar klappen moeten krijgen natuurlijk.
Valt me mee. Dan moet ik een hoop terugnemen. Bij dezen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat een groot deel, de helft zeg maar, van de moslims homoseksualiteit afkeurt. Dat is wat anders dan dat ze een hekel hebben aan homo's - of dat ze vinden dat homo's maar vies zijn en op grond daarvan maar klappen moeten krijgen natuurlijk.
Dat maar 50 procent van de moslims het afkeurt? En die andere 50 procent vindt het wel prima ? Geloof ik niks van.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Neuh. Scheelt niet veel. Was laatst toch onderzoek naar gedaan?
SCP:quote:
quote:Op basis van de scores op de drie items is opnieuw een samenvattende score berekend,
waarmee een beeld geschetst kan worden van de houding van de verschillende
groepen tegenover homoseksualiteit.
Onder Turkse Nederlanders komt het grootste aandeel voor met mensen die negatief staan tegenover homoseksualiteit (32%), gevolgd door Marokkaanse Nederlanders (26%). Autochtone
stedelingen staan het meest positief tegenover homoseksualiteit, op de voet gevolgd
door Surinaamse Nederlanders.
Was meer dan 50%. Gaat trouwens over Nederlandse moslims.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat maar 50 procent van de moslims het afkeurt? En die andere 50 procent vindt het wel prima ? Geloof ik niks van.
Hoezo? Iets afkeuren of het ergens niet mee eens zijn - zijn twee verschillende dingen. Als twee mannen sex met elkaar hebben hoef ik dat niet af te keuren, is mijn pakkie an niet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan duurt het niet lang meer of die groep die het prima vindt is geen moslim meer.
Het is toch volgens de islam een absolute zonde ? Het bestaat toch niet ?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo? Iets afkeuren of het ergens niet mee eens zijn - zijn twee verschillende dingen.
Nu wordt het wel een beetje twijfelachtig :pquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ah dit is weer een ander onderzoek inderdaad.
Was eentje waar een groter deel het afkeurde.
Ah. Jij hebt de enige echte juiste interpretatie van de islam?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan duurt het niet lang meer of die groep die het prima vindt is geen moslim meer.
Nee maar geloof dat over homoseksualiteit nou niet veel twijfels zijn toch ?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ah. Jij hebt de enige echte juiste interpretatie van de islam?
Genoeg.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar geloof dat over homoseksualiteit nou niet veel twijfels zijn toch ?
Een zonde als je het zelf begaat. Althans, volgens sommigen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is toch volgens de islam een absolute zonde ? Het bestaat toch niet ?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Njaaa homo's zijn ze niet heel erg fan van.
Ja en door vele wordt het denk ik ook ontkent. Het bestaat niet. Het is een keuze.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een zonde als je het zelf begaat. Althans, volgens sommigen.
Niet heel anders dan drank en sex voor het huwelijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een zonde als je het zelf begaat. Althans, volgens sommigen.
Ontkent? Het is een taboe, dat bedoel je. Dat is wat anders..quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en door vele wordt het denk ik ook ontkent. Het bestaat niet. Het is een keuze.
Ja en in hoeverre ben je dan nog moslim ?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Niet heel anders dan drank en sex voor het huwelijk.
Zullen we ons als niet-moslims niet bemoeien met wie er wel en wie er niet een echte moslim is?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en in hoeverre ben je dan nog moslim ?
Ik sprak laatst een jongen die moslim is. Hem werd gevraagd wat nou als zijn broertje homo blijkt te zijn. Dat ging nooit gebeuren volgens hem. Het kon niet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontkent? Het is een taboe, dat bedoel je. Dat is wat anders..
Nee lijkt mij een beetje vermoeiend.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zullen we ons als niet-moslims niet bemoeien met wie er wel en wie er niet een echte moslim is?
Geen idee. In de geschiedenis van de islam zijn er zeer vrijzinnige interpretaties geweest. Van Avveroez bijvoorbeeld. Ook in Baghdad voor de invasie van de Mongolen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en in hoeverre ben je dan nog moslim ?
Zelfs dat niet per definitie. Er zijn genoeg moslims (en religieuzen in het algemeen) die totaal geen moeite hebben met homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontkent? Het is een taboe, dat bedoel je. Dat is wat anders..
Hmm dat zou mooi zijn. Alleen ben ik die nog niet tegen gekomen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfs dat niet per definitie. Er zijn genoeg moslims (en religieuzen in het algemeen) die totaal geen moeite hebben met homoseksualiteit.
De wereld stopt niet bij je achtertuinquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm dat zou mooi zijn. Alleen ben ik die nog niet tegen gekomen.
Ik vind het een positieve uitkomst , begrijp mij niet verkeerd maar ik twijfel er een beetje aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Geen idee. In de geschiedenis van de islam zijn er zeer vrijzinnige interpretaties geweest. Van Avveroez bijvoorbeeld. Ook in Baghdad voor de invasie van de Mongolen.
Helaas (vind ik) hebben die niet gewonnen.
De huidige definitie van moslim doet niet per se recht aan de geschiedenis.
Ze zijn moslim omdat ze in de islam geloven. In islam is geen plek voor homo's ... .... ... Gelukkig zijn er dan ook 'moslims' die dit punt negeren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:20 schreef theunderdog het volgende:
Er zijn meer dan 1,2 miljard moslims, ieder verstandig mens ziet dat in dat je niet zo'n grote groep over een kam kan scheren?
Ik begrijp je twijfels hoor.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het een positieve uitkomst , begrijp mij niet verkeerd maar ik twijfel er een beetje aan.
Hoe kom jij daarbij?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze zijn moslim omdat ze in de islam geloven. In islam is geen plek voor homo's ... .... ... Gelukkig zijn er dan ook 'moslims' die dit punt negeren.
Punt twee is dus niet zo vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze zijn moslim omdat ze in de islam geloven. In islam is geen plek voor homo's ... .... ... Gelukkig zijn er dan ook 'moslims' die dit punt negeren.
Ik quote nog uit het onderzoek van 2011. Het meest recente onderzoek geeft aan dat de acceptatie onder Marokkanen en Turken nog iets verder gestegen is:quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het een positieve uitkomst , begrijp mij niet verkeerd maar ik twijfel er een beetje aan.
Dat blijkt. Mijn punt was ook met dat deze groep dan binnenkort geen moslim meer is omdat het niet samen gaat met de samenleving hier.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:22 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Punt twee is dus niet zo vanzelfsprekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |