abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147890060
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Exact wat er staat. Je weet die nuance tussen 'tokkies / extremen'' kennelijk wel te maken als het gaat om autochtonen. Wat is er dan zo moeilijk om dat dan ook te doen bij moslims?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147890268
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact wat er staat. Je weet die nuance tussen 'tokkies / extremen'' kennelijk wel te maken als het gaat om autochtonen. Wat is er dan zo moeilijk om dat dan ook te doen bij moslims?
Ah, op die manier.

Als de grote groep gematigde moslims geen enkel probleem blijkt te hebben met homoseksualiteit, dan bied ik hierbij mijn nederige excuses aan voor mijn onwetendheid.
  Forum Admin dinsdag 23 december 2014 @ 19:44:55 #203
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147890276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Discriminatie betreft een gedraging jegens een ander, niet een gedachte over de ander. Discriminatoire gedachtes zullen mensen een worst wezen.
Dat laatste is niet helemaal waar, maar je weet natuurlijk niet wanneer iemand zulke gedachtes erop na houdt, de welbekende gevallen daargelaten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147890304
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, op die manier.

Als de grote groep gematigde moslims geen enkel probleem blijkt te hebben met homoseksualiteit, dan bied ik hierbij mijn nederige excuses aan voor mijn onwetendheid.
Zich niet discriminerend gedraagt jegens homo's - bedoel je te zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147890366
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zich niet discriminerend gedraagt jegens homo's - bedoel je te zeggen.
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Iemand die negers haat om hun huidskleur is een racist. Ook als hij daar niets mee doet.
pi_147890430
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Iemand die negers haat om hun huidskleur is een racist. Ook als hij daar niets mee doet.
Het zijn van een racist is op zichzelf niet strafbaar. Je vergelijking gaat mank. Als we gedachten als zodanig gaan betitelen dan is, zoals ook zojuist door Kosmo geconstateerd, ook een extreem groot deel van de autochtonen discriminatoir. Dan is het vingertje wijzen naar moslims, voor wat betreft hun vermeende gedachten over homosexuelen - een beetje een pot - ketel verhaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147890667
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zijn van een racist is op zichzelf niet strafbaar. Je vergelijking gaat mank. Als we gedachten als zodanig gaan betitelen dan is, zoals ook zojuist door Kosmo geconstateerd, ook een extreem groot deel van de autochtonen discriminatoir. Dan is het vingertje wijzen naar moslims, voor wat betreft hun vermeende gedachten over homosexuelen - een beetje een pot - ketel verhaal.
Ik heb hier thuis niet zo heel veel autochtonen (ik ben de enige in een gezin van vijf), dus ik kan het niet controleren op dit moment, maar ik heb niet het idee dat 'de autochtoon' er over het algemeen discriminerende denkbeelden op nahoudt.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 19:54:42 ]
pi_147890779
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb hier thuis niet zo heel veel autochtonen (ik ben de enige in een gezin van vijf), dus ik kan het niet controleren op dit moment, maar ik heb niet het idee dat 'de autochtoon' er over het algemeen discriminerende denkbeelden op nahoudt.
Hoeveel moslims heb je in huis - dat je daarover wel kennelijk dergelijke uitspraken 'durft' te doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147890816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach dat heb ik met moslims. Ken er heel veel en zijn gewoon aardige normale mensen vaak.

Alsnog denkt de meerderheid van Nederland negatief over moslims, jij ook een beetje.
pi_147890833
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoeveel moslims heb je in huis - dat je daarover wel kennelijk dergelijke uitspraken 'durft' te doen.
Zo klinkt het bijna als een huisdier :P
pi_147890841
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hm. Touché.

Maar misschien kun jij daar een uitspraak over doen. Is er een substantieel deel van de moslims dat homoseksualiteit niet afkeurt?
pi_147890964
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Touché.

Maar misschien kun jij daar een uitspraak over doen. Is er een substantieel deel van de moslims dat homoseksualiteit niet afkeurt?
Ik denk dat een groot deel, de helft zeg maar, van de moslims homoseksualiteit afkeurt. Dat is wat anders dan dat ze een hekel hebben aan homo's - of dat ze vinden dat homo's maar vies zijn en op grond daarvan maar klappen moeten krijgen natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147891032
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot deel, de helft zeg maar, van de moslims homoseksualiteit afkeurt. Dat is wat anders dan dat ze een hekel hebben aan homo's - of dat ze vinden dat homo's maar vies zijn en op grond daarvan maar klappen moeten krijgen natuurlijk.
Ik denk dat je het onderschat.
pi_147891035
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Valt me mee. Dan moet ik een hoop terugnemen. Bij dezen.

Maar de gedachte is wél de bron voor discriminatoir gedrag. Dat is de reden dat ik er problemen mee heb.
pi_147891116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Neuh. Scheelt niet veel. Was laatst toch onderzoek naar gedaan?
pi_147891153
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:05 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Neuh. Scheelt niet veel. Was laatst toch onderzoek naar gedaan?
Dat maar 50 procent van de moslims het afkeurt? En die andere 50 procent vindt het wel prima ? Geloof ik niks van.
pi_147891154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

SCP:

quote:
Op basis van de scores op de drie items is opnieuw een samenvattende score berekend,
waarmee een beeld geschetst kan worden van de houding van de verschillende
groepen tegenover homoseksualiteit.

Onder Turkse Nederlanders komt het grootste aandeel voor met mensen die negatief staan tegenover homoseksualiteit (32%), gevolgd door Marokkaanse Nederlanders (26%). Autochtone
stedelingen staan het meest positief tegenover homoseksualiteit, op de voet gevolgd
door Surinaamse Nederlanders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147891173
Beetje als net als drinken van alcohol en seks voor het huwelijk afkeuren.

Betekent niet meteen dat ze dan iedereen discrimineren die het wel doen.
pi_147891199
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat maar 50 procent van de moslims het afkeurt? En die andere 50 procent vindt het wel prima ? Geloof ik niks van.
Was meer dan 50%. Gaat trouwens over Nederlandse moslims.
pi_147891201
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

SCP:

[..]

Nou dan duurt het niet lang meer of die groep die het prima vindt is geen moslim meer.
pi_147891233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou dan duurt het niet lang meer of die groep die het prima vindt is geen moslim meer.
Hoezo? Iets afkeuren of het ergens niet mee eens zijn - zijn twee verschillende dingen. Als twee mannen sex met elkaar hebben hoef ik dat niet af te keuren, is mijn pakkie an niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147891244
quote:

[..]

SCP:

[..]

Ah dit is weer een ander onderzoek inderdaad.

Was eentje waar een groter deel het afkeurde.
pi_147891257
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo? Iets afkeuren of het ergens niet mee eens zijn - zijn twee verschillende dingen.
Het is toch volgens de islam een absolute zonde ? Het bestaat toch niet ?
pi_147891270
quote:

[..]

SCP:

[..]

O, wauw. Nóg lager zelfs.

Oké, toegegeven: ik zat fout.
pi_147891273
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:08 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ah dit is weer een ander onderzoek inderdaad.

Was eentje waar een groter deel het afkeurde.
Nu wordt het wel een beetje twijfelachtig :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')