abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147887359
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Essentieel verschil: dat wordt niet met atheïstische motieven gedaan.
Dat maakt uiteindelijk helemaal niets uit. Immers het toont aan dat mensen ook zonder religieuze motieven wel aanleiding vinden om de ander het leven zuur te maken. Een atheïst is daarmee echt geen haar beter dan een religieuze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147887399
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat maakt uiteindelijk helemaal niets uit. Immers het toont aan dat mensen ook zonder religieuze motieven wel aanleiding vinden om de ander het leven zuur te maken. Een atheïst is daarmee echt geen haar beter dan een religieuze.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel: in het atheïsme is geen legitimering voor discriminatie te vinden. In zowel de islam als het christendom wel.
pi_147887458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Ik bedoel: in het atheïsme is geen legitimering voor discriminatie te vinden. In zowel de islam als het christendom wel.
Dat laatste is een kwestie van interpretatie. Mensen zullen altijd wel een legitimatie vinden voor het plegen van onrecht jegens anderen. Genoeg atheisten die vervolging van religieuzen wensen, niet op grond van het atheisme, maar op grond van hun eigen intolerantie. Dat maakt voor de vervolgde verder echt niets uit hoor, op welke grond je het al of niet doet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147887520
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat laatste is een kwestie van interpretatie. Mensen zullen altijd wel een legitimatie vinden voor het plegen van onrecht jegens anderen. Genoeg atheisten die vervolging van religieuzen wensen, niet op grond van het atheisme, maar op grond van hun eigen intolerantie. Dat maakt voor de vervolgde verder echt niets uit hoor.
Dat is dan ook op geen enkele manier het punt dat ik maak. Je kunt niet stellen dat religieus gemotiveerde discriminatie minder erg is omdat er ook atheïsten zijn die discrimineren.
pi_147887553
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is dan ook op geen enkele manier het punt dat ik maak. Je kunt niet stellen dat religieus gemotiveerde discriminatie minder erg is omdat er ook atheïsten zijn die discrimineren.
Dat is wel het punt dat ik maak. Bovendien stel ik helemaal niet dat de ene vorm van discriminatie minder erg is dan de ander vanwege de grondslag. Integendeel zelfs. Geïnstitutionaliseerde discriminatie, uitsluiting, racisme of whatsoever is uiterst kwalijk. En dan doet het er geen reet toe op welke gronden het geinstitutionaliseerd is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147887576
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is wel het punt dat ik maak. Bovendien stel ik helemaal niet dat de ene vorm van discriminatie minder erg is dan de ander vanwege de grondslag. Integendeel zelfs.
Dus dan is de grondslag per definitie oninteressant? Hoe ga je discriminatie dan ooit uitbannen?
pi_147887589
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus dan is de grondslag per definitie oninteressant? Hoe ga je discriminatie dan ooit uitbannen?
Niet. Aangezien vrijheid van gedachten nog altijd een groot goed is. Mensen worden bestraft op basis van hun acties, niet op basis van hun gedachten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147887625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet. Aangezien vrijheid van gedachten nog altijd een groot goed is. Mensen worden bestraft op basis van hun acties, niet op basis van hun gedachten.
Maar dan blijft discriminatie dus altijd bestaan. Kut voor de minderheden lijkt me dat.
pi_147887661
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dan blijft discriminatie dus altijd bestaan. Kut voor de minderheden lijkt me dat.
Discriminatie is sowieso niet uit te bannen. Overigens treft het niet alleen minderheden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147887688
Maar misschien moet Nederland discriminatie gewoon weer eens een jaar of tien toestaan. Misschien dat het probleem dan weer eens duidelijk wordt.
pi_147887723
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:35 schreef Jigzoz het volgende:
Maar misschien moet Nederland discriminatie gewoon weer eens een jaar of tien toestaan. Misschien dat het probleem dan weer eens duidelijk wordt.
Wat zou dat voor zoden aan de dijk zetten?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147887776
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat zou dat voor zoden aan de dijk zetten?
Dat het niet meer zo weggezet wordt als non-probleem. Daardoor wordt het na zo'n periode waarschijnlijk wél weer serieus genomen en wordt het wél echt aangepakt.
pi_147888482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat het niet meer zo weggezet wordt als non-probleem. Daardoor wordt het na zo'n periode waarschijnlijk wél weer serieus genomen en wordt het wél echt aangepakt.
Mensen zijn overal hetzelfde, wb huis-, tuin- en keukenonderwerpen is iedereen over de hele wereld gelijk, we hebben ook allemaal dezelfde behoeften en we willen allemaal hetzelfde voor onze kinderen. Waar het spaak op loopt is de filosofie daarachter, hoe bereiken we dat. De 1 gaat uit van absolutistische maatstaven, de ander (in het westen veelal) niet, maar pragmatische maatstaven. Het mooie zou zijn als we allemaal die gezamenlijke behoeftes zouden onderkennen en pragmatisch die proberen te bereiken, maar wrs zijn er veel mensen die dit als gevaarlijk radikaal zien (conservatieven hier en iedereen die een absolutistisch geloof aanhangt, waaronder moslims). En dat we daarbij naar een overlap in onze daadwerkelijke strevingen zouden zoeken, die er wel is bij relativisten en absolutisten, dan hoeven we niet te discrimineren.
I´m back.
pi_147888609
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen zijn overal hetzelfde, wb huis-, tuin- en keukenonderwerpen is iedereen over de hele wereld gelijk, we hebben ook allemaal dezelfde behoeften en we willen allemaal hetzelfde voor onze kinderen. Waar het spaak op loopt is de filosofie daarachter, hoe bereiken we dat. De 1 gaat uit van absolutistische maatstaven, de ander (in het westen veelal) niet, maar pragmatische maatstaven. Het mooie zou zijn als we allemaal die gezamenlijke behoeftes zouden onderkennen en pragmatisch die proberen te bereiken, maar wrs zijn er veel mensen die dit als gevaarlijk radikaal zien (conservatieven hier en iedereen die een absolutistisch geloof aanhangt, waaronder moslims). En dat we daarbij naar een overlap in onze daadwerkelijke strevingen zouden zoeken, die er wel is bij relativisten en absolutisten, dan hoeven we niet te discrimineren.
Niemand hoeft te discrimineren, maar misschien wordt het wel eens tijd om het door jou aangehaalde verschil tussen absolutisme en pragmatisme wat breder te gaan onderkennen. Die twee gaan tenslotte erg moeilijk samen.
pi_147888707
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niemand hoeft te discrimineren, maar misschien wordt het wel eens tijd om het door jou aangehaalde verschil tussen absolutisme en pragmatisme wat breder te gaan onderkennen. Die twee gaan tenslotte erg moeilijk samen.
Dat klopt idd, maar de moslims missen die periode van Verlichting in de geschiedenis, het blijft gewoon heel moeilijk. En dat merk ik door het contact met gewone moslims, ook al hebben ze een universitaire opleiding genoten, je kunt er niet tot doordringen. Dus ja, groot probleem.
I´m back.
pi_147888872
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt idd, maar de moslims missen die periode van Verlichting in de geschiedenis, het blijft gewoon heel moeilijk. En dat merk ik door het contact met gewone moslims, ook al hebben ze een universitaire opleiding genoten, je kunt er niet tot doordringen. Dus ja, groot probleem.
Als integratie geen optie is, misschien moeten we het dan toch maar in segregatie zoeken. Of concreet: wil je zelf niet gediscrimineerd worden, discrimineer dan niet. Moet je discrimineren van je overtuiging, dan verlies je ook alle recht op (juridische) hulp als je zelf gediscrimineerd wordt.
pi_147888924
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het probleem ligt bij de moslims. Maar bij de nogal opdringerige wijze waarop jij je vooroordelen wenst te projecteren op moslims. De gewone moslim is daar niet van gediend. En je kan daar niet / slecht tegen als die gewone moslim dat ook impliciet of expliciet aan je kenbaar maakt.

De wijze waarop je meent dat moslims als een soort van coherente robotisch lichaam 'we are the borg' zouden functioneren is slechts één van die ronduit denigrerende benadering van 'de moslim'. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het wegzetten van moslims als absolutistische mensen, gesloten mensen, niet-pragmatische mensen - enzovoorts. Het is een aaneenrijging van denigrerende, belerende projecties die uit je toetsenbord komen rollen. En het dan raar vinden dat moslims je weer even op je plek zetten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:35 schreef Jigzoz het volgende:
Of niet natuurlijk.
pi_147889276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als integratie geen optie is, misschien moeten we het dan toch maar in segregatie zoeken. Of concreet: wil je zelf niet gediscrimineerd worden, discrimineer dan niet. Moet je discrimineren van je overtuiging, dan verlies je ook alle recht op (juridische) hulp als je zelf gediscrimineerd wordt.
Wat heeft dat met segregatie te maken precies?
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:18:03 #170
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_147889278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het probleem ligt bij de moslims. Maar bij de nogal opdringerige wijze waarop jij je vooroordelen wenst te projecteren op moslims. De gewone moslim is daar niet van gediend. En je kan daar niet / slecht tegen als die gewone moslim dat ook impliciet of expliciet aan je kenbaar maakt.

De wijze waarop je meent dat moslims als een soort van coherente robotisch lichaam 'we are the borg' zouden functioneren is slechts één van die ronduit denigrerende benadering van 'de moslim'. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het wegzetten van moslims als absolutistische mensen, gesloten mensen, niet-pragmatische mensen - enzovoorts. Het is een aaneenrijging van denigrerende, belerende projecties die uit je toetsenbord komen rollen. En het dan raar vinden dat moslims je weer even op je plek zetten.
Dat maakt het juist leuk. Lekker alle moslims voor achterlijk uitmaken, 99 halen hun schouders op en gaan verder waar ze mee bezig waren. Maar de 100e gaat los en daarna kun je zeggen "zie je wel, die moslims die sporen niet". Waterdicht systeem dat zichzelf in stand houdt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_147889307
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:16 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk.
Als het probleem dan nog steeds niet duidelijk is, dan is discriminatie blijkbaar geen probleem. Gezien de geschiedenis lijkt me dat geen realistische uitkomst.
pi_147889322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als het probleem dan nog steeds niet duidelijk is, dan is discriminatie blijkbaar geen probleem. Gezien de geschiedenis lijkt me dat geen realistische uitkomst.
Waarom denk je dat we discriminatie strafbaar hebben gemaakt? Voor de lol?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889377
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je weer een kutdag?
pi_147889400
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat we discriminatie strafbaar hebben gemaakt? Voor de lol?
Hé, mij hoef je niet te overtuigen van de ernst van discriminatie hoor. Een groot deel van de Nederlandse bevolking (waaronder relatief bijzonder veel moslims) wel.
pi_147889442
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, mij hoef je niet te overtuigen van de ernst van discriminatie hoor. Een groot deel van de Nederlandse bevolking (waaronder relatief bijzonder veel moslims) wel.
Relatief bijzonder veel moslims vinden discriminatie oké volgens jou?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889636
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Njaaa homo's zijn ze niet heel erg fan van.
pi_147889659
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Relatief veel moslims hebben nogal een discriminerende afkeur van homoseksualiteit.
pi_147889670
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Njaaa homo's zijn ze niet heel erg fan van.
Nee, dat klopt - maar dat betekent nog niet dat je ze meteen actief discrimineert. Hoeveel autochtonen zijn fan van moslims? Dus de statement dat het er 'relatief' veel zijn - komt eigenlijk uit de lucht vallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889688
Vind het vaak wel jammer dat xenofoben homo's als stok gebruiken om minderheden mee te slaan. ;(
pi_147889694
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt - maar dat betekent nog niet dat je ze meteen actief discrimineert. Hoeveel autochtonen zijn fan van moslims?
Nu niet gaan vingerwijzen :P

Jij weet ook dat veel moslims niks van homo's moeten hebben.
pi_147889695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je leest weer niet goed, en je begrijpt er niet veel van, in gewone huis-, tuin- en keukendingen kun je normaal door de bocht met moslims, maar als het aan komt op hun religie niet. Dan is het idd een soort "We are the borg" (goed onthouden!), en dan spreek ik o.m. nog met moslims die hoogopgeleid zijn. Ze hebben een palletje aan narratives, die ze je voorschotelen en zijn dan zelfs nog verbaasd dat je niet subiet wat tijd vrij maakt om naar de dichtstbijzijnde moskee te rennen om moslim te worden...
En beste vriend dat is niet gebaseerd op een toevallige anekdote.
I´m back.
pi_147889701
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt - maar dat betekent nog niet dat je ze meteen actief discrimineert. Hoeveel autochtonen zijn fan van moslims?
Hohoho. Er is nogal een groot grijs gebied tussen 'fan zijn van' en 'discrimineren'.
pi_147889722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Relatief veel moslims hebben nogal een discriminerende afkeur van homoseksualiteit.
Relatief veel autochtonen hebben dat ten opzichte van moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je leest weer niet goed, en je begrijpt er niet veel van, in gewone huis-, tuin- en keukendingen kun je normaal door de bocht met moslims, maar als het aan komt op hun religie niet. Dan is het idd een soort "We are the borg" (goed onthouden!), en dan spreek ik o.m. nog met moslims die hoogopgeleid zijn. Ze hebben een palletje aan narratives, die ze je voorschotelen en zijn dan zelfs nog verbaasd dat je niet subiet wat tijd vrij maakt om naar de dichtstbijzijnde moskee te rennen om moslim te worden...
N=2
pi_147889737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hohoho. Er is nogal een groot grijs gebied tussen 'fan zijn van' en 'discrimineren'.
Exact. Dat staat ook in mijn post aan Yasmine.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889773
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact. Dat staat ook in mijn post aan Yasmine.
Moslims zien homoseksualiteit als een zonde. Dat is niet zomaar discriminatie of een afkeer. Dat is eigenlijk erger.
pi_147889787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik lees hartstikke goed. Sterker nog, je post is niets meer dan een bevestiging van wat ik schreef. De projectie die telkens van je hand komt gaat volstrekt nergens over en is een karikatuur van de gemiddelde moslim.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889805
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Relatief veel autochtonen hebben dat ten opzichte van moslims.
Welnee. Ja, de PVV-tokkies. Voor de rest is er eigenlijk niks aan de hand.

Maar dit illustreert wel aardig wat ik hierboven bedoelde: als je zelf discrimineert, dan verlies je wat mij betreft het recht om daarover te klagen.
pi_147889815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moslims zien homoseksualiteit als een zonde. Dat is niet zomaar discriminatie of een afkeer. Dat is eigenlijk erger.
Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Discriminatie betreft een gedraging jegens een ander, niet een gedachte over de ander. Discriminatoire gedachtes zullen mensen een worst wezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
Hoezo begrijp ik het niet? Zij stellen dat als je iemand discrimineert je niet meer mag zeuren als het je zelf overkomt. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens.
pi_147889866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Discriminatie betreft een gedraging jegens een ander, niet een gedachte over de ander. Discriminatoire gedachtes zullen mensen een worst wezen.
Als het bij gedachtes zou blijven dan zouden we het niet eens weten.
pi_147889869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dit illustreert wel aardig wat ik hierboven bedoelde: als je zelf discrimineert, dan verlies je wat mij betreft het recht om daarover te klagen.
Neuh. Meer dan 50% van NL denkt negatief over moslims.
pi_147889875
quote:

[..]

Vanwaar dan wel die nuance. Dan geldt in het geval van moslims: Welnee. Ja, alleen de orthodoxe-moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo begrijp ik het niet? Zij stellen dat als je iemand discrimineert je niet meer mag zeuren als het je zelf overkomt. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens.
Wie stelt dat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889900
Andermans discriminatie bagatelliseren is natuurlijk makkelijk.

Alleen wat PVV tokkies. Uhu.

Daarnaast is het de grootste partij in de peilingen.
pi_147889911
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie stelt dat?
quote:

[..]

pi_147889919
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vanwaar dan wel die nuance. Dan geldt in het geval van moslims: Welnee. Ja, alleen de orthodoxe-moslims.
Wat bedoel je?
pi_147889952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Dat hij dat vindt moet hij zelf weten. Dat is niet mijn standpunt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889980
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat hij dat vindt moet hij zelf weten. Dat is niet mijn standpunt.
Je standpunt was dat Ryan nogal vreemde dingen zegt. Met dat standpunt ben ik het eens.
pi_147890024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je standpunt was dat Ryan nogal vreemde dingen zegt. Met dat standpunt ben ik het eens.
Dat is niet zo heel moeilijk ook, om het met dat standpunt eens te zijn. Zijn weergave van de realiteit is er eentje die doordrenkt is van zijn eigen wilde fantasieën, zo lijkt het.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')