abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147889636
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Relatief bijzonder veel moslims vinden discriminatie oké volgens jou?
Njaaa homo's zijn ze niet heel erg fan van.
pi_147889659
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Relatief bijzonder veel moslims vinden discriminatie oké volgens jou?
Relatief veel moslims hebben nogal een discriminerende afkeur van homoseksualiteit.
pi_147889670
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Njaaa homo's zijn ze niet heel erg fan van.
Nee, dat klopt - maar dat betekent nog niet dat je ze meteen actief discrimineert. Hoeveel autochtonen zijn fan van moslims? Dus de statement dat het er 'relatief' veel zijn - komt eigenlijk uit de lucht vallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889688
Vind het vaak wel jammer dat xenofoben homo's als stok gebruiken om minderheden mee te slaan. ;(
pi_147889694
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt - maar dat betekent nog niet dat je ze meteen actief discrimineert. Hoeveel autochtonen zijn fan van moslims?
Nu niet gaan vingerwijzen :P

Jij weet ook dat veel moslims niks van homo's moeten hebben.
pi_147889695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het probleem ligt bij de moslims. Maar bij de nogal opdringerige wijze waarop jij je vooroordelen wenst te projecteren op moslims. De gewone moslim is daar niet van gediend. En je kan daar niet / slecht tegen als die gewone moslim dat ook impliciet of expliciet aan je kenbaar maakt.

De wijze waarop je meent dat moslims als een soort van coherente robotisch lichaam 'we are the borg' zouden functioneren is slechts één van die ronduit denigrerende benadering van 'de moslim'. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het wegzetten van moslims als absolutistische mensen, gesloten mensen, niet-pragmatische mensen - enzovoorts. Het is een aaneenrijging van denigrerende, belerende projecties die uit je toetsenbord komen rollen. En het dan raar vinden dat moslims je weer even op je plek zetten.
Je leest weer niet goed, en je begrijpt er niet veel van, in gewone huis-, tuin- en keukendingen kun je normaal door de bocht met moslims, maar als het aan komt op hun religie niet. Dan is het idd een soort "We are the borg" (goed onthouden!), en dan spreek ik o.m. nog met moslims die hoogopgeleid zijn. Ze hebben een palletje aan narratives, die ze je voorschotelen en zijn dan zelfs nog verbaasd dat je niet subiet wat tijd vrij maakt om naar de dichtstbijzijnde moskee te rennen om moslim te worden...
En beste vriend dat is niet gebaseerd op een toevallige anekdote.
I´m back.
pi_147889701
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat klopt - maar dat betekent nog niet dat je ze meteen actief discrimineert. Hoeveel autochtonen zijn fan van moslims?
Hohoho. Er is nogal een groot grijs gebied tussen 'fan zijn van' en 'discrimineren'.
pi_147889722
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Relatief veel moslims hebben nogal een discriminerende afkeur van homoseksualiteit.
Relatief veel autochtonen hebben dat ten opzichte van moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je leest weer niet goed, en je begrijpt er niet veel van, in gewone huis-, tuin- en keukendingen kun je normaal door de bocht met moslims, maar als het aan komt op hun religie niet. Dan is het idd een soort "We are the borg" (goed onthouden!), en dan spreek ik o.m. nog met moslims die hoogopgeleid zijn. Ze hebben een palletje aan narratives, die ze je voorschotelen en zijn dan zelfs nog verbaasd dat je niet subiet wat tijd vrij maakt om naar de dichtstbijzijnde moskee te rennen om moslim te worden...
N=2
pi_147889737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hohoho. Er is nogal een groot grijs gebied tussen 'fan zijn van' en 'discrimineren'.
Exact. Dat staat ook in mijn post aan Yasmine.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889773
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exact. Dat staat ook in mijn post aan Yasmine.
Moslims zien homoseksualiteit als een zonde. Dat is niet zomaar discriminatie of een afkeer. Dat is eigenlijk erger.
pi_147889787
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik lees hartstikke goed. Sterker nog, je post is niets meer dan een bevestiging van wat ik schreef. De projectie die telkens van je hand komt gaat volstrekt nergens over en is een karikatuur van de gemiddelde moslim.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889805
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Relatief veel autochtonen hebben dat ten opzichte van moslims.
Welnee. Ja, de PVV-tokkies. Voor de rest is er eigenlijk niks aan de hand.

Maar dit illustreert wel aardig wat ik hierboven bedoelde: als je zelf discrimineert, dan verlies je wat mij betreft het recht om daarover te klagen.
pi_147889815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Moslims zien homoseksualiteit als een zonde. Dat is niet zomaar discriminatie of een afkeer. Dat is eigenlijk erger.
Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Discriminatie betreft een gedraging jegens een ander, niet een gedachte over de ander. Discriminatoire gedachtes zullen mensen een worst wezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal.
Hoezo begrijp ik het niet? Zij stellen dat als je iemand discrimineert je niet meer mag zeuren als het je zelf overkomt. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens.
pi_147889866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om de innerlijke gevoelens, maar om gedragingen jegens een ander. Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Discriminatie betreft een gedraging jegens een ander, niet een gedachte over de ander. Discriminatoire gedachtes zullen mensen een worst wezen.
Als het bij gedachtes zou blijven dan zouden we het niet eens weten.
pi_147889869
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dit illustreert wel aardig wat ik hierboven bedoelde: als je zelf discrimineert, dan verlies je wat mij betreft het recht om daarover te klagen.
Neuh. Meer dan 50% van NL denkt negatief over moslims.
pi_147889875
quote:

[..]

Vanwaar dan wel die nuance. Dan geldt in het geval van moslims: Welnee. Ja, alleen de orthodoxe-moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo begrijp ik het niet? Zij stellen dat als je iemand discrimineert je niet meer mag zeuren als het je zelf overkomt. Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens.
Wie stelt dat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889900
Andermans discriminatie bagatelliseren is natuurlijk makkelijk.

Alleen wat PVV tokkies. Uhu.

Daarnaast is het de grootste partij in de peilingen.
pi_147889911
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie stelt dat?
quote:

[..]

pi_147889919
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vanwaar dan wel die nuance. Dan geldt in het geval van moslims: Welnee. Ja, alleen de orthodoxe-moslims.
Wat bedoel je?
pi_147889952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

[..]

Dat hij dat vindt moet hij zelf weten. Dat is niet mijn standpunt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147889980
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat hij dat vindt moet hij zelf weten. Dat is niet mijn standpunt.
Je standpunt was dat Ryan nogal vreemde dingen zegt. Met dat standpunt ben ik het eens.
pi_147890024
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je standpunt was dat Ryan nogal vreemde dingen zegt. Met dat standpunt ben ik het eens.
Dat is niet zo heel moeilijk ook, om het met dat standpunt eens te zijn. Zijn weergave van de realiteit is er eentje die doordrenkt is van zijn eigen wilde fantasieën, zo lijkt het.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')