De reden dat een onderzoeksraad niks naar buiten brengt is vanwege zulke dingen als RTL. Mensen krijgen een bepaalde visie en dat wil een onderzoeksraad voorkomen totdat er voldoende bewijs is.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 09:58 schreef kalinhos het volgende:
Onderzoeksraad brengt tussentijds niet naar buiten. Voor RTL, een nieuwsmedium, geldt dat niet. Die kunnen naar buiten brengen wat ze willen, wanneer ze willen.
Vermoedelijk, dus geen bewijs. Knap onderzoek verricht Nederlandquote:Op zondag 22 maart 2015 13:04 schreef kalinhos het volgende:
Die foto komt er dan ook niet. Er is beeldmateriaal van het vermoedelijke transport en er is fotomateriaal van de plek waar die vermoedelijk vandaan is gelanceerd. Heeft het AD een maand of 2 een enorme reportage over gemaakt en ook Olaf Koens voor RTL.
Jeroen Akkermans heeft dat deel van de crashsite meegenomen en laten onderzoeken "Ik zocht expertise en analyse in Nederland, Polen, Engeland, Georgië, Amerika, Duitsland en Finland. Ik koos er bewust voor om de fragmenten niet in Nederland te laten onderzoeken in een poging de neutraliteit te benaderen. Uiteindelijk reisde ik voor interviews af naar Croydon bij Londen, Warschau en München. De Polen kennen de Sovjetraketten uit eigen ervaring, de Duitsers zijn koele wiskundigen en de Britten sterk in de analyse van wapensystemen. "
http://www.rtlnieuws.nl/c(...)olgende-puzzelstukje
Niet feitelijk.....zolang er geen bewijs is kun je niet oordelen.quote:Op zondag 22 maart 2015 17:56 schreef kalinhos het volgende:
Dus als je dat niet meer kan aantonen kan het dus nooit plaats hebben gevonden?
Ik vermoed overigens wel dat er filmpjes zijn gemaakt van de lancering en de hit, maar dat die nooit boven water zullen komen.
Volgens mij ben je in de war met het rechtssysteem. Ik heb echt nog nooit het politieke apparaat op die manier omschreven zien worden, ook niet als ideale werking.quote:Op dinsdag 24 maart 2015 01:58 schreef thesystem het volgende: [...] Tevens hoort het politiek neutraal te zijn zonder enig eigen belang en zonder het meewegen van gevoelens. [...]
Nu ben ik best nieuwsgierig wat er nou op de foto's staat wat niet voor het publiek bestemd is en waarom niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:32 schreef Lavenderr het volgende:
OM onderzoekt publicatie foto's wrakstukken MH17
Het Openbaar Ministerie (OM) doet onderzoek naar het uitlekken van foto's van wrakstukken van de MH17 die voor onderzoek in een hangar op vliegbasis Gilze-Rijen liggen.
De foto's van onder meer de cockpit en vermeende fragmenten van een projectiel werden eerder deze maand op een Oekraïense website gepubliceerd.
Volgens minister Ard van der Steur van Veiligheid en Justitie onderzoekt het OM "het verkrijgen en publiceren" van de foto's. Het is nog niet duidelijk of met de publicatie regels zijn overtreden, aldus de minister
Hele artikel hier: http://www.nu.nl/buitenla(...)rakstukken-mh17.html
Wat heeft dit nu voor zin?
Zo staat het in het preliminair rapport van ICAO.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:49 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met het rechtssysteem. Ik heb echt nog nooit het politieke apparaat op die manier omschreven zien worden, ook niet als ideale werking.
Als dat niet voor het publiek bestemd was hadden ze die 'kijkdagen' niet moeten doen. Beetje naief om te veronderstellen dat mensen geen foto's maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 14:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Nu ben ik best nieuwsgierig wat er nou op de foto's staat wat niet voor het publiek bestemd is en waarom niet.
Dat is helemaal suf ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als dat niet voor het publiek bestemd was hadden ze die 'kijkdagen' niet moeten doen. Beetje naief om te veronderstellen dat mensen geen foto's maken.
Bizar dat men denkt dat zich getuigen gaan melden.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:45 schreef SicSicSics het volgende:
Wat vind BNW van deze wending?
http://nos.nl/artikel/202(...)-door-buk-raket.html
http://www.jitmh17.com/
Why not? Niet geschoten .....quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bizar dat men denkt dat zich getuigen gaan melden.
Ik kan me niet voorstellen dat dit hun only shot is eigenljik. Kdenk dat ze al wat getuigen hebben maar dat ze redeneren van hoe meer hoe beter.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bizar dat men denkt dat zich getuigen gaan melden.
Dat zou best kunnen ja. Ze zullen nog wel wat troeven in de mouw hebben.quote:Op woensdag 1 april 2015 10:11 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit hun only shot is eigenljik. Kdenk dat ze al wat getuigen hebben maar dat ze redeneren van hoe meer hoe beter.
Het is toch intriest he.quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:31 schreef yvonne het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/argos_mh17.html![]()
Tsja, doet dit het kabinet af, als ik een beetje de politieke mentaliteit begrijp. Krijg je nu het kleine jongentjes gedrag, dus wij schuiven onze wetendheid en voorgenomen kennis in betrekking tot het luchtruim van Oekraïne in het gedeelte dat in Oorlog was af op de vliegtuigmaatschappij Malysia Airlines en men zal de kaart spelen naar de slachtoffers om alles in hun macht te doen om de daders te vinden want die zijn schuldig. Of men vondt het ten tijde niet noodzakelijk om wat met deze informatie te doen.quote:Op zaterdag 4 april 2015 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)htruim-oekraine.html
Ik persoonlijk nu even op de BNW tour en het is iets wat ik ook zelf op deze manier zou ondernemen in een soort gelijke situatie.quote:Op zondag 5 april 2015 10:50 schreef Lavenderr het volgende:
@Konijntjuh.
Ik ben ook zeer benieuwd op welke manier dit afgeschoven gaat worden door het kabinet. Gelukkig is het Pasen dus ze hebben alle tijd om iets te bedenken.
Er moeten sowieso nog veel meer vragen gesteld worden alhoewel het eigenlijk al kristalhelder is. Het kabinet heeft gekozen voor de diplomatie ipv de veiligheid van de mensen voorpp te stellen.quote:Op maandag 6 april 2015 09:39 schreef Konijntjuh het volgende:
Ik heb wel wat kunnen vinden waarop men het kabinet kan op worden aangesproken voor het achterhouden van deze inlichtingen.
Het nadeel is dit moet wel van uit het Handvest van de grondrechten van de Europes Unie komen, wat overigens wel ondertekent is door Nederland.
Maar zou het kabinet kunnen aanspreken op
Hoofdstuk 1
Waardigheid
Artikel 1:
Menselijke waardigheid
De menselijke waardigheid is onschendbaar. Zij moet worden geeërbiedigd en beschermt.
of
Hoofdstuk 2
Vrijheden
Artikel 6:
Recht op vrijheid en veiligheid
Een ieder persoon heeft recht op vrijheid en veiligheid van zijn persoon.
Ik weet het het heeft niet veel om op te staan maar als men het Nederlands kabinet met de achtergehouden inlichtingen, de veiligheid en de bescherming van haar Europese burgers heeft in gevaar gebracht dan kan men op zijn minst hier kritische vragen over stellen.
Bijvoorbeeld heeft het kabinet de Menswaardigheid Artikel:1 en Vrijheden Artikel 6 verbroken of nagelaten omdat zij de Eurpese burger die deel uitmaakte aan de vlucht van MH17 die vertrok vanuit Europees grondgebied deze niet voldoende heeft beschermt en haar veiligheid in gevaar heeft gebracht door geen preventieve maatregelen te nemen of dat ze haar Europese burgers van haar haar vrijheden heeft beroofd door haar niet officieel in telichten over de situatie en deze informatie (doelbewust) heeft achter te houden dat haar Eupese burgers in deze lijnvlucht (MH17) vlogen over een bezet gebied dat luchtdoelraketten had opgesteld.
Dan is het nog steeds niet goed te praten dat de regering dit rapport achterhield.quote:Op maandag 6 april 2015 13:43 schreef kalinhos het volgende:
Nos meldde gisteren overigens dat in de maanden voor de ramp het vliegverkeer juist toenam boven het betreffende gebied. Wat ze - volgens mij - niet vermeldden was of dat nog steeds zo was na 14 juli.
Timmermans is een ontzettende griezel.quote:Op maandag 6 april 2015 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds niet goed te praten dat de regering dit rapport achterhield.
Ik zie Timmermans nog janken. Wat een acteur.
Dat is nou echt een crisisacteur.quote:Op maandag 6 april 2015 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Timmermans is een ontzettende griezel.
Het eindrapport van de onderzoeksraad wordt zo ongeveer begin oktober verwacht. En tot die tijd moeten ze er stil over blijven. (volgens de regels van de ICAO)quote:
Feit blijft dat ze rapportages moedwillig verzwegen hebben.quote:Op maandag 6 april 2015 14:54 schreef barthol het volgende:
[..]
Het eindrapport van de onderzoeksraad wordt zo ongeveer begin oktober verwacht. En tot die tijd moeten ze er stil over blijven. (volgens de regels van de ICAO)
Ik ben benieuwd wat de onderzoeksraad daarover schrijft.quote:Op maandag 6 april 2015 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Feit blijft dat ze rapportages moedwillig verzwegen hebben.
Volgens mij is deze briefing van en inlichtingen "De ministeries van Buitenlandse Zaken en Defensie waren drie dagen voor de ramp met MH17 op de hoogte van de aanwezigheid van Russische luchtdoelraketten in het oosten van de Oekraïne. " niet van belang bij de toedracht en het onderzoek rond MH17.quote:Op maandag 6 april 2015 14:54 schreef barthol het volgende:
[..]
Het eindrapport van de onderzoeksraad wordt zo ongeveer begin oktober verwacht. En tot die tijd moeten ze er stil over blijven. (volgens de regels van de ICAO)
De onderzoeksraad doet (naast het onderzoek over de toedracht) toch ook een onderzoek naar de besluitvorming rond het bepalen van de vliegroutes en de risico-afweging die is gemaakt bij de keuze voor de vliegroute over Oost-Oekraïne.quote:Op maandag 6 april 2015 18:42 schreef Konijntjuh het volgende:
[..]
Volgens mij is deze briefing van en inlichtingen "De ministeries van Buitenlandse Zaken en Defensie waren drie dagen voor de ramp met MH17 op de hoogte van de aanwezigheid van Russische luchtdoelraketten in het oosten van de Oekraïne. " niet van belang bij de toedracht en het onderzoek rond MH17.
Het gaat nu niet om de toedracht en wie of wat MH17 heeft neer gehaald, het gaat om of onze ministeries en ons kabinet verantwoord zijn omgegaan met de inlichtingen die zij ruim drie dagen voor de situatie met MH17 zijn omgegaan.
Wat ik al naar voren liet komen en dat is ruim gekeken ik weet niet hoe het Europese handvest geïnterpreteerd mag worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |